موسسه آموزشی نگاره
دوره نگاره

معضل تازه داوطلبان دکتری 98؛ تداخل زمانی مصاحبه ها

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

همزمان بودن مصاحبه های یک رشته در دانشگاه های مختلف به دردسر جدید داوطلبان آزمون دکتری 98 تبدیل شده است.

به گزارش پی اچ دی تست، هر ساله همزمان با اعلام نتایج دکتری 98، زمان برگزاری مصاحبه های دکتری نیز از سوی سازمان سنجش اعلام می‌شود تا داوطلبان بر اساس زمان‌بندی اعلام‌شده نسبت به حضور در مصاحبه‌ها اقدام نمایند.

نکته جالب توجه این است که سازمان سنجش در اطلاعیه خود همواره تأکید می‌کند که احتمال تغییر برنامه زمان‌بندی اعلام‌شده وجود دارد و لازم است داوطلبان جهت اطلاع دقیق از زمان مصاحبه‌ها به سایت دانشگاه‌ها مراجعه کنند.

با توجه به عدم محدودیت حضور در مصاحبه دانشگاه‌ها، داوطلبان مجاز به شرکت در مصاحبه دکتری دانشگاه‌های زیادی هستند، اما یکی از چالش‌هایی که همواره گریبانگیر داوطلبان دکتری است، تداخل برنامه زمانی مصاحبه دانشگاه‌هاست. اگر چه سازمان سنجش رفع این مشکل را بر عهده دانشگاه‌ها قرار داده و بنابراین لازم است در صورت تداخل مصاحبه‌ها داوطلبان با دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی مسئله را در میان بگذارند، شنیده‌ها حاکی از آن است که در پاره‌ای موارد دانشگاه‌ها همکاری لازم را با داوطلبان به عمل نمی‌آورند.

امسال نیز برخی کاربران سایت پی اچ دی تست، از عدم همکاری دانشگاه‌هایی که زمان برگزاری مصاحبه‌هایشان با هم تداخل داشته شکایت دارند. در حالی که سازمان سنجش زیر بار این مسئولیت نمی‌رود، دانشگاه‌ها نیز ظاهراً تعهدی جهت رسیدگی به این موضوع ندارند.

به عنوان مثال برخی از کاربران از تداخل زمانی مصاحبه‌های دکتری 98 رشته هوش مصنوعی ناراضی هستند. زمان برگزاری مصاحبه دکتری این رشته در دانشگاه شریف 27 و 28ام خرداد، دانشگاه امیرکبیر از 27 تا 29 خرداد، صنعتی اصفهان 28 خرداد و شیراز 29 خرداد است. بدیهی است که این تعداد مصاحبه همزمان حتی در صورتی که داوطلب بتواند خود را به همه آن ها برساند باعث افت کیفیت و بی نتیجه ماندن تلاش ها خواهد شد.

برخی دیگر از کاربران تداخل زمانی مصاحبه‌ دکتری رشته باستان‌شناسی گرایش دوران اسلامی در دو دانشگاه تهران و دانشگاه بوعلی همدان را گوشزد کرده اند. مصاحبه‌ این رشته در هر دو دانشگاه در تاریخ 22 خرداد برگزار می‌شود و گویا هیچ یک از دانشگاه‌های مذکور جهت تغییر تاریخ مصاحبه‌ همکاری نکرده‌اند.

در شرایطی که بروز این امر چندان دور از ذهن نیست، لازم بود که پیش از این تمهیدات مناسبی برای رفع این مورد اندیشیده شود و یک راه حل قطعی برای رفع آن از سوی سازمان سنجش در نظر گرفته شود.

اگر شما هم با چنین مشکلی مواجه هستید در بخش نظرات درج کنید تا فهرست کاملی جهت ارائه به مسئولین آماده شود.

موفق و پیروز باشید.

 

ثبت‌نام
باخبرم کن!

25 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
مریم
شهریور ۲۹, ۱۳۹۹ ۲:۰۰ ق٫ظ

واقعا هیچکاری نداره باید سازمان سنجش برنامه مصاحبه کل دانشگاهها رو تنظیم کنه که تداخلی نداشته باشه و دانشگاهها هم دخیل نباشن در این قضیه
من رشته بیوتکنولوژی چندتا دانشگاه روزانه اوردم که همه این دانشگاهها تاریخ مصاحبه ها تقریبا یک زمانه
دانشگاهها اول پول میگیرن و بعد تاریخ مصاحبه ها را اعلام میکنن کجای دنیا اینطور کلاهبرداری میکنن از دانشجوهای بدبخت؟
من مجبورم تمام دانشگاهها پول واریز کنم تا بعد ببینم تداخل داره یا نه

ا. گ.
خرداد ۱۹, ۱۳۹۸ ۸:۴۲ ب٫ظ

دانشگاه الزهرا مصاحبه تاریخ اسلام رو تا امروز صبح(۱۹ خرداد) زده بود ۲۱ ام. ظهر اطلاعیه جدید زده که ۲۱ و ۲۲ ام هست و بر اساس حروف الفبا داوطلبان باید برن مصاحبه. حالا کسایی که جزو حرف آخر الفبا هستن روز۲۲ ام مصاحبشونه. این در حالیه که روز ۲۲ ام اصفهان مصاحبه دارن. خواهش میکنم به گوش دانشگاهها برسونید.

محسن
خرداد ۱۹, ۱۳۹۸ ۴:۵۸ ب٫ظ

مصاحبه رشته فیزیک دانشگاه تبریز ۱۶ تیر و صنعتی سهند و شهید مدنی هردو ۱۵ و ۱۶ تیر هستش.البته شهید مدنی ۱۷ تیر رو برای متاخرین در نظر گرفته ولی حضور با تاخیر احتمالا از نظر اساتید یک نمره منفی خواهد بود

راحله
خرداد ۱۹, ۱۳۹۸ ۱:۴۹ ب٫ظ

اولین عامل مهاجرت نخبگان خود اساتید هستند با این برخورد بدی که در مصاحبه دارند با نفرات برتر کنکور نمیدونم چیو میخوان اثبات کنند

چرا؟!
خرداد ۱۹, ۱۳۹۸ ۰:۴۵ ق٫ظ

عملا شد همون اولویت اول که دانشگاه ها براشون مهمه

نگار
خرداد ۱۸, ۱۳۹۸ ۵:۰۴ ب٫ظ

مصاحبه رشته هوش مصنوعی دانشگاه خواجه نصیر، ۲۱ و ۲۲ خرداد گفته شده و از طرفی دانشگاه علم و صنعت روز ۲۱ و دانشگاه اصفهان روز ۲۲ خرداد رو برای مصاحبه این رشته اعلام کرده اند.

معترض
خرداد ۱۸, ۱۳۹۸ ۳:۴۲ ب٫ظ

رشته شهرسازی هم زمان مصاحبه دانشگاه بوعلی سینا و علم و صنعت تداخل داره. همچنین دانشگاه کردستان و هنر تهران

سردرگم
خرداد ۱۸, ۱۳۹۸ ۳:۳۴ ب٫ظ

ببخشید زیاد پیام میذارم
ولی از شانس من زمان مصاحبه دانشگاه علم و صنعت (ساعتی مشخص شده) همزمان با دو تا امتحان کتبی دانشگاه تهران شده . دقیقا باید چیکار کنم که سردرگم نباشم

سهیل
خرداد ۱۹, ۱۳۹۸ ۳:۲۹ ق٫ظ
پاسخ به  سردرگم

سردرگم نباش

سردرگم
خرداد ۱۸, ۱۳۹۸ ۳:۰۰ ب٫ظ

الان صحبتی با یکی از مدیران ارشد دانشگاه امام خمینی قزوین داشتم خیلی راحت میگن چون دانشگاه تهران دیرتر اعلام کرده ما تغییر نمیدیم!
سرنوشت جوون های مردم افتاده بین لجبازی های بین دانشگاهی.
خیلی دوست دارم بدونم زمانی که این عزیزان دانشجو بودن دقیقا به چه روند هایی اعتراض میکردند و فک میکردند که اگر مسئول شوند پاسخگو هستند.

محسن
خرداد ۱۸, ۱۳۹۸ ۲:۴۹ ب٫ظ

برای مخابرات اکثرا تداخل داره مثلا شاهد با دانشگاه فردوسی . هر چی هم تماس میگیریم کسی پاسخ گو نیست…. این دیگه فک کنم بهترین حالت مدیریت باشع!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!۱

فاطمه
خرداد ۱۸, ۱۳۹۸ ۳:۳۵ ب٫ظ
پاسخ به  محسن

درسته مثلا دانشگاه صنعتی شیراز بااصفهان و صنعتی اصفهان. دقیقا باید یک هواپیما شخصی گرفت و این چند وقت بین شهراها پرواز کرد . چرا کسی جوابگو نیست

چرا؟!
خرداد ۱۹, ۱۳۹۸ ۰:۴۰ ق٫ظ
پاسخ به  فاطمه

هواپیمای شخصی رو خوب اومدی :) فقط برنامه پروازها و فرودهای همه با هم تداخل داره

سردرگم
خرداد ۱۸, ۱۳۹۸ ۲:۲۳ ب٫ظ

متاسفانه رشته مدیریت کارافرینی و تکنولوژی آینده پژوهی در دانشگاه تهران که در سه کد رشته است و باید سه آزمون کتبی سه مصاحبه و سه مصاحبه زبان بدیم در سه روز برگزار میشه و دانشکده های تهران حتی با هم هماهنگ نیستند. و دقیقا در همین روزها دانشگاه قزوین و دانشگاه علم و صنعت مصاحبه دارند.برای کسی که همه اینها رو دعوت شده و طبیعتا شرکت کرده ۵۰۰هزار تومن آب خورده و تقریبا بیش از نیمی از سهمیه قبولی در این سه روز پر میشه . به سازمان سنجش میگی میگن با دانشگاه ها صحبت کنید!!!

سردرگم
خرداد ۱۸, ۱۳۹۸ ۲:۲۴ ب٫ظ
پاسخ به  سردرگم

ببخشید نیمی از ظرفیت کل پذیرش

ع
خرداد ۱۸, ۱۳۹۸ ۱۲:۳۰ ب٫ظ

سلام
رشته مدیریت آموزشی :
دانشگاه خوارزمی با محقق اردبیلی مصاحبه شون تو یک روزه!! هر دو اول تیر
دانشگاه تهران و دانشگاه سمنان هم تو یک روزه!!! هر دو ۲۱ خرداد
کلی به ضرر داوطلبانی میشه که دوتاشو به مصاحبه دعوت شدن
به ضرر دانشگاه ضعیف تر هم هست که داوطلب های قوی دانشگاه قوی تر رو مصاحبه میرن

دلشید
خرداد ۱۸, ۱۳۹۸ ۱۲:۵۰ ب٫ظ
پاسخ به  ع

باهاشون صحبت کردین؟ عوض نمیکنن زمانشون رو؟

ع
خرداد ۱۸, ۱۳۹۸ ۱:۲۰ ب٫ظ
پاسخ به  دلشید

دانشگاه محقق که برنامه شو تغییر نداده،
ولی با خوارزمی هر چی تماس میگیرم جواب نمیدن

رشته مدیریت
خرداد ۱۸, ۱۳۹۸ ۱۲:۰۱ ب٫ظ

اول بابت هر مصاحبه ۱۰۰ تا ۲۰۰ هزارتومن پول می گیرند و بعد تاریخ ها رو یه جوری می اندازند که از هر ۲ تا مصاحبه بتونیم یکیشو بریم. رشته مدیریت افتضاح هستش. دانشگاه تهران، بهشتی و یزد تداخل دارند. دانشگاه شریف و امام حسین تداخل دارند. امروز شیراز فردا علامه پس فردا مشهد. مارکوپولو هم اینجوری سفر نمی کرد

رشته مدیریت صنعتی
خرداد ۱۸, ۱۳۹۸ ۱۱:۵۴ ق٫ظ

جدا از اینکه به فاصله ۲۴ ساعت باید مسافت ۱۰۰۰ کیلومتری رو بریم و برگردیم، تاریخ مصاحبه دانشگاه تهران و دانشگاه شهید بهشتی در یک روز هست!!!!!!

ماهور
خرداد ۱۸, ۱۳۹۸ ۱۱:۲۸ ق٫ظ

الان گیلان و الزهرا به فاصله یک روز هست برای رشته ادبیات فارسی! و من مجبور شدم یکی و به خاطر یکی دیگه از دست بدم!!! و به خودشون زحمت هم نمیدهند که کاری انجام بدهند .

زینب
خرداد ۱۸, ۱۳۹۸ ۱۰:۱۷ ق٫ظ

کاش یک اطلاعیه بدن که نتایج ازاد کی میاد

مهندس نوروزی
خرداد ۱۸, ۱۳۹۸ ۲:۴۴ ب٫ظ
پاسخ به  زینب

سلام خودتو خسته نکن سیاست بین وزارت علوم وآزاداسلامیه بعداز مصاحبه بقیه اس به احتمال زیاااد آخرای خرداد اونم اگه به تیر نخوره

فاطمه
خرداد ۱۸, ۱۳۹۸ ۹:۵۲ ق٫ظ

با سلام مثلا در رشته برق مخابرات تاریخ مصاحبه دانشگاه صنعتی شیراز طبق اطلاعیه سازمان سنجش ۱۸ خرداد بود که این دانشگاه تاریخ مصاحبه را تغییر داد و ۲۰ و ۲۱ هرداد قرار داد که ۲۰ خرداد مصاحبه دانشگاه اصفهان و ۲۱ خرداد مصاحبه دانشگاه صنعتی اصفهان هست . با خود دانشگاه صنعتی شیراز هم تماس گرفته شد ولی متاسفانه گفتند بما ارتباطی ندارد

زهرا
خرداد ۱۸, ۱۳۹۸ ۹:۴۸ ق٫ظ

سلام
در رشته علوم اجتماعی نیز این تداخل وجود دارد
زمان مصاحبه دانشگاه تهران ۲۰ تا ۲۲ خرداد است، که صبح روز بیستم امتحان کتبی برگزار می‌شود و از بعداز ظهر آن مصاحبه آغاز می‌شود و تا ۲۲ خرداد ادامه می یابد. که با زمان مصاحبه دانشگاه الزهرا و شهید بهشتی و اصفهان تداخل دارد. مصاحبه دانشگاه الزهرا در روز ۲۰ و ۲۱ خرداد، شهید بهشتی در ۲۱ خرداد و دانشگاه اصفهان در ۲۲ خرداد انجام می‌شود. انجام چهار مصاحبه در سه روز، شهرهای مختلف!!!!!!!!!

همچنین زمان مصاحبه دانشگاه علامه در این رشته در تاریخ ۱ و ۲ تیر، با زمان مصاحبه دانشگاه خوارزمی (۱و ۲ تیر ) تداخل دارد.
اینکه داوطلبی زمان گذاشته، هزینه کرده، برای اینکه به نتیجه برسه، ولی در عمل با این نحوه چینش مصاحبه ها در دانشگاه های درجه یک بسیاری از فرصت هایش را از دست می دهد. انگار عمدی در کار است تا همه داوطلبان نتوانند در تمام مصاحبه های دلخواهشان شرکت کنند. واقعا اینجا نمیشه برای چیزی برنامه ریزی کرد!!!!!

برگشت به بالا