رقابت سه نفر برای هر ظرفیت دکتری دانشگاه آزاد در سال 98

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

آمارها نشان می‌دهد که برای هر کرسی دکتری در دانشگاه آزاد اسلامی در سال 98 سه نفر رقابت می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری آنا، مصاحبه‌های دوره دکتری در دانشگاه آزاد اسلامی همچنان ادامه دارد و در روزهای باقیمانده هفته مصاحبه داوطلبان گروه علوم انسانی با حضور ۱۱ هزار نفر به پایان می‌رسد.

دانشگاه آزاد اسلامی در ابتکاری امسال مصاحبه‌های دوره دکتری داوطلبان را به صورت متمرکز در شهر تهران و واحد علوم و تحقیقات برگزار می‌کند.

رقابت سه نفر برای هر کرسی دکتری دانشگاه آزاد

از ۵۵ هزار و ۸۹ نفری که در دوره دکتری دانشگاه آزاد اسلامی را انتخاب کرده‌اند ۳۲ هزار و ۱۹۸ نفر برای مصاحبه دعوت شدند که براساس اعلام آمادگی داوطلبان ۳۰ هزار و ۵۰۰ مصاحبه انجام می‌شود. ظرفیت در نظر گرفته شده حدود ۱۰ هزار و ۴۰۰ نفر است. آمارها نشان می‌دهد که برای هر کرسی دکتری در دانشگاه آزاد اسلامی سه نفر رقابت می‌کنند. این رقابت در مصاحبه‌ها کاملاً مشهود است و تصاحب آن برای داوطلبان اهمیت زیادی دارد.

ارتقای کیفیت آموزشی دانشگاه آزاد

با اینکه قرار است داوطلبان برای نشستن در صندلی دوره دکتری دانشگاه آزاد اسلامی شهریه بپردازند، باز رقابت فشرده توام با نگرانی به چشم می‌خورد. در مصاحبه از هر قشر و گروه سنی حضور دارند. کسانی که بسیار جوان یا آنهایی که سنی گذرانده‌اند. خوشبختانه کیفیت آموزش در دانشگاه آزاد اسلامی ارتقا خوبی پیدا کرده و باعث شده که تعداد زیادی از داوطلبان آزمون دوره دکتری فقط به دانشگاه آزاد اسلامی چشم بدوزند.

فردی که فعالیت‌های علمی و پژوهشی مناسبی نظیر چاپ کتاب و مقاله دارد، دانشگاه آزاد اسلامی را فقط انتخاب کرده و معتقد است که دانشگاه آزاد اسلامی استادان خوبی دارد و اگر دانشجویان مطالبه داشته باشند حتماً استادان همراهی می‌کنند.

مادری که فرزند دوساله‌اش را به همراه داشت، با امیدواری می‌گفت ان شالله قبول می‌شوم. وقتی از او درباره نگهداری فرزندش پرسیدیم گفت: یک خواهر بزرگتر دارد و او در نگهداری کمک می‌کند. خوشبختانه وجود دانشگاه آزاد اسلامی باعث شده که من هم به‌عنوان یک زن خانه‌دار بتوانم به تحصیل فکر کنم و برای آن شانسم را امتحان کنم. قصد دارم روانشناسی در مقطع دکتری بخوانم و از آن در زندگی و تربیت فرزندانم کمک بگیرم.

دانشگاه آزاد امکان ادامه تحصیل را فراهم کرده است

داوطلب دیگری که از گروه جغرافیا بود، می‌گفت: نمی‌دانم چرا می‌گویند که ادامه تحصیل ندهید و مدام ظرفیت پذیرش در دانشگاه‌های دولتی را کم می‌کنند، کسی که راهش را انتخاب کرده و می‌خواهد ادامه تحصیل بدهد باید مسیر برایش باز بوده و حق انتخاب داشته باشد، خوب است که دانشگاه آزاد اسلامی سهم ۵۰ درصد از آموزش عالی را به دوش می‌کشد و این امکان را برای بسیاری فراهم کرده تا از ادامه تحصیل بازنمانند.

برای هر گروه مصاحبه ۵ عضو هیئت‌علمی در نظر گرفته شده است که حداقل سه نفر از آن‌ها باید در زمان مصاحبه حضور داشته باشند. داوطلبانی که زودتر به اتاق‌های مصاحبه می‌روند با اینکه اساتید از آن‌ها خواسته‌اند که چیزی به دوستانشان نگویند نکته‌هایی را با هم‌دوره‌ای‌های خود در میان می‌گذارند. ازجمله این پچ‌پچ‌ها مربوط به سؤالات اختصاصی درسی، پایان‌نامه، آخرین کتاب خوانده‌شده، میزان آشنایی به زبان و برخی از نرم‌افزارهای مورد نیاز است. خوشبختانه این روزها آن‌قدر تکنولوژی پیشرفت کرده که داوطلبان با مدد از اینترنت و گوشی همراه آخرین مرورهای خود را انجام می‌دهند. البته بسیاری بعد از مصاحبه اذعان داشتند که از چیزهایی سؤال مطرح می‌شد که خیلی فکرش را نمی‌کردند.

مصاحبه‌های دوره دکتری دانشگاه آزاد اسلامی تا ۱۰ مردادماه ادامه دارد و در دو هفته آینده حدود ۲۰ هزار نفر دیگر برای مصاحبه در واحد علوم و تحقیقات حاضر می‌شوند. مصاحبه‌ها هر روز در چهار بخش با حضور ۵۰۰ نفر برگزار می‌شود و نمرات داوطلبان همان روز در فرم‌های ثبت‌نمره مهروموم‌شده، وارد می‌شود.

همان‌طور که قبلاً گفته شد مصاحبه دوره دکتری به‌صورت متمرکز در تهران برگزار می‌شود و این اقدام دانشگاه آزاد اسلامی برای جلوگیری از سفرهای متعدد داوطلبان بوده است. داوطلبان شهرستانی هم که به تهران می‌آیند می‌توانند در صورت نیاز از امکانات اقامتی هتل فرهیختگان دانشگاه آزاد اسلامی استفاده کنند.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

183 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
زهرا
شهریور ۱۱, ۱۳۹۸ ۳:۲۷ ب٫ظ

سلام.زمان اعلام تکمیل ظرفیت دکترا ازکی شروع میشه.اگر کسی پذیرفته شه از مهرماه میره یابهمن؟

آرزو
شهریور ۲۷, ۱۳۹۸ ۹:۴۸ ب٫ظ
پاسخ به  زهرا

لابد تکمیل ظرفیت ندارن

sava
شهریور ۱۰, ۱۳۹۸ ۱۱:۲۴ ب٫ظ

سلام ، مىخواستم در مورد تکمیل ظرفیت بدونم
از مهر شروع میشه ؟ یعنى بلافاصله بعد از اتمام ثبت نام ها ؟

رویا
مرداد ۳, ۱۳۹۸ ۱۰:۰۵ ق٫ظ

سلام دوستان.اگه تو مصاحبه بدون ازمون جواب سوالای اساتیدو بلد نباشم و مقاله و مدرک زبان هم نداشته باشم،رد میشم یعنی؟

غلامرضا
مرداد ۱, ۱۳۹۸ ۵:۴۰ ب٫ظ

اقا همه تون قبولید. دانشگاه ازاد پول شما رو میخواد. اینا همه ش کشکه

لیدا
مرداد ۴, ۱۳۹۸ ۲:۳۵ ق٫ظ
پاسخ به  غلامرضا

از کجا اینقدر مطمئن صحبت میکنید؟
سال گذشته خیلیا ازجمله دوست من قبول نشدن
اگه پول دانشگاه آزاد رو ندارید ازروی حسادت نیاین نظر بدین

امیر
مرداد ۶, ۱۳۹۸ ۱:۵۵ ب٫ظ
پاسخ به  لیدا

بستگی به رشته و گرایش داره مثلا عمران همه درس ها را منفی بزنی قبولی دوستم با تمام دروس منفی قبول شده پارسال

دنیا
تیر ۳۰, ۱۳۹۸ ۱۲:۵۲ ب٫ظ

آقا آرین میشه در مورد سهمیه ۲۵ درصدی هم توضیح بدین؟

الناز
تیر ۳۰, ۱۳۹۸ ۱:۱۸ ق٫ظ

و اینک یه سوال دیگ ک ممنون میشم جواب بدین::: برای بدون آزمون وقتی مثلا ترازمون ۵۶۰۰هست و تراز رشته ی انتخابی هم ۵۵۰۰هست . علمی پزوهشی و کتابم داشته باشی بعدش شانس بیشتر قبولی طبق رتبه ی بددن ازمونه یا بیشتر روند مصاحبه تاثیر داره؟

نیما
مرداد ۱, ۱۳۹۸ ۸:۴۹ ق٫ظ
پاسخ به  الناز

سهمیه بدون آزمون از با آزمون جداست.ربطی بهم ندارن

الناز
مرداد ۱, ۱۳۹۸ ۲:۵۶ ب٫ظ
پاسخ به  نیما

ممنون آقا نیما. پس بنظر شما تراز بیشتر تاثیر داره یا مصاحبه؟ در بدون کنکور

امیر
مرداد ۶, ۱۳۹۸ ۱:۵۶ ب٫ظ
پاسخ به  الناز

بابا اگه علمی پزوهشی داری برو دولتی

الناز
تیر ۳۰, ۱۳۹۸ ۱:۱۶ ق٫ظ

سلام اقای اریان خوب هستین؟یه سوال::: وقتی یه نفر هم بدون ازمون هم باازمون شرکت میکنه تو یه رشته. و از طریق باازمون قبول شه بعد تو بدون ازمونم قبول شه همون رشته ‌ . چجوری میشه؟ خب این فرد دوتا صندلی گرفته در اصل . دانشگا به این موارد حواسش هست ؟ ک اگه یکی باکنکور قبول شده دیگ جاشو تو بدون کنکور بدن به یکی دیگ؟ یا صندلیش خالی میمونه؟ چون در کل دوتا جا رو اسغلال کرده؟!

----
تیر ۲۸, ۱۳۹۸ ۱۰:۴۷ ب٫ظ

به گزارش خبرگزاری فارس، محمدرضا زمانی رئیس دانشگاه پیام نور در یک برنامه تلویزیونی با اشاره به اینکه به طور متوسط دانشجویان این دانشگاه کم برخوردار هستند، گفت: طبق برنامه ریزی و تفاهم نامه های متنوعی که با بانک های مختلف امضاء کرده ایم از سال تحصیلی جدید هیچ یک از دانشجویان دانشگاه پیام نور دغدغه شهریه تحصیل نخواهند داشت.

وی افزود: به طور طبیعی وزارت علوم به دانشجویان تسهیلات مالی برای کمک به شهریه می کند که با محدودیت روبرو است اما این دانشگاه با امضاء تفاهم نامه با ۲ بانک جدید تا سقف ۲۰ میلیون تومان بر اساس شهریه، به دانشجویان وام می دهد.

زمانی ادامه داد: دانشجویان با یک بار مراجعه به بانک می توانند تمامی شهریه دوران تحصیل خود را پرداخت بکنند به طوری که بانک های طرف قرارداد به سامانه گلستان دانشگاه متصل هستند و به صورت خودکار در هر ترم تحصیلی شهریه دانشجو را پرداخت می کند، این در حالی است که بازپرداخت شهریه دانشجویان ۴۸ ماهه بوده و با سود یک و چهاردرصدی محاسبه می شود.

golsa
تیر ۲۸, ۱۳۹۸ ۳:۰۹ ب٫ظ

سلام من فردا ۲۹ شنبه مصاحبه دارم ، هیچ امادگی هم ندارم . اگه غیبت کنم باز برای مصاحبه در زمان دیگری دعوت میشم یا خیر ؟ لطفا راهنمایی کنین ممنون

شیرین
تیر ۲۸, ۱۳۹۸ ۵:۲۵ ب٫ظ
پاسخ به  golsa

سلام.
احتمالش زیاده که مصاحبه تاخیری برگزار کنن ولی ممکن هم هست نکنن.
اگر تاریخ جدیدی هم اعلام بشه حداکثر تا دو ماه دیگس. تو این مدت میتونید مقاله بدید یا مدرک زبان تهیه کنید؟

امیر
تیر ۲۹, ۱۳۹۸ ۲:۰۱ ب٫ظ
پاسخ به  golsa

۱۰۰درصد مججد تکمیل ظرفیت دعوت میشی

نیما
مرداد ۱, ۱۳۹۸ ۸:۵۱ ق٫ظ
پاسخ به  golsa

سلام.تکمیل ظرفیت وجود نداره ولی ممکنه برای غایبین یه مصاحبه تاخیری بزارن.پارسال اینطور بود

حدیث
تیر ۲۸, ۱۳۹۸ ۲:۱۹ ب٫ظ

سلام
اگه در روز مصاحبه استادی بگه قبولی و باید تعهد بدی در مصاحبه دانشگاهای دیگه شرکت نکنی، آیا واقعا طبق حرف اون استاد قبول میشم یا نتیجه دست سازمان سنجشه نه نظر استاد؟ و اینکه اگه تعهد بدم و عمل نکنم و مصاحبه دانشگاه های دیگه ام برم مشکلی پیش نمیاد؟

golsa
تیر ۲۸, ۱۳۹۸ ۳:۱۵ ب٫ظ
پاسخ به  حدیث

سلام امروز مصاحبه داشتین ؟ چطور بود ؟

امیر
تیر ۲۹, ۱۳۹۸ ۲:۰۳ ب٫ظ
پاسخ به  حدیث

نه خیر اون استادا بطور تقریبی و حدسی می تونن بهت بگن قبولی یه خیر چون جواب نهایی را سازمان اعلام می کند — شک نکن هرکسی دعوت ب مصاحبه شده قبوله بطور تضمین

حدیث
تیر ۳۱, ۱۳۹۸ ۱:۴۲ ب٫ظ
پاسخ به  امیر

خوب شما اول میگین به حرف استاد نیست بعد میگین هر کسی دعوت به مصاحبه بشه قبوله!!!!!!
استاد توی روز مصاحبه به من گفت من قبولت میکنم حالا موندم مصاحبه شهرای دیگه رو برم یا نرم

نیما
مرداد ۱, ۱۳۹۸ ۸:۵۱ ق٫ظ
پاسخ به  حدیث

حتما برید.اصلا به حرف هیچ استادی توجه نکنید

لیدا
مرداد ۴, ۱۳۹۸ ۲:۳۸ ق٫ظ
پاسخ به  امیر

واقعاً برام نظرات کارشناسی بعضیاتون عجیبه ! یا اصلاً متقاضی دکترا نیستید یا توی عمرتون مصاحبه نرفتید ؛ ازجمله شما امیر آقا
خداییش مجبور نیستید راهنمایی کنید اگر اطلاعاتتون کمه!!

shirin
تیر ۲۷, ۱۳۹۸ ۵:۰۸ ب٫ظ

سلام
کسی تونسته از طریق سامانه سجاد محل اقامت رزرو کنه؟
باید تماس بگیریم یا کار دیگه جز ثبت نام بکنیم؟
من چهار روز پیش درخواست دادم هنوز بررسی نشده. میخوام ببینم اگه به معنای عدم پذیرش هست که از طریق اداره محل کارم زودتر هتل بگیرم چون اونجا هم حداقل یک هفته زودتر باید رزرو بشه. چطوریه؟

نگار
تیر ۲۷, ۱۳۹۸ ۳:۲۱ ب٫ظ

سلام روز بخیر . آقای آریان من سوال داشتم که در صورت پذیرش برای یک واحد با تراز پایین ما این امکان رو داریم که سال آینده با کنکور دکتری و تکرار همین پروسه بعد از پذیرش از دانشگاه با تراز بالاتر اقدام به انتقالی به دانشگاه جدید داشته باشیم؟؟

آریان دانشجوی دکتری بدون‌آزمون نرم‌افزار واحدقزوین
تیر ۲۷, ۱۳۹۸ ۴:۴۷ ب٫ظ
پاسخ به  نگار

دیگه انتقالی نیاز نداره که. اگر شما سال آینده جای بهتر قبول شدید، انصراف میدین از جای قبلی و در جای جدید دروس رو معادل سازی می کنید.

علیرضا
تیر ۲۷, ۱۳۹۸ ۷:۱۸ ب٫ظ

سلام دکتر جان از ازاد به دولتی هم میشه دروس رو معادلسازی کنی؟

آریان دانشجوی دکتری بدون‌آزمون نرم‌افزار واحدقزوین
تیر ۲۷, ۱۳۹۸ ۷:۵۳ ب٫ظ
پاسخ به  علیرضا

میشه. اما شرایطی داره.
باید آیین نامه رو مطالعه کنید.

علیرضا
تیر ۲۷, ۱۳۹۸ ۸:۱۹ ب٫ظ

ایین نامه چی؟کجاهست؟راهنماییم کنید ممنون میشم

امیر
تیر ۲۹, ۱۳۹۸ ۲:۰۵ ب٫ظ
پاسخ به  علیرضا

خیر اصلا و ابدا

نیما
مرداد ۱, ۱۳۹۸ ۸:۵۲ ق٫ظ
پاسخ به  علیرضا

سلام.خیر.دولتی معادل سازی رو قبول نداره

معین
تیر ۲۸, ۱۳۹۸ ۱۱:۴۷ ب٫ظ

آقا رسول نتایج دکتری با آزمون و بدون آزمون ( استعداد درخشان) جداگانه اعلام میشه؟
ینی اگر در هر دو شرکت کرده باشیم، دو تا نتیجه قبولی داریم که به دلخواه میتونیم انتخاب کنیم؟

آریان دانشجوی دکتری بدون‌آزمون نرم‌افزار واحدقزوین
تیر ۲۹, ۱۳۹۸ ۰:۰۹ ق٫ظ
پاسخ به  معین

بله دقیقا.
اول با آزمون اعلام میشه، بعد بدون آزمون.

امیر
تیر ۲۹, ۱۳۹۸ ۲:۰۴ ب٫ظ
پاسخ به  نگار

بله میشه ولی یه مقدار اضافه پول ازت می گیرن بخاطر انصرافی از اون دانشگاه اولی

Sociology
تیر ۲۷, ۱۳۹۸ ۲:۴۴ ب٫ظ

توان پرداخت شهریه دانشگاه آزاد را داشته باشید همه تان قبولید. استرس نداشته باشید

آریان دانشجوی دکتری بدون‌آزمون نرم‌افزار واحدقزوین
تیر ۲۷, ۱۳۹۸ ۴:۴۸ ب٫ظ
پاسخ به  Sociology

کجا قبول شدن مهمه، نه صرفا قبول شدن.
رقابت برای جاهای خوب هنوزم زیاده.

سروش
تیر ۲۹, ۱۳۹۸ ۱۰:۴۴ ق٫ظ

یه جوری میگید کجا قبول شدن مهمه انگار شما دانشگاه هاروارد بورس شدید .آزاد قزوین … من و بکشنم پا تو دانشگاه آزاد قزوین نمیزارم،باید یه جا درس بخونی که با افتخار بگی من دانشگاه مثلا تهران مثلا تربیت مدرس یا علامه یا ….نه آزاد اونم قزوین

آریان دانشجوی دکتری بدون‌آزمون نرم‌افزار واحدقزوین
تیر ۲۹, ۱۳۹۸ ۱۱:۰۹ ق٫ظ
پاسخ به  سروش

مگه بنده در خصوص آزاد قزوین چیزی گفتم؟
شما اگر حداقل دو روز کامنت های من رو پیگیری میکردید، هرگز این کامنت رو نمیذاشتید.

من هیچ وقت نسبت به دانشگاه آزاد قزوین تعصب نداشته و ندارم. یکی از دلایل اثبات این مدعا این هستش که با اینکه دانشجوی دکتری هستم، اما چند روز دیگه مجددا مصاحبه دکتری دارم.

لطفا حساب شده تر کامنت بذارید، نه اینکه یک مرتبه بی خبر از همه جا، چنین کامنتی بذارید.

عرض بنده هم به داوطلبان دانشگاه آزاد بود نه داوطلبان بورسیه به آمریکا!

سروش
تیر ۲۹, ۱۳۹۸ ۱۱:۳۵ ق٫ظ

موفق باشید،اگر از کامنتم ناراحت شدید ببخشید قصد جسارت نداشتم.

آریان دانشجوی دکتری بدون‌آزمون نرم‌افزار واحدقزوین
تیر ۲۹, ۱۳۹۸ ۱۱:۴۳ ق٫ظ
پاسخ به  سروش

درود بر شما.
موفق باشید.

جواد
تیر ۲۹, ۱۳۹۸ ۱:۴۵ ب٫ظ
پاسخ به  سروش

سلام بر سروش عزیز.طی چند ماه گذشته من شاهد بودم که جناب اریان یک تنه سوالات متعدد عزیزان را پاسخ داده اند.از پاسخ هاشون اینجور برداشت میکنم که انچه درچنته دارند در طبق اخلاص میزارن.ما هیچکدام کامل نیستیم وبه راحتی هم میتوانیم برچسب های زیادی به هم بزنیم ولی باید نیمه پر لیوان راببینیم.اقا اریان هم از این چرخه خارج نیست ولی انصافا دیده ام که کامنتاشون رهگشای بسیاری از عزیزان بوده وگر نه ایشون نه پسر خاله بنده هس نه هم رشته ای من.من شیرازم ورشته هام هم زبان.موفق باشید.

لیدا
مرداد ۴, ۱۳۹۸ ۲:۴۱ ق٫ظ
پاسخ به  سروش

هرموقع همون قزوین رو تونستید برید و نرفتید اونموقع بیاین اینجا ! شما بخون و هاروارد بورسیه شو استاد

خرگوش تپه
تیر ۲۷, ۱۳۹۸ ۱۲:۱۳ ب٫ظ

سلام همرزما
یه نظری بدید. لطف می کنید

روانشناسی بالینی دیروز مصاحبه بودم.رفتارشون خیلی خوب بود. گفتن چرا روزانه شهرستانها شرکت نکردی امکان قبولیت بود. گفتم فقط میخام شیراز باشم.و دولتیم فقط شیراز شرکت کردم. گفتن ایشالا که قبول بشی.
گفتم واقعا اینارو که میگرسید بلدم ولی اینجا نمیشه توانایی رو نشون داد خوب. گفتن بله قبول داریم که این روند اشتباهه. و ما هم استرس و اینارو در نظر میگیریم

زبان دو تا متن پرسیدن جواب دادم. ۵ تا سوال تخصصی سه تاشو جواب دادم. همین.مقاله مم نمره دادن. دانشگاه محل تحصیلمم نمره دادن چون دولتی بود. البته لیسانسم غیر مرتبط بود. از دانشگاه محل لیسانسم پرسیدن که شیراز سراسری بود. رتبه ۷۱٫ روانشنایی بالینی هم فقط ۱۵ نفر کل دانشگاهها میخان.

حالا من قبول میشم؟ فدای پیش بینیاتون بشم

جواد
تیر ۲۷, ۱۳۹۸ ۱۲:۳۰ ب٫ظ
پاسخ به  خرگوش تپه

سلام خرگوش جان
رسما بهت گفتند قبولی دیگه.از این واضحتر مگه میشه؟مشخصه که توانایی بالایی داشتی وتونستی نظرشان را جلب کنی.تبریک میگیم خدمتتان وشیرینی یادت نره.ضمنا ازتپه هم اینقدر بالا نرو .خطرناکه

خرگوش تپه
تیر ۲۷, ۱۳۹۸ ۹:۱۲ ب٫ظ
پاسخ به  جواد

ممنونم ازت جواد

Zohreh
تیر ۲۷, ۱۳۹۸ ۱:۴۶ ق٫ظ

سلام خدا قوت
زمان مصاحبه غایبین و متاخرین را شما در کانال و سایت اعلام می کنید؟؟

آریان دانشجوی دکتری بدون‌آزمون نرم‌افزار واحدقزوین
تیر ۲۷, ۱۳۹۸ ۴:۵۱ ب٫ظ
پاسخ به  Zohreh

آره.‌ خبر جدیدی بیاد حتما اعلام می کنند.

شهلا ...
تیر ۲۶, ۱۳۹۸ ۱۱:۳۴ ب٫ظ

مصاحبه عالی بود من رفتم

رها
تیر ۲۷, ۱۳۹۸ ۹:۵۳ ق٫ظ
پاسخ به  شهلا ...

سلام خدا رو شکر چه رشته ای بودین چی پرسیدن؟

پونه
تیر ۲۶, ۱۳۹۸ ۱۱:۳۲ ب٫ظ

سلام دوستان رشته مدیریت آموزشی کسی هست ؟ تعداد شرکت گنندگان مصاحبه چه تعداد بودن کسی اطلاع داره؟

سارا
تیر ۲۶, ۱۳۹۸ ۹:۰۱ ب٫ظ

سلام دوستان من یک راهنمایی میخواستم، از طرف یک‌ دانشگاه به من تماس گرفتن گفتند چون نوبت دوم و بین الملل قبول شدی شما بیا از نوبت دوم انصراف بده تا ما بین الملل قبولت کنیم چون امتیاز بین الملل و نوبت دوم هر دو در یک سطح هست احتمالا نوبت دوم قبول میشی باید حتما با امضا و اثر انگشت انصراف بدی ، شما بودید انصراف میدادین؟؟

رضا
تیر ۲۷, ۱۳۹۸ ۰:۰۶ ق٫ظ
پاسخ به  سارا

باسلام ؛

هنوز برای اعلام نتایج نهایی و اسامی پذیرفته شدگان خیلی زود است .امکان ندارد از الان مشخص باشد که چه کسانی قبول شده باشند.

بنظر بنده شما فعلا کاری نکنید و منتظر اعلام نتایج نهایی در اواخر شهریور ماه باشید.

موفق باشید

عرفان
تیر ۲۷, ۱۳۹۸ ۲:۲۰ ق٫ظ
پاسخ به  رضا

امکان داره دوسته من من ساله ۹۶ دو هفته قبل از اعلام نتایج بهم گفتن قبول شدی

شیرین
تیر ۲۷, ۱۳۹۸ ۵:۱۱ ب٫ظ
پاسخ به  سارا

سلام. نوبت دوم که از بین المللی بهتره و شهریه اش هم خیلی پایینتره. چرا انصراف بدی؟!

امیر
تیر ۲۹, ۱۳۹۸ ۲:۰۹ ب٫ظ
پاسخ به  سارا

اگه واقعا نمی خوای بری برو انگشت بزن تا نفر بعدی قبول بشه در واقع اونا بخاطر نفر پشت سر شما هستن که اون قبول بشه و نکشه به تکمیل ظرفیت—البته میتونی بهشون بگی کرایه رفت و برگشت را بهت بدین تا بیام چون اونا سود را می برن و به حال شما هیچ اثری ندارد چه بری یا نری

علی
تیر ۲۶, ۱۳۹۸ ۶:۲۸ ب٫ظ

واقعا رقابتی در قبولی آزاد نیست و هر کس شرکت کرده قبول شده البته شاید در بعضی رشته ها اندک رقابتی باشه ولی واقعا دکتری آزاد سالهاست بدون کنکور شده است.

آریان دانشجوی دکتری بدون‌آزمون نرم‌افزار واحدقزوین
تیر ۲۶, ۱۳۹۸ ۷:۴۷ ب٫ظ
پاسخ به  علی

پس اگر اینجوریه پس چرا همه متقاضیان تهران نمیتونن در واحدهای تهران پذیرفته بشن و ناچارا در واحدهای شهرستان ثبت نام میکنن؟

شاید برای واحدهای دور افتاده رقابتی آنچنانی نباشه ولی برای واحدهای خوب، رقابت سنگینی هست.

امیر
مرداد ۶, ۱۳۹۸ ۲:۱۱ ب٫ظ

من عمران علوم تحقیقات قبول شدم ولی چون ۱۶ ساعت دور بودم از تهران مجدد تو تکمیل ظرفیت زدم علوم تحقیقات اهواز—— البته ما فارغ شدیم و علوم تحقیقات ها هم حذف شدن—— از ۹۳ به بعد دکتری ول شد و درشو باز کردن—البته اینو بگم خروجی هم نداریم—-فارغ شدن از ازاد خیلی خیلی سخت تر از دولتی هست چون اونا یه مقاله می خوان ولی ازاد ۲تا البته گروه های مهندسی را میگم —علوم انسانی باز مثل دولتیه

آریان دانشجوی دکتری بدون‌آزمون نرم‌افزار واحدقزوین
تیر ۲۶, ۱۳۹۸ ۷:۴۸ ب٫ظ
پاسخ به  علی

آقا علی، قبول شدن مهم نیست. کجا قبول شدن مهمه.

الف
تیر ۲۶, ۱۳۹۸ ۹:۲۷ ب٫ظ
پاسخ به  علی

علی آقا فراموش نکنید که نسبت ۳ به ۱ بعد از چند مرحله غربالگری بوده، در مرحله آخر شده ۳ به ۱ .
سراسری هم تقریبا همینه.(مرحله آخر تعداد مصاحبه رفته ها کم میشه).

Sociology به الف
تیر ۲۷, ۱۳۹۸ ۲:۴۲ ب٫ظ
پاسخ به  الف

خوب اگر رقابت آزاد مانند سراسری چرا می خواهید ۸۰میلیون شهریه بدهید؟بروید سراسری. دانشگاه سراسری نحوه پذیرش اش به این شکل است. رقم اش نزدیک ۲۰به ۱برای روزانه است. اما دانشگاه آزاد رقابت ۲به ۱ آنهم در تهران والا در شهرستان متقاضی باخودش رقابت داره نه کسی دیگه ای

...
تیر ۲۷, ۱۳۹۸ ۱۰:۲۹ ب٫ظ
پاسخ به  Sociology به الف

۱- پول زیادی داریم و دوست داریم به یک عده جوان و کارمند نون بدیم بخورند.
۲- فراموش نکنید که نسبت ۳ به ۱ بعد از چند مرحله غربالگری بوده، در مرحله آخر شده ۳ به ۱ .

Sociology
تیر ۲۸, ۱۳۹۸ ۵:۴۲ ق٫ظ
پاسخ به  ...

حدنصاب دانشگاه آزاد به نحوه ای است که ظرفیت اش خالی نباشه. چون وابسته به شهریه دانشجو است. غربال خاصی تو کارنیست

الف
تیر ۲۷, ۱۳۹۸ ۱۱:۳۹ ب٫ظ
پاسخ به  Sociology به الف

در تهران و اطرافش رقابت سخته.
بعدش من ترجیح میدم آزاد تهران بخونم تا سراسری شهرستان.
پولش هم تامین کردم، شما با شهریه ما مشکلی داری؟! شما سراسری بخون و در کار دیگران مداخله نکن.

Sociology
تیر ۲۸, ۱۳۹۸ ۵:۴۰ ق٫ظ
پاسخ به  الف

من دانشجو دوره روزانه دکتری هستم. شما خودتون برای پرداخت شهریه آماده کن. ۸۰میلیون شهریه از رگ گردن بهت نزدیکتر.

eng
تیر ۳۰, ۱۳۹۸ ۰:۲۰ ق٫ظ
پاسخ به  Sociology

۸۰ میلیون؟؟؟؟؟….شهریه دانشگاه ازاد بیشتر از اینها باید باشد…

محمد
تیر ۲۶, ۱۳۹۸ ۲:۴۴ ب٫ظ

سلام آقایون از مصاحبه رشته مدیریت ورزشی اطلاع دارین چه سوالاتی کردند ممنون میشم

مهدی
تیر ۲۶, ۱۳۹۸ ۴:۳۶ ب٫ظ
پاسخ به  محمد

جناب محمد، مصاحبه رشته مدیریت ورزشی ۳۱ تیرماه هست.

جواد
تیر ۲۶, ۱۳۹۸ ۱۲:۵۷ ب٫ظ

سلام.دوستان اگر کسی از تاریخ مصاحبه گروه زبان انگلیسی مخصوصا دکترای اموزش زبان انگلیسی اطلاع داره لطفا اطلاع رسانی کنه.ممنون

مانا
تیر ۲۶, ۱۳۹۸ ۹:۳۷ ب٫ظ
پاسخ به  جواد

سلام،۶مرداد

دنیا
تیر ۲۶, ۱۳۹۸ ۱۰:۳۰ ق٫ظ

سلامم آقا آرین. من هم رشته ی شما هستم و خیلی استرس دارم . روز شنبه مصاحبه دارم.میشه راهنماییم کنید توی این دو روز روی چی متمرکز بشم و چه چیزهایی توی مصاحبه ازم میخوان. ممنون

آریان دانشجوی دکتری بدون‌آزمون نرم‌افزار واحدقزوین
تیر ۲۶, ۱۳۹۸ ۷:۵۰ ب٫ظ
پاسخ به  دنیا

سلام.
مرور سیستم عامل پیشرفته، مهندسی نرم افزار پیشرفته و پایگاه داده پیشرفته.
تسلط روی پایان نامه و مقالات.
آماده کردن چند متن احتمالی به زبان انگلیسی.

فقط وقتی از مصاحبه اومدید بیرون، بگید دقیقا چیا پرسیدن. ممنون.

دنیا
تیر ۲۶, ۱۳۹۸ ۸:۲۰ ب٫ظ

ممنون.چشم

.....
تیر ۲۶, ۱۳۹۸ ۸:۳۰ ب٫ظ

مهندسی نرم افزار از چه کتابی استفاده میکنید؟

دنیا
تیر ۳۰, ۱۳۹۸ ۱۲:۳۸ ب٫ظ
پاسخ به  .....

سلام. دیروز مصاحبه داشتم. خیلی شلوغ بود. سوالات زیادی از پایان نامه م پرسیدن از مقاله هام پرسیدن و اصلا سوال زبانی پرسیده نشد. یعنی واقعا شک کردم به این نوع مصاحبه. یه خانم هم اونجا بود سهمیه ۲۵ درصد داشت که گفت اصلا سوالی که ارزش داشته باشه ازم نپرسیدن و فقط تمام اون فرمی که برای مقاله و جشنواره و کتاب بوده رو پر کرن که هکه منفی بوده. نظرتون چیه؟؟؟؟؟؟؟

لی لی
تیر ۲۶, ۱۳۹۸ ۸:۴۱ ق٫ظ

سلام در نتایج نهایی اگه اولین دانشگاه رتبه برآوریم همان دانشگاه اعلام می شه یا چندان از دانشگاههایی که رتبه آوردیم و انایاب با خودمان است که کجا برویم ممکنه راهنمایی کنید

رضا
تیر ۲۶, ۱۳۹۸ ۵:۳۴ ب٫ظ
پاسخ به  لی لی

سلام ؛

بر اساس ترتیب انتخاب شما ؛ در اولین دانشگاهی که امتیاز لازم را برای قبولی کسب کرده اید؛ پذیرفته خواهید شد .این دانشگاه ممکن است انتخاب اول شما باشد یا انتخاب های بعدی .
وقتی در آن دانشگاه پذیرفته شدید، دیگر انتخاب های بعدی شما خوانده نمی شود .
موفق باشید

امید مدیریت
تیر ۲۶, ۱۳۹۸ ۸:۳۷ ق٫ظ

با سلام لطفا جهت تجمیع تجربیات ؛در خصوص مصاحبه ها در قسمت مربوطه که سایت در نظر گرفته کامنت بگذارید.ممنون

محدثه
تیر ۲۶, ۱۳۹۸ ۴:۳۴ ق٫ظ

به نقل از مسئول تمشیت سنجش دانشگاه آزاد از ۳۲ هزار نفر ۲۵ هزار نفر اعلام آمادگی کردن برای مصاحبه،که از این ۲۵ هزار نفر ۱۱ هزار نفر داوطلب اون ۳۳ رشته ای هستم که زمان مصاحبشون اول اعلام شد و ۱۴ هزار نفر داوطلب ۲۴۰ رشته بعدی هستن که عملا زیارت تو اون ۳۳ رشته خیلی فشرده است .

منبع خبر: خبرگزاری رسمی دانشگاه آزاد (ایسکانیوز )

عرفان
تیر ۲۷, ۱۳۹۸ ۲:۲۲ ق٫ظ
پاسخ به  محدثه

شاید باورتون نشه همین ظرفیت ۱۰ هزار نفری هم پر نمیشه چون خیلی ها که قبول میشن نمیان برای ثبت نام

رضا
تیر ۲۶, ۱۳۹۸ ۱:۱۸ ق٫ظ

باسلام و آرزوی موفقیت برای عزیزان ؛

اینکه گفته شود برای هر صندلی دکتری سه نفر رقابت می کنند، حرف صحیحی نیست .

در برخی رشته ها رقابت سخت تر است ، بویژه رشته های حقوق و روانشناسی .
در این رشته ها تعداد داوطلبان زیاد و تعداد قبولی ها کمتر است و شانس قبولی هم نسبتا پایین تر است .

اما در برخی رشته ها رقابت کمتر است و احتمال قبولی زیادتر ، ازجمله رشته های فنی

مطهره
تیر ۲۶, ۱۳۹۸ ۱:۰۵ ق٫ظ

دوستان کسی در مورد آمار شرکت کنندگان مصاحبه روانشناسی تربیتی اطلاعی داره؟

جزا
تیر ۲۵, ۱۳۹۸ ۱۱:۱۸ ب٫ظ

من مصاحبه حقوق جزا داشتم.از پایان نامه سوال کلی پرسیدند از حقوق جزای عمومی و آیین دادرسی کیفری هم سوال شد مثلا فرق تبیین و تفهیم و معاونت در جرم و سببیت و دیه و جبران خسارت انشعاب غیر مجاز و چند خط ترجمه انگلیسی و متون فقه

سهیل
تیر ۲۷, ۱۳۹۸ ۰:۳۷ ق٫ظ
پاسخ به  جزا

چه روزی بودید؟کدوم اتاق رفتید؟آخه منم هم رشته شما بودم و تقزیبا همینا رو ازم پرسیدند

روانشناس
تیر ۲۵, ۱۳۹۸ ۸:۰۱ ب٫ظ

در رشته روانشناسی ١١٠٠٠ نفر دعوت به مصاحبه شدند. اگه ١٠٠ نفر هم جذب کنه میشه به عبارتی هر ١١ نفر به یک نفر. از ٣٠٠٠٠ نفری که اعلام کرده فقط ١١٠٠٠ نفر تو رشته روانشناسی و گرایش های اون هستند. پس اینکه می فرمایید هر سه نفر به یک نفر برای رشته های کم تراکم هست.

سعید آرام
تیر ۲۵, ۱۳۹۸ ۹:۳۱ ب٫ظ
پاسخ به  روانشناس

کل شرکت کننده های روانشناسی ۱۱ هزار نفر بودن اصن؟؟؟

شهریار
تیر ۲۵, ۱۳۹۸ ۱۰:۱۳ ب٫ظ
پاسخ به  سعید آرام

بله ۱۱ هزار نفر شرکت کننده داره . ولی ظرفیت پذیرش اون هم ۲۲ هزار نفره :))))))

زهرا
تیر ۲۶, ۱۳۹۸ ۱:۵۶ ق٫ظ
پاسخ به  سعید آرام

یه مقدار هم بیشترازاین رقم هس تازه. روانشناسی بدترین آمارش کت کننده داره وقبولیش باید انگارازهفت خوان بگذری متاسفانه. خیلی سخته این رشته. البته فقط سه گرایش سخته. بالینی وعمومی وسلامت..
مثلا گرایش تربیتی راحتتره به نسبت اون سه گرایش..

eng
تیر ۲۵, ۱۳۹۸ ۱۰:۵۶ ب٫ظ
پاسخ به  روانشناس

این امار شما عجیب هست …در بالا ذکر شده ۱۱۰۰۰ نفر از رشته علوم انسانی هست نه رشته روانشناسی!!!!!!!!!!!!……البته بسیاری از رشته ها بدلیل کمتر بودن داوطلب نسبت به ظرفیت جذب، رقابت برعکس است یعنی اعضای مصاحبه کننده دانشگاه ازاد باهم رقابت می کنند تا دانشجو جذب کنن…..

روانشناس
تیر ۲۵, ۱۳۹۸ ۵:۴۳ ب٫ظ

پس در رشته ما روانشناسی با ١١٠٠٠ نفر رقابت اگه ٩٠٠٠ نفر هم در مصاحبه شرکت کنند به ازای هر ٣٠٠٠ نفر یک صندلی وجود خواهد داشت؟

شهریار
تیر ۲۵, ۱۳۹۸ ۶:۲۳ ب٫ظ
پاسخ به  روانشناس

یعنی در کل دانشگاههای آزاد سراسر ایران فقط ۳ نفر دانشجوی دکتری روانشناسی میگیرن ؟ ؟؟؟؟؟

شهریار
تیر ۲۵, ۱۳۹۸ ۶:۲۵ ب٫ظ
پاسخ به  شهریار

در ضمن کل نفرات مصاحبه شوندگان ۳۲ هزار نفر اعلام شده . اونوقت ۱۱۰۰۰ نفرش مال رشته روانشناسیه ؟؟؟؟؟؟

سعید آرام
تیر ۲۵, ۱۳۹۸ ۷:۴۲ ب٫ظ
پاسخ به  روانشناس

به نظرم شما تا همینجا که ادامه تحصیل دادید کافیه

حسنا
تیر ۲۵, ۱۳۹۸ ۳:۳۲ ب٫ظ

آقای آرین و دوستان دیگر سلام.
ببخشید حد نصاب های هر رشته/دانشگاه (آزاد) رو از کجا می شه فهمید؟ممنون میشم اگه راهنمایی کنید یا اگر لینکی هست در اختیار قرار بدید.

آریان دانشجوی دکتری بدون‌آزمون نرم‌افزار واحدقزوین
تیر ۲۵, ۱۳۹۸ ۴:۳۳ ب٫ظ
پاسخ به  حسنا

در کارنامه شرکت کنندگان موجوده.
کسانی که کارنامه هاشون رو به اشتراک میذارن.

lee
تیر ۲۷, ۱۳۹۸ ۶:۳۱ ق٫ظ

سلام آقاى آریان آیا نیازه که مدرک کارشناسى رو هم ببریم؟ یا فقط مدرک کارشناسى ارشد کافیه

آریان دانشجوی دکتری بدون‌آزمون نرم‌افزار واحدقزوین
تیر ۲۷, ۱۳۹۸ ۱۲:۳۲ ب٫ظ
پاسخ به  lee

کارشناسی نیاز نیست.
اگر داری ببر، نداری هم نبر.

Zohreh
تیر ۲۵, ۱۳۹۸ ۳:۰۶ ب٫ظ

زمان مصاحبه متاخرین و غایبین دکتری ۹۸ کی هست؟؟

آریان دانشجوی دکتری بدون‌آزمون نرم‌افزار واحدقزوین
تیر ۲۵, ۱۳۹۸ ۴:۳۳ ب٫ظ
پاسخ به  Zohreh

فعلا چیزی ندیدم در این مورد.
فعلا فقط گفتن تا ۱۰ مرداد مصاحبه هست.

فاطمه
تیر ۲۵, ۱۳۹۸ ۱۱:۰۳ ب٫ظ
پاسخ به  Zohreh

احتمال زیادبعدازده مردادمطمئن باش برای غایبین هم یک تاریخی میزارند

ابراهیم پاشا
تیر ۲۵, ۱۳۹۸ ۳:۰۳ ب٫ظ

امروز سه شنبه ۸ صبح رفتم برای مصاحبه علوم و تحقیقات ؛روانشاسی عمومی. من همراه دونفر داوطلب دیگه وارد اتاقی شدیم که سه نفر از اساتید میانسال اونجا بودند . هرکدوم از اساتید با یک نفر از ماها مصاحبه رو شروع کرد و بترتیب هرکدوم مون به نفر دوم و سوم مراجعه کردیم . نفراول سوابق و مقالات و مدارکم رو دید و چند تا سوال پرسید و نفردوم هم در مورد پایان نامه م سوالاتی رو پرسید و اینکه هدفت چیه برای ادامه تحصیل . و نفرسوم هم از DSM سوالاتی رو پرسید و چند خط زبان هم جلوم گذاشت . نکته بسیار مهم مصاحبه این بود که هر سه استاد بزرگوار و محترم بسیار عالی برخورد کردند ؛ واز اون جو و فضایی که معمولا موسسات کنکور مطرح میکنند که توام با استرس و ترس بود اصلا خبری نبود . خیلی صبور و مهربون بودند و فرصت پاسخگویی رو با آرامش میدادند، البته خیلی دقیق و باهوش بودند و مو رو از ماست بیرون میکشیدند. هرچند فضای قبل ازورود به اتاق مصاحبه خیلی خفه و پراسترس بود و آدمایی که اومده بودند برای مصاحبه سردرگریبان و مضطرب بودند ولی وقتی وارد اتاق مصاحبه شدم کاملا فضای مثبت اونجا رو حس کردم . بنابراین خیالتون از مصاحبه راحت باشه چون با دقتی که این آقایون داشتند حتمن حق به حقدار میرسه . همین جا از مسئول این گروه و تمام دوستانی که قبلا تجاربشون رو به اشتراک گذاشتن تشکر و قدردانی میکنم . امیدوارم هرچی خیروصلاح مون باشه برامون… ادامه نظر»

صفا
تیر ۲۵, ۱۳۹۸ ۲:۴۲ ب٫ظ

سلام من روز اول رفتم مصاحبه اصلا مدارکی که گفته بودن را مد نظر قرار ندادن ( سوابق تدریس ، دوره ها ، چاپ مقاله و … صرفا سوالاتی را از روی برگه می پرسیدن) و در مورد پایان نامه هم به من گفتن چرا ۲۰ شده ( ۱۸ + ۲ نمره مقاله) گفتم من نمره ندادم اساتید دادن. تمرکز بر نظریه ها و مطالب درسی بود.
در مورد توانمندی استفاده از نرم افزارها هم پرسیدن. ولی در کل هر اتاق مصاحبه سلیقه ایی عمل می کردن و بعضی اتاق ها فقط در حد معرفی و سوالات کلی و بعضی از اتاق ها داوطلب را سوال پیچ کرده و بین نیم تا ۴۵ دقیقه طول می کشید. و این عین بی عدالتی بود

مریم
تیر ۲۵, ۱۳۹۸ ۳:۳۱ ب٫ظ
پاسخ به  صفا

دقیقا همینطور بود.

رضا
تیر ۲۵, ۱۳۹۸ ۶:۳۵ ب٫ظ
پاسخ به  صفا

اصلا مناسب نبود , این نوع روند اصلا برای مصاحبه ی مقطع دکتری منطقی نیست.

محمد
تیر ۲۷, ۱۳۹۸ ۸:۰۵ ب٫ظ
پاسخ به  صفا

چرا بی عدالتی بود؟
برای اینکه بی عدالتی نشه مصاحبه ها متمرکز در تهران برگزار شد
شما توقع داری فقط یه استاد این همه متقاضی رو مصاحبه کنه؟

صفا
تیر ۲۸, ۱۳۹۸ ۰:۱۸ ق٫ظ
پاسخ به  محمد

یک استاد نه ولی حداقل در سوالات و روند مصاحبه اتفاق نظر باشه نه اینکه یک نفر ۴۵ دقیقه طول بکشه ( به قول کارمند دانشگاه که به من گفت وای افتادی اتاق D استادان تو این اتاق سوراخ سوراخ میکنن و به رگبار می بندن) یک اتاق دیگه هر نفر ۱۰ و نهایتا ۱۵ دقیقه

علی
تیر ۲۵, ۱۳۹۸ ۱:۵۷ ب٫ظ

سلام دوستان
باید اصل تک تک مقاله ها رو کپی بگیریم یا نه نیازی به این کار نیست؟ آنلاین چک میکنن و فقط گواهی پذیرش کافیه؟

دانشجوی دکتری
تیر ۲۵, ۱۳۹۸ ۳:۱۰ ب٫ظ
پاسخ به  علی

مقاله هایی که پذیرش و چاپ شده اند مورد نظر است. مقاله ها را همراه داشته باشید. از محتوای مقاله ها سوال می پرسند

مریم
تیر ۲۵, ۱۳۹۸ ۳:۳۲ ب٫ظ
پاسخ به  علی

من مقاله کنفرانسی داشتم نه اونو نگاه کردن نه پایان نامه

آریان دانشجوی دکتری بدون‌آزمون نرم‌افزار واحدقزوین
تیر ۲۵, ۱۳۹۸ ۴:۳۷ ب٫ظ
پاسخ به  مریم

معمولا برای کنفرانسی های داخلی، فقط گواهی پذیرش و حضورش رو نگاه میکنن.

ولی ژورنالی ها باید دقیقتر بررسی بشه.

دنیا
تیر ۲۵, ۱۳۹۸ ۱۲:۵۵ ب٫ظ

سلام دوستان
فرم مصاحبه رو کجا پر کنیم؟

شهریار
تیر ۲۵, ۱۳۹۸ ۲:۱۸ ب٫ظ
پاسخ به  دنیا

فرم مصاجبه مجزای وجود نداره . همون فرم ثبت نام مصاحبه و واریز ۹۲ هزار تومن هست

آریان دانشجوی دکتری بدون‌آزمون نرم‌افزار واحدقزوین
تیر ۲۵, ۱۳۹۸ ۴:۳۷ ب٫ظ
پاسخ به  دنیا

فرم مصاحبه نداره امسال.

سپهر
تیر ۲۵, ۱۳۹۸ ۱۲:۴۶ ب٫ظ

سلام خدمت دوستان
من امروز رفتم مصاحبه. تعداد نفراتی که توی مصاحبه شرکت نکرده بودن به نظرم زیاد بود. گاها اسم چند نفر را صدا میکرد تا یه نفر توی سالن باشه

شهریار
تیر ۲۵, ۱۳۹۸ ۱:۴۳ ب٫ظ
پاسخ به  سپهر

بله همینطوره . دیشب خدمت دوستان عرض کردم . ۱۰ الی ۱۵ درصد در مصاحبه شرکت نمیکنن و به همین میزان هم اصلا برای مصاحبه ثبت نام نکردن . پس تا این مرحله ۲۵ هزار داوطلب میشه که یه درصدی هم پس از قبولی نمیان . پس شانس قبولی ۲ به ۱ هست نه ۳ به یک
البته برای تهران از نسبت ۳ به ۱ بیشتر و برای دانشگاههای درجه ۳ آزاد , ۱ به ۱ و حتی کمتر هست .

فردوس
تیر ۲۵, ۱۳۹۸ ۱۲:۴۴ ب٫ظ

دوستان کسی درمورد نحوه مصاحبه رشته حسابداری خبر نداره…چه جوریه؟

مریم
تیر ۲۵, ۱۳۹۸ ۳:۳۴ ب٫ظ
پاسخ به  فردوس

۵ تا اتاق بود هر کدوم یجور من E بودم اصلا مقاله پایان نامه و زبان نپرسیدن فقط سوالای درسی . اونم نه کلی یکی که موردی میپرسید

حمید
تیر ۲۵, ۱۳۹۸ ۶:۴۵ ب٫ظ
پاسخ به  مریم

با سلام و احترام
خسته نباشید. انشاءالله موفق باشید. میتونید بیشتر راهنمایی کنید . چه سوالهای پرسیدن راجب کدوم درسها آیا زبان هم پرسیدن؟

سوفیا
تیر ۲۵, ۱۳۹۸ ۹:۵۸ ق٫ظ

سلام دوستان.من مصاحبه با آزمون و بدون آزمونم در یک تاریخ و ساعت هست.باید دوسری مدارک پژوهشی و مقاله ببرم؟برای هر کدام جداگانه میخوان؟

شهریار
تیر ۲۵, ۱۳۹۸ ۱:۴۸ ب٫ظ
پاسخ به  سوفیا

خیر یه نسخه کفایت میکنه . چون مدارک رو از شما نمیگیرن . بهتون پی میدن

سوفیا
تیر ۲۵, ۱۳۹۸ ۳:۳۶ ب٫ظ
پاسخ به  شهریار

آقای شهریار پس چرا گفتن فتوکپی واصل انها را بیاورید اگر نمیگیرن؟

شهریار
تیر ۲۵, ۱۳۹۸ ۳:۵۹ ب٫ظ
پاسخ به  سوفیا

کی گفته ؟ تو سایت که تاریخ مصاحبتون رو اعلام کرده نگاه کنید . نوشته :
توجه :
داوطلب گرامی ، در زمان حضور جهت مصاحبه و ارزیابی تخصصی لازم است مدارک شناسایی (اصل شناسنامه و کارت ملی) ، کلیه سوابق علمی،آموزشی و تحقیقاتی شامل مقاله،پروژه،ترجمه، تالیف،گواهی ثبت اختراع و یا کسب مقام در جشنواره های علمی در زمینه های مرتبط با رشته به انضمام اصل مدرک تحصیلی و نسخه ای از ریزنمرات و پایان نامه مقطع کارشناسی ارشد و مدرک زبان خارجی معتبر را همراه خود داشته باشید . مصاحبه کلیه رشته های دوره دکتری تخصصی دانشگاه آزاد اسلامی در واحد علوم و تحقیقات تهران به آدرس : تهران – انتهای بزرگراه شهید ستاری شمال – میدان دانشگاه – بلوار شهدای حصارک برگزار خواهد شد.
اکیدا توصیه می شود حداقل نیم ساعت قبل از زمان اعلام شده در محل برگزاری مصاحبه حضور یابید.

در ضمن دوستانی که برای مصاحبه رفته بودن گفتن اساتید مدرکی رو پیش خودشون نگه نمیدارن .

شهریار
تیر ۲۵, ۱۳۹۸ ۴:۰۳ ب٫ظ
پاسخ به  شهریار

بعضی از دوستان حتی از پایان نامشون هم کپی میگیرن با خودشون میبرن و کلی هزینه میکنن که نیازی نیست . همون صحافی شده رو ببرید .

آریان دانشجوی دکتری بدون‌آزمون نرم‌افزار واحدقزوین
تیر ۲۵, ۱۳۹۸ ۴:۴۳ ب٫ظ
پاسخ به  سوفیا

خانم سوفیا، سال ۹۶ و ۹۷ اصل مدارک رویت میشد و کپی برخی از اونها رو نگه میداشتن به عنوان مدرک و سند نمره دهی خودشون.

در واقع کپی صفحه اول مقالات و کپی گواهی حضور مقالات همایشی.

ناامید
تیر ۲۵, ۱۳۹۸ ۹:۵۷ ق٫ظ

سلام جناب آریان و آقا ناصر . من خودم رفتم مصاحبه روز ۲۳ تیر ماه . باور کنید رشته ما درصد تخصصی صفر درصد دعوت به مصاحبه شده بود . تراز رشته ما پایین اومده و مثلا تراز ۴۰۰ هم دعوت به صماحبه شده . خیلی ناراحت شدم آخه دیگه صفردرصد !!! خودم کارنامه اش رو دیدم . چند نفر مسخره ام کردن که برای مصاحبه هم مطالعه کردی ؟ هنوز نمیدونی دانشگاه ازاد ورشکست شده و همه رو می گیره ؟ راستش تصمیم گرفتم دوباره بخونم امسال کنکور بدم . من دنبال مدرک نیستم و پارسال هم درس های کنکور رو خوندم . چه کار کنم ؟ دوباره به خودم فرصت بدم تا استرس نداشته باشم و کنکور حاضر بشم ؟

علی
تیر ۲۵, ۱۳۹۸ ۱۰:۵۵ ق٫ظ
پاسخ به  ناامید

واقعا همینطوره در خیلی از موارد حتی آزاد با صندلی خالی مواجه است بخصوص واحدهای شهرستان، مثلا ۷ نفر میخواد فقط ۵ نفر شرکت کننده داره.

آریان دانشجوی دکتری بدون‌آزمون نرم‌افزار واحدقزوین
تیر ۲۵, ۱۳۹۸ ۴:۵۵ ب٫ظ
پاسخ به  ناامید

خب حالا دعوت هم بشه، برای کجا دعوت شده بود؟
آیا با اون کارنامه برای علوم و تحقیقات دعوت شده بود؟
اصلا از کجا معلوم اون فرد قبول بشه؟
اگر هم قبول بشه، شاید یک واحد ضعیف دور افتاده باشه، درسته؟

اگر انقدر الکی هستش، خب پس چرا خیلی ها هر سال به طور کامل اوت میشن و یا نهایتا در یک واحد ضعیف قبول میشن؟

قبولی در تهران به این راحتی ها هم که شما میگید نیست.

ناصر
تیر ۲۵, ۱۳۹۸ ۲:۳۲ ق٫ظ

تو متن خبر نوشته طرف میخواد دکتری روانشناسی بخونه تا بتونه از اون در زندگی و تربیت فرزند استفاده کنه! واقعا تاسف میخورم که چرا جامعه ما اینقدر مدرک گرا شدند! طرف حتی نمیدونه مقطع دکتری به دنبال بسط دانش و تحقیق و پژوهش هست نه یادگیری تئوری که شما بخوای برای تربیت فرزند از اون استفاده کنی! و یا اینکه شما با مدرک ارشد هم میتونی به تربیت فرزند بپردازی و نیازی نیست ۱۰۰ میلیون خرج کنی و ۴ سال از زندگی و فرزندت بزنی بیای مدرک دکتری بگیری!

آریان دانشجوی دکتری بدون‌آزمون نرم‌افزار واحدقزوین
تیر ۲۵, ۱۳۹۸ ۲:۵۵ ق٫ظ
پاسخ به  ناصر

شک نکن ایشان مطب روانشناسی داره.
میخواد روی تابلو مطب بزنه خانم دکتر که مراجعه کنندگانش بیشتر بشه. وگرنه کسی برای تربیت بهتر فرزند دنبال دکتری نمیره.

Sss
تیر ۲۵, ۱۳۹۸ ۹:۱۳ ق٫ظ
پاسخ به  ناصر

واقعا موافقم،برای تربیت فرزندکافیه طرف سواد خوندن کتابای روانشناسی داشته باشه

بنده خدا
تیر ۲۵, ۱۳۹۸ ۲:۰۳ ق٫ظ

با سلام
لطفا با حمایت از این کمپین و رسیدن حامیان به ۵۰۰ نفر، از بی عدالتی جلوگیری کنید. اگر حتی امسال این بی عدالتی شامل حال شما نشه… با تشکر
https://my.farsnews.com/c/9535

نه به حدنصاب مصاحبه
تیر ۲۵, ۱۳۹۸ ۱:۳۴ ق٫ظ

ما هم بعنوان رتبه‌های زیر ده، که قربانی اعمال سلیقه اساتید و کمبود ظرفیت دوره روزانه میشویم و پول هم نداریم به تحصیل در دانشگاههای پولی بپردازیم، برای همه آرزوی موفقیت میکنیم.
این مملکت، بیشتر از ما بعنوان پژوهشگر و خاک کتاب خورده، به بانویی دارای فرزند دوساله با مدرک دکترا نیاز دارد که ارشد برای تربیت فرزندش کافی نبوده که شرایط گرفتن دکترا را نیز داشته باشد. قطعا فردا روز در دانشگاه نیز تدریس خواهد کرد.
با آرزوی ایرانی آباد!!

آریان دانشجوی دکتری بدون‌آزمون نرم‌افزار واحدقزوین
تیر ۲۵, ۱۳۹۸ ۳:۰۰ ق٫ظ

اگر چند سال پیش میگفتن ۱۰۰ میلیون خیلی زیاده، تایید می کردم ولی الان نه.

چون یه نگاه به قیمت ماشین و خونه و وسایل خونه بندازی، میبینی واقعا با ۱۰۰ میلیون چیز زیادی نمیتونی بخری.

وقتی که قیمت ملک ۱۰۰ میلیونی شده ۶۰۰ میلیون، اون هم در مدت زمان خیلی کوتاه، یعنی ۱۰۰ تومن دکتری واقعا مبلغ زیادی نیست. اون هم برای حداقل ۴ سال. برای چند سال دیگه، ارزش ۱۰۰ میلیون میشه ۱۰ میلیون.

شما یک ماشین متوسط بازار هم داشته باشی، چیزی حدود ۱۰۰ میلیون قیمتشه. ماشین ۳۰ میلیونی طرف شد ۹۰ میلیون، به همین راحتی شهریه کل دکتراش تامین شد.

یوسف
تیر ۲۵, ۱۳۹۸ ۸:۴۷ ق٫ظ

برادر رسول شما چرا همیشه یک طرف رو نگاه میکنید؟ و متأسفانه به استنتاجهای اشتباهی می رسید.

طرف ماشینش از ۳۰ شده ۹۰ میلیون، خب فروخت و هزینه دکتراش به خوبی و خوشی تأمین شد. حالا میخواد بره عین ماشین خودش رو بخره، با ۳۰ تومن میتونه بخره؟
این تورم چند صددرصدی شامل درآمد نمیشه داداش. برای افزایش درآمد همان فوق فوقش ۲۰ درصد اعمال میشه.
این وضعیت به سود قشر مرفه جامعه، بدبختی قشر متوسط و ضعیف جامعه منجر شده.

یک راه حل هم اخیرا برای هزینه های رفت و آمد ارائه دادید که در اون مورد هم فقط قیمت گاز رو درنظر گرفته بودید. آخه مگه اقتصاد فقط به گاز و بنزین ربط داره؟ برادر اقتصاد مثل تار عنکبوته. با بالا رفتن قیمت ماشین یا خونه وضع بهبود پیدا نمیکنه. اونایی که درآمدشون رو هم با این وضعیت جور میکنند که بازاریهای عزیز این کار رو خیلی خوب بلدند، فرقی براشون نمیکنه ولی بقیه بدبخت میشند.
کمی فکر کنیم هنگام توجیه …

Archi
تیر ۲۵, ۱۳۹۸ ۱۱:۵۴ ق٫ظ
پاسخ به  یوسف

با آقا یوسف موافقم. تحلیل آقای آریان اشتباه است … این کلام مجال فراخی را مطلبد و از حوصله برگه خارج!!

آریان دانشجوی دکتری بدون‌آزمون نرم‌افزار واحدقزوین
تیر ۲۵, ۱۳۹۸ ۳:۳۸ ب٫ظ
پاسخ به  Archi

این تحلیل برای شهریه دکتری کاملا صحیح هست. چون شهریه دکتری افزایش چندین برابری نداره مثل سایر اقلام.

بالا توضیح دادم‌.

آریان دانشجوی دکتری بدون‌آزمون نرم‌افزار واحدقزوین
تیر ۲۵, ۱۳۹۸ ۳:۳۶ ب٫ظ
پاسخ به  یوسف

در این خصوص بنده سر کلاس نظریه بازی ها که با بخش اقتصاد هم روابط نزدیکی داره، کاملا در این زمینه با استادمون که مدیر گروهمونم هست بحث کردم. ابتدا مثل شما مقاومت می کرد ولی نهایتا اثبات کردم که با یک زرنگی در خرید و فروش به موقع، میشه کل ۱۰۰ میلیون دانشگاه رو جور کرد و حتی بیشتر.

مهر ماه پارسال که ایران خودرو و سایپا سایت فروش رو باز می کردن و ملت میریختن توی سایت، بنده با کلی تلاش فراوان موفق شدم دوتا ماشین ثبت نام کنم. یکی رو تحویل گرفتم و حدود ۲۰ میلیون سود کردم و بعدی رو هم به زودی تحویل میگیرم، چون تکمیل وجه انجام دادم.

در چند جلسه بعد، همون استادمون اومد و در مورد یکی از دانشجویان صحبت کرد که مزدا ۳ خریده بوده و کلی سود کرده بوده. همون دانشجو به استادمون گفته که استاد، هزینه دکترام تامین شد.

منم به استادمون گفتم، یادتونه دقیقا منم همین رو قبلا عرض کرده بودم؟ گفت بله یادمه.

شما میگی نمیتونه دوباره همون ماشین رو بخره؟
خب نتونه. مهم اینه که با یک خرید و فروش، یک ماشینی رو صرفا برای سود کردن خریده بوده و حالا سودشم کرده. خرج دکتراشم با همین سود تامین شده.

اگه اینجوری نگاه کنی به داستان، میفهمی مسیرت رو کلا غلط اومدی.

یوسف
تیر ۲۷, ۱۳۹۸ ۱:۰۲ ق٫ظ

چه کنم و سرم رو به کجا بکوبم که دنیا رو از چشم خودتان میبینید.
شما چه با استاد تحلیل کنید و چه نکنید به هیچ عنوان نمی توانید شرایط خودتان را با دیگران مقایسه کنی و بگی چنین است و چنان نیست.
آن پارامترهایی که در شما صادق است ممکن است در دیگران صادق نباشد.
آن زرنگ بازی که شما بلد هستید ممکن است دیگران بلد نباشند. پس در جایگاه مدّعی نایستید.
آن ۲۰ میلیونی که با وجود پرداخت شهریه هنوز در جیبتان دارید یعنی اینکه در طبقه مرفه جامعه به سر می برید و قبلا خدمتتان عرض کردم این شرایط به نفع طبقه مرفه بوده.

و یک نکته: همان قبول کردن استاد بازهم دلیلی بر صحت استنتاج غلط شما نیست. فکر میکنم کمی درباره روش های استنتاج بخوانید بد نباشد. چون خیلی اصرار به صحت گفتارتان دارید.

آریان دانشجوی دکتری بدون‌آزمون نرم‌افزار واحدقزوین
تیر ۲۷, ۱۳۹۸ ۱:۱۷ ق٫ظ
پاسخ به  یوسف

برای این کارها نیاز نیست حتما جزء طبقه مرفه جامعه باشید. می تونید قرض بگیرید از کسی، سود کنید و بعد قرض رو پس بدید. مثلا از عمویی، دایی، پدربزرگی، پدری، کسی قرض بگیرید که توقع سود نداشته باشه.

بعد با اون مثلا ۲۰ تومن سود، دوباره بندازیدش توی کار تا بشه ۴۰ تومن. همینجوری پولتون رو بیشتر و بیشتر کنید.

مثلا الان قیمت دلار و طلا پایینه. باید بخری. نداری، قرض بگیر و بخر. رفت بالا بفروش.

شما بهتره برید یک دوره در کلاس های افزایش درآمد شرکت کنید. اونجا بهتون یاد میدن که با کمترین پول، چطوری سرمایه تون رو بیشتر و‌ بیشتر کنید.

کنج خونه نشستن و درس خوندن که هنر نیست. با مدرک دکترای روزانه دانشگاه تهران هم یه دونه نون بهتون نمیدن، جز اینکه پولش رو پرداخت کنید.

یوسف
تیر ۲۷, ۱۳۹۸ ۹:۵۵ ق٫ظ

من خونه نشین نیستم برادر رسول، معلم هستم.

فکر نمیکنم هیچ احدی ۲۰ میلیون پول مفت قرض بده به آدم. آن پول خود شماست نه قرض.
ثانیا، خیلی خب شما از طبقه مرفه نیستید و فقط زرنگ بودن را بلد هستید. ولی از طبقه مرفه بودن عیب نیست فقط حرف من این بود که به چشم خود دیگران را پنداشتن عیب است.

بهتره دیگه ادامه ندهید و با مثال ها و توجیه ها درصدد صحت ادّعایتان قدم برندارید. چون من قانع نمیشم.
موفق باشید.

آریان دانشجوی دکتری بدون‌آزمون نرم‌افزار واحدقزوین
تیر ۲۷, ۱۳۹۸ ۱۲:۳۵ ب٫ظ
پاسخ به  یوسف

اما در خانواده ما کاملا روتین هست و این مبالغ و حتی بیشتر هم قرض می دهند، بدون چشم داشت.

اوکی. موفق باشید.

محمد
تیر ۲۷, ۱۳۹۸ ۸:۳۶ ب٫ظ

اقای اریان، ما و همه دوستان خدارو شاکریم که شما دولتی قبول نشدی و با دانشجوی دکتری ازاد اینگونه اوج گرفته وای به روزی که دولتی بودی، چه میکردی.
همه ازاد و غیرانتفاعی و پیام زور و … رو میشناسیم لطفل توجیه بی منطق نفرمایید و در همه عرص ها ماشالا صاحب نظری خخخ

آریان دانشجوی دکتری بدون‌آزمون نرم‌افزار واحدقزوین
تیر ۲۷, ۱۳۹۸ ۸:۵۸ ب٫ظ
پاسخ به  محمد

اوج چی گرفتم؟
توجیه بی منطق یعنی چی؟ بیشتر توضیح بدید.

بله، در مواردی که اطلاعات دارم پاسخ میدم. اگر هم ندونم میگم نمیدونم. این مساله چرا موجب ناراحتی شما شده؟

شیرین
تیر ۲۵, ۱۳۹۸ ۲:۳۵ ب٫ظ

دقیقا با یوسف موافقم. شما حتی در یک مورد ساده مثل تاریخ مصاحبه هم با فرض اشتباه، نتیجه گیری اشتباه ارائه میدادید. چه اصراری به نظر دادن در مورد هرچیزیه آخه؟
بگذریم. اگر واقعا در دانشگاه آزاد تحصیل میکنید حداقل باید اطلاع داشته باشید که شهریه ثابت نمیمونه و شما چهار سال دیگه، ۱۰۰ میلیون پرداخت نکردید.
بعد همه مگه دلال هستن که ماشین سی میلیونی خریده باشه که حالا زود بفروشه و بره خرج تحصیل کنه؟(هرچند همینم اشتباه بود و ماشین سی میلیونی ۹۰ تومن نشده)

آریان دانشجوی دکتری بدون‌آزمون نرم‌افزار واحدقزوین
تیر ۲۵, ۱۳۹۸ ۳:۵۲ ب٫ظ
پاسخ به  شیرین

شیرین خانم شما کلا با من مشکل داری، موردی نیست‌، ولی پاسختون رو میدم.

بله، شهریه دانشگاه افزایش پیدا میکنه‌. شهریه ثابت تغییر نمیکنه ولی شهریه متغیر اضافه میشه. اما چقدر؟ پارسال این افزایش برای ورودی های ۹۶ دقیقا ۱۰ درصد بود. کسانی هم که جدید میومدن، دقیقا ۱۲.۵ درصد.

بنده کل شهریه ورودی های ۹۷ رو کاملا دقیق حساب کردم و هر سال ۱۰ درصد به شهریه متغیر اضافه کردم. برای ۷ ترم دکتری در رشته های غیر علوم انسانی، میشه ۱۰۱ میلیون و ۲۳۰ هزار تومان.

دقت کنید، با افزایش هر ساله شده انقدر نه با نرخ ثابت. اگر قبول ندارید، تا براتون مو به مو حسابش کنم.

ولی اگر افزایش رو به جای ۱۰ درصد بیشتر کنن، خب قطعا بیشتر از ۱۰۱ میلیون میشه.

من این حساب و کتاب رو آبان پارسال انجام دادم، بعد شما در مورد افزایش سالانه میخواید به من بگید؟ جالبه واقعا.

در واقع قصد من از کامنت فوق این بود که افزایش شهریه ۱۰ الی ۱۲ درصدی سالانه، خیلی ناچیز هست در مقابل چند برابر شدن قیمت خودرو و ملک و کالاها.

اگر قرار بود شهریه دکتری به همین نسبت افزایش پیدا کنه، باید ۱۰۰ میلیون مثلا میشد ۳۰۰ میلیون یا حتی بیشتر‌. درست شد؟ الان متوجه منظور بنده شدید؟

art88
تیر ۲۶, ۱۳۹۸ ۳:۴۶ ب٫ظ

سلام
خیلی از متقاضیان دانشجو هستند و فتقد درامد واین مبالغ برای انها زیاد است و ممکن است خانواده ها تحت فشار قراربگیرن.

شهریار
تیر ۲۵, ۱۳۹۸ ۲:۴۳ ب٫ظ

من هم برای همه عزیزان جویای علم آرزوی موفقیت و پیروزی در همه مراحل زندگی رو دارم . اما یادمون باشه هر کسی حق داره برای رسیدن به آرزوهاش تلاش کنه . مثلا این خانم در دانشگاه سراسری روزانه قبول نشده و شاید هم اصلا قصد اون رو هم نداشته و یا حتی رتبش هم نمیخورده که روزانه قبول بشه . در واقع جای کسی رو اشغال نکرده در تحصیلات رایگان که این همه هجمه بر اون وارد میکنین . چه بسا همین خانم قصد اولیش این هست که برای تربیت فرزندانش دکتری بخونه ولی چه بسا در طی تحصیل و گذران زمان یکی از بهترین روانشناسان این مرز و بوم بشه . بهتر نیست از قضاوت کردن دیگران دست بکشیم و تمام تلاشمون و هم و غممون رو برای رسیدن به هدفمون بزاریم .
چون با قضاوت کردن دیگران نه تنها به جایی نمیرسیم بلکه باعث سیاه شدن قلب و روح و بالطبع کینه و خشم به همنوعان و پایین اومدن انگیزه و به خطر انداختن سلامت جسم و روح خود میشویم
در ضمن ما خدا نیستیم که از آینده خبر داشته باشیم .
چه بسا بنده حقیر فردا دانشگاه سراسری رایگان قبول بشم در دوران تحصیلم سکته کنم بمیرم . فرداش یه سری میان میگن تو که میخواستی بمیری چرا اومدی ظرفیت دانشگاه رو اشغال کردی و باعث شدی من اون سال قبول نشم
با این طرز تفکر هیچ وقت ایرانی آباد که آرزوش رو دارین نمیرسیم
پاینده باشید

آریان دانشجوی دکتری بدون‌آزمون نرم‌افزار واحدقزوین
تیر ۲۵, ۱۳۹۸ ۴:۰۱ ب٫ظ
پاسخ به  شهریار

احسنت. به هر حال اون خانم ارشد داره و شاید واقعا فرد با استعدادی هم باشه. حالا چون بچه ۲ ساله داره، نباید دکتری بخونه؟
ملت کلا دوست دارن قضاوت کنند دیگران رو.

دنیا
تیر ۲۶, ۱۳۹۸ ۱۰:۲۵ ق٫ظ

آفرین به شما . همه فقط انتظار دارن خانم ها دیگه سرشون رو بزارن بمیرن. پس یعنی یه مادر حق زندگی و پیشرفت نداره؟

شهریار
تیر ۲۵, ۱۳۹۸ ۰:۵۷ ق٫ظ

طبق پست بالا ۳۲ هزار نفر دعوت به مصاحبه شدن که قاعدتا با توجه به اینکه بعضیها بیشتر از یک مصاحبه دارن می بایست تعداد مصاحبه ها بیشتر از ۳۲ هزار میشد ولی آمار تعداد مصاحبه ها رو گفته که ۳۰ هزار و ۵۰۰ هست که نشان از درصدی اصلا برای مصاحبه اقدام نکردن . طبق روال سالهای گذشته حدود ۱۰الی ۱۵درصد اصلا در پر کردن فرم مصاحبه شرکت نکردن و به همین اندازه در روز مصاحبه هم شرکت نخواهند کرد . به عبارتی ۲۰ الی ۲۵ درصد در کل از ۳۲ هزار نفر رو باید کم کرد تا تعداد کل کسانی که در مصاحبه شرکت میکنند رو به دست آورد . یعنی یه چیزی حدود ۲۵ هزار نفر . پس به ازاء هر ۲٫۵ نفر یه نفر پذیرفته میشه . تازه اگر تعداد ذخیره ها رو هم اضافه کنیم بالطبع این درصد هم باز کاهش پیدا میکنه یعنی حداقل به ازاء هر ۲ نفر یه نفر پذیرفته میشه . مطالبی که عرض کردم در کل هست ولی مسلما رقابت برای پذیرش در تهران به مراتب بالاتر و شدیدتر خواهد بود .

آریان دانشجوی دکتری بدون‌آزمون نرم‌افزار واحدقزوین
تیر ۲۵, ۱۳۹۸ ۲:۱۲ ق٫ظ
پاسخ به  شهریار

۱۶۹۸ نفر دعوت شدن، ولی پول واریز نکردن.
در واقع این ۳۰ هزار و ۵۰۰ نفر، کسانی هستن که هزینه مصاحبه رو واریز کردن‌.

درسته، از این ۳۰ هزار و ۵۰۰ نفر که پول واریز کردن ولی به هر دلیلی نمیان، شاید همین ۵۰۰ نفر باشن.

شما خیلی زیاد کم کردی. از ۳۰ هزار و ۵۰۰ رسیدی به ۲۵ هزار نفر. یعنی ۵۵۰۰ نفر کم کردی.

یعنی ۵۵۰۰ نفر مبلغی حدود ۹۰ هزار تومن رو پرداخت کردن ولی روز مصاحبه نمیان تهران؟ بعیده!

شما به عددی که در ابتدا نوشتم نگاه کن.
۱۶۹۸ که اصلا تمایل نداشتن بیان آزاد یا اصلا جای به درد بخوری دعوت نشدن، کلا بیخیال شدن. بعد به نظرت ۵۵۰۰ نفر زیاد نیست؟ به نظر من خیلی زیاده.
پس تقریبا همون نسبت ۳ به ۱ درسته.

دکتری تخصصی دانشگاه آزاد ذخیره نداره که. مگه پزشکیه؟

آره، در مورد تهران درست میگی. شاید رقابت برای واحد علوم و تحقیقات، نسبتش ۱۰ به ۱ هم باشه.

برای علوم و تخقیقات به صورت دوره بدون آزمون که وضعیت سخت تر هم هست.
یک نفر میخواد که ممکنه ۲۵ نفر همون تک صندلی رو بخوان.

شهریار
تیر ۲۵, ۱۳۹۸ ۲:۲۸ ق٫ظ

۳۰ هزار و ۵۰۰ نفر نیست . این تعداد مصاحبه ها هست نه نفر . یعنی ممکنه یه نفر ۳ الی ۴ تا مصاحبه شرکت کنه که در مجموع کل مصاحبه ها میشه این عدد .

آریان دانشجوی دکتری بدون‌آزمون نرم‌افزار واحدقزوین
تیر ۲۵, ۱۳۹۸ ۲:۵۲ ق٫ظ
پاسخ به  شهریار

منظورش همون نفر هست.

چون تفکیک تعداد مصاحبه کار راحتی نیست.

به این دلیل که برای برخی افراد که در چند گرایش ثبت نام کردند، مصاحبه برخی از گرایش هاشون افتاده در یک روز و یک ساعت و برای برخی گرایش های همون فرد، افتاده در روز دیگر. اون مصاحبه هایی که افتاده یک روز و‌ یک ساعت چجوری حساب میشه؟ همشون یکی حساب میشن یا جداگانه هر کدوم‌ یکی حساب میشن؟

به هر ترتیب عنوان خبر هم داره میگه ۳ به ۱
اگر منظور تعداد مصاحبه ها بود، دیگه نمیگفت ۳ به ۱ و به قول شما مثلا میگفت ۲.۵ به ۱ یا ۲ به ۱

پس اگر ما به همون عنوان خبر استناد کنیم، میشه ۳۰ هزار و ۵۰۰ نفر.

شهریار
تیر ۲۵, ۱۳۹۸ ۳:۰۷ ق٫ظ

الزاما کسی که مطلب رو نوشته که وحی من منزل ننوشته . نویسنده اشتباه در تحلیل آماری داده ها داشته . اتفاقا تعداد مصاحبه های که باید انجام بشه که خیلی راحته . به میزان ۹۲ هزار تومنی که واریز شده تعداد مصاحبه ها مشخص میشه
یکی از دوستان دیروز در ۴ ساعت ۵ تا مصاحبه انجام داده بود :))))

مریم
تیر ۲۵, ۱۳۹۸ ۵:۱۶ ب٫ظ

با سلام
ولی من شنیدم برای تمام مصاحبه ها هر فرد چه صدتا مصاحبه باشه چه یکی همه رو در یک روز در یک ساعت و در یک مکان انجام نمره یک مصاحبه برای کل مصاحبه ها کافیه لزومی نداره چند بار مصاحبه بشن

شهریار
تیر ۲۵, ۱۳۹۸ ۵:۵۸ ب٫ظ
پاسخ به  مریم

این طور نیست . اگه قرار بود که یه بار مصاحبه بشه بعد اون رو تعمیم بدن به کل که دیگه از بعضیها چند بار ۹۲ تومن نمیگرفتن . به تعداد گرایشها مصاحبه داره و هیچ کدوم به هم مرتبط نیست . دو روز پیش یکی از دوستان در یک روز ۵ تا مصاحبه داد مستقل از هم با گروه های مختلف .

مریم
تیر ۲۸, ۱۳۹۸ ۲:۴۴ ق٫ظ
پاسخ به  شهریار

ولله نوشته بودن تو سایت که درسته هزینه ها رو جدا اخذ میکنن اما یه بار مصاحبه میشن منتها نتایج مصاحبه رو برای تمامی گزینه ها در نظر میگیرن یعنی یا یک نتیجه و یک نمره مصاحبه، هر فرد رو برای گزینه ها و منطقه ها مورد ارزیابی قرار میدن به هرحال نظر شما هم محترمه و احتمالا اطلاعات شما کاملتر از بنده هست .

سپهر
تیر ۲۹, ۱۳۹۸ ۹:۵۲ ق٫ظ
پاسخ به  مریم

نظر آقا شهریار درسته. برخی رشته ها چند گرایش دارند و فرد به ازای هر گرایش ۹۲ هزار تومان پرداخت میکنه و باید به ازای گرایشهای متفاوت در مصاحبه شرکت کنه. حالا اون هر گرایش ممکنه در چند شهر ارائه شده باشه که منظور سایت اینه نمیخاد به همه شهرها مراجعه کنن و برای کل شهرهای یک گرایش یک بار مصاحبه برگزار میشه.

شهریار
تیر ۲۵, ۱۳۹۸ ۶:۱۶ ب٫ظ
پاسخ به  مریم

در رشته من که مهندسی صنایع هست با این که چهار گرایش دکتری داره ولی در دفترچه انتخاب واحد با یه کد اصلی بدون گرایش در تمام دانشگاهها در نظر گرفته شده . با اینکه حداقل هر دانشگاه دو گرایش ورمیداره . یک بار مصاحبه داریم برای کل گرایشها . و فقط یه ۹۲ تومن واریز کردیم . ولی بیشتر رشته ها گرایشهاشون مشخصه و اگر در چند گرایش مطابق دفترچه شرکت کرده باشین حتما چند مصاحبه مستقل خواهید داشت .

مریم
تیر ۲۸, ۱۳۹۸ ۲:۴۶ ق٫ظ
پاسخ به  شهریار

آهان آره اینم درست و منطقیه منم در واقع فقط یک رشته رو با گرایش های همسانش دقیقا نظرم بود به گرایش های مختلف یا رشته های مختلف فکر نمیکردم شاید برای همینه نظرامون متفاوت شده

آریان دانشجوی دکتری بدون‌آزمون نرم‌افزار واحدقزوین
تیر ۲۵, ۱۳۹۸ ۶:۳۸ ب٫ظ
پاسخ به  مریم

برای برخی گرایش ها همزمان شده و برای برخی گرایش ها جداس.

شهریار
تیر ۲۵, ۱۳۹۸ ۲:۵۱ ق٫ظ

ذخیره رو مستقیم اعلام نمیکنن ولی در زمان اعلام قبولیها بیشتر از حد نصاب اعلام میشه . چون بعضیها به هر دلیلی با وجود قبولی ثبت نام نمیکنن و ظرفیتها خالی میمونه که به ضرر دانشگاه آزاده
بله خیلی ها ۹۲ تومن رو واریز میکنن ولی بعدا پشیمون میشن ( یا سراسری قبول شدن , یا دانشگاه مورد نظر قبول نشدن و الویتهای پایین بودن و منصرف شدن , یا فقط خودشون رو محک میزدن , یا کلا از ادامه تحصیل منصرف شدن , یا از نظر مالی مشکل دارن و ….. )
به طور مثلا خودم روزانه سنندج برای مصاحبه دعوت شدم و بسیاری از پردیسها و پیام نور و … هزینه تایید صلاحیت و هزینه های مصاحبه بعضی از دانشگاهها رو هم پرداخت کردم ولی هیچ کدوم رو نرفتم
من نگفتم ۵۵۰۰ نفر پول دادن ولی مصاحبه نمیدن . در واقع از ۳۲ هزار نفر ۳ ال ۴ هزار نفر اصلا پول پرداخت نکردن و در مصاحبه شرکت نکردن . درصدی هم پول واریز کردن ولی در مصاحبه شرکت نمیکنن که دلایل متعددی میتونه داشته باشه
شما فکر میکنین چند درصد در دو یا چند گرایش شرکت کردن و بابت هر گرایش ۹۲ تومن پرداخت کردن ؟
۱۰ الی ۱۵ درصد نمیشن ؟

آریان دانشجوی دکتری بدون‌آزمون نرم‌افزار واحدقزوین
تیر ۲۵, ۱۳۹۸ ۳:۰۶ ق٫ظ
پاسخ به  شهریار

خب کسی که ببینه جای مناسب دعوت نشده، اصلا اون ۹۲ تومن رو واریز نمیکنه.

حالا کلا این مساله مهمی نیست که بگیم ۳ به ۱ یا ۲ به ۱ چون اساسا چنین نگاهی غلطه. به دلیل اینکه ممکنه در یک گرایش نسبت ۱ به ۱ باشه و در یک گرایش نسبت ۴ به ۱

همچنین باید رقابت رو برای واحدهای پر طرفدار سنجید. وگرنه برخی از واحدها اصلا طرفداری نداره و خالی میمونه بیشتر ظرفیتش.

شهریار
تیر ۲۵, ۱۳۹۸ ۳:۲۷ ق٫ظ

موافق باهات , درسته . امسال با پایین اوردن تراز تقریبا درصد خیلی بالای دانشگاههای تهران دعوت به مصاحبه شدن . مثلا سال گذشته در رشته ما تراز علوم تحقیقات ۲۱۰۰ بود امسال کردن ۹۰۰ . پس مسلما رقابت اگه برای تهران سال گذشته ۱ به۳ بوده امسال به مراتب خیلی خیلی بیشتر خواهد شد .

سارا
تیر ۲۵, ۱۳۹۸ ۱:۴۴ ب٫ظ
پاسخ به  شهریار

منظور از تراز جیه؟

شهریار
تیر ۲۵, ۱۳۹۸ ۲:۱۲ ب٫ظ
پاسخ به  سارا

تراز تفاوت بین داوطلبان را نیز نشان می دهد به این معنی که مثلا یک نفر که رتبه ۱ شده و یک نفر رتبه ۲؛ تراز نشان می دهد که تفاوت علمی این دو چقدر است. مثلا ۱ شده ۵۳۰۰ ولی دو شده ۵۰۰۰ مثلا البته . یعنی رتبه ۱ تا ۲ فاصله ۳۰۰ واحدی از نظر توان علمی دارند.

مورچه
تیر ۲۵, ۱۳۹۸ ۹:۵۶ ق٫ظ
پاسخ به  شهریار

فرم مصاحبه کدوم بود قربان؟ ما فقط پول واریز کردیم

شهریار
تیر ۲۵, ۱۳۹۸ ۱۱:۴۷ ق٫ظ
پاسخ به  مورچه

منظور همون ثبت نام مصاحبه و واریز مبلغ ۹۲ هست . فرم دیگه ای نداره

آریان دانشجوی دکتری بدون‌آزمون نرم‌افزار واحدقزوین
تیر ۲۴, ۱۳۹۸ ۱۱:۳۹ ب٫ظ

جالب بود، مرسی.

کاش رقابت بدون آزمون رو هم میگفت که دقیقا چند نفر برای مصاحبه ثبت نام کردن.

علیرضا
تیر ۲۵, ۱۳۹۸ ۴:۵۶ ق٫ظ

سلام آقا آریان عزیز.دوست عزیزمون.با معرفت و صبور.یک سوال داشتم.اینکه بنده ورودی سال ۹۲ هوافضا دینامیک پرواز و کنترل دانشگاه علوم تحقیقات هستم.میتونم همزمان رشته مدیریت دولتی رو برای سال ۹۹ طبق قانون بخونم؟ممنونم

آریان دانشجوی دکتری بدون‌آزمون نرم‌افزار واحدقزوین
تیر ۲۵, ۱۳۹۸ ۳:۲۱ ب٫ظ
پاسخ به  علیرضا

سلام. همزمان در یک مقطع یکسان نمیشه درس خوند.

علیرضا
تیر ۲۵, ۱۳۹۸ ۴:۱۲ ب٫ظ

امکان تحصیل همزمان در دو رشته تحصیلی بر اساس مصوبه شورای برنامه‌ریزی دانشگاه آزاد اسلامی، در این دانشگاه فراهم شد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، دویست و پنجاه و پنجمین جلسه شورای برنامه‌ریزی دانشگاه آزاد اسلامی به ریاست دکتر محمدمهدی طهرانچی برگزار شد.

بررسی پیشنهاد امکان ادامه تحصیل همزمان در دو رشته دانشگاه آزاد اسلامی دستور این نشست بود که با توجه به شرایط کنونی جامعه که بسیاری از افراد علاقه‌مند به کسب تخصص در دو بعد مختلف مانند رشته‌های مهندسی و مدیریت، پزشکی و حقوق و… هستند، با این طرح پیشنهادی موافقت شد و متقاضیان تحصیل همزمان در دو رشته دانشگاهی می‌توانند با پرداخت شهریه مشروط بر وجود هر دو رشته در یک شهر به دلیل عدم افت تحصیلی دانشجویان، ادامه تحصیل دهند.

بر اساس این مصوبه، دانشجویان پذیرفته‌شده در دانشگاه آزاد اسلامی و سایر دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی می‌توانند به طور همزمان در دو رشته ادامه تحصیل بدهند.

به‌منظور کمک به این دسته از دانشجویان، تسهیلات ویژه همچون تخفیف شهریه، امکان استفاده از مرخصی و سنوات پیش‌بینی شده است.نظرتون چیه؟

آریان دانشجوی دکتری بدون‌آزمون نرم‌افزار واحدقزوین
تیر ۲۵, ۱۳۹۸ ۴:۲۸ ب٫ظ
پاسخ به  علیرضا

ممنون علیرضا جان.
پس دکتر طهرانچی این اجازه رو جدیدا صادر کردن.
سابق بر این فقط میشد همزمان در دو مقطع متفاوت تحصیل کرد. مثلا دکتری با ارشد.

ریما
تیر ۲۵, ۱۳۹۸ ۱۰:۵۲ ق٫ظ

آریان جان فرم مصاحبه کجاست؟همچین چیزی باید پر کنیم؟

آریان دانشجوی دکتری بدون‌آزمون نرم‌افزار واحدقزوین
تیر ۲۵, ۱۳۹۸ ۳:۵۸ ب٫ظ
پاسخ به  ریما

امسال فرم مصاحبه ندادن.

VeNuS
تیر ۲۵, ۱۳۹۸ ۱۰:۵۹ ق٫ظ

سلام آقای دکتر
یبخشید یه سوال..موقع اعلام نتایج امکان داره که چند کد رشته رو با هم قبول بشیم؟مثل نتایج اولیه که چند کد رشته رو مجاز شدیم
چون بعضیا میگن اولین کدرشته ای که رو که قبول بشى فقط همون رو تو نتایج میزنن..بعضیام میگن نه..چند تا کد رشته هم میتونى قبول بشى
ممنون میشم جواب بدید

فردوسی
تیر ۲۵, ۱۳۹۸ ۱۱:۳۰ ق٫ظ
پاسخ به  VeNuS

اولین اولویت به ترتیب

VeNuS
تیر ۲۵, ۱۳۹۸ ۱۱:۴۲ ق٫ظ
پاسخ به  فردوسی

سلام
انتخاب هاى بعد چى؟فقط یک انتخاب رو قبول میشیم؟

آریان دانشجوی دکتری بدون‌آزمون نرم‌افزار واحدقزوین
تیر ۲۵, ۱۳۹۸ ۴:۰۰ ب٫ظ
پاسخ به  VeNuS

سلام.
فقط یک جا قبول میشید.
اولویت ها از بالا به پایین بررسی میشه.

VeNuS
تیر ۲۵, ۱۳۹۸ ۷:۵۳ ب٫ظ

آهان
خیلى ممنون

محمدحسین
مرداد ۱۶, ۱۳۹۸ ۱:۱۷ ب٫ظ
پاسخ به  VeNuS

سلام.ایا میشود در صورت قبولی در انتخاب اول به گزینه های بعدی در تکمیل ظرفیت توجه داشت؟

VeNuS
مرداد ۱۶, ۱۳۹۸ ۷:۳۴ ب٫ظ
پاسخ به  محمدحسین

سلام
من متاسفانه اطلاعى ندارم.ببخشید
مى تونید به آقاى دکتر آریان که به بنده هم پاسخ دادن پیام بدید..شاید ایشون بتونن جواب بدن..براى من هم پاسخ زدن..کامنت ایشون هست