موسسه آموزشی نگاره
دوره نگاره

انتشار اطلاعیه سازمان سنجش درخصوص جزئیات آزمون دکتری ۹۹

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

سازمان سنجش آموزش کشور طی اطلاعیه‌ای، جداول رشته‌ها و مواد امتحانی آزمون ورودی دکتری ۹۹ سراسری و آزاد را منتشر نمود.

به گزارش پی اچ دی تست، متن اطلاعیه منشر شده از سوی سازمان سنجش به شرح زیر است:

بدین وسیله به اطلاع کلیه متقاضیان ثبت نام و شرکت در آزمون ورودی دوره دکتری (Ph.D) سال 1399 می‌رساند، پذیرش دانشجو در سال 1399 براساس قانون “سنجش و پذیرش دانشجو در دوره‌های تحصیلات تکمیلی در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی” مصوب 18 اسفند 94 مجلس شورای اسلامی و آیین نامه اجرایی مربوطه و مصوبات “شورای سنجش و پذیرش دانشجو در دوره‌های تحصیلات تکمیلی” به شرح ذیل انجام خواهد شد.

لذا ضرورت دارد متقاضیان ورود به دوره دکتری دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی دولتی و غیردولتی و دانشگاه آزاد اسلامی در رشته‌های مصوب دفتر گسترش آموزش عالی در آزمون ورودی دوره‌های دکتری(Ph.D) ثبت‌ نام و شرکت نمایند. لازم به ذکر است پذیرش براساس قانون مذکور و مطابق این اطلاعیه و شرایط و ضوابط مندرج دردفترچه راهنمای پذیرش آزمون مذکور (که در زمان ثبت نام دکتری ۹۹ متعاقباً توسط این سازمان منتشر می‌شود)، صورت خواهد گرفت.

بر اساس قانون فوق، سنجش و پذیرش دانشجو در مقطع دکتری (Ph.D) بر حسب هر یک از شیوه‌های «آموزشی ـ پژوهشی» و «پژوهش محور» به شرح زیر انجام می‌شود:

شرایط قبولی دکتری

1-دکتری آموزشی ـ پژوهشی: سنجش و پذیرش برای ورود به دوره دکتری آموزشی ـ پژوهشی براساس معیارهای زیر صورت می‌گیرد:

1-1- آزمون متمرکز (50 درصد)

1-2- سوابق آموزشی، پژوهشی و فناوری (20 درصد)

1-3- مصاحبه علمی و سنجش عملی (30 درصد)

2- دکتری پژوهش محور: سنجش و پذیرش برای دوره دکتری ناپیوسته پژوهش محور براساس معیارهای زیر صورت می‌گیرد:

1-2- آزمون متمرکز (30 درصد)

2-2- سوابق آموزشی، پژوهشی و فناوری (20 درصد)

2-3- مصاحبه علمی و بخش عملی (30 درصد)

2-4- تهیه طرحواره (20 درصد)

اجرای مرحله اول (آزمون متمرکز) توسط سازمان سنجش آموزش کشور و امتیاز مربوط به سوابق آموزشی، پژوهشی و فناوری، مصاحبه علمی توسط دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی پذیرنده دانشجو انجام خواهد شد.

ضرایب دروس کنکور دکتری

3- براساس مصوبه شورای سنجش و پذیرش دانشجو در دوره‌های تحصیلات تکمیلی مواد آزمون متمرکز دکتری (Ph.D) سال 1399 به شرح زیر خواهد بود:

3-1- آزمون زبان با ضریب (1)
3-2- آزمون استعداد تحصیلی با ضریب (1)
3-3- آزمون دروس تخصصی در سطح کارشناسی یا کارشناسی ارشد با ضریب (4)
سنجش و پذیرش برای تمام دوره‌ها شامل: روزانه، نوبت دوم (شبانه)، پژوهش محور، پردیس‌های خودگردان، پیام نور، مؤسسات غیرانتفاعی، دانشگاه آزاد اسلامی براساس قانون فوق صورت خواهد گرفت.

4- سایر شرایط و ضوابط

4-1- تمامی دانشجویان و فارغ التحصیلان مقطع کارشناسی ارشد و دکتری حرفه‌ای می‌توانند درصورت دارا بودن شرایط و ضوابط عمومی و اختصاصیکه در دفترچه راهنما درج خواهد شد، در این آزمون ورودی ثبت‌نام و شرکت نمایند.

4-2- دارندگان مدرک معادل دوره کارشناسی ارشد درصورتی که مشمول آئین نامه شماره 2/77633 مورخ 28 مرداد 92 که توسط معاون آموزشی وزارت متبوع ابلاغ شده، باشند می‌توانند در آزمون شرکت کنند.

4-3- مؤسسات برای پذیرش دانشجو در مهرماه از داوطلبانی می‌توانند پذیرش به عمل آورند که حداکثر تا سی و یکم شهریور ماه همان سال (سال 1399) فارغ التحصیل شوند.

4-4- پذیرفته شدگان قطعی (نهایی) روزانه سال 1398 چه در دانشگاه قبولی ثبت نام کرده و چه ثبت نام نکرده باشند اجازه شرکت در آزمون سال 1399 را نداشته و یک سال محروم از آزمون خواهند شد.

4-5- سایر شرایط و ضوابط در دفترچه ثبت نام دکتری درج خواهد شد.

 دریافت فایل جدول رشته‌های امتحانی دکتری 99

ثبت‌نام
باخبرم کن!

12 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
میثم
مرداد ۲۲, ۱۳۹۸ ۲:۵۳ ق٫ظ

سازمان سنجش باید درصد ازمون رو ۷۵ % کنه تا دانشگاهها هرکی رو که دلشون خواست رو براحتی برندارن
این بهترین کار در عدالت اموزشی و توجه به کسی میشه که بیشتر درس خونده و زحمت بیشتری کشیده

max
مرداد ۹, ۱۳۹۸ ۷:۲۱ ب٫ظ

فقط مصاحبه ضمانت قبولی هست مابقی الکی هست….مصاحبه های سلیقه ای و انتخاب شده

نه به حد نصاب
مرداد ۶, ۱۳۹۸ ۱۰:۵۴ ب٫ظ

کنکور بیخوده
کتبی بیخوده
فقط مصاحبه ، سلیقه ای

--
مرداد ۶, ۱۳۹۸ ۹:۵۸ ب٫ظ

خودشونم تکلیف خودشون نمیدونن … گفته بودن دانشگاه تهران بشدت دنبال به کرسی نشاندن طرح بیخود تجمیع …بهتر الهی رد بشه

ایمان
مرداد ۶, ۱۳۹۸ ۱۱:۱۸ ب٫ظ
پاسخ به  --

حالا این طرح تجمیع چی هست اصلا؟

ناگهان ۹۹
مرداد ۶, ۱۳۹۸ ۶:۲۹ ب٫ظ

شیوه نامه فقط روی کاغذه! در عمل ۱۰۰٪ مصاحبه موثره
طرح تجمیع گرایشها چی شد؟! چطور بخونیم وقتی نمیدونیم تکلیف چیه؟!

ایمان
مرداد ۶, ۱۳۹۸ ۱۱:۱۹ ب٫ظ
پاسخ به  ناگهان ۹۹

حالا این طرح تجمیع چی هست ؟

منتقد طرح لوزی!
مرداد ۸, ۱۳۹۸ ۳:۳۸ ب٫ظ
پاسخ به  ایمان

همه گرایشهای یک رشته حذف میشن و تحت یک عنوان کلی آزمون و مصاحبه میگیرن. با منابع خیلی گسترده و نامعلوم! دیگه نمیشه تشخیص داد کدوم دانشگاه تو چه زمینه و گرایشی می‌خواد بگیره! قبولی ها هم با یک عنوان رشته کلی میخونن. کلاسها ناهماهنگ میشه چون همه با رزومه مختلف هستن! درس‌های همه گرایشها رو به اجبار باید پاس کرد.
مثلا یک رشته به اسم مدیریت و بدون گرایش میسازن. شما باید منابع تمام گرایشهای مدیریت رو بخونین و آزمون بدین، مصاحبه معلوم نیست کدوم گرایش مدیریت رو کدوم دانشگاه میگیره، کلاس هم تمام درسهای مدیریت قراره تدریس بشه، که نمیشه! مثلا هم باید دروس مدیریت فناوری رو خوند، هم درسهای مدیریت دولتی، یا … دانشجوها هم غاطی میشن!
خلاصه اینکه این طرح عقب گرد و خلاف جهت تخصص گرایی هست.

محسن صنعتی
مرداد ۸, ۱۳۹۸ ۱۰:۰۷ ب٫ظ

بعید میدونم به این شکلی که شما میگید اتفاق بیفته همه جوانب رو سنجدیدند لابد البته سال ۹۵ هم این طرح اجرا شد ولی تنها در کنکور همه گرایش ها تحت یک عنوان امتحان میدادند ولی مصاحبه ها تخصصی بود و عیبش هم شرکت کردن منی که مدیریت صنعتی بودم مثلا در مصاحبه مدیریت مالی یا دولتی بود که خب درصد مصاحبه کنندگانی که گرایش خودشون رو شرکت نمیکردن بالا میرفت و یه دور باطل بود چون بالاخره اساتید افرادی رو جذب میکنن که هم گرایش خودشون باشه هم رزومه داشته باشن اما نمیدونم چرا این مسأله به شکل بدتر داره اجرا میشه

عاشق عدالت/متنفر از رانت
مرداد ۱۰, ۱۳۹۸ ۱:۱۷ ب٫ظ

به نام خدا
در ظاهر فعلا به نظر میرسه این طرح لوزی برای آزمون امسال منتفی شده. اما خب طبق مصاحبه افراد ذی ربط در این مساله طی ماه های گذشته به نظر میرسه دنبال اجرایی کردن این طرح و همچنین حذف آزمون دکتری و واگذاری پذیرش کامل به دانشگاه ها هستند.به همین خاطر باید کاملا پیگیر اخبار بود تا هیچ حقی از دانشجویان و داوطلبان دکتری ضایع نشه. با تشکر از دوستان

eng
مرداد ۱۰, ۱۳۹۸ ۲:۴۹ ب٫ظ

البته اونجایی که از منابع نوشتید درست نیست احتمالا منابع در سطح کارشناسی است…..ضمنا احتمالا مصاحبه ها تخصصی است اما همه افراد که در گرایشهای مختلف میتوانند حضور یابند و عملا گرایش ارشد بی تاثیر می شود….

سارا
مرداد ۶, ۱۳۹۸ ۵:۵۱ ب٫ظ

مصاحبه صد درصد