مدرسان شریف
پارسه
وکیلی
نوگام
استعداد تحصیلی طورانی
کاکایی
زمان کنکور دکتری ۱۴۰۴
کاکایی
همپا
مدرسان شریف
دانلود سوالات دکتری
آنالیز آکادمی
عالم زاده
مدرسان شریف
وکیلی
نوگام
آنالیز آکادمی
عالم زاده

اعلام ظرفیت پذیرش دکتری 99

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

ظرفیت پذیرش آزمون دکتری 99، 24 هزار نفر است.

معاون آموزشی وزیر علوم گفت: درصد کمی از ظرفیت پذیرش دوره دکتری کاهش یافته اما همچنان دانشگاه ها در مقابل کاهش ظرفیت دکتری مقاومت می کنند.

علی خاکی صدیق در گفتگو با مهر درباره ساماندهی و کاهش ظرفیت پذیرش دانشجویان دکتری گفت: در حال حاضر درصد های پذیرش دوره دکتری در حال کم شدن است.

وی ادامه داد: اما علی رغم اینکه همه می‌دانیم باید ظرفیت دانشجوی دکتری کاهش یابد، متاسفانه اکثر دانشگاه‌ها بنا به دلایلی در مقابل کاهش ظرفیت دکتری مقاومت می کنند و حتی می خواهند ظرفیت دوره دکتری را نیز افزایش دهند.

معاون آموزشی وزیر علوم درباره ساماندهی دوره دکتری در دانشگاه آزاد اسلامی نیز گفت: کیفی و بهینه سازی در دوره های دکتری دانشگاه آزاد در حال انجام است.

وی ادامه داد: مسئولان دانشگاه آزاد خود با این مفاهیم آشنا هستند، کیفی سازی پروسه سختی است چیزی نیست که امروز بخواهیم اجرایی کنیم و ۶ ماه بعد و یا یکسال بعد نتیجه می دهد.

خاکی صدیق افزود: دانشگاه آزاد در مسیرکیفی سازی دوره های دکتری است و حتی خود دانشگاه مقابل یک سری از گسترش ها را گرفته و یک سری برنامه جدید برای کیفی سازی دارد.

وی ادامه داد: در صحبتی که با دکتر رنجبر و طهرانچی داشته ام یک سری برنامه کیفی سازی دارند که امیدوارم موفق شوند ما نیز کمک شان می کنیم.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

55 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
معصومه
تیر ۸, ۱۴۰۰ ۸:۰۰ ب٫ظ

از متقاضیان دوره دکتری بعیده همچین رفتاری و توهین به دیگران و سایر دانشگاهها
عزیزان تنها چیزی که مهمه عملکرد خود دانشجو هست فرقی نداره در چه دانشگاهی
ممکنه شخصی کنکور خوب نداده باشه اما در طول تحصیل عملکرد مناسبی داشته باشه و برعکس هستند کسانی که برای کنکور خودشون میکشن با رتبه عالی در بهترین دانشگاه دولتی قبول میشن ولی بعدش دیگه عملکرد خوبی ندارند
اینکه شخصی مدرکش چطور گرفته و عملکردش چطور بوده و بعد چطور تونسته از اون مدرک در زندگیش به نحو احسنت استفاده کنده فقط به عرضه خودش بستگی داره به هم توهین نکنید

مهندس
اردیبهشت ۶, ۱۴۰۰ ۴:۰۸ ق٫ظ

هرچی می کشیم از همین دانشگاه آزاد و دانشگاه های درپیته.

مصطفی
فروردین ۲۴, ۱۴۰۰ ۱۰:۴۳ ب٫ظ

جون مادرتون دیگه بیشتر از این گند نزنین تو تحصیلات تکمیلی. در دوره کارشناسی که زیاد تاثیر نداره چون خداروشکر دیگه کسی درس نمیخونه. ولی دوره دکتری من رفیق دارم هم رشته ای خودم (برق قدرت) که دانشگاه آزادیه و حتی بلد نیست مقاله چیه و تازه اون و دوستاش همه شاغلن و زن بچه دارن . بعد منی که پوستم کنده شده تا اینجا که این همه مقاله دارم مجرد و الاف و بیکارم . انصافا جمع کنین این دکان دکتر دکتر دانشگاه آزادو. بخدا بالای ۲۰ نفر میشناسم که بعضا از دانشگاه آزاد بهم زنگ میزنن و میخان مقاله براشون بنویسم یا …
البته از این جامعه کم ارزش بیشتر از اینم انتظاری نمیشه داشت

هیات علمی
شهریور ۳۰, ۱۳۹۹ ۱۲:۵۲ ب٫ظ

وقتی وزارت علوم ارتقای اساتید و مسائل مالی را به تعداد فارغ التحصیلان دکتری گره می زند، نتیجه ای غیر این را می توان انتظار داشت؟!

منا
شهریور ۱۴, ۱۳۹۹ ۱۱:۱۴ ب٫ظ

بنظرمن کلا دانشگاه ازاد پدرمملکتو دراورده ازهمه لحاظ

رضا
شهریور ۴, ۱۳۹۹ ۱۲:۵۲ ب٫ظ

ظرفیت پذیرش رشته ما تقربیا برای همه دانشگاه های معتبر کشور شده ۱ نفر!!! امسال دانشگاه تهران که کلا همین یک نفر هم بهش سهمیه ندادند ! اینجوری با رتبه عالی هم نمی تونم دانشگاه مورد علاقه ام (تهران) قبول بشم!!! این چه وضعشه آخه؟!

سعید
شهریور ۷, ۱۳۹۸ ۲:۲۳ ب٫ظ

دوستان عزیز اینقدر به دانشگاه آزاد نتازید. یکی از اقوام ما دانشگاه آزاد لیسانس گرفته ولی به دانشجویان دانشگاه های دولتی به صورت خصوصی نرم‌افزار مهندسی و دروس تخصصی رو یاد میده. دوستانی که دانشگاه دولتی خواندند آفرین به شما ولی این موضوع اصلاً ربطی به توان فرد نداره. در شرکت ما نفر هست که از دانشگاه آزاد فارغ التحصیل شده و کل بچه های شرکت که دولتی هم خوندن جلوش حرفی برای گفتن ندارند و ماهرترین طراح و تئوریسین شرکته. به صورت کلی میخوام بگم که دولتی و آزاد نداره، هرکس که خوب درس بخونه قطعاً یاد میگیره و موفق میشه. فراموش نکنید که اسم ما دانشجو هست یعنی راه را نشان می‌دهند و باید خودمان دنبالش بریم و به عبارتی “بجوییم” و این موضوع سراسری و آزاد نداره. ولی با این موضوع موافقم که کیفیت آموزشی باید در هر دو دانشگاه آزاد و دولتی بره بالا و کاملاً هم درسته. فکر میکنید بچه هایی که قبول نمی‌شوند چکار میکنند؟ غیر از این هست که بعضی ها میرن خارج مثلاً همین هند، اندونزی و … دکترا میگیرند!!؟؟ و به این ترتیب کلی ارز از کشور خارج میشه. قبول دارید که برخی از این دانشگاهها از دانشگاه آزاد به مراتب ضعیفترن!؟ البته از خودم نمیگما، چندتا از دوستان و آشنایان ما مدرکشون رو هم گرفتند و خودشون میگفتند. یه نکته هم اینکه، دوستان شما فقط چند دانشگاه معتبر دولتی مثل شریف و امیر کبیر و … رو در تهران نبینیدا، وضعیت دانشگاه های دولتی سایر استانها دست کمی از آزاد… ادامه نظر»

eng
شهریور ۷, ۱۳۹۸ ۴:۳۴ ب٫ظ
پاسخ به  سعید

با سلام….اعتراضها برای مقطع لیسانس نیست…بلکه به مقطع دکترا بسیاری از دانشگاههاست….با لیسانس دانشگاهها کاری نداریم چه بسا افرادی جبران کرده و حتی در شریف هم دکترا گرفتتن….تاکید می کنم بسیاری از دانشگاهها توان در سطح ارشد ندارن چه برسد به دکترا….اتفاقا نظر شما در مورد برخی دانشگاه دولتی درسته و توان دکترا ندارن…اما دانشگاه ازاد در چندسال اخیر با جذب وحشتناک کاری کرده که سطح دکترا را به سطح دیپلم تنزل داده است ….حتی بسیاری از افراد که قبل از این افزایش ظرفیت دانشجوی ازاد شدن بشدت پشیمان هستند….

ارغوان
شهریور ۲, ۱۳۹۹ ۶:۵۳ ب٫ظ
پاسخ به  eng

آیا شما جای اون کسی که روزی ۱۲ ساعت وقت گذاشته درس خونده
چقدر هزینه کرده تا بتونه زمان رو صرف خوندن و آماده کردن پژوهشی بکنه هستی که اینجوری حرف میزنید؟
نیستین اگه بودین و زحمت کشیده بودین انقد راحت حرف نمیزدین

منصور
مرداد ۱۱, ۱۳۹۹ ۹:۵۵ ق٫ظ
پاسخ به  سعید

جالب بود عالی واقعا دانشجو یعنی دنبال علم در هر مقطعی باشد فرق نداره میخواهد آزاد باشه یا سراسرس

م
شهریور ۱, ۱۳۹۹ ۷:۳۰ ب٫ظ
پاسخ به  سعید

بله دوستانی داشتم لیسانس دانشگاه آزاد فوق شریف و دکتری رو در آمریکا و کانادا با فول فاند در حال اتمام هستند. بستگی به خود نفر دارد.

علی
شهریور ۷, ۱۳۹۸ ۱:۲۷ ب٫ظ

ظرفیت پذیرش دکتری آزاد از سال ۹۲ به بعد یعنی ۷ سال اخیر از بس بالا بوده که واقعا دکتری آزاد بدون کنکور است و حتی دکتری آزاد با پدیده صندلی خالی مواجه بوده است.
طبیعتا با این حجم پذیرش دیگر ارزشی برای مدرک دکتری نمانده و مضرات فراوان آن بی اعتباری علم و دانش و مدرک تحصیلی و انبوه فاره التحصیلان دکتری و ….. خواهد بود.

بادر
شهریور ۷, ۱۳۹۸ ۱:۴۸ ب٫ظ
پاسخ به  علی

دقیقاا . یک دانشگاه ۱۲ نفر ، ۱۵ نفر، ۱۷ نفر فقط روزانه برای دکتری میگیره! خب مگه کارشناسی هستش

eng
شهریور ۷, ۱۳۹۸ ۱۲:۲۴ ب٫ظ

افزایش شدید جذب کارشناسی ارشد از سال ۹۰ و دکترا از سال ۹۳ باعث بی انگیزگی و عدم استقبال شرکت کنندگان کنکور ورودی دانشگاهها شده است که اثرش در تعداد شرکت کنندگان رشته ریاضی و علوم انسانی مشهود است که جمعا به اندازه شرکت کنندگان رشته تجربی هم نمیشوند…این نشان می دهد که واکنش و تغییر رویکرد مدیران حتی از عموم مردم هم دیرتر است!….حال تازه این تعداد کاهش نسبت به سالهای کمی دورتر در رشته ریاضی و علوم انسانی به مرحله ارشد و دکترا میرسند و تضعیف بیشتر در راه است…پر واضح است با ادامه این جذبها عدم استقبال از رشته های زیرمجموعه وزارت علوم در کنکور ورودی دانشگاهها بیشتر و بیشتر خواهد شد…متاسفانه برخی از بیان واقعیتها ناراحت می شوند که بهتر است همه واقع بین باشیم…

چرا؟!
شهریور ۷, ۱۳۹۸ ۱:۱۷ ق٫ظ

کاش دانشگاه آزاد رو با دانشگاه های دولتی قاطی نکنن، چه در سطح اجرایی و چه در سطح قانون گذاری، بگذارن مستقل باشه، دانشگاه های دولتی از نظر کیفی آسیب میبینن.

سعید
شهریور ۶, ۱۳۹۸ ۱۰:۰۵ ب٫ظ

در سال ۹۸ ظرفیتها باید طبق ظرفیت اعلام شده در دفترچه انتخاب رشته باشه. وگرنه هر کاهش ظرفیتی غیرقانونیه.

--
شهریور ۶, ۱۳۹۸ ۹:۲۴ ب٫ظ

بالینی ازاد کی اینجاست؟

-
شهریور ۶, ۱۳۹۸ ۸:۴۹ ب٫ظ

هر رشته با سایر رشته ها فرق داره … تناسب سازی رشته با نیاز جامعه خوبه انجام بشه …مثلا در روانشناسی فرد با ارشد میتونه کار کنه با دکتری هم … اگر پذیرش زیاد هم بشه بازار ارشد تکون نمیخوره چون مردم فهمیدن توان مشاور ارتباطی به مدرک نداره … فاکتورهای زیادی دخیل … حالا شاید در رشته دیگه نیاز باشه تعداد کنترل بشه …اینم هست که خیلی قبول میشن پول ندارن برن

پرستش
شهریور ۶, ۱۳۹۸ ۷:۳۵ ب٫ظ

خیلی کار خوبیه کاهش ظرفبت دکتری

رام
شهریور ۶, ۱۳۹۸ ۷:۳۳ ب٫ظ

هیچگاه مشکلات را با درایت حل نکردیم.

سحر
شهریور ۶, ۱۳۹۸ ۶:۱۴ ب٫ظ

کاهش ظرفیت بی معنی است. هر دانشگاه در حد توانش باید امکان جذب دانشجو داشته باشد و این دانشجویان را متمرکز حل مشکلات عدیده کشور کنند. اگر همان ترم اول نهایت جدیت در کار آموزش و پژوهش دانشجویان انجام گیرد خود به خود کیفیت افزایش پیدا میکند.
کاهش تعداد ورودی فقط ورود را سخت تر اما خروج را ساده تر میکند چون استاید برای گرفتن امتیازات مجبور اند همان تعداد کم حتی ضعیف را فارغ از تحصیل کنند.

ناصر
شهریور ۶, ۱۳۹۸ ۷:۳۹ ب٫ظ
پاسخ به  سحر

سلام اولا نمیشه هر دانشگاهی رو به حال خودش رها کرد اونوقت هر دانشگاهی بسته به جیبش تا بتونه دانشجوی پولی میگیره. کی از پول بدش میاد! دوما اینها حرف های تبلیغاتی هست و امسال با توجه مشکلات مالی و نیاز به دانشجوی پولی همه جذب این دانشگاه ها خواهند شد.

فرزانه
شهریور ۶, ۱۳۹۸ ۱۰:۵۹ ب٫ظ
پاسخ به  ناصر

سلام فکر نمی کنم که دانشجوی پولی جذب بشه حتما، من دوستم پردیس شرکت کرد و پیگیری کرد استاد گفته بود ترجیح میدم پذیرش روزانه داشته باشم تا پردیس برای همین تکمیل ظرفیت شرکت کن من برمیدارم شمارو!!!!

امیر
شهریور ۷, ۱۳۹۸ ۱۰:۵۶ ق٫ظ
پاسخ به  سحر

دلمون برات تنگ شده ها سحر خانم

M
شهریور ۶, ۱۳۹۸ ۵:۳۷ ب٫ظ

سلام مدیر محترم سایت. لطفا به این سؤالم پاسخ دهید.خیلی نگرانم. این خبری که در مورد کاهش طرفیت گذاشتید مربوط به آزمون امساله؟ ممنونم.

با سلام
ظرفیت امسال مطابق با دفترچه انتخاب رشته دکتری است.

پدرام
شهریور ۶, ۱۳۹۸ ۳:۳۶ ب٫ظ

نگران نباشید، امسال تصمیم می گیرن کم کنن، سال بعد تصمیم می گیرن زیاد کنن، دوباره تصمیم می گیرن کم کنن، دوباره بعد تصمیم می گیرن زیاد کنن، دوباره تصمیم می گیرن کم کنن، دوباره بعد تصمیم می گیرن زیاد کنن و…
اینقدر این رویه را ادامه میدن تا بازنشست بشن.
مثل بقیه قوانینمون

eng
شهریور ۶, ۱۳۹۸ ۳:۳۴ ب٫ظ

با سلام….اولا کاهش در دانشگاههای پولی انجام شود….ثانیا کاهش با شیب ملایم در دوره چهار سال صورت گیرد چون ظرفیت ورودی دانشگاههای رشته های غیرپزشکی چند سال اخیر کاهش شدید داشته است و بتبع این افراد ارام ارام به مرحله ارشد و دکترا وارد میشوند و همچنین افراط بی منطقانه جذب چند سال اخیر در تحصیلات تکمیلی هم جمع شود….ثالثا برای افرادی که در حال حاضر دانشجوی دکترا هستند سختگیری های علمی را در دانشگاههای پولی بشدت افزایش دهید تا استقبال افراد کم توان علمی برای ورود به مرحله دکترا بخاطر سختیهایش بشدت کاهش یابد….

نیلی
شهریور ۶, ۱۳۹۸ ۸:۵۱ ب٫ظ
پاسخ به  eng

موافقم این پردیس و شبانه و منطقه آزاد و پیام نور و همه ی این پولی ها هم باید به شدت مورد بازنگری قرار بگیرند . البته من در کیفیت آموزش و کسانی که از دانشگاه های غیر پولی میان بیرون خیلی شک دارم ، چون کلی از همین از عزیزان راس کار ها هستند و مملکت الان اینه ، در ضمن خیلی خوبه پس کسانی که با بودجه ی عمومی دولت و مالیات مردم تحصیل میکنند و ممنوع خروج کنند تا بمونند و اندازه ی پولی که براشون خرج شده خدمت کنند .یعنی این حد از خود عقل کل پنداری جزو عجایبه . این مرز بندی ها و انحصار طلبی ها رو هنوز دارید ادامه میدید ؟ خیلی وقت بود دیگه در این سایت با این eng از این مطالب نمی نوشتید باز گشت قدرت مندانتون و به حوزه آزرده کردن خاطر دیگران و ایجاد نفرت و ناراحتی تبریک میگم .لحن خودتون و توجه کردید چقدر از بالا و دستوری است ؟ باید بشود باید نشود ، پیاده شید در کنار دیگران با هم بریم :)))) هیچ مطلقا هیچ برتری نسبت هیچ کس ندارید که این ادبیات و بکار ببرید .

eng
شهریور ۷, ۱۳۹۸ ۱۲:۱۰ ب٫ظ
پاسخ به  نیلی

با سلام…..بنده دستوری ندادم….اولا اینجا محل دستور نیست بلکه محل بیان نظرات است…ثانیا منظور بنده از کلمه باید…به معنی اینست که اگر سیستم اموزشی درمان نشود به افول شدیدتری دچار خواهد شد…”یعنی این حد از خود عقل کل پنداری جزو عجایبه”…منظور از این جمله چیست؟…صرفا جهت اطلاع عقلانیت جز سرشت ادمیست به دانشگاه و مدرک ربطی ندارد (توضیح بیشتر از حوصله بحث خارج است)…..بقیه موارد هم چیزی جز توهین نیست بنده هم اهل جدل نیستم پس بی خیال….موفق باشید

افزایش تراز
شهریور ۶, ۱۳۹۸ ۲:۲۸ ب٫ظ

امسال با توجه به افزایش تراز اکثر دانشگاه ها، خود به خود ظرفیت پذیرش کمتر هم شد اما در مقابل برای پذیرش با استعداد نه تنها هیچ تغییری اعمال نشد بلکه برخی حتی شرط داشتن معدل را حذف و داشتن توصیه نامه را کافی می دانند!

eng
شهریور ۶, ۱۳۹۸ ۳:۳۶ ب٫ظ
پاسخ به  افزایش تراز

طرح استعداد به اصطلاح درخشان! کار نادرستی بوده و بهتر است بعنوان یکی از المانهای کاهنده جذب دکترا مدنظر قرار گیرد…

حمید
شهریور ۷, ۱۳۹۸ ۱۰:۱۶ ق٫ظ
پاسخ به  eng

بله هر کسی رو نباید گرفت اما به نظرت کسایی که از کشور نمیرن مدال المپیاد دارن کار پژوهشیشون هم خوبه و میتونستند برن رو باید با یکی که تنها کاری که کرده آزمون دکترا قبول شده تو یک سبد بزاری؟ یکم بی انصافیه

eng
شهریور ۷, ۱۳۹۸ ۱۱:۵۲ ق٫ظ
پاسخ به  حمید

با سلام….ازمون چند برابر ظرفیته هست…کسی که نتونه جز چند برابر ظرفیت بشه باید به مرحله بعد بره؟…باید از ان بعنوان استعداد درخشان یاد کرد؟….ایا افراد فقط با ازمون در دانشگاههای سطح یک قبول میشوند؟….بعدش هیچ مانع و مسئله ای نیست؟…..”کسایی که از کشور نمیرن مدال المپیاد دارن کار پژوهشیشون هم خوبه” برخی بله کارهای علمی بسیار فراتر از انچه در ذهن شما خطور کنند دارا هستند اما بسیاری نه….خلاصه کسانیکه مواردی مثل کارهای خوب پژوهشی و المپیاد و معدل خوب دارند کافیه فقط ازمون جز مصاحبه شوندگان شوند همین….پس حداقل شرط رو باید داشته باشند وگرنه بنظر شما با اعتراض بقیه شرکت کنندگان بدلیل عدم رعایت عدالت مواجه نخواهند شد؟…فراموش نکنید ازمون دکترا تخصصی دروس تخصصی رشته و گرایش مربوطه است…..البته نظر بنده اینست که روال جذب باید معکوس روند حال حاضر باشد یعنی ابتدا داشتن مدرک زبان، مدرک جی مت، مقاله پژوهشی خوب جز شرط لازم باشد و سپس حق شرکت در ازمون دکترا برایش صادر گردد تا افراد توانمند دارای فعالیت علمی اینگونه به حاشیه نروند…جذب استعداد هم جمع شود…اما متاسفانه اینگونه نیست…

چ اشکال داره
شهریور ۷, ۱۳۹۸ ۱:۳۲ ب٫ظ
پاسخ به  eng

شما کلا ساز مخالف میزنیا..چ خبرههه از زمینو زمان مینالی شما..همه چیو زدی مالیدیا..من نمیدونم یه عده چرا با افزایش طرفیتا مخالفن.اخه جا شما رو تنگ میکنن.کم شعار بدید.کمتر خوشکلتر حرف بزنین.تحصیل حق همه افراده.هیچ چیزیم نباس مانع باشه.دوس داره پول بده درس بخونه کسی نباس بهش بربخوره.بحث فلان دانشگاه و اون دانشگاه هم نیس.ی عده بیکارید تقصیر اموزش عالی نندازین.ی عده به جایی نرسیدن کلهم بعد میان اینجاااا ساززز مخالف میزنن که بلکه شاید اروم شدن..شما هم رفیق اروم باش.هیچ خبری نیس..

eng
شهریور ۷, ۱۳۹۸ ۴:۵۲ ب٫ظ
پاسخ به  چ اشکال داره

با سلام….ناله ای درکار نیست….بنده مخالف نابودی سیستم اموزشی و تشکیل هرم اموزش عالی هستم…افزایش ظرفیت غیرعاقلانه چند سال پیش اتفاق افتاده…پس این کارهای غیر عاقلانه بهتر است اصلاح شود….تحصیل دانشگاهی حق همه نیست …حتی طبق قانون اساسی به حد کفایت ذکر شده است…تا دیپلم اموزش حق همه است….چه کسی بیکاره؟؟؟…بنظرم شما ظاهرا اروم نیستین….اما در مورد جمله”همه چیو زدی مالیدیا” اتفاقا عدالت اموزشی حق همه است پس با همه چیز کار داره…موفق باشید

eng
شهریور ۷, ۱۳۹۸ ۴:۵۲ ب٫ظ
پاسخ به  eng

اصلاحیه: بنده مخالف نابودی سیستم اموزشی و موافق تشکیل هرم اموزش عالی هستم…

M
شهریور ۶, ۱۳۹۸ ۱۲:۵۲ ب٫ظ

این کاهش ظرفیت، مربوط به امسال که نیست?

امیر
شهریور ۶, ۱۳۹۸ ۲:۵۳ ب٫ظ
پاسخ به  M

چرا دقیقا مربوط به امساله. دیر شدن اعلام نتایج هم مربوط به همین موضوعه

......
شهریور ۶, ۱۳۹۸ ۳:۲۸ ب٫ظ
پاسخ به  امیر

سلام. از کجا اطلاع دارید؟

M
شهریور ۶, ۱۳۹۸ ۴:۵۱ ب٫ظ
پاسخ به  امیر

وااااای. چه ربطی به امسال داره. مسخره کردن مردم رو.

M
شهریور ۶, ۱۳۹۸ ۵:۰۲ ب٫ظ
پاسخ به  امیر

مربوط به دانشگاهای دولتی وامساله؟ ازکجا میدونید؟

M
شهریور ۶, ۱۳۹۸ ۵:۳۶ ب٫ظ
پاسخ به  امیر

وقتی این خبر رو باز میکنی، بالاش نوشته ظرفیت سال ۹۹-۱۴۰۰٫ دقت کنید. پس کاهش ظرفیت مربوط به امسال نیست.

eng
شهریور ۶, ۱۳۹۸ ۳:۳۸ ب٫ظ
پاسخ به  M

اگر برای دانشگاههای پولی باشد نتنها چیز بدی نیست بلکه چیز بسیار خوبیست….اما اگر برای روزانه و شبانه باشد کار غیرمنطقی است….

مریم
شهریور ۶, ۱۳۹۸ ۱۲:۳۴ ب٫ظ

دعا کنید جوابها بیاد از استرس دیوانه شدم

مریم
شهریور ۶, ۱۳۹۸ ۱۲:۳۳ ب٫ظ

کاهش پیدا کنه که چی بشه از فوق بچه هاس گردون بشن لااقل چهار سال دیگه هم درس بخونن از اونموقع سرگردون بشن

حیدری
شهریور ۶, ۱۳۹۸ ۱۰:۵۲ ق٫ظ

ببینید جای تعجب دارد چرا در دنیا مقوله آموزش و ارتقاء توان علمی کشور ها جدا از بحث استخدام و کار آفرینی تحلیل می شود اما در کشور ما متاسفانه همه چیز را با هم تداخلی می بینند و سازمان ها فرایند وظیفه خود را به خوبی انجام نمی دهند. کافی است فقط هر کس در یک سند بلند مدت جامع بخشی از کار عام کشور را که وظیفه دارد انجام بدهد به مر قانون.

eng
شهریور ۶, ۱۳۹۸ ۳:۴۲ ب٫ظ
پاسخ به  حیدری

هیچ جای دنیا نسبت دانشگاه به جمعیت اینقدر زیاد نیست….متاسفانه این از بی مدیریتی و اینده نگر نبودن مدیران اموزشی کشور بوده که باید تاوان ان را جوانان بدهند!

نیلی
شهریور ۶, ۱۳۹۸ ۱۰:۴۵ ق٫ظ

شما کارتونو اول درست انجام بدین بعد امر و نهی کنید و آینده نگری و سیاست گذاری ، یه نتیجه دکتری نمیتونید اعلام کنید بچه های فرهیخته ی این مملکت از استرس دیوانه شدند ، کارتونو درست و عادلانه انجام بدین تا دیگران هم به حرفتون توجه کنند و زیر بار برند .

نیما
شهریور ۶, ۱۳۹۸ ۳:۴۱ ب٫ظ
پاسخ به  نیلی

حرف حق

EK
شهریور ۶, ۱۳۹۸ ۹:۳۶ ق٫ظ

… وی ادامه داد: اما علی رغم اینکه همه می‌دانیم باید ظرفیت دانشجوی دکتری کاهش یابد!!!!! …
چرا باید کاهش یابد؟ همه می دانیم؟ منظورت از همه کیه؟ چرا کم بشه؟

شقایق
شهریور ۶, ۱۳۹۸ ۹:۳۲ ق٫ظ

از یک طرف دربرابر کاش ظرفیت دکترا مقاومت می کنند از طرف دیگر همهدظرفیت رو پر نمی کنند

شش
شهریور ۶, ۱۳۹۸ ۱۰:۰۹ ق٫ظ
پاسخ به  شقایق

دکتر شدن چه آسان آدم شدن چه دشوار

M
شهریور ۶, ۱۳۹۸ ۱۲:۵۳ ب٫ظ
پاسخ به  شش

آسان??? پس برو شو. شاید منظورت دانشگاه آزاده.

eng
شهریور ۶, ۱۳۹۸ ۳:۴۴ ب٫ظ
پاسخ به  شقایق

“از یک طرف دربرابر کاش ظرفیت دکترا مقاومت می کنند”…منظورش از این جمله احتمالا دانشگاههای پولی بوده…

“از طرف دیگر همهدظرفیت رو پر نمی کنند”….منظورش از این جمله احتمالا روزانه و شبانه بوده….

Mohamamd
شهریور ۶, ۱۳۹۸ ۵:۱۵ ب٫ظ
پاسخ به  شقایق

احسنت .. یه چیزی راجع به این بگم .. از یکی از اساتیدی که در دانشگاه باهاشون درس داشتم و در دانشگاه تهران درس خونده بودن دیروز شنیدم که میگفتن امسال توی گرایش شما ۷ نفر ظرفیت دکترا داشته و فقط ۲ تاشو پر کرده.. حالا اینو باور کنیم یا حرفای جناب صدیق را!!!