موسسه آموزشی نگاره
دوره نگاره

سازمان سنجش یا دانشگاه؛ مقصر کیست؟

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

آزمون دوره دکتری مانند برخی از آزمون‌های سراسری دیگر دستخوش حواشی و اعتراضاتی شده که داوطلبان با سردرگمی روبرو کرده است.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزشی و پژوهشی گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، آزمون دوره دکتری با اما و اگرهایی روزها را سپری می‌کند، درحال حاضر داوطلبان این آزمون در مرحله ارزیابی هستند و برای انجام مصاحبه و ارائه سوابقی علمی و پژوهشی به دانشگا‌ه‌ها معرفی شده‌اند ولی در این میان برخی از دانشجویان معترضند و معتقدند که دانشگاه‌ها در اعلام نمره حدنصاب سخت‌گیری کرده‌اند.

برای اینکه مشخص شود ماجرا از چه قرار است باید کمی با نگاه دقیقتری وارد جزئیات شد. آزمون دوره دکتری امسال با استناد به قانون سنجش و پذیرش سال ۹۴ مجلس شورای اسلامی برگزار شد و بر اساس این قانون باید ظرفیت‌های اعلامی دانشگاه‌ها با حضور دانشجویان متقاضی و دارای نمره حدنصاب پر شود.

پس از اینکه آزمون برگزار شد و سازمان سنجش آموزش کشور مجازان به انتخاب رشته را معرفی کرد، دانشگاه‌ها موظف شدند که نمره حدنصاب خود را به سازمان سنجش آموزش کشور اعلام کنند.

دانشگاه‌ها معتقدند که نیازی به تکمیل کردن ظرفیت نیست بر فرض مثال اگر از ۱۰ ظرفیت ۷ دانشجو گرفته شد، خوب است ولی سازمان سنجش تأکید دارد که حدنصاب اعلامی دانشگاه‌ها ظرفیت‌ها را پر نمی‌کند از این رو در برخی از رشته‌ها تعداد بیشتر داوطلب را معرفی کرد ولی در نهایت در برخی همان نظر دانشگاه‌ها را اعمال کرد.

به نظر می‌رسد همین اختلاف نظر دانشگاه‌ها با سازمان سنجش باعث شد که نتایج انتخاب رشته آزمون دوره دکتری کمی با تأخیر اعلام شود.

با این حال حال اکنون داوطلبان چاره‌ای جز انجام مصاحبه‌ها ندارند و فقط سازمان سنجش آموزش کشور اعلام کرده که مساعدت لازم را با دانشجویان در هنگام اعلام نتایج خواهد داشت. داوطلبان هم ناگزیرند تا شهریور ماه، زمان اعلام نتایج صبر کنند، آنهایی هم که در اولویت‌های مورد نظر خود معرفی نشده‌اند راهی جز انجام مصاحبه برای رشته‌های معرفی شده ندارند.

اتفاقات از این دست نشان می‌دهد که وجود قوانین متعدد در کشور و حتی بعضا وجود قانون‌های معارض باعث شده آزمون‌های مختلف با اما و اگرهای متعدد برگزار شود و هر آزمونی با حاشیه‌هایی مواجه شود که البته توان این حواشی از حوصله داوطلبانی که سال‌ها برای اهداف خود زحمت کشیده‌اند، خارج است.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

63 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
سیمین
خرداد ۱۱, ۱۳۹۸ ۱۱:۵۲ ق٫ظ

دوستان تراز دانشگاه تهران و شریف تغییر کرده

مریم
خرداد ۹, ۱۳۹۸ ۱۰:۱۴ ق٫ظ

دوستان من واقعا متوجه یک رفتارها و حرفهای یک عده نمی شوم الان یک سری از بچه ها میگن رتبه و تراز مهمه ما خیلی درس خوندیم و …. این افراد توقع دارن بدون نمره مصاحبه پذیرفته شوند… طبق دفترچه ازمون همونقدر که رتبه مهمه سابقه پژوهشی هم مهمه … شما اون زمان که میرفتید کلاس کنکور یکی هم داشت رو مقالش کار میکرد درسشم میخوند… الان شما ها چرا ناراحتید بچه هایی که اعتراض کردند کسانی هستند که طبق روال سالهای قبل باید بر اساس رتبه و ترازشون به مصاحبه دعوت میشدن پس شما از اول هم باید این فکر را می کردید بعد دیدید سنجش کلا اومد به تعداد ظرفیت دعوت به مصاحبه کرد گفتید چه عالی بیخیال بقیه دیگه رقیب نداریم … منطقی صحبت کنید رتیه خوب دارید افرین … بچه هایی که اعتراض کردن هم رتبشون خوبه و بد نیست … دیگه این خیلی زیاده خواهی هست که بدون نمره مصاحبه دکتری پذیرش بشید

مهدی مهندسی مکانیک
خرداد ۹, ۱۳۹۸ ۲:۰۸ ب٫ظ
پاسخ به  مریم

سلام مسئله اینه‌که حق اعتراض باید برای همه حفظ بشه. در سالهای گذشته کم نبودند افرادی که با رتبه و رزومه خوب به علت های غیر علمی در مصاحبه کنار گذاشته شدن.این تلقی غلط دوستان شماست که اجرای ظاهری این شیوه پذیرش یعنی ۵۰-۵۰ با حداکثر عدالت همراهه و بهای ببشتر به کنکور کتبی دادن اوج بی عدالتی و تبعیضه.مسیله اینه ما داریم در جامعه خودمون با ملاک ها و معیارها و وضعیت نظام آموزشی خودمون بحث می کنیم نه هیچ کشور دیگه.دوستان شما این رو متوجه نیستن.مرتب میگن دانشجوی دکترا باید چنین باشد و چنان باشد.ما هم میدونیم باید چنین و چنان باشد.تحقیق بلد باشد.به روز باشد. شما اعتراض دارین به وضعیت پیش اومده.حق دارین.چون این تغییر اعلام نشده بود.و اگر ۵۰-۵۰ رعایت نشده باشه از قانون تخطی شده.ولی نمیتونین ادعا کنین این شیوه بهترین شیوه پذیرشه و تضمین بدین حداکثر افراد با صلاحیت وارد سیستم دکتری میشن. باز میگم ما در مورد وضعیت آموزشی و پژوهشی داخل کشور صحبت می کنیم.یک آرمانشهری تصویر نکنین که تحقیقات همه اصیل هستند و مورد استفاده قرار میگیرن.در مورد رزومه سازی جعلی صحبت می کنیم.در مورد کتاب سازی، تقلب های گسترده که حتی استادانمون انجام میدن صحبت می کنیم.در مورد تحقیقات بلا وجه و بی فایده صحبت می کنیم که درصد بالاییشون به زباله دانی ریخته میشن.نگاه جامع و کلی و از افق بالاتر به سیستم آموزشی نه موردی داشته باشیم.واقعیت اینه در هیچ سالی قانون ۵۰-۵۰ رعایت نشده نه امسال نه هیچ سال دیگه ای.ولی امسال چون در مرحله کتبیه و… ادامه نظر»

نادیا
خرداد ۹, ۱۳۹۸ ۰:۳۱ ق٫ظ

یکی به من بگه این توصیه نامه چه جوریه واجبه هر کسی داشته باشه ؟با این استادهام مشکل داشتم .روی اعصابم بودند . چه کار کنم آخه ؟ کسی بوده بدون توصیه قبول شده باشه ؟

هانا
خرداد ۹, ۱۳۹۸ ۴:۴۸ ق٫ظ
پاسخ به  نادیا

مشکل من هم همینه.تو رو خدا یکی جواب بده…..

مریم
خرداد ۹, ۱۳۹۸ ۱۰:۳۳ ق٫ظ
پاسخ به  نادیا

شما بهتر است حتما از استاد راهنمای پروژه ات یک توصیه نامه داشته باشی، دیگه استاد راهنماها معمولا توصیه نامه را میدن … از استادهایی که نمره خوبی تو درسشون گرفتی و یا شناخت کافی روت دارن هم میتونی بگیری

S
خرداد ۹, ۱۳۹۸ ۱۱:۲۳ ق٫ظ
پاسخ به  نادیا

سلام دوست عزیزنگران نباش منم مشکل توروداشتم استادبهم توصیه نامه ندادولی سه دانشگاه مصاحبه رفتم دوتاش قبول شدم بدون توصیه نامه موفق باشید

مهدی مهندسی مکانیک
خرداد ۹, ۱۳۹۸ ۴:۵۸ ب٫ظ
پاسخ به  نادیا

سلام.
بله نگران نباشین.غالب افراد قبولی توصیه نامه نداشتن.اگر داشتین چه بهتر اگرم نداشتین اتفاق عحیب و غریبی قرار نیسا با توصیه نامه بیفته

صدرا
خرداد ۱۱, ۱۳۹۸ ۲:۴۰ ب٫ظ
پاسخ به  نادیا

توصیه نامه اصلا مهم نیست و اجباری هم نیست و اکثرا هم نه ازت میخوان و نه تاثیری دارن
تقریبا اکثریت بچه ها بدون توصیه نامه قبول میشن
یکیش خود من که هرگز توصیه نامه ای نگرفتم و قبول هم شدم اونم بهترین جا
نگران نباش

مریم
خرداد ۹, ۱۳۹۸ ۰:۱۴ ق٫ظ

من چندین بار با خبر ایسنا به عنوان خبرگزاری دانشجویی تماس رفتم تمام اتفاقات را گفتم دریغ از یک پوشش خبری… این خبر گزاری باید اسمشو تغییر بده تا یک اتفاقی برای بچه های پزشکی می افته خبر اولش میشه ، واقعا دست خبرگزاری مهر و فارس من درد نکنه

سیمین
خرداد ۸, ۱۳۹۸ ۱۱:۳۳ ب٫ظ

دوستان لطفا پیگیری کنید تا یکشنبه که انشالله همگی به نتیجه دلخواه و چیزی که حق هست برسیم

z.za
خرداد ۹, ۱۳۹۸ ۱۲:۲۰ ب٫ظ
پاسخ به  سیمین

انشالله – خدا کنه. واقعا من که دارم میمیرم
کاش صنعتی اصفهان ترازشو پایین بیاره

مرتضی
خرداد ۸, ۱۳۹۸ ۱۰:۱۰ ب٫ظ

سلام.
چند دقیقه پیش رییس سازمان سنجش در خبری از شبکه سیما اعلام کرده که با توجه به مشکل پیش آمده در نتایج انتخاب رشته سال ۹۸، ترازها اصلاح و نتایج مجدد هفته بعد در سایت سنجش اعلام خواهد شد.

مهدی مهندسی مکانیک
خرداد ۹, ۱۳۹۸ ۱:۱۴ ب٫ظ
پاسخ به  مرتضی

سلام
لینک خبر رو بذارین لطفا…

مرتضی
خرداد ۹, ۱۳۹۸ ۴:۵۹ ب٫ظ

سلام.
در سایت phdtest.ir هست هم دکتر خدایی مصاحبه کرده و امروز هم دکتر نیلی

الی
خرداد ۸, ۱۳۹۸ ۹:۲۶ ب٫ظ

مگه اعتراض ها برای سوالات با گزینه های اشتباه و کلید بدتر از اون نتیجه داشت؟ در رشته پژوهش هنر، شش سوال گزینه های اشتباه فاحش و واضح داشت که سنجش فقط یکی از اونها را پذیرفت. و خودتون می دونید شش تست در دروس تخصصی با ضریب ۴ یعنی چه؟

مرضیه
خرداد ۸, ۱۳۹۸ ۸:۱۵ ب٫ظ

بچه ها من به باشگاه خبرنگاران پیام دادم شما هم پیام بدیداز طریق پیام رسان سروش به شماره ۰۹۳۰۳۰۰۱۹۴۷ و یا شماره پیامک ۱۰۰۰۱۹۱۵

مریم
خرداد ۹, ۱۳۹۸ ۰:۰۲ ق٫ظ
پاسخ به  مرضیه

حتما

مریم
خرداد ۹, ۱۳۹۸ ۰:۰۵ ق٫ظ
پاسخ به  مرضیه

من الان پیام دادم

میم شیمی
خرداد ۸, ۱۳۹۸ ۷:۲۹ ب٫ظ

جواب سوال: دانشجو:|

مریم
خرداد ۸, ۱۳۹۸ ۷:۱۸ ب٫ظ

دوستان به نظر من پیگیری ها را ادامه بدیم چون سازمان سنجش در بین حرفهایی که میزنه یه چیزی گفته و اینکه امسال سهمیه ای خالی نمیمونه … احتمال زیاد اینکه دوباره دعوت به مصاحبه کنند هست

مرضیه
خرداد ۸, ۱۳۹۸ ۸:۲۴ ب٫ظ
پاسخ به  مریم

پیام رسان سروش به شماره ۰۹۳۰۳۰۰۱۹۴۷ و یا شماره پیامک ۱۰۰۰۱۹۱۵ بچه ها اینجا هم پیامک بدید باشگاه خبرنگارانه

مهدی
خرداد ۸, ۱۳۹۸ ۸:۴۹ ب٫ظ
پاسخ به  مریم

مصاحبه مجدد در روزهای بعدش که محاله. چون خیلیها اعتراض میکنن که چرا اینا بیشتر وقت داشتن و ما مدارک بیشتری میاوردیم و…
اگر تا مصاحبه تهران تغییری نکنه، دیگه بعدش منتفیه

ع
خرداد ۸, ۱۳۹۸ ۶:۴۲ ب٫ظ

من امیرکبیر نمیتونم ثبت نام کنم چرا؟ یعنی صفحه هزینه نمیاد که پولش رو واریز کنم. کسی دیگه ای نیس این مشکل روداشته باشه؟

دانشجو
خرداد ۸, ۱۳۹۸ ۶:۳۹ ب٫ظ

امیدوارم این نظر حذف نشه، ولی با توجه به توضیحات و بیانه های سنجش و دانشگاه ها، این اتفاق اشتباهی صورت نداده و بنده فکر نکنم تغییری برای امسال حداقل! حاصل بشه…البته که اگر هر کار جمعی و مدنی شکل بگیره شرکت می کنم ولی به نظر بنده امسال سوخت و رفت. قصد نا امید کردن ندارم و منم به نتایج معترضم.فقط خواستم حقیقت این روزهای پرچالش از یاد نره.

مرضیه
خرداد ۸, ۱۳۹۸ ۷:۱۵ ب٫ظ
پاسخ به  دانشجو

من که نا امید نمیشم

سیمین
خرداد ۸, ۱۳۹۸ ۹:۰۷ ب٫ظ
پاسخ به  مرضیه

باید تا اخرین لحظه تلاش کنیم … تلاش کنیم که دیگه هیچ سالی این امر تکرار نشه

دانشجو
خرداد ۸, ۱۳۹۸ ۱۰:۰۱ ب٫ظ
پاسخ به  سیمین

هم اسم عزیز!!!! ما تا آخرین لحظه تمام تلاشمونو میکنیم تا نهایتاً جوابِ مشخص و قابل قبولی بگیریم

دانشجو
خرداد ۹, ۱۳۹۸ ۰:۳۸ ق٫ظ
پاسخ به  دانشجو

از روزهای اول همراه شما بودم و هستم ای هم نامِ عزیز. ولی مثلا در دانشکده بنده که تعداد ۳ دانشجو بودیم و ۳ استاد بودن و ارتباط صمیمانه‌ای داشتیم.اساتید براحتی گفتن که درخواست تغییرات از طرف انان تحت هیچ شرایطی انجام نخواهد شد. رو این صحبت بنده این نظر ناامید رو نوشتم.امیدوارم صحبت‌های رئیس دانشگاه تهران هم مربوط به موارد محدودی نباشه!! من معترض ترینم. خیالت راحت

دانشجو
خرداد ۹, ۱۳۹۸ ۱:۲۰ ق٫ظ
پاسخ به  دانشجو

سلام.نا امید نشو دوست عزیز
شکرخدا نتیجه تا حدودی محقق شده

هانا
خرداد ۸, ۱۳۹۸ ۶:۳۷ ب٫ظ

خانم سیمین…. همین طوری که نمیشه در مرداد ماه دوباره مصاحبه برگزار بشه.حق کسایی که الان دارن میرن مصاحبه در مورد آزمون زبان واقعا ضایع میشه.ما یک بار قربانی عدم برنامه ریزی صحیح سنجش شدیم. وگرنه الان با مدرک زبان به مصاحبه میرفتم.همه داوطلب ها باید شرایط زمانی یکسانی داشته باشند…….

رضا
خرداد ۸, ۱۳۹۸ ۸:۵۱ ب٫ظ
پاسخ به  هانا

بله دقیقا موضوع همینه. واسه به کرسی نشستن حرف خودشون میخوان اعتراض کنن حق بقیه خورده بشه. گویا دانشجوهای رتبه بالا حق دوستان رو خوردن :)

هانا
خرداد ۸, ۱۳۹۸ ۹:۳۷ ب٫ظ
پاسخ به  رضا

دقیقا… اگر مرداد مصاحبه بود،من جواب چند تا مقاله و مدرک زبان ام میامد و دست پر تر میرفتم مصاحبه. این را کسی میگه که ۴٫ سال پیگیر پشت کنکور بوده

سیمین
خرداد ۸, ۱۳۹۸ ۹:۰۸ ب٫ظ
پاسخ به  هانا

استادم گفت عزیزم والا منم نمی دونم

ژنتیک 98
خرداد ۸, ۱۳۹۸ ۵:۵۰ ب٫ظ

روی چه حسابی باید برنامه ریزی کنیم برای سال بعد؟؟؟؟ وقتی همه تصمیماتشون باد هواست!!!!

مرضیه
خرداد ۸, ۱۳۹۸ ۶:۱۳ ب٫ظ
پاسخ به  ژنتیک 98

من پارسال حساب کردم روی امسال با کلی درس خوندن وضعیت بدتر شد. مگه عمرمون رو از سر راه جستیم فقط خدا میدونه من با چه سختی درس خوندم

ژنتیک 98
خرداد ۸, ۱۳۹۸ ۶:۵۷ ب٫ظ
پاسخ به  مرضیه

:(

یه بدبخت بی چاره
خرداد ۸, ۱۳۹۸ ۸:۲۰ ب٫ظ
پاسخ به  مرضیه

منم همین طور هیچکس حال ماها رو نمی فهمه

یه بدبخت بی چاره
خرداد ۸, ۱۳۹۸ ۵:۴۰ ب٫ظ

وای خدا یعنی هیچی به هیچی، به کی بگیم چرا نگفتید مثل سال های گذشته عمل نمی کنید که لااقل ماها زحمتمون این جوری حروم نشه، من خودم سه سال زحمت کشیدم رتبه یک دانشگاه خاص بیارم، حالا که آوردم اینا این جوری دعوت کردن، باید قبل آزمون نه، قبل ثبت نام می گفتید، دعوت به مصاحبه قانونش دارید عوض می کنید…، الآن من دانشگاهی دارم میرم مصاحبه که کف انتخاب من بوده و اصلا تو زمینه کاری من تو اون دانشگاه کار نمیشه، این جوری دارید دانشگاه ها رو پر می کنید، بعضی ها از ناچاری دارن میرن، و چون تعداد کم شده شاید قبول بشن، خیلی قشنگ رو کیفی بودن دانشگاه ها کار کردید.

ناصر
خرداد ۸, ۱۳۹۸ ۵:۲۰ ب٫ظ

بابا بشنید یکم درس بخونید قبول شید. اگه هم میخواین به هر قیمتی برید دکتری اینهمه دانشگاه پولی برید پردیس پیام نور غیر انتفاعی آزاد همه که نباید روزانه و شبانه برن

مرضیه
خرداد ۸, ۱۳۹۸ ۶:۰۵ ب٫ظ
پاسخ به  ناصر

یعنی انقدر بدم میاد از این حرفها ، من دو سال پشت سر هم درس خوندم رتبمم خوب شده شما چرا فگر میکنی هیچکس اینجا درس نخونده چرا ؟بعد چرا فکر میکنی همه پول دارند یا اصلا دانشگاه پیام نور و غیر انتفاعی براشون میصرفه ، واقعا درک این چیزها انقدر سخته؟؟؟؟

ژنتیک 98
خرداد ۸, ۱۳۹۸ ۶:۵۶ ب٫ظ
پاسخ به  مرضیه

باهاتون موافقم!!!! یعنی به نظر ایشون رتبه ۱۷ درس نخونده که دعوت نشده مدرس؟

مریم
خرداد ۸, ۱۳۹۸ ۷:۱۶ ب٫ظ
پاسخ به  مرضیه

منم موافقم یه عده بدون هیچ فکری فقط بلد هستن تیکه بندازن

عرفان. تبدیل
خرداد ۸, ۱۳۹۸ ۹:۰۷ ب٫ظ
پاسخ به  مریم

اینا کسایی هستند که حتی آزمون هم ندادن ولی میان نظر میدن

مریم
خرداد ۸, ۱۳۹۸ ۴:۳۰ ب٫ظ

سلام من با خبرگزاری فارس الان صحبت کردم گفت مقاله را اماده می کنند بچه ها لطفا تمام مشکلاتی که برای ترازهای اعلام شده را به صورت کامنت یا تعریف یک موضوع جدید با عنوان ازمون دکتری در خبرگزاری فارس قرار دهید … تمام موارد را حتما ذکر کنید

سیمین
خرداد ۸, ۱۳۹۸ ۴:۲۹ ب٫ظ

من امروز بعد سازمان سنجش رفتم پیش استادم گفتم به تعداد ظرفیت دفترچه دعوت کردن شما نمره مصاحبه را چیکار میکنید گفت سنجش قرار بوده چند برابر ظرفیت دعوت کنه … بچه ها باید پیگیری کرد ممکنه تو مرداد هم مصاحبه بزارن اگر پیگیری کنیم

هانا
خرداد ۸, ۱۳۹۸ ۶:۲۷ ب٫ظ
پاسخ به  سیمین

یعنی چی؟؟؟؟؟ اگر بخواد دوباره یه مصاحبه در مرداد ماه برگزار بشه، واقعا ناعدالتی هست.خیلی از ما ها با اینکه کلی هماهنگی کردیم،ولی نمره زبان مان به زمان آزمون نمیرسه و داریم بدون نمره زبان به مصاحبه دانشگاه های تهران میریم.بعد شما ها با نمره زبان برید مصاحبه…..واقعا ناعدالتی اگر این طور بشه

مریم
خرداد ۸, ۱۳۹۸ ۷:۱۵ ب٫ظ
پاسخ به  هانا

نمره زبان اونطوریم تاثیر نداره … چون دانشگاه ها تا ترم اول اجازه میدن نمره زبان ببرید … اگر تو جمع توافق کنند شما بشید دانشجوی دکتری بهتون نمره میدن … واقعا دست استادها هست.. حتی شده بچه ها با مقاله و نمره زبان قبول نشن دوست من ایلتس ۶٫۵ داشت ولی قبول نشد

مرضیه
خرداد ۸, ۱۳۹۸ ۴:۲۲ ب٫ظ

لینک فارس نیوز رو اینجا هم بزارید لطفا

مریم
خرداد ۸, ۱۳۹۸ ۴:۳۶ ب٫ظ
پاسخ به  مرضیه

https://my.farsnews.com/c/7959
لطفا کامنتاتنو ایجا بزارید و قشنگ توضیح بدهید برای رشتتون چه جوری تراز اعلام کردن

مریم
خرداد ۸, ۱۳۹۸ ۴:۳۷ ب٫ظ
پاسخ به  مرضیه

یا تو این صفحه یک موضوع جدید باز کنید با عنوان اعتراض به نتایج ازمون دکتری
https://my.farsnews.com/

مریم
خرداد ۸, ۱۳۹۸ ۵:۴۰ ب٫ظ
پاسخ به  مرضیه
مرضیه
خرداد ۸, ۱۳۹۸ ۴:۲۱ ب٫ظ

چون متحد نیستیم چون فقط یه دانشجوییم این بلا سرمون میاد

جعفرزاده
خرداد ۸, ۱۳۹۸ ۴:۲۱ ب٫ظ

به نظر من دیوان عدالت هم بی فایده است بریم شکایت.

سیمین
خرداد ۸, ۱۳۹۸ ۴:۱۵ ب٫ظ

بچه ها من امروز سازمان سنجش بودم فقط دیوان عدالت جواب میده همین که من گفتم میرم دیوان عدالت شکایت می کنیم شروع کرد به داد و بیداد کرد و … یه وضعی شد

Negin
خرداد ۸, ۱۳۹۸ ۴:۱۲ ب٫ظ

حق گرفتنی و تنها مرجعی که میتونه الان کمک کنه و حقتون بگیره فقط دیوان عدالت اداری.

مرضیه
خرداد ۸, ۱۳۹۸ ۴:۲۳ ب٫ظ
پاسخ به  Negin

باید چند نفر باشیم با هم بریم

بینام
خرداد ۸, ۱۳۹۸ ۴:۳۵ ب٫ظ
پاسخ به  مرضیه

من میام قرار بزاریم

مهسا
خرداد ۸, ۱۳۹۸ ۴:۰۴ ب٫ظ

قلبم درد گرفته
خدایا! یعنی عمرمان بر باد رفت!

محمد
خرداد ۸, ۱۳۹۸ ۳:۴۳ ب٫ظ

مثل اینکه کسی برای اعتراض ها پاسخ گو نیست. و یک سال عمر مان به هدر رفت و کسی ارزشی براش قائل نیست. واقعا متاسفم

امیر
خرداد ۸, ۱۳۹۸ ۳:۳۵ ب٫ظ

سازمان سنجش، دانشگاه و خودمون مقصریم.
سازمان سنجش یک رویه ثابتی ندارد.
(برخی) دانشگاه ها در برخی رشته ها غیر منطقی
و مقصر اصلی خودمونیم. از یک جهت که نمی تونیم هیچ گونه اعتراضی کنیم چون هیچ سلیقه شخصی دخیل است و از جهت دیگر پارسال (کارهای غیر منطقی دانشگاه ها) را معیار و متر خودمون قرار دادیم. پارسال تا رتبه ۶۰ به دانشگاه تهران که فقط ۶ نفر پذیرش دارد دعوت می شد. جدا از بحث درآمد و معطلی دانشجو ها و … با یک سفارش یا سلیقه ای عمل کردن عدالت رو زیر پا می زاشتن (همون طور که برخی دانشگاه ها گذاشتن).
جدا از این که برخی رشته ها گویا خیلی بد عمل شده ولی تراز خیلی دانشگاه ها و رشته ها امسال منطقی شده.