موسسه آموزشی نگاره
دوره نگاره

شروع کاهش حدنصاب دکتری 98 از دانشگاه تهران

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

معاون آموزشی دانشگاه تهران از بازنگری حدنصاب دعوت به مصاحبه دکتری 98 در برخی رشته ها خبر داد.

سید حسین حسینی در گفتگو با مهر درباره تغییر حد نصاب علمی برای مصاحبه دکتری سال ۹۸ گفت: این موضوع مقداری به سازمان سنجش آموزش کشور باز می‌گردد.

وی ادامه داد: سازمان سنجش آموزش کشور اعلام می‌کند باید با همه پذیرفته شدگان مصاحبه شود، یعنی اگر ما در رشته‌ای نصاب سنجش را بپذیریم و ۳ نفر در رشته‌ای بخواهیم، سازمان سنجش ۱۰۰ نفر به ما معرفی می‌کند که باید با همه مصاحبه شود.

معاون آموزشی دانشگاه تهران افزود: بنابراین با انبوهی از متقاضیان روبرو هستیم از طرفی نیز سازمان سنجش اجازه می‌دهد حد نصابی را خود دانشگاه اعلام کند.

وی خاطرنشان کرد: بنابراین نصابی که دانشگاه تهران به سازمان سنجش اعلام کرد این است که سازمان به ازای هر نفر پذیرش ۵ داوطلب به دانشگاه معرفی کند، یعنی اگر در رشته‌ای ۵ نفر پذیرش داریم به ما ۲۵ نفر ظرفیت معرفی کنند.

معاون آموزشی دانشگاه تهران افزود: منتهی اکنون یک ایرادی ممکن است در برخی رشته‌ها ایجاد شود و آن اینکه برخی از اسامی تکرار می‌شوند، یعنی در دو رشته که نزدیک بهم هستند، داوطلبانی که معرفی می‌شوند از یک لیست در دو جا هستند.

وی افزود: این مساله در برخی از رشته‌های مدیریت اتفاق افتاده که در حال رایزنی با سازمان سنجش هستیم که در این رشته‌ها لیست افراد را افزایش دهیم.

حسینی خاطرنشان کرد: صحبت‌هایی با سازمان سنجش شده است تا برخی رشته‌ها که تعداد داوطلبان معرفی شده در آنها کم هستند را اعلام کند.

وی ادامه داد: یکی دو رشته نیز اعلام کرده‌اند، در برخی از رشته‌های مدیریت ظاهراً در معرفی افراد اشتباهی صورت گرفته است برخی افراد با رتبه‌های خوب معرفی نشدند که این موضوع در حال بررسی است.

معاون دانشگاه تهران درباره اینکه به دلیل حد نصاب علمی بالا ممکن است ظرفیت برخی رشته‌ها تکمیل نشود آن را چگونه تکمیل خواهید کرد، گفت: در حال حاضر نصاب علمی دانشگاه تهران را سازمان سنجش به رسیمت شناخته است و ما با توجه به ظرفیتی که اعلام کرده‌ایم پذیرش خواهیم داشت. ممکن است در برخی رشته‌ها افرادی که معرفی می‌شوند شرایط لازم را احراز نکنند و ظرفیت برخی رشته‌ها تکمیل نشود و خالی بماند ولی اساس بر این است که ظرفیت رشته‌ها تکمیل شود.

به گزارش مهر، پس از انتشار کارنامه نتیجه انتخاب رشته آزمون دکتری سال ۹۸ برخی از داوطلبان نسبت به حدنصاب علمی اعلام شده از سوی برخی از دانشگاه‌ها به ویژه دانشگاه‌های بزرگ اعتراض داشته‌اند.

به گفته این معترضان برخی از دانشگاه‌ها اقدام به تغییر حد نصاب علمی کرده‌اند که در نتیجه آن بسیاری از داوطلبان امکان دعوت به مصاحبه دکتری را از دست داده‌اند.

آزمون ورودی دوره دکتری نیمه متمرکز سال ۹۸ در دوره‌های روزانه و شبانه دانشگاه‌ها، دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه پیام نور، دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی غیردولتی و غیرانتفاعی، پردیس‌های خودگردان دانشگاه‌ها جمعه سوم اسفند ۹۷ برگزار شد.

از تعداد ۱۹۶ هزار و ۶۴۹ نفر ثبت نام کننده در آزمون تعداد ۱۶۳ هزار و ۳۲۱ داوطلب در جلسه آزمون حاضر بودند. از این تعداد ۱۵۰ هزار و ۵۳۵ داوطلب مجاز به انتخاب رشته شدند و ۱۰۸ هزار و ۸۹۹ نفر فرم انتخاب رشته خود را تکمیل کردند.

از تعداد ۱۰۸ هزار و ۸۹۹ داوطلب انتخاب رشته کننده تعداد ۴۷ هزار و ۶۴۸ داوطلب درکدرشته محل‌های انتخابی دارای حد نصاب علمی لازم هستند.

ظرفیت پذیرش دانشجو در آزمون ورودی دوره دکتری نیمه متمرکز سال ۹۸ در دوره‌های روزانه و شبانه دانشگاه‌ها، دانشگاه پیام نور، دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی غیردولتی و غیرانتفاعی، پردیس‌های خودگردان دانشگاه‌ها (به جز ظرفیت دانشگاه آزاد اسلامی) تعداد ۱۴ هزار و ۲۷۷ نفر است.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

105 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دلسوز
خرداد ۲۸, ۱۳۹۸ ۶:۳۱ ق٫ظ

امسال افرادی در دانشگاه تهران مثلا دانشکده هوافضاش دعوت به مصاحبه شدند که حتی خوابشم نمیدیدند. درحالیکه حتی به حد نصاب مصاحبه دانشگاه خواجه نصیر هم نرسیدند. بعدشم با لابی و پارتی بازی با اینکه جزء آخرین افراد معرفی شده دعوت به مصاحبه دانشگاه تهران بودند در مصاحبه امتیاز بالایی به اونها به زور داده شده تا حتما قبول بشوند. این یعنی ظلم آشکار، خیانت به استعدادهای کشور.
یکی نیست بگه معاونت آموزشی دانشگاه تهران! اگرم میخواین حد نصاب رو بیارید پایین چرا اینقدر دیگه آوردین پایین که تقریبا ۸۰% مجازین کنکور اون رشته به دانشگاه تهران دعوت بشن؟

مریم
خرداد ۱۰, ۱۳۹۸ ۸:۰۸ ب٫ظ

دوستان لطفا فردا پیگیری ها را انجام دهید تا انشالله سازمان سنجش جواب اعتراضات را بدهد . لطفا با خبرگزاری فارس به شماره ۴۲۰۸۲۰۰۰ تماس بگیرید وسپس شماره ۲ را بگیرید و بگویید با بخش اخبار دانشگاه می خواهید صحبت کنید. حتما تاکید کنید که خبر “ضایع شدن حق شرکت کنندگان آزمون دکتری با اعلام حدنصاب تراز دانشگاه ها” که در فارس من به بالای ۵۰۰ حمایت رسیده را شنبه در صفحه اول خبر فارس قرار دهد و از مسئولین برای پاسخگویی پیگیری کند. لطفا به شماره ۱۰۰۰۱۹۱۵ اس ام اس (باشگاه خبرنگاران جوان ) بزنید تا خبری که چند روز پیش از سیما اعلام شد را پیگیری نمایند. خبرگزاری مهر طی روزهای گذشته این موضوع را پیگیری کرده است لطفا با این خبرگزاری هم صحبت کنید. فردا باید تمام تلاشمان را انجام دهیم تا انشالله به نتیجه برسیم.
پ.ن.
دوستانی که تراز خوبی دارید انشالله که همگی شما در مصاحبه موفق باشید . ما فقط می خواهیم از حقمان مبنی بر ۵۰ درصد نمره آزمون دفاع کنیم. الان در خیلی از رشته ها در دانشگاه های برتر کمتر از ظرفیت اعلام شده دعوت به مصاحبه شده اند و نمره مصاحبه در این رشته ها به صفر تقریبا رسیده است. ما دنبال ضایع کردن حق شماها نیستیم.

ریحانه
خرداد ۸, ۱۳۹۸ ۱:۲۸ ب٫ظ

دانشگاه الزهرا تو رشته مدیریت تراز روزانه و شبانه اش یکیه.. این یعنی چی؟؟ بچه ها توروخدا فقط به دانشگاه تهران و بهشتی گیرندین. دانشگاه الزهرا ترازشو ۱۰۰۰ تا برده بالا با اینکه کنکور سختتر بوده. دانشگاه گیلان تا رتبه ۳۰۰ پارسال رفتن برای مصاحبه امسال تا نزدیک ۱۲۰ دعوت شدن. توروخدا نباید اینجوری باشه.

روانشناسی
خرداد ۶, ۱۳۹۸ ۱:۳۸ ب٫ظ

سلام
دوستانی که از نتیجه کارنامه انتخاب رشته دکتری متعجب شدند و اعتراض دارند.
برای پیگیری این اقدام غیرکارشناسی سازمان سنجش در افزایش خارج از عرف حدنصاب دانشگاه ها برای مصاحبه دکتری در صفحه خبرگزاری فارس کمپین ایجاد شده، برویدحمایت کنید تا خود خبرگزاری بیشتر پیگیری کنه. چون پیگیری اولیه کرده و آقای کدخدایی جواب داده ولی جوابی که نشون میده عمق فاجعه را نمیدونند
https://my.farsnews.com/c/7959
تعدادش ۴۱۳ تا شده باید به ۵۰۰ برسه
حتما دوستان وارد لینک فارس بشید و حمایت کنید به دوستان هم اطلاع بدید

دلاور پلیشافه
خرداد ۶, ۱۳۹۸ ۱۲:۲۳ ب٫ظ

دوستان در صورت امکان در قسمت کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی درخواست و گزارش جهت پیگیری ثبت نمایید.
https://www.parliran.ir

تعلیم و تربیت
خرداد ۶, ۱۳۹۸ ۱۱:۴۴ ق٫ظ

Delakam
سلام
در تهران تراز ها را بردند بالا و در شهرستان ها در اکثر رشته ها تراز ها را اوردند پایین . حالا چرا اینطوری عمل کردند خدا می دونه

K1
خرداد ۶, ۱۳۹۸ ۲:۳۶ ب٫ظ

کجا شهرستان ها اومده پایبن برای تبریز ۱۵۰۰ و همدان ۱۲۰۰ بردن بالا پارسال تا ۱۳۰ دعوت میشد امسال تا ۷۰٫همه رشته ها اینطور نیست

کامپیوتر هوش مصنوعی
تیر ۳, ۱۳۹۸ ۸:۵۹ ق٫ظ

تبریزو هم بالا بردن

علی
خرداد ۶, ۱۳۹۸ ۰:۲۲ ق٫ظ

دوستان سه شنبه ساعت ۱۰-۱۱ روبروی درب سازمان سنجش
سه شنبه اخرین مهلت اعتراض هست ، به تمام معترضین اطلاع دهید

تجمع سه شنبه ساعت 10-11 روبروی درب شیشه ای سازمان
خرداد ۵, ۱۳۹۸ ۱۱:۰۴ ب٫ظ

حمایت کنید
https://my.farsnews.com/c/7959

سعید
خرداد ۵, ۱۳۹۸ ۱۰:۲۶ ب٫ظ

بچه ها اینجوری که نمیشه بعضی رشته رو بررسی کنن بعضی نه
من با رتبه ۲۹ دعوت به مصاحبه نشدم رشته علوم سیاسی
این ینی فاجعه
نباید ففقط رشته مدیریت بررسی بشه باید همه بررسی بشن وگرنه کار به مراجع قضایی کشیده میشه و کلا ازمون رو باطل میکنه

فرهاد فرح زاد
خرداد ۱۳, ۱۳۹۸ ۷:۵۹ ب٫ظ
پاسخ به  سعید

سلام دوست عزیز .درصد هاتون چند بود …و میشه بگید چه منابعی استفاده کردید؟

حامد
خرداد ۵, ۱۳۹۸ ۹:۳۹ ب٫ظ

به امام حسین با رتبه ۲ سهمیه شاهد و ۱۷ سهمیه ازاد حتی برای مصاحبه شبانه هم دعوت نشدم اخه مگه همچین چیزی میشه
تو دفترچه حدود ۱۵ نفر میخوان
یه تخلفی شده من رفتم دانشگاه تهران میگه هر چی هست مربوط به سنجشه ما نگفتیم فلان رتبه بیاد

مرتضی
خرداد ۵, ۱۳۹۸ ۷:۳۱ ب٫ظ

با سلام خدمت دوستان
خوشبختانه امروز که به دانشکده خودم در دانشگاه تهران برای مطرح کردن مشکل بوجود آمده رفتم، اساتید دانشکده و معاونت آموزشی نامه ای مبنی بر تعیین تراز از سوی سازمان سنجش بهشون ارسال نشده بود و از این مساله اظهار بی اطلاعی می کردند و برای تعیین تراز اصلا جلسه ای در دانشکده ها تشکیل نشده است. ضمنا اساتید دانشکده های دانشگاه تهران از این که سازمان سنجش خودمختار برای تعیین تراز اقدام کرده بود ناراحت بودند و می گفتند افزایش ۱۰۰۰ -۲۰۰۰ تایی ترازها نسبت به پارسال اصلا معقولانه نیست و اینطوری ما در انتخاب دانشجو با محدودیت مواجه ایم. نهایت باید ۵۰۰-۶۰۰ تا افزایش داشته باشه!!!
خبر خوش اینکه سه شنبه این هفته قرار هست در شورای آموزشی دانشگاه تهران درباره ترازها جلسه ای تشکیل و درباره اش صحبت بشه.
معاونت آموزشی دانشکده ما گفت، متاسفانه مشکل تراز در همه دانشگاه های تهران بوجود آمده و قرار هست در این زمینه دانشگاه ها تصمیم گیری شود.
دوستانی که در این اعتراض ها ناامیدی رو تزریق می کردند، دیدید که صدای ما شنیده شد!!!!!

در ناامیدی بسی امید است…

پ
خرداد ۶, ۱۳۹۸ ۹:۵۰ ق٫ظ
پاسخ به  مرتضی

استاد من یکماه پیش خبر داشت که ترازهای تمام دانشگاه ها ی تهران زیاد می شه.الان دانشکده ها می گن خبر نداشتیم دروغ می گن.یک چیز هماهنگ شده کل تهران بوده.الان هم مجبورن با اعتراض ها عقب نشینی کنند

بینام
خرداد ۶, ۱۳۹۸ ۱۰:۴۳ ق٫ظ
پاسخ به  پ

فقط تهران نبوده صنعتی اصفهانم هست و امسال خود دانشگاه ها فقط حد پایین تراز را اعلام کرده اند سازمان سنجش چیزی درباره رتبه ها، کاهش یا افزایش ترازها به دانشگاه ها اعلم نکرده و طبق نظر خودش عمل کرده است

مریم
خرداد ۵, ۱۳۹۸ ۷:۳۰ ب٫ظ

دوستان به دکتر شریعتی معاون وزیر علوم ایمیل بزنید. ایشون از جمله آدمهایی هستند که از نمره مصاحبه حمایت می کنند.

ناراضی
خرداد ۵, ۱۳۹۸ ۷:۱۵ ب٫ظ

دوستان سازمان سنجش سعی میکنه با دلایل الکی از پاسخگویی به این اجحاف صورت گرفته طفره بره. باید هم به دانشگاه هم به سازمان سنجش فشار بیارن تا سعی نکنن با دلایل سطحی این بی عدالتی رو توجیح کنند. این پاسخ سازمان سنجش به اعتراض اینترنتی هست. با مجازی نمیشه یه حقمون برسیم باید تجمع کنیم. راه دیگه ای نمونده. قطعا تجمع کنیم مجبور به پاسخگویی و حل مشکلی که خودشون بوجود اوردن میشن.
با سلام
باسلام سازمان سنجش باتوجه به انتخاب رشته داوطلبان و ظرفیت هر کدرشته محل و براساس تجربه به دانشگاهها و موسسات آموزش عالی حدنصاب مقبولی را پیشنهاد می‌دهد. دانشگاهها هم مجاز هستند که حدنصاب را بدون تغییر – تایید – کاهش و یا افزایش دهند. مطابق ضوابط – حدنصاب اعلامی توسط دانشگاهها ملاک گزینش این سازمان بوده است.
با سپاس

وای عجبا
خرداد ۵, ۱۳۹۸ ۱۰:۵۵ ب٫ظ
پاسخ به  ناراضی

این دقیقا همون جوابیه که به منم دادن
فک کنم کپی پیس میکنن واسه همه

با سلام
سازمان سنجش آموزش کشور باتوجه به انتخاب رشته داوطلبان و ظرفیت هر کدرشته محل و براساس تجربه – به دانشگاهها و موسسات آموزش عالی حدنصاب مقبولی را پیشنهاد می‌دهد. دانشگاهها هم مجاز هستند که حدنصاب را بدون تغییر – تایید – کاهش و یا افزایش دهند. مطابق ضوابط – حدنصاب اعلامی توسط دانشگاهها ملاک گزینش این سازمان بوده است و بعضاً این سازمان به دانشگاهها درخصوص امکان خالی ماندن ظرفیت – هشدار داده و می‌دهد ولی بعضاً دانشگاهها اصرار به حدنصاب خود دارند.
با سپاس

شهرساز
خرداد ۵, ۱۳۹۸ ۷:۰۰ ب٫ظ

هرجور حساب میکنم ۵ برابر که میگن پذیرش کردیم
پس ۵×۱۴۴۰۰ = ۷۲۰۰۰
چرا ۴۷۰۰۰ پذیرش کردن
این که ۳ برابر نه ۵ برابر

محمد
خرداد ۵, ۱۳۹۸ ۶:۴۵ ب٫ظ

خب الان منتظر بمونیم واسه کاهش تراز؟
واسه ۵۳ واحد تراز دعوت به مصاحبه نشدم
شانس من شبانه هم تراز بالاتری اعلام کرده حداقل اون رو دعوت میشدیم دلمون خوش بود

مریم
خرداد ۵, ۱۳۹۸ ۶:۲۱ ب٫ظ

شماره خبرگزاری الف: ۴۵۱۹۵۰۰۰ لطفا زنگ بزنید
منم زنگ زدم

مردم شناسی
خرداد ۵, ۱۳۹۸ ۵:۰۵ ب٫ظ

#دکتری_۹۸
#دعوت_به_مصاحبه
#شیوه_اعتراض

✳️ شیوۀ اعتراض به نتایج دعوت به مصاحبۀ دکتری

دوستانی که به نتایج انتخاب رشته و دعوت به مصاحبۀ خود اعتراض دارند، می‌توانند از طریق لینک زیر در سایت سازمان سنجش، اعتراض خود را ثبت کنند.

http://request.sanjesh.org/noetrequest/login/

محمد
خرداد ۵, ۱۳۹۸ ۱۰:۵۱ ب٫ظ
پاسخ به  مردم شناسی

من اعتراض کردم جوابشون همین جواب آقای کدخدایی بود.

فریدا کالو
خرداد ۵, ۱۳۹۸ ۴:۴۷ ب٫ظ

سلام
دوستان برای پیگیری این ظلم در صفحه خبرگزاری فارس کمپین ایجاد شده، برویدحمایت کنید تا خود خبرگزاری پیگیری کنه
https://my.farsnews.com/c/7959
تعدادش به حدنصاب برسه خود خبرگزاری پیگیری میکنه
لطفا حمایت کنید

Z.za
خرداد ۵, ۱۳۹۸ ۴:۰۶ ب٫ظ

تو رو خدا تو پیگیریها دانشگاه صنعتی اصفهانم بگن….

مریم
خرداد ۵, ۱۳۹۸ ۵:۲۴ ب٫ظ
پاسخ به  Z.za

شما از طریق خود دانشگاهتونم باید پیگیری کنید. رشته مهندسی شیمی را حتما بگید به اموزشتان

مریم
خرداد ۵, ۱۳۹۸ ۵:۳۱ ب٫ظ
پاسخ به  Z.za

من دارم برای خبرگزاری الف یک متن آمده میکنم، رتبه و کل ظرفیت پذیرش رشته شما چیه

م
خرداد ۶, ۱۳۹۸ ۶:۰۹ ق٫ظ
پاسخ به  مریم

لطفا رشته مدیریت آموزشی هم بگید چون با رتبه ۲۷ دعوت نشدن اما پارسال با رتبه ۴۳ قبول هم شدند

آلیس
خرداد ۵, ۱۳۹۸ ۳:۴۳ ب٫ظ

مثلا تو رشته ما دانشگاه تهران ۲ نفر روزانه میگیره. سه برابرش میشه ۶ خوب تمام شد واسه چی اعتراض کنم

آلیس
خرداد ۵, ۱۳۹۸ ۳:۲۸ ب٫ظ

اخه دعوت شدین و پذیرفته نشدین به چه دردتون میخوره فقط پولتون میره خوشبختانه دیگه مثله قبل نیست که اساس فقط مقاله باشه و یکسری از افراد پولدار فقط بتونن مقاله کار کنن
الان عدالت بهتر رعایت شده مقاله ها۱۰ نمره دارن فقط خداروشکر اون دانشجوهایی که پول مقاله کار کردن رو ندارن میتونن به هدفشون برسند

fffffff
خرداد ۵, ۱۳۹۸ ۵:۰۴ ب٫ظ
پاسخ به  آلیس

کی گفته برا مقاله کار کردن باید پول داشته باشی؟۹۵ درصد مجلات معتبر خارجی پولی نیستند اصلا

آلیس
خرداد ۵, ۱۳۹۸ ۸:۱۳ ب٫ظ
پاسخ به  fffffff

منظورم پول مجلات نیست پول مواد آزمایشگاهی هست و پارتی داشتن برلی رفتن به تدریس که اونم ندارم

جعفر جعفرزاده
خرداد ۵, ۱۳۹۸ ۶:۲۲ ب٫ظ
پاسخ به  آلیس

اینطورا هم نیست. فقط مقاله نیست که. اونایی که رزومه کاملی دارن واقعا رزومه کاملی دارن،!

kamy 1
خرداد ۵, ۱۳۹۸ ۶:۲۴ ب٫ظ
پاسخ به  آلیس

ببخشید چرا هر کی مقاله داره یعنی پول داده .بنده دو مقاله علمی پژوهشی دارم که برای هر کدوم ده ماه خون دل خوردم و پنج بار اصلاحیه دادن و اصلاح کردم و کلی زحمت کشیدم تا چاپ شده .این دیدگاه اصلا قشنگ نیست جون همه این کار رو نکردند.لطفا منصف باشید!!!

آلیس
خرداد ۵, ۱۳۹۸ ۸:۱۲ ب٫ظ
پاسخ به  kamy 1

تو رشته ما یک مقاله رو بخوایی کار کنی ۱۰ میلیون هزینه داره یعنی یه ISI من از کجا بیارم

eng
خرداد ۶, ۱۳۹۸ ۰:۴۷ ق٫ظ
پاسخ به  kamy 1

مقاله علمی پژوهشی و اکثر مقالات isi نشانه برتری علمی نیست چون چنین مقالاتی توانمندی و خلاقیت نمیخواهد….isi با کیفیت در مصاحبه باید مورد توجه باشد نه هر مقاله ای….

سیمین
خرداد ۵, ۱۳۹۸ ۳:۲۴ ب٫ظ

دوستان با توجه به زمان دعوت به مصاحبه قرارمون سه شنبه ساعت ۱۰ الی ۱۱ حداکثر، جلو درب ورودی سنجش به آدرس: خیابان کریمخان زند، خیابان استاد نجات الهی (ویلا)، کوچه شهید امانی، واحد ارتباطات مردمی جلو درب شیشه ای سازمان.
لطفا به دوستانتان هم اطلاع رسانی کنید

جاهد
خرداد ۵, ۱۳۹۸ ۳:۰۵ ب٫ظ

باسلام بنده بارتبه ۲۷ به هیچ دانشگاهی مجاز نبودم لطفا راهنمایی ام کنیدد ووستان ارشد فلسفه اخلاق کاربردی دارم مقاله وکتاب هم دارم

سیمین
خرداد ۵, ۱۳۹۸ ۳:۳۰ ب٫ظ
پاسخ به  جاهد

لطفا با خبرگزاری مهر صحبت کنید باید بریم جلوی سازمان سنجش

بینام
خرداد ۵, ۱۳۹۸ ۲:۵۳ ب٫ظ

در رشته ی مدیریت بازرگانی دانشگاه تهران ۱۲ تا ظرفیت داره و من با رتبه ی زیر ۲۰ دعوت به مصاحبه روزانه نشدم!

مریم اسدپور
خرداد ۵, ۱۳۹۸ ۲:۳۵ ب٫ظ

سلام به همه. من رتبه ۳۴ کارآفرینی، آینده پژوهی و مدیریت تکنولوژی هستم که به هیچکدوم از دانشگاه های تهران دعوت به مصاحبه نشدم !!! اولش فکر کردم اشتباهی برای من رخ داده ولی وقتی به سازمان سنجش برای ثبت اعتراض مراجعه کردم با انبوهی از آدم‌ها مواجه شدم که همه همین مشکل رو داشتن در همه رشته ها !
اون عده ای که به دلیل ضعف پژوهشی و نداشتن مقاله و کتاب از این اتفاق و حذف رقبا خوشحالن لطفا نباشن. چون من به شخصه از حقم نمی‌گذرم و تا آخر پیگیری می‌کنم !
در حال حاضر هم در حال ثبت شکایت در سازمان بازرسی هستم. به نظرم همه ی معترضین هم همین کارو بکنن لطفا که تعداد زیاد باشه تا بهش رسیدگی بشه !
به امید اینکه حقمون رو بگیریم…

میترا
خرداد ۵, ۱۳۹۸ ۳:۰۰ ب٫ظ
پاسخ به  مریم اسدپور

البته مخالفت اونا بخاطر نداشتن لابی با بعضی اساتیده و اعتراض خیلی ها هم به این خاطره که قبل از مصاحبه انتخاب شده هستند

مریم اسدپور
خرداد ۵, ۱۳۹۸ ۳:۴۹ ب٫ظ
پاسخ به  میترا

ببین میترا جان اینکه در این سیستم مصاحبه هم لابی و پارتی بازی وجود داره رو من کتمان نمی‌کنم. اما اینکه اینطوری ناحقی بشه و آدم‌هایی که به لحاظ پژوهشی قوی هستن با بی عدالتی کنار گذاشته بشن، قابل پذیرش نیست! و من به شخصه حتما پیگیری می‌کنم !

آلیس
خرداد ۵, ۱۳۹۸ ۴:۴۲ ب٫ظ
پاسخ به  مریم اسدپور

برای ورود در مقطع دکترا باید هم پژوهشت خوب باشه هم آموزشت

مریم اسدپور
خرداد ۵, ۱۳۹۸ ۴:۵۴ ب٫ظ
پاسخ به  آلیس

ممنون که گفتی ما نمی‌دونستیم خودمون :)
شما رتبه خودتم بگو ما بدونیم چند شدی که از نظرت رتبه های ما خوب نیست؟
مثلا اگه رتبه ۱۰ خوب نیست، شما چه رتبه ای رو صلاح میدونی دکتری بخونه؟!

یوسف
خرداد ۵, ۱۳۹۸ ۳:۰۲ ب٫ظ
پاسخ به  مریم اسدپور

آفرین
اصلا حساب نکنین اینایی رو که هیچی ندارند جز یک عدد به عنوان رتبه

آلیس
خرداد ۵, ۱۳۹۸ ۸:۳۴ ب٫ظ
پاسخ به  یوسف

چرا ندارم من سه تا مقاله کنفرانسی بین المللی دارم یک علمی پژوهشی و یک مقاله کنفرانس داخلی دوتا فوق لیسانس مرتبط عضو استعداد درخشان دانشگاه و رتبه ۳

...
خرداد ۵, ۱۳۹۸ ۱۰:۵۲ ب٫ظ
پاسخ به  یوسف

پس شمارو حساب کنیم که همونم نداری:/

بینام
خرداد ۵, ۱۳۹۸ ۱:۳۸ ب٫ظ

دوستان لطفا به خبرگزاری مهر زنگ بزنید و مشکل را بگویید و تاکید کنید که بیشتر رشته ها و دانشگاه ها این مشکل را دارند این خبرگزاری از دیروز داره پیگیری میکنه

مردم شناسی
خرداد ۵, ۱۳۹۸ ۱:۲۲ ب٫ظ

لازم به ذکر است دانش آموخته های ارشد مردم شناسی برای رسیدن به کرسی دکتری این رشته مجبور اند مجموعه علوم اجتماعی را امتحان دهند و حتی یک سوال از مجموعه سوالات آزمون دکتری از رشته مردم شناسی طرح نمی شود و تمام سوالات از جامعه شناسی طرح خواهد شد این یک ظلم آشکار در حق دانش آموخته های رشته مردم شناسی دوم اینکه دکتری رشته مردم شناسی فقط دانشگاه تهران پذیرش می کند که امسال حد نصاب همان حدنصاب رشته های جامعه شناسی است یعنی ۶۲۶۶ به این معنی که حتی یک نفر دانش آموخته مردم شناسی دعوت نخواهد شد چون رتبه های تا۲۰ در اختیار دانش آموختگان جامعه شناسی است و این به معنی ظلم مضاعف است خواهشمند است پی گیری شود.

مردم شناسی
خرداد ۵, ۱۳۹۸ ۱:۱۵ ب٫ظ

بنده در رشته علوم اجتماعی رتبه ۴۵ و تراز ۵۶۴۳را کسب کرده ام با توجه به اینکه تمام سوالات آزمون دکتری از رشته جامعه شناسی طرح می شود به گرایش های دیگر مانند مردم شناسی ظلم می شود و در حال حاضر با اعلام این حد نصاب های نجومی دیگر هیچ دانش آموخته مردم شناسی نمی تواند در آزمون مصاحبه شرکت کند و ظلم دو چندان شده است، خواهشمندم پیگیری بفرماید پارسال حد نصاب مردم شناسی ۴۷۰۰ بوده ولی امسال ۶۲۶۶ شده یعنی پارسال رتبه ۱۲۰ برای مصاحبه دعوت شده ولی امسال رتبه ۱۷ هم نمی تواند برای گرایش مردم شناسی دعوت شود

بهنود
خرداد ۵, ۱۳۹۸ ۱:۲۸ ب٫ظ
پاسخ به  مردم شناسی

مردم شناسی عزیز. رتبه ۱۷ چه ترازی کسب کرده میشه لطفا بهم بگی؟

فریدا کالو
خرداد ۵, ۱۳۹۸ ۱:۰۵ ب٫ظ

بعد اون وقت تکلیف رشته های هنر چی میشه؟ بعضی از رشته ها توی شهرستان های کوچک هم دانشگاه دارن، رشته ای مثل پژوهش هنر که فقط سه شهر با گرایش های محدود و تعداد نفرات بسیار کم پذیرش داره و حدود ۳ هزار نفر شرکت کننده، جزو رشته هایی نیست که باید توی تراز جدیدش تجدید نظر کنن؟ یا نه سر خودمون رو یک سال دیگه هم گرم کنیم تا حضرات سال آینده خواب جدیدی برای خراب کردن آینده مون و اتلاف وقت مون ببین.
یکی نیست بپرسه الان مگه انتخاب های دیگه هم داریم که سر برگزاری یک آزمون این قدر متغییر و بی حساب و کتاب عمل می کنین؟
الان می تونیم بریم سراغ کارهای خلاقه توی حوزه خودمون؟ می تونیم بریم فقط به پژوهش بپردازیم بی آنکه دکتری گرفته باشیم؟
معلومه که جوابش منفی ست. شما تا در دایرۀ تایید یک گروهی از استادها قرار نگیرید عملا حرفتون رو نمی شنون. مقاله تون رو سه سال نگه می دارن، بعد ۵۰۰ هزار تومن یا خیلی بیشتر می گیرن و یک گواهی بی ارزش می دن. هیچ کس اون مقاله رو نمی خونه، هیچ پژوهشگری کار شما رو دنبال نمی کنه.
ما به ظاهر در یک جامعۀ دانشگاهی زندگی می کنیم. جامعه بی معنیه فقط تک تک افرادند که با نخ های نسبی و سببی به هم وصل اند نه با پژوهش ها و مسائل و دغدغه هاشون.

ژنتیک98
خرداد ۵, ۱۳۹۸ ۱:۰۲ ب٫ظ

بقیه دانشگاهها چطور؟ رشته ما کل کشور ۲۵ نفر روزانه میگیره تازه اونم یک سال در میون! یعنی سال دیگه زیر ۲۰ نفر روزانه! دانشگاه تهران هم کلا نداره ژنتیک! کل دانشگاههای کشور باید تجدید نظر کنن! با توجه به رشته هایی که اینطور عجیب تراز اعلام شده

فریدا کالو
خرداد ۵, ۱۳۹۸ ۱۲:۵۸ ب٫ظ

سوال اولم از حضرات اینه که حالا دیگه کنکور و آزمون شد سنجش کیفی؟ تا چند سال مدام بحث حذف کنکور دکتری بود الان به این نتیجه رسیدین که سنجش کیفی یعنی کنکور؟

امیر
خرداد ۵, ۱۳۹۸ ۱۲:۵۴ ب٫ظ

سنجش توپو می ندازه توی زمین دانشگاه تهران و تهران هم میندازه توی زمین سنجش. جالبتر از همه دانشگاه تهران میگه برخی از رشته های مدیریت. با خوندن کامنت ها رشته های مدیریت مشکلی نداشته و رشته هایی مثل شیمی و … مشکل داشتن. مشخصه یا لج و لج بازیه یا می خوان تکمیل ظرفیت بزنن و دانشجو های سفارش شده رو بگیرن

م
خرداد ۵, ۱۳۹۸ ۱:۳۲ ب٫ظ
پاسخ به  امیر

مشکل تو همه رشته ها و همه دانشگاه ها هستش.
من با رتبه ۲۸ حقوق بین الملل فقط علامه طباطبایی دعوت شدم. در حالی که اگه براساس رویه سالهای قبل بود باید شهید بهشتی، تهران و پردیس فارابی دعوت میشدم. جالب اینکه پردیس فارابی دانشگاه تهران بالاتر حدنصاب را گذاشته که با جایگاه علمی این دانشگاه هیچ سنخیت و تناسبی نداره

مرتضی ٢
خرداد ۵, ۱۳۹۸ ۱۲:۴۶ ب٫ظ

زوده بر طبل پیروزی بکوبی دلاور پلیشافه
اگه فکر میکنی رتبه ۵٠ تا ١٠٠ دعوت میشن سخت در اشتباهی به فکر آینده باش با نسخه خبرگزاری ها به جایی نمیرسی

دلاور پلیشافه
خرداد ۵, ۱۳۹۸ ۲:۰۱ ب٫ظ
پاسخ به  مرتضی ٢

غرور بیجا و ترس فراوان از حضور بیشتر رقبا و ضعف پژوهشی حتی اگر تراز بالایی داشته باشی موجب مردود شدن شما در مصاحبه است.

یوسف
خرداد ۵, ۱۳۹۸ ۲:۴۰ ب٫ظ

قول میدم حتی یه مقاله کنفرانسی هم نداره

مرتضی ٢
خرداد ۵, ۱۳۹۸ ۳:۲۲ ب٫ظ
پاسخ به  یوسف

کنفرانس ها کجا برگزار میشه میدان انقلاب یا سایتهای فیک

یوسف
خرداد ۵, ۱۳۹۸ ۶:۱۷ ب٫ظ
پاسخ به  مرتضی ٢

ببین خودت رو مسخره کن
فعلا داداشت داور دوتا ژورنال الزویره و فرق بین مقاله ها رو خوب میفهمه.
کنفرانس همون جایی برگزار میشه که شما ازش اطلاعی نداری.

مرتضی ٢
خرداد ۵, ۱۳۹۸ ۷:۲۳ ب٫ظ
پاسخ به  یوسف

ما هم اتفاقا هفت هشت تا داداشیم

یوسف
خرداد ۵, ۱۳۹۸ ۷:۳۲ ب٫ظ
پاسخ به  مرتضی ٢

خوش بحالت

موافق با دلاور
خرداد ۵, ۱۳۹۸ ۲:۴۱ ب٫ظ

موافقم به شدت

مرتضی ٢
خرداد ۵, ۱۳۹۸ ۳:۲۷ ب٫ظ

رقیب نمیبینم میدونم تراز بالای ۶٩٠٠ براتون یه رویای دست نیافتنیه

فرشاد
خرداد ۵, ۱۳۹۸ ۱۰:۲۷ ب٫ظ
پاسخ به  مرتضی ٢

با این طرز کامنت دادن آبروی هر چی تراز بالا و رتبه برترو بردی.

خ
خرداد ۵, ۱۳۹۸ ۲:۲۵ ب٫ظ
پاسخ به  مرتضی ٢

کاملا مشخصه که از روی قصد غرض حرف میزنی. چرا از اینکه داوطلبای دیگه با رزومه پژوهشی خوب بیان رقیبت بشن میترسی ؟ !
ترسو نباش اگر ادعای شایستگی داری.

مرتضی ٢
خرداد ۵, ۱۳۹۸ ۳:۲۰ ب٫ظ
پاسخ به  خ

مثل روز روشنه علاوه بر تراز متوسط دارای رزومه متوسط رو به پایین هستید
این ادعای خیالیه که رزومه پژوهشیتون عالی باشه ادعا توی فضای مجازی خیلی راحته

مهندسی مالی
خرداد ۵, ۱۳۹۸ ۴:۱۲ ب٫ظ
پاسخ به  مرتضی ٢

شما خوبیییییییی:))))) نکشیمون با ترازت برادر:)

مرتضی ٢
خرداد ۵, ۱۳۹۸ ۹:۴۶ ب٫ظ
پاسخ به  مهندسی مالی

من ادعا نکردم این تراز برای بنده است.

حمید
خرداد ۵, ۱۳۹۸ ۸:۲۸ ب٫ظ
پاسخ به  مرتضی ٢

عزیزم من رتبه ۲ هستم با تراز ۷۵۰۰٫رزومه آموزشی بنده رو شاید بیشتر دوستان نداشته باشند.کار پژوهشی ام هم یک مقاله شده ولی به هیچ وجه اطمینان ندارم که مردود نشم.ولی تلاشمو می کنم مجدد و سعی می کنم تراز بسیار بهتری بیارم و رزومه امو تکمیل کنم.امیدوارم دوستانی که دکتر میشن علاوه بر کار پژوهشی واقعا سواد تئوری رو داشته باشند(این حرف که تئوری از پژوهش جداست فقط در ایران قابل کاربرد هست). ولی یک نکته ای هست عزیزان سوالات کنکور دکترا به شدت راحت هست اصلا چنین آزمونی تعیین کننده سواد نیست(باید به شدت سخت تر باشه).پس لطفا به تراز مغرور نشو عزیزم.چون مسخره ترین آزمون کتبی وزارت علوم همین کنکور دکتراست!

مرتضی ٢
خرداد ۵, ۱۳۹۸ ۹:۴۳ ب٫ظ
پاسخ به  حمید

ادعای بدون مستندات دوزار نمی ارزه
اینجا همه رتبه ١،٢ هستند برو شما بعد مصاحبه بیا با مستندات صحبت کنیم
اینجا همه قهرمان ملی هستند.

حمید
خرداد ۵, ۱۳۹۸ ۱۰:۲۴ ب٫ظ
پاسخ به  مرتضی ٢

حمیدرضا گلی هستم رتبه ۲ شیمی آلی کشور.برای شما هم متاسفم

مرتضی ٢
خرداد ۵, ۱۳۹۸ ۱۰:۵۰ ب٫ظ
پاسخ به  حمید

کشور رو خوب اومدید

فرشاد
خرداد ۵, ۱۳۹۸ ۱۰:۳۵ ب٫ظ
پاسخ به  مرتضی ٢

همه رتبه رو دروغ میگن؟ مگه عکس گذاشتن پز بدن؟ اصلا کسی اینجا کس دیگری رو می شناسه؟ یا نکنه فامیل و آشنا هستیم داریم پز میدیم به هم؟ از الان بگم اگه عمران هستی دانشگاه تهران ردت میکنند. چون پارسال دقیقا به نفر دوم که اتفاقا ۳ تا آی اس آی هم داشت گفتن تو خیلی بی ادبی صد سال کنکور بدی ردت میکنیم. خبر رشته های دیگرو ندارم. من خودم دانشگاه تهران دعوت مصاحبه شدم و میدونم دانشگاهیه که به رتبه خیلی اهمیت میده

دلاور پلیشافه
خرداد ۵, ۱۳۹۸ ۱۰:۴۵ ب٫ظ
پاسخ به  مرتضی ٢

شما یه چند ساعتی غیبت داشتی با تراز بالاتر رو دستت بلند شده فکر کنم رفتی میدون انقلاب واسه ضعف پژوهشیت.هر چند ترازی هم که اعلام کردی شبهه داره بقول خودت بدون مستنداته.

حمید
خرداد ۵, ۱۳۹۸ ۱۱:۲۵ ب٫ظ

دوست من ،من با دیدگاه جناب مرتضی کاملا مخالفم.من دنبال پز دادن نیستم.ولی فقط بخش پژوهشی آدم های قوی و ضعیف رو به نظرم جدا میکنه.وگرنه آزمون واقعا معیار سواد مناسبی نیست.اگر شبهه ای ایجاد شد به عنوان یک عضو کوچیک جامعه علمی عذر میخوام.یاد بگیریم قبل از اینکه پیشوند دکتر به ما بدن قبلش انسان هستیم.هیچ رتبه و مقاله ای کسی رو از کسی برتر نمیکنه.

فرشاد
خرداد ۶, ۱۳۹۸ ۰:۲۷ ق٫ظ
پاسخ به  حمید

من نمیدونم مرتضی ۲ چه رشته ای هستش اما مهم اینه که اینجا حرف های میزنه که اعصاب بقیه رو خراب میکنه. اگه به نظر شخصی باشه که به هر حال چه سنجش و چه دانشگاه نظر ما رو نخواسته. اگه به منافع باشه والا من ترازم بالاست هر جا زدم دعوت شدم، اما چرا جار بزنم بعدش این حرفهای چاله میدونی چیه؟ هر کی فکر میکنه محقه اختیار داره بره اعتراض کنه. به ما چه.
سیستم آزمون معیار سواد مناسبی نیست اما یکی از معیارهاست بعد شما تصور کن صد درصد پذیرش در دست اساتید باشه!! اساتید امروز دانشجویان دیروز هستند که طرز برخوردهاشون و قضاوت هاشون هم مثل بچه هایی هستش که اینجا کامنت میذارن. خدا رو شکر که بیشتر افراد با طرز رفتار مرتضی ۲ در دنیا کاره ای نیستند وگرنه دائم شاهد ظهور هیتلر های ریز و درشت در گوشه و کنار دنیا بودیم.

مرتضی ٢
خرداد ۶, ۱۳۹۸ ۱۲:۳۶ ب٫ظ
پاسخ به  فرشاد

شما چگونه به این درجه از قضاوت رسیدید وبی محابا دیگران را نقد می کنید

حمید
خرداد ۶, ۱۳۹۸ ۱۱:۵۶ ب٫ظ
پاسخ به  مرتضی ٢

دوست عزیزم.من مطمئنم این اولین رتبه خاص شما در آزمون های ورودی سازمان سنجش هست و شما خیلی هیجان زده شده اید و این طبیعی است(رزومه من هم اظهر من الشمس هست در شیمی).سعی کنید این موضوع رو کنترل کنید.یادتان باشد برای هر رقیبی احترام قائل باشید تا بتوانید باز هم پیشرفت کنید.

مرتضی ٢
خرداد ۶, ۱۳۹۸ ۱۲:۴۶ ب٫ظ
پاسخ به  فرشاد

چسباندن وصله به دیگران از صفات افرادی است که توان رقابت ندارند

دلاور پلیشافه
خرداد ۶, ۱۳۹۸ ۷:۴۶ ق٫ظ
پاسخ به  حمید

آقا حمید مخاطب من خودش خوب میدونه در چه سطحیه نظر شما کاملا درسته.موفق باشید.

باران
خرداد ۵, ۱۳۹۸ ۱۲:۳۷ ب٫ظ

شهید بهشتی تو رشته ما شاهکاره . ترازش از شریف و تهران ۴۰۰ تا بیشتره . پردیسش از اکثر روزانه ها بیشترهههههههه

رضا
خرداد ۵, ۱۳۹۸ ۱۲:۳۶ ب٫ظ

واقعا چه اراده ای؟!
به نظرتون پس از اینطور دعوت شدن با زور و التماس، امید دارید که قبولتون کنن؟ خیلی تابلو هستش که دعوت افراد جدید، الکیه و اونا کار خودشونو میکنن. چون از اول خواستشون همون بوده. حالا هی بزنید به در و دیوار

یوسف
خرداد ۵, ۱۳۹۸ ۲:۴۳ ب٫ظ
پاسخ به  رضا

ببین داداش من همه دانشگاهها ترازم رسیده ولی مثل تو نمیخوام رقبام کمتر بشه
تو به خودت مطمئن نیستی چون چیزی تو کفت نداری فقط دلخوش به عدد رتبه ات هستی

رضا
خرداد ۵, ۱۳۹۸ ۲:۵۷ ب٫ظ
پاسخ به  یوسف

واقعا متاسفم. من نیازی به اثبات خودم ندارم و دستم پره. اونقدر کتاب و مقاله دارم که از کسی نترسم. بحث من ترس نیست، بحث من پذیرفتن واقعیته. من اونقدر میفهمیدم که برای دکتری هم باید کنکورم خوب باشه هم رزومم. بنابراین ندانسته قضاوت نکن برادر من.

دلاور پلیشافه
خرداد ۵, ۱۳۹۸ ۱۲:۲۳ ب٫ظ

تبریک به دوستان بابت پیگیری به حق خواسته خودشان و تسلیت به کسانی که قصد داشتن شما را از پیگیری ناامید کنند.

مرتضی
خرداد ۵, ۱۳۹۸ ۷:۲۵ ب٫ظ

سلام.
احسنت

یه بدبخت بی چاره
خرداد ۵, ۱۳۹۸ ۱۲:۲۲ ب٫ظ

بچه ها پس بقیه دانشگاه های تهران چی؟ اینا فقط می خوان دانشگاه تهران تغییر بدن؟

مرتضی
خرداد ۵, ۱۳۹۸ ۷:۲۵ ب٫ظ

با سلام.
خیر.
همه دانشگاه های تهران با این مشکل مواجه هستند و قرار هست تجدیدنظر شود.
موفق باشید

آرمین
خرداد ۵, ۱۳۹۸ ۱۲:۱۳ ب٫ظ

با تشکر از اراده و اتحاد دوستان و انعکاس گسترده آن توسط سایت phdtest و خبرگزاری فارس انشاالله حق دوستان شایسته پایمال نگردد.

یاسر
خرداد ۵, ۱۳۹۸ ۳:۳۴ ب٫ظ
پاسخ به  آرمین

بله،واقعا از خبرگزاری فارس متشکریم.

ma
خرداد ۵, ۱۳۹۸ ۱۱:۵۶ ق٫ظ

حد نصاب شبانه شبکه از حد نصاب روزانه اش بالاتره

محدث
خرداد ۵, ۱۳۹۸ ۱۱:۳۴ ق٫ظ

دوستان تبریک من اصن ربطی به تهران ندارم بحالم فرقی نمیکرد ولی اراده دوستانی که نذاشتن حقشون پایمال بشه واااقعا تحسین داره شما حتما موفق خواهید شد در هر عرصه ای احسنت

عقیل
خرداد ۵, ۱۳۹۸ ۱۱:۲۸ ق٫ظ

با رتبه هفت، مصاحبه دانشگاه تهران نیاوردم.

...
خرداد ۵, ۱۳۹۸ ۱۲:۲۱ ب٫ظ
پاسخ به  عقیل

چه رشته ای؟؟؟ اگه واقعا تا اینحد فاجعست امیدوارم مشکل حل شه :|

عقیل
خرداد ۵, ۱۳۹۸ ۱۲:۴۴ ب٫ظ
پاسخ به  ...

سلولی مولکولی

لیلی
خرداد ۶, ۱۳۹۸ ۱:۲۱ ق٫ظ
پاسخ به  عقیل

ظرفیت سلولی مولکولی دانشگاه تهران امسال یک نفره! طبیعیه که ۵ برابر ظرفیت میشه رتبه ۵٫

مصطفی
خرداد ۵, ۱۳۹۸ ۱۱:۱۲ ق٫ظ

هیچی دیگه
خدا رو شکر دعوا هم شروع شد
سازمان سنجش میگه تقصیر دانشگاهها است حالا اینم گفته تقصیر سازمان سنجشه
این وسط حق دانشجو ضایع نشه خوبه

مرتضی
خرداد ۵, ۱۳۹۸ ۷:۲۳ ب٫ظ
پاسخ به  مصطفی

با سلام. امروز بر اساس پیگیری های بعمل آمده در دانشکده خودم مقصر اصلی سازمان سنجش می باشد!!

رضوانه
خرداد ۵, ۱۳۹۸ ۱۱:۱۱ ق٫ظ

خدا رو شکر بالاخره متوجه اشتباهشون شدن
فقط کاش زودتر اعلام کنن
یا مصاحبه ها رو عقب بندازن

مجید
خرداد ۵, ۱۳۹۸ ۱۰:۵۹ ق٫ظ

ممنون از پیگیریتون
امیدوارم هر چه زودتر نتیجه بده و حق ما خورده نشه

مریم اسدپور
خرداد ۵, ۱۳۹۸ ۲:۳۶ ب٫ظ
پاسخ به  مجید

خودمونم باید یه کاری بکنیم! لطفا ننشینید منتظر. برید ثبت شکایت کنید در جاهای مختلف. سنجش، سازمان بازرسی و…