موسسه آموزشی نگاره
دوره نگاره

لزوم ارزیابی پذیرش دانشجوی دکتری توسط دانشگاه‌ها از سوی سازمان سنجش

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

رئیس دانشگاه تربیت مدرس معتقد است که پذیرش دانشجویان دوره دکتری توسط دانشگاه‌ها باید با یک ارزیابی سراسری از سوی سازمان سنجش آموزش کشور همراه باشد.

«محمدتقی احمدی» در گفت وگو با ایرنا در خصوص پذیرش دانشجویان مقطع دکتری در مراکز آموزش عالی اظهار داشت: پذیرش دانشجویان دوره دکتری باید بر اساس ارزیابی سازمان سنجش آموزش و همچنین دانشگاه ها انجام پذیرد.

وی افزود: برگزاری یک آزمون سراسری در کشور به منظور سنجش هوش استعداد تحصیلی و زبان خارجه دانش آموختگان به همراه درک متن های تخصصی توسط سازمان سنجش آموزش یک اقدام موثر برای پذیرش علم آموزان است.

احمدی ادامه داد: نتایج این آزمون سراسری نیز که به همت سازمان سنجش آموزش کشور مشخص می شود؛ به عنوان یک کارنامه در اختیار داوطلبان دوره دکتری قرار می گیرد.

وی تصریح کرد: داوطلبان براساس این نتایج به دانشگاه ها مراجعه کرده و مراکز آموزش عالی کشور براساس ارزیابی های تخصصی (آزمون، مصاحبه، سوابق تحصیلی) اقدام به پذیرش می کنند.

به عقیده رئیس دانشگاه تربیت مدرس؛ در سایر جوامع به ویژه جوامع توسعه یافته نیز پذیرش دانشجویان دکتری در دانشگاه ها بر این اساس انجام می شود.

به گزارش ایرنا، واگذاری اختیار پذیرش دانشجو به دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی کشور در سال های اخیر بحث و جدل های بسیاری را به دنبال داشته است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری نیز در ماه های اخیر در نشست با خبرنگاران در پاسخ به یک پرسش در خصوص تفویض اختیار پذیرش دانشجو به دانشگاه ها اظهارداشت: براساس قانون سنجش و پذیرش تعدادی ظرفیت به منظور پذیرش دانشجو از طریق دانشگاه ها مطابق با قانون در نظر گرفته شده است.

وی خاطرنشان کرد: در مقطع دکتری نیز مصاحبه از داوطلبان دانشگاهی فعال شده است و هر تصمیمی در خصوص تغییر در پذیرش دانشجویان باید براساس مصوبه شورای سنجش و پذیرش مجلس شورای اسلامی باشد.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور نیز اخیرا از تدوین طرح تفکیک سنجش از پذیرش دانشجو در دوره های تحصیلات تکمیلی دانشگاه ها توسط مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی خبر داد و افزود: اختیارات بیشتری در زمینه پذیرش دانشجو به دانشگاه ها باید داده شود و در مقابل پاسخگویی و مسئولیت پذیری مراکز علمی بیشتر شود.

به گفته «ابراهیم خدایی» اولویت روش های اصلاح فرآیند سنجش و پذیرش دانشجو از دوره های تحصیلات تکمیلی آغاز می شود.

موضوع واگذاری اختیار پذیرش دانشجوی دکتری به دانشگاه ها اردیبهشت ماه نیز از سوی معاون آموزشی سابق وزیر علوم، تحقیقات و فناوری مطرح شد.

«مجتبی شریعتی نیاسر» در گفت و گو با رسانه ها با تاکید بر این مهم که پذیرش دانشجویان دکتری باید به طور مستقیم توسط دانشگاه‌ها انجام شود، گفت: در زمان حاضر قانون مجلس شورای اسلامی این امر را نفی می‌کند و وزارت علوم به دنبال راهکاری برای حل این موضوع است.

معاون آموزشی وقت وزارت علوم همچنین خاطرنشان کرد: برخی از صاحب نظران نگران اعمال سلیقه و نقطه نظرات شخصی در پذیرش دانشجو توسط دانشگاه‌ها به ویژه در مقطع دکتری هستند؛ اما هر اقدام در آغاز بی تردید با برخی از چالش‌ها مواجه است؛ بنابر این باید به دانشگاه‌ها اعتماد شود.

شریعتی نیاسر یادآور شد: وزارت علوم در سال ۱۳۹۴ نیز یک بار برای واگذاری این مهم اقدام و برخی از دانشگاه‌های مجری از این طرح رضایت خاطر داشتند؛ اما وضع قانون مجلس شورای اسلامی از استمرار این طرح جلوگیری کرد؛ بنابراین تکرار این طرح نیازمند یک راهکار برای قانون مجلس شورای اسلامی در این زمینه است.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

160 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
سمیرا ریاحی
شهریور ۲۵, ۱۳۹۸ ۳:۴۲ ب٫ظ

همین اندازه بدونید که اگر رتبه دکتری تان بالای ۲۰ بشه هیچ مکانی قبول نمی شوید بجز در دو حالت حالت اول اساتید دانشگاه رابطه صمیمی با شما داشته و از ۵۰ امتیازی که دستشان است سی امتیاز کامل را به شما بدهند یا باز از همان پنجاه امتیاز آنقدر مقاله و سند و مدرک داشته باشید که بشود ۲۰ امتیاز تا شاید روزانه قبول شوید. اما داشتیم رتبه های ۱ و ۲ تا ۹ هم که هیچ مکانی قبول نشدند برخی جایی مصاحبه دادند که استاد مخالف پژوهش قبلی شان بوده و مردود اعلامشان کرده یا در دوره ارشد قرار بوده آن استاد راهنما را بردارد چون با یکی دیگر پایان نامه ارشدش را برداشته به راحتی مردود اعلامش می کنند. یا داوطلب واقعابا اساتید آن دانشگاه رابطه خوشی و خاطره خوش نداشته یا داوطلب زمان دانشجوی ارشد بودنش با یک استادی برداشته که الان بازنشسته شده و مابقی استادها چون سواد علمی پایان نامه شخص را ندارند به راحتی مردود اعلامش می کنند. سیستم کنکور دکتری بسیار ناعادلانه و وخیم است و با عمر و پتانسیل جوانی داوطلبان بازی می کند . در صورتی که اگر عدالت بود از رتبه یک تا رتبه ۶۰ یا ۷۰ که کار پژوهشی دارد و از پایان نامه اش دفاع کرده حداقل باید روزانه می آورد چون آوردن رتبه ۷۰ در دکتری بسیار سخت است و مانند کنکور ارشد نیست. اگر کسی سهمیه داشته باشد به راحتی رتبه ۶۵ اش به رتبه یک تبدیل می شود. و از رتبه ۷۰ به بالا… ادامه نظر»

حسین
شهریور ۲۱, ۱۳۹۸ ۷:۵۴ ب٫ظ

من طبق جدولی که خود سنجش داده برای امتیاز مصاحبه اگه حداقل امتیاز میگرفتم ۵ از ۲۰بیشتر میشدم. دانشگاه فردوسی و تهران بهم دادن ۱۷و۱۵یه دانشگاه سطح سه داده ۵٫ادم میمونه یعنی چی این.

علی
شهریور ۱۸, ۱۳۹۸ ۳:۰۷ ب٫ظ

لطفا از طریق لینک زیر از کمپین اعتراض به بی عدالتی در سنجش و پذیرش مقطع دکتری تخصصی حمایت کنید
https://my.farsnews.com/c/11466

گلنار
شهریور ۱۸, ۱۳۹۸ ۲:۰۳ ب٫ظ

دوستان در مورد تراز مثلا ۵۰۰ که گفتم بهتون یکی از بهترین دانشگاههای کشور در سخترین رشته پذیرفته شده که حرفم عین واقعیت بود من توضیحات دادم و اشاره کردم اما شما ها خیلی راحت میتونید برید سازمان سنجش و جویا بشید و بررسی کنید به حرف من اکتفا نکنید بی عدالتی این هست که فردی با تراز مثلا مثلا ها ۵۰۰من تراز دقیق رو نگفتم برید در بیارید خودتون چند بوده تا روز مصاحبه حتی مقاله نداشته باشه نه مدرک زبان و حتی دروس تخصصی هم افتاده باشه در بهترین دانشگاه کشورروزانه پذیرفته بشه اما کسی با تراز نزدیک ۵۰۰۰ با رزومه عالی پذیرش نشه به حرف من استناد نکید برید خودتون بررسی کنید سازمان سنجش هست قانون هم هست

مریم
شهریور ۲۱, ۱۳۹۸ ۱:۵۲ ق٫ظ
پاسخ به  گلنار

حتما سهمیه داشته

Atefe
شهریور ۱۶, ۱۳۹۸ ۱۰:۲۱ ب٫ظ

سلام دوستان.میشه هرکی میدونه جواب سوالمو بده!؟
من متاسفانه امسال نوبت دوم قبول شدم،مازندران!دیگه با کلی کلنجار قانع شدم برم تا الان که یه چیزی شنیدم.که تو مدرک نوشته میشه شبانه؟!دوستان اگه میدونین بگین بهم.اگه بخوان بنویسن نمیرم دیگه.انصراف میدم.فرق مدرک روزانه و شبانه چیه؟من فکرمیکردم مدرک هردوش یکیه.دانشگاهم زنگ زدم جواب نمیدن.سنجش جواب نمیده.واقعا دیگه نمیدونم از کجا بفهمم!

K
شهریور ۱۷, ۱۳۹۸ ۱:۴۲ ق٫ظ
پاسخ به  Atefe

تو مدرک اصلی ( دانشنامه ) چیزی نوشته نمیشه ، اما تو ریز نمره ، کارت دانشجویی ، استعلام ها ( مثل گواهی اشتغال به تحصیل ، تاییدیه تحصیلی ) و … ذکر میشه که شبانه هستید . غیر این تفاوت ها برای شبانه شهریه باید بدید و معمولا هم خوابگاه تعلق نمیگیره به دانشجوی شبانه ( البته بعضی از دانشگاه ها به دانشجوی شبانه هم خوابگاه میدند که باید بررسی کنید توی سایتشون که ببینید تعلق میگیره یا نه )

مینا
شهریور ۱۷, ۱۳۹۸ ۶:۱۳ ب٫ظ
پاسخ به  Atefe

توی مدرک اصلا چیزی نوشته نمیشه و در کل اصلا هیچ فرقی نداره شبانه و روزانه.. تنها تفاوتش اینه که باید شهریه بدید و وامی که به دانشجوهای شبانه تعلق میگیره مربوط به شهریه است …. کلاس و استاد و مدرک و.. هیچ فرقی نداره.. توی مدرکتون فقط مینویسه چقد بدهی به صندوق رفاه دارید که برای دانشجوهای روزانه هم اگه از وام استفاده کنن همین رو مینویسه… اینکه توی مدرک نوشته می‌شد روزانه یا شبانه شاید مربوط به دوازده سیزده سال قبل باشه.. من هم کارشناسی و هم ارشد شبانه بودم و چیزی توی مدارکم در مورد اینکه نوبت اول یا دوم هستم نوشته نشده

Atefe
شهریور ۱۸, ۱۳۹۸ ۰:۲۰ ق٫ظ
پاسخ به  مینا

ممنونم دوستان.کمک بزرگی کردین بهم تو تصمیم گیری

سپینود
شهریور ۱۸, ۱۳۹۸ ۱۱:۴۴ ق٫ظ
پاسخ به  Atefe

من دانشگاه تهران نوبت دوم قبول شدم، اونجا گفتن داخل مدرک کلمه شبانه یا نوبت دوم قید نمیشه

مریم
شهریور ۲۱, ۱۳۹۸ ۱:۵۵ ق٫ظ
پاسخ به  سپینود

پردیس حتما می نویسن

منصور دکترای سازه شریف (سعید روزهای انتظار)
شهریور ۱۸, ۱۳۹۸ ۱۰:۱۷ ب٫ظ
پاسخ به  Atefe

اینو حتما از خود دانشگاه استعلام کنید.در ارشد اصلا وارد نمیشه.قرار ب.د که در دکترا هم نباشه اما من شنیدم که در بعضی دانشگاهها هنوز این عنوان رو در مدرک وارد میکنن

Atefe
شهریور ۱۹, ۱۳۹۸ ۵:۳۴ ب٫ظ

متاسفانه دانشگاه اصلا پاسخگو نیست.تماس میگیرم یا جواب نمیدن یا تو بهترین حالت میگن اطلاع نداریم.از سنجش پرسیدم جواب ندادن.منم شهریه رو واریز کردم.میخوام تا قبل از شروع کلاسها اگر در مدرک عنوان میشه انصراف بدم که لااقل شهریم برگرده.دانشگاه مازندران_بابلسر هست.شاید کسی از دوستان بدونه درباره اونجا.

منصور دکترای سازه شریف (سعید روزهای انتظار)
شهریور ۱۹, ۱۳۹۸ ۱۱:۰۷ ب٫ظ
پاسخ به  Atefe

باید حضوری برید.الان اونقدر دانشگاهها سرشون شلوغه که اصلا تلفنی نتیجه گرفت و تلفنی اصلا هم قابل استناد نیست.بهتره یه سری برید دانشگاه

پدرام
شهریور ۱۶, ۱۳۹۸ ۹:۱۷ ب٫ظ

امیدوارم سختگیری در ورود به دوره ی تحصیلات تکمیلی بیشتر از اینی که هست بشه . تا هر کسی به راحتی آب خوردن نتونه وارد دوره master و phd بشه . اگر از اول جلوی جذب بی منطق گرفته میشد ، امروز شاهد مهاجرت نخبگان و بیکاری فارغ التحصیلان خوبمون نبودیم .

امید
شهریور ۱۷, ۱۳۹۸ ۲:۱۵ ق٫ظ
پاسخ به  پدرام

پدرام جان معلوم نشد منظورتون چیه

الا
شهریور ۱۶, ۱۳۹۸ ۴:۳۳ ب٫ظ

نباید کوتاه بیاین بچهها اعتراض کنید … بخدا من امیدی به خوندن ندارم …

یزدی
شهریور ۱۶, ۱۳۹۸ ۹:۲۳ ب٫ظ
پاسخ به  الا

آره واقعا بیاین یه کاری بکنیم آگه واقعا دوست دارین هممون به حقمون برسیم یه همت کنیم نظراتتونو بگین که چطور میتونیم همه باهم اعتراضی کنیم که مجبور بشن شیوشونو عوض کنن اگه فقط به رتبه بود این همه رتبه خوب نا امید نمیشدن اگه امسالم فقط شبانه روز درس بخونیم و رتبه عالی بیاریم با این شیوه باز به هیچ جا نمی رسیم و الکی خودمونو الاف میکنیم

حسن
شهریور ۱۶, ۱۳۹۸ ۰:۱۴ ق٫ظ

گلنار خانم!
من هنوز باورم نمیشه که کسی با رتبه ۹۰۰ اصلا دعوت به مصاحبه پیام نور و آزاد بشه چه برسه به شبانه و وروزانه و بعد هم روزانه قبول بشه!!!!!!اگر اینجوری باشه از عجایب دکترا گرفتنه!!!!تو رشته ما نهایت رتبه ۱۰۰ به شبانه گرید ۲و۳ شهرستان دعوت شدند و ۲۰۰ به پیام نور و پردیس!!!!

به حسن
شهریور ۱۶, ۱۳۹۸ ۸:۲۲ ق٫ظ
پاسخ به  حسن

جنای حسن خان. اینجا قوه تخیل ها خیلی قویه و قدرت داستان سرایی بسیار.

به قبول شدگان معترض
شهریور ۱۶, ۱۳۹۸ ۸:۲۲ ق٫ظ
پاسخ به  به حسن

*جناب :)

به حسن
شهریور ۱۶, ۱۳۹۸ ۱۱:۱۱ ق٫ظ

:) بله جناب درسته

Atefe
شهریور ۱۶, ۱۳۹۸ ۴:۵۵ ب٫ظ
پاسخ به  به حسن

با رتبه ۹۰۰ حتی بگیم سهمیه هم داشته ۲۵ درصد بازم با احتساب سهمیه اصلا به روزانه دعوت نمیشه.پارسال یکی از دوستانی که مصاحبه اومده بود سهمیه ۲۵ درصد داشت(پدرش جانباز بود)رتبش نزدیک بین ۵۰۰تا ۶۰۰بود با سهمیه روزانه که هیچ!شبانه چندتا دانشگاه دعوت به مصاحبه شده بود که اونم قبول نشد

گلنار
شهریور ۱۶, ۱۳۹۸ ۶:۳۷ ب٫ظ
پاسخ به  Atefe

عاطفه خانم لطفا برید قانونا بررسی کنید بعد قضاوت کنید

گلنار
شهریور ۱۶, ۱۳۹۸ ۶:۱۴ ب٫ظ
پاسخ به  به حسن

جناب آقای دکتر که با این اسم اومدی درسته که من حقم خورده شده و پذیرش نشدم اما تمام طول تحصیلم جز نخبگان بودم از ۱۵ سالگی در دبیرستانهای نمونه اساتیدم منو معلم یار کرده بودند الانم مدرس دانشگاه هستم همیشه واقعیت ها رو بیان کردم به همین دلیلم منو نخواستن چون اصل بنیان کار من بر اساس تلاش و حقیقت هستش من نیازی به دروغ گفتن ندارم خوبه ما یاد بگیریم با مدرک روی حرف دیگران قضاوت کنیم من چیزی که به شما گفتم عین واقعیت هست کاری نکنید خون و رگم بجوش بیاد تمامی مسائل رو اینجا بیان کنم من حتی دقیق رتبه اون فرد و دانشگاه رو میدونم البته دانشگاهی هست که توش درس خوندم اما براتون کلی نوشتم چون بنظر من باید قانونی اقدام بشه اگر هم کلی گفتم برا اینکه همه بدونند چه اتفاقی داره میفته عزیزم من حتی از روی نوشته میتونم کاربرارو تشخیص بدم اینم یه نمونه از هوشم خواستم بدونی:) به هر حال من پیگیر حقم هستم بصورت جدی و قانونی ممنونم از آقای محسن باشرافتی که راهنماییهای مفید برام کرد ممنونم از Phd تست بخاطر اینکه شرایطی برام مهیا کرد تنها نباشم و تو این سایت با افراد مثل خودم حرفاشون بشنوم به هر حال از امروز که قانونا دادخواست کردم دیگه میمونم منتطر نتیجه پیگیری ها که نتایج اعتراضهام چی میشه سعی میکنم با وجود اینکه سخته بتونم به زندگی عادیم برسم نفس بکشم و دیگه نلرزم این و میدونم پایان شبه سیه سفید هست و افراد درستکار در پایان… ادامه نظر»

مریم
شهریور ۱۶, ۱۳۹۸ ۱۰:۲۵ ب٫ظ
پاسخ به  گلنار

گلنار خانم شرایط من بهتر از شما نیست ۵امین ساله که آزمون میدم و با رزومه و رتبه خوب رد میشم واقعا من انگیزه ای ندارم بخونم که چی حتی سر جلسه مصاحبه از من یه دونه سوال نپرسیدن …دوستان معترض راهکار بدین چیکار کنیم از مشکل نگیم از پیشنهادهای عملی حرف بزنیم.

مریم
شهریور ۲۱, ۱۳۹۸ ۱:۵۸ ق٫ظ
پاسخ به  مریم

پس چی پرسیدن ؟

حسن
شهریور ۱۷, ۱۳۹۸ ۰:۱۶ ق٫ظ
پاسخ به  گلنار

سلام و عرض ادب و احترام
بنده خودم از مردودین هستم ومتاسفانه به مقام دکتری نایل نشدم. اصلا هم نگفتم شما خدایی نکرده دروغ می گید!اتفاقا چون گفته شما رو حمل بر صحت کردم تعجب کردم که اگر این اتفاق افتاده باشه از عجایبه پذیرش دانشگاه هاست!چون سیستم سنجش قاعدتا نباید همچین کسی رو با رتبه ۹۰۰ و تراز ۵۰۰ به مصاحبه روزانه و شبانه و حتا پیام نور دعوت کنه.جسارتا شما از روی عصبانیت پیام بنده رو بد برداشت کردید و دچار سو تفاهم شدید و این هم از اشکال بنده بود که پیامم طوری نگارش شده که شما رو در بدترین شرایط احساسی که الان درش هستید دچار سو برداشت کرده که بابت این موضوع از شما عذر می خوام.پیام حقیر بیشتر جنبه تعجبی داشت تا خدایی ناکرده کنایی.اگراین موضوعی که فرمودید صحت داشته باشه که احتمالا بنا به گفته هاتون داره، حتما پیگیر موضوع باشید و پیگیری کنید.چون قبولی فردی با چنین مختصات تحصیلی قطعا از نظر مکانیزم پذیرش، محل اشکاله.بازهم عذر می خوام اگر پیام حقیر موجب رنجش شما شده و تبریک می گم به این روحیه قوی و توانمدتون که هم دارید خودتون رو احیا می کنید و هم پیگیر حقوقتون هستید.ارادتمند شما عزیز گرانمایه؛حسن

حسین
شهریور ۲۱, ۱۳۹۸ ۷:۴۹ ب٫ظ
پاسخ به  گلنار

سلام. به گلنار… حرفات درسته و برای من و دوستام پیش اومده.. خیلیا حقشون بوده و قبول نشدن… خیلیا بی لیاقت قبول شدن و زبونشون درازه الان… اونایی هم که حقشون بود ایشاا… موفق تر باشن

گلنار
شهریور ۱۶, ۱۳۹۸ ۶:۳۶ ب٫ظ
پاسخ به  به حسن

من که کامل جوابتون نوشتم دوستان کامنتم پاک کردند به هر حال باور ندارید برید خودتون بررس کنیند و اگه بررسی کردن رو در توان خودتون نمیبینید لطفا قضاوت نکنید

حسن
شهریور ۱۷, ۱۳۹۸ ۹:۱۱ ب٫ظ
پاسخ به  گلنار

قطعا شما درست می گید.بازهم عذر می خوام اگر پیام بنده موجب سوبرداشت و سوتفاهم شده.ان شاالله به حقتون می رسید.من هم برای شما و بقیه دوستان که احتمالا حقی ازشون ضایع شده دعا می کنم.موفق و پیروز باشید.

گلنار
شهریور ۱۶, ۱۳۹۸ ۵:۵۹ ب٫ظ
پاسخ به  حسن

کسانی که حرف منو باور ندارند برن بررسی کنند در بیارند در زمان مصاحبه مقاله هم نداشته است برید در بیارید ان که کاری نداره اعتراض کنید و مشخص کنید

گلنار
شهریور ۱۶, ۱۳۹۸ ۶:۳۸ ب٫ظ
پاسخ به  حسن

برید بررسی کنید لطفا قانونا بررسی کنید به حرف من اکتفا نکنید

گلنار
شهریور ۱۶, ۱۳۹۸ ۶:۵۱ ب٫ظ
پاسخ به  حسن

برید قسمتی که گزارش در مورد اعمال ۵۰-۵۰ نوشتن خانم ناهید قبول شده به صراحت نوشته هم کلاس دارم رتبه ۷۰۰ برید بخوند حد اقل یکی منو تایید کرد برید بخونید بعد قضاوت کنید

محمدی
شهریور ۱۶, ۱۳۹۸ ۱۰:۰۹ ب٫ظ
پاسخ به  گلنار

گلنار ما اخرین رتبه مجاز ۱۰۰ هست ولی رتبه ۸۶ پذیرفته شده!!

گلنار
شهریور ۱۶, ۱۳۹۸ ۷:۱۹ ب٫ظ
پاسخ به  حسن

یکی از کاربرا خانم ناهید هم که پذیرفته شده اند در بخش گزارش ۵۰-۵۰ خودشون نوشتن من باید کنار رتبه ۷۰۰ بشینم شما که حرف منو باور ندارید حرف این خانمم باور ندارید من که عین واقعیت گفتم فک میکردم فقط تو دانشگاه ما اتفاق افتاده اما باخوندن حر ف ناهید فهمیدم تعداد زیاد هستند برید بررسی کنید جناب

محمد
شهریور ۱۷, ۱۳۹۸ ۲:۰۹ ق٫ظ
پاسخ به  گلنار

بنظر من که اطلاعات شما اشتباهه و ممکن نیست.اون خانوم ناهید هم در اشتباهن

وحید
شهریور ۱۵, ۱۳۹۸ ۱۰:۱۷ ب٫ظ

فقط راه حل این بی عدالتی این که
۱-مصاحبه متمرکز توی تهران باشه با اساتید مختلف از کل کشور
۲- نمره آزمون کتبی محرمانه باشه یعنی فقط مشخص کنه مجاز شدی و روزانه میتونی بزنی یا نه
۳- اولویت هایی که زدی محرمانه باشه
نمره مصاحبه به سه دسته کتبی ,شفاهی و رزومه آموزشی تقسیم بندی بشه با مشخص کردن هر دسته با ریز نمرات در کارنامه کامل
۴- از همه مهمتر از تمام مصاحبه ها فیلم گرفته شود تا مستند باشه

شیمی
شهریور ۱۵, ۱۳۹۸ ۷:۴۴ ب٫ظ

سلام
من قبول شدم ولی واقعا به خاطر بعضی از کامنت ها ناراحت شدم،۵٠ درصد آزمون یک سال زحمت بچه ها با نامردی تمام برخی اساتید که زیر حد نصاب نمره دادن اصلا با بقیه مقایسه نشدن که اگه مقایسه میشدن از خیلی ها که قبول شدن رتبه بهتری آوردن
براتون از خدا آرامش میخوام

نگار
شهریور ۱۵, ۱۳۹۸ ۳:۳۷ ب٫ظ

سلام دوستان عزیز یه سوال دارم خواهش میکنم کسی اطلاع داره جواب بده ممنون میشم
توی کارنامه من جای رتبه قبولی و آخرین فرد قبولی خط تیره گذاشته و برامبرا نمره حدنصاب موسسه گذاشته ۲۲٫۵۰از ۲۵و نمره ۵گذاشته سوال منه اینه که چرا رتبه منو نزده که بدونم نفر چندم بودم این دانشگاه سه نفر روزانه میخواست.ولی چیز ی مشخص نکرده
سوال دیگه ام اینه که من برای روزانه رفته بودم ولی شبانه قبول شدم حد نصاب شبانه زده بودم ۲۰که من ۲۲٫۵۰آوردم و قبولم کردند این دانشگاه باتوجه به ظرفیت ها ۲نفر شبانه میخواست ولی برای من رتبه قبولی ۳و آخرین فرد قبولی ۴ این یعنی چه ؟ میشه کسی که اطلاع داره منو راهنمایی کنه ممنون میشم

دیبا
شهریور ۱۵, ۱۳۹۸ ۵:۳۳ ب٫ظ
پاسخ به  نگار

رتبه نزده چون واسه ی روزانه حدنصاب نیوردید و وارد کورس رقابت نشدید ک رتبه مشخص کنن

س.م
شهریور ۱۵, ۱۳۹۸ ۶:۰۱ ب٫ظ
پاسخ به  نگار

تو قسمت اول چون اصلا حد نصاب موسسه رو نیاورده بودید براتون رتبه‌ای نزده.
در قسمت شبانه نمره حدنصاب موسسه رو آوردین پس رتبه‌تون بین مصاحبه دهنده‌ها حساب شده که رتبه‌تون سه بوده و چهار نفر میخواستن. در نتیجه شبانه قبول شدین.

M.B
شهریور ۱۵, ۱۳۹۸ ۶:۱۷ ب٫ظ
پاسخ به  س.م

در اصلاح نظر دستمون ۲ نفر شبانه میخواست که نفر اول و دوم الویت های دیگه قبول شدن و نوبت به نفر ۳ و ۴ رسیده است

یک دوست
شهریور ۱۵, ۱۳۹۸ ۹:۴۴ ق٫ظ

بچه ها تکمیل ظرفیت از کسانی ک حدنصاب رو گرفتن و تولیست دانشگاه بودن صورت میگیره؟

نازنین
شهریور ۱۵, ۱۳۹۸ ۱۰:۲۳ ق٫ظ
پاسخ به  یک دوست

مگه تکمیل ظرفیت هست !!!!!

Atefe
شهریور ۱۵, ۱۳۹۸ ۱:۲۹ ب٫ظ
پاسخ به  نازنین

تو سایت سنجش تو اون بخشی که اعتراض کردیم من پرسیدم.گفتن تکمیل ظرفیت نداریم امسال و به یه بندی از دفترچه انتخاب رشته استناد کردن

...
شهریور ۱۵, ۱۳۹۸ ۳:۲۸ ق٫ظ

سعید دمت گرم خیلی بامعرفتی داداش .بعد قبولیت هوا بچه ها داری

منصور دکترای سازه شریف (سعید روزهای انتظار)
شهریور ۱۵, ۱۳۹۸ ۱۰:۵۱ ق٫ظ
پاسخ به  ...

قربونت.این حرفا چیه؟
مدت زیادی با هم بودم.حالا این چند روزو هم تا شروع درسا با هم هستیم.انشالله بقیه بچه ها هم سال دیگه قبول میشن .
پیروز باشی

....
شهریور ۱۵, ۱۳۹۸ ۱۱:۴۸ ق٫ظ

درسته ولی بقیه دوستان متاسفانه بعد قبولی دگه نیستن. یه انرژی خاصی میدین باحضورتون. حقتون بود قبولی. شماهم موفق تر باشین

منصور دکترای سازه شریف
شهریور ۱۵, ۱۳۹۸ ۱۲:۲۰ ب٫ظ
پاسخ به  ....

خیلی خیلی ممنون.
والله نمیدونم چی بگم.به هر حال هر کسی روحیه و شرایط خاصی داره.
انشالله که مشکل خاصی نداشته باشن.
حضور شما هم خیلی خیلی انرژی بخشه.
انشالله دوستان دیگه هم یه سری بزن و حداقل مارو از حالشون با خبر کنن :D

گلنار
شهریور ۱۵, ۱۳۹۸ ۴:۰۳ ب٫ظ

وقتی میگی تا شروع درسا حالم بد میشه حق منو خوردن حق منو خوردن

Atefe
شهریور ۱۵, ۱۳۹۸ ۷:۳۵ ب٫ظ
پاسخ به  گلنار

با بد شدن حالت که کاری درست نمیشه.همه برای حق خورده شدشون ناراحتن.به جای این فضای نا امیدی که برای خودت درست کردی از هر راهی که حتی یه درصد فکر میکنی نتیجه بده شکایت کن.با غم و غصه که کاری درست نمیشه.فقط انرژیتو میگیره و نمیزاره بری دنبال احقاق حقت.

منصور دکترای سازه شریف (سعید روزهای انتظار)
شهریور ۱۵, ۱۳۹۸ ۸:۳۳ ب٫ظ
پاسخ به  گلنار

واقعا شرمنده.عذر میخوام ناراحتتون مردم.انشالله سال دیگه هم شما قبول میشید و درساتونو شروع میکنید و با هم میشیم همکلاس :D

مرتضی
شهریور ۱۶, ۱۳۹۸ ۱:۱۷ ق٫ظ
پاسخ به  گلنار

سلام . بنده دو سال رو مصاحبه رد شدم، هر دو سال این موقع ها از همه چیز ناراحت و خسته بودم. حالا بعد چند وقت باز شروع کردم. خدا رو شکر امسال قبول شدم. واستون آرزو میکنم که سال آینده به استاد منصف و در زمینه ای که دوست دارید بر بخورید که عادلانه به حقتون برسید.

علی
شهریور ۱۵, ۱۳۹۸ ۰:۴۰ ق٫ظ

تکمیل ظرفیت نیست ؟

....
شهریور ۱۵, ۱۳۹۸ ۳:۲۵ ق٫ظ
پاسخ به  علی

خبرا چک کنید احتمال دادن گویا باشه ولی بخونید از الان ک اگه نباشه ضرر نکنیم.

Donya
شهریور ۱۴, ۱۳۹۸ ۱۱:۰۳ ب٫ظ

با رتبه هفت و دومقاله isi و یک کتاب و مدرک زبان هیچ جا قبول نشدم هیچ جا دانشگاه ارومیه که سطح دو هستش با دانشگاه های تهران نمره مصاحبه ایی بهم دادن کلا انگیزمو برای شروع دوباره درس خوندن از بین بردن دیگه انگیزه و امیدی به قبولی دکتری در ایران با این وضع پارتی بازی و سلیقه اساتید ندارم از طرفی بخونم دوباره سال بعد قبول نشدم چی؟؟ آقای وزیر علوم حداقل مصاحبه دانشگاه های سراسری رو متمرکز کنید حداقل تکمیل ظرفیت بزارید که ما جوونیمون و امید آرزوهامون این جوری از بین نره کار که نیست به درس خوندن دل خوشیم اینم ازمون بگیرید ،ما که سهمیه جانباز بالای ۲۵ درصد نداریم و پول شهریه غیر روزانه رو نداریم باید قبولی و تحصیل در دکتری رو باگور ببریم یا از این کشور بریم با این روزمه و رتبه خوب صد در صد کشور های دیگه اکسبت میخوریم ولی تو کشور خودمون قدر نخبه ها رو نمیدونن یه عده ایی رو پذیرش میکنند که پایان نامه رو خودشون ننوشتن مقاله هاشون همه کپی یا حتی نمیدونن مقاله isi چیه براش زحمت نکشیدن عمرشونو نگذاشتن فقط چون پارتی داشتن یا اساتید (با عرض معذرت نه همه اساتید منظورمه)عاشق چشم ابروشون شده قبول شدن ،،،مصاحبه های من سر جمع دو دقیقه طول نکشید خودم توضیح میدادم یه دانشگاه دیگه نصف اساتید خواب بودن و سرشون

....
شهریور ۱۵, ۱۳۹۸ ۳:۲۶ ق٫ظ
پاسخ به  Donya

امیدتون هرگز از دس ندین برا منم همین اتفاق تو ارومیه افتاد سال بعد همه دانشگاها امتحان کنید

Donya
شهریور ۱۶, ۱۳۹۸ ۲:۳۳ ب٫ظ
پاسخ به  ....

امیدی ندارم

منصور دکترای سازه شریف (سعید روزهای انتظار)
شهریور ۱۵, ۱۳۹۸ ۸:۰۴ ق٫ظ
پاسخ به  Donya

کاش رشته تون رو هم گفته بودبد.اما در نهایت ناامید نشید.این اتفاق برای خیلیا افتاده ولی اونا که سر سخت بودن سرانجام به حقشون رسیدن.بازم تلاش کنید.مطمئن باشید قبولید

Donya
شهریور ۱۶, ۱۳۹۸ ۲:۳۳ ب٫ظ

ممنون آقا سعید انشالا

گلنار
شهریور ۱۵, ۱۳۹۸ ۹:۴۹ ق٫ظ
پاسخ به  Donya

جالب اینجاست چطور ممکنه کسی بارتبه بالا مثلا ۹۰۰ بدون مقاله روزانه پذیرفته شده تا روز مصاحبه ایشون مقاله ای نداشتند بعد ما با رتبه خیلی بهتر از ایشون با داشتن کتابو ترجمه و مقاله و….. حتی حد نصابم نیاریم

مریم
شهریور ۲۱, ۱۳۹۸ ۲:۰۹ ق٫ظ
پاسخ به  گلنار

چطور ممکنه دعوت به مصاحبه شده باشه با آون رتبه

سپینود
شهریور ۱۸, ۱۳۹۸ ۱۱:۵۲ ق٫ظ
پاسخ به  Donya

هیچ وقت و هیچ وقت امیدت رو از دست نده… بارها در زندگیم به شکل بدی شکست خوردم اما دوبار سرپا ایستادم و شروع کردم و ناامید نشدم، پس شما هم ناامیدنشو عزیزم… در ضمن عدم قبولی در کنکور شکست نیست چون دوباره شرکت میکنی خدارو شکر کنکور المپیک نیست چهار سال یک بار برگزار بشه سال بعد با رتبه و رزمه بهتر و مهمتر از اون با تجربه بیشتر شرکت میکنی

بهار
شهریور ۱۴, ۱۳۹۸ ۹:۵۴ ب٫ظ

سلام متاسفانه دانشگاه ها و بخصوص ریس های بخش هر کاری که دلشان بخواد در دکتری انجام می دهند. مطالبات داوطلبان _ اول وزارت علوم باید کاری کند که ریاست بخش سالی یک بار تغییر کند و در بین اساتید گردشی باشد تا ریس بخش نظرش را به سایر اساتید تحمیل نکند. دوم باید زمان ثبت نام کنکور دکتری که معمولا آبان ماه است. تراز نمره مورد قبول دانشگاه و ظرفیت مورد نیازشان مشخص شود و دانشگاه در طول کنکور و نتایج حق تغییر نداشته باشد. سوم باید زمان مصاحبه دانشگاه ها در ماه رمضان صورت نگیرد. پنجم وزارت علوم افرادی را که از طریق استعداد درخشان دانشگاه ها گزینش می شوند و سپس پذیرفته را یک بار کافی است رصد کند تا به دروغ و ریاکاری دانشگاه ها پی ببرد و دست روابط اساتید در دانشگاه های مختلف قطع شود. ششم مصاحبه بیست دقیقه ای نمی تواند ارزش داوطلب را مشخص کند و می بایست امتیاز کمتری در اختیار اساتید قرار گیرد. در رابطه با افتضاحات کنکور دکتری امسال هم خود سنجش با اساتید خبره یک مطالعه ای روی سواد افراد حذف شده و افراد پذیرش شده بخصوص دانشگاه تهران ، تربیت مدرس، شیراز، مشهد و اصفهان و سایردانشگاه ها داشته باشد تا متوجه شود که چه میزان افراد پذیرش شده توان علمی داشته و چه میزان افراد مردود شده توان علمی داشتند. در آخر امسال تکمیل ظرفیت دکتری صورت گیرد.

بهنام
شهریور ۱۵, ۱۳۹۸ ۰:۴۲ ق٫ظ
پاسخ به  بهار

تکمیل ظرفیت عالیه

امید
شهریور ۱۴, ۱۳۹۸ ۷:۳۰ ب٫ظ

سلام دوستان عزیز ممنون میشم راهنمایی کنید من شبانه بابلسر قبول شدم چون باید خرج دانشگاه و رفت و آمدمو بدم باید رفت و آمد کنم به نظر شما با این اوصاف ارزش داره برم درضمن خودم باید خرجمو بدم کمک حالی ندارم

منصور دکترای سازه شریف (سعید روزهای انتظار)
شهریور ۱۴, ۱۳۹۸ ۱۰:۴۴ ب٫ظ
پاسخ به  امید

سلام
من بودم میرفتم.
اگر از پس مخارجش بر میاد ارزشش رو داره

حسن
شهریور ۱۶, ۱۳۹۸ ۰:۰۹ ق٫ظ

منم شبانه بهشتی قبول شدم.ساکن تهران و کارمند هستم.برم آیا؟؟

منصور دکترای سازه شریف (سعید روزهای انتظار)
شهریور ۱۶, ۱۳۹۸ ۱:۱۴ ق٫ظ
پاسخ به  حسن

مشکل مالی نداری ۱۰۰% برو.
شبانه با روزانه از هیچ جهت فرقی نداره الا شهریه
بهشتی عالیه

حسن
شهریور ۱۶, ۱۳۹۸ ۳:۰۶ ب٫ظ

ممنون از راهنماییتون

میثم
شهریور ۲۱, ۱۳۹۸ ۱۱:۰۷ ق٫ظ
پاسخ به  حسن

شبانه شهر خودتون حتما ارزش داره.‌ هزینه اش چه بسا از روزانه ی شهرستان ها براتون‌کمتر بشه.

Atefe
شهریور ۱۵, ۱۳۹۸ ۱:۱۹ ق٫ظ
پاسخ به  امید

منم شبانه بابلسر قبول شدم و مرددم برم یا نه.دانشگاه سطح ۲هست!واقعا نمیدونم ارزش داره این همه خرجش کنیم؟؟!

منصور دکترای سازه شریف
شهریور ۱۵, ۱۳۹۸ ۱۰:۵۳ ق٫ظ
پاسخ به  Atefe

دانشگاه مازندران بابلسر دانشگاه بسیار خوب و دریه جای خیلی عالی و باصفاست.اگه مشکل مالی ندارید پشیمون نمیشید

امید
شهریور ۱۵, ۱۳۹۸ ۱۲:۴۵ ب٫ظ

واقعا ممنون از راهنمایی تون خانم دکتر مشکل من فقط هزینش وگرنه واقعا سختی کشیدم تا قبول شدم

منصور دکترای سازه شریف (سعید روزهای انتظار)
شهریور ۱۵, ۱۳۹۸ ۸:۳۵ ب٫ظ
پاسخ به  امید

ممنون امید جان.
ولی من پسرم :D

امید
شهریور ۱۶, ۱۳۹۸ ۰:۰۴ ق٫ظ

ببخشی دکتر عزیز باور کن این روزها حال خوبی ندارم رتبه امسالم ۸۱ شد ولی به خاطر همین بی عدالتی ها روزانه مجاز نشدم برم مصاحبه الانم به خاطر نداری باید خودمو به دست سرنوشت بسپورم که شاید سال دیگه باز هم اوضاع همین باشد

منصور دکترای سازه شریف (سعید روزهای انتظار)
شهریور ۱۶, ۱۳۹۸ ۱:۱۵ ق٫ظ
پاسخ به  امید

دیگه گذشته امید جان
بقول معروف ظلم همگانی عدله.
انشالله سال دیگه این اعتراضا جواب میده و جلوی حق خوریها گرفته میشه
تلاشت رو رها نکن

امید
شهریور ۱۵, ۱۳۹۸ ۱۲:۴۶ ب٫ظ
پاسخ به  Atefe

جسارتا رشتتون چیه دانشگاه بابلسر قبول شدین

Atefe
شهریور ۱۵, ۱۳۹۸ ۱:۲۷ ب٫ظ
پاسخ به  امید

رشتم حقوق جزا هست
دوست عزیزی که فرمودین خوبه.به نظر شما اینکه سطح دو هست بد نیست؟منظورم اینه مدرکش بعدا به دردمون میخوره؟من همش ازین ناراحتم

منصور دکترای سازه شریف (سعید روزهای انتظار)
شهریور ۱۵, ۱۳۹۸ ۸:۳۶ ب٫ظ
پاسخ به  Atefe

نه.خیلی خوبه.شک نکنید

گلنار
شهریور ۱۴, ۱۳۹۸ ۶:۱۷ ب٫ظ

من اعتراض کردم باید بررسی دقیق صورت بگیره چگونه شخصی با رتبه ۹۰۰ روزانه پذیرفته می شود بدون مقاله و ما حتی نمره حدنصاب برایمان صادر نمیشود با اینهمه رزومه و رتبه خوب
باید باید رسیدگی شود

AL
شهریور ۱۴, ۱۳۹۸ ۴:۵۸ ب٫ظ

هر دانشگاهی یک وزنی داره . هر رزومه ای هم یک وزن .

اگر وزن رزومه ی شما به وزن اون دانشگاه بخوره خب اکسپت میشید اگر هم نخوره طبیعیه که ریجکت می کنند . هر جای دنیا هم شما بخواید دکتری بخونید به همین شکله ، اونی که رزومه ی بهتری داره پذیرفته میشه .

حساب دو دو تا چهار تا هست . نمیدونم چرا بعضی ها موضوع به این سادگی رو متوجه نمیشند .

لطف الله بهرو
شهریور ۱۴, ۱۳۹۸ ۵:۱۰ ب٫ظ
پاسخ به  AL

اگر شما متوجه میشی بیا رزومه‌ منو با هرکسی که دوست و قبولش داری مقایسه کن و دو دوتا چهارتا کن و بعد حرف یزن!

تنوری
شهریور ۱۴, ۱۳۹۸ ۵:۴۳ ب٫ظ
پاسخ به  AL

خوب شد گفتید اینارو چون ما نمیدونستیم. چه قشنگ مثل بهشت شبیه سازی کردید سیستم ناقص سنجش رو که هرکسی رو دونه دونه اعمالشو محاسبه میکنن و میفرستن بهشت و جهنم و اون مصاحبه گرها رو هم در جایگاه خدا قرار دادید. مساله بی عدالتی و ناحقی اون افراد هست نه کی چی کار کرده. الان بیان ثابت کنن منی که یک مقاله دادم به این دلایل رزومم خیلی بهتر از اونی بوده که ۱۰ تا مقاله داده. دلایلشم بیارن که مثلا اینی که ۱۰ تا مقاله نوشته کپی کرده اما اینی که یدونه نوشته با زجرو تلاش خودش تحقیق کرده. مگه کشکه تو ۵ دقیقه همه اینجچیزا رو بخوان بفهمن

لطف الله بهرو
شهریور ۱۴, ۱۳۹۸ ۶:۲۲ ب٫ظ
پاسخ به  تنوری

درود بر شما.

گلنار
شهریور ۱۴, ۱۳۹۸ ۶:۲۹ ب٫ظ
پاسخ به  AL

این نوع صحبت کردن اصلا علمی نیست بکار بردن الفازی مانند وزن برای سطح علمی اشتباه است و شایسته نیست لکن افرادی با نداشتن حد نصاب از رقابت حذف شدند که رتبه ها و رزومه های بسیار عالی داشتند از دانشگاههای با وزن بالا
در نهایت باز هم ما به رتبه کاری نداریم مسیله این هست چرا باید افراد با رتبه های به قول شما با وزن و عیار تک از رقابت حذف شوند اگه رزومه وزن داره رتبه هم وزن داره
من خودم با رزومه دانشگاهی که اونجا درس خوندم و جز دانشجویان نمونه بودم با رتبه خوب رزومه عالی ۱٫۸۰ حدنصابم کمتر دادند. و اگه در حد نصاب قرار داشتم احتمال قبولی بنده ۹۹% بود با محاسبات
بنده اعتراض کردم و منتظر نتیجه اعتراض بصورت قانونی و شرعی هستم

مقاومت مصالح
شهریور ۱۴, ۱۳۹۸ ۸:۴۳ ب٫ظ
پاسخ به  گلنار

الفاظی ……دکترجان…..

گلنار
شهریور ۱۵, ۱۳۹۸ ۱۲:۲۴ ب٫ظ

شماما رو ببخش ما بلد نیستم حتما!!!!!!!!! بله عزیزم منهم میدونم لفظ الفاظی و غیره اما اینقدر ناراحتم بسیار بسیارکه حتی یک هفته سرجمع ۱۰ساعتم نخوابیدم یک هفته تنم داره میلرزهب اور نمیکنید حتی تا دو روز اول نمیتونستم خوب نفس بکشم چرا منی که ترازم نزدیک ۵۰۰۰ نباد حد نصاب داشته باشمو اونی که ترازش کمتر از ۵۰۰ هست حتی مقالههمتا روز مصاحبه نداشت قبول شده این ظلم آشکار هست چرا حرف منو باور نمیکنه برید بررسی کنید به حرف من اکتفا نکنید بخدا من حسود نیستم من فقط چون زحمت کشیدم دوسال دارند ردم میکنند اونم فقط با ندادن ۱.۶ اندی حالا خودتون بزارید جای من من حتی تربیت مدرس برا مصاحبه رتبه داشتم اما بخاطر شرایط خانوادگی فقط میتونم تو شهر خودم بخونم من نمونه بودم حتی انقدر الکی بهم گفتن الان زودته نیا که زمان استعداد درخشانمماز دست دادم اون موقع بهمگفتن سنت کمهالان که بزرگ شدم بخدا من فقط حقم میخوامهمین

گلنار
شهریور ۱۵, ۱۳۹۸ ۹:۳۸ ق٫ظ
پاسخ به  AL

حساب دو دوتا چهارتا به ما میگه اونایی که رتبه خوب دارند نخبه هستند و همچنین قانون دودوتا چهار تا میگه کسی که رتبش وزن خوب داره رزومشم وزن خوب داره مطمئن باش درسته ماها رو حد نصاب ندادند مثلا به من ۱.۵زیر حد نصاب دادند حساب دو دوتا چهارتام به من میگه منی که ترازم ۵۰۰۰شد قطعا اگه در حقم بی انصافی نمیشد و ۱.۵زیر حد نصاب نمیدادند قطعا نصبت به اونی که تراز مثلا۵۰۰داشته و الان روزانه پذیرفته شده شانس قبولی داشتم
بله ما هم حساب دو دو تا چهار تا کردیم و الان داریم فریاد میزنیم تا بشنوند دو دو تا چهار تا میشه پس چرا الان شده یک

تنوری
شهریور ۱۴, ۱۳۹۸ ۴:۳۲ ب٫ظ

دانشگاه یک شرکت خصوصی نیست. جزیی از آموزش عالی یک کشوره. یک شرکت خصوصی میتونه بگه آقا من اصلا حال کردم ان فرد رو استخدام کنم از قیافش خوشم اومد. اصلا معیاری هم که می خواستیم نداره اما شرکت منه اینجوری دلم میخواد اما مگه دانشگاه ارث پدری کسی هست؟

تنوری
شهریور ۱۴, ۱۳۹۸ ۴:۲۸ ب٫ظ

با اینکه فرآیند بررسی امتحانات کنکور مکانیزه هست و امکان تقلب کم هست با اینحال مدتی سر این قضیه بحث بود که کارنامه ها را به دانشجویان بدیم تا بهشون اثبات شه که این خودت بودی اینجوری تست زدی و این نمره رو کسب کردی . و بالاخره این رویه انجام شد حالا این مصابه ها رو کجای دلمون بذاریم. چرا باید به عدالت اونها اطمینان داشته باشیم. بر چه اساسی؟ ا کجا بدونیم وضعیت هرکس واقعا نسبت به اونیکی بدتره یا برتره؟ مگه اصلا میشه همچین قیاسی کرد؟ مگه میشه فقط با حرف اطمینان کرد که تو بیا مصابه کن اینها عدالت رو رعایت میکنند . چون استاد دانشگاهن؟

لطف الله بهرو
شهریور ۱۴, ۱۳۹۸ ۴:۵۰ ب٫ظ
پاسخ به  تنوری

درود

انسانم ارزوست
شهریور ۱۴, ۱۳۹۸ ۱:۳۴ ب٫ظ

دوستان من لیسانس از ی دانشگاه گمنام که اسمشم الان بگم نمیشناسید ولی ارشد رتبه یک تا ۸ مال بچه ها کلاس ما شدن میدونید یعنی چی یعنی تقریبا ۹۰ درصد تک رقمی ها رو دانشگاه ما کسب کردن تازه یکی بچه ها دو گرایش امتحان داد که تو اون گرایشم رتبه ۵ شد. لطف بفرمایید جانبدارانه و خودخواهانه راجب اینکه چون دانشگا مدرس شریف یا چی نبودن حق برخورداری از بهترین دانشگاها رو ندارن اظهارنظرنفرمایین. مگه به دانشگاهه به علمه عزیزان به سواده به تلاشه.

AL
شهریور ۱۴, ۱۳۹۸ ۵:۰۱ ب٫ظ

ارشد بله ولی در مقطع دکتری صرفا با کسب یک رتبه ی تک رقمی یا دورقمی نمیشه بهترین دانشگاه ها درس خوند ! . رزومه ( علمی و پژوهشی ) هم باید در سطح اون دانشگاه باشه .

مریم
شهریور ۱۴, ۱۳۹۸ ۱۱:۳۴ ب٫ظ
پاسخ به  AL

بقیه هم رزومه دارن ولی متاسفانه دانشگاه نمره مناسبی نمیده. شما گویا یا رتبه مناسبی نداشتی یا رزومت خوب نبوده اما قبول شدی که هر کی اعتداض میکنه فکر میکنی الان بر میدارنت و یکی دیگه رو جات میزارن که دکتری بخونه چرا نسبت به اعتراض ها گارد می گیری نه آقا شما جای خودت نشستی هر چند ممکنه جای کس دیگه ای نشسته باشی.

دکتر
شهریور ۱۴, ۱۳۹۸ ۱۲:۱۶ ب٫ظ

بی عدالتی نحوه مصاحبه مصاحبه نیست، شما دارین در مورد بهترین اساتید کشور که هیئت علمی دانشگاه های بسیار عالی کشور هستند صحبت میکنید. اونها سختی کشیدن تا به این درجه رسیدن،بنابراین عدالت رو میفهمند. بی عدالتی این نیست که دانشجو با تلاش بسیار در دانشگاه بسیار عالی زابل درس بخونه و بشه رتبه ۱ و پذیرش مدرس بشه. بی عدالتی اینه که افراد برن سر آزمون دکترا و با درصد های نزدیک به صفر و ترازهای بسیار پایین پذیرش دکترا دانشگاه آزاد بگیرن چونکه پول دارن و از طرفی دانشجوهای شایسته و عالی ما حتی پول دانشگاه سراسری دوره شبانه رو نداشته باشند. طرف از دانشگاه آزاد حتی نمیتونست برای استادش چند تا موضوع پایان نامه انتخاب کنه که من اینکارو واسش کردم و فقط اسم مقدس دکتر رو نابود میکرد. امیدوارم با تشکیل کمپین ابتدا افکار خودمون رو درست کنیم و جلوی ورود بی سواد ها به دانشگاه و این افکار که ماشین گران شده و من میتونم خرج دانشگاه بدم رو بگیرید. ابتدا یاد بگیریم که عشق درس داشته باشیم نه اینکه ۲۰۰-۳۰۰ هزینه کنیم که بهمون بگن دکتر.
قطعا شیوه مصاحبه و آزمون صحیح است،چونکه باید یاد بگیریم به قانون احترام بگذاریم،چونکه قانون چه این باشه و یا تغییر کنه ما در جایگاهی نیستیم که نظر بدیم.بهتره هر کسی جایگاه خودش رو بدونه،چونکه مردم تو جامعه از دکتر های واقعی و سختی کشیده چنین انتظاری دارن

ندا♥️♥️♥️♥️♥️
شهریور ۱۴, ۱۳۹۸ ۱۲:۴۵ ب٫ظ
پاسخ به  دکتر

شما بر چه اساسی این حرفا میزنید؟
من به جرئت میتونم بگم سطح سوادم از خیلی از اساتید مصاحبه کننده بیشتره و چندین سال با بدبختی و نداری درسخوندم ازمون شرکت کردم،…..اما متاسفانه در مصاحبه دکترا با بی عدالتی شدید مواجه شدم و پذیرش نشدم.
منم لیسانسم دانشگاه آزاد بود، ۲ فوق لیسانس از دانشگاهای تراز اول کشور گرفتم چندین مقاله و ثبت اختراع و این شد سرونشت من که یمش بیسواد نشستن و دانشجواهای بیسوادتر از خودشونا پذیرش میکنن و میشن دکتر، واقعا خنده اوره.
من که دیگه واسه دکترا دلسرد شدم و نمیخونم

دکتر
شهریور ۱۴, ۱۳۹۸ ۱:۱۵ ب٫ظ

شما با این تکبر و غرور که من از همه برترم بروید براى دکترا فکر میکنم به مشکل میخورید. چطور ممکنه یه دانشجو فوق لیسانس از استاد تمام و هیئت علمى دانشگاه با سوادتر باشه؟من واسم هجیب هست این ادعاى شما. به هر حال،امیدوارم موفق و پیروز باشین

ندا♥️♥️♥️♥️♥️
شهریور ۱۴, ۱۳۹۸ ۱:۲۹ ب٫ظ
پاسخ به  دکتر

نخیر تکبرو غرویی ندارم اما این حرفم عین واقعیته و به اساتید راهنماییم هم به اثبات رسیده و منم منی هم ندارم، میتونستم مثل همه دانشجوا در دانشگاه خودم پذیریش بشم اما به علت بعد مسافتی که تا تهران دارم نمیتوان.
من بجریت تمام میگم که سطح سوام از خیلی اساتید بیشتره.
من دانشگاه رفته بودم مصاحبه استاد تمامش هنوز فرق بین دو روش آنالیزا نمیدونست

امین
شهریور ۱۴, ۱۳۹۸ ۳:۱۴ ب٫ظ

نظر شما کاملا صحیح و دقیقه؛واقعیتو باید قبول کرد

محمد
شهریور ۱۴, ۱۳۹۸ ۸:۲۸ ب٫ظ

طاووووووووووس مغروووووووووور

حد نصاب نرسیده
شهریور ۱۴, ۱۳۹۸ ۷:۴۸ ب٫ظ
پاسخ به  دکتر

تکبر و بی احترامی درحرفهای بالای شما دیده شده و جای ویگیری داره

ارش
شهریور ۱۵, ۱۳۹۸ ۱۲:۲۹ ب٫ظ
پاسخ به  دکتر

دوست عزیر من از دانشگاه ازاد مدرک لیسانس گرفتن رتبمم ۱۴ سال ۹۷ در رشته عمران بوده رزومم از خیلی از دانشجویان خواذزمی و علم و صنعت و و شیرازیا بهتر بود مردود شدم الکی با سطحی نگری و حرف های عوامانه فک نکنید کسی که تو سراسری درس خونده فرقی داره یه سری تو مقطع کارشناسی شرایط براش مهیا بوده لیسانس گرفته یه سریم نبوده حالا بهر دلیلی رفتن ازاد و بعد هم سال ۸۰تا۸۵ سراسری درگیر سیل دهه ۶۰بود الان بسیاری از رتبه هایی که اون دوره بزور پیام نور قبول میشدند راحت سراسری روزانه رو شاخشونه تو دانشگاههای سطح دو و سه .الانم امسال ما شرایط مهیا شد و رتبمون خوب شد ،رتبه شد بی ارزش ؟

محمد
شهریور ۱۴, ۱۳۹۸ ۱:۰۷ ب٫ظ
پاسخ به  دکتر

سلام. نظری درست و منطقی و منطبق بر واقعیت و حقیقت است…با نظر شما کاملا موافقم.

لطف الله بهرو
شهریور ۱۴, ۱۳۹۸ ۱:۵۴ ب٫ظ
پاسخ به  دکتر

اگر هرکسی بالاستحقاق در جایگاه خودش (می)بود و قانون هم درست اجرا می‌شد شاهدِ این‌همه فساد مالی و اداری و … در کشور نبودیم…
پس لطفاً چشم‌بسته حرف نزن!

منصور دکترای سازه شریف (سعید روزهای انتظار)
شهریور ۱۴, ۱۳۹۸ ۲:۲۰ ب٫ظ
پاسخ به  دکتر

اساتید معنای بیعدالتی رو خوب میفهمن اما متاسفانه به اون دامن میزنن.
نظر شما در اکثر موارد صحیح نیست.کوس رسوایی دانشگاهها در نحوه پذیرش دکترا خیلی وقته افتاده و همه حتی مدیران وزارت علوم و سنجش هم به اون اعتراف دارن

منصور دکترای سازه شریف (سعید روزهای انتظار)
شهریور ۱۴, ۱۳۹۸ ۲:۲۲ ب٫ظ
پاسخ به  دکتر

بقول معروف دم خروس رو باور کنیم یا قسم حضرت عباس رو.
شما فقط اینو برای من تفسیر کنید که من با رتبه ۴ و بهترین رزومه در شریف بهترین نمره رو گرفتم و قبول شدم اما در امیرکبیر نمره مزخرف خیلی پایینتر از حد نصاب رو دادند.
بنظر شما این عدالته؟

...
شهریور ۱۴, ۱۳۹۸ ۷:۱۹ ب٫ظ
پاسخ به  دکتر

این نوع صحبت شما در مورد دانشگاه و نام بردن ان باید مورد پیگیری باشد
بی عدالته این هست که کسی با رتبه بالای ۹۰۰روزانه پذیرفته می شود بدون مقاله و کسی با رتبه بسیار خوب و رزومه عالی حد نصاب نمی آورد
من در شهرستان در دانشگاه ازاد لیسانس گرفتم
بخداوندی خدا قسم همون سال روزانه کاردانی دانشگاه تهران پذیرفته شده بودم اما بخاطر خانواده لیسانس ازاد در شهر خودمون رفتم حتی در شهر خودمون لیسانس روزانه یک رشته که مورد علاقم نبود اما انتخابم بود قبول شدم سوگند به خدا مدارکش موجوده
ارشد دولتی خوندم با رتبه عالی درضمن تمام اساتید دانشگاه دولتی آزاد درس میدهند
شما بهتر مطالعاتتون رو کمی بالا ببرید
در مورد عدالت من خودم قانونی اقدام کردهام و بسیار محکم در حال پیگیری هستم

دکتر
شهریور ۱۵, ۱۳۹۸ ۱:۲۰ ق٫ظ
پاسخ به  ...

شما چند پاراگراف از حرفهاى ساده من رو متوجه نشدین واسم جالبه. من در مورد دانشگاه حرف نزدم، در مورد افراد بى سوادى حرف زدم که دارن حق بچه هاى با استعداد رو زیر پا میگذارند که با درصد هاى نزدیک صفر افتادن و الان هم میخوان اعتراض کنن و در مورد اساتید برجسته کشور نظر میدن. اگر دانشگاه آزاد هم داره پذیرش دکترى انجام میده باید مثل سراسرى فیلتر سختى داشته باشه تا افرادیکه عاشق درس هستن وارد بشن.مگه من گفتم اساتید آزاد ضعیف هستن؟یا در مورد دانشجو لیسانس و فوق لیسانس دانشگاه آزاد صحبت کردم؟امیدوارم که درسهایتان را هم مثل این پیام مطالعه نکرده باشین.
دانشگاه آزاد و چه سراسرى بسیار مورد احترام هستند،اما برخى دانشجویانى که وارد آزاد شدن جاى دانشجوهاى خیلى ارزشمندمونو گرفتن. به نظر من ما ابتدا خودمون رو باید تغییر بدیم و بعد بتونیم در کمال احترام در مورد اساتید صحبت کنیم

منصور دکترای سازه شریف (سعید روزهای انتظار)
شهریور ۱۵, ۱۳۹۸ ۱۲:۲۶ ب٫ظ
پاسخ به  دکتر

آخه این چه حرفیه که میزنید؟
چه کسی با درصدهای نزدیک به صفر انتظار قبولی داره؟
صحبت از کساییه که با رتبه های خیلی خوب حتی تک رقمی فقط به خاطر بی عدالتی و حد نصاب های ظالمانه از حق قانونی خودشون محروم شدن.
قرار نیست که اگه خود ما قبول شدیم دیگه چشممون رو روی بیعدالتیها ببندیم.
من مطمئن هستم که حداقل در دانشگاههای درجه اول،بیش از ۸۰% قبولیها فقط با میل شخصی اساتید و بدون شایستگی کامل و با وجود افراد بهتر و شایسته تر انجام میشه.

این یه موضوع ثابت شده است که حتی خود وزیر علوم و رییس سنجش هم به اون اعتراف کردن .حالا نمیدونم شما چجوری میخواید اونو رد کنید.
دوست خوبم ،این یه حقیقته.
چه من و شما اونو رد کنیم و چه تایید

حمیرا
شهریور ۱۵, ۱۳۹۸ ۰:۵۵ ق٫ظ
پاسخ به  دکتر

واقعا من دو جا مصاحبه رفتم خصوصا دانشگاه امیرکبیر تهرا ن رفتار اساتید خصوصا ریس عالی بود من قبول نشدم ولی قطعا رزومه ام ضعیف بوده باید ضعف خودمان را درست کنیم

گلنار
شهریور ۱۵, ۱۳۹۸ ۲:۳۳ ب٫ظ
پاسخ به  دکتر

بر اساس قانون در داخل دفترچه گزینش سال ۹۸گفته شده نحوه پذیرش دکتری۵۰:۵۰با کسب حد نصاب در مرحله اول برای هر دانشجو اعمال می گردد پس کووووووپ چرا منی که تراز نزدیک به۵۰۰۰دارم هیچ قانون ۵۰:۵۰برای بنده اعمال نگردید اما کسی با تراز ۵۰۰ برایش اعمال شد در صورتی که تاروز مصاحبه حتی مقاله هم نداشت اما من با رتبه خوب رزومه خوب ۱.۷زیر حد نصاب گرفته شدم با کدوم قانون حد نصاب مرحله دوم اعمال گردید دکتررررررر چرا عدالت در مورد بنده اجرا نششششششششششد چرااااااااخدایا چراااااا

دکتر
شهریور ۱۶, ۱۳۹۸ ۳:۰۵ ب٫ظ
پاسخ به  گلنار

بله،حق با شماست…امیدوارم که امسال مشکلتون حل شود، در غیر اینصورت سال آینده قبول شین

ندا♥️♥️♥️♥️♥️
شهریور ۱۴, ۱۳۹۸ ۱۱:۰۷ ق٫ظ

من ۵ ساله با بهترین رزمه و بهترین رتبها و بهترین سواد،میرم مصاحبه و هر سال شاهد بی عدالتیهای زیادی بودم و هر دانشگاه دانشجوی خودشابدون رزومه و رتبهاب نجونی پذیریش کرده و من نتوانستم به دانشگاه راه پیدا کنم، واقعا چرا افردای مثل من باید حقشان خورده شود؟
به کجا باید حرفمان را بزینیم؟
بی اعدالتی تا این حد؟؟

لطف الله بهرو
شهریور ۱۴, ۱۳۹۸ ۱:۲۵ ب٫ظ

من با ۶۵ research item /publication اعم از مقالات علمی-پژوهشی، علمی-ترویجی، کنفرانسی و … (چاپ‌شده در ۱۸ کشور مختلف جهان) + یک کتابِ تخصصی، گواهی تدریس، دوتا مدرک زبان، داوری در چهار ژورنال داخلی و خارجی، عضویت در انجمن‌های علمیِ مختلف، حدود ششصد ساعت گواهیِ ضمن خدمت و دریافتِ تقدیرنامه‌های متعدد از ریاست دانشگاه محل خدمت و معاونان و…، دبیر برگزاریِ چند دوره‌ه و همایش‌ و …، پذیرفته نشدم!…

eng
شهریور ۱۴, ۱۳۹۸ ۲:۳۷ ب٫ظ

دقت کنید مقاله با کیفیت مهم نه حجیم کردن رزومه!

لطف الله بهرو
شهریور ۱۴, ۱۳۹۸ ۳:۵۴ ب٫ظ
پاسخ به  eng

کسی که خودش داورِ ژورنالِ ISI-indexed است مسلماً متوجه این قضیه هست،
و قس‌علی‌هذا.
(بقیه‌ی کارها هم مُویّد همین قضیه هست!).

eng
شهریور ۱۵, ۱۳۹۸ ۳:۳۱ ب٫ظ

منظور بنده اینست انچه شما بعنوان کیفیت درنظرگرفتین سطحش پایین هست احتمالا….isi بودن که نشد کیفیت بالا…

لطف الله بهرو
شهریور ۱۶, ۱۳۹۸ ۱:۴۴ ق٫ظ
پاسخ به  eng

من چهارتا ژورنال داخلی و خارجی داوری می‌کنم شما اینارو به من میگی؟!

احمد
شهریور ۱۴, ۱۳۹۸ ۱۰:۵۶ ق٫ظ

با سلام متاسفانه پذیرش دانشجو در مقطع دکتری توسط دانشگاه‌ها باعث شده، نتایج کنکور و زحماتی که در این راستا، داوطلبین متقبل می شوند و سرمایه ی گرانبهای عمر و جوانی شان را نثار آن می کنند تماما نادیده گرفته شود انگار که اصلا آزمونی جامع با همه ی سختی هایش به نام کنکور برگزار نشده و دانشگاه ها با اختیار تمام در گزینش دانشجویان حرف اول و آخر را می زنند.. بطور قطع و یقین در هر جامعه ای حتی در غرب، اگر نظارت بر انجام امور وجود نداشته باشد و قانون مسیر روشنی را ارائه نکرده باشد موجب سوء‌استفاده کسانی خواهد شد که قدرت و اختیار تامّ را در اختیار دارند.. و این کار با کمال تاسف در دانشگاه های مجری کشورمان به وضوح هر چ تمام در حال انجام است.. و سوءاستفاده به انواع مدل در حال انجام است.. چون هنووووز به این سطح از فرهنگ نرسیده ایم و این امری است که بر همگان آشکار است.. مشکل اساسی دیگر، کپی پیست هایی است به نام مقاله، هر چند دارای بار علمی زیادی نیستند اما به هر حال زحماتش را دانشجویان می کشند ولی در نهایت امر امتیازش را استادی می برد که یک دقیقه برلی آن وقت نگذاشته است و اندوخته علمی ایشان در این زمینه صفر است ولی امتیاز محاسبه رتبه ی دانشگاهی استاد پر پیمان.. امیدوارم وزارت علوم به این موارد بطور جدی بپردازد مگر کسی جز وزارت قدرت جلوگیری از دانشگاه ها را دارد؟ پس باید وزارت علوم کمر همت ببندد.. با آرزوی… ادامه نظر»

بدون پارتی و بی کس
شهریور ۱۴, ۱۳۹۸ ۲:۴۵ ب٫ظ
پاسخ به  احمد

هرکی روبخوان بهش حدنصاب نمیدن و از رقابت خارج میکنن من با رتبه ۳ هیچ جایی پذیرفته نشدم چون پارتی نداشتم چون دانشجوی خودشون نبودم دوتا مدرک ارشد داشتم مقاله و کنفرانس

منصور دکترای سازه شریف
شهریور ۱۵, ۱۳۹۸ ۱۲:۲۷ ب٫ظ

ای باباااااااا
چه رشته ای؟

پری
شهریور ۱۴, ۱۳۹۸ ۱۰:۳۷ ق٫ظ

سلام
واقعا نقطه نظرات شخصی در انتخاب دانشجو دخیل هست. اسمش مصاحبه هست ولی شبیه یک ماراتن علمی نیست ..

فرزین
شهریور ۱۴, ۱۳۹۸ ۱۰:۳۴ ق٫ظ

انجام مصاحبه از افراد به اصطلاح جا مانده ،ظلم به کسایی بود که طبق فراخوان درزمان مقرر رفتند ومصاحبه دادند وقربانی اعمال نفوذ حضرات شدند

منصور دکترای سازه شریف (سعید روزهای انتظار)
شهریور ۱۵, ۱۳۹۸ ۸:۱۸ ق٫ظ
پاسخ به  فرزین

من به بیعدالتی ها کاری ندارم و قضیه اونها جداست.ولی چرا واقعا کسی که بدلیل برنامه ریزی غلط دانشگاهها و تداخل شدید زمان مصاحبه ها با هم امکان حضور همزمان در دو دو نقطه از کشور رو نداشته ، نباید فرصت مجدد داشته باشه و به حقش راضی باشه؟

سوزان
شهریور ۱۴, ۱۳۹۸ ۰:۵۵ ق٫ظ

پذیرش دانشجو در مقطع دکتری کاااااااااااااااااااملا سلیقه ای و ۱۰۰ درصد و شایدم بالای ۱۰۰ درصد به دانشگاه و اساتید مربوط میشه. ربطی به رتبه و رزومه هم نداره. این موضوع ۹۰ درصد پذیرش رو شامل میشه. شک نکید

محمدرضا
شهریور ۱۴, ۱۳۹۸ ۱:۳۸ ب٫ظ
پاسخ به  سوزان

بله درست میفرمایی
پس از پذیرش اولیه و انجام مصاحبه ، پذیرش دانشجو ۱۰۰ درصد زیر نظر واعمال نفوذ خوداساتید مصاحبه کننده هستش به نظر من درستش هم همینه
کسی که رتبه ۳۰ یا۴۰ یا ۵۰ آورده دلیل براین نیست که چیزی بلد نبوده . هستن کسانی که دراین رتبه ها از استاتید خبره ترن ، تو صنعت هم کارکردن وباپوست واستخوان لمس کردن چیزایی روکه دربلندمدت خوندن و قطعا باید باکسانی که شب امتحانی بودن و فقط درس خوندن ، فرق داشته باشن .
واین تفاوت رو فقط اساتید مصاحبه کننده میفهمن وقتی درمورد یه مطلبی سوال میشه ،کسی که تو صنعت بوده و اون مطلبو درک کرده بهتر از کسی هست که رتبه ۱ آورده ، جواب علمی میده
پس شک نکنید استاد سراغ اون میره
دکتری خوندن یعنی تلفیق علم و صنعت با هم ، ساختن فرمولاسیون ویادگرفتن اون تو دانشگاه وبه کاربردن اون تو صنعت ..کشور نیازی به دانشجو وفارغ التحصیل بیکارنداره نیازمند متخصص صنعت دیده هستش که اینو خدارو شکر اساتید تازه متوجه شدن و۲ سالی هست که غربالگری میکنن بین دانشجوی صنعت دیده رو با دانشجوی صفر کیلومتر

بدون پارتی و بی کس
شهریور ۱۴, ۱۳۹۸ ۲:۴۶ ب٫ظ
پاسخ به  محمدرضا

اقای محمد رضا اگه همه شرایط رو داشته باشی ولی سفارش شده و دانشجوی خودشون نباشی قبول نمیشی

A
شهریور ۱۴, ۱۳۹۸ ۳:۴۸ ب٫ظ
پاسخ به  محمدرضا

بقول شما من هم دانشجوی صنعت دیده ام و ۶ ساله تجربه کاری در تخصص خودم دارم و هم رتبه خوب داشتم چرا قبول نشدم؟ همش بی عدالتیه و رانته و اینم بگم اساتید دانشجویانی که بیکارن رو بهتر پذیرش میکنن ….

گلنار
شهریور ۱۴, ۱۳۹۸ ۸:۰۱ ب٫ظ
پاسخ به  محمدرضا

شما چطور با چه معیار ارزش یابی مای که حد نصاب بهمون داده نشده را قضاوت میکنید در همین گفته شما کلمات سلیقه ای بی داد می کند چگونه در ۵دقیقه به صنعتی بودن کسی پی میبرند جناب باید مستندات باشد حتی اولیا خدا برای اثباتشان کتاب اسمانی داشتند سنجش باید کاملا علمی و بر اساس مستندات باشد اگه ما اعتراض داریم مستندات قوی داریم اینجانب بصورت شرعی و قانونی با جدیت پیگیری خواهم کرد

آبی
شهریور ۱۳, ۱۳۹۸ ۱۱:۰۳ ب٫ظ

مسئولین محترم سایت و دوستان لطفا کمک کنید و پاسخ سوال بنده را بدهید چون می خواهم در صورت ناعدالتی به دیوان عدالت اداری شکایت کنم و تا اخر هم پای این ناعدالتی بایستم . در دانشگاه ما فردی بدون استفاده از سهمیه استعداد درخشان و با رتبه ۷۰ و بدون مصاحبه پذیرش شد حالا از چه طریقی بنده نمیدونم و فقط اطلاع دارم که بهش زنگ زدن و گفتن تایید شدی بیا ثبت نام در حالی که اسم ایشون نه در مصاحبه کنندگان از طرف دانشگاه اعلام شد و نه در لیست افراد بدون آزمون یا استعداد درخشان که پیش از اعلام نتایج اعلام گردید اعلام شد . و در ضمن رتبه ۷۰ در گرایش ما کلا مجاز به مصاحبه حداقل در هیچ دانشگاهی از دانشگاه های تهران نمیشد . حال به نظر شما از چه طریق قانونی فردی می تونه بدون اینکه از طریق سازمان سنجش مورد بررسی قرار بگیره و با این شرایط پذیرش بشه ؟ اگر راه قانونی وجود داره و بنده مطلع نیستم به قانون تمکین می کنم در غیر این صورت سکوت نخواهم کرد . متشکر میشم جواب بنده را دوستان مطلع بدهند .

دانشجوی دکتری
شهریور ۱۴, ۱۳۹۸ ۱۰:۳۸ ق٫ظ
پاسخ به  آبی

بنده دکتری مدرس میخونم،احتمالا ایشون بورس تبدیل از خارج به داخل هستند یعنی در یکیاز دانشگاه های خارج ثبت نام کرده و الان انتقالی به داخل گرفته و موافقت شده چون ما هم عینا یک نفر رو تو کلاسمون داریم نه ازمون داده نه استعداد درخشان بوده و نه در مصاحبه شرکت کرده

آبی
شهریور ۱۴, ۱۳۹۸ ۱۰:۵۷ ق٫ظ

متشکرم از توضیحاتتون . راجع به این بورس کجا میشه اطلاعات کسب کرد . بورس شهید احدی هم همین شرایط رو داره ؟ بعد این جور افراد قاعدتا ظرفیت ها رو پر خواهند کرد یا مازاد بر ظرفیت حساب میشن ؟

منصور دکترای سازه شریف (سعید روزهای انتظار)
شهریور ۱۴, ۱۳۹۸ ۳:۰۱ ب٫ظ
پاسخ به  آبی

اینگونه ظرفیت ها مازاد بر ظرفیت هستند.
ضمنا بورس شهید احدی یه چیزی مثل استعداد درخشان اما با شرایط بسیار سختتره و واقعا بچه های خوب رو میگیره و خیلی هم ظرفیتش کمه.
مثلا در کل ایران در تمام رشته ها جدود ۱۰ نفر

مهدی
شهریور ۱۳, ۱۳۹۸ ۲:۵۸ ب٫ظ

سلام چرا دانشگاه پیام نور امسال برای غایبین
مصاحبه مجدد برگزار نکرد؟!!!!!!!!

اسمعیل
شهریور ۱۳, ۱۳۹۸ ۱۱:۳۶ ق٫ظ

سلام و درود….ضمن تبریک به دوستانی که پدیرش شدند…جالبه برام که بنده به گفته استاد مصاحبه کننده در سمنان،تقریبا از سی نمره ،حداکثری رو گرفتم،چون رزومه نداشتم،۲۰نمره حذفه…اما نمره منوزده ۲/۷٫٫درحالیکه تقریبا تمام سوالات رو پاسخ دادم…جزء یک مورد…چه میشه گفت؟….چکار میشه کرد ؟….پرحرفی شدببخشید…

و خدایی که همین نزدیکی است
شهریور ۱۴, ۱۳۹۸ ۱۰:۵۷ ق٫ظ
پاسخ به  اسمعیل

سلام شاید ۲۷ رد کرده و موقع ارسال اشتباه شده یا سازمان سنجش در اعلام نمره دقت نکرده !!

تهمینه
شهریور ۱۳, ۱۳۹۸ ۱:۱۷ ق٫ظ

سلام
اقای دکتر اریان شما با این سابقه خوب درسی چرا برای دانشگاه دولتی روزانه وقت نذاشتید؟

رها
شهریور ۱۳, ۱۳۹۸ ۸:۴۹ ب٫ظ
پاسخ به  تهمینه

خودش نخواسته بره

مریم
شهریور ۱۴, ۱۳۹۸ ۱۱:۴۰ ب٫ظ
پاسخ به  رها

هیچ وقت برا دوره دکتری کسی آزاد رو بر دولتی ترجیح نمیده

شفاف سازی
شهریور ۱۲, ۱۳۹۸ ۴:۲۴ ب٫ظ

راهکار این است که جلسه مصاحبه بصورت آنلاین فیلمبرداری و ضبط بشه، و برای عموم قابل مشاهده و استناد باشد.

محمدی
شهریور ۱۲, ۱۳۹۸ ۳:۳۴ ب٫ظ

هرچی بگن من قبول دارم
فقط یه نفر منطقی بیاد بگه چه منطق و استدلالی میتونه اینو تایید کنه که یه دانشگاه نمره مصاحبه منو داده ۶ یکی داده ۳۲!!!!

این همه اختلاف منطقی نیست
نمیدونم چرا نمیخان زیربار برن که این روش پذیرش دانشجو ایراد داره

استاد من باهام لج بود بهم نمره نداد
مجبورم برم ۴۰۰ کیلومتر اونطرف تر یه دانشگاه دیگه

هزینه خوابگاه
هزینه غذا
هزینه تردد
هزینه های روانی

اینهمه هزینه که نصفش هم برعهده دولته

اگر انتخاب اساتید بررسی میشد. آیا کسی میتوتست به دلیل خصومت شخصی با یه نفر یا پارتی بازی برای یکی دیکه با آینده ماها بازی کنه؟؟؟؟

SMART
شهریور ۱۲, ۱۳۹۸ ۴:۱۷ ب٫ظ
پاسخ به  محمدی

شما برای اینکه بتونی سوار پورشه بشی باید پول پورشه رو بدید ، با پول پراید نمیشه پورشه سوار شد .

رزومه هم دقیقا همینه با رزومه ی دانشگاه مثلا زابل نمیشه دانشگاه شریف قبول شد .

احسان
شهریور ۱۳, ۱۳۹۸ ۰:۲۶ ق٫ظ
پاسخ به  SMART

قبول شدند، مشکلی هم نبوده. صرفا سلیقه است

زن
شهریور ۱۳, ۱۳۹۸ ۱۱:۲۰ ق٫ظ
پاسخ به  SMART

این نوع صحبت بی احترامی به سطح علمی یک دانشگاه هست و باید پیگیری بشه
همین هست که ما اعتراض داریم و میگیم سلیقه ای اعمال نظر شده نمونش همینجا مسئولین در صحبتهای این کاربر میتونید ببینید
باید خدمتتون اعلام بفرمایم خود بنده با رزومه یکی از بهترین دانشگاهها که هودم اونجا خودم درس خوندم و بنیاد نخبگان قبول نشدم که اینجانب قانونی و شرعی در حال پیگیری هستم
فقط خوبه ما یاد بگیریم کل ایران سرای ماست دانشجوها در تمام دانشگاهها زحمت میکشند
من خودم تو بهترین دانشگاه ایران درس خوندم ارشدم بدون هیچ سهمیه و فقط فقط با تلاش خودم با بالاترین اساتید گذروندم اما هیچ وقت به خودم اجازه نمیدم
با این لهن در مورد سطح علمی کسی یا دانشگاهی صحبت کنم یا داشته باشم
همه ما فرزندان ایرانیم تو شهر ما ۸۰۰۰نفر از شمال رفتن جنوب موقع جنگ تا از کشور دفاع کنند
چطور میتونی این حرف بزنی
مطمئن باش من اگه زن نبودم میرفتم تو دورترین نقطه ایران دکتری بخونم
دانشگاه فقط یه مکانه دلیل نداره جای خوش اب و هوا سطح علمیش بالاتر باشه
سطح علمی در درون ماست
این نوع دیدگاه باید مورد بررسی و پیگیری قرار بگیره

.......
شهریور ۱۳, ۱۳۹۸ ۲:۴۸ ب٫ظ
پاسخ به  SMART

ای خدا این داره چی میگه خدا یک عمر تلاش و عمر ما رو داره با ماشین پوروشه مقایسه میکنه خداااااااااااااااااااااا ببینید خدایا ببینید هر لحظه عمری که خدا میده ما نفس بکشیم و زحمت بکشیم اصلا نمیشه روش قیمت گذاشت خدا چرا باید تلاش ما نادیده گرفته بشه ای خدا خودت به داد ما برس

دانشجوی تربیت مدرس
شهریور ۱۳, ۱۳۹۸ ۷:۲۷ ب٫ظ
پاسخ به  SMART

این چه حرفیه..واقعا شما با این طرز فکرتون داوطلب دکترا هستین؟ خیلی بی منطقین! من هم مقطع کارشناسی و هم ارشدم و دانشگاه زابل قبول شدم…رزومه خوبی دارم…پایان نامه خوبی کار کردم..سطح علمیمم بالاست..رتبه ۱ دکتری بین ۹۰۰ نفر شدم و انتخاب اولم هم قبول شدم…
آیا چون دانشگاه زابل درس خوندم حقم نیست ی دانشگاه سطح ۱ در تهران پذیرش بشم….

دانشجوی تربیت مدرس
شهریور ۱۳, ۱۳۹۸ ۷:۲۹ ب٫ظ

البته خودم دانشگاه زابل رو انتخاب کرده بودم..دانشگاه خوبیه…فقط شهرش محرومه…

مریم
شهریور ۱۴, ۱۳۹۸ ۱۱:۴۳ ب٫ظ

من دانشگاه سیستان و بلوچستان درس خوندم که واقعا از هر نظر عالی بود هم خودش هم مردمانش .برا مصاحبه که میرفتم هیچ دانشگاهی به چشمم خوب نمیومد.

eng
شهریور ۱۴, ۱۳۹۸ ۲:۴۶ ب٫ظ

منظورشون اینه که برای پذیرش دکترا در شریف باید رزومه در حد شریف ارائه دهید و برای دانشگاههای سطح پایین تر رزومه خاصی نمیخاد….منظورشون ظاهرا لیسانس و ارشد نیست…

نگین
شهریور ۱۳, ۱۳۹۸ ۷:۴۹ ق٫ظ
پاسخ به  محمدی

منم همین مشکلات رو دارم جایی که نوبت دوم قبول شدم روزانه برای من زده غائب در صورتی که روزانه و نوبت دوم یک مصاحبه داشت جالبت تر اینجاست که دولتی قبول شدم آزاد قبول نشدم با این همه اولویتی که زدم

یه جا مونده
شهریور ۱۲, ۱۳۹۸ ۱۱:۵۱ ق٫ظ

دوستان از این طرح حمایت کنید امسال با همدلی بچه ها نمره تراز دانشگاه ها تغییر کرد بیاید دوباره برای امسال اونایی که به روند مصاحبه اعتراض دارند از این طرح که تو لینک زیر است حمایت کنید بلکه انشالله امسال درست بشه

عدم نظارت کافی و سلیقه ای شدن مصاحبه در آزمون دکتری ،زیر سوال رفتن عدالت آموزشی

https://my.farsnews.com/c/11228

pk
شهریور ۱۲, ۱۳۹۸ ۱۰:۵۶ ق٫ظ

رئیس دانشگاه تربیت مدرس در مصاحبه بالا گفته در سایر جوامع به ویژه جوامع توسعه یافته نیز پذیرش دانشجویان دکتری در دانشگاه ها با نظر دانشگاهها انجام می شود… بله نظر ایشان صحیح است هر چند که در کشورهای دیگر اینقدر مثل ایران رانت و رانت بازی در پذیرش دانشجویان دکتری مد نیست متاسفانه در ایران مد است …

Parsa
شهریور ۱۲, ۱۳۹۸ ۲:۲۸ ب٫ظ
پاسخ به  pk

خیر اینگونه نیست !!! جهان سوم را با جهان اول مقایسه کردن میشه قیاس مع الفارق.کجای دنیا همچین چیزی هست از ایران بری خارج فقط مدرک زبان میخوان و پروپوزال حتی داخل خودشون هم اینگونه نیست یعنی قانون حرف اول رو میزنه نه بی قانونی و سلیقه!! خواهشا فقط اعتراض.این را بگویم بنده روزانه ملی قبول شدم اما سه مورد اعتراض نوشتم که همراه معترضین هستم.https://my.farsnews.com/c/11228

eng
شهریور ۱۲, ۱۳۹۸ ۳:۱۸ ب٫ظ
پاسخ به  pk

در انجا سیستم فرق داره…درامد اساتید هم متغیره….

رضا
شهریور ۱۳, ۱۳۹۸ ۱۰:۲۴ ب٫ظ
پاسخ به  pk

وقتی این جور مواقع ما با سایر کشورها مقایسه میشیم- دوست دارم خودمو با تبر دونصف کنم!

amir
شهریور ۱۲, ۱۳۹۸ ۱۰:۱۱ ق٫ظ

لطفا اگه کسی از میزان شهریه ثابت در رشته های علوم انسانی اطلاع دقیقی داره راهنمایی کنه.

مازیار
شهریور ۱۲, ۱۳۹۸ ۱۲:۵۴ ب٫ظ
پاسخ به  amir

۶ میلیون تومان

حسن
شهریور ۱۴, ۱۳۹۸ ۰:۲۰ ق٫ظ
پاسخ به  amir

بهشتی حدود ۴/۷۰۰/۰۰۰