ملزم شدن دانشگاه‌ها به برگزاری مصاحبه دکتری ۹۸ برای جاماندگان

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

رئیس سازمان سنجش در واکنش به اعتراضات برخی از داوطلبان درخصوص همزمانی مصاحبه های دکتری ۹۸ گفت: به همه دانشگاه ها اعلام کرده ایم که علاوه بر بازه زمانی مشخصی که برای مصاحبه اعلام می کنند، زمانی را برای رشته هایی که ممکن است همزمان برگزار شود، تعیین کنند.

دکتر ابراهیم خدایی در گفتگو با مهر در پاسخ به این پرسش که برخی از داوطلبان به همزمانی زمان مصاحبه در چند دانشگاه و چند رشته اعتراض داشته اند، گفت: ما در سازمان سنجش به همه دانشگاه ها اعلام کرده ایم که با توجه به بازه زمانی مشخصی که برای مصاحبه اعلام می کنند علاوه بر آن زمانی را برای رشته هایی که ممکن است همزمان برگزار شود، تعیین کنند.

وی افزود: با توجه به اینکه تعداد رشته ها زیاد است و در یک سری از رشته ها تعداد داوطلبان هم زیاد است، دانشگاه ها موظف شده اند یک بازه زمانی برای جاماندگان درنظر بگیرند.

رئیس سازمان سنجش یادآور شد: اعتراضات داوطلبان دکتری به روند آزمون و مصاحبه ها و بخش ارزیابی تخصصی نیز در یک روند مشخص انجام می شود. بخشی از اعتراضات به نمره است که راهکار آن مشخص است و بخشی از اعتراضات داوطلبان به مصاحبه هم بر اساس شیوه نامه پیشنهادی سازمان سنجش که در دانشگاه ها اجرا می شود، قابل رسیدگی است.

وی اظهار داشت: مصاحبه در بخش ارزیابی علمی و تخصصی آزمون دکتری تخصصی سهم کمی از ۵۰ نمره دارد و ما در شیوه نامه فرآیندها را شفاف کرده ایم. از سوی دیگر در نهایت ۱۰ نمره از وزن ۵۰ نمره به مصاحبه استاد بر می گردد و نمی توان را از بخش دکتری حذف و اختیار دانشگاه را محدود کرد.

خدایی خاطرنشان کرد: از طرف دیگر فرآیند پذیرش دانشجوی دکتری با سایر مقاطع تفاوت دارد و استاد دانشجویی می خواهد که بتواند ۴ سال با آن دانشجو کار پژوهشی موثر انجام دهد. تنها رتبه در این زمینه ملاک عمل نیست زیرا ممکن است یک داوطلب رتبه بالایی داشته باشد اما استاد مصاحبه کننده متوجه شود که این داوطلب در گرایش مدنظر او توانایی لازم را ندارد بنابراین مصاحبه می تواند خواسته های پژوهشی استاد را شفاف کند.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

33 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
مهرداد
شهریور ۳۱, ۱۳۹۹ ۴:۲۰ ب٫ظ

سلام دوستان
من جا موندم از ثبت نام مصاحبه دکتری
ینی کاری نمیشه کرد؟؟؟

حسین
تیر ۱۶, ۱۳۹۸ ۳:۰۳ ب٫ظ

اگرفکری برای جا ماندهها نکنند حقشان ازبین می رود.

حسین
خرداد ۲۹, ۱۳۹۸ ۱۰:۱۰ ق٫ظ

چرافکری برای جاموندهها نمی کنند.

تمنا
خرداد ۲۸, ۱۳۹۸ ۲:۵۰ ب٫ظ

سلام مصاحبه رشته مهندسی شیمی دانشگاه تهران و فردوسی همزمان بود.

مطالعات منطقه ای
خرداد ۲۷, ۱۳۹۸ ۱۰:۱۹ ق٫ظ

مطالعات منطقه ای

سلام دوستان . شبانه دانشگاه تهران رشته مطالعات منطقه ای حد نصابش ۱۲۹۵ زده شده . من ترازم نزدیک ۲۰۰۰ هست پس چرا دعوت به مصاحبه نشدم ؟ یعنی پیگیری کنم ؟ تو رو خدا به من بگید تا حق ضایع نشه خواهش می کنم ؟ جواب بدید دیگه منتظرم

کیوان
خرداد ۲۸, ۱۳۹۸ ۰:۵۵ ق٫ظ

حتما پیگیری کن.اما از خود سنجش و حضوری.وقتتو تلف نکن

فاطمه
خرداد ۲۶, ۱۳۹۸ ۲:۰۰ ب٫ظ

سلام ببخشید من رشته برق مخابرات ترازم از تراز دانشگاه مالک اشتر بالاتر هست ولی در دفترچه انتخاب رشته سازمان سنجش در قسمت توضیحات این دانشگاه نوشته بود برای نیروهای مسلح هست و من این دانشگاه رو انتخاب نکردم لان متوجه شدم خود دانشگاه مالک اشتر تو سایتش توضیحات سازمان سنجش رو تایید کرده من از کجا باید میدونستم که باید برم داخل سایت دانشگاه. ایا امکانش هست الان این دانشگاه رو برام داخل انتخابام اضافه کنن؟ خواهشا راهنمایی کنید.

کیوان
خرداد ۲۶, ۱۳۹۸ ۵:۵۳ ب٫ظ
پاسخ به  فاطمه

سلام
خیر ممکن میست

جغرافیا و برنامه ریزی شهری-دانشگاه تهران
خرداد ۲۶, ۱۳۹۸ ۱۱:۰۹ ق٫ظ

با سلام-به نظر من در خصوص معرفی شدگان ببش از سه برابر ظرفیت پذیرش به مصاحبه و همچنین جاماندگان یک شبهه و ابهام وجود دارد که در نهایت به ضرر دانشجو و عدم کیفیت بخشی به دانشگاه پذیرنده خواهد بود. نحوه مجاز شدن برای مصاحبه بایستی تغییر کند تا اینگونه ابهامات برطرف شود و همه چیز شفاف انجام شود.از طرفی اعلام می کنند تراز را دانشگاه بالا گرفته بایستی پایین بیاد ،این وضعیت به نظر من در خور و در شان یک دانشگاه مادر مثل دانشگاه تهران نیست که ترازش پایین بیاره و در نهایت از بین افرادی انتخاب شود که تراز بالایی دارند.معمولا افرادی که تراز بالایی دارند از سوابق درخشان آموزشی و پژوهشی و همچنین مصاحبه هر چند خوب هم نباشه در حد متوسط خواهد بود،پس در نهایت این داوطلبان تراز بالا پذیرش خواهند شد.ولی این کار علاوه بر هدر رفت وقت اساتید و هزینه بری و افزایش مشکلات داوطلب هیچ سودی ندارد.بهتر است وزارت علوم حداکثر سه برابر ظرفیت پذیرش دوره روزانه-سه برابر ظرفیت پذیرش دوره شبانه و سه برابر ظرفیت پذیرش دوره پردیس خودگردان در دانشگاههای دولتی-و همچنین سه برابر ظرفیت پذیرش در سایر دانشگاهها(پیام نور-غیرانتفاعی و آزاد) را برای مصاحبه مجاز نماید و انتخاب رشته محل را حذف نمایدیعنی کلا بر اساس امتیاز مکتسبه از آزمون سراسری به تناسب سطح علمی و تراز دانشگاه و در نظر گرفتن دوره های رایگان و شهریه پرداز دانشگاهههای دولتی و همچنین سطح اعتبار سایر دانشگاهها،حد نصابی در نظر گرفته تا حق کسی ضایع نشود و ابهامات نیز برطرف… ادامه نظر»

حسین
خرداد ۲۶, ۱۳۹۸ ۱۰:۳۷ ق٫ظ

من اقتصاد ومدیریت مالی اموزش عالی تهران دعوت شدم ولی با برنامه ریزی توسعه اموزش عالی بابلسر تداخل داشت چون تهران از۲۰تا ۲۲ بودنرفتم.وبابلسر۲۲مصاحبه داشتم باید ۲۱حرکت می کردم.

رشته مدیریت
خرداد ۲۶, ۱۳۹۸ ۹:۱۸ ق٫ظ

سلام. خیلی مسخرست که دانشگاه تهران ترازشو آورده پایین. الان تو رشته ما طرف با تراز ۳۵۰۰ دانشگاه تهران دعوت به مصاحبه میشه یعنی بخواب سر جلسه بعد یهو دانشگاه تهران دعوت به مصاحبه میشی. فکر کنم خیلی باید لذت بخش باشه

سعادت هویرائی
خرداد ۲۶, ۱۳۹۸ ۸:۰۰ ق٫ظ

سلام وقت شما بخیر اصلا وقت نداشتم برا مصاحبه برنامه ریزی کنم و نرسیدم شرکت کنم خواهش میکنم برای مصاحبه داوطلبان جا مانده علی الخصوص رشته زبان و ادبیات عرب دانشگاه تهران و سایر رشته ها وقت مجدد در نظر گرفته شود ممنونم التماس دعا

الی
خرداد ۲۶, ۱۳۹۸ ۷:۵۳ ق٫ظ

دوستان لطفا تا زمانی که وقت است بیایید کاهش تراز تمامی دانشگاه ها را پیگیری کنیم. مطمئن باشید اگر اقدام و پیگیری نکنیم بعدا همه ما پشیمان خواهیم شد. شهرستان ها نباید ترازشان را بالا بگیرند وقتی که تهران پایین گرفته است. فرض کنید که امسال قبول نشویم سال اینده همین بلا را چند برابرش سرمان می اورند. الان می شود کنترلشان کرد ولی اگر به کنکور بعدی بکشد اینکارشان تبدیل به عادت می شود و بلایی بدتر سرمان می اورند و برایمان شیر می شوند. کاهش ترازها دست سنجش است و دانشگاه ها همان سقف ترازی را که سنجش برایشان انتخاب کرده است و حتی بالاتر از سقف را انتخاب کرده اند. من و امثال من منتظر اخبار شادکننده در اینده هستیم. بسیاری از ماها نتوانسته ایم به دانشگاه خوبی دعوت به مصاحبه شویم. لطفا همه هماهنگ باشید و فشار بیاورید به سازمان. نگذارید گولتان بزنند زیرا اینها کارشان همین است. باید ما شویم زیرا یک دست صدا ندارد.

ژنتیک ۹۸
خرداد ۲۶, ۱۳۹۸ ۱۱:۴۳ ق٫ظ
پاسخ به  الی

آخه ما که ساکن شهرستانیم کجا چطور باید اعتراض کنیم دیگه :(

....
خرداد ۲۶, ۱۳۹۸ ۳:۴۸ ب٫ظ
پاسخ به  الی

دوست عزیز دیگه باید چی کار کنیم، اکثر دانشگاه ها مصاحبه برگزار کردن، فقط ماها که رتبه متوسط داشتیم حقمون ضایع شد نسبت به سال های قبل، دیگه چه جوری باید بگیم نمی دونم…

نیوشا
خرداد ۲۵, ۱۳۹۸ ۷:۵۹ ب٫ظ

همین اعتراض و برای تغییر اولویت ها بدین خواهش میکنم، شاید ترتیب اثر دادن

رز
خرداد ۲۵, ۱۳۹۸ ۸:۴۳ ب٫ظ
پاسخ به  نیوشا

منم از اولویت هام پشیمونم؛ آیا راه تغییری هست؟

نیوشا
خرداد ۲۵, ۱۳۹۸ ۹:۴۴ ب٫ظ
پاسخ به  رز

نه، فقط میشه حذف کرد. اگر اعتراض زیاد باشه شاید رسیدگی کردن

بزودی دکتر میشم
خرداد ۲۶, ۱۳۹۸ ۷:۰۳ ق٫ظ
پاسخ به  نیوشا

عوض کردن ترتیب ها باعث میشه حق خیلی ها خورده بشه. این ترتیبی بود که دانشجو خودش انتخاب کرده و الان دیگه حرف زور بخواد عوضش کنه چون آینده یعده دیگه به خطر می افته. از نکره تراز گرفته تا ترتیب انتخاب خودتون اعتراض دارید بجاش بهتر نیست بیشتر درس بخونین؟!

بینام
خرداد ۲۶, ۱۳۹۸ ۱۰:۰۳ ق٫ظ

کدوم آینده ؟؟؟؟ آینده ای هم میبینی شما ؟؟

زهرا
خرداد ۲۵, ۱۳۹۸ ۶:۵۷ ب٫ظ

چجوری میگه ۱۰درصد دست اساتیده؟
۳۰درصد دست اساتید هست تازه اون ۲۰درصد سوابق آموزشی پژوهشی هم تا حدی دست اساتید بازه

نیوشا
خرداد ۲۵, ۱۳۹۸ ۱۱:۱۳ ب٫ظ
پاسخ به  زهرا

کلا دست اساتید بازه و هرکار دلشون بخواد میکنن، خیلی به این درصد ها اعباری نیست

محسن الف
خرداد ۲۵, ۱۳۹۸ ۶:۳۱ ب٫ظ

من که حتی یه دانشگاه هم تا به حال ندیدم که تاریخ مصاحبه جبرانی برای جا مونده ها گذاشته باشه. از دوستان کسی دیده؟

ضمناً این چه جور تصحیح اموره؟ اولش تاریخهای در هم فرو رونده و تداخلی درست میکنن و بعدش میگن باید درستش کرد. چرا از اول دانشگاهها اجازه دارن که خود سر و تداخلی تاریخ بذارن؟ وقتی اونها این مجوزو دارن، الان وزارت علوم چطور میخواد جلوی خود سری اونا رو بگیره و وادار کنه جبرانی بذارن؟ و از کجا معلوم تاریخهای جبرانیشون هم متداخل نباشه؟

نتیجه اینکه: واقعا اراده ای برای رفع این مشکل در کار نیست

a
خرداد ۲۵, ۱۳۹۸ ۹:۱۸ ب٫ظ
پاسخ به  محسن الف

بعضی دانشگاها دو تا تاریخ اعلام کردن که یکی برای جاماندگان هست.

علیرضا
خرداد ۲۶, ۱۳۹۸ ۱۲:۲۴ ب٫ظ
پاسخ به  محسن الف

سلام اره کرمانشاه جامانده میزارن

sama
خرداد ۲۶, ۱۳۹۸ ۳:۴۲ ب٫ظ
پاسخ به  محسن الف

بله پارسال دانشگاه فردوسی گذاشته بود

....
خرداد ۲۵, ۱۳۹۸ ۴:۲۳ ب٫ظ

ای بابا پس بقیه کاهش ترازا چی شد؟ این قضیه حل کنید، با یکی دوتا دانشگاه و چندتا رشته مشکل ماها حل نشد…

حقوق عمومی
خرداد ۲۵, ۱۳۹۸ ۴:۱۱ ب٫ظ

قرار شد ترازارو منطقی کنن. بجز چند دانشگاه آنهم بصورت محدود بقیه کاری نکردن. سازمان سنجش بعد از این همه تجربه باید بپذیره که اشتباه کرده

دکترا
خرداد ۲۵, ۱۳۹۸ ۲:۰۶ ب٫ظ

بنظرتون تو همون. مرحله اول انتخاب نشدن؟! بقیه کجا برن!

مورچه
خرداد ۲۵, ۱۳۹۸ ۲:۰۴ ب٫ظ

خیلی راحت دانشگاه ها هم لج میکنن تمام قبولیارو همون اول میگیرن و فقط پول میگیرن و تحقیر میکنن سری دومی ها رو.

محمد
خرداد ۲۵, ۱۳۹۸ ۵:۵۰ ب٫ظ
پاسخ به  مورچه

من امروز مصاحبه برق دانشگاه فردوسی بودم . در مورد افزایش تراز فردوسی از رئیس دانشکده مهندسی پرسیدم و گفت ، درخواست کاهش تراز و ارائه کارنامه جدید به سازمان سنجش ارسال شده و منظر پاسخ اوناییم. میشه پیگیری کنید چرا از ۴شنبه هفته پیش هنوز کارنامه جدید صادر نشده؟

محمد
خرداد ۲۶, ۱۳۹۸ ۷:۰۷ ق٫ظ
پاسخ به  مورچه

زیر پستای مربوط به آزمون زبان دانشگاه تهران هم فک کنم شما بودین با همین اسم مورچه که به همه چی اعتراض داشتی خخخخخ

مورچه
خرداد ۲۶, ۱۳۹۸ ۹:۲۵ ق٫ظ
پاسخ به  محمد

ازنظر شما انگار همه چی گل و بلبله و راضی به رضای خدایی و استراتژی تعامل حداکثری رو بکار بردی