اعلام ضرایب دروس امتحانی دکتری 99
از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظهای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …
سازمان سنجش جزئیات ضرایب دروس عمومی و تخصصی آزمون دکتری 99 سراسری و آزاد را اعلام کرد.
به گزارش پی اچ دی تست، بر اساس اعلام سازمان سنجش، بر اساس مصوبه شورای سنجش و پذیرش دانشجو در دورههای تحصیلات تکمیلی، ضرایب دروس کنکور دکتری 99 به شرح زیر خواهد بود:
ردیف | عنوان | ضرایب دروس در کنکور دکتری |
1 | زبان عمومی دکتری | ضریب 1 |
2 | استعداد تحصیلی | ضریب 1 |
3 | دروس تخصصی در سطح کارشناسی یا کارشناسی ارشد (برای دیدن منابع آزمون دکتری کلیک کنید) | ضریب 4 |
سنجش و پذیرش برای تمام دورهها شامل: روزانه، نوبت دوم (شبانه)، پژوهش محور، پردیسهای خودگردان، پیام نور، بورس اعزام به خارج، مؤسسات غیرانتفاعی، دانشگاه آزاد اسلامی بر اساس قانون فوق صورت خواهد گرفت.
برای کسب اطلاعات بیشتر درخصوص آزمون میتوانید به دفترچه آزمون دکتری 99 مراجعه کنید.
برا کسی که میخوتد دکتری بره صفر زدن زبان خیلی زشته.مخصوصا که مدرک زبان هم باید تحویل بده و کسی که جرات نداره به سوالای زبان جواب بده واقعا لیاقت رفتن به دکتری نداره. کسی که نمیدونه چه زمانی از who ,that,whose,which استفاده کنه بهتره یکم به عمق فاجعه پی ببره و بعد مصاحبه نگه حقمو خوردن.
عزیز من اگر شما هم جای خیلی از ما شهرستانی ها بودید که کلا معلم زبان نداشتیم! و هیچ وقت فرصتی تو زندگیمون پیش نیومده بریم کلاس زبان، این حرف رو نمی زدید! خود من با همین شرایط و رتبه ۱۶۳ سال ۹۴ می تونستم شبانه دکتری تهران برم بخونم، اما شرایطم اجازه نداد_ دو بار آزمون استخدامی به خاطر بومی نبودن رد شدم! هیچ وقت شرایط خودمون با دیگران نسنجیم لطفا! ما تحصیل کرده های شهرستان های محروم مورد ظلم واقع شدیم… از هیچ رسیدیم به اینجا، حتی شهرهامون سهمیه و ردیف استخدامی تو آزمونا براشون لحاظ نمیشه! بدون معلم و با شرایطی که خیلی ها نمیتونن تصور کنن ادبیات و مبانی اولیه سواد فقط بهمون یاد دادن! زبان باشه پیش کش مافیای آموزش این مملکت!!!
سلام و درود بر سایر دوستان
توجه داشته باشید گریزی از درس زبان عمومی نیست ، چرا که زبان انگلیسی ، تنها زبان واحد و مشترک بین المللی ست که متعلق به تمام حوزه های زندگی جهانی هست ودر عصر جهانی شدن، اگر کسی بتونه علم درون مغز خودش رو با زبان بینالمللی در تمام دنیا به اشتراک بگذاره ، او علم مثمر ثمر داره و نه شخصی که تنها آموخته های او محدودبه زبان منحصر به فرد زبان مادری خودش میشه . بنده که دارم اینو می نویسم خودم از کسانی هستم که متاسفانه زبانم بسیار ضعیف هست و چند وقته که دارم برای ارتقای سطح سواد انگلیسی خودم تلاش می کنم و براش وقت گذاشتم. دوستان عزیز ! انگلیسی ، سواد بین المللیه، واحد درسی اختیاری نیست که هرکس دلخواهش نبود، به کل کنارش بگذاره ! متاسفانه تقصیرنظام آموزشی کشور هم هست که می بایست از همون کلاس اول ابتدایی ، در کنار درس زبان فارسی ، زبان انگلیسی رو هم به نو آموزان تعلیم بدن ، اما اینکار رو نکردن و خیلی دیر آموزش زبان در مدرسه شروع میشه ، و اما این استعداد تحصیلی، اینقدر درس بیخود و بی جهتی هست که من میگم اگه همون زبان رو ضریب ۲ میدادن و اینو کلا برش میداشتن ، باز هم بهتر از این می شد، هم اهمیت زبان انگلیسی احیا می شد و هم این استعداد تحصیلی که خیلی شانسی هست دیگه دست و پا گیر نمی شد !
بنظر بنده بهتر است وقت زبان و استعداد را کمی افزایش دهند و ضمنا هر کدام را در دفترچه جدا قرار دهند تا از زمان یکی برای دیگری استفاده نشود که اینکار سنجش افراد را بشدت زیر سوال میبرد….
سلام و درود
اینهم ایده بسیار خوبیست، در این صورت این دوتا که زمین تا آسمان متفاوتن، بی جهت با هم قاطی نمیشن و هرکس زبان رو بهتر وارده ، رو زبان تمرکز میکنه هرکس استعداد تحصیلی بلده استعداد تحصیلی رو خوب تر پاسخ میده
طرح تجمیع گرایشهای دوره دکتری در وزارت علوم کد خبر: ۸۸۳۱۰۰ تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۷ – ۰۹:۳۰ ۰۵ March 2019 معاون آموزشی دانشگاه تهران گفت: برنامه تجمیع گرایش های دوره دکتری تحت یک عنوان در وزارت علوم درحال بررسی است اما هنوز به جمع بندی نرسیده است. به گزارش «تابناک»، حسین حسینی در گفتگو با مهر گفت: برنامه تجمیع گرایشهای دوره دکتری تحت یک عنوان تنها مربوط به دانشگاه تهران نیست بلکه این موضوع به عنوان یک سیاست برای کل کشور در وزارت علوم درحال بررسی است اما هنوز در این زمینه جمع بندی صورت نگرفته است. وی افزود: در دانشگاه تهران پیگیر موضوع هستیم اما این برنامه باید به صورت کلی در شورای گسترش آموزش عالی به تصویب برسد. معاون آموزشی دانشگاه تهران خاطرنشان کرد: در دنیا مدل لوزی برای عناوین دورههای مختلف تحصیلی دنبال میشود به نحوی که در مقطع کارشناسی عناوین رشتهها به صورت کلی، در مقطع کارشناسی ارشد عناوین رشتهها به صورت جزئی و در مقطع دکتری عناوین رشتهها به صورت کلی تعریف شده است. حسینی عنوان کرد: در ایران طی سالهای گذشته گرایشهای متعددی در مقطع کارشناسی وجود داشت که این گرایشها با یکدیگر تجمیع شدند و اکنون به طور مثال در رشتههایی مانند برق، جغرافیا و روان شناسی دانشجویان براساس یک عنوان کلی فارغ التحصیل میشوند. وی اظهار داشت: اما در خصوص دورههای کارشناسی ارشد در دنیا نیز اینگونه است که گرایشی شدن رشتهها مورد توجه است. معاون آموزشی دانشگاه تهران خاطرنشان کرد: در دورهای که آموزش عالی با رویکرد توسعهای مواجه بود… ادامه نظر»
دوستان سخت ترین کارممکن الان برای من تو این مقطع خوندن دوجلد کتاب میکروبیولوژی موادغذایی درمجموع ۱۲۷۰ صفحه هست …تازه این یکی از ۷ درسی هست که بلید بخونم
خدا وکیلی ۱ صفحه اش رو به سختی میشه خوند ودرک کرد
خوش به حال اونایی که رشته های عمران یا مکانیک ورشته های فرمولی امتحان میدن حداقل فرمول یاد میگیرن و هر مسیله ای که باشه رو میتونن حل کنن
به خدا حفظ کردن استرپتوکوکوس گروهA لانسفیلد در انسان که باعث گلودرد ،اوتیت میانی،تب اسکارلت ،که شیر خام عامل اونه سخته
یا اینکه بدونی آلیسایکلواسیدوتریس تریس با تولیدالکل ،سبب فساد آب میوه هامیشه وبه حرارت پاستوریزاسیون مقاومه
این فقط ۲ صفحه از اون ۱۲۷۰ صفحه ای بود که گفتم
سلام دوست عزیز، رشته مکانیک به راحتی که شما تصور میکنی نیست. این رشته همانند سایر رشته ها در مقطع دکتری سختی های خودش رو داره. بعدا کسی شمارو مجبور نکرده دکتری بخونی. اگر توانش رو نداری برو انصراف بده. دکتری مقطع ابتدایی نیست که مطالب را حفظ کنی.
خب مجموع چهار کتابهای تخصصی در تمام رشته ها بالای دو هزار صفحه است البته اگر فقط یک کتاب برای هر کدام کافی باشد…..در همین رشته هایی که نام بردید برخی از دروسش حتی برای یادگیری باید سه تا رفرنس مطالعه کرد یعنی برای فقط یک درس حدود دو هزار صفحه مطالعه کرد بقیه اش بماند….
سلام به eng
به نظر شما بعد از گذروندن این درسها چقدر از این چند هزار صفحه به یاد می مونه؟
سلام وقت بخیر……بستگی داره…اگر دانشجویی در زمان تحصیل مطالعه دارد و واقعا مشتاق ادامه تحصیل و علم هست قطعا مطالعه برای کنکور تقریبا بیش از هشتاد درصد دروس تخصصی مرور مطالب است….اما برای دانشجویان جزوه خوان قضیه متفاوت است و بتبع باید از این افراد پرسید وقتی که اهل مطالعه کتب تخصصی گرایش خود نیستند علت ادامه تحصیلشان چیست؟؟؟؟؟؟؟؟؟……
سلام،
علل این مشکلاتی که گفتید:
اول اینکه در رشته های پیراپزشکی و زیست شناختی، اول باید درسی مقدماتی در مورد واژه شناسی و واژه سازی یونانی.لاتینی بذارن تا قواعد کلیشو یاد بدن، ولی این درسو نمیگن یا جدی نمیگیرن. واژه های پیراپزشکی و زیستی قواعد کلی تشکیل دارن و با دونستن اونها کار خیلی ساده تر میشه
دوم اینکه این جور کتابهایی که گفتید، مرجع بیرون ذهنی هستن و نه درون ذهنی، یعنی اساتید باید فقط مهمترین بخشها رو برای سپردن به ذهن بخوان و قواعد کلی رو مطالبه کنن و نه تبدیل ذهن به لوح فشرده از اطلاعات، در حالی که برای بزرگنمایی سعی میکنن اینطوری از ذهن دانشجو کار بی ثمر بکشن
سوم اینکه باید از تجربه دانشجوهای دکتری قبل استفاده کرد و کمتر آسیب ذهنی دید
چهارم اینکه هر چی اساتید میگن و مطالبه میکنن، لزوما درست و به صلاح دانشجو نیست، و در واقع برعکسه، یعنی بیشتر مطالبات اونها فقط برای کار کشیدن بیهوده از دانشجو هستش، مثلا میخوان موقع امتحان درس یا امتحان جامع، دانشجویی که خودشو هلاک مطالبات کرده، با به اصطلاح درخشش خودش استادو سرافراز کنه
موفق باشی
سلام و درود فراوان
برادر خداقوت!! برو شکر خدا کن که در جامعه شناسی نیستی و نباید خزعبلات دیوانگانی چون مارکس، فروید، فکو!!! دریدای پست مدرن !!! هابرماس سرگردان بین مدرنیته و پست مدرن و….. هزاران هزار خزعبلات بی ارتباط با زندگی خودت رو هم خط به خط و هم مفهومی از بر کنی !!! هر سال هر دیوانه ی تازه ای هم یه خط ته دفتر خاطراتش می نویسه، باز به عنوان نظریه !!! به ویرایش جدید کتاب هامون اضافه میشه ، کتابهایی که سر و ته هم ندارن و شکر خدا یک نمونه هم فارسی سلیس و روان نداره، مثلا از آلمانی رفته به انگلیسی و از انگلیسی آمده به فارسی !!! فی الواقع گاهی هم، در مورد مفهوم نهایی برخی از مطالب حتی در بین اساتید جامعه شناسی هم اختلاف نظر هست و ترجمه های مختلف، معانی متفاوتی رو از یک مبحث می رسونه ! از رشته ما ، بدرد خورش میمونه یک آمار و روش تحقیق،که اینهم دریغ از یک منبع کامل، جامع و مانع برای این درس !!!
سلام، شما با روش “تصویر سازی ذهنی” این درسهای عجیب غریب رو برای خودت آشنا و آسان کن. تصویر را پیش چشمت بگذار و بارها به آن نگاه کن، بعد از مدتی در حافظه شما برای همیشه ثبت میشه! امتحانش کن جواب میده :)
سلام دوست گرامی. واقعا میکروبیولوژی منابع خیلی زیادی داره و آدم خیلی سردرگم و خسته میشه. آخرشم معلوم نیست اینهمه زحمت سرانجامی داشته باشه یا نه
دانشگاه ازاد امتحانش استاندارد بود که وزارت علوم یکی کرد فاتحه ازمون گرفتن تخصصی خوب خواند. سراسری مجموعه ازمون میگیرن هم ارشد هم دکتری سوالات اینجوری روائی نداره …اما سال ۹۵ ازاد مثلا شما ارشد روانسنجی بودی سوالات روانسنجی دکتری جلوت میگذاشتن و رقابتت با فقط داوطلبان روانسنجی بود . اما وزارت علوم مجموعه گرایش باید شرکت کنیدو سوالات مشترک فاتحه رتبه و درصد رو میخواند. این مدل سنجش روائی نداره بازم الان همین اشتباه ادامه داره و ظلم میشه هم به دولتی ها هم غیردولتی ها …. مدرس دانشگاه
با سلام آیا کسی میدونه به جای زبان عمومی زبانهای دیگه رو هم مییتونیم انتخاب کنیم مثلا زبان عربی؟
امتحان کن. بعضی رشته ها میشه. فک کنم گروه علوم انسانی
سلام، ای کاش ۱۰۰ درصددست سنجش بود، اینجوری مث قبل، دست دانشگاه، و افرادی ک در دانشگاهی بودن که مقطع دکتری ندارد، همیشه خونه نشین میمونن، با اینکه امسال رتبه یک رقمی کتبی داشتم، فایده نداشت،
فقط رتبه را ملاک قرار ندید. باید مقاله داشته باشید.
با تخصصی ۶۳ درصد و عمومی های ۰ درصد رتبه ۷ دانشگاه تهران دریکی از رشته های تخصصی دامپزشکی قبول شدن و رفتن مصاحبه و قطعا قبول خواهند شد
تخصصی خیلی خیلی مهمه
۱ تستش به اندازه ۴ تا عمومی ارزش داره
وقت خودتونو رو عمومی نذارید به خصوص استعداد مزخرف
استعداد که وقت نمیخواد! من نخونده ۶۵ درصد زدم
نه واقعا استعداد غلط اندازه ….اونی که فکرمیکنی درست زدی ، غلط از آب درمیاد و فاتحه هرچی تخصصی هم که زدی رو میخونه …من اصلا ریسک روی عمومی ها نمیکنم
استعدادو نمیشه خیلی بالا زد مگر در حالتی که اصلا وقت برای زبان نذاری و فقط وقتو به استعداد بدی که در این صورت هم تجربه نشون داده که داوطلبها حداکثر ۵۰ درصد میزنن. ولی اگر بخوای هم زبان و هم استعداد بزنی، بالاترین درصدی که من شنیدم، ۸۰ درصد زبان و ۴۵ درصد استعداده که البته خیلی استثنایی محسوب میشه و معمولا ۲۰ درصد زبان و ۴۰ درصد استعداد حداکثرشه
سلام. استدلال شما در اصل درسته ولی عملا مشکل دار میشه. اول اینکه تخصصی بالای ۵۰ درصد در دکتری خیلی کم پیش میاد و افراد مجبورن از طریق زبان و استعداد هم جبران کنن. دوم اینکه زمان پاسخ به تخصصی با زمان زبان و استعداد جداست نه اینکه بشه مثلا وقت زبانو به تخصصی داد. پس اگر زبان و استعداد جواب ندی، رقبا از این طریق پیش می افتن. پس بهتره لااقل یه کمی روی قسمت گرامر زبان هم وقت گذاشت یا روی قسمت اول استعداد که به نسبه راحت تره و به این شکل که فقط چند دوره سوالات استعداد اخیرو از این قسمت حل کرد و وقت زیادی هم نمیگیره. سوم اینکه گفته شما مبنی بر اینکه یک تخصصی ۴ تا عمومی ارزش داره، مشکوکه. سیستم نمره دهی سنجش یه رازی هستش که سنجش حاضر به گفتنش نیست. ضمنا این مطلب شاید در رشته فنی یا علوم پایه درست باشه چون کلا ۴۵ تا تخصصی دارن. ولی در رشته هایی مثل انسانی معمولا ۸۰ تا ۹۰ تا تخصصی میدن و ۳۰ تا زبان و ۳۰ تا استعداد. بعیده اینجا هم یک تخصصی ۴ تا استعداد باشه
وقتی ضریب تخصصی ۴ وضرایب عمومی ۱ باشه یعنی ۱ تخصصی درست بزنی به اندازه ۴ تاتست عمومی ارزش داره
رقبا وقتی جلوتراز شما میافتن که سوالای تخصصی راحت باشه و اکثرا بالای ۵۰ درصد بزننش …اون موقع هست که کارسخت میشه و رقابت میوفته دست کسانی که عمومی رو خوب میزنن
والا درحالتی که تخصصی سخت باشه و داوطلب آمادگی کافی برای زدن تخصصی هارو داشته باشه ، قبولیش قطعیه
چون خودم امسال حین مصاحبه دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران نفری رو با رتبه ۷ دیدم که تخصصی ۶۴ درصد و عمومی هارو صفر زده بود . یا رتبه ۴ رو دیدم که تخصصی ۶۵ ، زبان ۲۰ واستعداد۲۰ زده بود و رتبه ۱۲ رو دیدم که تخصصی ۵۰ .زبان منفی ۲ واستعداد ۱۰ زده بود . ورتبه ۲۴ که تخصصی ۴۶ .زبان صفر واستعدادو ۲۵ زده بود
درسته رتبه ها نزدیکه اما ترازهاشون بشدت فاصله دارهمثلا رتبه ۴ احتمالا تراز بسیار بالایی داره و این خیلی مهمه و باید توسط اساتید نگاه ویژه تری شود….
سلام دوباره،
همین فردی که تخصصی ۶۴ و عمومی صفر زده بود، در نظر بگیرید. معلومه که بعد از تخصصی به علت خستگی و … اصلا در جلسه عمومی نمونده یعنی در اولین فرصتی که ممکن شده، بیرون رفته و اصلا عمومی نزده، در حالی که لااقل می تونست در ۹۰ دقیقه وقتش بدون حتی مطالعه قبلی نمونه سوال استعداد، ۳ تا استعداد از ۱۰ سوال اول بزنه و ۱۰ درصد استعداد بگیره. خب چرا لااقل این کارو نکرده؟ ضمنا صفر زدن عمومی وجهه خوبی موقع مصاحبه نداره. برای فردی که میخواد جای خوبی قبول بشه حتی ۱ درصد هم حیاتیه.
البته واضحه که تخصصی خیلی مهمتره، ولی این دلیل نمیشه زبان و استعدادو سوالاشو نگاه هم نکرد.
بنده کلی عرض کردم این قضیه رو
وفرد مذکور که باهاشون صحبت کردم گفتن که فقط تخصصی خوندن و ۶۴ درصد هم موفق شدن بزنن و رتبه ۷ بیارن و به دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران دعوت هم شدن
در واقع ذکر کردن که عمومی رو خودشون نخواستن بزنن و ریسک هم نکردن
چون واقعا زدن استعداد یه ریسک بزرگیه که اگه اشتباه بزنی فاتحت خوندس
باسلام
کاش کل امتیاز دکتری متعلق به سازمان سنجش بود سازمان سنجش تصمیم گیر نهایی باشد.من امسال با رتبه ۳۲ در رشته ریاضی محض هیچ امیدی به قبولی ندارم.امیدوارم سازمان سنجش رسیدگی کند.باتشکر
دقیقا
بی عدالت ترین مقطع تحصیلی دکترا هست ..
ددددددددددددددددقیقا
ولی من که ۶ سال رد شده ام این نظر شما رو قبول ندارم.
راهم رو اشتباه می رفتم.
میشه منظورتون رو بیشتر توضیح بدین؟
کاش تمام سوالات ریاضیات پیشرفته بود
بیشتر توضیح بده
کاش دکتری دروس عمومی نداشت و همه نمره مال تخصصی ها بود
اون طور هم خیلی سخت میشد. یه سری رشته ها واقعا تخصصی شون خیلی سخته
نه اینجوری اصلا خوب نیست،در رشته ما انقدر دستشون برای سوالات تخصصی باز هست که از هر جایی و هر منبعی حتی هر مقاله تحقیقی جدیدی که منتشر میشه سوال بدن که اگر عمومی نبود واقعا مشکل بود.
ای کاااااااااااش