موسسه آموزشی نگاره
دوره نگاره

اعلام نتایج نهایی دکتری ۹۸ در هفته اول شهریور

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: نتایج نهایی آزمون نیمه متمرکز دکتری سال ۹۸ در هفته اول شهریورماه اعلام خواهد شد.

دکتر ابراهیم خدایی در گفتگو با مهر اظهار داشت: با توجه به اینکه فرآیند مصاحبه‌ها و مرحله دوم آزمون دکتری تخصصی ۹۸ در دانشگاه‌ها رو به اتمام است پیش بینی می‌کنیم که همانند زمان بندی که پیش از این اعلام کرده بودیم، در زمان مقرر نتایج دکتری ۹۸ را اعلام کنیم.

زمان اعلام نتایج نهایی دکتری ۹۸ - ۹۹ هفته اول شهریور ماه خواهد بود

وی درباره ظرفیت پذیرش دکتری ۹۸ یادآور شد: ظرفیت پذیرش بیش از ۱۴ هزار نفر بوده است، اما با توجه به اعلام حدنصاب دانشگاه‌ها ممکن است تعداد قبولی کمتر از ظرفیت اعلام شده باشد.

به گزارش مهر، آزمون ورودی دوره دکتری نیمه متمرکز سال ۹۸ در دوره‌های روزانه و شبانه دانشگاه‌ها، دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه پیام نور، دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی غیردولتی و غیرانتفاعی، پردیس‌های خودگردان دانشگاه‌ها جمعه سوم اسفند ۹۷ برگزار شد.

از تعداد ۱۹۶ هزار و ۶۴۹ نفر ثبت نام کننده در آزمون تعداد ۱۶۳ هزار و ۳۲۱ داوطلب در جلسه آزمون حاضر بودند. از این تعداد ۱۵۰ هزار و ۵۳۵ داوطلب مجاز به انتخاب رشته شدند و ۱۰۸ هزار و ۸۹۹ نفر فرم انتخاب رشته خود را تکمیل کردند.

از تعداد ۱۰۸ هزار و ۸۹۹ داوطلب انتخاب رشته کننده تعداد ۴۷ هزار و ۶۴۸ داوطلب در کدرشته محل‌های انتخابی دارای حد نصاب علمی لازم هستند.

ظرفیت پذیرش دانشجو در آزمون ورودی دوره دکتری نیمه متمرکز سال ۹۸ در دوره‌های روزانه و شبانه دانشگاه‌ها، دانشگاه پیام نور، دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی غیردولتی و غیرانتفاعی، پردیس‌های خودگردان دانشگاه‌ها (به جز ظرفیت دانشگاه آزاد اسلامی) تعداد ۱۴ هزار و ۲۷۷ نفر است.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

257 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
فخر الارض و السماوات
شهریور ۷, ۱۳۹۸ ۹:۲۱ ق٫ظ

پس کی می دن این نتایج رو ،هفته اول شهریور هم که تموم شد//

آسیب شناسی
مرداد ۸, ۱۳۹۸ ۲:۵۶ ب٫ظ

سلام، لطفا نظرات همه را انعکاس بدید. متشکر

دکتر
مرداد ۸, ۱۳۹۸ ۰:۱۹ ق٫ظ

سلام بر دوستان
مخاطب حرفم اونهایی هستن که نا امیدن
من ۴ سال هست دکتری امتحان میدم رشته ریاضی و کارشناسیم رو پیام نور بودم با معدل ۱۲ و ارشدم رو آزاد خوندم با معدل ۱۵ و فاقد رزومه و تحقیقات اما با توکل به خدا نا امید نشدم و امسال الحمد لله یه رتبه خوب آوردم و در مصاحبه ها تونستم از رتبه خوبم دفاع کنم از همه مهمتر ۳ تا دانشگاه خوب هم حد نصاب رو آوردم کارمند هم هستم متاهلم و ۳ تا بچه هم دارم
میخوام بگم تلاش کنین و قوی بخونین اونقدر قوی باشین که کسی نتونه بی خیالتون بشه
فقط همین
به امید موفقیت همتون

محمد
مرداد ۸, ۱۳۹۸ ۵:۱۲ ق٫ظ
پاسخ به  دکتر

درود. همین که تلاش میکنی یعنی موفقیت

دکتر
مرداد ۸, ۱۳۹۸ ۱۰:۰۷ ق٫ظ
پاسخ به  محمد

زنده باشین

فرزاد
مرداد ۸, ۱۳۹۸ ۱۰:۳۰ ق٫ظ
پاسخ به  دکتر

الان دارین دکتری میخونین؟!
کدوم دانشگاه؟!

یا فکر میکنین که قبول میشین و منتظر نتایج هستین؟!

دکتر
مرداد ۸, ۱۳۹۸ ۱۱:۰۲ ق٫ظ
پاسخ به  فرزاد

بله اکی رو برا قبولی از سه دانشگاه دریافت کردم منتظر اعلام نتایج رسمی هستم

آسیب شناسی
مرداد ۸, ۱۳۹۸ ۲:۴۴ ب٫ظ
پاسخ به  دکتر

سلام دکتر، من از سال ۸۹(که تشریحی بود) هر سال با آمادگی در همه آزمونها شرکت کرده ام و حد اقل ۵ بار از مرحله اول قبول شده ام و دو سال اخیر هم رتبه مشابه ۱۹ آورده ام و ۵ بار هم مصاحبه رفته ام، کتاب- انواع مقاله- دو مورد طرح پژوهشی_ اختراع- مدرک زبان_ مدرک بین المللی ورزش- مربیگری تیم ملی و … دارم . فقط چون کارمندم و سنم نسبتا بالاست پذیرشم نمی کنند، البته مصاحبه هام هم تا حالا خوب بوده و حد اقل ۲ یا ۳ بار اوکی داده اند ولی هنوز قبولیم نهایی و قطعی نشده. امیدوارم شما هم مثل من نباشید . موفق باشید

دکتر
مرداد ۸, ۱۳۹۸ ۵:۴۸ ب٫ظ
پاسخ به  آسیب شناسی

ممنونم از لطفتون

حسین
مرداد ۹, ۱۳۹۸ ۷:۴۵ ق٫ظ
پاسخ به  دکتر

ببخشیندا ولی جوجه رو اخر پاییز میشمرن

دکتر
مرداد ۹, ۱۳۹۸ ۸:۴۵ ق٫ظ
پاسخ به  حسین

بله کاملا حق با شماست رو قول شفاهی اساتید خیلی نمیشه حساب باز کرد اما بنده از کانالی معتبر میدونم که اسمم رو برای سازمان سنجش در ۳ دانشگاه بعنوان قبولی رد کردند
طبق قانون دانشگاه حداکثر طی ۱۴ روز پس انجام مصاحبه باید اسامی قبول شدگان رو به سایت سنجش با نمره اونها بارگزاری کنن

رضا
مرداد ۹, ۱۳۹۸ ۱۲:۱۵ ب٫ظ
پاسخ به  دکتر

خسته نباشن، یعنی ۲تا از این دانشگاهها نمیفهمن که یه ظرفیتشون میسوزه؟

دکتر
مرداد ۹, ۱۳۹۸ ۲:۵۲ ب٫ظ
پاسخ به  رضا

سلام خیلی از دانشگاهها حتی ظرفیتشون رو خالی میزارن اما نمی خوان دانشجوی بی کیفیت رو پذیرش کنن کاملا عادی هست این قضیه
مثلا امثال یه دانشگاه ۶ تا ظرفیت داشت فقط اسم ۳ نفر رو فرستاده با این حساب که هر سه نفر هم انتخاب و اولویتشون اون دانشگاه نیوده

آسیب شناسی
مرداد ۹, ۱۳۹۸ ۲:۵۱ ب٫ظ
پاسخ به  دکتر

با سلام مجدد به دکتر، لطفا اون کانالهای معتبر را اگه می شه به ما هم معرفی کنید تا ما هم از وضعیت خودمون مطلع بشیم؟ یا این جور کانالا جزو محرمانه هاست؟

دکتر
مرداد ۹, ۱۳۹۸ ۴:۰۴ ب٫ظ
پاسخ به  آسیب شناسی

سلام باید با خود اعضاء گروه دانشگاه خاصه مدیر گروه تماس بگیرین یا ایمیل بزنید یا حضورا سوال کنیین اغلب جواب میگیرین

سینا
مرداد ۱۱, ۱۳۹۸ ۲:۵۸ ق٫ظ
پاسخ به  دکتر

سلام .مهندس.
تا جایی که میدونم سازمان سنجش فقط یه دانشگاه رو میتونه تو سیستمش ثبت کنه. در جریان باشین آگه یه دانشگاه اسمتون داخل سنجش ثبت کنه. دوتا دانشگاه دیگت رو هواست. مگه از آون دانشگاه انصراف بدین دانشگاه دیگه ثبتت کنه. گفتم در جریان باشن مهندس عزیز.

دکتر
مرداد ۱۱, ۱۳۹۸ ۱۲:۰۶ ب٫ظ
پاسخ به  سینا

نه ممکنه چند تا دانشگاه قبولی شما ثبت بشه اما قبولی شما اولین دانشگاه قبول شده با توجه به اولویت انتخاب رشته شما خواهد بود.

احمد
شهریور ۲, ۱۳۹۸ ۱۲:۴۳ ب٫ظ
پاسخ به  دکتر

حالا جوابها بیاد بعدا منم حدنصاب دادن ولی از یه کانالی رفتم و پرسیدم از یکی از استادهای خودم دیدم که بعد از پنج نفر که رتبه شون از من بهتره حد نصاب دادن یعنی اگر اونا از جای دیگری قبول نشن من اوکی می شم که احتمالش صفره

دکتر
شهریور ۴, ۱۳۹۸ ۹:۲۸ ق٫ظ
پاسخ به  احمد

خوب برادر من رتبه ام از همه کسایی که اومده بودن بهتر بود

حسین
مرداد ۱۳, ۱۳۹۸ ۱۰:۳۵ ق٫ظ
پاسخ به  دکتر

جناب دکتر ما هم سه چهار ساله که رتبه خوب میاریم ولی چون استادادا دلشون باهمون نیست هی رد می کنن

دکتر
مرداد ۱۳, ۱۳۹۸ ۱۱:۲۸ ق٫ظ
پاسخ به  حسین

سلام حسین جان
دقیقا درسته شما باید بتونید نظر اساتید رو جلب کنیین
ممکنه شما رتبه خوبی نداشته باشی ولی پارامترهای خوب دیگه ای داشته باشی که براشون مهم باشه
همه ی دانشگا هها هم یه سلیقه ندارن مثلا دانشگاه گیلان واقعا رتبه براش ملاک نیست
من این ۴ سال فهمیدم که پارامترهای زیر برای اغلب دانشگاهها مهمه
رتبه .درصد تخصصی . دانشگاه تحصیلتون در دوره کارشناسی و ارشد و دروس تخصصی که پاس کردین و نمره ی اون درسها.نمره زبان و داشتن مدرک زبان .تونایی تحلیل کلی شما در موضوعات تخصصی.روش برخورد و متانت.پژوهشهای شما خاصه اگه ژورنال معتبر با موضوع بروزی باشه.سن کم .مجرد بودن.نداشتن مشکل مالی.دور نبودن شهرتون به دانشگاه و ….
حرفم اینه اگه یکی در چند تا از موارد بالا ضعیف بود در بقیه موارد اونقدر باید قوی باشه که نظر مثبت هیات ژوری رو کسب کنه
ان شاء الله موفق باشین برات دعا میکنم.

ابی
مرداد ۳۱, ۱۳۹۸ ۰:۳۷ ق٫ظ
پاسخ به  دکتر

دمت گرم

فخر الارض و السماوات
شهریور ۹, ۱۳۹۸ ۸:۱۶ ق٫ظ
پاسخ به  دکتر

دکتر چی شد برت داشتن

دکتر
شهریور ۱۳, ۱۳۹۸ ۳:۰۹ ب٫ظ
پاسخ به  دکتر

سلام دوستان ۵ دانشگاه نمره حد نصاب رو آوردم و اولین اولویتم هم قبول شدم

صبا
مرداد ۷, ۱۳۹۸ ۴:۲۳ ب٫ظ

فعالیت ۲ موسسه آموزش عالی غیرقانونی اعلام شد

مرکز نظارت و ارزیابی و تضمین کیفیت وزارت علوم اعلام کرد:

فعالیت‌های مؤسسه آموزش عالی بین‌المللی علوم و تحقیقات اروند غیرمجاز اعلام شد و این بنیاد فاقد مجوز فعالیت است.

همچنین برای تأسیس مؤسسه آموزش عالی غیردولتی – غیرانتفاعی با عناوین: «دانشگاه بین‌الملل علوم و تحقیقات ارس»، «مؤسسه غیرانتفاعی علوم و تحقیقات ارس» و یا «مؤسسه آموزش عالی و بین‌المللی ارس» تا کنون مجوزی صادر نشده است./مهر

مدیریت دانش(علم صریح) تجربه ...تجربه....تجربه...
مرداد ۹, ۱۳۹۸ ۰:۳۴ ق٫ظ
پاسخ به  صبا

سلام،خانم صبا
قابل توجه اینکه موسسات پیش گفت و قابل اشاره ،پردیس دانشگاه ارس تهران نیستند.و اشتباه گرفته نشود.چرا که پردیس ارس دانشگاه تهران ازطریق سامانه دانشگاه تهران مورد پذیرش واقع می شوندو جزءپردیس های منطقه ای دانشگاه تهران محسوب میشود.
مراتب جهت اطلاع دانشجویان و پذیرفته شدگان دانشگاههای پردیسهای منطقه ای دانشگاه تهران (البرز-ارس-کیش،.)

صبا
مرداد ۹, ۱۳۹۸ ۶:۱۸ ب٫ظ

نمیدونم …
من خبر سایت رو زدم گفتم شاید بدرد کسی بخوره

حمید
مرداد ۷, ۱۳۹۸ ۸:۲۲ ق٫ظ

سلام
خیلی جالبه مصاحبه ها انجام و نامردی ها و حق کشی ها مسلم و مبرم بود
نحوه امتیاز دهی نهایی سنجش به این صورت هست که تراز شما رو تقسیم بر ۲ میکنن و بعلاوه امتیاز داده شده به شما از سوی دانشگاه ضربدر ۱۰۰ و به عنوان نتیجه کل در کارنامه نهایتون درج میشه حالا
اگر شما با رتبه ۵ و تراز ۶۰۰۰ قبول مرحله اول بشین تنها ۳۰۰۰ امتیاز به شما تعلق می گیره یعنی اگر توی مصاحبه به شما ۱۰ امتیاز بدن و به فردی که ترازش ۳۰۰۰ و رتبه اش شده ۲۰۰ امتیاز ۳۰ را بدهند نمره نهایی ایشون میشه۴۵۰۰ و نمره نهایی شما میشه ۴۰۰۰ و گور بابای زحمتی که شما کشیدید و درس خوندید و آشنای استاد فلانی نیستید
خواهشا همانند اجماعی که برای تراز ها شد اجماعی بشه و حداقل ارزش کنکور دکتری ۸۰% و نمره مصاحبه ۲۰% باشه تا در حقتون ظلم نشه

هیراد
مرداد ۷, ۱۳۹۸ ۱۲:۴۰ ب٫ظ
پاسخ به  حمید

سلام. اخ که چقدر من امسال از این موضوع خوردم…

ایمان
مرداد ۸, ۱۳۹۸ ۱۰:۱۰ ق٫ظ
پاسخ به  حمید

سلام حالااگه کسی سهمیه ایثارگری داشته باشه ودرمجموع ۳نفرپذیرش دانشگاه باشه وازمجموع دعوت به مصاحبه ها۲نفرباسهمیه باشندچجوری حساب میشه؟

حمید
مرداد ۷, ۱۳۹۸ ۲:۵۳ ق٫ظ

حد نصاب آوردن دلیل بر قبولی پایانی نیست چرا که بنده سال پیش حد نصاب را آوردم ولی قبول نشدم ممکنه ده نفر حد نصاب بیارن ولی دانشگاه سه نفر بخواد

حمید
مرداد ۷, ۱۳۹۸ ۸:۲۲ ق٫ظ
پاسخ به  حمید

سلام
خیلی جالبه مصاحبه ها انجام و نامردی ها و حق کشی ها مسلم و مبرم بود
نحوه امتیاز دهی نهایی سنجش به این صورت هست که تراز شما رو تقسیم بر ۲ میکنن و بعلاوه امتیاز داده شده به شما از سوی دانشگاه ضربدر ۱۰۰ و به عنوان نتیجه کل در کارنامه نهایتون درج میشه حالا
اگر شما با رتبه ۵ و تراز ۶۰۰۰ قبول مرحله اول بشین تنها ۳۰۰۰ امتیاز به شما تعلق می گیره یعنی اگر توی مصاحبه به شما ۱۰ امتیاز بدن و به فردی که ترازش ۳۰۰۰ و رتبه اش شده ۲۰۰ امتیاز ۳۰ را بدهند نمره نهایی ایشون میشه۴۵۰۰ و نمره نهایی شما میشه ۴۰۰۰ و گور بابای زحمتی که شما کشیدید و درس خوندید و آشنای استاد فلانی نیستید
خواهشا همانند اجماعی که برای تراز ها شد اجماعی بشه و حداقل ارزش کنکور دکتری ۸۰% و نمره مصاحبه ۲۰% باشه تا در حقتون ظلم نشه

حمید
مرداد ۷, ۱۳۹۸ ۸:۵۰ ق٫ظ
پاسخ به  حمید

اساتید کسی رو که میشناسن و میدونن براشون مقاله کار میکنه و حل تمریناشونو میره و هزارتا خرکاری دیگه میتونن ازش بکشن تراز بالا میدن و برمی دارن بقیه ول معطلند

محمد
مرداد ۷, ۱۳۹۸ ۱۱:۲۰ ق٫ظ
پاسخ به  حمید

پس دانشجویی رو برداره که مقاله نده و کار نکنه و ….؟!!
همین شماها هستین که باعث میشین دانشگاه حد نصاب بزاره دیگه…

حمید
مرداد ۷, ۱۳۹۸ ۱۱:۳۷ ق٫ظ
پاسخ به  محمد

اگه دانشجو خودش مقاله isi داشته باشه ما دستش میبوسیم ولی خودتون این مملکت و مردمش رو میشناسین خیلی اسمش تو مقاله هست و اصلا بگی مقالت راجب چیه شاید عنوانش هم رو ندونن چه برسه به خود مقاله

محمد
مرداد ۷, ۱۳۹۸ ۱:۴۷ ب٫ظ
پاسخ به  حمید

همه جا همینه، یکی از دانشگاه‌های معروف کانادا دوستم داره دکتری میگیره. مقاله نوشتم دادم استادش خوند و قبول کرد اسمش رو بزنم. طرف ادیتور ieee هم هست. گیر دادیم به استادهای ایرانی؟!! کی از مقاله بدش میاد؟!!

یه رفیق
مرداد ۷, ۱۳۹۸ ۹:۳۸ ب٫ظ
پاسخ به  محمد

به احتمال قوی این استاد کانادایی هم نهایتا از تبار ایران باشه!

محمد
مرداد ۸, ۱۳۹۸ ۵:۱۵ ق٫ظ
پاسخ به  یه رفیق

مرغ همسایه غازه!!

سینا
مرداد ۱۱, ۱۳۹۸ ۳:۰۱ ق٫ظ
پاسخ به  محمد

۲

مکانیک
مرداد ۱۰, ۱۳۹۸ ۱۰:۱۵ ق٫ظ
پاسخ به  حمید

البته اینطوری نیست که شما اسمت نفر ۴ مقاله باشه تو مصاحبه بهش نمره بدن…تا جایی که من میدونم اکثر دانشگاها به مقالاتی نمره میدن که سام نویسنده اول باشهتا نهایت دوم و اسم استاد راهنماش اول باشه و با موضوع رشته اش یکی باشه … نمیشه که طرف رشتش برق هست بعد دوتا مقاله تو رشته تاریخ داشته باشه …من بعید میدونم به همچین مقالاتی نمره بدن….

حمید
مرداد ۷, ۱۳۹۸ ۸:۵۸ ق٫ظ
پاسخ به  حمید

اون ۳ نفر قبلا انتخاب کردن بقیه متلمن میرن فقط الکی هزینه میکنند دلشون خوشه فردا روز قبول میشن

...
مرداد ۶, ۱۳۹۸ ۸:۳۷ ب٫ظ

سلام. اسامی پذیرفته شدگان اولیه دکتری بدون آزمون دانشگاه خوارزمی اعلام شد.

سعید
مرداد ۷, ۱۳۹۸ ۱۰:۳۳ ب٫ظ
پاسخ به  ...

سلام
جمیعا هم دختر هستن.چه جالب

bio
مرداد ۶, ۱۳۹۸ ۲:۵۲ ب٫ظ

آفرین به خاطر این عدالت درست!!!!! ترازهای خارق العاده!!! مصاحبه های جذاب

.
مرداد ۶, ۱۳۹۸ ۲:۳۲ ب٫ظ

بعضی دوستان با چنان جزئیاتی از روند مصاحبه دانشگاه مطلعن که باعث تعجبه واقعا :/
قوانین درست خوبه که همه جا و از طرف همه رعایت بشه
اونوخ توقع داریم که اساتید و یا نهادهای بزرگتر قانونی عمل کنن نه منفعت طلبانه

هومن
مرداد ۶, ۱۳۹۸ ۳:۵۸ ب٫ظ
پاسخ به  .

حالا ما که نرفتیم دزدی که برگه لیست مصاحبه رو از کشوی میز مدیر گروه کِش بریم :)) فقط بعضی از اطرافیان مدیر گروه ها یه خرده راز نگه دار نیستن و نخود تو دهنشون خیس نمیخوره. تازه با فهمیدن نتایج مصاحبه حقی ناحق نمیشه اما با کار برخی از اساتید حق و ناحق میشه :)

.
مرداد ۶, ۱۳۹۸ ۵:۲۴ ب٫ظ
پاسخ به  هومن

:)
در مقام قضاوت اونم درباره حق الناس نیستم ولی خب اینم یه جور بی قانونیه دیگه، با دونستن نمره مصاحبه تقریبا نتیجه رو میشه حدس زد و اقدامات لازم رو به عمل آورد :)
در کل هدفم این بود بگم عموما در سطوح مختلف اهل قانونی عمل کردن نیستیم ولی مطالبه ش میکنیم درمواقع شخصی

هومن
مرداد ۶, ۱۳۹۸ ۱۰:۱۶ ب٫ظ
پاسخ به  .

قطعا همینطوره. اما تقصیر خود اساتید و دانشگاه هست خودشون تماس میگیرن با دانشجو. به هر حال اگه اونا نخوان اطلاعات درز نمیکنه. ضمن اینکه بی قانونی داریم تا بی قانونی. بی قانونی که به کسی ضرری نمیرسونه خیلی با بی قانونی که به دیگران ضرر میرسونه فرق داره. اینکه کسی یه ماه زودتر بفهمه قبوله یا قبول نیست واقعا فرقی نمیکنه چه اقداماتی آخه مگه میشه انجام داد!

.
مرداد ۶, ۱۳۹۸ ۱۱:۱۸ ب٫ظ
پاسخ به  هومن

مزاح کردم درباره اقدامات با این لبخند :) فکر کردم متوجه میشید
با شما موافقم درباره اساتید نمیتونم درکشون کنم
با اینکه در حال انجام یه سری محاسبات با استاد هستم برای کار یک مقاله ولی دقیقا بعد از مصاحبه ها حس میکنم که به خاطر حذف حرف و حدیثهای بعدی درصورت قبولی من، چنان ارتباطشونو با من قطع کردن که خودم شک کردم مقاله ادامه پیدا کنه:) :) …
اونوخ هستن اساتیدی که خودشون میرن با طرف حرف میزنن:o : o….

هومن
مرداد ۷, ۱۳۹۸ ۰:۱۴ ق٫ظ
پاسخ به  .

ایشالا خیره…

هرچی خودش بخواد..
مرداد ۱۰, ۱۳۹۸ ۳:۱۳ ب٫ظ
پاسخ به  .

ببخشید اقدامات لازم روبه عمل اورد یعنی چی بابا ول کنید این چه منطقیه که شماها داریدچون نمره مصاحبه روفهمیده چیشده بی قانونی اونه که ۱نیاری ۵۰بهت بدن بی قانونی اونه که مقاله وپایان نامت رویکی دیگه کارکنه واسم یکی دیگه زیرش ثبت بشه

.
مرداد ۱۱, ۱۳۹۸ ۲:۵۳ ق٫ظ

من اون بی قانونیا رو انکار یا تائید نکردم که

مهتاب
مرداد ۶, ۱۳۹۸ ۱:۰۵ ب٫ظ

دوستان میدونید حد نصاب نمره مهندسی شیمی دانشگاه تهران چند هستش؟

حمید
مرداد ۶, ۱۳۹۸ ۱۲:۲۸ ب٫ظ

دوستان عزیز با توجه به محدودیت زمان، باید هرچه سریعتر اقدام کنیم. تعیین نصاب برای مرحله مصاحبه خلاف قانون و اخلاق است، حالا با هر هدفی که باشه. با این شرایط اساتید قادر به گزینش سلیقه ای خواهند بود (البته در این مورد بدون حد نصاب هم دست استاد بازه متاسفانه) و بدتر از اون ممکن است ظرفیت ها خالی بمونه! دوستان من پیام هارو خوندم، اکثر پیام ها توضیح واضحاته! پیشنهاد عملی بدید لطفا… همانطوری که احتمالا در جریان هستید دیوان عدالت رای به ابطال مقرره دانشگاه تهران داده، و لازم الاجراست. به نظر بنده پیگیری دست جمعی این حکم میتونه راهکار مفیدی تو این شرایط باشه (حداقل برای دانشگاه تهران). دغدغه اصلی من بحث خالی نگه داشتن ظرفیت هاست که دودش فقط تو چشم رتبه برتر ها نمیره و تقریبا همه داوطلبین رو متضرر میکنه! به عنوان مثال در گرایش ما، ۳ رتبه اول گرایش رو هوا هستیم! چرا که اخبار موثقی به گوش ما رسیده که دانشگاه تهران قصد داره ظرفیت رو پر نکنه! درنتیجه با مشورتی که با هم داشتیم قصد پیگیری ۳نفره موضوع رو داریم. پیشنهاد بنده اینه که رتبه های برتر دیگر گرایش ها هم به ما ملحق شن و به صورت گروهی موضوع رو ابتدا از معاونت آموزشی دانشگاه تهران پیگیری کنیم و چنانچه قصد عدم تمکین از رای دیوان رو داشتند به اجرای احکام دیوان مراجعه کنیم. پیگیری رسانه ای نیز طبعا میتونه تاثیر بسزایی داشته باشه. توجه کنید که پیگیری های انفرادی عملا بی نتیجه خواهد بود. دوستانی که موافق هستند… ادامه نظر»

الناز
مرداد ۶, ۱۳۹۸ ۲:۳۴ ب٫ظ
پاسخ به  حمید

چرا گیر دادید به دانشگاه تهران؟؟تقریبا ۸۰ درصد دانشگاه ها حد نصاب گذاشتن..چون شما قصد قبولی تو دانشگاه تهران رو دارید اینقدر در مورد این دانشگاه بحث میکنید؟این حد نصاب هر سال بوده و اکثر دانشگاهام میذاشتن..اگه قراره اعتراضی بشه برای همه دانشگاه ها باید بشه نه فقط تهران.هر چند اساتید طور دیگری میتونن فقط دانشجوهای مد نظر رو بگیرند

حمید
مرداد ۶, ۱۳۹۸ ۳:۱۹ ب٫ظ
پاسخ به  الناز

خانم الناز شما هم راهکار ارائه بدید،
من یکبار نظر دادم، اینقدررررر بحث نکردما!!!!

اگر در مورد دانشگاه تهران صحبتی کردم به این خاطر هست که سال گذشته رای دیوان علیه مصوبه داخلی این دانشگاه صادر شده، و الان با استناد به اون حکم قابلیت پیگیری داره!

در مورد سایر دانشگاه ها باید طرح شکایت بشه! پیش از وقوع تخلف هم که نمیشه شکایت کرد، مگر اینکه علیه سازمان سنجش بخوایم اقدام کنیم

ضمن اینکه گذاشتن نظر اینجا آزاد هست، و اگر نظری دادم لزوما مخاطبش شما نیستی، شما هم نظر خودتون رو بفرمائید و برای قبولی خودتون تلاش کنید

ضمنا بحث من صرفا انتخاب سلیقه ای اساتید نیست، بلکه مهمتر از اون خالی نماندن ظرفیت اعلام شده است.
اینکه استادی بخواد دانشجوی مورد علاقه ی خودش رو بگیره چه با حد نصاب و چه بدون حد نصاب میتونه انجام بده، به نظرم اون یک بحث جداست و مستقل باید پیگیری بشه

موضوع مهم و اصلی خالی نماندن ظرفیتهای اعلامیه

فرزاد
مرداد ۶, ۱۳۹۸ ۴:۱۴ ب٫ظ
پاسخ به  حمید

یا همه دانشگاهها یا هیچکدوم

saeed
مرداد ۶, ۱۳۹۸ ۱۲:۰۰ ب٫ظ

سازمان سنجش اعلام کرده ظرفیت خالی نمی مونه. اگر دانشگاهی در یک رشته ۳ نفر را بخاد و سه نفر برای مصاحبه بیایند.ایا هر سه نفر قبولند

شقایق
مرداد ۶, ۱۳۹۸ ۲:۰۳ ب٫ظ
پاسخ به  saeed

سازمان سنجش در این مورد اختیاری نداره و فقط متولی برگزاری آزمونه. هر دانشگاه اختیار تام داره مگه اینکه وزارت علوم حکمی صادر کنه

حمید
مرداد ۶, ۱۳۹۸ ۳:۲۷ ب٫ظ
پاسخ به  شقایق

این چه حرفیه آخه؟!
اختیار تام دانشگاه نباید قانون سنجش و آموزش رو نقض کنه که!!!! بله دانشگاه ها در حال حاضر در امتیاز دهی مصاحبه بعضا سلیقه ای عمل میکنن و نظارتی در این مورد وجود نداره متاسفانه!
ولی حق تعیین حد نصاب ندارند، پیشنهاد میکنم حکم سال گذشته دیوان عدالت اداری درخصوص شیوه پذیرش دکتری دانشگاه تهران رو مطالعه بفرمائید

شقایق
مرداد ۶, ۱۳۹۸ ۵:۵۵ ب٫ظ
پاسخ به  حمید

متاسفانه اختیار تام دانشگاه و نظر شخصی استاد همه چیزو نفی میکه.
من مخالف این روند هستم .
اما متاسفانه متاسفانه وزارت علوم هم اینو تائید میکنه

رضا
مرداد ۷, ۱۳۹۸ ۱:۰۰ ب٫ظ
پاسخ به  حمید

اون حکم رو یه بار توضیح دادم. اون حکم درباره محرومیت از ادامه روند پذیذش بود. طرف دانشگاه تهران آزمون کتبی داد، به دلیل عدم کسب حد نصاب دیگه ازش مصاحبه نگرفتن. اون حکم هم این روند رو لغو کرد، ربطی به حدنصاب پذیرش نهایی نداره. فقط برای این بود که از همه باید مصاحبه گرفته بشه. همه گیر دادن به اون حکم، یه بار درست بخونیدش آخه

سمیرا
مرداد ۹, ۱۳۹۸ ۲:۵۱ ق٫ظ
پاسخ به  رضا

سلام
امکانش هست یکبار دیگه توضیح بدید. من دنبال نظراتتون گشتم پیدا نکردم

سید
مرداد ۶, ۱۳۹۸ ۱۰:۲۹ ق٫ظ

کسی میدونه نتایج ازاد رو کی میزنن؟

فرزاد
مرداد ۶, ۱۳۹۸ ۱۰:۵۲ ق٫ظ
پاسخ به  سید

بعد ازدولتی

ایمان
مرداد ۶, ۱۳۹۸ ۱۱:۱۴ ق٫ظ
پاسخ به  سید

اواخر هفته دوم تا اوایل هفته سوم

ahmad
مرداد ۶, ۱۳۹۸ ۱۰:۱۸ ق٫ظ

سلام دوستان وقتتون بخیر بنده مصاحبه مهندسی پزشکی داشتم در کل خوب بود به یک سوال جواب ندادم مقاله داشتم اخر سر هم گفتن انشا…قبولی نظرتون چیه؟

علیرضا
مرداد ۷, ۱۳۹۸ ۳:۰۰ ب٫ظ
پاسخ به  ahmad

سلام منم مهندسی پزشکی ام. چه گرایشی؟ کدوم دانشگاه گفت قبولی؟

قوبیلای بزرگ
مرداد ۶, ۱۳۹۸ ۰:۰۳ ق٫ظ

دوستان عزیز دوباره توجه کنید که نمره کل شما را نصف می کنند و سپس نمره مصاحبه را در صد ضرب می کنند و آنگاه نمره نهایی شما را می دهند؛ مثلاً اگر نمره کل شما در آزمون ۶۰۰۰ باشد و نمره مصاحبه هم مثلاً ۸ باشد آنگاه نمره نهایی شما می شود ۳۰۰۰ به علاوه ۸۰۰ ؛ یعنی ۳۸۰۰ و براحتی با نمره حدنصاب مرحله دوم حذف می شوید حال اگر کسی نمره کل ۲۰۰۰ مرحله اول داشته باشد و بخواهند او را انتخاب کنند آنگاه با دادن نمره مصاحبه ۳۵ به او نمره نهایی خواهد شد ۱۰۰۰ به علاوه ۳۵۰۰ یعنی ۴۵۰۰ و به راحتی از شما که با نمره کل اولیه ۶۰۰۰ مثلا رتبه تک رقمی شده اید براحتی جلو می زند و او قبول می شود و شما مردودید حال تا دیر نشده اعتراض کنید و این موضوع را رسانه ای نمایید. یعنی سیاست ۲۵ – ۵۰ نه ۵۰ – ۵۰ با یک حدنصاب کذایی و انتخاب سلیقه ای

..
مرداد ۶, ۱۳۹۸ ۱:۳۲ ق٫ظ

اگه حدنصاب نباشه اونی که نمره ش ۸ شد قبول میشه؟

رضا
مرداد ۶, ۱۳۹۸ ۸:۳۳ ق٫ظ
پاسخ به  ..

دقیقا. الان چه تحلیلی بود ایشون کرده؟ حد نصاب هم نباشه همین میشه. بودن حد نصاب فقط باعث پر شدن ظرفیت میشه، ولی دانشگاه میتونه بدون حد نصاب هم هر کی رو میخواد حذف کنه

ویکتاریون
مرداد ۶, ۱۳۹۸ ۹:۳۲ ق٫ظ
پاسخ به  ..

نه ولی از کارنامه می تونه جایگاهش نسبت به دیگران رو بفهمه. و حساب کنه که اگر چند می گرفت قبول می شد. یعنی یه جور شفافیت به وجود می یاد. اگر تعداد زیادی از کارنامه ها اینطوری باشه که به خاطر مردود کردن فرد بهش نمره ی کمی داده باشن( مثلا رتبه یک باشه برای اینکه ردش کنن بهش بدن ۹، چون اگه ۱۰ می گرفت به خاطر ترازش قبول میشد) قضیه قابل پیگیری میشه.

شقایق
مرداد ۶, ۱۳۹۸ ۱:۳۴ ق٫ظ

با سلام.
اگه مثلا دانشگاه تهران به همه شرکت کننده ها از رتبه ۱ با تراز ۸۰۰۰ گرفته تا بقیه نمره زیر ۵۰ بده، همه از دور رقابت خارج میشند یا نه؟

فرزاد
مرداد ۶, ۱۳۹۸ ۲:۲۰ ق٫ظ
پاسخ به  شقایق

اگر نمره زیر حد نصاب بدن، کلا مردود میشه حتی اگه رتبه ۱ با تراز ۱۰۰۰۰ سنجش باشه

ناهید
مرداد ۶, ۱۳۹۸ ۸:۴۹ ق٫ظ

دوستان ۷۵ -۲۵ صحیح تر است فک کنم چون ۵۰-۲۵ که جمعش ۱۰۰ نمیشه، اشتباه میکنم؟

رضا
مرداد ۶, ۱۳۹۸ ۱۲:۱۹ ب٫ظ

نمره کتبی براساس ۱۰۰۰۰ونمره مصاحبه هم ۱۰۰۰۰است.کسی که کتبی رو نمره ۵۰۰۰کسب کرده یعنی به ۵۰درصد سوالات درست جواب داده.در مصاحبه هم هر نمره دویست حساب میشه مثلا اگه در مصاحبه به شما بیست بدهند میشود ۴۰۰۰لذا نمره کل شما میشه ۴۵۰۰

لاله
مرداد ۵, ۱۳۹۸ ۱۱:۴۷ ب٫ظ

دوستان من رتبه ۸ کنکور هستم و انتخاب رشته فقط دانشگاه تهران رو زدم. دانشگاه تهران ۱۰ نفر میخاد. تازه فهمیدم من شدم نفر ۱۱ مصاحبه. حتی میدونم نمره مصاحبه من ۳۰ از ۵۰ هستش ولی نمره مصاحبه نفر اول ۳۸ از ۵۰٫ همچنین نفر ۱۰ و ۹ مصاحبه اختلاف زیر ۱ نمره با من دارند. همچنین نفر ۱ و ۴ کنکور انتخاب رشته نکردند.
من ۲ راه واسه قبولیم مونده
۱- از این ۱۰ نفر که نمره مصاحبه بیشتری نسبت به من دارند یکیشون الویت بالاترش دانشگاهی بجز دانشگاه تهران باشه و همون الویت بالای دانشگاه تهران قبول بشع
۲- نمره تراز کنکور من ، منو با این ۱۰ نفر جا بجا کنه
بنظرتون شانس قبولی دارم من؟؟؟

فرزاد
مرداد ۶, ۱۳۹۸ ۲:۲۱ ق٫ظ
پاسخ به  لاله

بله

رضا
مرداد ۶, ۱۳۹۸ ۸:۲۷ ق٫ظ
پاسخ به  لاله

اگر اختلاف امتیازاتون اینقدر کم باشه و شرایط دیگه هم که گفتید درست باشه، قطعا با ترازتون میاید بالاتر

ایمان
مرداد ۶, ۱۳۹۸ ۹:۱۳ ق٫ظ
پاسخ به  لاله

بله.شانس که دارید.
اولا چون اون دو نفر انتخاب رشته نکردن عملا شما در جایگاه ششم تراز آزمون بین حاضرین هستید.
دوم اینکه اختلاف ترازهاتون ممکنه اونقدر زیاد باشه که اختلاف تراز مصاحبه رو جبران کنه
و سوم هم همون که فرمودید که در الویت بالاتر قبول بشن.
امیدوار باشید

احد
مرداد ۶, ۱۳۹۸ ۹:۳۲ ق٫ظ
پاسخ به  لاله

اگر هم قبول نشوید حقتان بوده. شما با چه استدالالی فقط دانشگاه تهران رو انتخاب کردید؟

دکتر آینده
مرداد ۶, ۱۳۹۸ ۹:۴۹ ق٫ظ
پاسخ به  لاله

نمره حدنصاب دانشگاه تهران ۲۵ از ۵۰ هست.با این طراز که دارید بستگی به اختلاف نمره آزمون سنجش شما با بقیه داره.دوتا امکان وجود داره:اگه دانشگاه میخواست شما قبول نشید کلا زیر ۲۵ میدادن تا تو لیست نهایی نرید. و امکان دوم اینکه شما رو جز ذخیره ها قرار دادن تا اگر به هر عنوان ینفر از قبلی ها نیومد شما جایگزین بشید تا ظرفیت خالی نمونه.

دکتر آینده
مرداد ۶, ۱۳۹۸ ۹:۵۰ ق٫ظ
پاسخ به  دکتر آینده

تراز*

دکتر آینده
مرداد ۶, ۱۳۹۸ ۹:۵۴ ق٫ظ
پاسخ به  دکتر آینده

الان که متن شما رو کامل خوندم اگر واقعا به این صورت باشه شما قبول هستید و جز نفرات بالا هم میشید. من خودم هم مثه شما فقط دانشگاه تهران مصاحبه رفتم.

مهتاب
مرداد ۶, ۱۳۹۸ ۱:۱۷ ب٫ظ
پاسخ به  دکتر آینده

اخه مشکل اینجاس کسایی که رتبه ۱۰ و ۹ مصاحبه شدن نباید از من رتبه بهتری داشته باشند . همینطور رتبه های بهتر از من نباید دقیقانون رتبه های مصاحبه بدتر از من باشن
یه جورایی خیلی سخت شده بنظرم م
ولی خب نمره من ک نفر ۱۱ مصاحبه هستم ۳۰ هستش ولی نمره مصاحبه نفر اول ۳۸. من رتبه ۸ هستم. با این حساب ک میدونم نفر ۱ و ۴ کنکور مصاحبه دانشگاه تهران نیومدن
ب نظرتون چند درصد احتمال قبولی دارم؟؟

خرگوش تپه
مرداد ۶, ۱۳۹۸ ۱۰:۳۴ ق٫ظ
پاسخ به  لاله

ببخشید شما از چه طریق متوجه رتبه مصاحبتون و دیگر جزییات مصاحبتون شدید؟

کامپیوتر هوش مصنوعی
مرداد ۷, ۱۳۹۸ ۱:۰۹ ب٫ظ
پاسخ به  لاله

جالبه که با این جزئیات به نمرات مصاحبه دسترسی دارید. ولی چرا همتون به ۱۰ نفر که نمره مصاحبشون بیشتر از شماس توجه میکنین؟ شاید نفر ۱۲ تراز کنکورش انقد زیاد باشه که بیاد قبل از شما قبول شه. نباید فقط تهرانو میزدید ریسک کردید

آلیس
مرداد ۵, ۱۳۹۸ ۹:۵۵ ب٫ظ

دوستان من شنیدم دانشگاههای سطح ۱ بیشتر برای پذیرش اولویت از دانشجوهای سطح ۱ انتخاب میکنند و اگه نبود بعد میرن سراغ بقیه دانشگاهها مخصوصا برای روزانه ایا این درسته؟

فرزاد
مرداد ۵, ۱۳۹۸ ۱۱:۰۶ ب٫ظ
پاسخ به  آلیس

بله

ایمان
مرداد ۶, ۱۳۹۸ ۹:۱۴ ق٫ظ
پاسخ به  آلیس

قطعی نیست.هر دانشگاهی امتیاز خودشو داره

استعداد
مرداد ۶, ۱۳۹۸ ۱۱:۳۸ ق٫ظ
پاسخ به  آلیس

کسانی که با آزمون اومدن رو نمیدونم، ولی من بدون کنکور از یک دانشگاه دولتی و البته با یک روزمه خوب دانشگاه تهران از طریق استعداد درخشان قبول شدم
در کل اگر رزومه خوبی دارید ، خصوصا مقاله خوب که بسیار تاثیرگذاره روز مصاحبه نگران نباشید.

سوفیست
مرداد ۵, ۱۳۹۸ ۷:۱۸ ب٫ظ

اگه دانشگاه تمایل به گذاشتن حد نصاب در مرحله مصاحبه داره حتما باید قبلش بصورت شفاف و بهمراه نمره حد نصاب اعلام کنه تا داوطلبین در صورت تمایل شرکت کنند نه اینکه پول رو واریز کنند بعد سه ماه بعد تازه بفهمند حد نصاب چند بوده.

ایمان
مرداد ۶, ۱۳۹۸ ۹:۱۴ ق٫ظ
پاسخ به  سوفیست

بله.کاملا منظقیه

Sad
مرداد ۵, ۱۳۹۸ ۶:۲۵ ب٫ظ

سلام.این حد نصاب برای دوره های پردیس خودگردان مثلا دانشگاه خوارزمی چقدر هست؟کسی اطلاع داره جواب بده؟استرس گرفتیم اینقدر هر دفعه یه حرفی میزنن.
ممنون

هیراد
مرداد ۵, ۱۳۹۸ ۶:۳۸ ب٫ظ
پاسخ به  Sad

سلام معمولا در مورد پردیس کمتر سختگیری وجود داره، به خصوص الان با این کمبود بودجه ها، دانشگاه ها دانشجوهای پردیس رو نمیخوان از دست بدن و ظرفیت پردیس رو خالی نمیذارن.

Sad
مرداد ۵, ۱۳۹۸ ۸:۴۱ ب٫ظ
پاسخ به  هیراد

تشکر

ثنا
مرداد ۵, ۱۳۹۸ ۵:۵۰ ب٫ظ

سلام دوستان ببخشید میشه لطفا یکی توضیح بده یعنی چی کمتر از ظرفیت!مگه زمان مصاحبه اعلام نکردن ظرفیت رو و چه مفهومی داره کمتر قبول بشن؟ولا الان همون زمان مصاحبه برای رشته من نسبت به پارسال یک سوم شده!و شده ۵ نفر.این به چه مفهوم هست؟!

دکتر آینده
مرداد ۶, ۱۳۹۸ ۹:۵۸ ق٫ظ
پاسخ به  ثنا

کمتر از ظرفیت یعنی بفرض دانشگاه تهران نمره حد نصاب مصاحبه برا گزینش نهایی ۲۵ از ۵۰ هست و امکانش وجود داره حتی هیچکدوم از شرکت کننده ها به این تراز نرسن و رد بشن و ظرفیت خالی بمونه.

فرزاد
مرداد ۵, ۱۳۹۸ ۵:۳۲ ب٫ظ

رای دیوان عدالت اداری بشرح ذیل میباشد

رأی هیأت عمومی

با عنایت به اینکه مطابق حکم ماده ۵ قانون سنجش پذیرش دانشجو در دوره‌های تحصیلات تکمیلی دانشگاهها و مراکز آموزش عالی کشور مصوب سال ۱۳۹۴ پذیرش نهایی دانشجو در مقطع دوره‌های دکتری تخصصی به شیوه آموزش و پژوهش بر اساس تأثیر ۵۰ درصدی آزمون سازمان سنجش و تأثیر ۵۰ درصدی نمره مصاحبه در دانشگاهها صورت می‌گیرد و اختیار مقرر برای شورای مربوط به شرح بند ت ماده ۳ قانون صدرالذکر، صرفاً ناظر به تعیین نصاب قبولی در مرحله سنجش عمومی است ولی دانشگاه تهران برای قبولی در مرحله دوم نصاب تعیین کرده است به طوری که داوطلب در صورت عدم کسب نصاب مذکور حتی در صورت کسب نمره بالای کتبی از طی مراحل پذیرش محروم می‌شود، مقرره دانشگاه تهران موجب محدودیت حکم فوق‌الذکر قانونگذار شده و مستند به بند ۱ ماده ۱۲ و مواد ۸۸ و ۱۳ قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری مصوب سال ۱۳۹۲ از تاریخ تصویب ابطال می‌شود.

رئیس هیأت عمومی دیوان عدالت اداری ـ محمدکاظم بهرامی

شیوا
مرداد ۵, ۱۳۹۸ ۷:۱۱ ب٫ظ
پاسخ به  فرزاد

یعنی حد نصاب موسسه کاری غیر قانونی هستش …
پس چرا رئیس سازمان سنجش دست دانشگاه رو باز میزاره تا قانون رو دور بزنن!؟
سازمان سنجش لطفا پاسخ دهید.

رضا
مرداد ۶, ۱۳۹۸ ۸:۲۶ ق٫ظ
پاسخ به  شیوا

این حکم برای زمانی بود که دانشگاه تهران اگر در امتحان کتبیش نمره نمیگرفتید، اجازه طی مراحل بعدی رو نمیداد، یعنی مصاحبه نمیگرفت ازتون. ربطی به تعیین حدنصاب برای اعلام قبولی نهایی نداره. از همون سال هم دانشگاه تهران روندش رو عوض کرد و از همه مصاحبه گرفت. وگرنه حدنصاب رو که همه دانشگاهها داشتن. تو حکم هم ببینید ذکر کرده دانسگاه تهران، چون اونا روندشون غلط بود. اول اون حکم رو درست بخونید، بعدش همگی بریزید سر سنجش

فرزاد
مرداد ۶, ۱۳۹۸ ۱۰:۴۸ ق٫ظ
پاسخ به  رضا

حرف شما بنابر دلایل زیر اشتباه هست.
۱. اولا دوباره حکم را بخونید ببینید چی نوشته ، به نظرم شما اصلا نخوندینش (به طور خلاصه حکم دیوان میگه طبق مصوبه سازمان سنجش باید نمره ازمون سنجش با نمره مصاحبه جمع و تقسیم بر دو بشه (میانگین نمرات) )
۲. حد نصاب اصلا ربطی به نمره کتبی نداره (تو بدترین شرایط شما نمره صفر میگیرین که اساتید میتونن برای شما همون نمره صفر را رد کنن)
۳. اصلا به طور کلی ازمون کتبی معنی نداره (وقتی یه سازمانی به اسم سنجش تشکیل شده، ساختار داره و میلیارها تومن پول خرجش کردن و میاد از همگی به صورت عادلانه ازمون میگیره)
۴. در هیچ کجای مصوبه دکتری ازمون کتبی ذکر نشده و تک تک نمرات مشخصه (شما را به نحوه محاسبه نمرات مصاحبه ارجاع میدم)
۵. حد نصاب بر چه اساسی تعیین میشه؟! (باید ملاک داشته باشه نه به دلخواه فرد)
۶. چه کسی بر حد نصاب ها نظارت میکنه؟! چه کسی به شکایات در خصوص حد نصاب رسیدگی میکنه؟! (جواب هیچکس هست)

وقتی قراره یه تعداد جوان برای مقطع دکتری اقدام کنن، باید عدالت برای همه مساوی و برقرار باشه (باید در فرایند انتخاب افراد، شفافیت وجود داشته باشه)

رضا
مرداد ۷, ۱۳۹۸ ۱:۰۷ ب٫ظ
پاسخ به  فرزاد

دوست عزیز دفترچه رو خوندید؟ مراحل بعد کنکور دست خود دانشگاهه، به وضوح هم نوشته میتونن امتحان کتبی بگیرن، یا شفاهی یا هر دو. در ضمن باز هم میگم اون حکم برای محرومیت از مصاحبه بود، برای همین نمره رد نشد و باطل شد.

محمد
مرداد ۵, ۱۳۹۸ ۴:۳۱ ب٫ظ

آقایون و خانم‌ها با این قانون استاد میخواد دانشجوی مد نظر خودش رو برداره. چون می‌دونه راحت‌تر باهاش کار می‌کنه. چرا میخواین خودتون رو به زور به یکی بندازین؟!!
حتی اگه قبول بشین به مشکل بر میخورین. حدنصاب همون رزومه هست. وقتی حد نصاب رو‌ نیاوردی یعنی صلاحیت علمی برای دوره دکتری رو نداری….

فرزاد
مرداد ۵, ۱۳۹۸ ۴:۵۴ ب٫ظ
پاسخ به  محمد

میشه به من توضیح بدین حد نصاب چیه؟!
احساس میکنم هنوز نمیدونین راجع به چی شکایت داریم!

محمد
مرداد ۶, ۱۳۹۸ ۶:۳۱ ب٫ظ
پاسخ به  فرزاد

حد نصاب شبیه شهاب سنگی است که از فضا اومده. اصلا ربطی به مصاحبه و … نداره

آلیس
مرداد ۵, ۱۳۹۸ ۵:۱۳ ب٫ظ
پاسخ به  محمد

روزنه فقط ۲۰ نمره هست حدنصاب بعضی دانشگاهها حداقل ۲۵ به راحتی میتونن اون ۵ رو بهتون ندن اگه بهترین رزومه رو داشته باشید

محمد
مرداد ۶, ۱۳۹۸ ۶:۳۳ ب٫ظ
پاسخ به  آلیس

این ۳۰ نمره می‌دونی یعنی چی؟
یعنی اینکه استاد شما رو میخواد یا نه. هروقت ازدواج زورکی جواب داد، اینم جواب میده

ویکتاریون
مرداد ۵, ۱۳۹۸ ۵:۴۶ ب٫ظ
پاسخ به  محمد

حد نصاب هیچ ارتباط مستقیمی به رزومه نداره. با رزومه ی ثابت ممکنه از دو تا دانشگاه هم سطح، یک ۴ و یک ۲۵ بگیرین. ممکنه کسی که هم رتبه و هم رزومه ش ضعیف تره همون جایی که شما ۴ گرفتین ۳۰ بگیره و قبول شه چون شما اصلا وارد رقابت نشدین. با همون رزومه سال بعدش ممکنه برید اونی که ۴ داده بهتون ۲۷ بده و قبول بشین. اگر حد نصاب به نفع شماس خب مبارکه. ولی سعی نکنین نفعتون رو پشت دلایل منطقی پنهان کنین و براش توجیه بتراشین. بعد هم مگه استاد چی کار می کنه که انقدر حساس نشونش میدین؟ توی خیلی از رشته ها فقط کارش امضای هر مرحله از دفاعیاته.

امید
مرداد ۵, ۱۳۹۸ ۷:۱۷ ب٫ظ
پاسخ به  ویکتاریون

دیدگاه شما کاملا درست هستش.
بسیار منطقی …

محمد
مرداد ۶, ۱۳۹۸ ۶:۳۴ ب٫ظ
پاسخ به  امید

خواهش میکنم. انشاا… موفق باشی

سوفیست
مرداد ۵, ۱۳۹۸ ۶:۳۹ ب٫ظ
پاسخ به  محمد

محمد آقا
چرا ما عادت داریم همه چیزو پیچیده کنیم خب به قول شما اگه کسی صلاحیت نداره اساتید نمره پایین بهش بدن.دوست نداره باهاش کار کنه عیب نداره بهش بده ده پنج اصلا هرچی دوست داره بهش بدن ولی حذفش نکنن .مشکل این نیست که شما میگین مشکل اینه که یک فردی رو کلا میخوان اوت کنن بدون محاسبه امتیاز کتبیش.بحث انداختن به زور نیست عزیز من صورت مساله رو یکبار دیگه مرور کن.

محمد
مرداد ۶, ۱۳۹۸ ۶:۲۶ ب٫ظ
پاسخ به  سوفیست

دوست عزیز به خدا یکی از دوستام با چندتا isi ایمپکت بالا رفته بود مصاحبه امیرکبیر. نمره مصاحبه رو بهش دادن ۰.۲۵. استاد نمی‌خواست برداره، چیکار باید کرد؟

امید
مرداد ۵, ۱۳۹۸ ۷:۱۵ ب٫ظ
پاسخ به  محمد

حد نصاب واقعاً همون رزومه است !؟
پس چرا آزمون کتبی گرفته می شه؟
حالا اگه کسی با رزومه خوب و نمره کتبی خوب رو استاد نخواد چی!؟ تو این سال ها از این جور موارد زیاد بوده…

محمد
مرداد ۶, ۱۳۹۸ ۶:۳۰ ب٫ظ
پاسخ به  امید

دانشجوی خوب رو زمین نمی‌مونه. اینایی که حرص حدنصاب رو میزنن مطمئنا یه جای کارشون میلنگه

شیمی
مرداد ۶, ۱۳۹۸ ۱:۳۵ ق٫ظ
پاسخ به  محمد

:))))))
خسته نباشی

محمد
مرداد ۶, ۱۳۹۸ ۶:۳۵ ب٫ظ
پاسخ به  شیمی

درمانده نباشی

فرزاد
مرداد ۵, ۱۳۹۸ ۳:۰۰ ب٫ظ

فقط حرف زدن فایده نداره
تا قبل از اینکه دیر بشه
باید یکاری بکنیم…یک کار عملی

محمد
مرداد ۵, ۱۳۹۸ ۴:۲۸ ب٫ظ
پاسخ به  فرزاد

آقا استاد خوشش نمیاد، نمیخواد برداره. چرا میخواین خودتون رو به زور تحمیل کنید. فکر این نیستین که حتی اگه قبول بشین به مشکل بر میخورین؟!!!

فرزاد
مرداد ۵, ۱۳۹۸ ۴:۵۱ ب٫ظ
پاسخ به  محمد

یک مقدار تفکر
ما برای استاد درس نمیخونیم، ما به سبب علاقه به پژوهش درس میخونیم
استاد فقط راهنمایی میکنه و مسیر را نشون میده
یادتون باشه، ما دانشگاه را انتخاب میکنیم نه استاد را!
دانشگاه را هم بنا به دلایلی مثل امکانات، دوری و نزدیکی به خانه، علاقه و … انتخاب میکنیم
در ضمن، اون کسی که رتبه خوب اورده و تراز دانشگاه شریف را اورده و چندین مقاله هم داره، قطعا دانشجوی خوب و با سوادی هست

اما یک سوال مهم…اساتید از چی میترسن؟! چرا به همه نمره نمیدن تا فردی که نمره بیشتر و شایستگی بیشتری داره انتخاب بشه؟!
یک استاد تو ده دقیقه چطور میتونه یک انسان و توانمندیهاشو بشناسه

پس، این عمل فقط باعث ایجاد رانت ، تقلب و … میشه

بیاید عادلانه عمل کنیم، همه حق انتخاب شدن دارن

محمد
مرداد ۶, ۱۳۹۸ ۶:۲۸ ب٫ظ
پاسخ به  فرزاد

دکتر، شما قراره با یکی کار پژوهشی انجام بدی، فرض کن طرف ازت خوشش نیومده، میتونی باهاش کار کنی؟!!

نه به بی‌عدالتی
مرداد ۷, ۱۳۹۸ ۱:۵۰ ب٫ظ
پاسخ به  فرزاد

سلام‌
اساتید از جایگاهشون میترسن. از خودشون بهتر بالا نیاد. کامیون داران برای وضعیتشون اعتصاب میکننولی اساتید تابحال هیچ حرکتی در جهت عدالت اموزشی نزدن.
چه انتظاری داریم!؟؟؟
یعده ازین فرصت بی عدالتی، نهایت لذت رو میبرن. حالا شما هی بگو فلان بهمان. هر بچه ای ارشد بخونه، میفهمه استاد حق نداره بگه من از فلانی خوشم نمیاد اونم چجوری، فقط تو پنج دقیقه مصاحبه بفهمه که خوشش نمیاد. رسما خاله بازی شده‌. بجای تخصص گرایی، اشنا بازی اسمش شده صلاحدید!

این موارد به اندازه‌ای واضح هست که قطعا طرف مقابل برای جدل و حفظ منفعت حرف میزنه.نه حق و حقیقت.
بدرود

نه به بی‌عدالتی
مرداد ۷, ۱۳۹۸ ۱:۴۵ ب٫ظ
پاسخ به  محمد

دوست گرامی،
بگذارید رک و و بیپرده بگم.
کار علمی خاله بازی یا ویار نیست که من از یکی خوشم بیاد یا نیاد یا فلان کس رو بخوام یا نخوام. خواستگاری نیست که.فهمیدن این تفاوت کار پیچیده‌ای نیست. این صحبت ها بیشتر شبیه خاله بازی هست تا علم‌پسند! کار علمی مهم نیست شما با کی انجام میدی. اینهمه پژوهشگر غریبه با هم جمع میشن کار میکنن. برای کار علمی، صرفا تخصص و علم در چارچوب کاری،کافی هست.
اینکه استاد دلش میخواد یا نمیخواد و …. این صحبتها خجالت آور است ، نه از جانب شما، بلکه از جانب همون اساتید.
در ضمن، اینجا ایرانه. و خیلی از بی قانونی و پیش بردن اهدافشون با بی لیاقتی لذت میبرن. حالا هی بیا حرف حق بزن. انگاری به سنگ مشت میزنی‌.

اساتید تو غیر اخلاقی بودن، دست مسئولین رو از پشت بستن.
بدرود

آلیس
مرداد ۵, ۱۳۹۸ ۲:۱۷ ب٫ظ

بچه ها حدنصاب فقط شامل ۵۰ نمره مصاحبه میشه؟ یا کتبی هم مهمه؟؟؟؟
واینکه دانشگاه تهرانتو مصاحبه از ۵۰ نمره ۱۰ ننمرهسوابق اموزشی ۱۰ نمره پژوهشی و ۳۰ نمره مصاحبه علنی بود که فک میکنم دست اساتید هست
پس این حدنصاب رو اساتید تعیین میکنند؟؟؟؟؟

هیراد
مرداد ۵, ۱۳۹۸ ۲:۵۰ ب٫ظ
پاسخ به  آلیس

حد نصاب مربوط به دانشگاه و اساتید هست نمره کتبی نقشی درش نداره.

وحید مدیریت
مرداد ۵, ۱۳۹۸ ۱:۴۹ ب٫ظ

این حدنصاب مصاحبه بهونه ای هستش برای پارتی بازی کسانی که بخوان دانشجوهای خودشون رو بردارن, من چهار دانشگاه برای مصاحبه روزانه رفتم فرق بین ما و دانشجوهای خودشون از زمین تا آسمون بود
یارو رفته بود با استاد راهنمای خودش مصاحبه انجام داده بود کلی کیف کرده بود, منکه رفتم توی اتاق انگار یه متهم گرفته که چرا دانشگاه مارو اولویت سوم زدم
واقعه متاسفم برای این قانون تحصیلات تکمیلی

لیلی
مرداد ۵, ۱۳۹۸ ۲:۵۳ ب٫ظ
پاسخ به  وحید مدیریت

والا حدنصاب نباشه هم یه جور دیگه پارتی بازی میکنن. کافیه به کسی که نمیخوان قبول شه در مصاحبه نمره خیلی کم بدن، حتی با تراز کتبی بالا هم نمیتونه قبول شه اون شخص! و ظرفیت رو با افراد مورد سلیقه شون پر میکنن. مگر دیگه حالتی باشه که بخوان ظرفیت رو خالی بذارن.

رامتین
مرداد ۵, ۱۳۹۸ ۱:۳۱ ب٫ظ

سلام دوستان
کسی میدونه که رشته نرم افزار دانشگاه آزاد علوم تحقیقات معمولا چند روز در هفته کلاس میذارن برامون؟! و اینکه معمولا کلاس ها صبح هست یا بعد از ظهر؟! میخوام ببینم چقدر با کارم تداخل داره.
ممنون

علی
مرداد ۶, ۱۳۹۸ ۹:۱۹ ق٫ظ
پاسخ به  رامتین

سلام
معمولا دو روزه .چهار شنبه و پنج شنبه. صبح . بعد از ظهر
ضمنا فقط ۲ ترم کلاسه یعنی حدود ۸ ماه

رامتین
مرداد ۶, ۱۳۹۸ ۱۰:۵۲ ق٫ظ
پاسخ به  علی

از پاسختون خیلی خیلی ممنونم
کاش بعد از ظهر نبود

فرزاد
مرداد ۵, ۱۳۹۸ ۱۲:۲۴ ب٫ظ

به چندین دلیل حد نصاب بی عدالتی هست.

۱٫ داوطلبی که برای مقطع دکتری شرکت میکند ، هزینه مالی و زمانی انجام میدهد .(اگر قرار است نمره سازمان سنجش بی اثر باشد پس برگزار نشود تا داوطلب تکلیف خودش را بداند)
۲٫ داوطلبان در کنکور شرکت میکنند . اگر دانشگاه نمیخواهد فرد ضعیف انتخاب کند ، دعوت به مصاحبه را کاهش دهد یا تراز را بالا ببرد (تکلیف داوطلب مشخص شده و از دیگر سختی های رفت و امد به استان ها و دانشگاهها را نمیکشد)
۳٫ وجود حد نصاب باعث بی عدالتی و ایجاد رانت میشود .(به ترتیب نمرات همه مصاحبه شدگان به سنجش اعلام شود و نفرات برتر به ان دانشگاه راه میباند)
۴٫ با شناخت ده دقیقه ای از داوطلبین (در ده دقیقه مصاحبه)و با وجود استرس و مشکلات ، توانایی های خیلی از داوطلبین دیده نمیشود)
۵٫ اگر قرار باشد حد نصابی وجود داشته باشد باید در سازمان سنجش اعمال شود نه توسط دانشگاه
۶٫ دست داوطلب برای پاسخ و احقاق حق در جلسه مصاحبه بسته میشود (اساتید هرگونه رفتار و بی احترامی با داوطلب انجام داده و در صورت پاسخگویی داوطلب ، عملا کرسی دانشگاه را از دست میدهد)
۷٫ نبود مرجع برای شکایت (در صورتی که به ناحق ، نمره زیر حد نصاب به داوطلب داده شود ، به کدام مرجع شکایت میکنید؟)(حق داوطلب پایمایل میشود)

مهدی.غ.ب
مرداد ۵, ۱۳۹۸ ۹:۱۳ ق٫ظ

با سلام
واقعا که با این پذیرششون….خدا نگاهشون کنه…..ما رفتیم مصاحبه دانشگاه هرمزگان…مصاحبه هم برگزار شد …همه داوطلبان هم از لحاظ پژوهشی و علمی قوی بودن….الان با توجه به اینکه در دفترچه انتخاب رشته اعلام ظرفیت کرده بودن….و طی دو مرحله هم سازمان سنجش اصلاحیات و حذفیات رو اعلام کرد….دانشگاه هرمزگان نمیخواد تو رشته ما دانشجو بگیره….بعد مصاحبه اومده حد نصاب رو ۴۵ از ۵۰ گرفته و علنااا همممون نتایج نهایی که شهریور میاد با کلمه مردود و عدد ۵ مواجه خواهیم شد…..یکی نیست بگه شما که نمیخواستین دانشجو بگیرین چرا اعلام ظرفیت کردین…..

شیمی
مرداد ۵, ۱۳۹۸ ۵:۱۰ ق٫ظ

یه عده چنان موافق حد نصابن انگار رزومه و رتبه بالا رو فقط اینها دارن
من با رتبه خیلی خوب زیر ۴۰ ظرفیت روزانه بالای ۲۰۰ یه مقاله isi و یه کنفرانسی چرا باید زیر حدنصاب بدن دانشگاه سطح ۲ که بخاطر تراز کتبی بالا قبول نشم بعد دانشگاه سطح ۱ دانشجوی خودش که تازه دفاع کرده بدون مقاله و با رتبه ۱۰۰ بخاطر از دور خارج کردن رقبا با حد نصاب قبول میشه…….
کسی که رتبه ش و رزومه ش خوبه نباید نگران حذف حد نصاب باشه قبول میشه……
موافقین حدنصاب فقط از رقابت میترسن و چشم به اساتید دارن که بقیه رو با حدنصاب حذف کنن…..

امیر
مرداد ۵, ۱۳۹۸ ۹:۳۸ ق٫ظ
پاسخ به  شیمی

کاملاً باهاتون موافقم چون خودم هم مثه شما با ۱ مقاله isi یک مقاله scopus یک علمی پژوهشی داخل و یک کنفرانسی و رتبه زیر ۴۰ همین اتفاق برام افتاده و مثلاً امیرکبیر دعوت نشدم!!

شیمی
مرداد ۵, ۱۳۹۸ ۱۰:۳۷ ق٫ظ
پاسخ به  امیر

ظلم بزرگیه

اصغر پفک
مرداد ۵, ۱۳۹۸ ۱۰:۰۰ ق٫ظ
پاسخ به  شیمی

من رتبه یک هستم
دو تا ISI
یک isc
یک طرح ملی
یک مقاله همایشی
دو تا از مقالاتم هم در حال داوری هستند (ISI)
متاسفانه اکثر دانشگاه ها پذیرششون بر اساس سلیقه هست. این حد نصاب مسخره بازی به تمام معناست… کدوم نهاد نطارتی مسول هست ببینن واقعا این نمرات ک میدن صحیح و بر اساس واقعیت هست؟
چ نهادی نظارت می کنه؟

شیمی
مرداد ۵, ۱۳۹۸ ۱۰:۳۹ ق٫ظ
پاسخ به  اصغر پفک

:((((((

اصغر پفک
مرداد ۵, ۱۳۹۸ ۱۱:۰۹ ق٫ظ
پاسخ به  شیمی

چی شدی؟

شیمی
مرداد ۵, ۱۳۹۸ ۱۱:۴۷ ق٫ظ
پاسخ به  اصغر پفک

ناامید از نظارت

رضا
مرداد ۵, ۱۳۹۸ ۱۱:۰۱ ق٫ظ
پاسخ به  اصغر پفک

حالا کی گفته شما قبول نشدید که دارید اینجا قیامت به پا میکنید؟

اصغر پفک
مرداد ۵, ۱۳۹۸ ۱۱:۳۰ ق٫ظ
پاسخ به  رضا

با من هستی؟

رضا
مرداد ۵, ۱۳۹۸ ۱۲:۲۳ ب٫ظ
پاسخ به  اصغر پفک

بله مستر پفک

اصغر پفک
مرداد ۵, ۱۳۹۸ ۴:۲۴ ب٫ظ
پاسخ به  رضا

قیامت به پا نمیکنم، حرف حق رو می زنم کدوم نهاد نظارت داره؟ بعدم چرا داری دفاع میکنی از این کار؟
ضرر می کنید؟ منفعتی دارین؟ بهتون قول دادن؟ درک نمی کنم چرا دارین مخالفت می کنید؟

رضا
مرداد ۵, ۱۳۹۸ ۴:۳۴ ب٫ظ
پاسخ به  اصغر پفک

آقا سوال من این بود که مگه به شما گفتن قبول نشدی که از حالا عزاداری؟
من قبلا هم عرض کردم، نه آشنای اساتید بودم، نه دانشگاه خودم مصاحبه ای رفتم که بخوان بهم قول بدن

مملکته!!!
مرداد ۵, ۱۳۹۸ ۵:۴۶ ب٫ظ
پاسخ به  رضا

حرف جناب اصغر پفک حرف حسابه، شما معلوم نیست چرا اینقد در مقام انکار این حرف واضح هستی!!!
اینکه چند جا عدالت رعایت شده دلیل نمیشه که از بی عدالتی های در پوشش قانون حرف نزد. وقتی حدنصاب عملا در مواردی شده ابزار اعمال سلیقه اساتید و تصمیم گیری نسبت به پول بیت المال (بورسیه دوره روزانه) بدون نظارت صحیح و موثر، باید صدای اعتراض بلند کرد تا یکی بالاخره کاری کنه. شما هم اگ منتفع نمیشی از این اعتراض، حداقل سکوت کنید که بقیه کارشونو کنن.

اصغر پفک
مرداد ۵, ۱۳۹۸ ۵:۴۶ ب٫ظ
پاسخ به  رضا

من پارسال با رتبه ۴ پذیرش نشدم… اینجا هر چیزی ممکنه داداش، کسی براش مهم نیست.. یحتمل اولین تجربه ات هست داداش…

برقی
مرداد ۵, ۱۳۹۸ ۲:۴۴ ب٫ظ
پاسخ به  اصغر پفک

جناب پفک تو کدوم رشته و گرایش رتبه یکین؟!

میثم
مرداد ۵, ۱۳۹۸ ۵:۳۴ ب٫ظ
پاسخ به  اصغر پفک

سلام من سه سال پیش ازمون دادم با رتبه ۱۵ و ۵ مقاله ISI و یه کنفرانس و ۴ تالیف کتاب البته کتاب ها آموزشی بودن حالا اصلا اینا رو بزاریم کنار دانشگاه شیراز رفتم برا مصاحبه ارشد هم همون جا بودم رابطه بسیار خوبی هم با اساتید داشتم و حتی قبل روز مصاحبه استاد راهنمام بهم گفت رقیب آنچنانی نداری اتفاق خاصی نیفته قبولی همین جا ولی دوستان در کمال ناباوری یکی از بچه ها مداح تشریف داشتن مقالاتشم عجیب بود فقط اسم خودش بود حتی اسم استاد راهنما هم نبود بعد در مورد همه چی کار کرده بود یعنی پایان نامه در مورد زنبور عسل بود ولی در مورد پستانداران،خزندگان، بی مهرگان و… مقاله داشت همون رو به جای من پذیرفتن منم کلا بیخیال آزمون شدم و شروع به کار کردم دوستان بی عدالتی همه جا رخنه کرده پشت صحنه یه کارایی میشه که باور کردنش سخته کسی هم به تلاش و زحمت شما پشیزی ارزش قائل نیست. موفق و سلامت باشین همگی.

آلیس
مرداد ۵, ۱۳۹۸ ۹:۵۳ ب٫ظ
پاسخ به  میثم

تو عمرم تا حالا انقدر نخندیده بودم
زنبور عسل پستانداران خزندگان

آلیس
مرداد ۵, ۱۳۹۸ ۹:۵۷ ب٫ظ
پاسخ به  اصغر پفک

اقای پفک شما ارشدتون کدوم دانشگاه بود؟

محمد
مرداد ۵, ۱۳۹۸ ۱۰:۱۵ ق٫ظ
پاسخ به  شیمی

زور الکی نزنین، به جایی نمی‌رسین. تازه سنجش به فکر اینه اختیارات دانشگاه رو بیشتر کنه. اختیارات الان ۹۹ درصد هست و بشه ۱۰۰ درصد. حسابا الان ۵۰ ۵۰ نیست. ۳۰ نمره دست استاد هست و خیلی راحت می‌تونه کسی رو که میخواد رو بگیره

رضا
مرداد ۵, ۱۳۹۸ ۱۱:۰۳ ق٫ظ
پاسخ به  شیمی

دوست عزیز کسانی که دانشجو یا آشنای اساتید دانشگاهها باشن، این شرایط رو دارن که شما میگید و از رقبا میترسن. والا ما اصلا دانشگاه خودمون نرفتیم مصاحبه و آشنای بقیه اساتید هم نبودیم. ترسی هم نداریم از بقیه

مانا
مرداد ۴, ۱۳۹۸ ۱۰:۲۷ ب٫ظ

دوستان لطفاً پاسخ بدید
اگر اکسپت مقاله ای رو در مجله ای گرفته باشیم ولی هنوز چاپ نشده باشه،میشه مقاله رو نبریم؟فقط همون برگه گواهی اکسپت رو ببریم؟فرقی میکنه بردن خود مقاله یانبردنش؟

!!!
مرداد ۴, ۱۳۹۸ ۱۱:۰۳ ب٫ظ
پاسخ به  مانا

همراه بردنش قطعا بهتره بنظرم. شاید بخوان یه نگاهی بهش بندازن. حداقل اینه که ضرر نداره بردنش

مانا
مرداد ۵, ۱۳۹۸ ۸:۲۵ ق٫ظ
پاسخ به  !!!

متشکرم

سرابی
مرداد ۴, ۱۳۹۸ ۱۱:۳۴ ب٫ظ
پاسخ به  مانا

همون اکسپت کافیه ولی برای اطمینان خود مقاله ام ببرید خوبه.

نازان
مرداد ۴, ۱۳۹۸ ۱۰:۱۴ ب٫ظ

حد نصاب مرحله ی دوم خیلی مهمتر از مرحله ی اول هست. من پارسال با یه رتبه ی خیلی خوب در دانشگاه مورد نظرم حد نصاب مصاحبه رو بهم ندادن و رد شدم. این حد نصاب مصاحبه هم هیچ ربطی به رتبه و رزومه نداره. کاملا سلیقه ای هست‌ و دست استادا کاملا بازه برای حذف و یا پذیرش دانشجو. همه ی دانشگاهها هم این حد نصاب رو دارند فقط مربوط به دانشگاه تهران نیست. یه جورایی الانم میشه با تماس با مدیر گروه مربوطه و یا تحصیللت تکمیلی یه چیزایی فهمید. اگه خیلی اصرار داشتن که نتایج از طریق سنجش میاد بدونید رد شدید.

مورچه
مرداد ۴, ۱۳۹۸ ۱۱:۳۴ ب٫ظ
پاسخ به  نازان

یعنی هیچکی تا بحال نبوده که از سنجش فهمیده قبول شده؟ همه قبلش زنگ زدن بهشون؟ فکر نکنم

منصور دانشجوی دکتری سازه
مرداد ۵, ۱۳۹۸ ۸:۳۵ ق٫ظ
پاسخ به  مورچه

یعنی چی؟اصلا اینطور نیست.من پارسال روزانه سطح یک تهران رشته فنی قبول شدم و الان ترم دو هم تموم شده.
۸ جا هم ذفتم مصاحبه.هیچ کجا هم نه به من ایمیل زدن نه زنگ و نه حتی یه پیامک.
اصلا اینطور نیست.نگران نباشید

امیر
مرداد ۵, ۱۳۹۸ ۹:۴۰ ق٫ظ

خداکنه همین طور باشه منم فنی عمران زلزله م و کسی تماس نگرفته و استرس زیادی دارم

منصور دانشجوی دکتری سازه
مرداد ۶, ۱۳۹۸ ۹:۲۷ ق٫ظ
پاسخ به  امیر

بیخیال امیر جان.شاید به یک درصد زنگ زده باشن اونم حتما علت داشته .یا دانشجوی خوبی بوده و نقص مدارک داشته و یا واقعا دیگر رابطه اش در حد تیم ملی بوده.
۹۹% زنگی در کار نیست و اصلا این کار غیر قانونیه
نگران نباش.انشاالله قبول میشی

امیر
مرداد ۶, ۱۳۹۸ ۹:۵۹ ق٫ظ

ممنون از دلداریتون … توکل بر خدا … کاری که از دستم بر نمیاد تمام تلاشم رو کردم

سارا
مرداد ۵, ۱۳۹۸ ۲:۴۷ ب٫ظ

شما میدونید امسال هم دانشگاه تهران حد نصاب ۵۰ داره یا خیر؟

منصور دانشجوی دکتری سازه
مرداد ۶, ۱۳۹۸ ۹:۲۵ ق٫ظ
پاسخ به  سارا

نه.۵۰ نیست ولی شنیدم ۴۰ براس روزانه و ۳۵ برای شبانه و ۳۰ برای پردیسه اما مطمئن نیستم که درست باشع

لادن
مرداد ۹, ۱۳۹۸ ۰:۴۳ ق٫ظ

شما مطمئنید ۵۰ نیست؟

لادن
مرداد ۹, ۱۳۹۸ ۰:۴۰ ق٫ظ

ببخشید شما که دانشجوی عمران تهرانید فکر میکنید ممکنه اساتید یا کارمندان اگر بریم ازشون بپرسیم نمره مصاحبه رو بگن؟

sima
مرداد ۵, ۱۳۹۸ ۱۰:۱۴ ق٫ظ
پاسخ به  نازان

ولی تو سایت بعضی از دانشگاها حرفی از حد نصاب نوشته نشده بود.فقط میگفتن هر تعداد بخواهیم به همون تعداد در اولویت قرار می گیرند.

منصور دانشجوی دکتری سازه
مرداد ۶, ۱۳۹۸ ۹:۲۹ ق٫ظ
پاسخ به  sima

بله حد نصاب هست.تقریبا همه جا هست.
جالبه که من دانشگاه درجه ۱ تهران روزانه قبول شدم و اونوقت یکی دو تا دانشگاه حتی سطح دو و حتی در شبانه به من نمره حد نصاب رو ندادن.
این حد نصاب یه چیز مسخره چرته و ظالمانه است.
هر چند که اونم نباشه با نمره دادنای خاص اونو جبران میکنن.

بنده خدا
مرداد ۴, ۱۳۹۸ ۱۰:۱۰ ب٫ظ
Saba
مرداد ۴, ۱۳۹۸ ۹:۱۳ ب٫ظ

دوستان من الان کامنت ها رو خوندم، میشه بگید حد نصاب چیه و اصلا کجا میشه برای دانشگاههای مختلف رو دید؟ لطفا اگر اطلاعاتی دارید برای من توضیح بدید.من گیج شدم!!!!

!!!
مرداد ۴, ۱۳۹۸ ۱۰:۲۰ ب٫ظ
پاسخ به  Saba

حد نصاب یعنی اینکه اگه حداکثر نمره مصاحبه ۱۰۰ باشه و فرضا یه دانشگاهی (مثلا تهران) بگه حدنصاب مصاحبه ما ۵۰ است نتیجه این میشه که هرکس ۵۰ نگیره تو مصاحبه، از پذیرش نهایی حذف میشه ولو اینکه بالاترین نمره کنکور رو داشته باشه و همینطور حتی اگ تو مصاحبه ۴۹/۹۹ بهش داده باشن. این حد نصاب در مجموع شده ابزاری برای هیئت مصاحبه کننده که عملا کسی رو که نخوان براحتی حذف کنند
حد نصاب رو تو اطلاعیه های مصاحبه هر دانشگاهی قاعدتا باید بگن یا تو قسمت شیوه نامه پذیرش دانشجوی دکتری.

saba
مرداد ۴, ۱۳۹۸ ۱۱:۰۲ ب٫ظ
پاسخ به  !!!

مرسی دوست عزیز از توضیحی که برام دادید..با این توضیح ینی اومدن یه فاز جدید اضافه کردند که کلا یه سری به محاسبات خود سازمان سنجش برای رد یا قبولی نرسن و کلا همینجا انتخابش حذف بشه، درسته!؟ جاهایی که من رفتم مصاحبه تو اطلاعیه هاشون، قبل مصاحبه که چیزی نگفته بودند؟ ممکنه حالا اعلام کنند؟ یه سوال دیگه هم از خدمتتون بپرسم، اینکه این موضوع حدنصابها بجز در متن این خبر آیا جای دیگه هم قبلا گفته شده بود یا این اولین باره!؟

!!!
مرداد ۵, ۱۳۹۸ ۰:۲۶ ق٫ظ
پاسخ به  saba

خواهش می کنم.
حد نصاب مصاحبه چندساله که اعمال میشده و هر دانشگاهی هم ممکن بود یه نمره خاصی رو حدنصاب خودشون تعیین کنند (۵۰ یا ۶۲ یا هر نمره دیگه ای). اما مساله اصلی اینه که از اسفند سال قبل دیوان عدالت رایی صادر کرد که در واقع مصوبه دانشگاه تهران رو مبنی بر اعمال حدنصاب رو ابطال کرد. با استدلالی که در اون رای اومده که من تو یکی از کامنتام گذاشتم همینجا، هیچ دانشگاهی حق نداره این کار رو بکنه. ولی به هرحال این وضع فعلی و قانون گریزی مسئولانه که تا بتونن دوست ندارن قدرت مطلقشون رو در انتخاب دانشجو از دست بدن.

saba
مرداد ۵, ۱۳۹۸ ۱:۱۷ ق٫ظ
پاسخ به  !!!

بازم ممنون… چقدر پبچیده واقعا…خدا کمک کنه

منصور
مرداد ۵, ۱۳۹۸ ۸:۳۸ ق٫ظ
پاسخ به  !!!

البته نمره مصاحبه از ۵۰ است نه از ۱۰۰٫
در مورد اون رای هم اون رای فقط برای دانشگاه تهران و فقط برای همون سال بود و به دانشگاههای دیگه و حتی سال دیگه همون دانشگاه هم ارتباطی نداره.
متاسفانه حد نصاب رو تقریبا تموم دانشگاهها دارنو امسال در دفترچه انتخاب رشته هم آوردن که جای اعتراض نباشه.
تازه همون رای هم اجرایی نشده و اون بنده خدا هنوز هم نتونسته دانشجو بشه

مملکته!!!
مرداد ۵, ۱۳۹۸ ۱۰:۳۲ ب٫ظ
پاسخ به  منصور

تعبیر خود دستورالعمل دانشگاه تهران اینه: « کسب حداقل ۵۰ امتیاز از ۱۰۰ امتیاز در این ارزیابی برای دوره روزانه و کسب حداقل ۴۰ امتیاز برای دوره نوبت دوم و پردیسهای بین الملل و اقماری الزامی است». (البته همون صد که اینجا میگن در نهایت تبدیل میشه به پنجاهی که شما میگی و با پنجاه نمره آزمون جمع میشه)
درسته رای در خصوص دانشگاه تهران بود ولی ملاک و استدلال دیوان عدالت اقتضا میکنه هیچ دانشگاهی این کار رو نکنه (چون خلاف قانونه) البته قبول دارم از نظر حقوقی الزامی برای سایر دانشگاه ها ایجاد نمی کنه.
امسال هیچ جای دفترچه انتخاب رشته صحبت از حدنصاب مصاحبه نشده (شما رو ارجاع میدم به چندتا کامنت قبلی خودم در این مورد)

rock
مرداد ۴, ۱۳۹۸ ۸:۲۲ ب٫ظ

سلام
خطاب به دوستانی که نسبت به حدنصاب اعتراض دارند دو مطلب رو عرض کنم:

۱- اگر هم همه دانشگاه ها قبول کنن که حدنصاب لحاظ نکنن باز میتونن با دادن امتیاز بالا به دانشجویان مدنظر خودشون و امتیاز کم به سایر، افراد مورد نظر خودشونو وردارن. به این معنا که اعتراض به حدنصاب در واقع کار عبثی هستش.

۲- و دوم اینکه اتفاقا کار درست رو دانشگاه تهران (و نه بقیه دانشگاه ها) میکنه که در مورد حدنصاب تا جایی شوخی نداره که بارها بوده که در یک رشته خاص ظرفیتش رو خالی گذاشته و کسی رو پذیرش نکرده؛ در دانشگاه های تاپ هم اینجور هست که استاد دانشجو میپذیره نه سازمان مثلا سنجش. استاد تشخیص میده فلان دانشجو به درد کار علمی میخوره و اونو به دانشگاه دعوت میکنه.

ولی آن دسته از دانشگاه هایی که با لحاظ حدنصاب دانشجویان قوی و با انگیزه رو کنار میگذاره و دانشجوهای خودشونو بنا به دلایل غیر علمی میگیرن واقعا غیر قابل تایید هستند و نکته مهم اینکه کسی نمیتونه در این زمینه کاری بکنه مگر اینکه مثل کارشناسی ارشد فقط رتبه در پذیرش تعیین کننده باشه

رجبعلی
مرداد ۴, ۱۳۹۸ ۹:۲۱ ب٫ظ
پاسخ به  rock

لطفاً اعتراض کنید که نتیجه بگیرید و مردم را نسبت به احقاق حقوقشان ناامید نکنید تا دیر نشده همگی نسبت به این ظلم و بی عدالتی بزرگ فغریاد بزنید و ان را رسانه ای کنید زیرا دراینصورت که حتماً نتیجه می گیرید

قوبیلای بزرگ
مرداد ۴, ۱۳۹۸ ۹:۴۳ ب٫ظ
پاسخ به  rock

لطفاً شما هم مبارزه کنید و سنگ در راه مبارزین نیندازید

یوسف
مرداد ۴, ۱۳۹۸ ۱۰:۳۸ ب٫ظ
پاسخ به  rock

من دو هفته پیش از لینک مربوط به موضوع حد نصاب در فارس حمایت کرده ام.
امیدوارم حتما موضوع رسانه ای بشه، ولی ولی فایده ای نخواهد داشت.

صفا
مرداد ۴, ۱۳۹۸ ۷:۵۱ ب٫ظ

دوستان من قبلا تو صفحات دیگه همین سایت هم توضیح دادم
روال اینه که یه نصوبه وقتی ابطال میشه سال بعد با یه مصوبه دیگه دوباره احراش میکنن
دوباره باید ابطالش کرد
اگز قبول ندارید برید در مورد آرا هیات عمومی دیوان درباره ابطال ممنوعیت تحصیل رایگان سرچ کنید تا ببینید چند بار توسط بچه ها ابطالش درخواشت شد

و اما این حد نصاب
چون ما به مصوبه دانشگاه دسترسی نداریم
ناگزیریم بریم سراغ دفترچه
صفحه ۲ بند ۴ دفترچه انتخاب رشته دکتری ۹۸ نوشته رعایت حد نصاب در تمامی مراحل انجام میشه

ما باید تقاضای ابطال این بند رو از هیات عمومی دیوان انجام بدیم
چون این موضوع سال پیش رای ابطال از دیوان گرفته ما کافیه استناد کنیم به ماده ۹۲ قانون دیوان عدالت اداری و تقاضای ابطال بند ۴ صفحه ۲ دفترچه انتخاب رشته دکتری ۹۸ رو خواستار باشیم.

البته چون زمان کمه باید در عنوان دادخواست تقاضای صدور دستور موقت کنیم.
یعنی رسیدگی در خارج از نوبت

پ ن ۱: شکایت در هیات عمومی دیوان عدالت اداری رایگانه

پ ن ۲: لزومی به مراجعه به دفتر دیوان در تهران نیست. دیوان عدالت اداری در دادگستری های مراکز استان شعبه داره

!!!
مرداد ۴, ۱۳۹۸ ۸:۴۱ ب٫ظ
پاسخ به  صفا

حرف شما صحیح نیست. اونچه در صفحه ۲ دفترچه انتخاب رشته اومده بندهای مربوط به سهمیه رزمندگان و ایثارگرانه. یعنی حدنصابی که باید درنمره ایثارگران (۷۰ درصد نمره آخرین فرد پذیرفته شده به صورت آزاد) و رزمندگان (۸۰ درصد نمره آخرین فرد پذیرفته شده آزاد) در تمام مراحل گزینششون (اعم از کنکور و مصاحبه) اعمال میشه. این بند مربوط به سهمیه آزاد و مصاحبه این افراد نیست.

صفا
مرداد ۵, ۱۳۹۸ ۳:۵۰ ب٫ظ
پاسخ به  !!!

جای دیگه ای تو دفترچه سراغ دلرین که درباره حدنصاب تو مصاحبه حرف زده باشه؟؟؟؟

ضمن اینکه اونجا وقتی نوشته حد نصاب در تمامی مراحل ازمون انجام میشه یعنی تو مصاحبه هم حدنصاب گذاشتن
درسته این قسمت مربوط به سهمیه هست ولی تنها جاییه که حد نصاب اوردن

مملکته!!!
مرداد ۵, ۱۳۹۸ ۵:۰۴ ب٫ظ
پاسخ به  صفا

لطفا دقت کنید، هر گردی گردو نیس، هر حدنصابی هم حدنصاب مصاحبه نیست. ما ۳ تا حدنصاب داریم:
۱- حدنصابی که باید ایثارگران و رزمندگان تو نمره شون باشه که اشاره کردم (و در تمام مراحل گزینششون اعمال میشه اعم از کنکور و مصاحبه شون)
۲- حدنصابی که در دعوت به مصاحبه اعلام شد که هر دانشگاهی فرق داشت (یعنی همون حداقل ترازی که باید یکی میداشت تا بتونه بره مصاحبه)
۳- حدنصابی که در نمره مصاحبه میذارن که اگر کسی به اون حدنصاب در نمره مصاحبه دانشگاه نرسه از پذیرش نهایی حذف میشه و نمره کنکورش با نمره مصاحبه جمع نمیشه
ضمن اینکه حرف من اینه که تو دفترچه کنکور اشاره ای به این حدنصاب سومی نشده بلکه دو جا از حد نصاب گفته شده که یکی به اولی و دیگری به دومی اشاره داره.
امیدوارم حرفمو تونسته باشم واضح بگم

شیوا
مرداد ۵, ۱۳۹۸ ۷:۳۴ ب٫ظ
پاسخ به  مملکته!!!

دقیقاً درسته…
آفرین به شما که دفترچه رو درست تحلیل کردی.
پس رئیس سازمان سنجش با چه منطق و اصولی داره “حد نصاب دانشگاه” رو مطرح می کنه !!!!؟
ایشون به جای پاسداری از قانون، راه گریز از قانون رو داره نشون می ده!

مملکته!!!
مرداد ۵, ۱۳۹۸ ۱۰:۲۵ ب٫ظ
پاسخ به  شیوا

طرح این موضوع برمیگرده به اونچه در طول سالها از طرف دانشگاهها اتفاق افتاده و در واقع هر دانشگاهی تو دستورالعمل پذیرش دانشجوی دکتری خودش اعلام می کرد که مثلا حدنصاب نمره مصاحبه دانشگاه ما فلان نمره است (دانشگاه تهران ۵۰ از صد اعلام میکرد). پارسال دیوان عدالت دستورالعمل دانشگاه تهران یا به تعبیر رای دیوان «مقرره» اش رو مخالف قانون اعلام و از تاریخ تصویبش ابطال کرد. اگر مسئولین واقعا بخوان قانون مدار باشن باید به این رای دیوان عدالت و استدلالش احترام بذارند، استدلالی که عام است و مختص دانشگاه تهران فقط نیست، ولی افسوس که قانونمداری فقط شده حرف یه عده و …

ایمان
مرداد ۶, ۱۳۹۸ ۹:۳۴ ق٫ظ
پاسخ به  صفا

توی دفترچه به صراحت درباره حد نصاب مصاحبه ننوشته اما به صراحت نوشته که دانشگاهها باید نظراتشون رو مبنی بر نحوه انتخاب دانشجو بر اساسی که میخوان رو به سازمان سنجش اعلام کنن و سنجش هم بر همون اساس عمل میکنه.
دقیقا شماره بندشو نمیدونم ولی همونجاییه که در مورد برگزاری آزمونهای داخلی هم میگه که حق دانشگاههاست و میتونن برگزار کنن.
این میتونه به نوعی تعبیر به حد نصاب هم بشه و حتی خود این آزمون داخلی هم بنوعی حد نصابه چون هر نمره ای بخوان میدن و هیچ نظارتی هم بر اون نیست

رجبعلی
مرداد ۴, ۱۳۹۸ ۹:۲۳ ب٫ظ
پاسخ به  صفا

بس اتست شما دیگر دارید با این حرفها من و قوبیلای خان را خشمگین و عصبانی می کنید

قوبیلای بزرگ
مرداد ۴, ۱۳۹۸ ۶:۱۳ ب٫ظ

داوطلبان عزیز دقت کنید که نمره کل مرحله اول را نصف می کنند و سپس نمره مصاحبه را در ۱۰۰ ضرب می کنند و نمره نهایی شما را مشخص می کنند یعنی در واقع قانون ۲۵ ۵۰ را اجرا می کنند نه ۵۰ ۵۰ و آنوقت حد نصاب مصاحبه را هم می گذارند به علاوه بعضی از دانشگاهها نمره مصاحبه را بدون هیچ معیاری می دهند آیا ظلم و بی عدالتی از این آشکارتر هم می شود؟ لطفاً شدیداً اعتراض کنید و این موضوع را رسانه ای کنید.

ناهید
مرداد ۵, ۱۳۹۸ ۸:۵۸ ق٫ظ

منظورتون قانون ۷۵ به ۲۵ هست؟

قوبیلای بزرگ
مرداد ۴, ۱۳۹۸ ۶:۰۱ ب٫ظ

دوستان عزیز لطفا به حد نصاب مرحله دوم تا دیر نشده اعتراض کنید و این موضوع را رسانه ای کنید

نه به حد نصاب
مرداد ۴, ۱۳۹۸ ۶:۳۱ ب٫ظ

لطفا حمایت کنید
بی عدالتی بزرگ

نه به حد نصاب
مرداد ۴, ۱۳۹۸ ۵:۴۴ ب٫ظ

دوستان لطفا حمایت کنید
باحد نصاب دانشجویان خودشون را برمیدارن ، سلیقه ای عمل میکنن ، حمایت کنید تا حد نصاب حذف بشه

Sima
مرداد ۴, ۱۳۹۸ ۵:۱۹ ب٫ظ

بعضی دانشگاها حد نصاب نداشتن و گفتن مثلا اگه ۴ نفر بخوان، ۴ نفری که امتیاز بالا دارن در اولویت قرار میگیرن. درسته?

هیراد
مرداد ۴, ۱۳۹۸ ۵:۱۸ ب٫ظ

دوستان حدنصاب بالاتر از ۳۵ هم ممکنه باشه؟

صبا
مرداد ۴, ۱۳۹۸ ۶:۱۵ ب٫ظ
پاسخ به  هیراد

بله پارسال پیام نور تو رشته ما ۳۶ گذاشت

هیراد
مرداد ۴, ۱۳۹۸ ۸:۱۸ ب٫ظ
پاسخ به  صبا

ممنون

قوبیلای بزرگ
مرداد ۴, ۱۳۹۸ ۶:۳۸ ب٫ظ
پاسخ به  هیراد

ها بله مثلا دانشگاه خلیج فارس بوشهر که با اینکه سطح پایین هستش اما حدنصاب ۳۵ داره تا بتونه فقط دانشجوی خودشونو برداره و یا ظرفیتشو حذف کنه مثل پارسال در رشته ریاضی کاربردی

هیراد
مرداد ۴, ۱۳۹۸ ۷:۱۳ ب٫ظ

بله حدنصاب ۳۵ رو که میدونم خیلی جاها داره، و بعضی جاها هم ۲۰ و ۲۵ حدنصاب دارن. بالاتر از ۳۵ چی؟ مثلا ۴۰؟

صبا
مرداد ۵, ۱۳۹۸ ۱۲:۵۰ ب٫ظ
پاسخ به  هیراد

دانشگاه قم حدنصاب ۱ (یک) گذاشته بود ولی نمره هاش افتضاح مثلا من ۹ و خورده ای داده بودم و قبول نشدم

هیراد
مرداد ۵, ۱۳۹۸ ۲:۵۵ ب٫ظ
پاسخ به  صبا

عجب…

آذین
مرداد ۴, ۱۳۹۸ ۴:۱۵ ب٫ظ

کاش میدونستیم تکلیفمون چیه ؟آخه کسی که رتبه برتر باشه ویا کسی که رزمه قوی داشته باشه هیچ جایگاهی نداره نمیدونم دیگه امیدمون چی باشه و چطور خودمون برسونیم به جایگاهی که قبول بشیم من که کلا گیجم نمیدونم رمز قبول شدن چیه ؟ آیا کسی اطلاع داره که من رو از این بلاتکلیفی و نا امیدی نجات بده

یوسف
مرداد ۴, ۱۳۹۸ ۵:۲۷ ب٫ظ
پاسخ به  آذین

رمزش رو در صفحه روزهای انتظار گفته ام.
در هر صورت به رشته هم بستگی داره. این رمزی که من گفته ام برای کامپیوتر صادقه. قصد تعمیم اونو به دیگر رشته ها ندارم چون تجربه ای ندارم.

!!!
مرداد ۴, ۱۳۹۸ ۳:۵۸ ب٫ظ

دوستان خواهش میکنم این رای دیوان عدالت اداری رو بخونید ببینید چی میگه:
با عنایت به اینکه مطابق حکم ماده ۵ قانون سنجش پذیرش دانشجو در دوره‌های تحصیلات تکمیلی دانشگاهها و مراکز آموزش عالی کشور مصوب سال ۱۳۹۴ پذیرش نهایی دانشجو در مقطع دوره‌های دکتری تخصصی به شیوه آموزش و پژوهش بر اساس تأثیر ۵۰ درصدی آزمون سازمان سنجش و تأثیر ۵۰ درصدی نمره مصاحبه در دانشگاهها صورت می‌گیرد و اختیار مقرر برای شورای مربوط به شرح بند ت ماده ۳ قانون صدرالذکر، صرفاً ناظر به تعیین نصاب قبولی در مرحله سنجش عمومی است ولی دانشگاه تهران برای قبولی در مرحله دوم نصاب تعیین کرده است به طوری که داوطلب در صورت عدم کسب نصاب مذکور حتی در صورت کسب نمره بالای کتبی از طی مراحل پذیرش محروم می‌شود، مقرره دانشگاه تهران موجب محدودیت حکم فوق‌الذکر قانونگذار شده و مستند به بند ۱ ماده ۱۲ و مواد ۸۸ و ۱۳ قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری مصوب سال ۱۳۹۲ از تاریخ تصویب ابطال می‌شود.

منبع حکم دیوان:
http://www.rrk.ir/Laws/ShowLaw.aspx?Code=17720

ادبیاتچی
مرداد ۴, ۱۳۹۸ ۴:۵۴ ب٫ظ
پاسخ به  !!!

الان این یعنی فقط دانشگاه تهران حد نصاب داره و بقیه دانشگاه ها ندارن ؟

!!!
مرداد ۴, ۱۳۹۸ ۵:۳۷ ب٫ظ
پاسخ به  ادبیاتچی

رای دیوان در پی شکایت از حدنصاب دانشگاه تهران بوده که اوایل اسفند ۹۷ ابلاغ شد. درسته که این رای بطور خاص از حد نصاب دانشگاه تهران اسم میبره ولی اصل حکم عمومیت داره و در نتیجه هیچ دانشگاه دیگه ای هم نباید حد نصاب داشته باشه در گزینش نهایی چون طبق استدلال دیوان عدالت اداری، این کار منجر به نادیده گرفته شدن امتیاز کنکور میشه که این خلاف قانونه. به هرحال خیلی جالبه که با وجود این رای که حداقل باید از امسال رعایت بشه بازم مقامات قانونمدارمون میگن بازم حدنصاب رو اعمال میکنن. :|

هیراد
مرداد ۴, ۱۳۹۸ ۵:۱۹ ب٫ظ
پاسخ به  !!!

خیلی جالبه قوانینی که وضع میکنن رو خودشون هم ندید میگیرن:)

محمد
مرداد ۴, ۱۳۹۸ ۳:۴۰ ب٫ظ

دوستانی که نگران حدنصاب دانشگاه‌ها هستن، شما اگه رزومه قوی داشته باشی جای نگرانی نیست

قوبیلای بزرگ
مرداد ۴, ۱۳۹۸ ۵:۵۶ ب٫ظ
پاسخ به  محمد

نظر دهید…جای خیلی نگرانی است لطفا به شدت اعتراض کنید

دکتری مهندسی شیمی
مرداد ۴, ۱۳۹۸ ۲:۳۱ ب٫ظ

حد نصاب چه کوفتی هست دیگه
دوستان بیایید اعتراض کنیم
لطفا

مهدی
مرداد ۴, ۱۳۹۸ ۳:۰۳ ب٫ظ

دوست عزیز نبودن حد نصاب یعنی ممکنه افرادی با نمره ۱۰ از ۵۰، دکتری سراسری قبول بشن.کاملا مسخره هست. مشخصه که باید یه کفی در نظر بگیرن.

علی
مرداد ۴, ۱۳۹۸ ۴:۳۱ ب٫ظ
پاسخ به  مهدی

دوست عزیز قانون میگه ۵۰ درصد نمره مصاحبست ۵۰ درصد نمره ازمون ایا غیر اینه؟همه میدونن که نمره ازمون منصافه تر داده میشه تا نمره مصاحبه.حد نصابو تو مصاحبه که میزارن یعنی طرف با رتبه ۱ یا ۲ با نمره مصاحبه زیر حد نصاب اساتید حذف میشه و نمره ازمونشو با نمره مصاحبش اصلا جمع هم نمیکنن و هر کسی با هر رتبه ای که خواستنو برمیدارن همانطور که خیلی از این کارا کردن.اینجوری اصلا چرا ازمون برگزار کردن؟

رضا
مرداد ۴, ۱۳۹۸ ۵:۳۳ ب٫ظ
پاسخ به  علی

دوست من شما برای دوری دکتری باید رزومه داشته باشی. همه فقط یه چیز رو قوی میکنن، یا رتبه یا رزومه. باید هر دو رو با هم داشته باشید. وقتی رزومه ضعیف دارید، نمره پایین میگیرید. چرا صرفا با رتبه خوب و رزومه پژوهشی ضعیف، یه نفر باید دکتری قبول بشه؟ هر دو رو قوی بفرمایید تا نمره بالا بگیرید

قوبیلای بزرگ
مرداد ۴, ۱۳۹۸ ۶:۰۰ ب٫ظ
پاسخ به  مهدی

مسخره موقعی هست که خیلیها با نمره پایین مرحله اول و نمره سلیقه ای مرحله دوم قبول بشن و دیگران با رتبه برتر کنکور حذف بشن لطفا تا دیر نشده به حد نصاب مرحله دوم اعتراض کنید

علی
مرداد ۴, ۱۳۹۸ ۳:۴۲ ب٫ظ

من رتبه ۵ شدم ولی متأسفانه متوجه شدم که در مصاحبه حدنصاب لازم را در دانشگاه اولویت خودم ندارم و این یعنی اینکه باید در اولویت های بعدی پذیرفته خواهم شد و دوستانی که به دانشگاه بعدی به قبولی امیدوار بودند دیگه امیدی ندارند یا لااقل امید کمتری برای قبولی دارن.

دکتری ۹۸
مرداد ۴, ۱۳۹۸ ۴:۵۶ ب٫ظ
پاسخ به  علی

اگر ترازا بالا باقی میموند حداقل با رتبه خوب میشد امیدوار بود. الان که دیگه رتبه های تک رقمی همه نا امید شدن از اولویت های اولشون. الان هر کسی دانشجوی مورد علاقه شو میگیره

libra
مرداد ۴, ۱۳۹۸ ۵:۲۲ ب٫ظ
پاسخ به  علی

سلام منم رتبه زیر ۵ آوردم، بهم حد نصاب رو دادن. اما نفر ششم لیست هستم. با توجه به اینکه ظرفیت روزانه ۳ نفر هست. یعنی من قبول نمیشم؟!

moon
مرداد ۴, ۱۳۹۸ ۹:۰۳ ب٫ظ
پاسخ به  libra

رتبه زیر ۵ نفر ششم هستی؟؟؟!!! چقدر بی انصافن… اگه اون ۳ نفر انتخاب های اولشون رو قبول بشن برن شاید شانی بمونه واسه شما…

libra
مرداد ۴, ۱۳۹۸ ۹:۱۳ ب٫ظ
پاسخ به  moon

بله متاسفانه … رتبه ۲ کنکور هستم. خیلی بی انصافی شده در حقم. در حالیکه در جلسه به من گفتن شمارو میخوایم و یک استاد راهنما هم منو خواسته ولی به دلیل لج بازی سایر اساتید با اون استاد من دارم قربانی شدم… :(

Mohammad
مرداد ۵, ۱۳۹۸ ۹:۱۱ ق٫ظ
پاسخ به  libra

خب حتما رزومه‌خوبی نداری.به هر حال علاوه بر رتبه داشتن یه رزومه خوب مهمه

libra
مرداد ۵, ۱۳۹۸ ۹:۵۲ ق٫ظ
پاسخ به  Mohammad

سلام. والا به نسبت اینکه کمتر از یک ساله فارغ التحصل شدم رزومه ام خوبه. هم مقاله ژورنالی و هم کنفرانسی دارم، مدرک زبان با نمره بالا. در کامنت بالا توضیح دادم که به چه علت این اتفاق افتاده. بحث سر رزومه و رتبه نیست اصلا. بحث سر سلیقه و روابط بین خود استاداس.

libra
مرداد ۴, ۱۳۹۸ ۹:۱۶ ب٫ظ
پاسخ به  moon

احتمالا اون سه نفر انتخاب های اولشون همین دانشگاست. چون بهترین دانشگاهی بود که امسال رشته مارو میگرفت. ولی رتبه ی کنکور اونها همگی بالای ۵ هست. آیا با توجه به تراز بهترم شانسی دارم؟

سارا
مرداد ۵, ۱۳۹۸ ۰:۵۳ ق٫ظ
پاسخ به  libra

انشاله اگه بره سنجش و تراز اعمال بشه قبول میشید

libra
مرداد ۵, ۱۳۹۸ ۱:۱۳ ق٫ظ
پاسخ به  سارا

ممنون خدا کنه اینطور بشه…

الهام
مرداد ۴, ۱۳۹۸ ۹:۰۹ ب٫ظ
پاسخ به  libra

از کجا می دونید نفر چندم لیست هستید

libra
مرداد ۴, ۱۳۹۸ ۹:۱۴ ب٫ظ
پاسخ به  الهام

یک شخص آگاه که لیست رو دیده بهم اطلاع داد.

لاله
مرداد ۵, ۱۳۹۸ ۱۱:۰۵ ب٫ظ
پاسخ به  libra

سلام. منم رتبه ۸ کنکورم. ولی تازه فهمیدم رتبه مصاحبه شدم نفر ۱۱٫ دانشگاه تهران ۱۰ نفر میخاد.
الان ۲ تا شانس دارم.
اولی اینه که یکی از این ۱۰ نفر الویت اول رو جایی دیگه زده باشن.
دومی هم اینه با توجه به رتبه ای ک اوردم منو بیاره جز ۱۰ نفر اول
حتی میدونم نفر اول و چهارم کنکور اصلا مصاحبه نیومدن
بنظرتون چقد شانس قبولی دارم؟؟دوستان کسی نظرشو بده ممنون میشم

لاله
مرداد ۵, ۱۳۹۸ ۱۱:۰۶ ب٫ظ
پاسخ به  لاله

فقط هم دانشگاه تهران رو الویت زدم
بنظرتون میشه؟؟؟

libra
مرداد ۵, ۱۳۹۸ ۱۱:۲۳ ب٫ظ
پاسخ به  لاله

سلام. چیزی که من متوجه شدم این روزها اینه که اساتید جوری لیست رو میچینن که تا همون اندازه ظرفیت یعنی نفر ۱۰ لیست قبول بشه.
اما در کل شانس اول محتمل تره شاید، چون معمولا لیست رو بر اون اساس مینویسن که نفرات اولیه لیست ظرفیت رو پر کنن و اگه کسی حذف اولویت کرد یا انتخاب ارجحش اون دانشگاه نبود بعد بره نفرات بعدی لیست که در واقع ذخیره هستند. احتمالا شما اولین نفر ذخیره هستید.

لاله
مرداد ۵, ۱۳۹۸ ۱۱:۵۰ ب٫ظ
پاسخ به  libra

اخه یه چیز دیگه هم هست اینه که اختلاف نمره مصاحبع من با نفر ۱۰ و ۹ زیر یک نمرس / نمره مصاحبه من ۳۰ هستش و نمره نفر اول ۳۸
رتبه ۱ و ۴ هم انتخاب رشته نکردن
یه جورایی من رتبه ۶ میشم

لاله
مرداد ۵, ۱۳۹۸ ۱۱:۱۶ ب٫ظ
پاسخ به  libra

من نفر ۸ کنکور هستم. دانشگاه تهران ۱۰ نفر ظرفیت داده. من از نظر مصاحبه شدم نفر ۱۱٫ نمره مصاحبه من از ۵۰ شده ۳۰٫۵ و نمره نفر اول مصاحبه شده ۳۸ . حتی میدونم نمره نفر ۱۰ و ۹ مصاحبه اختلاف زیر ۱ نمره دارع و حتی نفر اول و چهارم کنکور هم کلا مصاحبه نیومدن
۲ راه دارم
یکی از این ۱۰ نفر که از نظر مصاحبه جلو منه الویت اول جای دیگه ای زده باشع
راه دومم ایم که ۵۰ نمره تراز کنکور محاسبه بشه که شاید منو بیاره جز ۱۰ نفر
دوستان بنظرتون احتمال قبولی من هست؟؟؟خواهش میکنم جواب بدید

libra
مرداد ۵, ۱۳۹۸ ۱۱:۵۸ ب٫ظ
پاسخ به  لاله

اگر رتبه یا تراز نفرات جلوتر از خودتون رو میدونستید به راحتی قابل محاسبه بود. با این حال اگر تراز شما از نفرات جلوتر (۱۰، ۹، ۸ و غیره در لیست) حدودا ۱۰۰ تا ۲۰۰ بیشتر باشه میتونید جای اونهارو بگیرید. البته به این شرط که نفرات بعدی شما در لیست (۱۲ به بعد) تراز بهتری نسبت به شما نداشته باشن.

لاله
مرداد ۶, ۱۳۹۸ ۰:۵۲ ق٫ظ
پاسخ به  libra

شمامیدونید تراز رو چطور تاثیر میدن؟؟ مثلا من ترازم۵۰۰۰ هستش با کسی که ۴۵۰۰ هستش چند نمره فرق داره؟؟من رتبه ۸ و تراز ۴۵۰۰ رتبه ۱۵

لاله
مرداد ۶, ۱۳۹۸ ۰:۵۵ ق٫ظ
پاسخ به  لاله

بجز شریف همه دانشگاها تهران باهام تماس گرفتن ولی بیشتر دلم با دانشگاه تهران بود.. بنظرتون جای امیدواری هست؟؟

libra
مرداد ۶, ۱۳۹۸ ۱:۱۷ ق٫ظ
پاسخ به  لاله

ایشالا. نگران نباشید. خیلی وقتها هم بدون اینکه دانشگاه ها زنگ بزنن داوطلبها تنها جواب قبولی رو شهریور ماه میبینن. مثلا همون شریفی که زنگ نزده شاید شمارو بخواد. زنگ زدن یا نزده دلیلی بر قبولی یا عدم قبولی نیست.

libra
مرداد ۶, ۱۳۹۸ ۱:۱۴ ق٫ظ
پاسخ به  لاله

اگر شیوه محاسبه سنجش نسبت به سالهای قبل تغییری نکرده باشه نمره نهاییتون میشه ۵۵۵۰. ترازتون رو تقسیم بر دو کنید و بعد با ۱۰۰ برابر نمره مصاحبه‌تون جمع کنید. برای بقیه افراد هم اگه تراز و نمره مصاحبه شون رو اطلاع دارید محاسبه کنید. به تبع نمره نهایی هرکی بیشتر بشه شانس قبولیش بیشتره.

نه به حدنصاب مصاحبه
مرداد ۴, ۱۳۹۸ ۲:۱۲ ب٫ظ

سلام عزیزان.
خواهش میکنیم بدون در نظر گرفتن رتبه‌تون و شانس قبولی ، برید و ازین قانون حمایت کنید تا جلوی بی عدالتی بایستیم و برای منفعت عمومی تلاش کنیم.
حد اقل باید ۵۰۰ نفر بشه.
خواهشا کپی هم کنید
https://my.farsnews.com/c/9535

نه به حد نصاب
مرداد ۴, ۱۳۹۸ ۵:۴۳ ب٫ظ

درود بر شما ، لطفا پیگیری کنیم

Anonymous
مرداد ۴, ۱۳۹۸ ۲:۰۷ ب٫ظ

تا الان اگر امید داشتم… دیگه ندارم چون حتی همون ظرفیت خودشونم نمیخان کامل بگیرن

دانشجو
مرداد ۴, ۱۳۹۸ ۱:۵۸ ب٫ظ

آمار قبولی را عینا مانند آمار حاضرین ورزشگاه یکصد هزار نفری استادیوم آزادی می فرمایند!! از سوی دیگر در خصوص تاریخ اعلام نتایج نیز مانند پیش‌بینی هواشناسی بازه‌ای که احیانا با رسیدن الگوهای جدی جوی تغییر پذیرست عمل می‌کنند. احیانا ما داوطلبین در نظر مسولین تماشاچیِ چتر به دست با یک کیسه تخمه آفتابگردانیم!!!!!!

مدیریت
مرداد ۴, ۱۳۹۸ ۱:۳۰ ب٫ظ

خیلی واضحه که امسال ظرفیت ها رو خالی نگه می دارن. معاونت آمورشی دانشگاه تهران به صراحت بیان کرده. این یعنی اجحاف.

فرزاد
مرداد ۴, ۱۳۹۸ ۱۲:۴۶ ب٫ظ

من با این تبصره به شدت مخالفم

«با توجه به اعلام حدنصاب دانشگاه‌ها ممکن است تعداد قبولی کمتر از ظرفیت اعلام شده باشد.»

هادی
مرداد ۴, ۱۳۹۸ ۱۲:۲۳ ب٫ظ

به جای این مه آمار دادن کاش یه زمان دقیق برای اعلام نتایج بگید :|

علی
مرداد ۴, ۱۳۹۸ ۱۱:۵۴ ق٫ظ

سلام.ایا منظور از حد نصاب اینه که باز میخان به بهونه اینکه طرف نمرش تو مصاحبه کم شده و به حد نصاب نرسیده نفرات برترو حذف کنن و کسایی که خودشون دوس دارنو جایگزین کنن؟مثلا دانشگاه تهران قبلا برایه دوره روزانه نمره ۲۵ مصاحبه رو ملاک میداد و هر کسی با هر رتبه ای رو حتی رتبه اول رو به بهانه به حد نصاب نرسیدن نمره در مصاحبه حذف میکرد و اجازه نمیداد نمره مصاحبش با نمره ازمونش جمع بشه.پارسال دیوان عدالت اداری اینو باطل کرد.ایا کسی میدونه دقیق منظورشون از نمره حد نصاب چیه؟

بنده خدا
مرداد ۴, ۱۳۹۸ ۱۲:۱۴ ب٫ظ
پاسخ به  علی

باطل نشده و شرایط مثل سال قبل هست…
به این آدرس مراجعه کنید
https://my.farsnews.com/c/9535

علی
مرداد ۴, ۱۳۹۸ ۱۲:۵۳ ب٫ظ
پاسخ به  بنده خدا

دوستان لطفا جهت حل مشکل این بیعدالتی دانشگاها با ورود به این سایت حمایت خود را اعلام کنید.

هادی
مرداد ۴, ۱۳۹۸ ۱۲:۲۳ ب٫ظ
پاسخ به  علی

دقیقا منظورش همینه!
واقعا نمیفهمم این چه داستانیه درست کردن!

مینا
مرداد ۴, ۱۳۹۸ ۱۲:۴۵ ب٫ظ
پاسخ به  علی

دقیقا منظورشون اینه که حدنصاب برای اغلب دانشگاه ها همچنان اعمال میشود!!!!

ع
مرداد ۴, ۱۳۹۸ ۱۱:۴۸ ق٫ظ

خوب نتایج مشخص دیگه چرا کِشِش میدین!
کل برنامه ریزی هامون و مونده معطل همین نتایج!
استرس و اعصاب خوردی‌هاش بماند..
انگار دوست دارن ملت رو اذیت کنن

فرحناز
مرداد ۴, ۱۳۹۸ ۱۱:۴۳ ق٫ظ

مینا خانوم دکتر خدایی شروع کردن به آمار دادن :)

آریان دانشجوی دکتری بدون‌آزمون نرم‌افزار واحدقزوین
مرداد ۴, ۱۳۹۸ ۱۱:۵۱ ق٫ظ
پاسخ به  فرحناز

دوباره شروع شد

فرحناز
مرداد ۴, ۱۳۹۸ ۱۲:۰۲ ب٫ظ

بله تازه اولشه

زهرا
مرداد ۴, ۱۳۹۸ ۱۲:۳۴ ب٫ظ

چه اسمی گذاشتید!!!!!

فرحناز
مرداد ۴, ۱۳۹۸ ۱۲:۵۶ ب٫ظ
پاسخ به  زهرا

من؟!

:)
مرداد ۴, ۱۳۹۸ ۱:۴۵ ب٫ظ

چه اسمی :) محل تولدتون یادتون رفته بنویسید تو اسمتون دکتر جان

مینا
مرداد ۴, ۱۳۹۸ ۱۲:۴۶ ب٫ظ
پاسخ به  فرحناز

اره دیدم :)))))
انتظار نداشتم اینقدر زود شروع کنند!!!!

فرحناز
مرداد ۴, ۱۳۹۸ ۱:۴۵ ب٫ظ
پاسخ به  مینا

همیشه دور از انتظار عمل میکنن :)