موسسه آموزشی نگاره
دوره نگاره

اعلام جزئیات وظیفه عمومی داوطلبان دکتری 99

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

مقررات وظیفه عمومی آزمون دکتری تخصصی سال 99 از سوی سازمان سنجش اعلام شد.

به گزارش پی اچ دی تست، بر اساس اعلام سازمان سنجش، مقررات وظیفه عمومی آزمون دکتری 99 به شرح زیر است:

بر اساس اعلام رسمی سازمان وظیفه عمومی نیروی انتظامی، داوطلب مرد لازم است به هنگام پذیرش در دانشگاه (قبولی قطعی و ثبت نام)، یکی از شرایط مشروحه زیر را از لحاظ وضعیت مشمولیت و مقررات وظیفه عمومی دارا باشند و یکی از کدهای ۱۱گانه ذیل را در بند ۱۵ فرم تقاضانامه ثبت نام اینترنتی درج نمایند، در غیر این صورت مجاز به ادامه تحصیل نخواهند بود.

کد 01) دارا بودن کارت پایان خدمت هوشمند.

کد 02) دارا بودن کارت معافیت دایم هوشمند (کفالت، پزشکی، ایثارگران، موارد خاص و …)

کد 03) فارغ التحصیلان مقطع کارشناسی ارشد و یا دکترای عمومی دارای برگ آماده به خدمت بدون غیبت (که تاریخ فراغت از تحصیل آنان در سنوات مجاز تحصیلی باشد)  و زمان پذیرش و ثبت نام آنان در دانشگاه قبل از تاریخ اعزام به خدمت )مندرج در برگ اعزام)  می باشد.

تبصره: افرادی که تاریخ اعزام به خدمت آنان قبل از اعلام قبولی دانشگاه می باشد، لازم است در تاریخ مقرر )مندرج در برگ اعزام)  به خدمت اعزام شوند.

بدیهی است در صورت قبولی در دانشگاه و دارا بودن سایر شرایط و ضوابط، جهت ادامه تحصیل از خدمت ترخیص خواهند شد. در غیر این صورت غایب محسوب شده و مجاز به ادامه تحصیل نخواهند بود.

کد 04) دانشجویان سال آخر مقطع کارشناسی ارشد و یا دکترای عمومی که تا تاریخ 31/6/99 در سنوات مجاز تحصیل (برابر تبصره ۱ و ۲ ماده ۳۳ قانون وظیفه عمومی)  فارغ التحصیل می شوند

کد 05) فارغ التحصیلان مقطع کارشناسی ارشد و یا دکترای عمومی که در سقف سنوات مجاز فارغ التحصیل شده و از تاریخ فراغت از تحصیل آنها تا زمان پذیرش در مقطع دکتری تخصصی، بیش از یک سال سپری نشده و وارد غیبت نشده باشند.

کد 06) کارکنان متعهد خدمت در سازمانها و یا وزارتخانه ها با ارائه گواهی اشتغال به خدمت و موافقت بالاترین مقام اجرایی سازمان مربوط برای ادامه تحصیل.

کد 07) کارکنان پایور شاغل در نیروهای مسلح با ارائه گواهی اشتغال به خدمت و موافقت سازمان مربوط برای ادامه تحصیل.

کد 08) طلاب علوم دینی دارنده مدرک کارشناسی ارشد و یا دکترای عمومی و دارای معافیت تحصیلی حوزوی.

*در صورتی که مرکز مدیریت حوزه های علمیه کشور یا مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان و یا اصفهان تأیید نمایند که طلبه قادر است ضمن اشتغال به تحصیل در حوزه، به موازات آن در دانشگاه نیز تحصیل کند، با همان معافیت تحصیلی حوزه، اشتغال به تحصیل وی در دانشگاه بلامانع است. بدیهی است هر موقع حوزه علمیه معافیت تحصیلی طلبه ای را لغو یا خاتمه یافته اعلام کند، ادامه تحصیل وی در دانشگاه منوط به اجازه سازمان وظیفه عمومی و صدور معافیت تحصیلی دانشگاهی است.

این دسته از دانشجویان برای ثبت نام در هر ترم تحصیلی باید نامه موافقت حوزه علمیه مربوط و معافیت تحصیلی حوزوی را ارائه نمایند.

کد 09) مشمولان دارای برگه معافیت موقت هولوگرام دار بدون غیبت (پزشکی، کفالت و یا …) درمدت اعتبار آن. *این مشمولان بایستی مجوز لازم برای ثبت نام در دانشگاه را از معاونت وظیفه عمومی استان محل استقرار دانشگاه اخذ نموده و با احراز سایر شرایط و مقررات وظیفه عمومی می توانند دردانشگاه ثبت نام و ادامه تحصیل دهند.

کد 10) کارکنان وظیفه (در حال خدمت)  فارغ التحصیل مقطع کارشناسی ارشد و یا دکترای عمومی در سنوات مجاز تحصیلی و بدون غیبت اولیه.

* این دسته از کارکنان وظیفه پس از اعلام قبولی از سوی دانشگاه، با ارائه گواهی اشتغال به خدمت، مشروط به اینکه قبلاً دانشجوی اخراجی نبوده و سابقه فرار از خدمت نیز نداشته باشند، برای ادامه تحصیل پس از احراز سایر شرایط از طریق دفاتر خدمات الکترونیک پلیس 10+ ترخیص خواهند شد.

تبصره: کارکنان وظیفه ای که خدمت آنان تا تاریخ 1399/6/31 به اتمام می رسد، مجاز به شرکت در آزمون می باشند. لیکن باید پس از قبولی و موقع ثبت نام در دانشگاه، کارت پایان خدمت هوشمند ارائه نمایند.

کد 11) دانشجویان انصرافی مقطع دکتری ناپیوسته دانشگاه ها، در صورتی که در سنوات اولیه موضوع تبصره ۱ ماده ۳۳ قانون، از تحصیل انصراف داده و همچنین از تاریخ انصراف آنان در دانشگاه و یا رشته قبلی تا زمان پذیرش در دانشگاه و رشته جدید، بیش از یکسال سپری نشده باشد. مضافاً مشروط به اینکه از تاریخ 90/8/22 به بعد، از امتیاز یک بار انصراف استفاده نکرده باشند.

تذکرات مهم مقررات وظیفه عمومی:

۱) مشمولان غایب مجاز به ادامه تحصیل نمی باشند و در صورت شرکت در آزمون و قبولی در دانشگاه معافیت تحصیلی برای آنان صادر نگردیده و دانشگاه ها مجاز به ثبت نام از آنان نمی باشند.

۲) فارغ التحصیلان دوره دکتری تخصصی ناپیوسته (Ph.D) مجاز به شرکت مجدد در این آزمون نمی باشند.

3) دانشجویان اخراجی دانشگاه ها تا پایان خدمت دوره ضرورت و یا اخذ معافیت دائم، مجاز به ادامه تحصیل نمی باشند.

4) سنوات تحصیلی مجاز در مقطع دکتری تخصصی ناپیوسته (Ph.D) حداکثر شش سال می باشد.

5) دانشجویان مورد پذیرش در دانشگاه ها می بایست جهت اخذ معافیت تحصیلی در مقطع دکتری تخصصی ناپیوسته، با برگ درخواست معافیت تحصیلی مقطع فوق به یکی از دفاتر پلیس 10+ شهرستان محل استقرار دانشگاه مراجعه نمایند؛ در غیر این صورت مجاز به ادامه تحصیل نبوده و از ادامه تحصیل آنان جلوگیری بعمل میآید.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها