موسسه آموزشی نگاره
دوره نگاره

اعلام نتایج نهایی دکتری ۹۸ دانشگاه تهران تا پایان تیر

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

معاون آموزشی دانشگاه تهران گفت: نتایج نهایی پذیرش دکتری ۹۸ تا پایان تیر به سازمان سنجش اعلام می‌شود‌.

دکتر حسین حسینی در گفت‌وگو با ایسنا گفت: در حال حاضر نتایج ارزشیابی پذیرفته‌شدگان دکتری در گروه‌های مختلف در حال ارزیابی است و نتایج نهایی تا پایان تیر ماه به سازمان سنجش آموزش کشور اعلام خواهد شد.

معاون آموزشی دانشگاه تهران در پایان تصریح کرد: مجموع ظرفیت پذیرش دانشجوی دکتری از طریق کنکور در دانشگاه تهران اعم از پردیس‌ها، روزانه و نوبت دوم (شبانه) تعداد ۱۳۰۰ دانشجو است؛ اما این به این معنا نیست که حتماً این ظرفیت تکمیل شود، چرا که اگر داوطلبی کیفیت لازم را در رشته‌ای احراز نکند، ممکن است آن ظرفیت خالی بماند.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

106 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
بنده خدا
تیر ۱۸, ۱۳۹۸ ۹:۵۷ ب٫ظ

با سلام
لطفا با اطلاع رسانی به دوستان و حمایت از موضوع خالی نگهداشتن ظرفیت دکتری به آدرس ذیل، خبر رو رسانه ای کنید

https://my.farsnews.com/c/9535

مهسا
تیر ۱۸, ۱۳۹۸ ۲:۵۰ ب٫ظ

سلام
دوستان چرا حرف منطقی رو نمیپذیرید؟
دانشگاه تهران دانشجوی نخبه میخواد که من و شما نیستیم.
تمام

صفا
تیر ۱۸, ۱۳۹۸ ۵:۴۸ ب٫ظ
پاسخ به  مهسا

ببخشید رتبه ۱ تا ۱۰ کنکور اگر نخبه نیستن پس چی هستن؟
رتبه ۱ شبانه قبول شده
نکنه رتبه های منفی هم داریم و ما خبر نداریم؟

میثم
تیر ۲۱, ۱۳۹۸ ۳:۰۴ ب٫ظ
پاسخ به  صفا

سلام نخبه به کسی می گن که یه کار مفیدی برای مملکت و مردمش انجام بده که از طریق اون یه چیزی عاید مردم بشه با تست زدن کسی نخبه نمیشه و نخواهد بود برا همین چیزی به اسم کنکور باید بالاخره یه جایی حذف بشه تا عمر جوونا برای هر کنکور چندین سال هدر نره

سوفیست
تیر ۱۸, ۱۳۹۸ ۸:۱۹ ب٫ظ
پاسخ به  مهسا

احسنت، به نظر من ما هیچی قبول دارم که کسی از ما نخبه نیست، اما درباره خودت زود قضاوت کردی .

سوفیست
تیر ۱۸, ۱۳۹۸ ۸:۳۴ ب٫ظ
پاسخ به  مهسا

با تشکر ،
لطفا بفرمایید چند درصد از گروه نرمال است و آیا اصولا امیدی به قبولی در دانشگاههای دیگر هست یا خیر؟منظور اینست که دانشگاههای دیگر هم فقط نخبه میگیرند؟

نه به حدنصاب مصاحبه
تیر ۱۹, ۱۳۹۸ ۱:۲۸ ق٫ظ
پاسخ به  مهسا

نخبه یعنی چکسی!؟؟؟ منظورتون مخترع و دانشمند و …؟؟!؟ بفرمایید تا ما بدونیم که بقول دوستمون (صفا) این رتبه های برتر چکاره هستن؟! والا ما دانشجوهای فعلی تهران رو هم میشناسیما

صفا
تیر ۱۹, ۱۳۹۸ ۹:۰۷ ق٫ظ

من خودم یکی از شهرستانها رفتم برای مصاحبه
با استاد صحبت میکرمد داشت بهونه میاورد برام که محترمانه نسخمو بپیچه
بعد دانشجوی دکتراش اومد
مثال زد گفت ببین آقای فلانی از دانشجوهای خوب ماست
ایشان مقاله داشتن
بعد خطاب به دانشجوش پرسید مقالتون چی بوده؟
گفت یه کنفرانسی داشتم استاد (درحالیکه تا دو دقیقه قبلش میگفت کنفرانسی به درد نمیخوره)
خود استاد از ضایع شدنش خندش گرفت
داستان اینه دوست عزیز
استاد بخواد بگیره، مقاله کنفرانسی میشه پژوهش برتر
نخواد بگیره هم هیچی

دوست
تیر ۳۰, ۱۳۹۸ ۱۰:۴۰ ق٫ظ
پاسخ به  مهسا

سلام . وقت بخیر
درسته دانشجوی نخبه میخواد ولی بعضی از اساتید این دانشگاه و مسئولین آنها خودشون رفتاری درخور و شایسته این نخبگان رو از خودشون نشون نمیدن!
برای مثال در آزمون جامع برگزار شده توسط این دانشگاه به هیچ وجه قانون درستی اعمال نمیشه و اساتید تخلفات بزرگی که با زندگی یک دانشجو بازی میشه و شده رو در این زمینه انجام دادن و میدن و …
با اینکه نامه های بسیاری به مراجع نوشته شده ولی همچنان شاهد بی عدالتی ها و بی قانونی ها در برگزاری آزمون جامع در این دانشگاه به ظاهر بزرگ و قانونمند هستیم.
به امید روزی که عدالت در همه جا و همه چیز حکم فرما شود… فقط و فقط عدالت و حق….
یاعلی

دوست
تیر ۳۰, ۱۳۹۸ ۱۰:۴۸ ق٫ظ
پاسخ به  مهسا

در ضمن گویا تعریف نخبه بودن یا نبودن هم به سلیقه اساتید دانشگاه تعیین میشه. حتی در بزرگترین دانشگاههای ایران!
مورد داشتیم دانشجویی هیچ مقاله ای نداشته و نه مدرک زبان و نه هیچ چیز دیگه ای؛ فقط چون استاد از ایشون خوششون اومده ، به عنوان دانشجوی دکتری دانشگاه تهران پذیرفته شده.

خب چه کسی به همه این بی عدالتی ها پاسخ میده! هیچ کس….
بامید روزی که حق در همه جا حکم فرما شود…

حمید
تیر ۱۸, ۱۳۹۸ ۱۱:۴۴ ق٫ظ

دوستان سلام، من رتبه ۴ دکتری یکی از گرایش های عمران هستم، چند نکته ای رو به اختصار عرض میکنم:
۱. اگر رتبه ۱ حقوق شکایتی انجام داده، به دلیل وقوع تخلف بوده، ولی در حال حاضر هیچ تخلفی از دانشگاه تهران یا سایر دانشگاه ها سر نزده
۲. صحبتهای معاون آموزشی دانشگاه تهران به طور کامل منعکس نشده اینجا، من متن کامل مصاحبه رو خوندم، ایشون در ادامه گفتند اساس اینست که ظرفیتی خالی نماند
۳. معیار پذیرش، دستورالعمل دانشگاه در خصوص پذیرش دانشجوست که تو سالهای قبل صراحتا ذکر شده بود که حد نصاب وجود داره، ولی برای امسال من چیزی پیدا نکردم، اگر دوستان اطلاعیه یا دستورالعمل دانشگاه تهران یا سایر دانشگاه ها رو دارند با ما در میان بزارن
۴. به فرض دانشگاه تهران قصد تمکین از حکم دیوان رو نداشته باشه، یا زمزمه هایی که به گوش می رسه این معنی رو بده، باید به اجرای احکام دیوان مراجعه کرد، نیازی به طرح شکایت مجدد نیست، حکمی که همه ی ما دنبالش هستیم آذر ۹۷ صادر شده، باید پیگیر ضمانت اجرایش باشیم، نه صدور حکمی مشابه!

صفا
تیر ۱۸, ۱۳۹۸ ۱:۴۹ ب٫ظ
پاسخ به  حمید

جناب رتبه ۴
وقتی تو صفحه ۲ دفترچه انتخاب رشته دکتری ۹۸ صراحتا نوشته شده حدنصاب در تمام مراحل وجود داره، ما خودمونو بزنیم به اون راه و بگیم نه قرار نیست حد نصاب تو مصاحبه اجرا بشه؟؟؟؟؟
تنها راهش شکایت از طریق دیوان هست

حمید
تیر ۱۸, ۱۳۹۸ ۲:۴۶ ب٫ظ
پاسخ به  صفا

من اسم دارم دوست عزیز!
علت این عصبانیت و حق به جانب بودن شما رو نمی فهمم!! اگه داریم با هم تعامل میکنیم و دغدغه مشترک داریم، باید تو محیط آروم تر و با ادبیات بهتر انجام بشه
بنده خودم مدعی هستم و حق خودم میدونم که تو بهترین دانشگاه ها در مقطع دکتری تحصیل کنم و برای این موضوع زحمت کشیدم، پس دغدغه من اگر بیشتر از شما نباشه کمتر هم نیست!
شما مواردی رو که من اشاره کردم رو مجددا مرور بفرمائید، تمام عرایض بنده مستند هست، ضمنا اگر صلاح میدونید راهی دیگر رو پیش بگیرید، مختارید

نه به حدنصاب مصاحبه
تیر ۱۹, ۱۳۹۸ ۱:۲۵ ق٫ظ
پاسخ به  صفا

جناب صفا. بنده اغلب پاسخهای شمارو در اینجا مطالعه کردم. خوشحال میشم ادبیات درستی بکار ببرید و همه‌ی پیشنهادهای دوستان رو وتو نکنید و اگر راه حلی ارائه میدید کاربردی باشه. وگرنه شکایت به دیوان خودش داستانی طولانی هست. پیامهای شما دوپهلو هست و آدم نمیفهمه موافقید یا مخالف. اصلا هم نمیگید تا بحال چکاری کردین؟ مراجعه‌ای، دریافت پاسخی چیزی….
بنده با ایشون موافقم و راه حل منطقی و کاربردی میگن که حکمی که قبلا زده شده را پیگیری کنیم‌.
وگرنه الان که کارنامه‌ای صادر نشده، از دانشگاه چ شکایتی کنیم….!!!!؟؟؟؟
امیدوارم کار ههمون درست بشه. ولی با درک متقابل‌ .
بدرود

آرمان
تیر ۱۹, ۱۳۹۸ ۲:۳۶ ب٫ظ

دوست عزیز
جناب صفا لحن بدی نداشتند و کاملا منطقی جوابتون رو دادند. اما گویا شما از قشر افرادی هستید که نظر مخالفتون رو نمیپسندید.

حمید
تیر ۱۹, ۱۳۹۸ ۶:۴۰ ب٫ظ
پاسخ به  آرمان

اگر از نظر شما فرمایش ایشون منطقی است، بنده دیگه صحبتی ندارم، بروید و از دانشگاه تهران شکایت کنید، بابت تخلفی که فعلا صورت نگرفته! شاید صدور مجدد یک حکمی که اخیرا صادر شده، منطقی است!

آرمان
تیر ۱۹, ۱۳۹۸ ۹:۱۱ ب٫ظ
پاسخ به  حمید

مشکل شما اینه که نظر ایشون رو نخوندید
ایشون بارها گفتن شکایت بشه برای ابطال بند ۴ صفحه ۲ دفترچه
پایین تر هم توضیح دادند

بنده خدا
تیر ۱۸, ۱۳۹۸ ۱:۰۸ ق٫ظ

با سلام
لطفا با دنبال کردن این سوژه در فارس من، از بی عدالتی جلوگیری کنیم:
خالی نگهداشتن ظرفیت دکتری با توسل به اعمال غیر قانونی حد نصاب در نمره مصاحبه
با سلام علیرغم رأی سال گذشته دیوان عدالت اداری مبنی بر غیر قانونی بودن نمره حد نصاب در جلسه ی مصاحبه دکتری و در نهایت، ابطال نمره ی حد نصاب مصاحبه، دانشگاهها با سرپیچی از این رأی، نمره ی داوطلبینی که مطابق میل اساتید نیستند، زیر حد نصاب تعیین شده از طرف دانشگاه، تعیین می کنند و با این اوصاف، حتی اگر داوطلب رتبه ی برتر باشد، نمره ی کارنامه ی سنجش آن، کاملا بی اثر خواهد شد و نتیجه ی دکتری داوطلب، مردود اعلام می شود…با این ترفند حتی ظرفیت اعلام شده در دفترچه انتخاب رشته می تواند خالی نگه داشته شود. لطفا قبل از نهایی شدن نتایج و تضییع حقوق داوطلبین، این امر رسیدگی و رسانه ای شود.. با تشکر

معترض به حد نصاب ظالمانه و من درآوردی
تیر ۱۸, ۱۳۹۸ ۹:۵۳ ق٫ظ
پاسخ به  بنده خدا

دوست من
عزیز
بزرگوار
دکتر
وقتی یه چیزی مصوب بشه باید ابطال بشه
با خبرگزاری درست نمیشه
باید دیوان عدالت اداری شکایت کرد
پایین تر نوشته شده چطوری پیگیری کنید

طه
تیر ۱۸, ۱۳۹۸ ۱۲:۳۵ ب٫ظ
پاسخ به  بنده خدا

سلام . من واقعا نمی دونم ابطال نمره حد نصاب به لحاظ عملی چه ثمره ای برای دوستان داره. ببینید من با مدیر گروه یکی از رشته های دانشگاه تهران صحبت کردم ، ایشون گفتن که ۳۰ نمره دست اونهاست . بلکه تا حدود ۵ نمره دیگه هم می تونن اعمال نفوذ کن یعنی مجموعا ۳۵ نمره رو اساتید میدن . اون ۱۵-۲۰ نمره هم که فعالیت های پژوهشی و اموزشیه. ۵۰ نمره هم که آزمون کتبیه. حتی اگه حد نصاب رعایت نشه ، استاد می تونه به یک نفر ۱ از ۳۵ بده و به نفر دیگه ۳۵ بده. مسلما این اختلاف فاحش را آزمون کتبی نمی تونه جبران کنه. یعنی حتی اگه شما رتبه ۱ شده باشید و نمره ازمون کتبی تون هم ۵۰ بشه باز استاد می تونه اون کسی که دوست داره رو انتخاب کنه. اساسا سازوکار دکترا طوری نیست که شما بتونید خودتون رو به اساتید الزام کنید. حتی اگه حد نصاب برداشته بشه باز اساتید راهی دارن که شما رو نپذیرن. بعید می دونم که این پی گیری ها به نتیجه ای برسه. هر چند که امیدوارم و دعا می کنم که دوستان به حقشون برسن. در نهایت یک سوال : کسی می دونه معیار اون ۵۰ نمره ای که برای آزمون کتبی در نظر گرفته شده چیه؟ مثلا اگه کسی رتبه ۱ باشه نمره کامل رو بهش می دن ؟ اختلاف بین رتبه ۱ و ۲ توی امتیاز چقدره ؟ یه احتمال دیگه هم اینه که نمره ۵۰ ( نمره کامل ) برای… ادامه نظر»

صفا
تیر ۱۸, ۱۳۹۸ ۱:۵۵ ب٫ظ
پاسخ به  طه

ثمره ابطال این هست که
در حال حاضر اساتید میگن مثلا من ۲ نفر سهمیه دارم
امسال اونی که مدنظرم هست پیدا نکردم پس نمزه هارو زیر حد نصاب میزنن و کسی قبول نمیشه
سهمیه اساتید میمونه سال بعد
اما وقتی حد نصاب نباشه بر اساس نمره بچه ها رو سورت میکنن

در این که استاد باید بپسنده و انتخاب کنه شکی نیست، بحث اینه که وقتی حد نصاب حذف بشه. هیچ دانشگاهی نمیتونه ظرفیتشو خالی نگهداره
در نتیجه تهران فول ظرفیت پذیرش میکنه، انیرکبیر فول طرفیت میگیره، بهشتی میگیره
عملا تعداد بیشتری قبول میشن
از طرف دیگه نفرات برتر نمیرن سمت دانشگاههای شهرستان و درنتیجه شانس قبولی اونها هم بیشتر میشه

هیراد
تیر ۱۷, ۱۳۹۸ ۱۱:۵۸ ب٫ظ

والا من که استادم پارسال توی دانشگاه تهران هیچ دانشجویی رو در مصاحبه نگرفت. امسال هم گفت اصلا از ابتدا اعلام ظرفیت نمیکنیم چون بهمون گفتن هرچقد تو دفترچه اعلام ظرفیت بشه باید بردارین اونم گفته پس اصلا امسال دکتری نمیگیرم چون نمیخوام مجبور شم دانشجوی ضعیف بگیرم. حالا چی شده دوباره اجازه دادن ظرفیت خالی بذارن؟!

صفا
تیر ۱۸, ۱۳۹۸ ۱۰:۵۸ ق٫ظ
پاسخ به  هیراد

بدبختیمون همینه دیگه
فضای دانشگاه
امکانات آزمایشگاه ها
وسایل کارگاهها
چرا دولت این همه هزینه کرده؟
کلی هزینه صرف شده که نیروی خبره و دانشمند تربیت بشه که برای کشور کار کنن
یه گوشه ای از کار رو جلو ببرن

اساتید کارمند این سیستم هستند
حقوق میگیرن بابت این کارشون

اما با این تصمیم مسخره عملا اون همه هزینه بلا استفاده مونده.
چه فرقی میکنه اونهمه هزینه صرف شده یا نشده؟؟
دانشگاهی که دانشجو نگیره با یک ساختمون خالی چه فرقی داره؟

خود یک استاد دانشگاه مگه کم حقوق میگیره؟
مگه کم هزینه میشه برای همین اساتید
این کار خودش یه نوع کم کاریه

از فردا x و y هم تو محل کارشون بگن چون کاری که داریم انجام میدیم سطحش عالی نیست ماام بیکار بشینیم و حقوق مفت بگیریم

بانکی بیاد بگه چون کیفیت پولهایی که مشتری میارن پایینه و کهنه شده منم کار نمیکنم. من فقط با تراول کار میکنم

معلمم بگه دانش آموز نمیخام اینها سطحشون پایینه

دکتر بیاد سر مریض بگه وای این شکستگیص کیفیتش بالا نیست من معالجه نمیکنم

computer
تیر ۱۷, ۱۳۹۸ ۶:۳۰ ق٫ظ

سلام تو جمع دوستان کسی هست تو دانشکده برق و کامپیوتر قبول شده باشه و باهاش تماس بگیرن؟

computer
تیر ۱۷, ۱۳۹۸ ۷:۳۲ ق٫ظ
پاسخ به  computer

ببخشید باهاش تماس گرفته باشند؟

صفا
تیر ۱۷, ۱۳۹۸ ۳:۵۳ ب٫ظ
پاسخ به  computer

من که سراغ ندارم
اما تماس بگیرن که چی ؟؟؟
اینها نمره میدن سنجش و تمام
اون کسی هم که نخان زیر حد نصاب میزنن و اصلا قبول نمیشه

Computer
تیر ۱۷, ۱۳۹۸ ۴:۰۳ ب٫ظ
پاسخ به  صفا

معمولا اگه کسی رو بخوان ازش تعهد می گیرن.

بنده خدا
تیر ۱۷, ۱۳۹۸ ۷:۳۲ ب٫ظ
پاسخ به  computer

صد بار این سوال مسخره رو پرسیدی!از بچه های سال قبل بپرس!چه فرقی داره واست؟؟فکر کن قبول نشدی و برو دنبال زندگیت!

علیرضا
تیر ۱۷, ۱۳۹۸ ۰:۲۱ ق٫ظ

سلام ، فکر نمی‌کنم دانشگاه، بخصوص دانشگاه تهران با وجود حکم دیوان مبنی بر ابطال مصوبه حد نصاب مصاحبه , باز هم بتونه و بخواد چنین کاری بکنه ! مگه دل بخواهیه ؟! ، مگه دانشگاه مدیرکل امور حقوقی نداره ؟ مگه واحد حقوقی دانشگاه اولین جایی نیست که حکم دیوان عدالت رو دریافت کرده ؟!!!

صفا
تیر ۱۷, ۱۳۹۸ ۳:۵۱ ب٫ظ
پاسخ به  علیرضا

دوست خوشبین من
متن خبر رو بخون
وقتی خودشون میگن اینطوریه ما خوشبینانه بگیم ان شاالله که اینطور نیست؟؟؟؟؟

شما یه سرچ کن در مورد ممنوعیت تحصیل رایگان
ببین چند بار توسط دیوان ابطال شده
متاسفانه تو اون موضوع چند سال متوالی بعد از ابطالش توسط دیوان با مصوبه جدید اجرا میشد و میگفتن بچه هایی که یکبار در دوره روزانه تحصیل کردند حق شرکت مجدد در کنکور روزانه ندارند حتی اگر روزانه قبول بشن باید هزینه پرداخت کنن
تو دفترچه کنکور ۹۵ هست بخونش
درحالیکه سال پیشش توسط دیوان ابطال شده بود
در این زمینه هم مطمئن باش اجرا میشه مگر اینکه از طریق دیوان شکایت کنیم و برای امسال ابطال بشه
پایین تر روش شکایت نوشته شده
شما هم اقدام کنید

اعتراض به حدنصاب مصاحبه
تیر ۱۶, ۱۳۹۸ ۱۲:۳۱ ب٫ظ

سلام.
عزیزانی که تهران هستن.
خواهشا به دیوان عدالت حضوری مراجعه کنین و پیگیری حکم ابطال حدنصاب در پارسال باشین.
نه سنجش نه وزارت علوم، هیچ کاری برامون نمیکنن. جایگاهشم ندارن.
خبرگزاری‌ها هم نقش بسیار مهمی دارن در عمومی کردن موضوع.
نباید هیچ ظرفیتی خالی بمونه. این ظلم هست.

خبرگزاری فارس من هم خوب منعکس میکنه.

لطفا تا نتایج نهایی نشده اقدام کنیم.

خالی موندن ظرفیتها فقط به ضرر دوستان رتبه برتر نیست, شهرستانها هم پر میشن و رتبه متوسطها کلا از گردونه حذف میشن!
فکر کنین شمام سال بعد رتبه برتر بشید و این مسیله گریبانتو رو میگیره.
پس ، از امسال باید برای حق همگانی مون حرکت کنیم. همگی.

صفا
تیر ۱۶, ۱۳۹۸ ۲:۲۰ ب٫ظ

دوست عزیز دیوان عدالت اداری مختص تهرانیها نیست. دیوان در مراکز استان هم نمایندگی داره
تعداد وقت بیشتر باشه احتمال پذیرش دستور موقت (رسیدگی خارج از نوبت) بیشتر میشه

رشته مدیریت
تیر ۱۶, ۱۳۹۸ ۲:۴۵ ب٫ظ

فرضا حد نصاب برداشته شود (که باید برداشته شود). دانشگاه ها اون دانشجویی رو که می خواین، یه جوری نمره بهش میدن که بقیه اصلا بهش نمی رسن. باید نظارت داشته باشه وزارت علوم و البته وجدان مصاحبه کننده

صفا
تیر ۱۶, ۱۳۹۸ ۳:۳۸ ب٫ظ
پاسخ به  رشته مدیریت

دوست عزیز حرف شما صحیح
اما الان اساتید کسی رو که نمیخوان نمره زیر حد نصاب میدن و استدلالشون هم این هست که دانشجویی که ظرفیتشونو برای سال بعد نگهمیدارن
درحالیکه این خلاف قوانینه
گروهها باید دانشجوها رو با توجه به چک لیست امتیازدهی سنجش سورت کنند و نمره بدن
نمره مصاحبه با نمره آزمون جمع بشه و نمره نهایی داوطلب رو تشکیل بده. اما وقتی حد نصاب باشه اعلام میشه که فقط این دانشجوها حد نصاب لازم کسب کردن و بقیه رو نمیخایم
دانشگاه دولتی خونه عمه خاله هیچ استادی نیست که بخاد دانشجو رو از تحصیل رایگان محروم کنه
اساتید کارمندان دانشگاه هستن
همین و بس

اعتراض به حدنصاب مصاحبه
تیر ۱۶, ۱۳۹۸ ۵:۲۸ ب٫ظ
پاسخ به  رشته مدیریت

دانشجو بگیرند ، بهتر ازینه که اقلا ظرفیتهارو خالی نگهدارند. ستم هست والا. برای گزینش با عدالت هم باید نظارت صورت بگیره.
الان دانشگاههای هستند که ده نفر دعوت کردند و سه ظرفیت دارند ولی میگن پر نمی‌کنیم ظرفیت رو!!! عجیبا غریبا.
انگار ماهها درس خوندن و تلاش و مقاله نوشتن هیچ اهمیتی نداره براشون…

computer
تیر ۱۵, ۱۳۹۸ ۷:۵۵ ب٫ظ

سلام کسی می تونه بگه چه جوری می شه فهمید قبول شدیم و یا نه؟

amir
تیر ۱۶, ۱۳۹۸ ۱۰:۳۹ ق٫ظ
پاسخ به  computer

سوال من هم همینه کسی میدونه راهنمایی بکنه

صفا
تیر ۱۶, ۱۳۹۸ ۱۱:۰۶ ق٫ظ
پاسخ به  amir

هبچ طوری
مگه اینکه مدیر گروه یا استاد آشنا باشه و خودش بگه که اونم قطعی نیست. چون نصف نمره دست سنجش

باید فقط منتظر سنجش شد

computer
تیر ۱۶, ۱۳۹۸ ۱۱:۱۶ ق٫ظ
پاسخ به  صفا

تعهد نمی گیرن؟ زنگ نمی زنن؟

احسان
تیر ۱۸, ۱۳۹۸ ۰:۰۵ ق٫ظ
پاسخ به  صفا

نمره ای که دست سنجش هست چرته…
چون کسی رو که بخوان نمره بالای حد نصاب و بقیه رو پایین حد نصاب میدن…
خلاصصصصص

معترض به حد نصاب ظالمانه و من درآوردی
تیر ۱۵, ۱۳۹۸ ۱:۲۹ ب٫ظ

دوستان تنها راه اعتراض نسبت به حد نصاب ظالمانه در مصاحبه شکایت در هیات عمومی دیوان عدالت اداری هست.
ن با کارشناس سنجش صحبت کردم
ایشان گفت تا این لحظه حدنصاب رعابت میشه مگر اینکه دیوان به ما اعلام کنه حدنصاب نباشه
اگر منتظرین که سنجش بخاطر رای سال پیش حدنصاب اجرا نکنه سخت در اشتباهیم
چون سنجش تو دفترچه امسال نوشته حدنصاب در تمامی مراحل ازمون رعایت میشه
اگر دنبالشید که این بی عدالتی امسال اجرا نشه راهش شکایت به هیات عمومی دیوان هست.
شکایت برای ابطال بندی از دفترچه که اعلام کردن حدنصاب در تمامی مراحل انجام میشود.
کافیه رای قبلی رو بدید دیوان با این عنوان که طبق ماده ۹۲ قانون دیوان عدالت اداری تقاضای ابطال بند مذکور همراه با دستور موقت رو درخواست کنیم

عمران
تیر ۱۵, ۱۳۹۸ ۱:۴۹ ب٫ظ

سلام. چجوری این کار رو انجام بدیم. بیشتر توضیح بدین و یا لینک های مربوطه رو بذارین. هر کاری میکنیم باید سریع باشه. حکم قبلی دیوان که ۱ سال زمان برد!

معترض به حد نصاب ظالمانه و من درآوردی
تیر ۱۵, ۱۳۹۸ ۲:۲۱ ب٫ظ
پاسخ به  عمران

باید برید دفتر دیوان عدالت اداری
اگر نهران هستید که خود دیوان عدالت اداری میرید
اگر شهرستان هستید. دفتر دیوان تو دادگستری مرکز شهرستان هست
این رایی هست که قبلا ابطال شده
http://www.rrk.ir/Laws/ShowLaw.aspx?Code=17720
این رو به انضمام درخواست خودتون مبنی بر ابطال ” بند۴ صفحه ۲ دفترچه انتخاب رشته کنکور دکتری ۹۸”
(تنها جایی تو دفترچه که نوشته شده حد نصاب در تمامی مراحل اجرا می شود)
ببرید تحویل بدید

البته توی عنوان دادخواست هم ذکر کنید تقاضای دستور موقت میخوام. چون زمان رسیدگی اگر طبق روال عادی باشه زمان میگذره

داخل متن هم استناد بشه به ماده ۹۲ قانون دیوان عدالت اداری و تقاضای ابطال بدید

(ماده ۹۲ – چنانچه مصوبه‌ای در هیأت عمومی ابطال شود، رعایت مفاد رأی هیأت عمومی در مصوبات بعدی، الزامی است. هرگاه مراجع مربوط، مصوبه جدیدی مغایر رأی هیأت عمومی تصویب کنند، رئیس دیوان موضوع را خارج از نوبت بدون رعایت مفاد ماده (۸۳) این قانون و فقط با دعوت نماینده مرجع تصویب کننده، در هیأت عمومی مطرح می‌نماید.)

معترض به حد نصاب ظالمانه و من درآوردی
تیر ۱۵, ۱۳۹۸ ۲:۲۲ ب٫ظ
پاسخ به  عمران

اگرم مصوبه دانشگاه رو پیدا کردید
یک شکایت هم باید برای ابطال اون انجام بشه

.
تیر ۱۵, ۱۳۹۸ ۵:۲۵ ب٫ظ

برای من سوال پیش اومده که رای دیوان عدالت وقتی صادر میشه مگه از اون زمان به بعد نباید اجرا بشه به طور کامل؟‌! اگه قرار باشه هر سال دانشجویان متقاضی علاوه بر استرس خود کنکور و امور مربوط به اون بیفتن دنبال گرفتن احکام مجددی که قبلا صادر شده!! که دیگه چه ارزشی داره رای دیوان؟؟

صفا
تیر ۱۵, ۱۳۹۸ ۶:۴۳ ب٫ظ
پاسخ به  .

موضوع ممنوعیت تحصیل رایگان چند سال بچه ها شکایت میکردن و متاسفانه هر سال با یه مصوبه جدید اجرا میشد.
واقعا باید برخورد جدی بشه
مخصوصا دانشگاه تهران که سال پیش مصوبه این دانشگاه ابطال شده و باز امسال میگن هرکس به حد نصاب رسید

تقاضای پیگیری از خبرنگاران فارس من
تیر ۱۵, ۱۳۹۸ ۷:۲۰ ب٫ظ

از فارس من هم تقاضای رسیدگی به موضوع رو کنین. با توجه به اینکه سال قبل این رای توسط دیوان اداری داده شده پس چرا امسال هم آن را عملی نمی کنن …

علیرضا
تیر ۱۵, ۱۳۹۸ ۱۰:۴۷ ق٫ظ

سلام ، متاسفانه اجرای قانون برای بعضی از مدیران ما مطلوب نیست و آنها بر اساس نظرات شخصی با قانون رسمی و مصوب زاویه پیدا می‌کنند به خاطر همین همیشه دنبال راه‌ها و خلائهایی هستند که نظرات شخصی خودشان را هر طور شده اعمال کنند ؛ در مصاحبه ها و سخنرانی هایشان هم مخالفتشان را با قانون اعلان می‌کنند؛ متاسفانه بعضا هم از سوی مقامات بالاتر مانند وزیر هم برخوردی با این رفتار ها صورت نمی‌گیرد …. گویی ما داوطلبان مقطع دکتری مسخره و مضحکه هستیم که بعد از ماهها تلاش و طی مراحل دشوار ، آخرش بگویند بروید دنبال کارتان اصلا دانشجو نمی‌گیریم ! ….. همه‌ی اینها به خاطر بغض از حکم دیوان عدالت مبنی بر ابطال وجود حد نصاب مصاحبه است، چون راه اعمال نظر صد در صدی دانشگاه طبق قانون بسته شده ….. کاش اجرای قانون برای بعضی از مدیران اینقدر همرا با درد و رنج نبود !!!

معترض به حد نصاب ظالمانه و من درآوردی
تیر ۱۵, ۱۳۹۸ ۲:۲۹ ب٫ظ
پاسخ به  علیرضا

متاسفانه همینه دوست عزیز
من برای مصاحبه رفتم
گفتن خودتو معرفی کن
گفتم میخوام این کارارو انجام بدم اساتید لبخند میزدن و گفتن ان شاالله
موفق باشید
به سلامت

یکسال درس بخون
کلی هزینه ثبت نام و مصاحبه بده
از شهرستان بکوب برو مصاحبه
۲ دقیقه مسخره کردن و تمام

این که نشد
من درآوردی که نیست
وقتی مصوبه دانشگاه ابطال شده. چرت دوباره اجراش میکنید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
اگر خلاف قانون نبود که ابطال نمیشد

سوال من از مسئولین دانشگاه اینه که اگر صلاحیت علمی ندارن چجوری قبول شدیم؟
دیگه برای شما بایداز کره ماه دانشجو آورد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

computer
تیر ۱۵, ۱۳۹۸ ۹:۲۵ ق٫ظ

سلام چه طور می تونیم از قبولیمون مطلع شیم؟

متقاضی دکترا
تیر ۱۵, ۱۳۹۸ ۹:۰۷ ق٫ظ

لینک وزارت علوم برای رسیدگی به عملکرد و شکایات
https://erp.msrt.ir/Dashboard.aspx?param=1108C338E551D237F726E0716E5ACC149D

لطفا عزیزان برید و به حد نصاب مصاحبه‌ی حضوری پیام اعتراض بزنید.

با سلام.
خواهشمندیم طبق آیین‌نامه و مقررات وزارت علوم مبنی بر غیرقانونی بودن حدنصاب مصاحبه‌ی حضوری دکترا در دانشگاهها و حذف دانشجویان از رقابت در شرایط عادلانه، که
متاسفانه ما دانشجویان حاضر در مصاحبه، شاهد اعمال حد نصاب از سوی برخی دانشگاههای معتبر و موسسات آموزش عالی بودیم و حتی برخی اساتید اذعان می‌داشتند که دانشجو نخواهند گرفت و ظرفیت خالی میگذارند.
خواهشمندیم برای جلوگیری از تضییع حق همه‌ی دانشجویان زحمتکش و حتی دانشجویان رتبه برتر در دانشگاهها، با نظارت دقیقتر، ضمن پاسداری از قوانین، شرایط گزینش را به سمت عدالت محوری سوق دهید تا در این شرایط بی امیدی دانشجویان و علاقه‌مندان به علم و دانش، دلخوشی بزرگی ازاین بابت به ما دانشجویان لطف بفرمایید.

معمار
تیر ۱۶, ۱۳۹۸ ۹:۰۴ ق٫ظ

این لینک که گذاشتید کدوم قسمت اعتراض بزاریم؟

متقاضی دکترا
تیر ۱۵, ۱۳۹۸ ۸:۳۹ ق٫ظ

سلام. دوستان فقط به اعتراض به سنجش اکتفا نکنیم. به وزارت علوم هم اعتراض الکترونیکی بزنیم و به خبرگزاری ها هم لینک کنیم.
ممکنه سر آخر سنجش بگه بمن مربوط نیست و من فقط مجری و نشر کننده‌ی اطلاعاتی هستم که دانشگاهها دادند!
در واقع دانشگاهها زیر نظر وزارت هستند نه سنجش

رویا
تیر ۱۳, ۱۳۹۸ ۷:۰۳ ب٫ظ

سلام یه سوال داشتم بچه هایی که دانشگاه تهران بودن حالا هر رشته ای اعم از فنی یا …. لطف کنید بگید که مصاحبه مرحله د.وم داشتین من خودم دانشگاه اصفهان قبول شدم مطمئنم اما تهران با من تماسی نگرفت ینی تهران قبول نشدم یا شدم لطفا راهنمایی بفرمایید.

فرشاد
تیر ۱۴, ۱۳۹۸ ۰:۰۸ ق٫ظ
پاسخ به  رویا

دانشکده فنی دانشگاه تهران تا جایی که من میدونم مصاحبه دوم نداره

محدثه
تیر ۱۴, ۱۳۹۸ ۱۲:۱۱ ب٫ظ
پاسخ به  فرشاد

مچکرم از پاسخت دوست عزیز

P.m
تیر ۱۴, ۱۳۹۸ ۱۰:۱۸ ق٫ظ
پاسخ به  رویا

سلام. تهران مصاحبه دوم نداره

ویکتاریون
تیر ۱۴, ۱۳۹۸ ۱۲:۲۵ ب٫ظ
پاسخ به  رویا

نداره. به طور پیش فرض هم تماس نمی گیرن.

بنده خدا
تیر ۱۳, ۱۳۹۸ ۰:۴۶ ق٫ظ

سلام
نامه ی اعتراض بنده در سیستم پاسخگویی سنجش در بخش اعتراض به مصاحبه ی دانشگاهها:
با سلام علیرغم رای سال گذشته دیوان عدالت اداری مبنی بر غیر قانونی بودن تعیین نمره حد نصاب در جلسه ی مصاحبه، دانشگاههای شریف ، امیرکبیر و خواجه نصیر برای مصاحبه حد نصاب قرار داده و حتی گفتند که ظرفیت دکتری را خالی نگه می دارند! بعنوان مثال در دانشکده … امیرکبیر – در گرایش … – ۶ ظرفیت اعلام شده و ۷ نفر به مصاحبه دعوت شده اند. اگر قانون رعایت شود – بنده بعنوان رتبه ۲ گرایش … – در انتخاب اول یا دوم (شریف یا امیرکبیر) بایستی پذیرفته بشوم ولیکن اینگونه نیست. لذا طبق قانون، سازمان سنجش بایستی وارد عمل شود یا اینکه بنده مانند اقدام داوطلب رشته حقوق در سال گذشته ، از طریق دیوان عدالت اداری با شکایت از دانشگاه یا سازمان سنجش بخاطر سکوت در برابر کار غیر قانونی دانشگاهها، به حقوقمان برسیم. با تشکر

بنده خدا
تیر ۱۳, ۱۳۹۸ ۱:۳۰ ق٫ظ
پاسخ به  بنده خدا

لطفا به سیستم پاسخگویی سازمان سنجش رفته و حتی مراجعه ی حضوری به سنجش، تا مانع از بی قانونی دانشگاهها بشیم…باور کنید با سکوت، هیچکس به حقش نمیرسه..حتی اگر این مشکل، شامل حال شما نمیشه برای رضای خداوند دست به کار بشید..یک دست صدا نداره…

فرشاد
تیر ۱۳, ۱۳۹۸ ۲:۵۷ ق٫ظ
پاسخ به  بنده خدا

الان خیلی رتبه های تک رقمی از ترس قبول نشدن در تهران، رفتن شهرستان ها هم مصاحبه.
اگر کسی با رتبه تک رقمی شهرستان قبول بشه، جای کس دیگری که رتبه ش خوبه و میتونسته شهرستان قبول بشه گرفته. در واقع پر نکردن ظرفیت هم به ضرر رشته هایی که کم دانشجو می گیرن هم رشته ای که مثلا صد نفر میگیره. برنامه مردمو به هم میریزن

سازه
تیر ۱۳, ۱۳۹۸ ۳:۲۷ ب٫ظ
پاسخ به  فرشاد

دقیقا درسته، کامل نشدن ظرفیت دانشگاه های بالاتر فقط به ضرر مصاحبه شوندگان اون دانشگاه ها نیست، بلکه پله به پله تآثیر روی پذیرش همه ظرفیتهای پذیرش میذاره

دکتری
تیر ۱۴, ۱۳۹۸ ۱:۱۷ ق٫ظ
پاسخ به  فرشاد

دقیقا
من تک رقمی نیستم ولی با توجه به ظرفیت روزانه رشته مون که ۲۲۰ نفره و من رتبه زیر ۴۰ هستم دانشگاههای تهران هر کجا رفتم فیدبک مثبتی ندیدم ولی سه دانشگاه شهرستان رفتم هر سه دانشگاه گفتن نظر ما مثبته یکی از اساتید گفت برا اطمینان دانشگاههای تهران رو حذف کن فکس هم تو اتاق داریم :))))

بیولوژیست
تیر ۱۳, ۱۳۹۸ ۲:۱۱ ب٫ظ
پاسخ به  بنده خدا

سلام. منم رفتم اعتراض نوشتم. ولی باید تعداد بیشتری همکاری کنن.

فرشاد
تیر ۱۳, ۱۳۹۸ ۴:۱۴ ب٫ظ
پاسخ به  بیولوژیست

خیلی از بچه ها به این سایت سر نمی زنند اگه دوستی آشنایی دارین که امتحان داده بهش زنگ بزنین بگین بچه ها

الناز
تیر ۱۳, ۱۳۹۸ ۶:۵۴ ب٫ظ
پاسخ به  فرشاد

دانشگاه تهران با اینکار خواسته فقط دانشجوهایی که از نظر خودش صلاحیت دارند بالا بیان و چنانچه با تلاش ها این حد نصاب رو هم برداریم مطمین باشید یه گپ بزرگ در نمرات بین نمرات کسانی که تمایل به گرفتنشون رو دارن با بقیه میذارن و باز هم بدون اعمال حد نصاب به نتیجه دلخواهشون میرسند.باید قبول کنیم دانشگاه و استاد تصمیم گیرنده هست حالا چه درست چه غلط

فرشاد
تیر ۱۴, ۱۳۹۸ ۰:۱۰ ق٫ظ
پاسخ به  الناز

فرمایشات شما صحیح.اما موضوع اینه که میخوان کلا کسی رو جذب نکنند

صفا
تیر ۱۴, ۱۳۹۸ ۱۰:۰۲ ب٫ظ
پاسخ به  بنده خدا

من شنیدم بچه ها میگفتن. اساتید تهران تو رشته ما گفتن اونایی که میخاستیم نبودن. زیر حد نصاب میزنیم بچه هارو تا ظرفیتمون بمونه شال بعد
اینکه این حرف درست یا غلط مهم نیست
مهم اینه که دست استاد اینقدر باز باشه که با آینده بچه ها بازی کنه
چه معنی داره؟؟؟؟؟؟؟
مصاحبه شده کاسبی واسه دانشگاها

هرکس جدا از اینکه کدوم دانشگاههارو زده باید به یک دانشگاه ثالث تحت عنوان دانشگاه معین برای مصاحبه فرستااه بشه. نمره مصاحبه براش تعیین بشه

من با چشم خودم دیدم استادی که سر جلسه مصاحبه نیومده بود
استادی دیدم که اومد دانشجوشو انتخاب کرد و بعدازُهر دیگه نیومد.
اینکه نمیشه
فرض براینگه یه نفر تو لیسانس یکم ضعیف عمل کرده. دیگه حق پیشرفت نداره؟
باید بره بمیره؟؟؟؟

فرشاد
تیر ۱۵, ۱۳۹۸ ۰:۴۲ ق٫ظ
پاسخ به  صفا

چه رشته ای؟

فرشاد
تیر ۱۵, ۱۳۹۸ ۰:۴۴ ق٫ظ
پاسخ به  صفا

یعنی باید الان اقدام کرد؟ چیکار کنیم؟ حضوری بریم دیوان؟

صفا
تیر ۱۴, ۱۳۹۸ ۱۰:۲۳ ب٫ظ
پاسخ به  بنده خدا

من با کارشناس سنجش صحبت کردم
ایشان گفت تا این لحظه حدنصاب رعابت میشه مگر اینکه دیوان به ما اعلام کنه حدنصاب نباشه
اگر منتظرین که سنجش بخاطر رای سال پیش حدنصاب اجرا نکنه سخت در اشتباهیم
چون سنجش تو دفترچه امسال نوشته حدنصاب در تمامی مراحل ازمون رعایت میشه
اگر دنبالشید که این بی عدالتی امسال اجرا نشه راهش شکایت به هیات عمومی دیوان هست.
شکایت برای ابطال بندی از دفترچه که اعلام کردن حدنصاب در تمامی مراحل انجام میشود.
کافیه رای قبلی رو بدید دیوان با این عنوان که طبق ماده ۹۲ قانون دیوان عدالت اداری تقاضای ابطال بند مذکور همراه با دستور موقت رو درخواست کنیم

بنده خدا
تیر ۱۴, ۱۳۹۸ ۱۱:۳۹ ب٫ظ
پاسخ به  صفا

چرا این کار رو نمی کنید؟؟

D
تیر ۱۲, ۱۳۹۸ ۱۱:۵۶ ب٫ظ

اگر کسی قبول شده باشه گروه حتما باهاش تماس میگیرن؟ اگه بخوان تماس بگیرن چند روز بعد مصاحبه میگیرن؟

فرشاد
تیر ۱۳, ۱۳۹۸ ۲:۵۳ ق٫ظ
پاسخ به  D

بستگی به دانشگاه و سلیقه اساتید داره. اینو جدی میگم به تعداد اساتید تعداد سلیقه و روش هم هست. اصلا معلوم نیست. و رفتار استاد ممکنه یک سال با سال دیگه فرق کنه. به این موضوع اصلا فکر نکنید فعلا ببینین که ظرفیتا خالی نمونه. منتظر تماس نباشید من پارسال باهام تماس نگرفتن شبانه قبول شده بودم

گرامی
تیر ۱۶, ۱۳۹۸ ۵:۳۳ ب٫ظ
پاسخ به  فرشاد

شما شبانه دانشگاه تهران قبول شده بودید؟

فرشاد
تیر ۱۳, ۱۳۹۸ ۳:۳۱ ق٫ظ
پاسخ به  D

بستگی به سلیقه اساتید داره. ممکنه اصلا تماس هم نگیرن

فرشاد
تیر ۱۲, ۱۳۹۸ ۹:۱۱ ب٫ظ

سلام بچه ها پر نکردن ظرفیت خیلی ناجوانمردانه و ناعادلانه است. البته الان دانشگاه تهران اعلام کرده اما بقیه دانشگاه ها هم دیده شده سالهای پیش ظرفیت پرنکردند. من امروز یه پیام دادم سایت سنجش قسمت ارسال درخواست. اگر بخوایم کاری کنیم باید الان انجام بدیم نه بعد از اعلام نتایج. حتما مثل حد نصابها نتیجه میده. متن نامه خودمو رو اینجا میذارم. لطفا شما هم برید پیام بدید. و لطفا افرادی که مطمئن به قبولی هم هستند همکاری کنند. رشته من ۶ نفر ظرفیت روزانه داره ۳ نفرش دانشگاه تهران. من خودم رتبه ۲ هستم با این حساب اگه دانشگاه تهران حتی یک نفر رو نگیره اوضاع ناجوره. والا من با آیلتس و مقاله انگلیسی هم قبول نمیشم پس خواهشا همکاری کنید: “با سلام. من داوطلب رشته ………..هستم، که امسال در آزمون رتبه ……. کسب کرده ام. قابل ذکر است که امسال دانشگاه تهران اطلاعیه داده که ممکن است همه ظرفیت ها را پر نکند و بسیاری از افراد نمره لازم را در مصاحبه کسب نکنند. البته دانشگاه های دیگر هم چنین اختیاری دارند اما پایین بودن ظرفیت در رشته من که …… نفر روزانه می باشد و با توجه به زحمتی که من برای کسب نمره در آزمون زبان، کنکور و …. کشیده ام حتی کاهش یک نفر ظرفیت روزانه می تواند به ضرر داوطلب باشد زیرا کسی از سرنوشت خود و مقدرات خداوند اطلاع ندارد و ممکن است در سال آتی امکان درس خواندن برای داوطلبی فراهم نشود. لذا از سازمان محترم سنجش تقاضا دارم به عنوان… ادامه نظر»

دایی
تیر ۱۲, ۱۳۹۸ ۱۰:۳۵ ب٫ظ
پاسخ به  فرشاد

سلام بنده هم موافق نظر شما هستم
تمام دانشگاه ها سراسری و همچنین ازاد باید تکمیل ظرفیت داشته باشند امیدوارم همه بچه ها مثل داستان یه ماه پیش اعتراض به ترازها باز یه حرکتی انجام بدیم

فرشاد
تیر ۱۳, ۱۳۹۸ ۲:۴۷ ق٫ظ
پاسخ به  دایی

تکمیل ظرفیت؟ فکر کن طرف با رتبه تک رقمی بره شهرستان قبول شه در حالی که باید یه دانشگاه در تهران قبول می شده. الان ۴ تا اتفاق افتاده:
۱- ظرفیت دانشگاه های تهران بی خود و بی جهت خالی مونده.
۲- یه رتبه ۲ رقمی که می تونسته بره روزانه شهرستان یا قبول نشده یا شبانه قبول شده یا آزاد.
۳- کسی که میتونسته شبانه شهرستان قبول شه و بره، آزاد قبول شده
۴-کسی که میتونسته آزاد قبول بشه و بره، اصلا قبول نشده.
یعنی هر ظرفیت خالی حق ۴ نفرو رو با رتبه های مختلف ضایع کرده پس تکمیل ظرفیت های بعدی هم این حق کشی رو ضایع نمیکنه. از طرفی از کجا معلوم که تکمیل ظرفیت هم همین آش و همین کاسه نباشه!!!!!!

فرشاد
تیر ۱۳, ۱۳۹۸ ۲:۴۸ ق٫ظ
پاسخ به  فرشاد

ببخشید یعنی هر ظرفیت خالی حق ۴ نفرو رو با رتبه های مختلف ضایع کرده پس تکمیل ظرفیت های بعدی هم این حق کشی رو جبران نمیکنه. از طرفی از کجا معلوم که تکمیل ظرفیت هم همین آش و همین کاسه نباشه!!!!!!

دایی
تیر ۱۳, ۱۳۹۸ ۴:۰۱ ب٫ظ
پاسخ به  فرشاد

نظر شما محترمه اما تنها راه حل هم سراسری هم ازاد تکمیل ظرفیته که در شهریور ماه باید صورت بگیره

P.m
تیر ۱۲, ۱۳۹۸ ۱۱:۲۰ ب٫ظ
پاسخ به  فرشاد

سلام
برا استعداد درخشان هم همینطوره؟ یعنی میتونن ظرفیت پرنکنن؟ و برااونم تکمیل ظرفیت بزنن؟

فرشاد
تیر ۱۳, ۱۳۹۸ ۲:۳۶ ق٫ظ
پاسخ به  P.m

میتونن ظرفیت رو پر نکنند. اما توجه کنید حتی اگر تکمیل ظرفیت برقرار بشه به ضرر همه میشه. اگر فردی قبول بشه یا نه، به هرحال واسه خودش برنامه ریزیهایی داره، تکمیل ظرفیت باز هم وقتگیره و برنامه افراد رو مختل میکنه

محقق
تیر ۱۳, ۱۳۹۸ ۶:۵۳ ق٫ظ
پاسخ به  فرشاد

سلام دوستان
من هم در سایت سنجش اعتراضم رو ثبت کردم.

فرشاد
تیر ۱۳, ۱۳۹۸ ۱:۲۶ ب٫ظ
پاسخ به  محقق

دست شما درد نکنه

برق معترض
تیر ۱۳, ۱۳۹۸ ۱۰:۲۳ ب٫ظ
پاسخ به  فرشاد

چجور و کجا باید اعتراض بزنیم؟؟؟
من شدیدا اعتراض دارم

فرشاد
تیر ۱۴, ۱۳۹۸ ۹:۴۳ ب٫ظ
پاسخ به  برق معترض

در سایت سنجش قسمت راست بخش ارسال درخواست. اول ثبت نام کنید بعد از بین گزینه ها دکترا و مصاحبه دکترا. بعد این نامه ای مشابه این نامه بنویسید.

صفا
تیر ۱۵, ۱۳۹۸ ۹:۲۵ ب٫ظ
پاسخ به  فرشاد

دوست عزیز شکایت تو سامانه سنجش فایده نداره
خود سنجش وقتی تو دفترچش نوشته رعایت حد نصاب در تمامی مراحل الزامیست.
ضمنا من با کارشناس سنجش تلفنی صحبت کردم
ایشان گفت قرار حد نصاب رعایت بشه چون تو دفترچه هم هست مگر اینکه دیوان اعلام کنه رعایت نشه
تنها راه شکایت در هیات عمومی دیوان هست
هرچی تعداد بیشتر باشه احتمال تایید دستور موقت ( رسیدگی خارج از نوبت) بیشتره

صفا
تیر ۱۴, ۱۳۹۸ ۱۰:۲۵ ب٫ظ
پاسخ به  برق معترض

هیات عمومی دیوان عدالت اداری
رای ابطال شده که بچه ها میگن و به استناد ماده ۹۲ قانون دیوان عدالت اداری تقاضای ابطال بندی رو از دفترچه بدیم که نوشته حدنصاب در تمامی مراحل آزمون رعایت میشود

حلیمه
تیر ۱۲, ۱۳۹۸ ۲:۴۹ ب٫ظ

من توی این موندم:
اگر دیوان عدالت اداری گفته دانشگاه ها حق ندارن نصاب تعیین کنن پس چرا دوباره این گفته ممکنه کیفیت علمی نداشته باشن و ظرفیت ها خالی بمونن؟؟؟؟

amir
تیر ۱۲, ۱۳۹۸ ۳:۱۳ ب٫ظ
پاسخ به  حلیمه

درسته. این کار (پر نکردن ظرفیت) غیر قانونیه

فرشاد
تیر ۱۲, ۱۳۹۸ ۱۰:۱۲ ب٫ظ
پاسخ به  حلیمه

ببخشید اون دانشجوی حقوق که شکایت کرده بود دیوان عدالت اداری، بالاخره کارش چی شد؟ قبول شد؟

الناز
تیر ۱۳, ۱۳۹۸ ۹:۱۷ ق٫ظ
پاسخ به  فرشاد

خیر در مقطع شبانه ادامه داد.

فرشاد
تیر ۱۳, ۱۳۹۸ ۱:۲۷ ب٫ظ
پاسخ به  الناز

در واقع اعتراض بعد قبولی اثر نداره. به نظرم الان باید تلاش کنیم سنجش فشار بیاره حداقل دانشگاه های روزانه ظرفیت رو خالی نذارن

الناز
تیر ۱۳, ۱۳۹۸ ۴:۰۵ ب٫ظ
پاسخ به  فرشاد

من با تکمیل ظرفیت موافقم

صفا
تیر ۱۴, ۱۳۹۸ ۱۰:۲۶ ب٫ظ
پاسخ به  الناز

تکمیل ظرفیت چند ساله دیگه نیست

رضا
تیر ۱۵, ۱۳۹۸ ۵:۱۳ ق٫ظ
پاسخ به  صفا

چند ساله؟

صفا
تیر ۱۷, ۱۳۹۸ ۳:۵۶ ب٫ظ
پاسخ به  رضا

دو سال
مصوبه گمونم شورای سنجش پذیرش
تو دفترچه نوشته که دیگه تکمیل ظرفیت تحصیلات تکمیلی وجود نداره

amir
تیر ۱۲, ۱۳۹۸ ۱:۰۲ ب٫ظ

اگه بریم یا زنگ بزنیم میگن قبول هستیم یا نه

دانشجو
تیر ۱۱, ۱۳۹۸ ۱۲:۳۲ ب٫ظ

“اما این به این معنا نیست که حتماً این ظرفیت تکمیل شود، چرا که اگر داوطلبی کیفیت لازم را در رشته‌ای احراز نکند، ممکن است آن ظرفیت خالی بماند.”

فرشاد
تیر ۱۳, ۱۳۹۸ ۲:۴۰ ق٫ظ
پاسخ به  دانشجو

یک سوال فنی؟
کیفیت لازم یعنی چی؟؟؟؟؟ تا حالا که نمره بوده الان چیه؟؟؟؟

صفا
تیر ۱۷, ۱۳۹۸ ۳:۵۷ ب٫ظ
پاسخ به  فرشاد

استاد بپسنده
جالبه اسما” دانشجو باید استاد راهنما انتخاب کنه ولی با این سازو کار ما انتخاب میشیم

مهدی
تیر ۱۱, ۱۳۹۸ ۱۲:۳۲ ب٫ظ

سلام و وقت بخیر
آیا در زمان اعلام نتیجه نهایی امکانش هست که چند دانشگاه قبول شده باشیم ؟ یا اینکه صرفا مطابق با اولین اولویت انتخابی در صورت قبول شدن دانشگاه ها و اولویت های پایین تر حذف میشه ؟
با سپاس

رشته مدیریت
تیر ۱۱, ۱۳۹۸ ۱:۱۱ ب٫ظ
پاسخ به  مهدی

شاید شما همه مصاحبه هایی که رفته باشید قبول شده باشید. ولی سازمان سنجش بر اساس نمره قبولی و اولویت انتخابی شما، اولین دانشگاهی که قبول شدید. اون را معرفی می کند و بقیه انتخاب های شما نادیده گرفته می شود یا به عبارت دیگه اولویت های پایین تر شما حذف میشه

مهدی
تیر ۱۱, ۱۳۹۸ ۱:۱۸ ب٫ظ
پاسخ به  رشته مدیریت

سپاس از توجه شما

داوطلب برقی
تیر ۱۲, ۱۳۹۸ ۰:۴۲ ق٫ظ
پاسخ به  مهدی

صرفا اولین اولویت قبولی.