موسسه آموزشی نگاره
دوره نگاره

بررسی امکان برگزاری چندباره آزمون های تحصیلات تکمیلی

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

رئیس سازمان سنجش در رابطه با برگزاری چند باره کنکور در یک سال، گفت: به دلیل اینکه اولویت با تحصیلات تکمیلی است و موضوع تحصیلات تکمیلی در حال بررسی است، اگر قرار باشد مساله‌ جدید در این زمینه اتفاق بیفتد اطلاع‌رسانی صورت می‌گیرد.

ابراهیم خدایی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، درباره وضعیت پذیرش دانشجویان دانشگاه آزاد گفت: این موضوع در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شورای ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌اسلامی بررسی و قرار شد مسئله پذیرش به شورای سنجش و پذیرش دانشجو واگذار شود و اگر قرار باشد در مورد نحوه پذیرش دانشجو در دانشگاه آزاد تصمیمی گرفته شود، برعهده این شورا باشد.

وی افزود: البته کل پذیرش‌های دانشجو در کشور برعهده شورای سنجش و پذیرش دانشجو است که دانشجویان دانشگاه آزاد نیز جزء همین پذیرش‌ها محسوب می‌شوند.

*  مساله چند باره برگزار شدن کنکور در دست بررسی

خدایی همچنین در رابطه با برگزاری چند باره کنکور در یک سال، اظهار داشت: چند سیاست کلی در این زمینه دنبال می‌شود، اما به دلیل اینکه اولویت با تحصیلات تکمیلی است و موضوع تحصیلات تکمیلی در حال بررسی است، اگر قرار باشد مساله‌ جدید در این زمینه اتفاق بیفتد اطلاع‌رسانی صورت می‌گیرد.

رئیس سازمان سنجش افزود: بحث تکرار آزمون‌ها نیز برای کم کردن استرس دانشجویان مطرح می‌شود که این مسئله در قوانین موجود هم دیده شده است، بیشتر بحث اجرایی و تا حدی مباحث علمی برای اجرای این موضوع مطرح است که هم‌تراز کردن نمرات در این زمینه مطرح می‌شود، به همین دلیل این مسئله در حال بررسی است تا ببینیم چگونه می‌توان آن را عملیاتی کرد؛ البته زمان آن مشخص نیست زیرا یک موضوع زمان‌بر است.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

13 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
امیر
تیر ۲۹, ۱۳۹۸ ۵:۱۸ ق٫ظ

سلام.لیسانس اشباع شد.کلی بیکار داریم.فوق لیسانسو دکتری هم داره اشلاع می شود.و همچنان بیکار خواهیم داشت.کاری نکنید که چند ین سال بعد مردم اصلا دانشگاه نروند.

شام شام
تیر ۲۸, ۱۳۹۸ ۲:۴۹ ب٫ظ

سلام.دوستان این سهمیه ایثارگری در دکتری تو تمام مراحل پذیرس اعمال میشه یا نخ فقط تو مرحله ابتدایی و سوالات ورودی تستی

سنا
تیر ۲۷, ۱۳۹۸ ۲:۵۶ ب٫ظ

خیلی عالیه

کوروش
تیر ۲۶, ۱۳۹۸ ۲:۳۷ ب٫ظ

خیلی هم خوبه

eng
تیر ۲۵, ۱۳۹۸ ۹:۲۶ ب٫ظ

درسته سالی دوبار درامد بیشتری داره….البته فصلی یکبار باشه درامدش دیگه عالیه……بجای اینکارها جلوی اموزش غیر رایگان را بگیرید و اموزش رایگان متناسب با نیاز کشور ایجاد گردد و جذب متناسب با نیاز کشور محدود گردد….خصوصا بسترهای شغلی پایدار برای اینهمه افراد جوان بیکار فراهم گردد… نه اینکه از این ازموزش بعنوان بستر درامدزایی استفاده گردد که مخربترین عمل ممکنه می باشد….

بنده خدا
تیر ۲۵, ۱۳۹۸ ۹:۱۹ ب٫ظ

با سلام
لطفا با حمایت از این کمپین و رسیدن حامیان به ۵۰۰ نفر، از بی عدالتی جلوگیری کنید. اگر حتی امسال این بی عدالتی شامل حال شما نشه… با تشکر
https://my.farsnews.com/c/9535

مریممم
تیر ۲۵, ۱۳۹۸ ۳:۰۳ ب٫ظ

هر روز یه قانون جدید
بابا بسه دیگه چه خبرتون
چه خبررررررتونه
چه خبررررررتونه

مینا
تیر ۲۵, ۱۳۹۸ ۲:۵۱ ب٫ظ

و باز هم یک داستان جدید …

دانشجو
تیر ۲۵, ۱۳۹۸ ۲:۳۶ ب٫ظ

یکبار در سال آزمون دکتری ای برگزار می کنند که تا ۳ ماه می‌توان مشکلاتش را بحث کرد. با دو بار آزمون در سال…چه کنیم با اینهمه نخبگی دوستان.
شما مشکلات یکباره‌ها رو حل فرما، ماهی یک بار آزمون بگیر!!!

مورچه
تیر ۲۵, ۱۳۹۸ ۱:۴۳ ب٫ظ

بسیار خوب خواهد بود

بهزاد
تیر ۲۵, ۱۳۹۸ ۸:۱۶ ب٫ظ
پاسخ به  مورچه

مورچه جان( مورچه خورت) کجایش بسیار خوب خواهد بود!؟

مورچه
تیر ۲۶, ۱۳۹۸ ۱۱:۲۲ ق٫ظ
پاسخ به  بهزاد

چیه یه نفر یسال باید منتظر بمونه دوباره کنکور بده. قرار نیست که هر بار ظرفیت ۱۰ نفر بابت هر رشته باشه. میتونه هر بار ۲ ۳ نفر باشه

sama
تیر ۲۶, ۱۳۹۸ ۴:۱۰ ب٫ظ
پاسخ به  مورچه

بله. اینجوری به جای اینکه در هر سال یه بار بخونی یه بار مرور کنی، دوبار میخونی دوبار هم مرور میکنی