مناقشه پایان ناپذیر کنکور دکتری ۹۸

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

آزمون دکتری این بار با مناقشه ای جدید مواجه شده است و با اعلام حدنصاب علمی از سوی دانشگاه ها بسیاری از داوطلبان در مقایسه با سال گذشته نتوانسته اند به مرحله مصاحبه علمی راه پیدا کنند.

به گزارش مهر، آزمون دکتری سال ۱۳۹۸ بر اساس قانون سنجش و پذیرش دانشجو در دوره‌های تحصیلات تکمیلی در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور مصوب ۱۸ اسفند ۱۳۹۴ مجلس شورای اسلامی و مصوبات «شورای سنجش و پذیرش دانشجو در دوره‌های تحصیلات تکمیلی» در قالب دو مرحله (سنجش علمی (آزمون متمرکز) و مصاحبه علمی و سنجش عملی و ارزیابی سوابق آموزشی، پژوهشی و فناوری) برگزار می‌شود.

امسال نیز این روال بر آزمون دکتری ۹۸ حاکم بود اما پس از انتشار کارنامه تعداد زیادی از داوطلبان در اعتراض به حدنصاب‌های علمی اعلام شده یاد آور شدند که با رتبه‌های خوب و بالا به رشته‌ها و دانشگاه‌های مورد علاقه خود معرفی نشده‌اند.

با وجود اینکه نمره معدل و پایان‌نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه‌های مقاطع قبلی، ارائه کارهای تحقیقاتی و پژوهشی، سوابق تدریس دانشگاهی، مدرک زبان و نمره کتبی آزمون دکتری در مصاحبه دکتری مؤثر است اما مشکلی که اکنون داوطلبان دکتری با آن مواجه شده‌اند حدنصاب بالایی است که از سوی برخی از دانشگاه‌ها مانع ورود و معرفی افراد به فرآیند مصاحبه می‌شود.

در برخی دانشگاه‌ها رتبه‌های ۵ و ۶ هم دعوت به مصاحبه نشده‌اند!

یک داوطلب رشته روانشناسی با اشاره به سخنان برخی از اساتید دانشگاه‌ها گفت: دانشگاه شهید بهشتی تراز خود را بیشتر از همه دانشگاه‌ها افزایش داده است و علاوه بر آن رزومه و مصاحبه بسیار سنگین برگزار می‌کند. به طور نمونه تراز روانشناسی از ۵۷۰۰ به ۷۶۰۰ رسیده است. ضمن اینکه رتبه ۲۷ حتی به دوره شبانه بهشتی هم دعوت به مصاحبه نشده است و در حالی که سال گذشته با رتبه ۱۲۰ و ۱۴۰ در شبانه دعوت شده بودند. شنیده شده است که حتی رتبه‌های ۵ و ۶ سهمیه هم دعوت به مصاحبه نشده‌اند.

داوطلب دیگری با مقایسه ترازها در دانشگاه‌های مختلف یادآور شد: متأسفانه اتفاقی که افتاده این است که دانشگاه‌ها به راحتی حرف خود را نقض می‌کنند و در این میان حق داوطلبان ضایع می‌شود.

داوطلب دیگری معتقد است که کاش مانند سایر دوره‌های تحصیلی دانشگاه‌ها، برای دوره‌ی دکتری هم تنها با کنکور علمی برگزار شده توسط سازمان سنجش، پذیرفته شدگان در این مقطع معرفی می‌شدند. از یک طرف داوطلب سعی و تلاش بیشتر و جدی تری از خود نشان می‌داد و با آمادگی حداکثری در آزمون شرکت می‌کرد از طرف دیگر جای هیچ گونه شک و شبهه‌ای در خصوص کیفیت مصاحبه‌ها و عوامل و سلیقه‌های دخیل در آن باقی نمی‌ماند چرا که شیوه کنونی انتخاب دانشجویان مقطع دکتری در بسیاری موارد به دلیل اعمال سلیقه روبرو است.

هرج و مرج در اعلام حدنصاب علمی در یک رشته

یکی دیگر از داوطلبان دکتری اعلام کرده است که دانشگاه‌های شهید بهشتی، تهران، خواجه نصیر، شیراز، صنعتی شیراز و نوشیروانی بابل و چند پژوهشگاه در برخی رشته‌های فنی افزایش تراز شدید داشته‌اند اما در مقابل تراز دوره شبانه دانشگاه علم و صنعت و یا دوره روزانه دانشگاه شاهرود کاهش تراز داشته‌اند و این مسئله موجب هرج و مرج در حدنصاب‌ها شده است.

در مقابل یکی دیگر از داوطلبان معرفی شده در رشته ریاضی معتقد است بالاتر اعلام شدن تراز موجب می‌شود اعمال سلیقه اساتید کمتر شود که در نهایت به نظر این داوطلب این موضوع به نفع دانشجو بوده و به عدالت آموزشی نزدیک تر است.

داوطلبان بسیاری در اعتراض به حدنصاب‌های علمی دانشگاه‌ها یادآور شده‌اند که رتبه‌های کمتر از ۳۰ هم به مصاحبه دعوت نشده‌اند و این در حالی است که بسیاری از رتبه‌های کمتر از ۱۰۰ سال گذشته در برخی از رشته‌ها به مصاحبه دعوت شده بودند.

یک داوطلب رشته فیزیک خاطرنشان کرد: در این رشته تغییراتی در تراز بوجود آمده است و کسانی که رتبه شأن زیر ۱۰۰ است می‌توانند برای مصاحبه دانشگاه‌های سطح اول بروند در حالی که سال گذشته تا رتبه ۳۰۰ هم دعوت می‌شدند.

داوطلب دیگری معتقد است ۵۰ درصد سهم مصاحبه علمی در عمل قدرت انتخاب اساتید است و دیده شده است که در برخی از دانشگاه‌ها رتبه‌های بالا هم تنها به دلیل اعمال سلیقه اساتید مصاحبه کننده نتوانسته‌اند نمره مصاحبه را کسب کنند و در نهایت به دلیل میانگین دو نمره آزمون و مصاحبه، در رشته مورد نظر قبول نشده‌اند.

نکته مهم «استقلال دانشگاه ها» نیز از سوی داوطلبان مطرح شده است. یکی از داوطلبان یادآور شده است که کنکور دکتری در چند سال گذشته تحت فشار و نظر دانشگاه‌ها بوده و دانشگاه‌ها انتظار دارند در پذیرش دکتری استقلال کامل داشته باشند اما به دلیل نحوه گزینش و اعمال سلیقه بخشی از آزمون از آنها گرفته شده است و شاید تغییرات حدنصاب نیز در راستای همین موضوع باشد.

دانشگاه‌های تهران و شهیدبهشتی: حدنصاب را تغییر ندادیم

در همین زمینه معاونان آموزشی دانشگاه‌های شهید بهشتی و تهران یادآور شد اند که این دانشگاه‌ها تراز و حدنصاب را تغییر نداده‌اند و اشتباه سازمان سنجش موجب این اعتراضات شده است.

علی اکبر افضلیان معاون آموزشی دانشگاه شهید بهشتی در پی اعتراض به بالابودن حد نصاب علمی دوره دکتری گفت: حد نصاب علمی دکتری این دانشگاه در سال جاری تغییری نکرده و همانند سال گذشته تعیین شده است.

وی افزود: در سال جاری در حدود ۳۳۰ رشته حد نصاب علمی ارائه کرده‌ایم. رشته‌های مختلف با یکدیگر تفاوت دارند و به طوری این نصاب‌ها تعیین می‌شود که تعداد افرادی که مصاحبه دعوت می‌شوند ۷ تا ۱۰ برابر تعدادی باشند که پذیرش خواهند شد.

همچنین سید حسین حسینی معاون آموزشی دانشگاه تهران درباره تغییر حد نصاب علمی برای مصاحبه دکتری سال ۹۸ گفت: نصابی که دانشگاه تهران به سازمان سنجش اعلام کرد این است که سازمان به ازای هر نفر پذیرش ۵ داوطلب به دانشگاه معرفی کند، یعنی اگر در رشته‌ای ۵ نفر پذیرش داریم به ما ۲۵ نفر ظرفیت معرفی کنند.

معاون دانشگاه تهران درباره اینکه به دلیل حد نصاب علمی بالا ممکن است ظرفیت برخی رشته‌ها تکمیل نشود آن را چگونه تکمیل خواهید کرد، گفت: در حال حاضر نصاب علمی دانشگاه تهران را سازمان سنجش به رسیمت شناخته است و ما با توجه به ظرفیتی که اعلام کرده‌ایم پذیرش خواهیم داشت. ممکن است در برخی رشته‌ها افرادی که معرفی می‌شوند شرایط لازم را احراز نکنند و ظرفیت برخی رشته‌ها تکمیل نشود و خالی بماند ولی اساس بر این است که ظرفیت رشته‌ها تکمیل شود.

پاسخ سازمان سنجش به اعتراض داوطلبان در معرفی به دانشگاه‌ها

در پاسخ به این مسئله دکتر ابراهیم خدایی رئیس سازمان سنجش در گفتگو با خبرنگار مهردرباره اعتراض برخی از داوطلبان کنکور دکتری سال ۹۸ در خصوص اعلام نتایج انتخاب رشته و حدنصاب علمی اعلام شده گفت: اطلاعات آماری لازم در خصوص حد نصاب و تعداد داوطلبان واجد شرایط و نمره‌های داوطلبان از سوی سازمان سنجش به دانشگاه‌ها اعلام می‌شود و پس از آن یک حد نصاب به دانشگاه‌ها پیشنهاد می‌شود.

وی افزود: سازمان سنجش حد نصابی را به دانشگاه‌ها پیشنهاد می‌کند اما دانشگاه تهران آن را نپذیرفت و حد نصاب خود را اعلام کرد.

خدایی خاطرنشان کرد: سازمان سنجش سازمانی داوطلب محور است و در صورت درخواست کتبی دانشگاه تهران، سازمان سنجش حتماً با داوطلبان مساعدت لازم را به عمل می‌آورد.

سکوت وزارت علوم

علیرغم پیگیری های مهر از مسئولان وزارت علوم برای گرفتن پاسخی در این زمینه، هیچکدام از مسئولان حاضر به پاسخگویی نشدند.

به گزارش مهر، آزمون ورودی دوره دکتری نیمه متمرکز سال ۹۸ در دوره‌های روزانه و شبانه دانشگاه‌ها، دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه پیام نور، دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی غیردولتی و غیرانتفاعی، پردیس‌های خودگردان دانشگاه‌ها جمعه سوم اسفند ۹۷ برگزار شد.

از تعداد ۱۹۶ هزار و ۶۴۹ نفر ثبت نام کننده در آزمون تعداد ۱۶۳ هزار و ۳۲۱ داوطلب در جلسه آزمون حاضر بودند که از این تعداد ۱۵۰ هزار و ۵۳۵ داوطلب مجاز به انتخاب رشته شدند و ۱۰۸ هزار و ۸۹۹ نفر فرم انتخاب رشته خود را تکمیل کردند. در نهایت تعداد ۴۷ هزار و ۶۴۸ داوطلب در کدرشته محل‌های انتخابی دارای حد نصاب علمی لازم شدند.

کارنامه انتخاب رشته کنندگان و نتیجه معرفی به مرحله دوم از اول خرداد ۹۸ منتشر شده است و برنامه زمانی مصاحبه دکتری از سوی دانشگاه‌ها نیز منتشر شد اما از همان زمان اعتراض بسیاری از داوطلبان را نسبت به حدنصاب علمی اعلام شده از سوی دانشگاه‌ها و معرفی شدن به مرحله دوم برانگیخت.

براساس قانون« سنجش و پذیرش دانشجو در دوره‌های تحصیلات تکمیلی در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور» پذیرش دانشجو در دوره دکتری (Ph.D) و دستیاری رشته‌های گروه دامپزشکی، شامل دو مرحله است که هر یک از مراحل مطابق با شیوه نامه اجرایی آزمون انجام می‌گیرد.

مرحله اول آزمون متمرکز است که توسط سازمان سنجش انجام می‌شود و پس از برگزاری آزمون، کارنامه‌ای شامل نمرات خام، تراز، نمره کل و… در اختیار داوطلبان قرار خواهد گرفت که «داوطلبان مجاز به انتخاب رشته» بر اساس آن اقدام به انتخاب رشته کرده و بر اساس کدرشته محل‌های انتخابی و حدنصاب نمره سنجش عمومی (آزمون متمرکز) که با هماهنگی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی پذیرنده تعیین می‌شود با توجه به سهمیه داوطلب به کدرشته محل‌های حائز حدنصاب معرفی خواهند شد.

بر اساس تبصره‌های این قانون نمره مصاحبه (ارزیابی سوابق آموزشی، پژوهشی و فناوری و مصاحبه علمی و سنجش عملی) بر اساس شیوه نامه ابلاغی که از سوی سازمان سنجش آموزش کشور به دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی ارسال می‌شود، صورت خواهد گرفت و دانشگاه‌ها برای کلیه افراد معرفی شده، نمره‌ای مطابق با شیوه نامه مذکور تعیین و برای گزینش نهایی به این سازمان ارسال می‌کنند.

اختیار قانونی دانشگاه‌ها برای تعیین حدنصاب مرحله دوم دکتری

همچنین دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی می‌توانند با توجه به نمرات داوطلبان و نظر گروه‌های آموزشی، حدنصاب (مرحله دوم) برای داوطلبان را تعیین و به سازمان سنجش ارسال کنند. ضمن اینکه دانشگاه‌ها مجاز به برگزاری آزمون کتبی و شفاهی از داوطلبان معرفی شده برای مرحله دوم بوده و نمره آن در مقدار نمره مصاحبه علمی و سنجش عملی لحاظ می‌شود.

پیش از این اعتراض داوطلبان معرفی شده برای کنکور دکتری نسبت به نحوه برگزاری مصاحبه علمی دانشگاه‌ها بود و بیشتر داوطلبان معتقد هستند که دانشگاه‌ها به ویژه دانشگاه‌های بزرگ داوطلبانی که پیش از این در آن دانشگاه‌ها دانشجو بوده‌اند را علیرغم نمرات کمتر ترجیح می‌دهند. اما حالا دانشگاه‌ها با تغییر حدنصاب معرفی مشکل دیگری به مشکلات پذیرش دکتری اضافه کرده‌اند.

در حالی که از اهداف مهم این شیوه پذیرش، حرکت به سمت استقلال دانشگاه، ایجاد وحدت رویه و هماهنگی بین دانشگاه و وزارت علوم در پذیرش دانشجو، اختیار گروههای آموزشی دانشگاه و استادان در پذیرش دانشجویان مستعد، توجه جدی به سوابق علمی، آموزشی و پژوهشی داوطلب در پذیرش است اما به نظر می‌رسد که دانشگاه‌ها با هرج و مرج در حدنصاب و نحوه برگزاری مصاحبه نمی‌توانند این اهداف را محقق کنند.

از سوی دیگر اگرچه همه بر داشتن اختیار دانشگاهها در پذیرش دانشجوی دکتری واقف هستند اما شاید بهتر این است که دانشگاهها از اختیارات خود به نحو بهتری استفاده کنند تا داوطلبان نیز احساس تضییع حقوق نکنند.

به نظر می رسد برقراری عدالت در پذیرش دانشجوی دکتری همچنان حلقه مفقوده نظام آموزش عالی کشور است به طوریکه هنوز نتوانسته در پذیرش این مقطع علمی به گونه ای عمل کند که شبهه سلیقه ای بودن و بی عدالتی برای داوطلبان ایجاد نشود.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

249 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
مریم
خرداد ۱۰, ۱۳۹۸ ۸:۰۷ ب٫ظ

دوستان لطفا فردا پیگیری ها را انجام دهید تا انشالله سازمان سنجش جواب اعتراضات را بدهد . لطفا با خبرگزاری فارس به شماره ۴۲۰۸۲۰۰۰ تماس بگیرید وسپس شماره ۲ را بگیرید و بگویید با بخش اخبار دانشگاه می خواهید صحبت کنید. حتما تاکید کنید که خبر “ضایع شدن حق شرکت کنندگان آزمون دکتری با اعلام حدنصاب تراز دانشگاه ها” که در فارس من به بالای ۵۰۰ حمایت رسیده را شنبه در صفحه اول خبر فارس قرار دهد و از مسئولین برای پاسخگویی پیگیری کند. لطفا به شماره ۱۰۰۰۱۹۱۵ اس ام اس (باشگاه خبرنگاران جوان ) بزنید تا خبری که چند روز پیش از سیما اعلام شد را پیگیری نمایند. خبرگزاری مهر طی روزهای گذشته این موضوع را پیگیری کرده است لطفا با این خبرگزاری هم صحبت کنید. فردا باید تمام تلاشمان را انجام دهیم تا انشالله به نتیجه برسیم.
پ.ن.
دوستانی که تراز خوبی دارید انشالله که همگی شما در مصاحبه موفق باشید . ما فقط می خواهیم از حقمان مبنی بر ۵۰ درصد نمره آزمون دفاع کنیم. الان در خیلی از رشته ها در دانشگاه های برتر کمتر از ظرفیت اعلام شده دعوت به مصاحبه شده اند و نمره مصاحبه در این رشته ها به صفر تقریبا رسیده است. ما دنبال ضایع کردن حق شماها نیستیم.

مهندس شیمی
خرداد ۱۰, ۱۳۹۸ ۰:۳۰ ق٫ظ

دوستان مهندسی شیمی شرایط مصاحبه دانشگاه علم و صنعت چطوریه؟ اگر تجربه ای دارید شیر کنید ممنون میشم.

میگروب
خرداد ۹, ۱۳۹۸ ۵:۳۵ ب٫ظ

خیلی جالبه تراز شبانه از روزانه تو رشته من تو همون دانشگاه بیشتره

از هر چی درس و دانشگاه متنفرم
خرداد ۹, ۱۳۹۸ ۷:۱۹ ق٫ظ

خاک بر سر من هر سال کنکور میدم آخرش هیچ. دیگه خسته شدم سال دیگه اصلا کنکور نمیدم اینم از جواب مصاحبه‌ش هر کی ب میل خودش دانشجو میگیره میرم سرکار این بهتر یه عمر بشین درس بخونم زخرش هیچ واقعا بیکار بودم این چند سال عمر خودمو حروم کرد آقایون لطفا و خواهشا بیرید سرکار تا سنتون بالاتر نرفته پیر نشوید خانم برید ازدواج کنید با درس توی این زمونه به جای نمیرسید. یا علی

مریم
خرداد ۸, ۱۳۹۸ ۱۱:۳۵ ب٫ظ

خبرهای خوب انشالله به نتیجه برسیم

علی
خرداد ۸, ۱۳۹۸ ۱۱:۲۴ ب٫ظ

✅ دعوت از داوطلبان جدید برای مصاحبه دکتری ۹۸

رییس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: تعدادی از دانشگاه ها درخواست کاهش حد نصاب نمره داوطلبان آزمون دکتری ۹۸ را داده اند.

خدایی با بیان اینکه دانشگاه ها براساس سال گذشته حدنصاب نمره را اعلام کرده اند افزود: تعدادی از دانشگاه ها مانند دانشگاه تهران درخواست کاهش حدنصاب نمره را داده اند.

خدایی افزود: هم اکنون تعدادی از دانشگاه ها درخواست کاهش حدنصاب نمره را داده اند که اگر این درخواست ها به سازمان سنجش ارسال شود، این سازمان مساعدت لازم را برای داوطلبان انجام می دهد و تا روز یکشنبه داوطلبان بعدی را برای حضور در جلسه مصاحبه معرفی خواهد کرد.

بینام
خرداد ۸, ۱۳۹۸ ۱۰:۲۸ ب٫ظ

بچه ها موفق شدیم یکشنبه اسامی جدید میزنن

سحر
خرداد ۸, ۱۳۹۸ ۶:۱۳ ب٫ظ

سلام متولدین ۵۸ و ۵۹ و ۶۰ جزو نابودترین گروه سنی هستند .چون زمان این بدبخت ها رقابت توی کنکور و کار و ازدواج بالا بود .الانم که سن استخدام شده ۴۰ اون هم توی مقطع دکتری.این همه وقت که این ها توی درس کشیدند باور کنید هیچ دهه ای نکشید .چون قبل این ها هر کی درس خوند رفته سر کار اون هم با دیپلم.بعد درس خوندن .
ده هه های بعد هم که افرین گلم و ماشالله درس خوندند.
اگر کسی از رتبه کنکور و شغل بخواهد بنالد اول این بزرگوارانند.

بینام
خرداد ۸, ۱۳۹۸ ۶:۵۰ ب٫ظ
پاسخ به  سحر

من متولد۵۳ هستم نسل ماکه بدجور سوخت

پیمان
خرداد ۸, ۱۳۹۸ ۷:۰۰ ب٫ظ
پاسخ به  سحر

بله دقیقا
کودک بودیم همه چی صفی و کپنی بود ، وقتی میخواستیم بریم مدرسه جا نبود همه مدرسه ها ظرفیت تکمیل بودن! جنگ بود ؛ امکانات رفاهی صفر ، خانواده ها شلوغ، امکانات مدارس و … صفر ، سواد خانواده ها پایین ، اجتماع بسته ؛ بزرگ شدیم به کنکور رسیدیم رقابت وحشتناک ظرفیت پایین شرکت کنند ها چندین و چند برابر دانشگاه ها ، دانشگاه آزاد واحد های کمی داشت و همه نمیتونستن برن نه کتاب کنکوری بود نه کلاس کنکوری بود نه معلم ها سواد درست و حسابی داشتن نه مشاور داشتیم نه مسی بهمون راهنمایی کرد که چکار میشه کرد، با بدبختی وارد دانشگاه شدیم لیسانس گرفتیم .. سربازی … حالا که نوبت رفتن سرکار بود مشابه شرایط کنکور ظرفیت ادارات و … پر … شرکت ها اشباع …. همه جا بنبست همه جا پارتی بازی.. خواستیم ادامه تحصیل بدیم با چه سختی وارد دانشگاه شدیم چون درجه سختی کنکور لیسانس رفته رفته به ارشد منتقل شد! و حالا بعد از چند سال وقفه باز تصمیم به ادامه تحصیل گرفتیم غافل از اینکه که درجه سختی ارشد حالا به دکتری منتقل شد! ؛

بینام
خرداد ۸, ۱۳۹۸ ۷:۱۹ ب٫ظ
پاسخ به  پیمان

جزوات رزمندگان اسلام میخوندم برای کنکور سال ۷۱یادش به خیر

مهربون
خرداد ۹, ۱۳۹۸ ۱۱:۱۲ ق٫ظ
پاسخ به  سحر

موافقم

صدرا
خرداد ۱۰, ۱۳۹۸ ۱۱:۵۳ ب٫ظ
پاسخ به  سحر

سلام
نگران نباشید
من پارسال با ۴۷ سال سن بهترین دانشگاه در رشته مهندسی روزانه قبول شدم و الان هم در انتهای ترم دو هستم.
همیشه امیدوار باشید و با قدرت جلو برید و در مصاحبه ها تون شرکت کنید

سحر
خرداد ۱۴, ۱۳۹۸ ۳:۲۹ ق٫ظ
پاسخ به  صدرا

بسیار عالی .شاد و پیروز باشید

برایان_جزا
خرداد ۸, ۱۳۹۸ ۴:۵۰ ب٫ظ

والا بقیه رشته ها رو نمیدونم اما در رشته حقوق گرایش جزا دعوت به مصاحبه کاملا منصفانه بوده…تا رتبه صد فردوسی روزانه و تا رتبه دویست میبد روزانه دعوت شدند…قرار نیست که رتبه های سیصد و چهار صد هم دعوت بشن که… الان برای فردوسی که چهار نفر ظرفیت داره حداقل چهل نفر خواهند آمد این یعنی ده برابر ظرفیت…میبد تعداد از این هم به مراتب بیشتر خواهد بود… حداقل در گرایش و رشته من کسی نمیتونه ادعا کنه حقش خورده شده…

امیر
خرداد ۸, ۱۳۹۸ ۶:۰۶ ب٫ظ
پاسخ به  برایان_جزا

یعنی چون در فردوسی و میبد همچین ترازی اعلام شده دیگه همه چی عادلانه شد.عدالت در حقوق جزا اینطوری تعریف میشه دانشگاه های تهران و بهشتی و علامه و غیره چی.دلت خوشه به دو تا دانشگاه.رتبه های زیر ۵۰ که دانشگاه های تهران دعوت نشدن تکلیفشون چیه اقای حقوقدان.من حقوق عمومی هستم و از تمام رشته های حقوق خبر دارم.

م
خرداد ۸, ۱۳۹۸ ۹:۲۹ ب٫ظ
پاسخ به  امیر

امیر جان رتبه ات چند شده؟ و کجاها دعوت شدی؟
من خودم رتبه ۲۸ حقوق بین الملل هستم فقط علامه دعوت شدم.

امیر
خرداد ۹, ۱۳۹۸ ۰:۲۸ ق٫ظ
پاسخ به  م

من ۵۰ عمومی شدم و هیچکدوم از دانشگاه های تهران دعوت نشدم.قم و مازندران و تبریز دعوت شدم. حتی شیراز دعوت نشدم. من ۴۰ تا مقاله همایش و پژوهشی دارم و کتاب

ساسان
خرداد ۹, ۱۳۹۸ ۰:۴۸ ق٫ظ
پاسخ به  امیر

درسته ان شاءالله موفق باشی. تو گرایش ما دانشگاه شهرستان فقط دانشگاه قم بود اونم انتخاب نکردم. فقط علامه، بهشتی ،تهران و پردیس فارابی دانشگاه تهران انتخاب کردم که فقط علامه دعوت شدم.

الیو-بین الملل
خرداد ۱۱, ۱۳۹۸ ۵:۰۸ ب٫ظ
پاسخ به  م

من رتبه ۲۷ حقوق بین الملل هستم. روزانه علامه و پردیس قم دانشگاه تهران و دانشگاه قم رو آوردم. با حدنصاب روزانه بهشتی ۸ تا فاصله داشتم. پردیس اصلی تهران نه روزانه و نه شبانه اش رو تغییر نداد.

ب
خرداد ۱۱, ۱۳۹۸ ۸:۱۹ ب٫ظ

منم ترازم ۵۵۱۷ هستش… با فاصله کمی از بهشتی رد شدیم.

برایان_جزا
خرداد ۸, ۱۳۹۸ ۹:۳۰ ب٫ظ
پاسخ به  امیر

با جو دادن و شلوغ کردن که نمیشه واقعیت رو تغییر داد…رتبه های زیر پنجاه جزا به علامه و خوارزمی و مطهری و امام صادق دعوت شدند.این هر چهار دانشگاه در تهران هستند…وانگهی مگه فردوسی و میبد معتبر نیستند؟چرا مریم شهرستان؟دلایل قوی باید و معنوی/ نه رگهای گردن به حجت قوی

برایان_جزا
خرداد ۸, ۱۳۹۸ ۹:۳۱ ب٫ظ
پاسخ به  برایان_جزا

اصلاح می‌شود…چرا نریم شهرستان…

الیو-بین الملل
خرداد ۱۱, ۱۳۹۸ ۵:۱۰ ب٫ظ
پاسخ به  برایان_جزا

گرایش بین الملل هیچ شهرستانی نداره. فقط پردیس قم دانشگاه تهران ودانشگاه قم.بین الملل از همه گرایش ها ظرفیتش کمتره.

مرضیه
خرداد ۸, ۱۳۹۸ ۶:۱۱ ب٫ظ
پاسخ به  برایان_جزا

شما با این نحوه ی استدلال واقعا معلوم کردید درک خیلی جامعی دارید ؟ دانشگاه میییییییبد؟

مریم
خرداد ۸, ۱۳۹۸ ۴:۲۹ ب٫ظ

سلام من با خبرگزاری فارس الان صحبت کردم گفت مقاله را اماده می کنند بچه ها لطفا تمام مشکلاتی که برای ترازهای اعلام شده را به صورت کامنت یا تعریف یک موضوع جدید با عنوان ازمون دکتری در خبرگزاری فارس قرار دهید … تمام موارد را حتما ذکر کنید

مریم اسدپور
خرداد ۸, ۱۳۹۸ ۵:۱۵ ب٫ظ
پاسخ به  مریم

سلام مریم جان. چه خوب. کی خبر رو میذارن؟

مریم
خرداد ۸, ۱۳۹۸ ۱۱:۳۶ ب٫ظ
پاسخ به  مریم اسدپور

گفت در حال تکمیل اطلاعات هست ، خیلی خوب برخورد کرد امیدوارم که پیگیر باشند

سیمین
خرداد ۸, ۱۳۹۸ ۴:۱۹ ب٫ظ

من امروز بعد سازمان سنجش رفتم پیش استادم گفتم به تعداد ظرفیت دفترچه دعوت کردن شما نمره مصاحبه را چیکار میکنید گفت سنجش قرار بوده چند برابر ظرفیت دعوت کنه … بچه ها باید پیگیری کرد ممکنه تو مرداد هم مصاحبه بزارن اگر پیگیری کنیم

سیمین
خرداد ۸, ۱۳۹۸ ۴:۱۶ ب٫ظ

بچه ها من امروز سازمان سنجش بودم فقط دیوان عدالت جواب میده همین که من گفتم میرم دیوان عدالت شکایت می کنیم شروع کرد به داد و بیداد کرد و … یه وضعی شد

بینام
خرداد ۸, ۱۳۹۸ ۶:۵۲ ب٫ظ
پاسخ به  سیمین

الان چیکارکنیم شکایتمونوپیش کی ببریم ؟؟؟

z.za
خرداد ۸, ۱۳۹۸ ۳:۱۴ ب٫ظ

بچه ها امروز با صنعتی اصفهان صحبت کردم و گفت امکان تغییر تراز نیست. تکمیل ظرفیت هم نداریم. اگر تعداد پذیرفته شدگان هم کمتر از ظرفیت شد هیچ اشکالی ندارد!!!!!

سیمین
خرداد ۸, ۱۳۹۸ ۴:۲۰ ب٫ظ
پاسخ به  z.za

احتمال اینکه تو مرداد مصاحبه بزارن هست باید از طریق دیوان عدالت پیگیری کرد استادا اصلا خبر ندارن چی شده

بینام
خرداد ۸, ۱۳۹۸ ۴:۲۲ ب٫ظ
پاسخ به  z.za

قیقا همین جوابوهم به من دادن گفتن کرسی خالی میمونه که بمونه

بینام
خرداد ۸, ۱۳۹۸ ۲:۵۷ ب٫ظ

دوستان خسته نباشید
راه به جایی نرسید تلاش کنیدبرای کنکورامسال ۲ اسفند که ۲۶۵ روز دیگه معادل ۶۳۶۰ ساعت و۳۸۱۶۰۰ ثانیه دیگه بیشتروقت ندارید
ومن الله التوفیق

علی
خرداد ۸, ۱۳۹۸ ۵:۰۱ ب٫ظ
پاسخ به  بینام

سلام
۲ اسفند نیست احتمالا ۸ اسفند باشه چون ۲ اسفند انتخابات هست

مهندسی مالی
خرداد ۸, ۱۳۹۸ ۲:۲۷ ب٫ظ

والا من خودم دانشگاه تهران درس خوندم ارشد رو
چیزی که من از مدیر گروهمون پرسیدم گفت همون بوده که اعلام شده دیگه چیز جدیدی اعلام نمیشه
مگه اینکه وزارت علوم یه دستور بررسی مجدد بده که بازم احتمال اینکه تغییر خاصی رخ بده خیلی کمه

تابان
خرداد ۸, ۱۳۹۸ ۱:۵۰ ب٫ظ

دوستان یعنی هرکی سفارش میشه قبول میشه؟ اینطوری که خیلی مسخره هست!

کامران
خرداد ۸, ۱۳۹۸ ۴:۲۰ ب٫ظ
پاسخ به  تابان

دوست عزیز من ۵ ساله ازمون دکتری دادم ۴ سالش دعوت شدم و هرچهاربار رد شدم هرسال
زتازمان شهریور میمیرم و زنده میشم شبا خواب دانشگاه رو میبینم
ولی وقتی میرم به مصاحبه نامیدتر از همیشه برمیگردم خونه و امید به اینده که امسال نشد سال دیگه
من فک میکنم اگر همون سال اول کسی رو داشتم که سفارشمو میکرد الان دکتری رو تموم کردم
اخه جالبه خداهم سفارش منو نمیکنه
میگن شب قدر از خدا بخوای برات رقم میزنه ولی من ۵ ساله از خدا میخوام ولی هیچ اتفافی نمیفته
امسالم میخوام برم مصاحبه ولی چه کنم چون کسیی رو ندارم که سفارشمو بکنه غیر از خدا اونم که قربونش برم انگار با من قهره و منو فراموش کرده
میدونید تنها دل خوشیم تو زندگیم همین قبول شدن تو دانشگاه س هیچ دلخوشی دیگه ندارم
نه خانواده پولداری، نه زنی(زنم که هجا میرم بهم نمیدن میگن بیکاری میگن کارگری میکنی دخترما با تو خوشبخت نمیشه لعنت به این دوره زمونه که همچی شده پول، کارمندی، حقوق. انگار اون دختر زن تو نمیشه زن حقوق یا پولت میخواد بشه بخدا دل ادم میشکنه)
فکر کنم امسالم باید به امید سال اینده بشینم خیلی بده که حتما باید سفارشتو بکنن تا قبول بشی به توانایی هات نگاه نمی کنند که چی بلدی
دوست عزیز تابان غصه نخور منم مث توام ان شالله شاید خدا فرجی بکنه نگاهی به جفتمون بندازه بلکم قبول شیم

امیر
خرداد ۸, ۱۳۹۸ ۶:۱۰ ب٫ظ
پاسخ به  کامران

کار پژوهشی چی داری؟مقاله؟

تابان
خرداد ۸, ۱۳۹۸ ۶:۳۸ ب٫ظ
پاسخ به  امیر

من چیزی ندارم

کامران
خرداد ۸, ۱۳۹۸ ۷:۰۷ ب٫ظ
پاسخ به  امیر

۷ مقاله پژوهشی، یک طرح پژوهشی،۵ مقاله کنفرانسی، پایان نامم ۲۰ شدم، نفر اول کلاسمون بودم، و معدلم بدون پایان نامه ۱۸/۲۰ است
همین

خواهان علم
خرداد ۸, ۱۳۹۸ ۱۱:۲۳ ب٫ظ
پاسخ به  کامران

میدونم چی میگید ودرکتون میکنم
ی مطلب میگم ولی شاید یادتون رفته باشه (شما نفراول بودید چرا از طریق استعداد درخشان اقدام نکردید؟؟

کامران
خرداد ۹, ۱۳۹۸ ۰:۱۹ ق٫ظ
پاسخ به  خواهان علم

من معدل کارشناسیم خیلی پایینه ۱۳/۸۵ است به همین دلیل نمی تونم برم سال ۹۲ که من وارد ارشد شدم یک دوست داشتم که از طریق استعداد درخشان رفت دکتری اونم معدل کارشناسیش ۱۲/۳۶ بود البته این دوستم ورودی کارشناسیش ۸۴ بود ۹۲ ارشدش نموم شد خدمت معاف شد از طریق استعداد امد دکتری سال ۹۲ اون زمان قانون معدل کارشناسی باید بالای۱۶ باشه نبود. منم تصمیم گرفتم به هر قیمتی هست مثل دوستم شم مقاله های مختلف نوشتم. نرم افزارهای متفاوت یاد گرفتم خلاصه امدیم تا سال ۹۴ که من فارق التحصیل شدم سال ۹۴ یک خانمی بود تو دانشگاه بیرجند ما دوران کارشناسی در سال ۸۶ هم کلاس بودیم ایشون یک مقاله پژوهشی داشت من اون زمان ۵ تا داشتم و ۲ تا کنفرانسی خوشحال که هرجا برم قبولم اطلاعیه زدن که معدل کارشناسی هم باید بالای ۱۶ باشه ایشون به جای من رف دکتری دانشگاه فردسی من ازمون دادم رتبه ام سال اول ۲۷ شد رفتم مصاحبه تا الان که در خدمت شما هستم و تاکنون قبول نشدم میبینید عوض شدن ترازها، قوانین در دانشگاه ها حق بسیاری رو ضایع میکنه یک سال هست مث دوست من با معدل فلان میره نوبت ما که میرسه میگه نه حالا قابل توجه دوستانی که موافقن که دانشگاه ها ترازشون رو برده بالا باید بگم این جور که هرسال یک تراز بدن و هرسال یک قانون بزارن سرنوشت یک نفر رو میتون تغییر بدن زمانی بود که ابجی من با رتبه ۲۰۰ نتونست بره دانشگاه فرهنگیان( سال۱۳۸۷) اصن گفتن دانشجو… ادامه نظر»

امیر
خرداد ۹, ۱۳۹۸ ۰:۳۵ ق٫ظ
پاسخ به  کامران

من یک کتاب دارم. ۱۰ تا پژوهشی دارم. ۳۰ تا همایش. ۵ تا طرح پژوهشی. یک طرح پژوهشی استانی.۵ سخنرانی علمی

کامران
خرداد ۹, ۱۳۹۸ ۰:۴۷ ق٫ظ
پاسخ به  امیر

نمیدونم منظورتون از این کامنتتون چیه ولی ان شالله موفق باشید
و بتونید به خواستتون برسید

فائزه سادات
خرداد ۸, ۱۳۹۸ ۱:۱۳ ب٫ظ

سلام مدیر محترم
حلقه مفقوده نیست ، خیلی هم واضح و مبرهن هست که این شیوه بی نظم فعلی ، عدالت نداره . منتهی نمی خوان عادل باشن ، مقصود افراد مشخص و مارک داری هستن ، منتها در ضمن اطلاع از این موضوع، بدشون هم نمیاد از چند هزار داوطلب دیگه هم پول ثبت نام اخذ کنن ، والا کودکان هم میتونن ثابت کنن که در این آزمون ، سهم همه با هم برابر نیست و یک عده با ویژگی های خاصی ، تعمدا برای دوره دکتری پیروز هر مرحله اعلام میشن.

اکبر
خرداد ۸, ۱۳۹۸ ۱۲:۴۰ ب٫ظ

سلام
کسی از دوستان رتبه و تراز مربوط به سال قبل(۹۷) در رشته مخابرات را داره؟

علی
خرداد ۸, ۱۳۹۸ ۳:۲۸ ب٫ظ
پاسخ به  اکبر

برید پایین صفحه تو انجمن برق تو کامنتا هست

سحر
خرداد ۸, ۱۳۹۸ ۱۱:۴۵ ق٫ظ

سلام قرار نیست فقط تهران رو پیگیری کنید کهه بابا شهرستان ها رو هم ببینید به خ دا خیلی بردن بالا..بابلسر امسال ۱۰۰۰ تا افزایش تراز داشته

مهرناز
خرداد ۸, ۱۳۹۸ ۱۱:۲۹ ق٫ظ

من رتبه ۱۵ شدم رشته حقوق وی عجیب اینه حتی برای شبانه دانشگاه تهران یا بهشتی دعوت به مصاحبه نشدم روزانه پیشکش
نمیدونم چی شده ولی صد در صد یه اشتباهی از طرف سازمان سنجش رخ داده

رضا
خرداد ۸, ۱۳۹۸ ۱۲:۵۰ ب٫ظ
پاسخ به  مهرناز

کدام گرایش حقوق؟

تارا
خرداد ۸, ۱۳۹۸ ۲:۴۱ ب٫ظ
پاسخ به  مهرناز

منم ۱۴ شدم رشته برنامه ریزی دعوت نشدم

الیو-بین الملل
خرداد ۱۱, ۱۳۹۸ ۵:۱۳ ب٫ظ
پاسخ به  مهرناز

چه گرایشی؟

بی نام
خرداد ۸, ۱۳۹۸ ۱۱:۲۱ ق٫ظ

واقعا جایی تاسف داره همکلاسی من با رتبه‌ی۹۴دانشگاه تهران قبول شده ولی دوستان دیگه با رتبه‌ی ۳۲و۷۵قبول نشدن. بنظرتون این چطور همچنین چیزی امکان داره؟؟؟؟؟؟؟

روژینا
خرداد ۸, ۱۳۹۸ ۱۱:۲۴ ق٫ظ
پاسخ به  بی نام

خخخخخخخ اون بند پ داشته.

فرشاد
خرداد ۸, ۱۳۹۸ ۱۱:۳۵ ق٫ظ
پاسخ به  بی نام

کاملا مشخصه. رتبه ۹۴ حالا با هر رزومه نباید دانشگاه تهران قبول شه. پارتی بازی شده

پ
خرداد ۸, ۱۳۹۸ ۱۱:۴۲ ق٫ظ
پاسخ به  بی نام

همکلاست یا رزومه داشته یا شخصیت کاریزما داشته

یکی مثل همه
خرداد ۸, ۱۳۹۸ ۱۱:۴۳ ق٫ظ
پاسخ به  بی نام

اگه منظورتون از قبول شدن دعوت به مصاحبه هس ک خوب بحث رتبه و تراز باهم فرق میکنه. مثلا خوده بنده با رتبه ۸ ترازم از رتبه ۹ ۶۰۰ تا کمتر بود ولی رتبم بهتر بود. چرا چون درصدهایی ک زدم بالاتر بود با احتساب دروس تخصصی و زبان و استعداد. ولی برای تخمین تراز دروس تخصصی ک ضریب بالایی داره و زبان و استعداد تاثیر خیلی کمی دارن و نکته مهمتر اینکه تراز با توجه به سوالاتی ک جواب دادین محاسبه میشه ینی اگه سوالی ک شما جواب دادین خیلی های دیگه هم جواب داده باشن از نظر سنجش یعنی اون سوال آسون بوده و تراز پایینی بهش تعلق میگیره ولی هرچه سوالی ک جواب دادین کمتر کسی جواب داده باشه خوب اون تاتیر بسزایی داره تو تراز. یک مثال عینی واستون میزنم برای آزمون پارسال هست. یکی ترازش حدود۴۶۰۰ بود یکی ترازش ۴۸۰۰ خوب بین ترازاشون ۲۰۰ اختلاف بود ولی بین درصد دروس تخصصی شون اختلاف بیشتر بود اونی ک ۴۶۰۰ بود ۳۸ درصد زده اونی ک ۴۸۰۰ بود ۴۵ درصو زده. ینی ۷ درصد بیشتر. پس کسانی ک فکر میکنن تراز به درصد بستگی اشتباه میکنن. چون تو همین مثل فرد دیگه با درصد دروس تخصصی ۴۸ درصد تراز ۵۵۰۰ شد اختلاف درصدش با اونی ۴۵ درصد زده بود ۷۰۰ تا بود ولی اختلاف درصدشون تنها ۳ درصد بوده. به این دلیل بوده ک سوالاتی جواب داده سختر بوده و ترازشون بالا رفته. و این هم اضافه کنم. اونی ک تراز ۴۸۰۰ داشت رتبه ۱۶ بوده و… ادامه نظر»

رضا
خرداد ۸, ۱۳۹۸ ۱۲:۰۶ ب٫ظ
پاسخ به  یکی مثل همه

آفرین به این تحلیلت

الهام
خرداد ۸, ۱۳۹۸ ۱۲:۱۵ ب٫ظ
پاسخ به  یکی مثل همه

چه عجیب!! یعنی تراز و رتبه اصلا ارتباطی به هم ندارن؟ و تراز بالاتر رتبه بالاتر نیست؟!!!
این فرمایش شما مستنده؟

یکی مثل همه
خرداد ۸, ۱۳۹۸ ۲:۳۸ ب٫ظ
پاسخ به  الهام

من اینو به چشم و با تجربه خودم پارسال دارم میگم تراز و رتبه بحث کاملا جدایی دارند. من خودم با رتبه ۸ ترازم از رتبه ۱۲ ۳۰۰ تا کمتر بود. چون ایشون هم تخصصی شون قویتر بود و رتبه منو استعداد و زبان بالا اورد چون من استعداد ۴۴ درصد و زبان ۵۵ درصد زدم. ولی تخصصیم خیلی پایینتر از رتبه ۱۲ بود رو این حساب ایشون قبول شدن من نشدم

Z.za
خرداد ۸, ۱۳۹۸ ۱۲:۳۲ ب٫ظ
پاسخ به  یکی مثل همه

من یه سوالی برام پیش اومد
پس رتبه بندی بر چه اساسی صورت میگیره؟

عرفان. تبدیل
خرداد ۸, ۱۳۹۸ ۱۲:۴۰ ب٫ظ
پاسخ به  Z.za

امکان نداره. مبنای رتبه بندی ترازه

art88
خرداد ۸, ۱۳۹۸ ۱۲:۴۰ ب٫ظ
پاسخ به  یکی مثل همه

من بعید میدونم تراز را بر اساس ارزش تک تک سوالات و دروس محاسبه کنند .چون هر درس با توجه به اهمیت خودش ضریب دارد و پس از اعمال ضریب و متوسط گیری رتبه محاسبه می شود و با مقایسه بین درصدها و یک پایه ثابت تراز استخراج می شود

طه
خرداد ۸, ۱۳۹۸ ۱۲:۴۱ ب٫ظ
پاسخ به  یکی مثل همه

تحلیل جالبی بود .ممنون.

امین
خرداد ۸, ۱۳۹۸ ۲:۴۵ ب٫ظ
پاسخ به  یکی مثل همه

شما دو تا موضوع رو دارید قاطی می کنید.
۱ – رتبه بندی به صورت مستقیم بر اساس نمره تراز انجام میشه.
۲ – تراز ممکنه با درصد پاسخ گویی درست به سؤالات، رابطه مستقیمی نداشته باشه. به این صورت که ارزش ترازی سؤالات یکسان نیست و سؤالاتی که ضریب سختی بیشتری دارند، ارزش ترازی بالاتری دارند.

nori
خرداد ۸, ۱۳۹۸ ۳:۱۲ ب٫ظ
پاسخ به  یکی مثل همه

دوست عزیز تحلیل شما در مورد ضریب سختی سوالات و ضریب دروس تخصصی و عمومی کاملا درسته ولی باید عرض کنم که رتبه در نهایت به تراز آزمون بستگی داره یعنی کسی که ترازش بالاتره رتبه شم بالاتره. فقط در شرایط مساوی (تراز برابر) کسی که درصد بیشتر تخصصی زده رتبش بالاتر میشه. البته ما در سیستم آموزشی کاملا معیوب قرار داریم پس بعید نیست که نرم افزار با توجه به داده های اشتباه وارد شده و خطای انسانی بعضی مواقع مغایرت های فاحش و غیره منطقی در نتایج وجود دارد.

سپینود
خرداد ۸, ۱۳۹۸ ۳:۵۱ ب٫ظ
پاسخ به  یکی مثل همه

صحبت شما ممکن نیست رتبه ها براساس ترازه که همون نمره فرد می باشد و در کل مبنای تراز برای رتبه بندی هست.

یکی مثل همه
خرداد ۸, ۱۳۹۸ ۴:۵۳ ب٫ظ
پاسخ به  سپینود

کاری نداره یه مقایسه کنین ترازهاتون رو باهم. من چیزی ک به عینه دیدم دارم میگم. من هم درصد تخصصیم هم ترازم از رتبه بعد از خودم ک ۹ بود کمتر بود ولی روی این حساب ک استعداد و زبان و بالا زدم رتبه بنده شد ۸٫ من درصد تخصص ۶۶ درصد رتبه ۹ ۷۵درصد. من ترازم ۷۱۰۰ ایشون ترازشون ۷۷۰۰٫ من استعداد ۴۴ درصد و زبان ۵۵ درصد. ایشون استعداد ۲۹ درصد و زبان ۴۰ درصد. اگه اینقدر با اطمینان دارم میگم کاملا امکان پذیره ک رتبه یهتر ترازش کمتر باشه. چون به چشم خودم دیدم و دارم میبینم. چون من ک رتبه ۸ هستم رتبه ۹ برادر خودم هست. ک اینقد دقیق دارم بهتون میگم

رضا.خصوصی
خرداد ۸, ۱۳۹۸ ۸:۴۲ ب٫ظ
پاسخ به  یکی مثل همه

تو رتبه ۸ برادرت رتبه ۹؟؟؟؟!!!! تو یک رشته؟؟ مارو سیاه نکن.

یکی مثل همه
خرداد ۸, ۱۳۹۸ ۹:۵۹ ب٫ظ
پاسخ به  رضا.خصوصی

دوست عزیز چه دلیلی داره بخوان سیاه نمایی کنم. چه سودی برای بنده داره. وقتی شرایطمون یکی باشه وقتی دوقلو باشی وقتی رفرنس و منابع یکی باشین. خوب نزدیک به هم قرار خواهیم گرفت حالا یکیمون هوش بیشتر داره یکیمون حافظه قویتر. اینم بگم خدمتتون ک این قضیه واسه پارسال هست. ک برادرم قبول شد چمران اهواز ولی من نشدم. و موندم واسه امسال.

خواهان علم
خرداد ۸, ۱۳۹۸ ۱۱:۳۸ ب٫ظ
پاسخ به  رضا.خصوصی

اره امکان پذیره
دوتا داداش میشناسم که هردوشون یک رشته خوندن
و جالبتر دوتا داداش دوقلوی دیگه هم میشناسم که همزمان و باهم دارن یک رشته میخونن

الیو-بین الملل
خرداد ۱۱, ۱۳۹۸ ۵:۱۳ ب٫ظ
پاسخ به  بی نام

پاسخش فقط سهمیه است.

سعید
خرداد ۸, ۱۳۹۸ ۱۱:۱۰ ق٫ظ

بچه ها من رتبه ۱۸ ازاد و ۲ سهمیه شاهد بودم حتی برای شبانه هم دعوت نشدم به مصاحبه الان خیلی نگرانم چون سنم بالاس و میترسم اینده ام هیچ و پوچ بشه الانم بیکارک خیلی داغونم
از طرفی من دو تا مقاله علمی پژوهشی هم دارم خلاصه بد وضعیتیه

رضا
خرداد ۸, ۱۳۹۸ ۱۱:۱۹ ق٫ظ
پاسخ به  سعید

به نظر خودت تواین سن دکتری گرفتن مهمه یا داشتن کار ؟؟!!!!

رضا
خرداد ۸, ۱۳۹۸ ۱۱:۲۶ ق٫ظ
پاسخ به  رضا

یه زمانی هست طرف کارمرتبط داره ،خوب منطقیه ارتقا سواد بده ودکتری بگیره ولی بیکارباشی ،دکتری هم بگیری بعداز ۵ سال قطعا وضع اقتصادی از این بدترمیشه وداغونترمیشی

سعید
خرداد ۸, ۱۳۹۸ ۱۲:۱۱ ب٫ظ
پاسخ به  رضا

میگی چیکار کنم کار که گیر نمیاد پولم ندارم برم خارج از کشور من موندم یه چند تا ازمون
الانم که ازمون دکترا قبول شدم اقایون برای مصاحبه اشکال تراشی کردن تموم شد رفت هیچ چیز جدیدی هم اعلام نمیشه اینا هم همش سرکاریه

رضا
خرداد ۸, ۱۳۹۸ ۱۲:۳۰ ب٫ظ
پاسخ به  سعید

سعیدخان امیدوارم به خواستت برسی وآنچه به صلاح زندگیته همون برات اتفاق بیافته

سعید
خرداد ۸, ۱۳۹۸ ۱۲:۴۵ ب٫ظ
پاسخ به  رضا

مرسی بخدا هر کاری بگی کردم یه مدت رفتم مسافرکشی اصن یه ادبیات و اتیتود خاص خودشون رو باید داشته باشی
باید خودت رو به الفاظ زشت عادت میدادی هر کاری کردم نشد اخرش باز برگشتم خونه نشین شدم
در کل مرسی توام همینطور

رضا
خرداد ۸, ۱۳۹۸ ۱:۰۷ ب٫ظ
پاسخ به  سعید

این نظرشخصی منه نه شمامیخوای جای منو بگیری ونه من …نظرمن اینه که تو تخصص ورشته خودت از الان دنبال کار باش چون سنت بالاترمیره میخوای تشکیل خانواده بدی ..اگه دیربشه دیگه ازحوصلت خارج میشه باورکن …..دور دکتری امتحان دادنو فعلا خط قرمز بکش ودنبال کارباش تاسنت بالاترنرفته درغیراین صورت بابالارفتن سن حوصله کاریت وشوق زندگیت کم میشه وکارهم بهت نمیدن

تارا
خرداد ۸, ۱۳۹۸ ۲:۴۳ ب٫ظ
پاسخ به  سعید

منم همینم

رضا
خرداد ۸, ۱۳۹۸ ۱۱:۰۶ ق٫ظ

دوستان من الان بامدیرگروه اپیدمیولوژی دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران صحبت کردم وایشون از تغییرترازها توسط این بخش دانشگاه تهران اظهار بی اطلاعی کردن وگفتن همچین چیزی نشنیدن
خیلی خیلی بعیدمیدونم تغییرترازی پیش رو داشته باشیم
درواقع همگی سرکارگذاشته شدیم

مرتضی
خرداد ۸, ۱۳۹۸ ۴:۵۰ ب٫ظ
پاسخ به  رضا

با سلام. دوست عزیز دیروز جلسه ساعت ۱۴-۱۶ برگزار شده و به معاون آموزشی دانشکده ها برگزاری چنین جلسه ای اطلاع داده شده بوده! در حالیکه مسیول آموزش دانشکده از برگزاری چنین جلسه ای مطلع نبوده. ضمنا جلسه شورای آموزشی دانشگاه تهران به مدیران گروه رشته ها مربوط نمیشه

تایزا
خرداد ۸, ۱۳۹۸ ۱۱:۰۰ ق٫ظ

دوستان یه سوالی برام‌پیش اومده کسی هست جواب بده‌، سوالم اینه که هرکس سفارش بشه قبول میشه؟

روژینا
خرداد ۸, ۱۳۹۸ ۱۱:۲۲ ق٫ظ
پاسخ به  تایزا

اره، راحت قبول میشی اگر معرف شما اساتید باشن

تایزا
خرداد ۸, ۱۳۹۸ ۱۱:۳۶ ق٫ظ
پاسخ به  روژینا

دانشجو ضعیف هم باشه بزش میدارند؟

امین
خرداد ۸, ۱۳۹۸ ۱۲:۲۴ ب٫ظ
پاسخ به  تایزا

صد درصد برش میدارن.به شرط اینکه گروه، سفارش پذیر باشن.
اصن واسه همین چیزاس که همه با مرحله ی مصاحبه مخالفن دیگه.
چون پیچش دست خودشونه

رضا
خرداد ۸, ۱۳۹۸ ۱۱:۴۲ ق٫ظ
پاسخ به  تایزا

اگه دعوت به مصاحبه شدی واز طرفت هم سفارش بشی به گروهت ، بله

تایزا
خرداد ۸, ۱۳۹۸ ۱۲:۲۸ ب٫ظ
پاسخ به  رضا

اینجوری که خیلی حق خوری هست! یعنی به دانشجو ضعیف و قوی فرقی وجود نداره! و فقط پارتی بازی !

رضا
خرداد ۸, ۱۳۹۸ ۱۲:۴۴ ب٫ظ
پاسخ به  تایزا

دقیقا

مرتضی
خرداد ۸, ۱۳۹۸ ۱۰:۲۳ ق٫ظ

با سلام خدمت دوستان
یک خبر خوب!!!!!!!!!
بنده الان دردانشگاه تهران هستم. معاون آموزشی دانشکده ما اطلاع داد طی جلسه ای که دیروز داشتیم لیست جدیدی از ترازها به سازمان سنجش اعلام شده است.
فقط گوش به زنگ باشید هر لحظه سایت سنجش رو چک کنید. چون با توجه به مهلت کم ثبت نام و آغاز مصاحبه های دانشگاه تهران از ۱۸ خرداد عملا هفته بعد رو دارید
از همین الان دنبال جمع آوری مدارک هاتون باشید تا به محض اعلام نتایج جدید ترازها زود مدارک رو بارگذاری کنید.

ممنون از پیگیری ها

ایام به کام

علی
خرداد ۸, ۱۳۹۸ ۱۰:۲۶ ق٫ظ
پاسخ به  مرتضی

خوش خبرباشین

بی نام
خرداد ۸, ۱۳۹۸ ۱۰:۲۸ ق٫ظ
پاسخ به  مرتضی

باید پیگیری ها انقدر ادامه پیدا کنه که برای تمام دانشگاه های شهر تهران و صنعتی اصفهان درست بشه

Z.za
خرداد ۸, ۱۳۹۸ ۱۱:۵۵ ب٫ظ
پاسخ به  بی نام

توروخدا صنعتی اصفهان رو هم بررسی کنن

مه لقا
خرداد ۸, ۱۳۹۸ ۱۰:۳۱ ق٫ظ
پاسخ به  مرتضی

مرسی که باعث دلگرمی هستی

مرتضی
خرداد ۸, ۱۳۹۸ ۱۰:۳۸ ق٫ظ
پاسخ به  مه لقا

خواهش می کنم…

پ
خرداد ۸, ۱۳۹۸ ۱۰:۳۳ ق٫ظ
پاسخ به  مرتضی

من با مدیرگروه رشتمون دیروز حرف زدم گفت فکر نکنم عوض بشه.همه رشته ها عوض می شه؟

نرمین
خرداد ۸, ۱۳۹۸ ۲:۳۳ ب٫ظ
پاسخ به  پ

نه فقط رشته هایی که خیلی کم دعوت شدن مثل پژوهش هنر که برا ۸ نفر ۱۳ نفر دعوت شدن

mh
خرداد ۸, ۱۳۹۸ ۱۰:۳۵ ق٫ظ
پاسخ به  مرتضی

خدا از دهنت بشنوه برادر. فقط خداکنه زودتر اعلام کنن اگر قراره کاهشی در کار باشه.

مهدی مهندسی مکانیک
خرداد ۸, ۱۳۹۸ ۳:۱۴ ب٫ظ
پاسخ به  مرتضی

سلام
من متوجه نمیشم از امیدوار کردن بی جهت بقیه چه سودی عاید شما میشه؟ چه هدفی رو دنبال می کنین؟
امید باید به پشتوانه دلیل و مدرک و گزارش و شواهد معتبری باشه.

من الان بغل وزیر نشستم داریم چای می خوریم(هنگام افطار) الان به من ..‌گفت.من پسرعموم مدیر کل اداره فلانه گفت تا شنبه منتظر باشین لیست جدید اعلام میشه.من با رییس دانشگاهمون صحبت کردم اعلام کرد فلان و بهمان!!!
بچه ها کم استرس دارن و فشار بهشون اومده استرس مضاف میدین هر لحظه سایت سنجش رو چک کنن!!!
انصاف نیست.انصاف نیست برادر من خواهر من انصاف نیست بچه هایی که دو ماهه تحت فشار بودن آزار میدین.
هر موقعی اعلام بشه اگه خبر جدیدی باشه همه خبردار میشن و همه هم فرصت خواهند داشت‌.

نرمین
خرداد ۸, ۱۳۹۸ ۵:۴۹ ب٫ظ

۶۱۱۱۳۷۴۶ داخلی ۳۰۳ معاونت دانشگاه تهران تماس گرفتم گفت تقاضای تغییر تراز برای بعضی رشته ها دادیم و گوش به زنگ باشید پیام نیاد براتون

امیر
خرداد ۸, ۱۳۹۸ ۷:۴۵ ب٫ظ
پاسخ به  نرمین

شما کی تماس گرفتید؟ خود دانشگاه پیام میده یا سنجش؟

نرمین
خرداد ۹, ۱۳۹۸ ۱۰:۴۷ ب٫ظ
پاسخ به  امیر

دانشگاه، من چهارشنبه صبح تماس گرفتم

نرمین
خرداد ۸, ۱۳۹۸ ۵:۵۰ ب٫ظ

می تونید تماس بگیرد شما هم

حسین
خرداد ۸, ۱۳۹۸ ۱۰:۱۵ ق٫ظ

دوستان این درخواست رو در خبرگزاری فارس حمایت کنید تا پیگیری شود.
ورود قوه قضائیه و سازمان بازرسی کل کشور به نتایج معرفی شدگان به مصاحبه دکتری ۹۸
https://my.farsnews.com/c/8103

مه لقا
خرداد ۸, ۱۳۹۸ ۱۰:۱۲ ق٫ظ

سلام
الان با آموزش دانشگاه تهران تماس گرفتم گفتن تا ظهر اطلاعیه میزنن.
به نظرم سیاست دانشگاه بهشتی رو میخان پیاده کنن. ظهر میزنن که فرصتی برای اعتراض نباشه چون ساعت اداری تمومه و فردا و پس فردا هم تعطیل. تا شنبه هم که همه دیگه با این مسئله کنار میان
به نظرم این تعطیلی هایی که از روز اعلام نتایج تا الان درگیرش بودیم خیلی به ما ضربه زد. شور اعتراض رو از ما گرفت

سعید
خرداد ۸, ۱۳۹۸ ۱۱:۳۹ ق٫ظ
پاسخ به  مه لقا

مطمینی گفت تا ظهر میزنن یا گفت روز بعد؟ نکنه سرکارت گذاشته باشن

مه لقا
خرداد ۸, ۱۳۹۸ ۱۲:۰۸ ب٫ظ
پاسخ به  سعید

اینجور گفت

بینام
خرداد ۸, ۱۳۹۸ ۱۰:۱۱ ق٫ظ

دوستان کسایی که میتونن امروز ساعت ۱۱-۱۲ بیان درب سازمان سنجش اونی که داخل کوچه هست

علی
خرداد ۸, ۱۳۹۸ ۱۰:۰۹ ق٫ظ

دوستان سازمان سنجش دلش به حال هیچ کسی نمیسوزه تاهمین الان داره تبلیغ دکتری بدون کنکور و پردیس میکنه انگار نه انگارکه اتفاقی افتاده ….بیخودداریم خودمون خسته میکنیم

مرتضی
خرداد ۸, ۱۳۹۸ ۱۰:۰۳ ق٫ظ

سلام به همه دوستان
یک خبر خوب!!!!!!!
الان در دانشگاه تهران هستم و معاون آموزشی دانشکده ما خبر داد که در جلسه دیروز موضوع ترازها بررسی و لیست جدیدی به سازمان سنجش ارسال شده است. اما از کف ترازهای اعلامی به سازمان سنجش چیزی نگفت.
فقط گوش به زنگ باشید که هر لحظه سایت سنجش رو چک کنید. چون مصاحبه های دانشگاه تهران از ۱۸ خرداد شروع میشه ومهلت ثبت نام هم تا دوشنبه هفته بعد هست. از الان برید دنبال مدارک چون فرصت کمی داریم.
احتمالا شنبه- یکشنبه ترازهای جدید دانشگاه تهران اعلام بشه.

ممنون از همه که پیگیر مساله بودید.
ایام به کام

امیر
خرداد ۸, ۱۳۹۸ ۲:۵۷ ب٫ظ
پاسخ به  مرتضی

سلام. خبری نشده هنوز که. کی اعلام میشه پس

نرگس
خرداد ۸, ۱۳۹۸ ۱۰:۰۳ ق٫ظ

دانشگاه علامه طباطبایی و تربیت مدرس هم این گارو کردن من با رتبه ۲۹ به مصاحبه دعوت نشدم درصورتیکه رتبه ۱۰۰ به مصاحبه شبانه دعوت شده

محمد
خرداد ۸, ۱۳۹۸ ۹:۵۷ ق٫ظ

اگه پارتی بازی تا نریم

محمد
خرداد ۸, ۱۳۹۸ ۹:۵۶ ق٫ظ

دوستان کسی میدونه دانشگاه شهید مدنی مصاحبه‌ش چطوره؟

خانم خ
خرداد ۸, ۱۳۹۸ ۹:۲۳ ق٫ظ

مساله ای که هست اینه. من با سیزده مجاز روزانه و شبانه نشدم اما رتبه چهارده و هفده مجاز هستند. معلوم نیست سهمیه هستن یا چی

فاطمه
خرداد ۸, ۱۳۹۸ ۹:۰۹ ق٫ظ

سلام چرا مصاحبه دانشگاه اصفهان و صنعتی اصفهان و صنعتی شیراز برا برق مخابرات سیستم یک روز؟ چجور بریم اخه

اکبر
خرداد ۸, ۱۳۹۸ ۱۱:۵۵ ق٫ظ
پاسخ به  فاطمه

سلام،امکانش هست رتبه و ترازتون رو بفرمایید.بنده هم برای صنعتی شیراز دعوت به مصاحبه شده ام.

فاطمه
خرداد ۸, ۱۳۹۸ ۱۲:۳۸ ب٫ظ
پاسخ به  اکبر

سلام من تراز ۲۶۰۰ هست شما چی

اکبر
خرداد ۸, ۱۳۹۸ ۱:۵۴ ب٫ظ
پاسخ به  فاطمه

تراز بنده حدود ۲۰۰۰ هست

اکبر
خرداد ۸, ۱۳۹۸ ۱۲:۴۱ ب٫ظ
پاسخ به  فاطمه

شنا رتبه و تراز های مربوط به سال قبل(۹۷) را دارید؟

فاطمه
خرداد ۸, ۱۳۹۸ ۱:۳۷ ب٫ظ
پاسخ به  اکبر

شریف ۴۰۶۴
امیرکبیر ۳۴۹۱
تهران ۲۹۳۳
تربیت مدرس ۳۴۰۸
علم و صنعت ۳۲۲۰
خواجه نصیر ۳۰۷۴
شهید بهشتی ۲۵۲۰
فردوسی مشهد ۲۱۳۵
مالک اشتر ۲۳۳۰
شاهد ۱۸۱۵
صنعتی اصفهان ۲۰۹۲
اصفهان ۲۲۴۲
تبریز ۲۴۱۴
شیراز ۲۰۰۹
صنعتی شیراز ۱۰۰۰
سهند تبریز ۱۶۹۴
یزد ۱۸۰۰
کرمان ۱۰۰۰
ارومیه ۱۶۹۹
سمنان ۱۵۰۰
بابل ۱۹۵۰
بیرجند ۱۰۰۰
اهواز ۱۵۷۸
زاهدان ۹۳۸

اکبر
خرداد ۸, ۱۳۹۸ ۱:۵۶ ب٫ظ
پاسخ به  فاطمه

ممنون و سپاسگزار

سهیلا
خرداد ۸, ۱۳۹۸ ۵:۰۱ ب٫ظ
پاسخ به  فاطمه

پس چرا اینقدر امسال ترازها بالاست
ظلمه به دانشجو

فاطمه
خرداد ۸, ۱۳۹۸ ۶:۴۷ ب٫ظ
پاسخ به  سهیلا

بله دیگر امسال خیلی بدشد

سیمین
خرداد ۸, ۱۳۹۸ ۹:۰۸ ق٫ظ

دوستان کسی امروز میره جلوی سازمان سنجش؟؟

مریم
خرداد ۸, ۱۳۹۸ ۸:۵۰ ق٫ظ

وقتی پارتی بازی باشه قبولی تو دکتری با این وضع و بدون توجه به رتبه و گذاشتن ۵٠ در صد مصاحبه همین هست
ای کاش دکتری رو مثل ارشد میکردند و دست خیلی پارتی ها کوتاه میشد
بلاخره اینقدر دوست و فامیل و آشنا و معرفی دارند که به آدمای معمولی نرسه قبولی
کاشکی یه وکیل از طرف دانشجویان معترض میرفت قبولی های این دو سال گذشته رو بررسی میکرد ببینه واقعا حق به حق دار رسیده یا نه
که نرسیده !!!!!!

بی نام
خرداد ۸, ۱۳۹۸ ۹:۲۰ ق٫ظ
پاسخ به  مریم

اگر ۵۰ درصد نمره مصاحبه حذف بشه حق به حق دار میرسه؟؟ حرفهای عجیب ،تحلیلهای عجیب
کی گفته هر کسی رتبه اش خوب شده بود قدرت تحقیق داره؟

روژینا
خرداد ۸, ۱۳۹۸ ۹:۵۴ ق٫ظ
پاسخ به  مریم

اره واقعا حرفتونو قبول دارم.

خرامان
خرداد ۸, ۱۳۹۸ ۱۰:۵۷ ق٫ظ
پاسخ به  مریم

یعتی هزکی سفارش بشه قبوله‌؟

beigi
خرداد ۸, ۱۳۹۸ ۸:۱۹ ق٫ظ

رشته بنده مدیریت بازرگانی هست

دانشجو
خرداد ۸, ۱۳۹۸ ۸:۱۹ ق٫ظ

دوستاااااااان باور کردنی نیست!!!!سنجش دیشب و به طور کاملا‌ نا‌محسوس تو کارنامه ۲ تا ۳ واحد از تراز شبانه تهران نسبت به روزانه اش رو کاهش داد!!!!!واقعا باورم نمیشه!!! به نظر من این کار هم فراقانونیه!!!!!!!!!!!

بی نام
خرداد ۸, ۱۳۹۸ ۹:۲۱ ق٫ظ
پاسخ به  دانشجو

به خاطر کار غلطی هست که کردن و در برخی جاهی تراز شبانه از تراز روزانه رو بالاتر دادن

مهسا
خرداد ۸, ۱۳۹۸ ۱۱:۲۲ ق٫ظ
پاسخ به  دانشجو

مطمئنید؟!
اگه پرینت از کارنامه قبلی دارید و واقعا این اتفاق افتاده که سنجش محکوم میشه. لطفا اگر اینطور هست از طریق قوه قضاییه پیگیری کنید.

دانشجو
خرداد ۸, ۱۳۹۸ ۱:۰۱ ب٫ظ
پاسخ به  مهسا

اتفاقا عکسی که برای مصاحبه ازش گرفتم هست. فقط دیشب برای امیرکبیر حوصلم نیومد آپ لود کنم. اگه آپلود کرده بودم الان حرفم پیش دادگاه کاااااملا سندیت داشت!!!! باورررم‌نمی شه!!!! واقعا سازمان سنجش داره چی کار می‌کنه!!!!! اگه الان یکی برای مصاحبه کارنامه قدیمش رو آپ لود کرده باشه راحت می شه استناد کرد.خیلی نا محسوس ۳ تا دونه تراز و برد پایین روزانه!!!!!!!!!!!!!!

beigi
خرداد ۸, ۱۳۹۸ ۸:۱۸ ق٫ظ

در رشته ما دانشگاه علامه طباطبایی ۱۵ نفر میگیره، اما متاسفانه فقط تا رتبه ۵۰ به مصاحبه دعوت کرده اند. حداقل ۵ برابر ظرفیت می بایست دعوت میشد

Alibaba
خرداد ۸, ۱۳۹۸ ۲:۳۴ ق٫ظ

سلام
منم الان کارنامه رو نگاه کردم پردیس فارابی ۳ تا دونه تراز رو دوباره بالا برده و دانشگاه قم هم ۴۰۰ تا تو رشته الهیات برده بالا

z.za
خرداد ۸, ۱۳۹۸ ۰:۳۸ ق٫ظ

سلام دوستان.
امشب که دوباره کارنامه رو داشتم نگاه میکردم متوجه شدم در رشته مهندسی شیمی تراز دانشگاه صنعتی امیرکبیر و تهران با هم یکسان است و این در حالی استکه ظرفیت پذیرش دانشگاه امیرکبیر ۱۷ نفر بود و دانشگاه تهران ۱۰ نفر است!
دانشگاه علم و صنعت هم تنها دانشگاهی استکه تغییر چندانی با پارسال نداشته (تنها ۵ تا افزایش داشته)
اما نمی دونم چرا صنعتی اصفهان ۷۵۰ تا افزایش تراز داشته!
من خیلی نگرانم. حتی یک لحظه هم نمی تونم آروم باشم. کاش یه آماری از رتبه ها و ترازهاشون داشتیم:(

دکتری مهندسی شیمی
خرداد ۸, ۱۳۹۸ ۲:۲۷ ق٫ظ
پاسخ به  z.za

سلام رتبتون چند شده من شدم ۳۶ ، نمیدونم شیراز قبول نهایی میشم یا نه همه جا دعوت شدم به جز شریف

سیمین
خرداد ۸, ۱۳۹۸ ۶:۵۵ ق٫ظ

شما ترازتون چنده ?

دکتری مهندسی شیمی
خرداد ۸, ۱۳۹۸ ۱:۳۲ ب٫ظ
پاسخ به  سیمین

۴۵۴۲, دانشگاه های تهران میارم؟ شیراز چی ؟ من رشتم مهندسی نفت بوده

مریم
خرداد ۸, ۱۳۹۸ ۹:۰۶ ق٫ظ

سلام ترازتونو میگید؟

Z.za
خرداد ۸, ۱۳۹۸ ۱۰:۱۲ ق٫ظ

من ۷۷ شدم با تراز ۳۸۹۳ و تنها دانشگاه شیراز و بقیه دانشگاههای شهرستان بجز صنعتی اصفهان دعوت شدم.

دکتری مهندسی شیمی
خرداد ۸, ۱۳۹۸ ۱:۳۷ ب٫ظ
پاسخ به  Z.za

برای دانشگاه شیراز باید چیکار کنیم ، من فقط مجبورم مصاحبه دانشگاه شیراز را برم در حالی که همه دانشگاه ها اوردم جز شریف

سیمین
خرداد ۸, ۱۳۹۸ ۹:۲۲ ق٫ظ
پاسخ به  z.za

امسال مهندسی شیمی نسبت به پارسال تراز بچه هاش حدود ۵۰۰-۶۰۰ تا کمتر شده بود من نگاه کردم پارسال با تراز ۳۸۴۰ رتبه ۱۴۸ بود امسال با تراز حدود ۳۱۰۰
ولی اصلا اینو در نظ نگرفته بودن

دکتری مهندسی شیمی
خرداد ۸, ۱۳۹۸ ۱:۳۵ ب٫ظ
پاسخ به  سیمین

اگه من رشتم مهندسی شیمی بود شک نکنید تک رقمی میشدم ، فقط دو درس خوندم اونم دو هفته ، ولی چه فایده منو نمیگیرن باید برم ازاد چون رشتم نفت بوده

مهندس شیمی
خرداد ۱۰, ۱۳۹۸ ۰:۱۹ ق٫ظ

خوب چرا دانشگاه صنعت نفت نمیرید

زهرا
خرداد ۸, ۱۳۹۸ ۰:۳۰ ق٫ظ

دوستان الان داشتم دوباره تراز ها رو نگاه میکردم
در رشته مهندسی شیمی تراز دانشگاه صنعتی امیرکبیر و دانشگاه تهران یکسان است!!!!!!!
این در حالی استکه ظرفیت پذیرش دانشگاه صنعتی امیرکبیر ۱۷ تا و دانشگاه تهران ۱۰ نفر است!
دانشگاه علم و صنعت تنها دانشگاهی است که ترازش نسبت به پارسال تغییر چندانی نداشته (تنها ۵ تا افزایش داشته)

سیمین
خرداد ۸, ۱۳۹۸ ۰:۴۴ ق٫ظ
پاسخ به  زهرا

مهندسی شیمی نسبت به پارسال تو تهران ۳۰ درصد بیشتر. میگیره بعد نصف پارسال هم به مصاحبه دعوت نشدن

قاسمی
خرداد ۸, ۱۳۹۸ ۰:۱۹ ق٫ظ

خیلی ظلم هست

۵۰ درصد مصاحبه- ۵۰ درصد آزمون. این قانونه خودشونه. میگفتن اصلا برای دانشگاه های بهتر مصاحبه تاثیرش ۵ درصد هست از اول.

به نظر من به همین کم شدن ظرفیت ها هم باید معترض بود. حالا میگید کار نیست کم باشه دکتری بهتره. ولی وقتی کار نیست کم و زیادش فرقی نداره. کسی که اینقدر برای دکتری تلاش میکنه یعنی محض مدرک نیومده. خب چرا باید دهه شصتی ها همش تاوان بدن. دکتری کم باشه هم کار زیادتر نمیشه! به جای فراهم کردن موقعیت شغلی راه حذف کردن رو انتخاب کردن.
کلا حذف دهه شصتی ها طرح خوبیه. مشکلات رو حل میکنه.

فائزه سادات به قاسمی
خرداد ۸, ۱۳۹۸ ۱:۱۹ ب٫ظ
پاسخ به  قاسمی

سلام
ما دهه شصت ها اصلا حق نداریم بخواهیم.

کتی
خرداد ۷, ۱۳۹۸ ۱۰:۲۶ ب٫ظ

سلام، منم باکتری شناسی دامپزشکی ام، همه دانشگاهای مربوط به رشتم نسبت به پارسال افزایش تراز چشمگیری داشته

یه بدبخت بی چاره
خرداد ۷, ۱۳۹۸ ۱۰:۰۷ ب٫ظ

این که نمیشه اینا فقط دانشگاه تهران در نظر گرفتن، پس بقیه دانشگاه های تهران چی میشه؟

علی
خرداد ۷, ۱۳۹۸ ۱۰:۲۵ ب٫ظ

فقط پردیسه ظاهرا ..هنوز از خود دانشگاه تهران یا دانشکدهای اون هیچ خبری نیست

جعفر
خرداد ۷, ۱۳۹۸ ۱۰:۳۹ ب٫ظ

بله ما هم قبول داریم ولی بهشتی پاشو کشید کنار و کار رو تمام کرد و اعلام کرد حد نصابهارو تغییر نمیده. مثل پارسال میگن عمل کردیم حالا تو رشته خودتون با پارسال مقایسه کنید ببینید چطور دروغ میگن

سیمین
خرداد ۷, ۱۳۹۸ ۱۰:۰۶ ب٫ظ

۵۰۰ تا شدیم

نیل
خرداد ۸, ۱۳۹۸ ۱:۳۲ ق٫ظ
پاسخ به  سیمین

۱۶۰ هزار نفر شرکت کردن حالا ۵۰۰ تا شدیم ؟ کلا فکر کنم تو جو کامنت های ناراضی و تکراریه زیر مطالب گیر کردیم ، چون خیلی ها به نظرشون درست بوده خیلی بیخیالن خیلی هم به نفعشون شده خیلی هم که همیشه منفعل هستند . پس بهتره خیلی دل خوش به چیزی نکنیم . مثل همیشه . چیزی برای دل خوشی نیست .

سیمین
خرداد ۷, ۱۳۹۸ ۹:۵۴ ب٫ظ

اینکه یک پردیس یا دانشگاه تغییر بده و بقیه تغییری ایجاد نکند دیگه اجحاف در حق همه میشه بازم بچه ها باید تا اخر با هم باشیم اون وسط اگر دانشکده شما تغییر داد نباید دست از تلاش برای تغییر ترازهای بقیه دانشکده ها و دانشگاه ها بکشید

سیمین
خرداد ۷, ۱۳۹۸ ۹:۴۱ ب٫ظ

۲ تا رای مونده

علی
خرداد ۷, ۱۳۹۸ ۹:۵۸ ب٫ظ
پاسخ به  سیمین

کجا باید رای داد ؟؟

سیمین
خرداد ۷, ۱۳۹۸ ۱۰:۰۴ ب٫ظ
پاسخ به  علی
علی
خرداد ۷, ۱۳۹۸ ۱۰:۳۵ ب٫ظ
پاسخ به  سیمین

کلمه عبور از کجا میااااااد ؟

سیمین
خرداد ۷, ۱۳۹۸ ۱۱:۱۱ ب٫ظ
پاسخ به  علی

به شماره شما یه پیام فرستاده میشه بعد که پیام را وارد کنید میگه یه کلمه عبور انتخاب کن شما خودت یه کلمه عبور مثل ۱۲۳ انتخاب کن

نساج
خرداد ۷, ۱۳۹۸ ۹:۳۷ ب٫ظ

سلام. ازرشته نساجی کسی هست؟

تغییر حدنصاب پردیس فارابی دانشگاه تهران
خرداد ۷, ۱۳۹۸ ۹:۳۵ ب٫ظ

منبع کانال تلگرامی اندیشه های حقوق عمومی دکتر حبیب نژاد
تغییر حدنصاب پردیس فارابی دانشگاه تهران
سلام دوستان.
پردیس فارابی دانشگاه تهران حدنصاب دعوت به مصاحبه خود را تا ۱۵ برابر ظرفیت افزایش داد.
منبع یکی از اساتید.
احتمالا فردا اطلاعیه مربوطه بر روی سایت قرار خواهد گرفت.
از آنجایی که اغلب رشته ها پردیس فارابی دانشگاه تهران ظرفیت پذیرش ۳ نفر دارند. طبیعتا تا ۴۵ نفر به مصاحبه دعوت خواهند شد.
لازم به ذکر است که پردیس فارابی دانشگاه تهران بالاترین حدنصاب را در میان دانشگاه های تهران و بهشتی، تربیت مدرس و علامه طباطبایی اعلام کرده بود که بسیاری از داوطلبین از دعوت به مصاحبه محروم شده بودند.
امیدوارم که موسم تغییر حدنصاب به پردیس مرکزی دانشگاه تهران و دانشگاه بهشتی هم برسد.

مرضیه
خرداد ۷, ۱۳۹۸ ۱۱:۳۵ ب٫ظ

واقعاااااااااا؟

دکتری۹۸
خرداد ۸, ۱۳۹۸ ۱:۵۹ ق٫ظ

حالا کمش کردن؟ از کجا معلوم!!

علی
خرداد ۷, ۱۳۹۸ ۹:۲۴ ب٫ظ

اون از امتحان مزخرفشون که یکی درمیون سوالا اشتباه بود ویا چندجوابی بودن اینم از اعلام ترازشون …

قوبیلای بزرگ
خرداد ۷, ۱۳۹۸ ۹:۱۸ ب٫ظ

اعتراض و فریادهای خود را با صدای بلند به گوش همه مردمان برسانید و بدانید که پیروزی نزدیک است

سیمین
خرداد ۷, ۱۳۹۸ ۹:۰۹ ب٫ظ

دوستان لطفا از این صفحه هم حمایت کنید
https://my.farsnews.com/c/8103

الهام
خرداد ۷, ۱۳۹۸ ۹:۰۰ ب٫ظ

فقط دانشگاه تهران افزایش تراز داشته متاسفانه برخی دانشگاههای خوب شهرستانها حتی تا تراز زیر۲۰۰۰ در روزانه کاهش داشتن اگه دنبال اون فیش واریزی مصاحبه هستن خب بگن واسه دانشگاهمون پول میخوایم. تهرانم بگه از دانشجو اشباعم نمیگیرم دکترا تکلیف ما رو مشخص کنن.

عماد
خرداد ۷, ۱۳۹۸ ۸:۵۰ ب٫ظ

دانشگاه فردوسی در رشته های گروه زبان حد نصاب را چسبانده به سقف! طوری حد نصاب را بالا برده انگار دلش نمی خواهد دانشجو بگیرد!!

قوبیلای
خرداد ۷, ۱۳۹۸ ۸:۴۶ ب٫ظ

ضمن تشکر از داوطلبان گرامی خواهشمندم همگی به حد نصاب مرحله دوم مصاحبه که با نادیده گرفتن نمره آزمون، حق بسیاری از داوطلبان با رتبه های بالاتر را به طرز ناجوانمردانه ای ضایع می کنند به شدت اعتراض کنید. حال آنکه این حد نصاب فقط برای از دور خارج کردن داوطلبانی که مورد نظرشان نیست ساخته اند.

محمد
خرداد ۷, ۱۳۹۸ ۸:۴۱ ب٫ظ

سلام. کسی از جلسه شورای آموزشی دانشگاه تهران خبر نداره ؟ قرار بود حد نصاب ها را اصلاح و کم کنند…

پاسخ

داوطلب دکتری۹۸
خرداد ۷, ۱۳۹۸ ۸:۱۲ ب٫ظ

دوستان فردا در تجمع اعتراض آمیز به حد نصاب های اعلام شده ساعت ده تا یازده در سازمان سنجش حضور پیدا کنید.

مرضیه
خرداد ۷, ۱۳۹۸ ۸:۲۳ ب٫ظ

من شهرستانم بچه ها ولی تو رو خدا هر کی میتونه بره

قوبیلای بزرگ
خرداد ۷, ۱۳۹۸ ۸:۵۰ ب٫ظ

نظر دتوجه به توان توجه : اعتراض به حد نصاب من درآوردی دانشگاه ها در مرحله دویم مصاحبه ها که برای گزینش داوطلبان مورد نظرشان است و باعث حق کشی داوطلبان با رتبه برتر می شه، فراموش نشه یادتون نره…

سیمین
خرداد ۷, ۱۳۹۸ ۸:۵۷ ب٫ظ

من میام

رضا
خرداد ۷, ۱۳۹۸ ۹:۰۶ ب٫ظ

تموم کنید این مسخره بازی رو. بپذیرید که کنکور رو شوخی گرفتید و هی مسخره کردید، حالا نتیجش شده این

سیمین
خرداد ۷, ۱۳۹۸ ۹:۳۴ ب٫ظ
پاسخ به  رضا

اعتراض ما ربطی به شما نداره
چقدر انقدر اینجا ادمهایی هستن که سرشون تو کار بقیه هست

نرگس
خرداد ۷, ۱۳۹۸ ۷:۵۶ ب٫ظ

جالبه واقعا. پارسال با این ترازی که من داشتم همه جا دعوت به مصاحبه میشدن. هیییییی. همیشه باید حقمون پایمال بشه.

پیمان
خرداد ۷, ۱۳۹۸ ۷:۲۴ ب٫ظ

درود
با این تصمیمات سختگیرانه که امسال برای دعوت به مصاحبه اتخاذ شده ، اگر شخصی به مصاحبه دعوت شده باشه آیا شانس قبولی بالاتری نسبت به سال های قبل دارد؟

مرضیه
خرداد ۷, ۱۳۹۸ ۸:۱۲ ب٫ظ
پاسخ به  پیمان

بله مسلما رقبا کمتر هستن چون در مصاحبه پژوهش حرف اولو میزنه نه رتبه

پیمان
خرداد ۷, ۱۳۹۸ ۹:۳۰ ب٫ظ
پاسخ به  مرضیه

خیلی ممنون از راهنماییتون
لطف کردید جواب دادید
من رتبه ام خوب بود و برای دو دانشگاه به مصاحبه دعوت شدم ، هیچ نوع سهمیه ای هم نداشتم ، دو مقطع قبلی رو در دانشگاه آزاد بودم ، دانشجوی ممتاز دوره ارشد با معدل ۱۹٫۶۵ شدم ، نمره کامل پایان نامه ارشد رو کسب کردم ، اما متاسفانه سابقه پژوهشی خوبی ندارم فقط سه مقاله کنفرانسی داخلی دارم که ظاهرا هیچ ارزشی ندارند .
فکر میکنید شانسی برای پذیرش نهایی در مصاحبه وجود دارد؟ من برای کنکور خیلی زحمت کشیدم و خیلی خونده بودم و خوب مجاز شدم و به مصاحبه هم دعوت شدم ، ولی با صحبت شما و شرایط نا امید کننده رزومه پژوهشی ام نهایتا قبول نمیشم….؟

سعید
خرداد ۷, ۱۳۹۸ ۹:۳۹ ب٫ظ
پاسخ به  پیمان

ازاد معمولا معدلشان بالا هست. نمره دادنشون به دانشجوها زیاده.

پیمان
خرداد ۷, ۱۳۹۸ ۱۰:۱۷ ب٫ظ
پاسخ به  سعید

دوست گرامی ممنون از نظرتون
اما این بی انصافیست که میفرمایید نمره دادن ها در دانشگاه آزاد بالا هست ، شخصا برای رسیدن به این معدل شبانه روز تلاش کردم و حتی کارم رو کنار گذاشتم و تمام وقت مطالعه میکردم
بسیاری از دوستان من که در دانشگاه های دولتی تاپ تهران درس میخونن به مصاحبه دعوت نشدن ولی من تونستم به این مهم برسم ، پس سطح علمی دانشجو ها تفاوتی ندارد
امیدوارم شما هر جایی که دوست دارید نهایتا قبول بشید.من هم در حد توانم تلاش کردم و حالا که به مصاحبه دعوت شدم پس این شانس رو هر چند کوچک به من دادن ، من هم از این شانس کوچک استفاده میکنم.توکل به خدا

سعید
خرداد ۷, ۱۳۹۸ ۱۰:۳۰ ب٫ظ
پاسخ به  پیمان

با چه حدنصابی و کدام دانشگاه! بله خیلیا هستن حدنصاب دانشگاه‌پایین هست و دعوت میشوند به طور مثتل حد نصاب یک رشته در یک دانشکاه دولنی صد هست یا پنج هست! پس ینی کسی که دعوت شده ادم قوی هست؟

لادن
خرداد ۸, ۱۳۹۸ ۲:۱۴ ق٫ظ
پاسخ به  سعید

اصلاً چنین چیزی نیست!
اگر جایی نبودین و از نزدیک ندیدین براساس شنیده‌ها نظر ندین!
ارشد علوم پزشکی آزاد نمره پاسشون ۱۴ هست‌!
دوست من ترم یک که بود فقط یک درسشون نصف بیشتر کلاس افتاده بودن…
و‌اتفاقاً با منی که شهید بهشتی بودم نه تنها تفاوتی نداشتن بلکه سخت‌گیری به اونها خیلی بیشتر بود..

سعید
خرداد ۸, ۱۳۹۸ ۱۰:۵۹ ق٫ظ
پاسخ به  لادن

وزارت بهداشت در آزاد سختگیری بیشتری نسبت به وزارت علوم دارد.

پیمان
خرداد ۸, ۱۳۹۸ ۵:۵۵ ب٫ظ
پاسخ به  لادن

خیلی ممنونم از نظراتتون ، باعث دلگرمی و امید بود ، دقیقا برای دانشگاه من هم شرایط مشابه شرایط دوست شما بود
اساتید ما همگی واقعا در نهایت سختگیری و دقت نمرات نهایی رو برای هر درس وارد کارنامه میکردند.
باز هم ممنونم ازتون وقت گذاشتید و نظر دادید

لادن
خرداد ۸, ۱۳۹۸ ۱۰:۲۲ ب٫ظ
پاسخ به  پیمان

انشالا همه دوستانی که زحمت کشیدن نتیجه تلاششون رو ببینن

یوسف
خرداد ۷, ۱۳۹۸ ۹:۵۳ ب٫ظ
پاسخ به  پیمان

آزاد شانسی برای سراسری نداره

یوسف
خرداد ۷, ۱۳۹۸ ۹:۵۸ ب٫ظ
پاسخ به  یوسف

حالا یک عده میان میگن نه اینطوری نیست و مثال میارند که دوست من اینطور بود و اونطور بود. ولی نتیجه رو شهریور میبینیم.

Moon
خرداد ۸, ۱۳۹۸ ۰:۲۱ ق٫ظ
پاسخ به  یوسف

من دیدم ارشد ازاد بوده. دکتری سراسرس قبول شده

لادن
خرداد ۸, ۱۳۹۸ ۲:۱۷ ق٫ظ
پاسخ به  یوسف

شما ظاهراً هیچ اطلاعی ندارید
آزاد تهران ترازش از سراسری شهرستان بالاتره و حتی علوم تحقیقات هم ترازه
جو الکی ندین و اینطوری لازم نیست رقیبای خودتون رو کنار بزنید
اگر شما قوی باشید قبول میشید و نیازی به این مدل رقیب کنار زدن نیست !!!

محمد
خرداد ۷, ۱۳۹۸ ۱۱:۰۷ ب٫ظ
پاسخ به  پیمان

سلام
اصلا اینطوری نیست که مقاله کنفرانسی داخلی بی ارزش باشه
من پارسال با همین رزومه روزانه قبول شدم.تازه معدلم هم کمتر بود.
امیدوار باشید

پیمان
خرداد ۷, ۱۳۹۸ ۱۱:۵۴ ب٫ظ
پاسخ به  محمد

ممنونم از دلگرمیتون دوست عزیز ، امیدوارم در ادامه مسیر تحصیلی و غیر تحصیلیتون هم موفق باشید .

Masi
خرداد ۷, ۱۳۹۸ ۱۰:۰۳ ب٫ظ
پاسخ به  مرضیه

اصلا این جور نیست، من پارسال مصاحبه رفتم اول رتبه رو می پرسیدن، وقتی می دیدن رتبه ی مورد نظرشون نیستی سوالات رو عوض میکردن، خیلی سلیقه ای انتخاب میکنن، کا‌شکی بهتر عمل کنن، راستی اگه دکتری هم بخونیم شغل هم هست برامون؟؟؟؟؟؟؟

مرضیه
خرداد ۷, ۱۳۹۸ ۷:۱۷ ب٫ظ

تو رو خدا یه کاری کنید مصاحبه ها برگذار بشه دیگه تمومه

سیمین
خرداد ۷, ۱۳۹۸ ۸:۰۸ ب٫ظ
پاسخ به  مرضیه

نگران برگزاری مصاحبه نباشید اگر بتونیم حرفمونو تو خبرگزاری ها و جلوی سازمان سنجش بزنیم مطمن باش دوباره دعوت به مصاحبه می کنن

علی
خرداد ۷, ۱۳۹۸ ۸:۳۰ ب٫ظ
پاسخ به  سیمین

ماشاالله به اراده سیمین آفرین امیدوارم به خواستت برسی من هم همینطور

رضا
خرداد ۷, ۱۳۹۸ ۹:۰۸ ب٫ظ
پاسخ به  سیمین

آره حتما. شما واقعا معلومه خیلی رویایی فکر میکنی

علی
خرداد ۷, ۱۳۹۸ ۹:۳۸ ب٫ظ
پاسخ به  رضا

پس بخون واسه سال دیگه داداش

رضا
خرداد ۷, ۱۳۹۸ ۹:۱۰ ب٫ظ
پاسخ به  سیمین

به خواب هم نمیبینید چنین چیزی رو. چون اونوقت صدای بقیه در میاد که چرا اینا وقت اضافی داشتن واسه مصاحبه. حرفای خنده دار نزنید

علی
خرداد ۷, ۱۳۹۸ ۹:۵۳ ب٫ظ
پاسخ به  رضا

آقا رضا کوتاه بیا. تو از چه چیزی ناراحتی ؟ از اینکه بچه ها میخوان حقشونو بگیرن تو ناراحتی؟ وکیل بقیه هم که هستی. ترازا بالا اعلام شده . اگه تو امسال کنکور ندادی خواهشا مداخله نکن. موفق باشی!

مهسا
خرداد ۷, ۱۳۹۸ ۷:۰۴ ب٫ظ

کاشان در نانو تراز ۶۰۰ دعوت کرده است و این فاجعه است تا دست اساتید در گرفتن دانشجوهای خودشون باز باشه

eng
خرداد ۷, ۱۳۹۸ ۸:۰۰ ب٫ظ
پاسخ به  مهسا

فقط تراز دانشگاه تهران در برخی گرایشها بشدت بالا رفته به بالای شش هزار رسیده است و بقیه دانشگاهها ترازشون تغییر انچنانی نداشته….البته متاسفانه ترازهای برخی دانشگاهها شهرستان جای تعجب است و افراد با درصد نزدیک صفر را دعوت به مصاحبه کرده است….حال دانشگاه ازاد چه ترازهایی را دعوت میکند دیگر باید در حد شاهکار تلقی شود…

مرضیه
خرداد ۷, ۱۳۹۸ ۸:۱۲ ب٫ظ
پاسخ به  مهسا

یا از این ور بوم میوفتن یا از اون ور

مهسا
خرداد ۷, ۱۳۹۸ ۶:۵۹ ب٫ظ

کاشان که افتضاح دعوت کرده معلوم نیست شماها رتبتون چند شده و دیگه چقد انتظاراتون بالا هست دیگه از این رتبه ها بدتر هم میشه مگه دعوت بشن؟ فقط جوسازی الکی میکنید

El
خرداد ۷, ۱۳۹۸ ۶:۵۷ ب٫ظ

سلام.ببخشید سوالی داشتم. اگه هم برای روزانه و هم پیام نور دعوت بشویم برای پیام نور هم فرم صلاحیت عمومی رو باید پر کنیم و ۴۴ هزار تومن پرداخت کنیم.ممنون میشم راهنمایی کنین.

دانشجوی علامه
خرداد ۷, ۱۳۹۸ ۷:۴۵ ب٫ظ
پاسخ به  El

یه دونه فرم پر میکنی تمام. واسه همه کاربرد داره

علیرضا
خرداد ۷, ۱۳۹۸ ۶:۵۵ ب٫ظ

به نظر من افزایش ترازها کار درستی بوده. آخه برای یک رشته که مثلاً ۲ نفر ظرفیت داشته پارسال دانشگاه شهید بهشتی ۴۰ نفر دعوت به مصاحبه شدند. ولی الان شدن حدوداً ۱۵ نفر. آخرش هم از همون رتبه های تک رقمی احتمالاً پذیرش انجام میشه. پس بیخودی از اون ۲۵ نفر بعدی مصاحبه نمی گیرند که هم هزینه و هم وقت تلف بشه. اختلاف تراز همان ۱۰ نفر اول با بقیه به قدری هم هست که حتی رزومه خوب هم نمی تونه این فاصله را کامل پر کنه. پس از همون اول ، ۱۵ نفر اول را برای مصاحبه انتخاب کردند. خلاص

صبا
خرداد ۷, ۱۳۹۸ ۶:۳۴ ب٫ظ

الان چی میشه؟ تکلیف چیه؟

دانشجوی علامه
خرداد ۷, ۱۳۹۸ ۷:۴۹ ب٫ظ
پاسخ به  صبا

فکر نمی کنم اتفاق خاصی بیوفته

.....
خرداد ۷, ۱۳۹۸ ۶:۲۴ ب٫ظ

اینجا متنی نوشتم تایید نزدم چیز بدی نداشت بعد سنجش میاد به حرف ماها گوش بده !!

دانشجوی نانو
خرداد ۷, ۱۳۹۸ ۶:۰۹ ب٫ظ

سال قبل دانشگاه کاشان تا رتبه‌های فضایی رو دعوت به مصاحبه کرد
امسال ولی رویه یهویی عوض شد. آخه این چ جورشه که هر چقد بیشتر بخونی هر سال شانستم کمتر میشه. تازه جالبه سر ما منتم میزارن.

.....
خرداد ۷, ۱۳۹۸ ۶:۰۵ ب٫ظ

نمره حد نصاب دانشگاه ها رشته آب و هواشناسی کنکور دکتری ۹۸

خوارزمی ۳۹۵۳

تبریز ۳۵۰۱

اصفهان ۳۱۳۰

زنجان ۳۰۰۰

زاهدان ۳۳۴۰

دانشگاه تهران ۴۶۲۹

شهید بهشتی ۴۲۰۵

تربیت مدرس ۴۳۱۶

رازی کرمانشاه ۲۶۵۵

لرستان ۲۶۰۰

محقق اردبیلی ۲۵۴۰

تراز دانشگاه ها برای مصاحبه دکتری ۹۶

شماره دانشگاه نمره حد نصاب قبولی دانشگاه
۱ تبریز ۴۳۲۷
۲ خوارزمی ۵۲۸۲
۳ رازی ۴۵۷۷
۴ محقق اردبیلی ۴۲۱۸
۵ زنجان ۴۳۰۴
۶ دانشگاه تربیت مدرس ۵۱۳۴
۷ خرم اباد ۴۱۶۳
۸ دانشگاه تهران ۴۸۰۷
۹ اصفهان ۴۵۷۶

—————————””””’-‘

تراز دانشگاه ها در کنکور دکتری ۹۷در اقلیم شناسی

تبریز -تراز ۳۷۰۰
زنجان -تراز ۴۶۰۰
رازی کرمانشاه -تراز ۳۴۶۸
خوارزمی -تراز ۴۵۸۴
تربیت مدرس ۵۰۲۲
دانشگاه یزد ۳۰۰۰
دانشگاه تهران ۴۶۰۶
حکیم سبزواری ۱۵۵۴
اردبیل ۲۱۱۷
زاهدان ۳۵۸۰

ببینید در رشته اقلیم شناسی امسال تراز کم اعلام کرددتا بدترین رتبه ها برن مصاحبه
در رشته من ظلم هست پس فلسفه گرفتن کنکور چی هست وقتی رتبه خوب مهم نیست !!
رتبه تک رقمی دعوت شده یک دانشگاه خوب رتبه ۶۰هم همان جا دعوت شده

یک میخوان پول مصاحبه جمع کنن

دو میخوان دانشجوی خود که رتبه بدی داره رو بردارن

.....
خرداد ۷, ۱۳۹۸ ۶:۰۱ ب٫ظ

در رشته اقلیم شناسی امسال بدترین رتبه ها دعوت شدن به مصاحبه

زیر آب
خرداد ۷, ۱۳۹۸ ۶:۰۰ ب٫ظ

مشکل داوطلبان سهمیه دار هست. دانشگاه تهران و سازمان سنجش اومده یشترین سهمو به سهمیه دارها داده و اونارو معرفی به مصاحبه کرده. سهمیه های ازادم به تعداد بسیار کمممم

صبا
خرداد ۷, ۱۳۹۸ ۶:۳۳ ب٫ظ
پاسخ به  زیر آب

مگه هنوز سهمیه ایا هستن؟

محمد
خرداد ۷, ۱۳۹۸ ۶:۴۷ ب٫ظ
پاسخ به  زیر آب

والا ما سهمیه مربیان داریم وزارت خونه یه چیز میگه دانشگاه ها یه چیز دیگه و دانشگاه خودمون کلا یه چیز سومی رو میگه. ما همینطوری لنگ در هوا موندیم‌.
درحالیکه سهمیمون هم مازاده و به سهمیه های اعلامی دانشگاه ها هم ربطی نداره.
هیچکس هم پاسخگوی ما نیست. حدود ده سال هم هست که زیر مجنوعه وزارت علوم هستیم.

امیر
خرداد ۷, ۱۳۹۸ ۵:۴۳ ب٫ظ

والا ما که بیخیال شدیم تا لیسانس بسمون بود

مرضیه
خرداد ۷, ۱۳۹۸ ۵:۳۷ ب٫ظ

بچه ها من دیروز با یه هیات علمی دانشگاه تهران صحبت کردم گفت خدا نکنه کنکور دست خود دانشگاهها بیوفته چون هرکسی رو بخوان سلیقه ای میگیرند

نیل
خرداد ۷, ۱۳۹۸ ۷:۵۱ ب٫ظ
پاسخ به  مرضیه

خوب بایدم اینجور باشه تو اکسفورد هم اگر از دو نفر دعوت کنن کا تقریبا از لحاظ علمی تقریبا یکی هستند ، ممکنه دانشگاه اونیو بر داره کا یک ساز بیشتر مبزنه یک زبان بیشتر میدونه یا در کنار درس تیاتر هم کار میکنه باید سلیقه ی دانشگاه ها باشه پس چی باشه ؟ خودمونو گول میزنیم ؟ مگه عملا تا الان اینحور نبوده ؟ چرا باید همه چیزمون با همه دنیا فرق کنه ؟ چرا به علم و دانش بشر بدون مرز احترام نمیزاریم و میخوایم چرخ و دوباره اختراع کنیم ، اگر همه استاندارد های دانشگاه هارو از قبل بدونن ، آزمونی نباشه ، و همه چیز بر اساس استاندارد های دانشگاه ها و نظریات کرسی های استاد تمامی دانشگاه ها باشه دیگه هیچ مشکلی از این دست نخواهیم داشت . کلا بسیار بسیار بسیار کم باید بتوانند وارد مقطع دکتری بشوند .

مرضیه
خرداد ۷, ۱۳۹۸ ۵:۳۵ ب٫ظ

بابا من به کی بگم با رتبه ی ۲۸ پردیس فارابی دعوت به مصاحبه نشدم پردیس فارابی پارسال تا رتبه شصت و خورده ای رفتن مصاحبه رتبه ی ۳۸ هم قبول شد ای خدا تو رو خدا به اعتراض ادامه بدید

مریم
خرداد ۷, ۱۳۹۸ ۵:۲۹ ب٫ظ

دوستان بهترین راه تجمع مسالمت امیز هست اینطوری اگر بشه وزارت علوم باید جوابگو باشه

دانشجو
خرداد ۷, ۱۳۹۸ ۵:۲۶ ب٫ظ

دوستان، بنده پس از اینکه امروز جلو درب سازمان سنجش تنها یک مرد میانسالی را دیدم که با ترازوی خویش در ازای پول وزن شما را اندازه گیری می کرد خیلی نا امید شدم. متوجه گرفتاری های روزمره هستم ولی ای کاش بیشتر تشریف می آوردین و اعتراض مجازی خود را فیزیکی پیگیری می کردید. رویای احیا حق و عدالت از تولد تا مرگ هر انسان همراهش هست. بنده هم برای تمام معترضین تحقق این امر را آرزو دارم. بدرود

مریم
خرداد ۷, ۱۳۹۸ ۵:۵۷ ب٫ظ
پاسخ به  دانشجو

منم اومدم … دوستم هم قبل من رسیده بود گفت اون زمان سه تا بودن سه تا خانم ….. اونا خیلی وایساده بودن من ۱۰:۵۰ رسیدم شما روبروی دربی که زیر پل کریمیخان بود رفتید یا درب کوچه؟

مریم
خرداد ۷, ۱۳۹۸ ۵:۵۸ ب٫ظ
پاسخ به  دانشجو

همین چندتایی هم که رفته بودیم دقیقا سر یه زمان و یه مکان نبودیم من حاضرم فردا هم بیام دوستمم میاد

سیمین
خرداد ۷, ۱۳۹۸ ۶:۱۹ ب٫ظ
پاسخ به  دانشجو

منم بودم ما سه تا خانم بودن از ۱۰ دوتامون تا ۱۱ هم صبر کردیم اصلا کسی رو ندیم فقط اخر یک خان و آقا اومدن

یه بدبخت بی چاره
خرداد ۷, ۱۳۹۸ ۵:۲۲ ب٫ظ

الآن توی رشته ریاضی محض با همون ظرفیت پارسال، یه دانشگاهی مثل خواجه نصیر که پارسال تا رتبه ۲۳۰ دعوت کرده امسال تا رتبه ۱۰۰ دعوت شدن، تراز پارسال ۲۰۹۰ امسال ۲۲۱۵ اگه افزایش تراز نداشته چه جوری ۱۳۰ نفر کم تر دعوت کرده؟ بقیه دانشگاه های تهران همین طور، ما فقط منظورمان خود دانشگاه تهران نیست دانشگاه های شهر تهران، الآن یه سال زحمت ما این وسط چی میشه، حرف ما اینه که چرا عوض شدن شیوه دعوت به مصاحبه قبل کنکور خبر ندادید؟ تاوان تصمیم یه شبه فقط ماهایی که رتبه های پارسال آوردیم ولی باز دعوت نشدیم داریم می دیم.

نفیس
خرداد ۷, ۱۳۹۸ ۵:۱۳ ب٫ظ

باید در حد نصاب همه دانشگآه ها تجدید نظر بشه فقط تهران نیست که

لطفا حمایت کنید
خرداد ۷, ۱۳۹۸ ۴:۵۶ ب٫ظ
نیل
خرداد ۷, ۱۳۹۸ ۴:۴۳ ب٫ظ

فقط وقتی درست میشه که یک بار برای همیشه حرف اول و آخر و دانشگاها بزنن نه چیزی بنام سنجش نه هیچ کس دیگه مثل تمام جهان دانشگاه ها مستقل با استاندارد های از پیش تعیین شده ی خودشون .

جعفرزاده
خرداد ۷, ۱۳۹۸ ۳:۳۸ ب٫ظ

هیچ مناقشه ای در کار نیست! همه این کارها فقط برای دست به سر کردن داوطلبان معترض هستش و گرفتن وقت تا بعدش بگن دیگه وقتی نمونده ان شاالله از سال بعد حتما قانون را اصلاح خواهیم کرد. براحتی آب خوردن همه را سر کار گذاشتند.

مرتضی
خرداد ۷, ۱۳۹۸ ۴:۰۹ ب٫ظ
پاسخ به  جعفرزاده

نباید بذاریم این اتفاق بیوفته

مهسا
خرداد ۷, ۱۳۹۸ ۴:۵۱ ب٫ظ
پاسخ به  مرتضی

تو رو خدا از پا ننشینید
ادامه بدید.
داره به نتیجه میرسه

مهدی
خرداد ۷, ۱۳۹۸ ۴:۵۷ ب٫ظ
پاسخ به  مهسا

حتما
همچین میگید داره به نتیجه میرسه، انگار تو جلسات گروهها حضور دارید. دارن اعلام میکنن که همه چی درسته، شما میگی داره به نتیجه میرسه؟؟؟؟

محمد
خرداد ۷, ۱۳۹۸ ۵:۲۵ ب٫ظ
پاسخ به  مهدی

اصلا هیچوقتم به نتیجه نمیرسه ، این گردن اون میندازه اونم گردن این …
میدونید مشکل اساسی ما دانشجویا هستیم از ماست که برماست …
ما عرضه نداریم ما فقط بلدیم حرف بزنیم ما به فکر اینده و اطرافیانمون نیستیم …

حنانه
خرداد ۷, ۱۳۹۸ ۳:۳۷ ب٫ظ

بهترین راه اینه ک خود سنجش کنکور بذاره مثل کارشناسی و ارشد
والا مردیم از بس سلیقه ای برخورد کردن با ما

سنجش
خرداد ۷, ۱۳۹۸ ۴:۰۶ ب٫ظ
پاسخ به  حنانه

سرجلسه انقد تقلب میشه ! خودم با چشم خودم دیدم. دکتری مثل کارشناسی نیست که تعدا زیادی شرکت کنند ک کسی نتونه تقلب کنه چون تعداد کمی شرکت میکنند واسه همین مراقبا خیلی دقت نمیکنن .واسه همین خیلی راحت تقلب میشه

مرتضی
خرداد ۷, ۱۳۹۸ ۴:۱۰ ب٫ظ
پاسخ به  حنانه

اتفاقا باید بذارن دانشگاه ها کار خودشون رو بکنند مثل همه جای دنیا

eng
خرداد ۷, ۱۳۹۸ ۸:۰۵ ب٫ظ
پاسخ به  مرتضی

زمانیکه اولا فقط پرفسورها دانشجوی دکترا بگیرن نه دانشگاهها ….ثانیا اساتید درامدشان ثابت نباشد و با گرنت باشد …ثالثا در صورتیکه اساتید خوب کارنمیکنند بمرور درامدشان کاهش یابد….رابعا بازرسی قوی بر روی فعالیت جذب و همچنین پژوهش فرد دانشجو صورت پذیرد….خامسا حداقلهای اموزشی و پژوهشی خوب برای تمامی دانشگاهها تصویب شود….البته با شفافسازی کامل….در صورت عدم تحقق موارد فوق حذف کنکور اشتبه بسیار بزرگیست….

محمد
خرداد ۷, ۱۳۹۸ ۳:۳۳ ب٫ظ

سلام. کسی از جلسه شورای آموزشی دانشگاه تهران خبر نداره ؟ قرار بود حد نصاب ها را اصلاح و کم کنند.

پ
خرداد ۷, ۱۳۹۸ ۳:۴۱ ب٫ظ
پاسخ به  محمد

گفتندقراره اطلاعیه بزنند. به نظر شما دانشکده تصمیم می گیره یا دانشگاه؟

پ
خرداد ۷, ۱۳۹۸ ۳:۴۳ ب٫ظ
پاسخ به  پ

همه رشته ها را کم می کنند؟

محمد
خرداد ۷, ۱۳۹۸ ۵:۰۱ ب٫ظ
پاسخ به  پ

هنوز من هم اطلاعی ندارم

نرمین
خرداد ۷, ۱۳۹۸ ۷:۴۸ ب٫ظ
پاسخ به  پ

جدا کی گفتن مطمعنید؟