سازمان سنجش به دنبال واگذاری اختیارات بیشتر در پذیرش دانشجوی دکتری به دانشگاه ها

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور ویژگی های طرح تفکیک سنجش از پذیرش دانشجو در دوره های تحصیلات تکمیلی دانشگاه ها را که از سوی مرکز پژوهش های مجلس تهیه شده، تشریح کرد.

دکتر ابراهیم خدایی در گفتگو با مهر درباره طرح مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی درباره کنکور و نحوه پذیرش دانشجو گفت: مرکز پژوهش‌های مجلس در این گزارش یک نگاه کلان به حوزه سنجش و پذیرش دارد.

وی افزود: پیرو جلسه ای که در دفتر ریاست مجلس چندی پیش برگزار شد مرکز پژوهش های مجلس موظف شد که با همکاری سازمان سنجش آموزش کشور، دانشگاه ها، وزارت علوم و وزارت بهداشت طرح جامعی برای حوزه سنجش و پذیرش دانشجو تهیه کند.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور اظهار داشت: در جلسه هفته گذشته که نسخه اولیه گزارش مرکز پژوهش ها در کمیسیون آموزش و تحقیقات فناوری مجلس قرائت شد بخش مربوط به دوره های تحصیلات تکمیلی شامل کارشناسی ارشد و دکتری طرح شد.

وی افزود: همچنین مقرر شد که مرکز پژوهش‌های مجلس در یک بازه زمانی دیگر چنین طرحی را برای دوره کارشناسی تهیه کند.

خدایی درباره ویژگی های این گزارش گفت: این گزارش مخالفی نداشت و همان مباحثی بود که ما نیز به دنبال آن هستیم اما اینکه این طرح نهایی شود و در نهایت به تصویب مجلس برسد و قانون شود زمان مشخصی ندارد و پروسه زمانی طولانی دارد.

وی یادآور شد: بر اساس این گزارش ما می خواهیم سنجش از پذیرش دانشجو جدا شود. آزمون ها در طول سال تکرار شوند، به نتایج آزمون ها اعتبار داده شود و همچنین نقطه برش ها در آزمون با یک سازوکار مرتبی انتخاب شود.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور خاطر نشان کرد: ضمن اینکه در این گزارش هم تاکید شد که باید اختیارات بیشتری در بحث پذیرش به دانشگاه ها داده شود و در مقابل پاسخگویی و مسئولیت آنها نیز بیشتر شود.

وی تاکید کرد: اولویت روش های اصلاح فرآیند سنجش و پذیرش دانشجو نیز از دوره های تحصیلات تکمیلی آغاز می شود.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

99 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
نیما
تیر ۲, ۱۳۹۸ ۱:۲۹ ب٫ظ

کاملاً دارن پذیرش دکتری رو به سمت پارتی بازی و آشنا بازی بیرن

کهربا
مهر ۱۴, ۱۳۹۹ ۷:۴۰ ب٫ظ
پاسخ به  نیما

اصلا این طور نیست کاملا اساتید عادلانه امتیاز میدن . من دانشگاه خودم دو سال متوالی رد شدم با این که استعداد بودم

Mariam
تیر ۱, ۱۳۹۸ ۱۰:۴۸ ب٫ظ

سلام، کاش یه قانونی وضع بشه برای استعدادهای درخشان، قانون کمتر از دو سال مدت فارغ التحصیلی رو بیشتر کنن، بخاطر چند ماه نتونستم وارد مصاحبه های استعداد درخشان بشم.

A
تیر ۱, ۱۳۹۸ ۴:۳۰ ب٫ظ

کاملا اشتباه است اینجوری آشنا بازی زیاد میشه و حق بعضیا خورده میشه… کسایی که به هر دلیلی ارشد دانشگاه آزاد خواندن دیگه شانسی برای قبولی در دوره روزانه دکترا ندارند بنظرم باید ۸۰ درصد آزمون سنجش باشه و ۲۰ درصد دست دانشگاه باشه تا این بی عدالتی که در حق دانسجویان ارشد دانشگاه آزاد. میشه کمتر بشه…

احسان
تیر ۱, ۱۳۹۸ ۴:۲۶ ب٫ظ

دوستان کسی اطلاع داره سهمیه رزمندگان درپذیرش نهایی دوره دکتری دانشگاه ازاد چه تاثیری داره؟

هادیان
تیر ۱, ۱۳۹۸ ۱:۲۸ ب٫ظ

سلام خسته نباشید یک تقاضا داشتم که اگر ممکنه و منطقی هست اجرا بشه اینکه استعدادهای درخشان برای پذیرفته شدن در دانشگاه مورد نظرشان نیاز به مصاحبه نداشته باشند سپاس

lee
تیر ۱, ۱۳۹۸ ۹:۲۸ ب٫ظ
پاسخ به  هادیان

شما که به اصطلاح استعداد درخشانى اتفاقا باید بیشتر بهت سخت بگیرن تو مصاحبه چون انتظارات ازت بالاس مصاحبه حذف بشه واستون یعنى چى دیگه

هادیان
تیر ۲, ۱۳۹۸ ۴:۱۲ ب٫ظ
پاسخ به  lee

کسانی که استعداد درخشان هستن به راحتی بهش نرسیدن و کلی سختی کشیدن که بتونن استعداد درخشان بشن و پس سختی های خودشون رو برای استعداد درخشان شدن به اندازه کافی کشیدن و از نظر علمی باید در رده بالایی باشند و در این مورد پارتی بازی و دیگر مسائل نقشی نداره به خاطر همین کسانی که استعداد درخشان میشن باید ۲ سال تمام زحمت بکشن و به نظرم الفاظی مثل این که یعنی چی دیگه برای فوق لیسانس لفظ مناسبی نیست ☺

.........
تیر ۲, ۱۳۹۸ ۴:۳۹ ب٫ظ
پاسخ به  هادیان

از کی تا حالا معدل بالای ۱۷ استعداد درخشان بوده یه دانشجوی زحمت کشی بوده به جای یه دور ۱۲ دور جزوه رو خونده

هادیان
تیر ۲, ۱۳۹۸ ۸:۳۸ ب٫ظ
پاسخ به  .........

معدل بالای ۱۸٫۵ برای رشته ما قابل قبول هستش بعدم آگه به متنی که من براتون نوشتم توجه کنید همش معدل نیستش باید در پایان نامه علاوه بر اینکه نمره کامل پایان نامه رو بگیری باید حتما مقاله هم از پایان نامه چاپ کرده باشی یا حداقل اکسپتشم گرفته باشی من نمیدونم شما کجا درس خوندی که به دانشجو ارشد جزوه دادن ولی ما در کل دوران ارشدترین فقط کتاب بهمون معرفی کردن که حداقل ۲۰۰ صفحه بوده و اگر استعداد های درخشان اینقدر به خودشون زحمت میدن که ۱۲ دور بخونن پس کل کتاب رو حفظ هستن و نیاز اساسی به دوباره پرسیده شدن ندارن ولی باز هم هر چیزی که سنجش در نظر بگیره برای ما ارزشمند و قابل احترامه

احسان
تیر ۷, ۱۳۹۸ ۹:۳۶ ق٫ظ
پاسخ به  هادیان

دوست عزیز استعداد درخشان در ۹۹ درصد مواقع استعداد درخشان نیست.
مثال در این زمینه زیاده که استعدادهای درخشان خیلی وقتا مقاله میخرند و یا با معدل وارد رقابت میشن. انیشتین می اومد همه جا در ایران رد میشد.
دانشگاه های ایران لیاقت استقلال در جذب دانشجو دوره دکتری رو ندارند. از طرفی کنکور راهکار مناسبی نیست. دانشگاه های بی بازده که با صنعت ارتباطی ندارند و نمی دونند چطور باید پروژه هدفمند تعریف کنند، نمیتونند با لیاقتها رو جذب کنند.

مطهره
تیر ۲, ۱۳۹۸ ۲:۴۷ ب٫ظ
پاسخ به  هادیان

سلام جالبه واقعا؛استعداد درخشان بدون آزمون بدون مصاحبه بنظر شما یکم دور از عدالت نیست؟

هادیان
تیر ۲, ۱۳۹۸ ۴:۰۵ ب٫ظ
پاسخ به  مطهره

سلام به نظرم شما شرایط استعداد درخشان رو نمیدونید کسانی استعداد درخشان میشن که ۲ سال تمام درس میخونم که معدل بالای ۱۸٫۵ داشته باشند و باید همراه ارائه پایان نامه مقاله داشته باشند و یا اکسپت مقاله شون رو گرفته باشند تا بتونن نمره پایان نامه شان را به ۱۸٫۵ برسونن و نمره پایان نامه به تنهایی از ۱۷٫۹۹ هستش برای ورودی های ۹۶ پس قطعا باید مقاله داشته باشی پس باید تو این ۲ سال کلی زحمت بکشی و از خرد و خوابیدن خبری نیست و کسی که ۲ سال زحمت میشه که استعداد درخشان بشه باید از نظر علمی در جایگاه خوبی قرار گرفته باشه به خاطر همین مصاحبه برای این افراد یه چیز فرمالیته هستش به نظر من

امین
تیر ۲, ۱۳۹۸ ۲:۵۰ ب٫ظ
پاسخ به  هادیان

شماکه استعداد درخشانی اینطور صحبت میکنی و همه چیز راحت میخوای وای بحال ماهایی که جز استعداد درخشان نیستیم؛واقعا باید تاسف خورد؛التماس تفکر

هادیان
تیر ۲, ۱۳۹۸ ۳:۵۴ ب٫ظ
پاسخ به  امین

کسانی که استعداد درخشان هستن یعنی ۲ سال تمام درس خوندن و معدل بالا دارن و باید نمره پایان نامه شان از ۱۸٫۵ به بالا باشد و این فقط در یه صورت امکان داره که حتما روز ارائه پایان نامه مقاله شان چاپ شده باشه یا اکسپت داشته باشند چون نمره پایان نامه از ۱۷٫۹۹ هستش و فقط با داشتن مقاله میشه نمره پایان نامه را زیاد کرد پس استعداد های درخشان خیلی باید زحمت بکشن که جز استعداد درخشان محسوب بشن و گرفتن مصاحبه برای این افراد بسیار کار غیر منطقی هستش چون این افراد برای اینکه استعداد درخشان بشن دوساله زحمت کشیدن پش قطعا از لحاظ علمی بای در رده بالایی باشند (((التماس تفکر )))

.........
تیر ۲, ۱۳۹۸ ۴:۴۱ ب٫ظ
پاسخ به  هادیان

پس زحمت کشه نه استعداد درخشان
خسته نباشید:)))

هادیان
تیر ۲, ۱۳۹۸ ۸:۴۶ ب٫ظ
پاسخ به  .........

من نمیدونم اگر شما هم شرایطی که برای استعداد درخشان در نظر گرفته شده رو مطالعه می فرمودین به این شکل صحبت نمیکردین البته خود سنجش چون میدونه استعداد درخشان رو به چه کسانی میگن کافی و گرنه آزمون رو برای استعداد های درخشان حذف نمیکردن من مطمعنم در چند سال آینده مصاحبه هم برای استعداد های درخشان برداشته میشه چون دانشجویی که دوساله مداوم درس میخونه قطعا از بار علمی خوبی برخورداره

بینام
تیر ۳, ۱۳۹۸ ۸:۲۱ ق٫ظ
پاسخ به  هادیان

فرض میکنیم حضرت عالی در رشته برق درمقطع فوق لیسانس به عنوان اسمی استعداد درخشان معرفی شدی
ولی مفهوم استعداد درخشان صرفا درس خوندن نیست که
استعداد درخشان یعنی اگه تو رشتت حداقل دوتا سیم جدااز هم بهت دادن ،بتونی لحیمش کنی مشکل یه مدار الکتریکی رو بتونی عرض یابی کنی این یعنی فردمستعده و لیاقت رفتن به مقاطع بالاتر رو داره
قسم میخورم ۹۹ درصد افرادی که دکتری میخونن اصلا با رشته تحصیلیشون آشنا نیستن و کاری از دستشون برنمیاد
فقط درس خوندن آدمو درخشان و مستعد نمیکنه عزیزجان

هادیان
تیر ۳, ۱۳۹۸ ۵:۰۳ ب٫ظ
پاسخ به  بینام

البته به این شکل که شما میفرمایید نیست من همسرم استاد دانشگاه هست و مقطع دکترا درس میده در رشته شهر سازی و مصاحبه دکترا هم انجام میده ایشون میگن در طی این چند سالی که مصاحبه گرفتن از استعداد های درخشان واقعا از نظر بار علمی در رده خوبی قرار داشتن و اکثرا هم داری شغل بودند چون افرادی اکثرا دکترا میخونن که واقعا علاقه مند به یادگیری بیشتر باشند چون کلا افرادی که مایل به خوندن دکترا هستن از نظر سنی افراد پخته ای هستن و فکر نمیکنم برای سرگرمی دکترا بخونن و قطعا بابای دکترا میخونن که در رشته تحصیلشان پخته تر شوند پس لطفا قسم نخورید

مهدیه
تیر ۳, ۱۳۹۸ ۸:۴۰ ق٫ظ
پاسخ به  هادیان

پس منتظر باش تا مصاحبه رو برای استعداد درخشان حذف کنن؛خواستن توانستن است

برق
تیر ۲, ۱۳۹۸ ۸:۰۶ ب٫ظ
پاسخ به  هادیان

التماس تفکر D:

eng
تیر ۴, ۱۳۹۸ ۱:۱۱ ب٫ظ
پاسخ به  هادیان

گرفتن ازمون ورودی، داشتن مدرک زبان و داشتن مقالات با کیفیت (بسته کیفت دانشگاه) و بررسی سابقه اموزشی باید تواما بررسی و ارزیابی شود و صرفا داشتن سابقه اموزشی بهتر برای جذب دانشجوی دکترا نتنها عقلانی نیست بلکه در هیچ کجای دنیا مرسوم نیست….

مهناز
تیر ۱, ۱۳۹۸ ۱۲:۱۲ ب٫ظ

باسلام
اگرمسئولین دکتری بتواننددانشجویانی که دکتری مرتبط باشغل وتحصیلی حداقل مدرک ارشددانشجوبدون مصاحبه بپذیرن دانشجویان باروحیه عالی ترتحفیق وپژوهش نشان خواهندداد
دانشجویان ارشدبامعدل بالاتراز۱۸نیازبه مصاحبه نداشته باشند
ودرکل مصاحبه برادانشجویان ارشدبامعل پایینتراز۱۵انجام بگیرد
باتشکرازحسن همکاری شماباپیشنهادات داوطلبین دکتری

امین
تیر ۲, ۱۳۹۸ ۳:۰۸ ب٫ظ
پاسخ به  مهناز

استعداد درخشان بودنتون در همین اندازس که بیای واسه سازمان وسایر داوطلبا اظهار نظر کنید؛ماهایی که جز استعداد نیستیم حداقل ترسی برای رفتن به مصاحبه نداریم چون حداقل سواد کافی نسبت به رشتمون داریم و اینکه میتونیم باچند تا اساتید بزرگوار نشست داشته باشیم و مورد سنجش و ارزیابی قرار بگیریم؛نه اینکه مث شما که همه چیزو به نفع خودت میخوای،یکم سعی کنیم همه چیزو به نفع خودمون نخوایم یه مقدار منصفانه و محترمانه بدون هیچ تعصبی به حقوق دیگرانم احترام بزاریم

هادیان
تیر ۲, ۱۳۹۸ ۸:۵۵ ب٫ظ
پاسخ به  امین

استعداد های درخشان خواهی نخواهی با اساتید بزرگ در ارتباط هستن و با کمک این اساتید بزرگوار تونستن استعداد درخشان بشن مطمعنا اگر شما هم میتونستین تمام وقتتون در مقطع ارشد درس بخونید و تلاشتان رو ببشتر میکردین در درس خوندن نه تنها مخالف با پیشنهادی که من دادم نبودین بلکه از موافقین بودین در هر صورت نظر سازمان سنجش هر چه باشد ما موظف به رعایت کردن هستیم

برق
تیر ۲, ۱۳۹۸ ۸:۰۷ ب٫ظ
پاسخ به  مهناز

اصلا مگه دانشگاه ها عین هم نمره میدن که این استعداد درخشان رو رو شاخ میذارید؟؟

هادیان
تیر ۲, ۱۳۹۸ ۹:۰۶ ب٫ظ
پاسخ به  برق

متاسفانه عین هم دانشگاه ها نمره نمیدن ولی در تمام دانشگاه های کشور چه سراسری و چه آزاد افرادی که بیشتر از دیگر دانشجوها درس میخونن میتونن جز استعداد های درخشان باشن

مانا
تیر ۲, ۱۳۹۸ ۱۱:۴۲ ب٫ظ
پاسخ به  هادیان

والا من تو یکی از سخت ترین رشته های مهندسی تو یکی از سخت گیرترین دانشگاه های کشور استعداد درخشان و رنک ۱ شدم ولی این ادعاها که شما دارین رو ندارم:)))))) زحمت کشیدم درس خوندم به خاطر خودم بوده
مصاحبه هم باید برامون باشه، مصاحبه نباشه چه جوری خود استعداد درخشانا باهم مقایسه بشن خب:)))

هادیان
تیر ۳, ۱۳۹۸ ۱:۰۹ ق٫ظ
پاسخ به  مانا

من نمیفهمم آگه شما استعداد درخشان هستین پس چرا متنی که من نوشتم رو درک نکردین مگه من ادعایی کردم بانو من میگم کسانی استعداد درخشان میشن که خیلی زحمت میکشن تلاش میکنن و درس میخون مگه من میگم به خاطر کسی درس خوندین هر کسی واسه خودش و موقعیت خودش و استعداد خودش و علاقه خودش درس میخونه مطمئن باشین مصاحبه ۲۰ دقیقه ای نمیتونه علم و سواد شما رو تایین کنه و به نظرم روش خوبی نیست ولی قطعا ما پیرو نظر سازمان سنجش هستیم و شما خودتون رو زیاد ناراحت نفرمایین

امین
تیر ۳, ۱۳۹۸ ۸:۲۳ ق٫ظ
پاسخ به  هادیان

فقط شما درک دارین و فرمایشات شما صحیحه؛ حرفاتون اصلا قابلیت تامل نداره.باوجود اینکه معدل بنده ۱۷/۹۳سه تامقاله دارم و کتاب چاپ کردم هیچ وقت به دنبال این نیستم که خدای نکرده بخواد تبعیضی در حق سایرین صورت بگیره؛همه افرادی که در این مرحله قرار دارن بنا به نوبه ی خودشون زحمت کشیدین؛تو این زمان حساس بااین حرفا نتیجه منفی میزارید تو روحیه ی داوطلبین،استعداد درخشان بودن فقط و فقط به معدل و سطح پژوهشی نیست؛باید اون درایت و پختگی لازم رو داشته باشید و تک بعدی به دنبال منافع و خواسته های خود بودن دور از انصافه.

هادیان
تیر ۳, ۱۳۹۸ ۵:۳۳ ب٫ظ
پاسخ به  امین

مطمعنا تمام این موارد که شما ذکر کردین رو بنده و دیگر دوستانی که جز استعداد درخشان هستن دارن من شخصا ۲ تا کتاب نوشتم و ۳ تا مقاله دارم البته این روزها کسی کتاب نمیخونه و معدل ارشدم با تلاش بسیار ۲۰ هستش که کمی برای مقطع ارشد خنده داره ولی چون من واقعا به رشته ام علاقه مند هستم تونست نمره کامل رو تو تمام درس ام کسب کنم و تمام تلاشم رو در خدمت به مردمم میکنم و هرگز برای پول کار نکردم و نخواهم کرد. خیالتان راحت ، برای دکترا خوندن کسی جای دیگری رو تنگ نکرده قطعا وهیچ کس هم قرار نیست حق دیگری رو ضایع کنه و جای نگرانی نیست شما به جای اینکه افکار دیگر دوستان رو به سمت نظر خودتون جلب کنید سعی کنید اگر خدای نکرده امسال نتونستین به خواسته تان راجع به قبولی در مقطع دکترا برسید هرگز امیدتون را از دست ندید و هرگز دست از تلاش بر ندارید برایتون آرزوی موفقیت دارم

میثم
تیر ۲۵, ۱۳۹۸ ۴:۳۷ ب٫ظ
پاسخ به  هادیان

یادمه تو ارشد یه استادی داشتیم فارغ التحصیل از آمریکا بود می گفت نمره ۲۰نداریم چون وقتی به کسی نمره ۲۰میدی یعنی اون همه چیز رو در مورد اون درس می دونه که این امکان پذیر نیست اینکه شما معدلتون ۲۰شده ببخشید اینو میگم ولی واقعا مسخره ست مگه کلاس اول ابتداییه؟؟

بینام
تیر ۳, ۱۳۹۸ ۸:۲۵ ق٫ظ
پاسخ به  هادیان

همش میگی درس میخونم ،درس میخونی ،درس خوند ….از این درس خوندن چی تونستی به دست بیاری ، چه حرکت مفیدی برای کشورت انجام دادی ،چی اختراع کردی ،کدوم فرمولاسیون رو تونستی تو کارخانجات به مرحله اجرا بذاری و تولیدش کنی ؟؟؟؟؟؟؟؟ درسو که همه میخونن و هستن افرادی که بسیاااااااار مستعدتر و باسوادتر وکارکرده تر از افراد به اصطلاح مستعد هستن …….

هادیان
تیر ۳, ۱۳۹۸ ۵:۱۸ ب٫ظ
پاسخ به  بینام

ببینید من ۲ تا کتاب نوشتم و ۳ تا مقاله چاپ کردم و معدل کلم در مقطع ارشد ۲۰ تمام هستش و مشغول به تاسیس یه کلینیک هستم انشالله و تمام سعیمو کردم که در رشته ام برای مردمم هر کاری که از دستم بر میاد انجام بدم و هرگز برای پول کار نمیکنم و نخواهم کرد و برای آینده ام دکترا رو برای بالا بردن علمم و کمک به مردمم میخوام و مطمئنم به خواسته ام میرسم چون انسان هر آنچه را بخواهد میتونه بهش برسه برای شما هم آرزوی موفقیت میکنم

بینام
تیر ۳, ۱۳۹۸ ۶:۲۱ ب٫ظ
پاسخ به  هادیان

اگه این چیزی که میگی صحت داشته باشه من شخصا دستتو میبوسم ..بهت تبریک میگم آفرین حالا میشه بهت گفت فرد مستعد …..موفق باشی

هادیان
تیر ۳, ۱۳۹۸ ۱۱:۴۳ ب٫ظ
پاسخ به  بینام

سپاسگذارم، منم برای شما آرزوی موفقیت میکنم و امیدوارم امسال همه به خواسته شان برسن انشالله

شیمی
تیر ۱, ۱۳۹۸ ۱۱:۲۲ ق٫ظ

سلام کسی دانشگاه محقق اردبیلی برای شیمی الی رفته مصاحبه قبلا؟ با تراز ۱۲۰۰ میشه قبول شد به نظرتون!

دوست
تیر ۱, ۱۳۹۸ ۱۰:۳۴ ق٫ظ

در کمپین حذف عنوان شبانه از مدرک دکتری همان طور که برای ارشد هست شرکت کنید.
https://my.farsnews.com/c/8890

بینام
تیر ۱, ۱۳۹۸ ۱۰:۱۹ ق٫ظ

انتخاب دانشجو دست اساتید همون دانشگاه انتخابی توسط دانشجو باشه خیلی عالیه
لیکن رتبه خوب آوردن دلیل برسواد دانشجو نیست به هیچ عنوان .
هستن دانشجوهایی که علاوه براینکه چرخ صنعت ایران رو کار به کارانداختن ، مایلند تحصیل کنن در واقع کسی باید دانشجوی دکتری باشه که کار مرتبط با رشته انتخابی دوره دکتری داشته باشه . دکتری خوندن یعنی تلفیق علم با صنعت یعنی اون چیزی که یادمیگیری و میخونی در طول دوره رو بتونی در صنعت به کارببری و دانش و تولید را یک گام به جلو حرکت بدی
خداروشکر اساتید مصاحبه کننده هوشیارشدن امسال و این جورکه من دیدم مایل بودن دانشجوهایی رو مورد پذیرش قراربدن که کار مرتبط با رشته انتخابی دارن
به نظر من بیکار بودن و دانشجوی دکتری شدن هنر نیست
هنر اینه که بعد فوق لیسانس یا دکتری حرفه صاحب کار باشید و جهت ارتقا علم به تحصیل دکتری بپردازید تا بتونید یک گام علم رو به جلو ببرید ومحصولات جدیدی تولید کنید وکشور رو از بحران در بیارید
ومن الله التوفیق

m
تیر ۱, ۱۳۹۸ ۱۱:۱۰ ق٫ظ
پاسخ به  بینام

اینایی که بیکارند و جوان های باسواد بروند و بمیرند؟ خدا به دادمان برسد اگر استادان نیز اینگونه فکر کنند.

بینام
تیر ۱, ۱۳۹۸ ۱:۰۷ ب٫ظ
پاسخ به  m

جوانی که کار نداره برای چی باید ادامه تحصیل بده !!!با کدوم درآمد میخواد هزینه تحصیل واسکان و هزار جور خرج دیگه تحصیلشو تو مقاطع بالاتر بپردازه
چرا همه گیر دادن به دکتری گرفتن ؟؟ به خدا هرچه مدارج علمی بالاتر بره کار سخت تر پیدا میشه….مثل روز روشنه که ۹۰ درصد دانشجوهای دکتری بیکار ، همینجور تاسنین بالا بیکار میمونن و کارغیر مرتبط پیدا میکنن

eng
تیر ۱, ۱۳۹۸ ۱۱:۲۷ ق٫ظ
پاسخ به  بینام

ظاهرا اطلاعات در کشور بسیار پایین است بین سه عامل فعالیت حرفه ای و تولید فناوری و تولید دانش تفاوتهای زیادی وجود دارد ….خلاصه عرض کنم که فعالیت حرفه ای هیچ ارتباطی با گرفتن امتیازی برای دانشجوی دکترا شدن ندارد…..

A
تیر ۱, ۱۳۹۸ ۴:۳۱ ب٫ظ
پاسخ به  eng

فعالیت حرفه ای مرتبط با رشته میتونه بسیار مفید باشد..‌

بینام
تیر ۱, ۱۳۹۸ ۴:۵۸ ب٫ظ
پاسخ به  A

آفرین

eng
تیر ۲, ۱۳۹۸ ۷:۴۲ ب٫ظ
پاسخ به  A

بنده خودم فعالیت حرفه ای دارم ….اما افرادی که فعالیت حرفه ای دارن چه ربطی به علم دارن؟…..فعالیت حرفه ای هیچ ربطی به وارد شدن فلسله ان رشته ندارد و بتبع نباید هیچ امتیازی در مقطع دکترا محسوب شود…..

بینام
تیر ۳, ۱۳۹۸ ۸:۳۱ ق٫ظ
پاسخ به  eng

اتفاقا فعالیت حرفه ای در رابطه با رشته انتخابی درمقطع دکتری بسیار برای اساتید مصاحبه کننده مهمه ..اگه شما به فرض رشته صنایع غذایی خوندی و کار مرتبط با رشتت به صورت حرفه ای داری قطعا بهتر دکتری رشته صنایع غذایی رو درک میکنی چون میتونی فرمولاسیون ارایه بدی با اساتید مربوطه لینک بشی و محصولات جدید تولید کنی …قطعا فعالیت حرفه ای شما مرتبط با رشته انتخابی دکتری نیست و نمیتونی لینک کنی این دوتارو باهم

eng
تیر ۳, ۱۳۹۸ ۲:۲۸ ب٫ظ
پاسخ به  بینام

خیر….کاملا مرتبط است….(توضیح اخر جهت تفهیم موضوع): اما این چیزی که شما نوشتید یعنی اینکه دکترا بر فعالیت حرفه ای تاثیرگذار است که بنده هم در موادی اشاره کردم این موضوع را….اما انچه شما در بالا نوشتید این مورد نیست بلکه نوشتید کسی فعالیت حرفه ای دارد باید جذب شود که بنده بشدت مخالفم….بعبارت بهتر داشتن فعالیت حرفه ای نتنها نکته مثبتی جهت جذب دانشجوی دکترا شدن نیست بلکه بدلیل مشغله کاری جز معایب بزرگ برای جذب دکتراست.پس داشتن فعالیت حرفه ای عیب بزرگ در جذب شدن بعنوان دانشجوی دکتراست و اما عکس قضیه اینکه گرفتن دکترا بر فعالیت حرفه ای می تواند اثر مثبت بگذارد (البته نه لزوما)…

98
تیر ۱, ۱۳۹۸ ۱۲:۱۴ ب٫ظ
پاسخ به  بینام

بینام واقعا طرز فکر غلطی دارید
جهان بینیت رو عوض کن لطفا

بینام
تیر ۱, ۱۳۹۸ ۱:۰۳ ب٫ظ
پاسخ به  98

عاملی که باعث شده اینقدر از کشورهای دیگه عقب بمونیم همینه که دانشجو از سرکلاس ارشد یا دکتری حرفه ای بدون هیچ پیش زمینه کاری میخواد دکتری بخونه …وبعداز ۴ الی ۵ سال به جمع بیکاران کشور اضافه میشه که نتیجش میشه تشکیل کمپینگ های فارغ التحصیلان دکتری بیکار که باید جذب اسنپ وتبسی بشن ….کسی باید دکتری بخونه که کار مرتبط داشته باشه واینو خوشبختانه اساتید تازه متوجه شدن که دانشجو حداکثرتا ارشد بیادبالا و بره جذب بازار کار بشه …

m
تیر ۱, ۱۳۹۸ ۲:۴۷ ب٫ظ
پاسخ به  بینام

عامل اصلی عقب افتادگیمونافتادگیمون از دنیا اینه که شایسته سالاری نیس تو کشورمون. شاغلا بی سوادن و باسوادها بیکار. جوانی که باسواد بیکار هست باید دکتری قبول بشه و همزمان دولت پشتوانه ی مالی براش فراهم کنه تا بتونه جلو ببره علم و صنعت رو. الان کارمندا میان دکتری میخونن حقوقشون بره بالا وگرنه اونا تو سن ۴۵ سالگی حوصله ی پیشرفت علمی و پیشرفت مملکت رو ندارن.

بینام
تیر ۱, ۱۳۹۸ ۳:۳۲ ب٫ظ
پاسخ به  m

موافقم بااین حرفتون خوبه که دانشگاه دانشجوی دکتری بگیره وطوری با صنعت لینک باشه که بتونن از اونا حین تحصیل وبعد از پایان تحصیلات استفاده کنن
البته اون آدمی که ۴۵ سالشه ومیخواد دکتری بخونه قطعا تو صنعت کار کرده بیکارکه نبوده و ارزشش بیشتراز یه دانشجوی صفر کیلومتره چون اون ۴۵ ساله کوله باری از تجربه هستش که اگه با علم لینک بشه چرخ صنعت بهترمیچرخه
ومن الله التوفیق

برق
تیر ۱, ۱۳۹۸ ۸:۰۸ ب٫ظ
پاسخ به  بینام

فکر کنم باید باز بگم. آدم ۴۵ ساله فکر میکنید کی ارشد گرفته؟؟؟ هر کی اون زمان ارشد میگرفت میتونست مربی بشه تو یه دانشگاه هرجا. اما الان کی تونسته با ارشدش بره یه جا درس بده. یا مثلا کار برای اون فرد ۴۵ ساله اون زمان خودشنو ریخته بوده. الان وضع کار خراب شده.

m
تیر ۲, ۱۳۹۸ ۳:۴۴ ب٫ظ
پاسخ به  برق

بنده دوسال پشت سر هم در سن ۲۴ و ۲۵ سالگیم رتبه ۳ و ۱ شدم ولی قبول نشدم. با معدل بالای ۱۹ و ۵ تا مقاله. انقدری که انرژی داشتم هیچ کسی نداشت. سر جلسه مصاحبه هم واقعا خوب جواب میدادم. ولی نشد که نشد. من به این نمیگم عدالت که رتبه ی ۱۵ و ۲۴ بجای رتبه ی ۱ بردارن اونم اینکه حالا اون ۲۴ هم با سهمیه باشه و بدون سهمیه ۲۰۰ بوده باشه. اگه یکی ۴۵ سالش هست و مقالش زیاده من میتونستم تو سن اون چندین برابرش مقاله داشته باشم. در ضمن افرادی که سنشون زیاده قطعا متاهل بوده و نسبت به فرد مجرد و کم سن مشکلات بیشتری دارند و دغدغه های زندگی از کیفیت تحصیل و علم اموزی اون ها خواهد کاست. بنده ادامه ندادم و میخوام اولین فرصت رزومم رو بفرستم یه کشور دیگه و برم.

امین
تیر ۲, ۱۳۹۸ ۳:۱۶ ب٫ظ
پاسخ به  m

واقعیت محضه

برق
تیر ۱, ۱۳۹۸ ۸:۰۵ ب٫ظ
پاسخ به  بینام

لطفا طرز فکرتون رو هر چه سریعتر عوض کنید. خیلی از رشته ها مثلا رشته برق مخابرات نمیتونه الان شغل مرتبط با رشته داشته باشه. اینم هرکی توی بازار کار باشه حرف منو میفهمه و نیازی نیست برای همه توضیح بدم. ولی اینکه آدم میخواد دکتری بخونه توی ایران شاید یکی از دلایلش این باشه که بتونه مقالهات زیادی بده و با موضوعات بیشتری آشنا بشه و بره بعدش اونور یه دانشگاه عالی اپلای کنه. شما چرا همه رو عین خودتون و آرزوهای کوچیکتون میبینین.؟؟؟

بینام
تیر ۲, ۱۳۹۸ ۵:۱۵ ق٫ظ
پاسخ به  برق

بله اگرتوانایی رفتن اون طرف آبو داری با دلار گرون وهزینه های سنگینش و اپلای کنی یه دانشگاه عالی ، فکر بسیارخوبیه ادامه تحصیل …کور بشه کسی که نتونه ببینه محل کار من دانشجوی دکتری الکترونیک هستش که به جای اینکه روی سیستم هایplc کار کنه به زور میتونه لامپهای مهتابی رو عوض کنه و جالب اینکه فکر میکنی کجا دانشجوست ……. یکی از دانشگاه های سراسری تهران…اینه که میگم علم وصنعت باید سریع لینک بشه…همین بدخت بعد از فراغت از تحصیل بامدرک دکتری الکترونیک فکر میکنی چه کاری میتونه بکنه ؟ حداکثر واسه خودش کار کنه تو یه مغازه الکتروموتور سیم پیچی کنه یا پمپ سوخته کولر درست کنه یا در حالت خوب بتونه کاربرقی تو ساختمان بگیره ….من اینارو دارم از نزدیک میبینم که خدمتتون عرض میکنم واین تجربیات رو مفت ومجانی بدون اینکه هزینه ای سخت بابتش پرداخت کنی و تجربه سختی داشته باشی دارم درالان در اختیارت قرار میدم ….بعد از ۴ سال انشاالله به حرف من میرسی اگه اون طرف بودی اگه بخ ای کار کنی باید باسواد باشی اگه اینجا باشی تا ۴ سال دیگه کاری برای دکتری وجود نخواهد داشت

مدرس دانشگاه آزاد
تیر ۲, ۱۳۹۸ ۲:۵۱ ب٫ظ
پاسخ به  بینام

با سلام
بنده حدودا ۱۰ سال هست که مدرس دانشگاه آزاد هستم و تعداد بیشماری از دانشجویانی در مقطع کارشناسی داشتم که از قشر کارمند یا مشغول به کار تمام وقت بوده اند باید خدمتتان عرض کنم که تقریبا ۹۰ درصد این افراد حتی برای حضور در کلاسها وقت نداشتند چه رسد به اینکه بخوان پیگیر عناوین تحقیقی و پژوهشی درس مربوطه باشند و جالبه بدونید که تعداد زیادی از این عزیزان بنا به گفته خودشان فقط برای ارتقا شغلی به دنبال گرفتن مدرک هستند! خوب با این اوصاف چطور با اطمینان میفرمایید که بهتره دانشجوی دکتری از بین شاغلین انتخاب بشوند ؟؟!! با علم به این موضوع که در دوره دکتری حضور فول تایم جهت امور پژوهشی لازم و ضروری است!! هر چند که شغل فرد با رشته انتخابی مرتبط باشد باز هم درصد قابل توجهی از زمان فرد صرف امور غیر پژوهشی شغلش خواهد شد !!!
و یکی از علل اصلی وضعیت بیکاری فعلی فارغ التحصیلان دکتری کشور ما جذب بیش از حد دانشجو در مقاطع تحصیلات تکمیلی هست … اگر تعداد محدودی جذب می بود قطعا دولت می توانست برنامه منسجم تری برای شغل و اینده فارغ التحصیلات داشته باشد اما همیییییشه افزایش کمیت با کاهش کیفیت همراه بوده و هست
موفق باشید

eng
تیر ۲, ۱۳۹۸ ۷:۵۲ ب٫ظ

کاملا درسته….در کشورهای دیگر مثل کانادا دانشجوی دکترا فقط میتواند شغل پاره وقت با مدت فعالیت کاری کمتر از ۱۲ سال می باشد بیشتر از این زمان نمیتواند فالیت کاری داشته باشد یعنی عملا تمام وقت تحت فعالیتهای دانشگاهی باید باشد….اما در ایران طرف کارمنده و همزمان دانشجوی ارشد یا دکتراست که نشانه شاهکار سیستم اموزشی ایرانست…..

eng
تیر ۳, ۱۳۹۸ ۰:۲۹ ق٫ظ
پاسخ به  eng

اصلاحیه:…..کمتر از ۱۲ ساعت در هفته میتواند کار کند….

eng
تیر ۲, ۱۳۹۸ ۷:۴۶ ب٫ظ
پاسخ به  بینام

علتش کاملا مشخصه….جذب وحشناک دانشجوی ارشد و دکترا در چند سال اخیر است….هیچ ربطی به این مواردی که شما نوشتید ندارد بنده سالها مخالفت خود قبل از اینکه این وضعیتهای اسفبار برای مقاطع ارشد و دکترا کشور پیش اید پیشاپیش اعلام کردم اما گوش شنوا نبود….

ناشناس
تیر ۱, ۱۳۹۸ ۴:۱۹ ب٫ظ
پاسخ به  بینام

اتفاقا کسی باید دکتری بخونه که بیکار باشه و وقت کافی داشته باشه نه اینکه با پارتی بره سر کار و بیاد سهمیه بقیه رو هم آشغال کنه برای دکتری. چه بسا مدرکش از پیام نور و آزاد باشه. دکتری خوندن برای هیئت علمی شدنه و نه کار.

بینام
تیر ۱, ۱۳۹۸ ۵:۰۸ ب٫ظ
پاسخ به  ناشناس

نه اصلا این طور نیست مگه کشور چقدر هییت علمی میخواد ؟؟؟ همین الان بیشتر دانشگاه ها با ازدیاد هییت علمی مواجه هستن و با گریه والتماس فارغ التحصیلای دکتری به صورت حق التدریسی کار میکنن با ساعتی ۲۰ هزار تومن که در ماه هم به یک میلیون هم نمیرسه
برادرانه خدمتت میگم که تا شور وشوق جوانی داری برای خودت کاری دست وپا کنی تا دیر نشده مگه تو این کشور زندگی نمیکنی ، مشکلاتو نمیبینی ؟؟؟!!
فقط با درس خوندن وقت و عمر و سرمایه و جوانیتو به هدر میدی و سودای هییت علمی شدن در سر پرورش میدی …کاملا داری اشتباه میری راهتو دوست عزیز

برق
تیر ۱, ۱۳۹۸ ۸:۱۰ ب٫ظ
پاسخ به  بینام

متاسفنه شما چقدر امیدوارید که ایران بتونه یه زمانی صنعتش پیشرفت کنه تا دکتراها بتونن کار کنن…

بینام
تیر ۲, ۱۳۹۸ ۲:۲۶ ب٫ظ
پاسخ به  برق

امیدوارم شمایکی ازهمونا باشی و مایه افتخار همه

lee
تیر ۱, ۱۳۹۸ ۹:۴۷ ب٫ظ
پاسخ به  بینام

والا من در دوره ى ارشدم ۴۵ ساله هایى دیدم در مقطع دکترى بودن که به استادشون میگفتن من وقت نداشتم بخونم بهم نمره بدید!!!!!! من وقت نداشتم بیام کلاس وقت ریسرچینگ هم نداشتم چیزى نفهمیدم از امتحان لطفا بهم نمره بدید!!!!! دیگه خدا به داد تزشون برسه و استاد راهنما
خوب اینم از لینک شدن صنعت با علم و مطمئن باشید اساتید انقد از این موارد دیدن که صد درصد میدونن به دانشجویی با وقت و انرژى بیشتر احتیاج هست در مقطع دکترى تا این شاغلین به اصطلاح و به ظاهر با تجربه. لطفا با این سیاست ها سعى در حذف رقیبانتون نداشته باشید ظلمه بهشون

بینام
تیر ۲, ۱۳۹۸ ۲:۲۵ ب٫ظ
پاسخ به  lee

بله البته حرف شما هم صحیح هستش وقابل انکار نیست

eng
تیر ۲, ۱۳۹۸ ۸:۰۳ ب٫ظ
پاسخ به  lee

دقیقا همین گونه است و از سال ۹۰ در مقطع ارشد و از سال ۹۲ در مقطع دکترا دانشگاه ازاد اینگونه شده است و وضعیت اسفباری را تجربه می کند….امیدواریم هر چه زودتر این مقاطع در نود درصد دانشگاه ازاد جمع گردد….

eng
تیر ۲, ۱۳۹۸ ۷:۵۹ ب٫ظ
پاسخ به  بینام

ایران بسترش برای فعالیت در زمینه تولید دانش مهیا نبوده و نیست و فقط در سطح پایینتر یعنی تولید فناوری میتوانید فعالیت کنید که انهم نیازمند پژوهش و علم مناسب و سرمایه است….وگرنه باید فعالیت حرفه ای انجام دهید که ربطی به دکترا ندارد و در سطح کارشناسیست….

eng
تیر ۲, ۱۳۹۸ ۷:۵۷ ب٫ظ
پاسخ به  ناشناس

جملات شما درسته اما قسمت اخر باید اصلاح شود دکترا گرفتن برای انجام کارهای پژوهشی در زمینه تولید دانش و همچنین برای تربیت و اموزش و هندل کردن متخصصان حرفه ایست در درجه سوم تولید فناوری است……بتبع چنین فردی هییت علمی هم میشود البته اگر واقعا تحصیلکرده قوی و پژوهشگری کارا باشد نه اکثر تحصیلکرده چند سال اخیر که حتی برخی درصد تخصصیشان به سی درصد نرسیده است…توانمندیهای دیگر بماند….

یاسی
خرداد ۳۱, ۱۳۹۸ ۳:۱۱ ق٫ظ

سلام دوستان دوتا سوال دارم لطفا کمکم کنید…
اول اینکه واسه فرم ثبت نام اینترنتی مصاحبه که فایل پی دی اف باید بفرستیم جای امضا رو نمیدونم چجوری پر کنم, اگه خالی بلشه اشکالی داره؟
دوم اینکه یه سوال توی فرم هست چه ویژگی عمومی و اخلاقی دارید که در انتخاب شما تاثیر داشته باشه چی بنویسم بهتره؟؟؟
لطفا کمک کنید

مینا
خرداد ۳۱, ۱۳۹۸ ۳:۲۱ ب٫ظ
پاسخ به  یاسی

سلام
من خودم جای امضا را خالی گذاشتم و اپلود کردم اما بعد از پرینت با امضا به دانشگاه تحویل دادم اما اگه شما خیلی حساس هستید میتونید اون صفحه اخر که امضا میخواد پرینت بگیرید بعد امضا کنید و دوباره اسکن کنید و بعد به pdf تبدیلش کنید و با صفحات قبلی بصورت یه فایل درستش کنید.
ویژگی اخلاقی مثلا از پشتکارتون در امور پژوهشی بنویسید یا علاقه تون به یادگیری و تحقیق در زمینه های جدید پژوهشی رشته تون و ….

ناشناس
تیر ۲, ۱۳۹۸ ۱۰:۴۵ ب٫ظ
پاسخ به  یاسی

میتونید با گوشی از امضاتون عکس بگیرید و اونو توو فایل ورد با سایز مناسب قرار دهید و بعد pdf بگیرید از ورد
البته زمینه عکس رو هم با تنظیمات عکس در ورد سفید کنید

دوستان نظر بنده و متن زیر را تایید می کنید .
خرداد ۳۰, ۱۳۹۸ ۱۱:۵۳ ب٫ظ

در جذب دانشجوی دکتری تخصصی، همواره الگوهای متفاوتی مدنظر هست. در این میان دو مولفه اساسی یعنی کیفیت آموزش و کیفیت پژوهش داوطلب شایان توجه هست. اگر سازمان سنجش متولی ارزیابی کیفیت آموزش با برگزاری آزمون کتبی هست از ذهن دور نمی باشد که کیفیت پژوهش را نیز ارزیابی نماید. چرا که آنچه در قالب مصاحبه در دانشگاهها اجرایی می شود براحتی قابلیت بارم بندی دارند: نظیر : مقالات ، مدارک زبان و درجه آن ، نمره های کارشناسی و ارشد و … .
به نظر می رسد این امر با تشکیل کارگروههای تخصصی و با توجه به بازه زمانی ۴ ماهه از برگزاری ازمون کتبی تا اعلان نهایی نتایج قابلیت عملی شدن دارند

رسول آریان
خرداد ۳۱, ۱۳۹۸ ۰:۲۶ ق٫ظ

با سلام.
خب همین اتفاق داره میوفته و بخش پژوهشی در روز مصاحبه فرم ارزشیابی داره. بر همین اساس امتیازی رو به مقالات میدن، امتیازی رو به مدرک زبان و …

درست متوجه منظور شما نشدم.
اگر منظور شما این هست که مصاحبه حضوری حذف بشه و صرفا مدارک به صورت اینترنتی ارسال بشه، باید عرض کنم که مصاحبه، فاکتورهای دیگری هم داره.

همگی این موارد در سمینار فردا مطرح میشه. اگر تمایل داشتید، از طریق لینک آبی رنگ بالا ثبت نام کنید.

زهرا
خرداد ۳۱, ۱۳۹۸ ۱۰:۰۷ ق٫ظ
پاسخ به  رسول آریان

سلام
اگه قرار بود نمره مصاحبه درست لحاظ بشه به یه نفر که مقاله آی اس آی و مدرک زبان و معدل خوب داشت و..‌ نمره ۵ از ۳۰ میدادن

زهرا
خرداد ۳۱, ۱۳۹۸ ۱۰:۰۸ ق٫ظ
پاسخ به  زهرا

درست لحاظ بشه

....
خرداد ۳۱, ۱۳۹۸ ۱:۰۰ ب٫ظ
پاسخ به  رسول آریان

هزینه اش خیلی بالاست آقای مدرس

eng
تیر ۱, ۱۳۹۸ ۱۱:۳۹ ق٫ظ
پاسخ به  رسول آریان

روش فعلی اشکالات بزرگی دارد….باید ابتدا شرط لازم تحقق یابد و سپس به فرد مورد نظر اجازه شرکت در ازمون داده شود که متاسفانه فعلا برعکس است…..ابتدا باید داشتن مدرک زبان و داشتن مقاله حداقل isi اجباری گردد و سپس اجازه شرکت در ازمون دکترا داده شود و ازمون هم رفقط رقابتی نباشد و علاوه بر رقابتی بودن، سقف درصدی (مثلا حداقل ۳۰ درصد تخصصی) داشته باشد….نداشتن سقف درصدی (حداقل درصد مجاز) برای دروس تخصصی یکی از اشکالات بنیادین ازمون دکتراست که صلاحیت علمی افراد را بشدت زیر سوال میبرد….

eng
تیر ۱, ۱۳۹۸ ۱۱:۳۲ ق٫ظ

متاسفانه در کشور درک درستی از کیفیت مقالات وجود ندارد و فقط صرفا isi داشتن را امتیاز تلقی می کنند که جای تعجب است در صورتیکه اکثر ژورنالهای isi دادن امتیاز به انها درست نیست چون کیفیتی علمی ندارند…..

sami
خرداد ۳۰, ۱۳۹۸ ۹:۰۹ ب٫ظ

واقعا که خجالت آور خب هرکس که رتبه مناسب رو آورد یعنی از نظر علمی مورد تائیده اینکه دانشجو رو در شرایط استرس زیاد و اینکه ممکنه هر سوالی پرسیده بشه بخوان ارزیابی کنند اصلا منصفانه نیست اگر به اندازه کافی اطلاعات نداشت خب رتبه هم نمی آورد تکمیل طرفیت رو هم که برداشتن !!! من پارسال رتبه ۲ رقمی آوردمعادل و برای مصاحبه رفتم زاهدان با اینکه ۴ نفر به سازمان سنجش طرفیت داده بودند در نهایت فقط یک نفر رو پذیرش کردند و تکلیف اون ۳ جای خالی معلوم نشد برای مملکتم متاسفم

sama
خرداد ۳۰, ۱۳۹۸ ۴:۴۳ ب٫ظ

اگه همش دست دانشگاه بیفته (که با این حساب هدف همینه) دیگه هرکی میخواد دکتری تو دانشگاه خاصی بخونه باید ارشدو همونجا قبول شه. فارغ التحصیلای کنونی ارشد هم قربونی این طرح های یه هویی

sama
خرداد ۳۰, ۱۳۹۸ ۴:۳۹ ب٫ظ

“وی یادآور شد: بر اساس این گزارش ما می خواهیم سنجش از پذیرش دانشجو جدا شود. آزمون ها در طول سال تکرار شوند، به نتایج آزمون ها اعتبار داده شود و همچنین نقطه برش ها در آزمون با یک سازوکار مرتبی انتخاب شود.”

این یعنی چی ؟ بالاخره آزمون باشه یا نباشه؟ یا میخواین آزمون باشه ولی دست سنجش نباشه که دست دانشگاه تو همون یک درصد هم باز باشه؟!!!!!!

محسن
خرداد ۳۰, ۱۳۹۸ ۱:۴۲ ب٫ظ

واقعا معلوم نیست چه خبره
مصاحبه دانشگاه ها برای هر فرد۵-۶ دقه طول نمیکشه چطوری میخان بفهمن این فرد شرایط داره یا نه
یعنی میان تعداد مقالات رو میشمارن و اخرش نمره میدن
حالا ما ک ٢ ماهه فارغ التحصیل شدیم باید با کسی ک ۴ ساله فارغ التحصیل شده توی یک ظرف میزارن
اصلا منصفانه نیست

eng
تیر ۱, ۱۳۹۸ ۱۱:۴۳ ق٫ظ
پاسخ به  محسن

بسیاری افراد بعد از فارغ التحصیلی از درس دور میشوند خصوصا کسانیکه بیش از یکسال خدمت سربازی دارند….پس لزوما فاصله گرفتن از تحصیل باعث بهتر کردن رزومه نتنها نمیشود بلکه باعث سدی برای برگشت مجدد به تحصیل میشود……

ساکت.
خرداد ۳۰, ۱۳۹۸ ۱۲:۰۴ ب٫ظ

اساسا مقوله برنامه ریزی در ایران با دنیا متفاوته . مسولان محترم تورو خدا فرض کنید بچه خودتون سال اول دوره لیسانسه چشم انداز رو دقیق روشن کنید که اگه میخواد ادامه بده تا مقطع دکترا شما ازش دقیقا چی میخواین. یکبار میگین اصل زبان و استعداده.یکبار میگین دروس تخصصی خیلی مهمه یکبار میگین باید عدالت باشه نسبت مساوی کتبی و مصاحبه .یکبار میگین دانشگاه خیلی مهمه.خلاصه هرچی میگین بگین فقط جان بچه هاتون یکبار بگین و تغییرش ندین.اونوقت تکلیف همه روشن میشه که میشه برای رسیدن به مقطع دکترا در یک دانشگاه دولتی سرمایه گذاری کرد یا نه.

سحر
خرداد ۳۰, ۱۳۹۸ ۱۱:۲۹ ق٫ظ

راه رفتن روی اعصاب با سرعت بالا
بس دیگه هر سال میاین وسط مصاحبه ها استرس جدید وارد میکنید و تز بی مورد میدین
اگه میخواین کنکور رو حذف کنید یا تاثیرش رو کم کنید خب بگین که ما هم یک سال از زندگی مون رو بی خود تلف نکنیم از اول بشینیم مقاله بنویسیم و خودمون بریم با اساتید صحبت کنیم
هدف شون اینه که بگن اگه افراد با رتبه خوب قبول نشدن دست دانشگاه ها بوده چون سهم آزمون که اهمیت چندانی نداره این روند چند سالشونه

پارسا
خرداد ۳۰, ۱۳۹۸ ۶:۴۲ ق٫ظ

دوستان گرامی سلام
من ۵ ساله کنکور میدم
دعا کنید برام که امسال قبول شم

مریم
خرداد ۳۰, ۱۳۹۸ ۱۱:۲۱ ق٫ظ
پاسخ به  پارسا

سلام
انشاالله امسال قبول میشین دوست گرامی
شرایط خیلیا مشابه شماست توکل به خدا هرچی خیر است برای شما و همه دوستان اتفاق بیفته

لیلی
خرداد ۳۰, ۱۳۹۸ ۱۲:۳۳ ب٫ظ
پاسخ به  پارسا

به امید خدا قبول میشین. شما هم واسه ما دعا کنین

مینا
خرداد ۳۰, ۱۳۹۸ ۰:۴۳ ق٫ظ

باز برمیگردیم سر خونه اول!!! که هر دانشگاه واسه خودش تصمیم میگرفت و پارتی بازی خییلییییی بیشتر از الان بود !!!
چیزی که تو مملکت ما زیاده موش ازمایشگاهیه!! هر چند مدت یکبار یه طرحی روی ماها اجرا میکنن بعد که دیگه طرحه براشون کسل کننده شد کنسلش میکنن و یه طرح جدیدتر اجرا میشه!!
و چون ایده پردازهای طرح ها کلا محدود هستن در نتیجه شاهد اجرای طرح های تکراری هم هستیم!!!
و این داستان ادامه دارد…

احسان
خرداد ۳۰, ۱۳۹۸ ۰:۳۷ ق٫ظ

سلام.
من روز یه شنبه مصاحبه شریف بودم.
تنها جایی بود که رفتار در شان داوطلبان بود.
خیلی از جاها از قبل دانشجو رو انتخاب کردند و عملا مصاحبه بی معنی بود. حداقل احترام شخصی که اومده مصاحبه رو نگه دارید. مصاحبه ۲ دقیقه ای یعنی چی؟
ظرفیت ۸ نفر و دعوت به مصاحبه حدودا ۶۶ نفر یعنی چی؟
دانشگاه ها اکثرا لیاقت استقلال در جذب دانشجو رو ندارند.

soda
خرداد ۳۱, ۱۳۹۸ ۹:۵۵ ق٫ظ
پاسخ به  احسان

دقیقا

سینا
خرداد ۲۹, ۱۳۹۸ ۱۱:۰۱ ب٫ظ

با توجه به فرهنگ ما ایرانی ها کاملا همه چی سلیقه ای میشه
ایران تنها کشوری هست که باید دکتری رو هم با کنکور پذیرش کنن
ما تو ایران رابطه داریم نه ضابطه

لیلی
خرداد ۲۹, ۱۳۹۸ ۱۰:۴۲ ب٫ظ

خدایاااااا. الان ک مثلا ۵۰٫۵۰ بیشتر از ۷۰ درصد دست دانشگاهه، این وضعیت ماست الان. ۱۰۰ درصد بشه ک هیچی دیگه

.
خرداد ۲۹, ۱۳۹۸ ۱۰:۳۰ ب٫ظ

دسته گلی که امسال به آب دادید درست کنید بعد به بقیه موارد برسید، الآن ترازا رو که درست نکردید، تکمیل ظرفیت ندارید، چرا تلاش ما رو به هدر دادید؟ این جواب بدید، یه فکری به حال بچه های امسال کنید

هانا
خرداد ۲۹, ۱۳۹۸ ۹:۴۹ ب٫ظ

خدا بخیر کنه. الان که ۵۰ به ۵۰ است وضع این طوری، خدا به داد روزی برسه که همه اختیارات به دست دانشگاه بیوفته.
یه مورد دیگه، پیرو اطلاعات این اطلاعیه که قراره پذیرش تحصیلات تکمیلی و کارشناسی به عهده دانشگاه ها بیوفته، کلاً مسئولیت سازمان سنجش چی میشه؟؟؟؟ کلا این سازمان منحل میشه؟؟؟

مینا
خرداد ۳۰, ۱۳۹۸ ۰:۳۸ ق٫ظ
پاسخ به  هانا

مسئولیت سازمان سنجش اینه که آمار دقیق افراد شرکت کننده را در هر آزمون دقیییق اعلام کنه و یه ملت رو از نگرانی دربیاره !!!!

آزاده
خرداد ۳۰, ۱۳۹۸ ۷:۵۶ ق٫ظ
پاسخ به  هانا

من انگیزم کم شده خیلی بااین اوضاع

S
خرداد ۳۰, ۱۳۹۸ ۵:۵۱ ب٫ظ
پاسخ به  هانا

همچین ۵۰ ۵۰ هم نیست. همش دست دانشگاه و استاده. طوری نمره میدن که میتونن رتبه خوب هم رد کنن. خدایا بخیر کن.