همکاری دانشگاه تهران با سازمان سنجش برای تعیین حدنصاب دکتری

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

رئیس دانشگاه تهران گفت: علاقه‌مند به پذیرش دانشجویان بیشتری در دانشگاه هستیم و به دنبال کاهش نیستیم، از این رو چند برابر ظرفیت را اعلام می‌کنیم و سپس پذیرش دانشجو را انجام می‌دهیم.

محمود نیلی احمد آبادی در مصاحبه با خبرگزاری صدا و سیما درباره اعتراض برخی از داوطلبان مقطع دکتری در خصوص افزایش تراز افزود: گزارشی که از معاونت آموزشی داریم این است که ما نسبت به پارسال اقدام ویژه‌ای نداشته ایم و هر سال چند برابر ظرفیت‌ها اعلام و سپس داوطلب را پذیرش می‌کنیم.

وی با بیان اینکه علاقه‌مند به دعوت از داوطلبان بیشتری هستیم گفت: ما از بین داوطلبان مقطع دکتری بهترین‌ها را انتخاب می‌کنیم و به دنبال کاهش پذیرش نیستیم و اگر مشکلی در این خصوص باشد باید بررسی می‌کنیم.

رئیس دانشگاه تهران ادامه داد: ما درخواست چند برابر ظرفیت را اعلام می‌کنیم و اینکه داوطلب در کدام تراز باشد به داوطلب بستگی دارد و اگر مشکلی باشد باید با سازمان سنجش بررسی می‌کنیم.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

84 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
beigi
خرداد ۱۱, ۱۳۹۸ ۱۱:۵۵ ق٫ظ

سلام فقط دانشگاه تهران تغیییر داده است

صدرا
خرداد ۱۱, ۱۳۹۸ ۲:۳۴ ب٫ظ
پاسخ به  beigi

و شریف

sahar
خرداد ۱۱, ۱۳۹۸ ۱۱:۰۸ ق٫ظ

سلام تراز دانشگاه تهران توی کارنامه تغییر کرده است

نرمین
خرداد ۱۱, ۱۳۹۸ ۱۰:۳۲ ق٫ظ

سلام دوستان زنگ زدم دانشگاه تهران گفت تراز کل رشته هارو تغییر دادن و‌ تا دوشنبه براتون پیام میاد اگر جزو دعوت شده گان باشید
لطفا برای هرکس پیام اومد اطلاع بده ممنونم

سیمین
خرداد ۱۱, ۱۳۹۸ ۱۲:۲۰ ب٫ظ
پاسخ به  نرمین

الان تو کارنامه کم کردن

z.za
خرداد ۱۱, ۱۳۹۸ ۰:۳۱ ق٫ظ

بچه ها من به رئیس تحصیلات تکمیلی دانشگاه صنعتی اصفهان ایمیل دادم در مورد تغییر تراز اما بهم پیام داد که امکان تغییر تراز وجود ندارد!
خدایا یعنی چییییییییییییییییی؟
انگار تو صنعتی اصفهان هیچ خبری نیست

سیمین
خرداد ۱۱, ۱۳۹۸ ۶:۰۳ ق٫ظ
پاسخ به  z.za

مهم سازمان سنجش است چون این اتفاق به خاطر اشتباه سازمان سنجش افتاده باید تحت فشار قرار بگیره از طرف خبرگزاری ها و دیوان عدالت … مطمن باش صتعتی اصفهان هم تون موفع درست میکنه

z.za
خرداد ۱۱, ۱۳۹۸ ۱۰:۳۹ ق٫ظ
پاسخ به  سیمین

بخدا من دارم از ناامیدی میمیرم. ولی دیوان عدالت رو رفتم. امید خدا………..

سیما
خرداد ۱۱, ۱۳۹۸ ۸:۰۰ ق٫ظ
پاسخ به  z.za

دانشگاه ها دقیقا نمی دونن چه اتفاقی افتاده چون منم به استادم گفتم ، گفت اصلا نمیشه که کمتر از ظرفیت دعوت کنن، گفت خود سازمان سنجش این کارو امسال کرده بنابراین دانشگاه ها میگن ما تغییری نمی دیم باید امروز تا اونجا که میتونیم تلاشمون رو کنیم که خبرگزاری ها پیگیر ماجرا شوند چون هر قدر بیشتر موضوع رسانه ای بشه سازمان سنجش بیشتر تو منگنه قرار میگیره برای جواب دهی

z.za
خرداد ۱۱, ۱۳۹۸ ۱۰:۴۱ ق٫ظ
پاسخ به  سیما

جالب اینه که تحصیلات تکمیلی صنعتی اصفهان اصلا انکار نمی کنه که سنجش اینکارو کرده. تازه میگه تراز اولیه مورد بحث بسیار بیشتر هم بوده! والا خودشو چی فرض کرده که ترازشو مثل دانشگاههای تهران در نظر گرفته؟!!!

سیمین
خرداد ۱۱, ۱۳۹۸ ۱۱:۴۷ ق٫ظ
پاسخ به  z.za

عزیزم الان تراز تهران کم شده شما دعوت به مصاحبه شدی

z.za
خرداد ۱۲, ۱۳۹۸ ۰:۴۱ ق٫ظ
پاسخ به  سیمین

بله خانمی اما متاسفانه فکر نمیکنم دانشگاه تهران حاضر باشه رتبه هایی مانند من رو قبول کنه.
انگار که برای بچه ای گفته باشن باشه عزیزم اینقدر سرو صدا نکن تو هم بیا مصاحبه!!!!!!
کاش یه ارگان قضایی وارد بحث میشد.

امیر
خرداد ۱۰, ۱۳۹۸ ۸:۲۲ ب٫ظ

همش الکیه، چه جور همکاری ای؟؟؟ دانشگاه تهران به صورت جزیره ای هر کار می خواد می کنه. حد نصاب و از همه مهمتر آزمون کتبی خلاف قانونه و سازمان سنجش و دیوان عدالت اداری باهاش مخالفه.

مریم
خرداد ۱۰, ۱۳۹۸ ۸:۰۶ ب٫ظ

دوستان لطفا فردا پیگیری ها را انجام دهید تا انشالله سازمان سنجش جواب اعتراضات را بدهد . لطفا با خبرگزاری فارس به شماره ۴۲۰۸۲۰۰۰ تماس بگیرید وسپس شماره ۲ را بگیرید و بگویید با بخش اخبار دانشگاه می خواهید صحبت کنید. حتما تاکید کنید که خبر “ضایع شدن حق شرکت کنندگان آزمون دکتری با اعلام حدنصاب تراز دانشگاه ها” که در فارس من به بالای ۵۰۰ حمایت رسیده را شنبه در صفحه اول خبر فارس قرار دهد و از مسئولین برای پاسخگویی پیگیری کند. لطفا به شماره ۱۰۰۰۱۹۱۵ اس ام اس (باشگاه خبرنگاران جوان ) بزنید تا خبری که چند روز پیش از سیما اعلام شد را پیگیری نمایند. خبرگزاری مهر طی روزهای گذشته این موضوع را پیگیری کرده است لطفا با این خبرگزاری هم صحبت کنید. فردا باید تمام تلاشمان را انجام دهیم تا انشالله به نتیجه برسیم.
پ.ن.
دوستانی که تراز خوبی دارید انشالله که همگی شما در مصاحبه موفق باشید . ما فقط می خواهیم از حقمان مبنی بر ۵۰ درصد نمره آزمون دفاع کنیم. الان در خیلی از رشته ها در دانشگاه های برتر کمتر از ظرفیت اعلام شده دعوت به مصاحبه شده اند و نمره مصاحبه در این رشته ها به صفر تقریبا رسیده است. ما دنبال ضایع کردن حق شماها نیستیم.

رویا
خرداد ۱۰, ۱۳۹۸ ۷:۵۹ ب٫ظ

سلام دوستان کسی حقوق بین الملل هست اینجا؟

ب
خرداد ۱۱, ۱۳۹۸ ۱:۵۴ ق٫ظ
پاسخ به  رویا

سلام. من حقوق بین الملل هستم با رتبه ۲۸. شما چند هستید؟ من فقط علامه دعوت شدم.

رویا
خرداد ۱۱, ۱۳۹۸ ۷:۴۸ ب٫ظ
پاسخ به  ب

شما ترازتون چنده؟ منم ۲۸ شدم فقط علامه و پردیس دعوت شدم

میلاد
خرداد ۱۱, ۱۳۹۸ ۷:۴۹ ب٫ظ
پاسخ به  رویا

۲۷

ب
خرداد ۱۱, ۱۳۹۸ ۸:۰۵ ب٫ظ
پاسخ به  رویا

منم با اصلاحیه ای که امروز اومد پردیس فارابی هم دعوت شدم. ولی احتمالا من پردیس فارابی شرکت نکنم. ان شاءالله مصاحبه علامه میبینمتون. رزومه تون چطوره؟ من ۵ تا مقاله علمی پژوهشی و ۴ تا همایشی دارم. پارسال اونهایی که شرایط مارو داشتند همه دانشگاه های تهران دعوت شدن برا مصاحبه.

میلاد
خرداد ۱۱, ۱۳۹۸ ۷:۵۰ ب٫ظ
پاسخ به  ب

دوست عزیز منم ۲۷ شدم

مرتضی
خرداد ۱۰, ۱۳۹۸ ۲:۱۴ ق٫ظ

قابل توجه اکانت farnaz-h و کسانی که تایید کردن حرفش رو: در وهله اول: گیریم (بر فرض محال) شما درست میگید اینجوری شانس قبولی افرادی که پارتی دارن کمتر میشه و رتبه دار ها شانسشون بیشتر میشه، خب این چه سودی به حال کسایی داره که پارسال رزومه اش ضعیف بوده و تو مصاحبه رد شده و الان رزومه اش رو تقویت کرده و دعوت به مصاحبه نشده یا بسیاری افرادی که کل وقت چند سالشون رو مصروف پژوهش کردن و به قول افراد علمی تولید علم کردن و رتبه علمی دانشگاه و کشور رو ارتقاء دادن، حداقل پارسال شانس خودش رو میتونست امتحان کنه، بالاخره شانسش که صفر درصد نبوده، اگه رزومه خوبی میداشته نظر اساتید رو جلب میکرده، مثل بسیاری از دوستان من که تماس باهاشون گرفتن بدون پارتی و بدون سفارش و صرفا به خاطر شایستگی فردی در وهله دیگر: چرا این سوال رو از خودتون نمیپرسید که چرا دانشگاهی که بقول شما پارتی بازی میکرده حالا میاد با افزایش تراز خودش رو مقید میکنه؟ اگه سازمان سنجش تراز رو تعیین کرده بود یه حرفی، میگفتیم میخوان پارتی بازی رو کنترل کنن، ولی به نظر شما نخبه ها و صاحب نظران امر قبولی دکتری، دانشکده فلان در دانشگاه تهران اومدن دور هم نشستن گفتن خب عزیزان اساتید محترم پارسال پارتی بازی کردیم امسال میخوایم جلوی خودمون رو بگیریم و پارتی بازی نکنیم. پس بیایید رتبه های بهتر رو دعوت کنیم تا دست خودمون رو از اعمال سلیقه چند ساله ببندیدم!!!!!!!!!! همه هم رای مثبت دادن و گفتن… ادامه نظر»

farnaz_h
خرداد ۹, ۱۳۹۸ ۱۱:۴۱ ب٫ظ

قابل توجه مریم جان و آقا مرتضی
بحث اصلی اینه که وقتی تعداد زیادی دانشجو برای مصاحبه دعوت بشه، احتمال بالا رفتن سلیقه محوری زیاد میشه
بنده خودم با ۷ مقاله معتبر و رتبه ۶ در تمام گرایشهای دانشگاه تهران که مجموعا ۱۴ نفر میخواست رد شدم. چرا؟ چون از بین این تعداد زیاد دانشجوی دعوت شده به مصاحبه قطعا ۱۴ نفر پارتی دار یا دانشجوی خودشون پیدا میشه که بدون لحاظ موارد علمی اونا رو وردارن.
بنابراین پایین آوردن تراز دعوت به مصاحبه عملا به ضرر دانشجویان با رتبه برتر هست.
امیدوارم ناراحت نشید

نرمین
خرداد ۱۰, ۱۳۹۸ ۰:۲۶ ق٫ظ
پاسخ به  farnaz_h

کاملا موافقم. جالبتر اینکه رشته من دانشگاه هنر تراز تا رتبه ۲۰ زده ولی اسامی ۵۰ معرفی شده. من الان واقعا نمیفهمم چنین چیزی چطور ممکنه؟ ایا میتونه دانشگاه بدونه توجه به کارنامه سنجش هرچندنفر دلش بخواد دعوت کنه؟

بی نام
خرداد ۱۰, ۱۳۹۸ ۱:۲۶ ق٫ظ
پاسخ به  نرمین

کاملا طبیعی هست ۵۰ درصد نمره ازمون ۵۰ درصد نمره مصاحبه بنابراین باید چند برابر ظرفیت دعوت شوند کنکور دکتری که مثل ارشد و کارشناسی نبوده که بخواد به ترتیب رتبه قبول شوند

نرمین
خرداد ۱۰, ۱۳۹۸ ۱۱:۲۵ ق٫ظ
پاسخ به  بی نام

خب برا ۵ نفر ۲۵ نفر دعوت بشه نه ۸۹ نفر

مریم
خرداد ۱۰, ۱۳۹۸ ۱:۱۰ ب٫ظ
پاسخ به  نرمین

الان تو رشته من برای ۵۲ نفر طرفیت پذیرش روزانه ۵۰ نفر دعوت به مصاحبه شدن الان ما حق داریم اعتراض کنیم

نرمین
خرداد ۱۰, ۱۳۹۸ ۳:۴۸ ب٫ظ
پاسخ به  مریم

بله شما حق اعتراض دارید

eng
خرداد ۱۰, ۱۳۹۸ ۹:۵۱ ب٫ظ
پاسخ به  مریم

چه گرایشی این تعداد دانشجو دکترا میگیره؟؟؟

مهدی مهندسی مکانیک
خرداد ۱۰, ۱۳۹۸ ۰:۳۶ ق٫ظ
پاسخ به  farnaz_h

سلام خدا خیرتون بده.مطلب به این سادگی برای بعضی دوستان اینقدر درکش مشکله؟ بحث بر سر ترجیح یک روش بر روش دیگه نیست.بحث اینه که شما که زبان به تمسخر و انکار صلاحیت آزمون کتبی و وصف ویژگی های یک دانشجوی دکترا و مقایسه با کشورهای دیگه گشودید در هیچ سالی قانون رعایت نمیشده.نمونه فرناز خانم کم نیستن.فکر نکنین افرادی که مقاله و کارهای پژوهشی خوب و…دارن از تیغ بی عدالتی مصون میمونن.اصلا اینطور نیستن.اتفاقا همونطور که فرناز خانم توضیح دادن اعمال سلیقه و نظر و رای خارج از چارچوب صلاحیت علمی زیاده.بحث اینه برادر من خواهر من اعتراض افراد به این اعمال نظرها در هیچ سالی به جایی نمیرسیده.چون قابل اثبات مثل آزمون کتبی نیست.اینکه به تعداد انگشتان یک دست در چند سال گذشته تونستن بعد از چند ماه پیگیری به حقشون برسن نشون نمیده که وضعیت خوب بوده. نگاه کلی به دانشجویان آزاد علیرغم داشتن رزومه عالی، خوب نیست.این واقعیته.یک داوطلبی که یک مقطع رو در آزاد خونده و رتبه خوبی در کنکور آورده برای اثبات شایستگی هاش باید چند برابر تلاش کنه و باز هم بی عدالتی احتمال حذفش رو بالا میبره.چرا واقعیت ها رو برای اثبات مطلوب خودمون انکار می کنیم؟ اینکه استادان تمایل به جذب دانشجویان خودشون در شرایط برابر دارن که قابل انکار نیست. موضوع اینه که آیا این رویه که در چند سال گذشته اجرا میشده بهترین روش برای جذب شایسته ترین داوطلبان هست؟ جواب بی شک منفیه. امتیاز کنکور در اینه امکان دخالت عامل خارجی غیر از داوطلب در نتیجه نزدیک صفره‌.والاهمه… ادامه نظر»

سیمین
خرداد ۱۰, ۱۳۹۸ ۱:۲۴ ق٫ظ
پاسخ به  farnaz_h

شما از کجا میدونید اگر تعداد کمتری دعوت میشدن شما پذیرفته شده بودید … اگر الان میگفتن ۵۰ درصد نمره ازمون حذف بشه شما شکایت نمی کردید خیلی مسئله راحتی هست و اصلا هم پبچیده نیست طبق روال سالهای گذشته چند برابر ظرفیت باید به مصاحبه دعوت میشد که امسال تو خیلی رشته ها این اتفاق نیفتاده و ما داریم از حقمون دفاع میکنیم … نکته جالب اینه که فقط بچه هایی که دنبال نمره مصاحبه هستن پارتی دارن بقیه که ترازهاشون بالاتره پارتی ندارن !!!!

علی ر
خرداد ۱۰, ۱۳۹۸ ۸:۳۵ ب٫ظ
پاسخ به  farnaz_h

متاسفانه دانشجویانی که رزومه علمی ضعیفی دارند به شدت از افزایش دعوت به مصاحبه هراس دارند!! پارتی بازی ممکنه باشه ولی خیلی موردی اونم توی دانشگاه های تهران، که فرد بی لیاقت رو ممکن نیست بگیرن!!

مرتضی
خرداد ۹, ۱۳۹۸ ۲:۰۹ ب٫ظ

بحث کردن با افرادی که پافشاری میکنن روی رتبه کنکور به عنوان تنها شاخص پذیرش، واقعا دیگه از حوصله خارج شده در حالیکه چند صد هزار نفر داوطلب چند سال اخیر میدونن فقط ۵۰ درصد نمره نهایی آزمون هست. حالا اشکال نداره انشالله تشریف میبرید مصاحبه متوجه میشید که یک استاد هیچ وقت معیارش رو رتبه نمیذاره اگه فکر کردید اینجوری چند رقیب کم شده راحت تر قبول میشید من که فکر نمیکنم، این تجربه من است از مصاحبت و تجربه چند ساله با اساتید دانشگاه های برتر کشور، قبولی ها و ردی های این دانشگاه ها ، اگر شده استاد مربوطه ظرفیتش رو خالی گذاشته یا به نحوی انصراف داده از ظرفیت خودش داوطلب بدون داشتن چند مقاله ممتاز و دیگر شاخص های کیفی، را پذیرش نخواهند کرد

سیمین
خرداد ۹, ۱۳۹۸ ۳:۱۸ ب٫ظ
پاسخ به  مرتضی

افرین

مهدی مهندسی مکانیک
خرداد ۱۰, ۱۳۹۸ ۰:۴۱ ق٫ظ
پاسخ به  مرتضی

سلام مسئله اینه‌که حق اعتراض باید برای همه حفظ بشه. در سالهای گذشته کم نبودند افرادی که با رتبه و رزومه خوب به علت های غیر علمی در مصاحبه کنار گذاشته شدن.این تلقی غلط دوستان شماست که اجرای ظاهری این شیوه پذیرش یعنی ۵۰-۵۰ با حداکثر عدالت همراهه و بهای ببشتر به کنکور کتبی دادن اوج بی عدالتی و تبعیضه.مسیله اینه ما داریم در جامعه خودمون با ملاک ها و معیارها و وضعیت نظام آموزشی خودمون بحث می کنیم نه هیچ کشور دیگه.دوستان شما این رو متوجه نیستن.مرتب میگن دانشجوی دکترا باید چنین باشد و چنان باشد.ما هم میدونیم باید چنین و چنان باشد.تحقیق بلد باشد.به روز باشد. شما اعتراض دارین به وضعیت پیش اومده.حق دارین.چون این تغییر اعلام نشده بود.و اگر ۵۰-۵۰ رعایت نشده باشه از قانون تخطی شده.ولی نمیتونین ادعا کنین این شیوه بهترین شیوه پذیرشه و تضمین بدین حداکثر افراد با صلاحیت وارد سیستم دکتری میشن. باز میگم ما در مورد وضعیت آموزشی و پژوهشی داخل کشور صحبت می کنیم.یک آرمانشهری تصویر نکنین که تحقیقات همه اصیل هستند و مورد استفاده قرار میگیرن.در مورد رزومه سازی جعلی صحبت می کنیم.در مورد کتاب سازی، تقلب های گسترده که حتی استادانمون انجام میدن صحبت می کنیم.در مورد تحقیقات بلا وجه و بی فایده صحبت می کنیم که درصد بالاییشون به زباله دانی ریخته میشن.نگاه جامع و کلی و از افق بالاتر به سیستم آموزشی نه موردی داشته باشیم.واقعیت اینه در هیچ سالی قانون ۵۰-۵۰ رعایت نشده نه امسال نه هیچ سال دیگه ای.ولی امسال چون در مرحله کتبیه و… ادامه نظر»

سیمین
خرداد ۱۰, ۱۳۹۸ ۱:۳۲ ق٫ظ

کسی تلاش رتبه های برتر را رد نکرد ولی کسایی که رتبه های برتر هستند تصورشون اینه که باید بدون مصاحبه پذیرفته شوند … بچه های رتبه برتر ۵۰ درصد نمره نهایی را کسب کردن بچه هایی که رتبه های خوب دارن تلاش میکنند که از حق ۵۰ درصد پژوهشیشون استفاده کنند این قانون را در دفترجه ازمون قرار دادن یک دفعه سنجش اومده نمره ازمون را صفر کرد چرا از حقمون دفاع نکنیم … اگر الان میگفتن نمره ازمون صفر هستند بچه های رتبه برتر استناد به دفترچه نمی کردن ??? از حقشون دفاع نمی کردن ??? کسی که رتبه برتر داره و رزومه پژوهشی خوب از چی میترسه ??? من خودم کسی رو میشناسم که دانشگاه ازاد درس خونده بود و با رتبه تک رقمی شریف قبول شد چون تو مصاحبه عالی بود

مهدی مهندسی مکانیک
خرداد ۱۰, ۱۳۹۸ ۳:۵۵ ق٫ظ
پاسخ به  سیمین

بحث ترس نیست.بحث من جبهه گیری در صحبت های دو گروهه.من که گفتم حق تمام افرادیه که فکر میکنن تخلفی شده اینه تمام قد از حقشون دفاع کنن. بحث متهم کردن تمسخر و کنایه و حمله دو گروه به همه.و این رای قاطع که چون امروز در گروه عدم دعوت شده ها قرار نگرفتن پس رویه سالهای پیش درسته و چون در گروه دعوت شده ها قرار گرفتن رویه امسال درسته! موضوع من اینه فارغ از اینکه نفع و ضرر شما چیه به این فکر کنین که وقتی داد سخن میدین مر قانون باید اجرا بشه نه تنها امسال هیچ سالی قانونی اجرا نشده که بی عدالتی و تبعیض فراوان نباشه.انگار که امسال فقط تخطی از قانونی شده و سالهای پیش همه چی خوب بوده. دقیق مطالعه بفرمایید مطلب بنده رو.نوشتم یک آزادی باید چند برابر تلاش کنه تا مورد توجه قرار بگیره و در کل دید منفی وجود داره. به عبارات دقت کنید.بحث من تبعیض و بی عدالتی در مصاحبه ها در چند سال گذشته بود.من درسم تموم شده و فرقی برام نمیکنه از جهت منفعت شخصی ولی چیزی که در تمام این سالها دیدم حقوق از دست رفته افراد زیادی بود که بقیه چون منفعتشون ایجاب می کرد سکوت کردن . اما بحث های غالب چند روز گذشته نه دفاع از حق بلکه سراسر اتهام زنی توهین، تخریب و …از یکطرف و فقط ذکر محاسن روشی که بواسطه آن منفعت فرد حاصل می شود از طرف دیگر بود.در بحث های شما و دوستان معترض همفکرتون من حتی یک… ادامه نظر»

دکتری مهندسی شیمی
خرداد ۹, ۱۳۹۸ ۱۰:۱۰ ق٫ظ

سلام
کسی هست رشته مهندسی شیمی که فقط بخواد شیراز قبول بشه؟
رتبه بنده ۳۶ تراز ۴۵۴۲
لطفا راهنمایی کنید من میتونم قبول نهایی باشم ؟
رشتمم مهندسی نفت بوده

مریم
خرداد ۹, ۱۳۹۸ ۱۰:۲۶ ق٫ظ

شما قبول هستی عزیزم فقط سر جلسه به خودت اطمینان داشته باش و اعتماد به نفس… روی پروژه ارشدت تسلط کامل داشته باش … با این رتبه قبولی

دکتری مهندسی شیمی
خرداد ۹, ۱۳۹۸ ۱۱:۴۵ ق٫ظ
پاسخ به  مریم

سلام ، ممنون از لطفتون ، شما هم دکتری مهندسی شیمی هستید؟ رتبه و ترازتون بگید سپاس ☺

بنده خدا
خرداد ۹, ۱۳۹۸ ۶:۰۵ ق٫ظ

تنها راه برای عدالت واقعی، روشی است که وزارت بهداشت داره..یعنی ۷۰ درصد آزمون، ۳۰ درصد مصاحبه…و الا یکی از اساتید صریحا به بنده اعلام کردند اگه میتونم از صنعت، ۳۰۰ ملیون پروژه بیارم من رو بعنوان دانشجو خواهند پذیرفت..پس رزومه یعنی آب دوغ!!!

شیمی
خرداد ۹, ۱۳۹۸ ۴:۳۸ ق٫ظ

همیشه دوست داشتم که دانشگاه تهران یا بهشتی و …دعوتم کنن به مصاحبه”” دعوت””

ای فرزندم اگر نخواندت ره نبری به کوی او

بی حدنصابش کجا توان ره ببری به کوی او

حدنصاب بایدت ای که خواهی کوی او

زانکه بی حدنصاب نمی توان کرد جستجوی او

گر نروی به سوی او راست بگو کجا روی

میرم شاهرود یا پردیس خودگردان …..

مهدی
خرداد ۹, ۱۳۹۸ ۷:۰۱ ب٫ظ
پاسخ به  شیمی

آخرش چرا اینطوری شد؟!

شیمی
خرداد ۹, ۱۳۹۸ ۷:۱۴ ب٫ظ
پاسخ به  مهدی

سوال پرسید راستش بگو کجا میری
راستش گفتم میرم شاهرود

مهدی
خرداد ۹, ۱۳۹۸ ۸:۱۹ ب٫ظ
پاسخ به  شیمی

موفق باشی، البته پردیس رو توصیه نمیکنم. باز خودت بهتر میدونی.

شیمی
خرداد ۹, ۱۳۹۸ ۹:۴۸ ب٫ظ
پاسخ به  مهدی

ممنون موافقم

داوطلب
خرداد ۹, ۱۳۹۸ ۴:۲۶ ق٫ظ

سلام. وقت بخیر.
من رتبه ۶ شدم. ولی رتبه به هیچ وجه معیار مناسبی نیست. وضعیت حاکم بر دانشگاه و صنعت نشون میده که ما مسیر درستی رو طی نکردیم. کسی که میاد در بالاترین مقطع تحصیل میکنه نباید فقط با رتبه و مقاله سنجیده بشه. کم نیستند کسانی که تجربه کار دارند و در مقطع دکتری خیلی موفق ترند. کشورهای پیشرو کنکور ندارند که بخوان پتانسیل جوان رو حداقل ۵ ماه بگیرند و صرف تست زنی کنند. هر سال افراد لایقی هستند که به دلیل نداشتن وقت مطالعه رتبه خوبی کسب نمیکنند و دیده نمیشوند. رزومه خیلی اهمیت بیشتری داره.

سونیا
خرداد ۹, ۱۳۹۸ ۹:۲۹ ق٫ظ
پاسخ به  داوطلب

اولا که خیلی از کشورها کنکور دارن.مثل چین هند ژاپن کره جنوبی ترکیه و خیلی جاهای دیگه.حتی در کشورهای غربی هم خیلی از دانشگاههای مهم کنکور دارن بویژه برای رشته های خاص

ولی بهرحال سیستک بدون کنکور هم وقتی صحیحه که یه روش عادلانه و بدور از حقکشی و پارتی بازی و پول در میون باشه و دانشگاهها ناعادلانه کسی رو از مسیر خارج نکنن و نورچشمیها و پولدارا رو نگیرن.

آدم میشناسم که با معدل فوق پایین که همونم با اعمال نفوذ گرفته داره در بهترین دانشگاههای ایران دکترا میخونه

قضاوت با خودتون

مریم
خرداد ۹, ۱۳۹۸ ۱۰:۰۵ ق٫ظ
پاسخ به  سونیا

حرفهای غیر منطقی نرنید اون ادمی که شما میشناسید حتما سهمیه داشته دانشگاه های خوب تهران معدل پایین را نمره منفی میدن مگر در صورتیکه طرف سهمیه داشته باشه یا به یه جایی وصل باشه ولی در مورد بچه هایی که سهمیه و پارتی ندارن و متکی به رزومه اشون هستند این حرف درست نسیت

سونیا
خرداد ۱۲, ۱۳۹۸ ۰:۵۳ ق٫ظ
پاسخ به  مریم

چرا فکر میکنید که همه غیر منطقی حرف میزنن بجز شما؟
در مورد مصاحبه معدل امتیاز خاص خودشو داره نه اینکه همه چیز باشه.
الان کنار دست خودم یه نفر سر کلاس دکترای روزانه دولتی تهران نشسته که معدل کارشناسی ارشدش ۱۴٫۲۹ هستش.نه سهمیه داره نه پارتی.خیلی هم الان دانشجوی خوبیه..
هیچ چیز قطعی نیست مریم جان

eng
خرداد ۹, ۱۳۹۸ ۲:۵۳ ب٫ظ
پاسخ به  داوطلب

حتی کشورهای دیگر پس از فارغ التحصیلی کارشناسی، برای ورود به صنعت امتحان مهندس حرفه ای را برگزار می کنند که این امتحان از دروسی اصلی کارشناسی بصورت تستی است و اگر در این امتحان قبول نشوند مهندس تلقی نشده و فقط کاروز خواهد بود…..حالا دکترا که جای خود دارد و حتی مدرک زبان را قبل از ورود به دکترا میخواهد و مقالات قوی میخواهد و اینکه کیفیت علمی هم با ازمون چک میشود و در دوران تحصیل هم دانشجو را خوب کار می کشند (دقت کنید کیفیت دانشگاه در کشورهای دیگر بسیار مهم است)….شایان ذکر است که کار و فعالیت در صنعت جز فعالیتهای حرفه ای می باشد و جز فعالیتهای اکلدمیک دانشگاهی تحصیلات تکمیلی و کارهای پژوهشی نیست یعنی فعالیت صنعتی بر دانشجوی دکترا شدن تاثیری ندارد ولی برعکس دکتر شدن بر دانش در فعالیتهای صنعتی می افزاید

مرضیه
خرداد ۹, ۱۳۹۸ ۱:۴۱ ق٫ظ

من نمیدونم چرا ما همش متهم میشم به بی سوادی آقا مثلا تا به حال فکر کردید فرق رتبه ی اول تا بیست خیلی کمه بعد اون کسی که رتبش بیسته و عمرشو گذاشته پای کتاب نوشتن و مقاله نوشتن حق نداره من خودم پارسال هیچ رزومه ای نداشتم و رد شدم با وجود اینکه رتبه های پایینتر رو گرفتن و هی رزومه کوبیده شد تو سر ما

مرتضی
خرداد ۹, ۱۳۹۸ ۱:۵۱ ب٫ظ
پاسخ به  مرضیه

سلام . بنده هم همین وضعیت رو داشتم، یک دانشگاه با ۸ نفر ظرفیت رفتم مصاحبه نفر اول بودم از حیث رتبه ولی خب رزومه قابل دفاعی نداشتم و قبول هم نشدم حالا بماند کسایی که میدونم قبول شدن خیلیییی تراز کنکور از من پایین تر داشتن ولی از جانب خودم میدونم که از حیث پژوهش حرفی واسه گفتن نداشتم.

زینب
خرداد ۹, ۱۳۹۸ ۱:۳۳ ق٫ظ

سلام پردیس دانشگاه شیراز هم خیلی حد نصاب بالا داده توی رشته روانشناسی

زهرا
خرداد ۱۱, ۱۳۹۸ ۵:۱۶ ق٫ظ
پاسخ به  زینب

چند زده مگه؟
توی تریتی ک خیلی پایین رده ۲۹۰۰برای روزانه و ۱۴۰۰برای پردیس
این دیکه خیلی پایینه.بخاطر همینم برای ۵تا روزانه و ۵تا پردیس حدود ۸۰نفر اومده بودن و خیلی شلوغ پلوغ بود روز مصاحبه

علیرضا
خرداد ۹, ۱۳۹۸ ۰:۳۳ ق٫ظ

مشکل تراز نیست ، مشکل اصلی کنار گذاشتن بهترین رتبه ها به بهانه نداشتن حدنصاب مصاحبه و انتخاب دانشجویانی است که با همان استاید مقاله مشترک داشته اند و باعث ارتقا شغلی اساتید گرامی شده اند، یعنی حذف و وتوی معیار های عادلانه تر و جایگزینی سلیقه و نظر شخصی مصاحبه کنندگان !!!

۱۴۰۴
خرداد ۹, ۱۳۹۸ ۰:۵۱ ق٫ظ
پاسخ به  علیرضا

نکته جالبی بود. احتمالا در هر صورتی حق چند نفری رو میخورن، اینایی که اعتراض کردن بازم یه مدرکی دستشون بود بگن ترازارو بیارین پایین ولی فردا پس فردا ما چطوری واسه نمره مصاحبه ناعادلانه باید اعتراص کنیم. نظرات بچه های پارسالو میخوندم که میگفتن طرف میاد چندتا سوال بی ربط میپرسه بعدش نمره ۲ از ۲۵ میده!!!!!!
البته ترازای رشته ما به جز شهیدبهشتی معقول بود و فکر نکنم بچه های ما اعتراضی به جز موردی که گفتم داشته باشن.

فرشاد
خرداد ۹, ۱۳۹۸ ۱:۲۱ ق٫ظ
پاسخ به  ۱۴۰۴

احسنت

مریم
خرداد ۹, ۱۳۹۸ ۱:۱۲ ق٫ظ
پاسخ به  علیرضا

شما امتحانتان را خوب دادید و ۵۰ درصد نمره را دارید طبق دفترچه … بچه هایی هم که الان اعتراض دارند کسایی هستند که امتحانشون را بد ندادن تقریبا خوب دادن و دنبال ۵۰ درصد حق مصاحبشون هستن…. چه توجیح غیر منطقی دارید که کسی اعتراض نکنه تا بدون مصاحبه بقیه قبول شوند… اگر قرار به ازمون بود فقط خوب قبل برگزاری کنکور میگفتن

رضا
خرداد ۹, ۱۳۹۸ ۴:۰۳ ق٫ظ
پاسخ به  مریم

به نظرم کسانی که در مقطع دکتری هنوز توجیه را با ح مینویسن، خیلی باسوادن. جالبه اعتراض هم دارن

مریم
خرداد ۹, ۱۳۹۸ ۱۰:۳۹ ق٫ظ
پاسخ به  رضا

بنده انقدر سواد دارم که بدونم توجیه را چه جوری مینوسین … خوبه شما بدونی وقتی یکی داره تند تند تایپ می کنه تا جواب حرفهای اشتباه یه عده را بده دیگه به غلط املایی دقت نمیکنه چون فکر میکنه مخاطبش دیگه باید متوجه معنی جمله بشه … جهت اطلاعتون فاصله بین ح و ه فقط یک حرف هست….. دیگه تو این سایتی که ادم داره کامنت میزاره دنبال آقا معلم نمی گشتم که غلط بگیره … شما خوبه بری از اون رییس جمهور امریکا هم غلط املایی بگیری

.........
خرداد ۹, ۱۳۹۸ ۱۱:۳۸ ق٫ظ
پاسخ به  رضا

ادعاشون گوش فلک رو کر کرده :)))))))))))

صادقی
خرداد ۹, ۱۳۹۸ ۴:۴۳ ب٫ظ
پاسخ به  مریم

کدوم ۵۰ درصد وقتی تو مصاحبه استاد میاد از ۵۰ نمره بهت ۲ میده اصلا نمره کنکور بدردت نمی خوره چون حداقل باید ۲۵ بهت بدن که اسمت سنجش بره .دلتون خوشه همه چی دست اساتید هست که اغلب اعمال سلیقه میکنن .خدا ازشون حتما سوال خواهد کرد که با زندگی و آینده جونها اینجوری بازی نکنن

گالاگر
خرداد ۹, ۱۳۹۸ ۱:۲۴ ق٫ظ
پاسخ به  علیرضا

توی دوره ی دکتری قرار نیست شما با استاد راهنماتون بشینید تست کنکور بزنید که میگید بهترین رتبه ها کنار گذاشته میشند ! تو این دوره قراره شما بیای کار پژوهشی کنی و مقاله بدی اونم نه مقاله کنفرانس داخلی که هر چی شما بفرستی اکسپت بشه بلکه مقاله ژورنال خارجی با ایمپکت فکتور های خوب و قابل قبول که اکسپت گرفتن کار سختیه . بنابراین کسی که تو عمرش یه مقاله هم نداده و تجربه ی پیپر ( چه‌ داخلی چه خارجی چه کنفرانسی چه ژورنال ) نداره به درد دوره دکتری و کار پژوهشی نمیخوره حتی اگر اون فرد رتبه ی اول رشته و گرایش خودش در کنکور دکتری باشه .

پس اینکه شما میبینی تو این سایت گله میکنند که ما رتبه ی بر فرض ۳ شدیم ولی رد شدیم تو مصاحبه دلیلش همینه . چون رزومه و مقاله ای ندارند و تنها دستاوردشون همون رتبه ی کنکور هست که از طریق حفظ کردن ۵ – ۶ تا کتاب تست و عده ای هم از طریق کلاس کنکور حاصل شده . که این به درد اون استاد و دوره دکتری نمیخوره !

محمد
خرداد ۹, ۱۳۹۸ ۱:۵۰ ق٫ظ
پاسخ به  گالاگر

اگر‌ به نظرت رتبه شدن انقدر آسونه شما هم همون ۵ تا کتابی رو که میگی حفظ کن برو رتبه یک بشو!
انصافا سختی کار رتبه های برترم پایین نیاریم اونم تو کنکوری که همه دادیمش و خیلیا رتبه نشدن

حقوق خصوصی
خرداد ۹, ۱۳۹۸ ۱۱:۵۸ ق٫ظ
پاسخ به  محمد

دقیقاً…. من چند ماه صبح تا غروب درس خوندم. خودمو کشتم تا رتبه زیر ۵ بشم حالا طرف با رتبه ۵۰ اومده شاکیه که چرا عدالت آموزشی وجود نداره؟!!!
همشون هم میگن رتبه خوب گرفتن که کاری ندارد…
#اسیر_شدیم

علیرضا
خرداد ۹, ۱۳۹۸ ۲:۲۲ ق٫ظ
پاسخ به  گالاگر

شما اگه فکر می‌کنید مقاله خیلی مهمه بی‌راه نیست اما سیستم پژوهشی در ایران فاجعه آمیزه ، اولا در در برخی رشته ها اصلا نشریات علمی پژوهشی نداریم در برخی دیگه حتا علمی ترویجی هم نداریم ، در بعضی ها فقط یکی دو نشریه داریم که در دست خود اساتید محترمه و برای ارتقا شغلی خودشون حیاتیه و حضرات هر سال خودشونو به زحمات پایان نامه‌ی یکی دوتا دانشجو می‌چسبونن و مقاله رو به نام اونها و خودشون چاپ می‌کنن و جایی برای بقیه نیست ، نگاه نکنید به بعضی از رشته ها که حداقل دهها نشریه علمی پژوهشی دارن و اینقدر زیاد شدن که کف خیابون انقلاب حق تالیفشونو می‌فرشون ، پارسال از دومیلیون شروع می‌شد امسال از ۵ میایون !!! … درضمن این بنای کج تولید مقاله یعنی تولید علم و دانش، متاسفانه از سال ۸۸ در این مملکت گذاشته شده و شد معیار ارتقا شغلی هیت علمی و معیار علمی بودن یک شخصیت ، مقاله هایی که کسی آنها را نمی‌خواند مگر برای نوشتن مقاله ای جدید ! انبوهی کاغذ هدر رفته و کم ارزش!! … هنوز بسیاری از استادان برجسته و قدیمی مانند شفیعی کدکنی وزن مقاله ای ندارن !!! من حرف شما و زحمات بعضی از پژوهشگران واقعی رو درک می‌کنم اما حتما خودتون هم با فسادهایی که با خودش به همراه داره آگاهید …. اما شما هم درک کنید که با حد نصاب داشتن مصاحبه وقتی نمره پنجاه درصد آزمون که انفاقا سیستم شفاف تری داره برای بعضی ها کلا اعمال نشه و مصاحبه… ادامه نظر»

۱۴۰۴
خرداد ۹, ۱۳۹۸ ۱۰:۱۶ ق٫ظ
پاسخ به  گالاگر

یعنی مقاله دادن از حفظ کردن ۶تا کتاب سختره، خخخخخخخ!!!!! کوتاه بیا، مطمئنم ۶۰ درصد مقاله ها یا به درد نمیخورن یا عددسازین. استادم خون دانشجو رو میکنه تو شیشه برای مقاله، بخاطر مرتبه علمی خودشه.
خدمت برخی از عزیزان هم عرض کنم که هدف از ارشد مقاله نویسی و اینا نیست، بیشتر یادگیری پژوهش هنگام نوشتن پایان نامس. مثلا دانشگاه صنعتی شریف نمیاد بگه هر چی مقاله داری بفرس، میگه فقط دوتاشو برامون بفرس، بقیشو نگاه نمیکنه.

مریم
خرداد ۹, ۱۳۹۸ ۱۰:۲۷ ق٫ظ
پاسخ به  ۱۴۰۴

اقا شما هم عدد سازی کن مقاله با ایمپکت ۴ بده

1404
خرداد ۹, ۱۳۹۸ ۱۱:۳۱ ق٫ظ
پاسخ به  مریم

خخخخخخخخخخ. خانم شمام برو ۶ تا کتاب حفظ کن!!!!!!!!!!!!!
در ضمن من عددی سازی هامو کردم و ۴ تا نه ولی دوتاشو دارم.
من مشکلی با کسایی که اعتراض کردن و مقاله دادن و اینا ندارم ولی نمیتونم تحمل کنم کسایی بخوان رتبه منو زیر سوال ببرن. تنها ملاکی که تو ایران میتونه منصفانه دانشجو رو بسنجه همین کنکوره چون همه از قبل از وجودش آگاه بودیم و شرایط یکسانه ربطی به حرفای بی ربط بعضی ها در مورد حفظ کردن کتاب نداره. همون طورم که قبلا گفتم تو رشته ما ترازا معقوله و مثل سالای دیگس.

سیمین
خرداد ۹, ۱۳۹۸ ۱۲:۲۱ ب٫ظ
پاسخ به  1404

خوب برای رشته شما معقوله الان برای رشته من که کمتر از ظرفیت دعوت شدن هم معقوله … شما حرفتونو کلی میزنید شاید اصلا برای رشته شما تغییری نکنه … کتاب حفظ کردن مهم نیست مهم اینه که ادم تو دروران تحصیل خوب درس خونده باشه معدل بالا داشته باشه شما نگران چی هستید

1404
خرداد ۹, ۱۳۹۸ ۱:۰۹ ب٫ظ
پاسخ به  سیمین

من که از دانشگاه دفاع نمیکنم، دارم از کسایی که رتبه خوب آوردن دفاع میکنم. در ضمن چند بارم گفتم که عدالت باید در همه زمینه ها برقرار باشه.
شما میای به ماهایی که درس خوندیم و زحمت کشیدیم میگین حفظ کردن درس هنر نیس، انتظار دارین ما از خودمون دفاع نکنیم.
این نکته رو هم بگم که اگه شما در طول تحصیلتون ریاضیات حفظ میکردین پس مشکل از طرف آدمایی مثل من نیس که رتبشون خوب شده. ریاضیات ربطی به حفظیات و اینا نداره بلکه نیاز مند قدرت ذهنی بالا برای تجزیه و تحلیل مسائل هست.

مریم
خرداد ۹, ۱۳۹۸ ۱۰:۰۸ ق٫ظ
پاسخ به  علیرضا

الان تفاوت رتبه ۴۴ با رتبه ۸۰ در ۵ سوال استعداد تحصیلی بود تخصصیها عین هم بعد الان اون رتبه ۴۴ به همه دانشگاه های تهران دعوت شده ( ظرفیت پذیرش رشته حدود ۶۰ نفر در تهران) بعد رتبه ۸۰ به هیچ جایی دعوت نشده … طبق این درصدها الان ۴۴ خیلی باهوشه ؟؟؟؟ ۸۰ خیلی ضعیفه ؟؟؟ بچه هایی که رتبه هاب خوب دارن چرا انقدر ناراحتن ؟؟؟ شما که رتبه خوب دارید رزومه عالی دارید چرا از اضافه شدن رغیب ناراحت هستید؟

آوا
خرداد ۹, ۱۳۹۸ ۱۱:۲۶ ق٫ظ
پاسخ به  مریم

رقیب

رتبه ۴
خرداد ۱۰, ۱۳۹۸ ۱:۰۷ ق٫ظ
پاسخ به  مریم

اتفاقا اگه قرار باشه یک چیز مهم باشه همون استعداد تحصیلی هست.
طرف مغز تحلیل رو نداره مثل کامپیوتر نسل اول بهش فرمول بده جواب بده
یا می‌ره کار روتین انجام میده می‌ترسه بره جلو کارای نوآور و سود ده انجام بده چون آی کیو یا تقریبا همون استعداد تحصیلی خوب نداره و همه جانبه نگر نیست.
میشناسم طرف برای حل برون رفت از هر مشکلی تنها چیزی که پیشنهاد میده افزایش سرمایه گذاری در زمینه علم هست!!!!

دکتری تهران
خرداد ۹, ۱۳۹۸ ۰:۲۷ ق٫ظ

سلام بر دوستان و ادمین سایت
کسی خبر نداره چرا ثبت نام غیرحضوری دکتری دانشگاه تهران با وجود شروع مهلت آن از تاریخ ۷ هنوز فعال نشده؟
یا اگر فعال شده ممنون میشم راهنمایی کنید

حامد
خرداد ۹, ۱۳۹۸ ۹:۵۰ ق٫ظ
پاسخ به  دکتری تهران

سلام
فعال شده
منم ثبت نام کردم
براساس راهنمایی که گذاشته اقدام کنید

دکتری تهران
خرداد ۹, ۱۳۹۸ ۱۰:۰۸ ق٫ظ
پاسخ به  حامد

ولی بر اساس چه معیاری بهتون یوزر و پسورد داد؟
لینک ثبت نام های اولیه که مخصوص پردیس های ارس و کیش هست
شما چه جوری وارد سیستم گلستان شدید؟
طبق راهنمایی چندبار اقدام کردم موفق نشدم

رتبه ۴
خرداد ۱۰, ۱۳۹۸ ۱:۰۸ ق٫ظ
پاسخ به  دکتری تهران

نکنه با اکسپلورر نرفتی؟

مردم شناسی
خرداد ۸, ۱۳۹۸ ۱۱:۳۶ ب٫ظ

در برخی از رشته ها مانند مجموعه علوم اجتماعی که شامل چندین گرایش مختلف است تعداد افرادی که برای دانشگاه تهران دعوت شده اند چند بار برای گرایش های مختلف تکرار می شوند برای مثال در رشته مردم شناسی که فقط دانشگاه تهران پذیرش دانشجو دکتری دارد تعداد ۳نفر پذیرش می شوند و دانشگاه تهران ۱۵ نفر را دعوت کرده است در حالی که این ۱۵ نفر به احتمال زیاد هیچ کدام مردم شناسی انتخاب اولشان نباشد و چون آزمون تحت سیطره جامعه شناسی است و حتی یک سوال از آزمون دکتری از رشته مردم شناسی طرح نخواهد شد رتبه های تا ۲۰ در قورق جامعه شناسی ها است و این ظلم عظیم در حق گرایش های مانند مردم شناسی است با این وضعیت دیگر هیچ دانش آموخته ای مردم شناسی به رشته خودش دعوت نخوابد شد، بهترین کار تبعیض مثبت در حق چنین گرایش های است یعنی پایین آوردن تراز تا جای که فارغ التحصیلان این گرایش ها نیز به مصاحبه دعوت شوند.

رضا
خرداد ۸, ۱۳۹۸ ۱۱:۱۶ ب٫ظ

دانشگاههای دیگرهم باید ترازشونو پایین بیارن
دوستان باید بیشتر پی گیری کنیم
باید پی گیر حقمون باشیم

محمد
خرداد ۹, ۱۳۹۸ ۰:۰۱ ق٫ظ
پاسخ به  رضا

اصلا نگفته قراره تراز پایین بیاد. گفته تراز به نتیجه دانشجو بستگی داره که بیاره یا نیاره. قبلنا تراز پایین بود فقط باعث شلوغی میشد و روند مصاحبه بی نظم میشد. ترازهای امسال منطقی تره.

سالی
خرداد ۸, ۱۳۹۸ ۱۰:۵۹ ب٫ظ

خدا کنه دانشگاه تبریز هم ترهز رو پایین بیاره.من فقط تبریز رو میخام

ژنتیک 98
خرداد ۹, ۱۳۹۸ ۲:۴۳ ب٫ظ
پاسخ به  سالی

آره واقعا

حمید
خرداد ۱۰, ۱۳۹۸ ۳:۵۵ ب٫ظ
پاسخ به  سالی

چقدر جالب…دانشگاه تبریز توی رشته ما پارسال تا ۱۵۰ دعوت کرده..اما امسال فقط ۳۰_۴۰ تا..که عملا اونا همون تهران قبولن یا نهایت شیراز…
نمیزنن تبریز رو