موسسه آموزشی نگاره
دوره نگاره

اعلام جزئیات افزایش شهریه دانشگاه آزاد در سال ۹۸

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

مشاور و رئیس مرکز حوزه ریاست دانشگاه آزاد اسلامی جزییات شهریه این دانشگاه در سال جدید تحصیلی را اعلام کرد و گفت: هیچ کس در واحدهای دانشگاه حق ندارد، بیش از ۲۲ درصد شهریه ها را افزایش دهد.

بهروز طهماسب کاظمی در گفتگو با مهر، با اعلام اینکه شهریه ها به طور متوسط در کل واحدهای دانشگاه ۱۰ تا ۱۳ درصد در سال تحصیلی جدید افزایش می یابد، افزود: این افزایش برای ورودیهای سال جدید هم در شهریه ثابت و هم در شهریه متغیر اعمال می شود.

افزایش ۱۰ تا ۱۳ درصدی شهریه

مشاور رییس دانشگاه آزاد افزود: افزایش ۱۰ تا ۱۳ درصد شهریه برای ورودیهای قدیم دانشگاه آزاد و بر روی شهریه متغیر آنها اعمال خواهد شد.

افزایش ۱۸ تا ۲۲ درصدی شهریه در رشته های پزشکی

طهماسب کاظمی میزان افزایش شهریه در رشته های پزشکی را بین ۱۸ تا ۲۲ درصد اعلام کرد و گفت: این عدد در واحدهای دانشگاه در مناطق محروم پایین تر است.

تخفیف ۵۰ درصدی شهریه در مناطق محروم

وی ادامه داد: برای دانشجویانی که در مناطق محروم حضور دارند، تخفیف ۵۰ درصدی شهریه در نظر گرفته ایم و دانشجو می تواند ۵۰ درصد شهریه را نپردازد.

افزایش شهریه بیش از ۲۲ درصد نداریم

رئیس مرکز حوزه ریاست، روابط عمومی و هماهنگی استان‌ها دانشگاه آزاد با تاکید بر اینکه در دانشگاه آزاد هیچ کس حق ندارد بیش از ۲۲ درصد شهریه ها را افزایش دهد، اضافه کرد: در تحصیلات تکمیلی بالای ۲۲ درصد افزایش شهریه نخواهیم داشت؛ چرا که کششی برای افزایش بیشتر از این عدد در دانشگاه وجود ندارد.

مشاور رییس دانشگاه آزاد تاکید کرد: معتقدیم نباید بیش از این به مردم فشار وارد کرد و به همین دلیل دانشگاه در حال حاضر به شدت اقتصادی اداره می شود.

شهریه دانشگاه آزاد پایین تر از غیرانتفاعیها

وی با اشاره به اینکه سه چهارم دانشجویان در سال تحصیلی جدید دانشجویان سال قبل هستند، گفت: برای این افراد نصف شهریه، همان شهریه سال قبل است و فقط شهریه متغیر افزایش می یابد.

طهماسب کاظمی گفت: همه به دنبال این هستند که بگویند شهریه ثابت دانشگاه آزاد از دانشگاه های غیرانتفاعی گران تر است؛ در حالی که بررسی های ما نشان می دهد، این عدد پایین تر است.

توضیح درباره افزایش ۴۰ درصدی شهریه پرستاری 

رئیس مرکز حوزه ریاست، روابط عمومی و هماهنگی استان‌ها دانشگاه آزاد در پاسخ به این سوال که برخی دانشجویان رشته پرستاری از افزایش ۴۰ درصدی شهریه خبر می دهند، گفت: به هیچ وجه اینطور نیست. در حال حاضر سامانه پرداخت شهریه قفل شده و امکان خطای سیستمی وجود ندارد.

برخورد با کارمندانی که شهریه اضافی می گیرند

طهماسب کاظمی ادامه داد: البته ممکن است کارمندی در دانشگاه این کار را انجام دهد و در این صورت به شدت با او برخورد می شود.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: به طور مثال در مناطق محروم ممکن است دانشجویی شماره حساب نداشته باشد و کارمندی به دانشجو می گوید پول را به من بده تا شخصا به حساب واریز کنم که در این شرایط ممکن است تخطی صورت گیرد.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

186 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
سیما
آذر ۱۵, ۱۳۹۹ ۵:۳۹ ب٫ظ

هر سال چند درصد به بین الملل ها اضافه میشه؟

Iline
آبان ۱۱, ۱۳۹۹ ۱۰:۳۳ ب٫ظ

سلام یکی شهریه علوم ومهندسی صنایع غذایی مامایی تکنسین اتاق عمل هم ثابت هم متغیر هم حداقلی هم حد اکثر بگه اگه میشه حقوقم همینطور بگید و کاملا معتبر و به روز در صورت ۲۰ واحد انتخاب رشته

ناشناس
مرداد ۱۴, ۱۳۹۹ ۱۱:۰۱ ب٫ظ

دانشگاه آزاد تا قبل از سال ۹۴ تقرییبا خوب بود ولی ازین به بعد و با وجود افزایش شهریه و بیشتر هم پارتی در نمره دادن خیلی خیلی بد شد

محمود شمس القرایی
آذر ۱۳, ۱۳۹۸ ۱۲:۳۷ ب٫ظ

با سلام افزایش شهریه دانشگاه آزاد مغایر با قانون اساسی است چون آموزش در قانون اساسی ما رایگان می باشد صرف نظر از قانون اساسی دانشگاه آزاد با چه مجوزی اقدام به افزایش شهریه نموده است در این وضع و اوضاع اقتصادی به جای اینکه مرحم روی زخم اولیا گذاشت نمک روی زخم اولیا می پاشند با کدامین مجوز و کدامین وجدان این کار را انجام میدهند قصد در چیست در عقب مانده گی علم کوشش مکنند چون بغلت هزینه های دانشگاهی و عدم تامین هزینه از سوی اولیا فرد دانشجو چگونه باید شهریه را تامین کند

طاها
آبان ۱, ۱۳۹۸ ۰:۱۱ ق٫ظ

با سلام یه سوال زمان آزمون جامع دکترای دانشگاه آزاد مشخص نشده؟

مدیریت ساخت
مهر ۱۲, ۱۳۹۸ ۱۱:۴۴ ب٫ظ

سلام و وقت بخیر،دانشگاه علوم تحقیقات برا ترم اول ۱۰ واحد جبرانی داده،از این ۱۰ واحد ،۴ واحد زبان و رساله هست که مبلغ رو ۱۶۰ تومان به ازای هر واحد حساب کردند و بی تاثیر در معدل خورده ولی ۶ واحد دیگه رو واحدی ۵۷۸ تومان حساب کردند با تاثیر در معدل،آیا چنین چیزی درست هست با توجه به جبرانی بودن کل ۱۰ واحد و یا باید اعتراض زد؟

فاطمه
مهر ۹, ۱۳۹۸ ۱۱:۵۱ ق٫ظ

سلام یه سوال خدمتتون داشتم آیا با رتبه ۲۲۳۰ سهمیه ۵ درصد آزاد پزشکی میشه آورد…برای تکمیل ظرفیت ها….و امسال که ۹ میلیون خرده ای شهریه هست سال دیگه خیلی بیشتر میشه؟؟؟…. آیا اطلاع دارید دانشگاه های آزاد خوراسگان و نجف آباد ۳۰ درصد تخفیف رو برای جانبازان زیر ۲۵ قبول میکنن؟؟؟ …دانشگاه کسی جوابگو نیس….چون شنیدم میگن که بعضی از دانشگاه های آزاد این تخفیف رو قبول ندارن و بعضی دیگه دارم…میشه کمک کنید برای انتخاب تا فردا فقط وقت دارم

مهندس
مهر ۷, ۱۳۹۸ ۱۱:۵۵ ب٫ظ

سلام، من استعداد درخشان تهران جنوب قبول شدم، به دلایلی امسال نمیخوام برم، تصمیم دارم سال آینده همین دکتری که قبول شدم ثبت نام کنم، مشکلی نیست؟ سال آینده هم قبولی امسالو ثبت نام میکنن؟

مدیریت ساخت
مهر ۱۳, ۱۳۹۸ ۸:۲۲ ب٫ظ
پاسخ به  مهندس

سلام بله،از هم کلاسی های ما هم چنین شرایطی داشتن و به ایشون گفتن تا سال آینده جاشون محفوظ هست.

زهرل
مهر ۷, ۱۳۹۸ ۱۰:۵۳ ب٫ظ

سلام برای حذف و اضافه چقدر از شهریه متغیر را باید پرداخت کنیم؟؟

علی
مهر ۶, ۱۳۹۸ ۴:۰۵ ب٫ظ

سلام من ورودی ۹۵ پزشکی دانشگاه آزاد خودگردان هستم . یادمه اون موقع که برای انتخاب رشته روی سایت دانشگاه آزاد با خط قرمز نوشته بود که شهریه ی خودگردان مثل بقیه ی دانشگاه ها سالی حداکثر ۱۰ درصد افزایش داره ولی امسال برای خودگردان هم ۲۲ درصد رو اعمال کردن و شهریه ی این ترممون شده نزدیک ۱۴.۴ میلیون درحالیکه هنوز ۴ سال دیگه هم باقی مونده و احتمالا باز هم به همین منوال ادامه بدن . کسی از قانونش اطلاعی داره که بشه اعتراض کرد ؟

amir
مهر ۵, ۱۳۹۸ ۵:۴۶ ب٫ظ

ضمنا دانشگاه ما درجه ۳ و منطقه محروم است و منطقا باید شهریه کمتری پرداخت کنیم.

amir
مهر ۵, ۱۳۹۸ ۵:۴۳ ب٫ظ

سلام.با توجه به اینکه شهریه متغیر به ازای هر واحد نظری در سال ۹۷ مبلغ ۴۹۸۴۹۸۰ ریال بوده است اگر افزایش امسال را ۲۰ درصد در نظر بگیریم باید مبلغ شهریه هر واحد نظری برای سال جدید ۵۹۸۱۹۷۶ میشد ولی با کمال تعجب شهریه امسال در قسمت مربوط به شهریه برای من ۶۸۷۹۲۷۱ ریال برای هر واحد نظری اعلام شده است.و همچنین شهریه هر واحد پایان نامه در سال ۹۷ برای همه ی رشته ها مبلغ ۱۶۹۲۰۹۷۸ ریال بوده است و اگر افزایش امسال را ۲۰ درصد در نظر بگیریم باید شهریه هر واحد پایان نامه مبلغ ۲۰۳۰۵۱۷۴ ریال میشد.در حالی که در قسمت مربوط به شهریه سال جدید هر واحد پایان نامه را برای من مبلغ ۲۳۳۵۰۹۵۸ ریال تعیین نموده اند که میشود حدود ۳۸ درصد افزایش،که با توجه به افزایش سالانه میشود حدود ۱۰ تا ۱۲ میلیون اختلاف شهریه برای کل دوره، خواهشمند است دکتر آریان یا سایر دوستان اگه اطلاعاتی در این خصوص دارند راهنمایی کنند.آیا امکان اعتراض وجود دارد؟

amir
مهر ۴, ۱۳۹۸ ۱۰:۴۸ ب٫ظ

با سلام.ببخشید در مورد وام های دانشگاه آزاد کسی اطلاعاتی داره؟وام بانک ملی بهتر است یا رسالت یا مهر ایران؟آیا این وام ها به همه ی دانشجویان تعلق میگیره؟کارمزد هر کدام چقدر است؟اگر یکی از اینها را ثبت نام کنیم ایا میتوانیم وام وزارت علوم را هم دریافت کنیم؟

علوم تحقیقات
مهر ۳, ۱۳۹۸ ۲:۱۳ ب٫ظ

لطفا یه نفر جواب منو بده، ظرفیت علوم تحقیقاتو تو دفترچه زده ۸ نفر، من رتبه کل برام زده تو کارنامه ۶٫ میتونستم قبول شم؟ یا ۳ نفرش بدون آزمون میشد ازین ۸ نفرو من نمیتونستم؟ آیا همون ۸ نفرو برمیدارن یا بیشتر؟
دارم دیونه میشم. کاش بدونم که قبول نمیشدم

آریان، دانشجوی سال دوم دکتری
مهر ۳, ۱۳۹۸ ۱۰:۵۰ ب٫ظ

این رتبه ۶ شما برای واحد شبستر هست.
دلیلی نداره که در علوم و تحقیقات هم ۶ باشید.
چون شما شبستر انتخاب اولت بوده، صرفا رتبه شما رو در واحد شبستر نوشته.‌ در نتیجه رتبه شما در واحد علوم و‌ تحقیقات، براتون در کارنامه قید نمیشه.

ممکنه رتبه شما برای علوم و تحقیقات ۲۰ باشه. ولی مطمئن باشید ۶ نیست.

متاسفانه از واحد درجه پایین به درجه بالا انتقالی نمیدن.

انتقالی بهتره که بعد از ترم یک یا نهایتا ترم دوم باشه. بعد ترم سوم برای آزمون جامع دردسر میشه، به دلیل عدم تطابق رفرنس ها.

خود آزمون جامع هم قابلیت تطبیق یا معادل سازی نداره.

علوم و‌ تحقیقات کلاساشو از شنبه تا چهارشنبه میذاره. روز پنجشنبه و جمعه کلاس نمیذارن. به همین خاطر برای کارمند اداری جالب نیست زیاد. باید حداقل یک روز در هفته مرخصی بگیره.

علوم تحقیقات
مهر ۳, ۱۳۹۸ ۱۱:۵۷ ق٫ظ

آقای آریان میشه چندتا سوال منو جواب بدین:
با نمره کل ۲۷۰۰ و رتبه ۶ تو رشته کامپیوتر گرایش هوش میشد علوم تحقیقات قبول شد؟ من انتخاب اول شبسترو زدم و قبولم شدم. میدونین حدنصاب آخرین نفری که قبول شده چقده؟ کاش بگین ۴۰۰۰ من خیالم راحت شه. الان یه کم عذاب وجدان گرفتم که چرا با ترتیب خوب بودن دانشگاها نزدم. بعدشم اطلاع دارید کلاسا چند روز تو هفتش اونجا، چون من کارمندم، میخوام ببینم امکانشو داشتم اگر قبول میشدم بیام. شبستر ثبت نام کردم، اصلا امکان عوض کردن دانشگاه هست؟ یا مثلا میشه ادم تا امتحان جامع رو شبستر بخونه بعد پوقع پایان نامه که شد بیاد دانشگاشو با همین رتبه الان عوض کنه و مدرک نهاییشو از علوم تحقیقات بگیره؟

amir
مهر ۲, ۱۳۹۸ ۵:۵۱ ب٫ظ

با توجه به این افزایش سرسام آور آیا امکان اعتراض وجود دارد؟

amir
مهر ۲, ۱۳۹۸ ۵:۴۶ ب٫ظ

سلام.من رشته ی حقوق ثبت نام کردم،شهریه متغیر هر واحد۶۸۷۹۲۷تومان و شهریه هر واحد پایان نامه ۲۳۳۵۰۹۵تومان شد.که با توجه به شهریه علوم انسانی سال قبل که دوستان اشاره کردند حدود ۳۸ درصد افزایش داشته،البته شهریه ثابت ۵۹۸۷۲۶۶تومان شد که حدود ۲۰ درصد افزایش داشته است.سوال من این است که دکتری حقوق نسبت به سایر رشته های علوم انسانی شهریه بالاتری دارد یا اینکه دانشگاه ما شهریه ها را خیلی بیشتر افزایش داده،ضمنا دانشگاه ما درجه ۳ است.لطفا اگر کسی اطلاعاتی داره راهنمایی کنه.

آریان، دانشجوی سال دوم دکتری
مهر ۲, ۱۳۹۸ ۱۰:۳۳ ب٫ظ
پاسخ به  amir

اشتباه حساب کردید.
بیشتر از ۲۰ درصد افزایش نداشتن.

۳۸ درصد اشتباس.

amir
مهر ۲, ۱۳۹۸ ۱۱:۵۲ ب٫ظ

من امروز انتخاب واحد کردم.در برگه انتخاب واحد برای هر درس دو واحدی نظری ۶۸۷۹۲۷۱ ریال و برای هر درس دو واحدی جبرانی ۱۸۴۴۷۲۱ ریال ثبت شده بود.خودم هم تعجب کردم.وارد سایت هم که شدم در قسمت مربوط به شهریه همین ارقام وجود داشت و نیز برای هر واحد پایان نامه نیز ۲۳۳۵۰۹۵۸ ریال درج شده بود.با توجه به اینکه در سایر دانشگاهها حداکثر افزایش ۲۰ درصدی اعمال شده است و اینکه مسئولین بلند پایه دانشگاه آزاد باره اعلام کرده اند امسال افزایش بیش از ۲۲ درصد ممنوع است به نظر شما باید به کجا اعتراض کنم.

آریان، دانشجوی سال دوم دکتری
مهر ۳, ۱۳۹۸ ۱:۵۸ ق٫ظ
پاسخ به  amir

اشتباه شما اینجاست که مبلغ سال ۹۷ رو نمیدونی.
اگر مبالغ سال ۹۷ رو بدونی، دقیقا افزایش ۲۰ درصد هست.

مثلا قزوین افزایش ۲۰ درصدی داده.
علوم و تحقیقات افزایش ۱۶ درصدی.

شما مبالغ ۹۷ رو بنویس، بعد ۲۰ درصد بهش اضافه کن، میشه همینا. من دقیقا همه رو حساب کردم. مشکلی نداره.

amir
مهر ۳, ۱۳۹۸ ۶:۲۵ ق٫ظ

مبالغ سال ۹۷ برای همه ی دانشگاهها یکسان بوده،چه دلیلی می تونه داشته باشه که شهریه سال ۹۷ یک دانشگاه درجه ۳ حتی از شهریه دانشگاههای تهران نیز بیشتر باشه؟

amir
مهر ۲, ۱۳۹۸ ۱۱:۵۵ ب٫ظ

ببخشید اعداد مربوط به هر یک واحد میباشند.

مهسا
مهر ۲, ۱۳۹۸ ۳:۱۲ ب٫ظ

سلام آقای آریان برای دروس جبرانی برای معادل سازی ک دیگ نمیخواد بالای ۱۴باشه چون دروس جبرانی میگن فقط نمره قبولی باید بیاری ک قبول شی جز معدل نیست پس برا معادلسازی هم اگ ۱۴باشه قبول؟

آریان، دانشجوی سال دوم دکتری
مهر ۲, ۱۳۹۸ ۱۰:۲۱ ب٫ظ
پاسخ به  مهسا

سلام. اینو دقیق نمیدونم ولی دروس اصلی رو میدونم باید ۱۶ یا بالاتر باشه.

به صرف نمره قبولی ۱۴ که نمیشه چیزی رو اثبات کرد.
چون نمره قبولی دروس اصلی هم ۱۴ هست.

با مدیر گروهتون صحبت کنید.

بارانا
مهر ۱, ۱۳۹۸ ۹:۱۷ ق٫ظ

دوستان علوم و تحقیقات کلاسا تشکیل شد؟

آریان، دانشجوی سال دوم دکتری
مهر ۱, ۱۳۹۸ ۱۱:۴۸ ق٫ظ
پاسخ به  بارانا

بله.

لیلا
شهریور ۳۱, ۱۳۹۸ ۸:۱۱ ب٫ظ

سلام
در مورد جبرانی دروس دانشگاه آزاد قانون اینطوریه که اگر درصد تخصصی آزمونتون بیشتر از ۳۳٫۳۳ درصد باشه فقط ۴ واحد زبان و روش تحقیق رو میدن در غیر اینصورت به همه ۱۰ واحد جبرانی رو میدن
در مورد بدون آزمونها هم تقریبا به همشون ۱۰ واحد رو میدن

محمدبه دوستان دکتری مالی
شهریور ۳۰, ۱۳۹۸ ۱:۱۶ ق٫ظ

سلام دوستانی که دکتری مالی قبول شدند و یا قبول نشدند در صورت امکان تراز رشته شهر های دکتری مالی که در کارنامه شان درج شده را جهت کمک و راهنمایی افرادی که برای سال بعد برنامه ریزی نموده اند (مثل بنده ) را اعلام بفرمایند
با هم مهربان باشیم

مهسا
شهریور ۲۸, ۱۳۹۸ ۱۰:۳۱ ق٫ظ

سلام آقای آریان
ببخشید دروس جبرانی دوره دکترا چند واحد هست هشت یا ده؟دروس جبرانی دانشگاه ب دانشگاه فرق داره؟من دانشگاهی ک امسال قبول شدم شش واحد بهم دادن میگن ترمی شش واحد ما میدیم اما دانشگاهی ک ترم قبل بودم هشت واحد ده واحد میدادالان این دانشگاه میگه ن شما بیای دانشگاه ما سه ترم دیگ باید بیای اما دانشگاهی ک ترم قبل بودم فقط ترم دیگه رو دارم الان چیکار کنم؟یعنی هزینه خیلی ضرر میکنم؟بعد جالب دروس جبرانی ک اونجا گذروندم اینجا نداره و ی درسهایی جبرانی دیگه دارن. حالا چیکار کنم؟

آریان، دانشجوی سال دوم دکتری
شهریور ۲۸, ۱۳۹۸ ۸:۴۹ ب٫ظ
پاسخ به  مهسا

جبرانی ۱۰ واحده.
بعضی جاها همشو ترم اول میدن، بعضی جاها بعضیاشو ترم اول میدن و بعضیاشو ترم دوم میدن.

جبرانی های بنده رو کاملا پذیرفتن در دانشگاه جدید.
دوتا از درس های دکتری رو هم کاملا پذیرفتن.
فقط یکی از دروس دکتری مونده که مدیر گروه گفت بابتش درخواست بدم. بنده هم درخواست دادم، منتظر پاسخ گروه تخصصی هستم. احتمالا تایید میشه.

ناشناس
شهریور ۲۵, ۱۳۹۸ ۷:۳۷ ب٫ظ

سلام منظور از شهریه ثابت چیه واینکه شهریه رشته حقوق ازاد چقدره لطفا جواب بدین

ناشناس
شهریور ۲۵, ۱۳۹۸ ۷:۲۶ ب٫ظ

سلام منظور از شهریه ثابت چیه و اینکه شهریه رشته حقوق ازاد چقدره؟

شادی
شهریور ۲۵, ۱۳۹۸ ۶:۴۲ ب٫ظ

سلام دکتر آریان شروع کلاسهای علوم و تحقیقات از این هفته است؟

آریان، دانشجوی سال دوم دکتری
شهریور ۲۶, ۱۳۹۸ ۰:۰۸ ق٫ظ
پاسخ به  شادی

سلام.
نه این هفته خبری نیست.
امروز دانشگاه بودم.

شادی
شهریور ۲۶, ۱۳۹۸ ۰:۳۲ ق٫ظ

ممنون اخه دیدم سایت شروع کلاسها رو از ۲۳ام زده

آریان، دانشجوی سال دوم دکتری
شهریور ۲۶, ۱۳۹۸ ۶:۵۵ ب٫ظ
پاسخ به  شادی

آره نوشته ولی اون مهم نیست.

شادی
شهریور ۲۷, ۱۳۹۸ ۴:۳۲ ب٫ظ

البته من امروز سر زدم و کلاسهای ما کامل تشکیل شد البته دانشکده علوم انسانی هستم

بارانا
شهریور ۲۶, ۱۳۹۸ ۵:۰۵ ب٫ظ

سلام وقتتون بخیر، به نظرتون هفته اول مهر کلاسا تشکیل میشن؟ من سه شنبه ها کلاس دارم یعنی دوم مهر

آریان، دانشجوی سال دوم دکتری
شهریور ۲۶, ۱۳۹۸ ۶:۵۵ ب٫ظ
پاسخ به  بارانا

خودمم یکشنبه ها کلاس دارم.
هفته بعد ۳۱ شهریور.
نمیدونم تشکیل میشه یا نه، ولی احتمالا سری بزنم.

کامپیوتر هوش مصنوعی
مهر ۱, ۱۳۹۸ ۱:۴۱ ب٫ظ

کل کلاساتون تو یه روزه؟

علی
شهریور ۲۴, ۱۳۹۸ ۱:۳۱ ب٫ظ

دوستان شهریه ها خیلی بالا رففته. بنظر من که دوره دکتری رو تازه سپری کردم و تجربه دارم تصمیم خودتون رو همین اول یا طی یکی دو ماهه بگیرید وقتتون رو تلف نکنید.برخی از دوستام تا امتحان جامع رفتن و دیگه ادامه نداند. درس ها رو میشه یه جورایی پاس کرد اتفاقا ساده ترین بخش دکتری همن دروس هست ولی وقتی به پایان نامه میرسی هزینه بالای پایان نامه و تصویب پایان نامه و مقاله آدم رو دلسرد میکنه. حالا شما رفت و آمد رو بذار کنار این سخت ها. من خودم چون کارمند بودم مشکلی نداشتم ولی کسی که کار نداره و سنش جا داره من پیشنهاد میکنم برید کشور خارجی اوون هم اروپا یا استرالیا اوونجا میتونید حین تحصیل کار پاره وقت داشته باشید. یه سابقه برای ماندن در خارج خواهید داشت. بنظرم امتحانش بهتر از امتحان کردن دوره دکتری آزاد تو ایران هست.

مهسا
شهریور ۲۳, ۱۳۹۸ ۱۰:۰۶ ق٫ظ

سلام آقای آریان وقت شما بخیر.
ببخشید من ی مشکلی برام پیش اومد نیاز ب راهنمایی دارم . من سال گذشته دکترا آزاد قبول شدم فقط یک ترم رفتم و یک ترم مرخصی گرفتم الان دانشگاه آزاد شهر نزدیک قبول شدم رفتم اون دانشگاه مسول نقل و انتقالات گفتن یکی از درسها چون نمرت ۱۴معادلسازی نمیشه اما بقیه میشه اما مدیر گروه رشته گفتن معادل‌سازی میشه حالا نمیدونم کدوم راست میگن ؟من نمیتونم هر هفته برم کلاس بخاطر همین استاد اون درس ناراحت شدن وگفتن من نمره کم میکنم ک ترمعای دیگ حتما بیای کلاس بخاطر همین موضوع نمیتونم برم اون دانشگاه چون اون استاد میگه حتما باید سر کلاس هر هفته باشی.
مشکل دیگ این ک این دانشگاه ک الان قبول شدم چهارتا از درسهام ساعت کلاس تداخل داره گفتم حاضرم یک هفته سر این کلاس باشم هفته دیگه اون کلاس چون راه نزدیک اما مدیرگروه گفتن سیستم خطا میده موقع انتخاب رشته. آیا اگ با رییس دانشگاه صحبت کنم امکانش هست اجازه بده؟ممنون میشم راهنمایی کنید.

آریان، دانشجوی سال دوم دکتری
شهریور ۲۳, ۱۳۹۸ ۵:۳۶ ب٫ظ
پاسخ به  مهسا

درست گفتن. برای دکتری زیر ۱۶ معادل سازی نمیشه حتی اگه ۱۵.۷۵ هم باشه. خودم بخشنامه اش رو دیدم.

تداخل ساعت درسی هم اگر قبول کنن، میتونی یکی از کلاس ها رو نصفه بری. مثلا اگر اولی ۱ تا ۳ هست و دومی ۲ تا ۵
میتونی خودت یه جوری هماهنگ کنی خودت رو

در غیر این صورت، درس دیگری رو با هماهنگی استاد راهنما بردارید.

مهسا
شهریور ۲۴, ۱۳۹۸ ۰:۰۳ ق٫ظ

سپاس

بهراد
شهریور ۲۰, ۱۳۹۸ ۲:۲۴ ب٫ظ

آقای آریان سلام
من استعداد درخشان قبول شدم و فقط ۴ واحد پیش دارم (زبان تخصصی و روش تحقیق)
برای ترم یک مدیرگروه ، زبان تخصصی رو به همراه ۴ درس تخصصی برام معرفی کرد و برای دروس تخصصی با دانشجویان ورودی ۹۷ باید سر کلاس بروم
امروز موقع انتخاب رشته برای دو درس تخصصی پیام میده که ” عدم تطابق سال ورود-ورودی ۹۸ و محدودیت از ۹۷ تا ۹۷”
همچنین برای درس زبان تخصصی هم پیام میده” آیین نامه ۴۷- تداخل امتحان با فلان درس”
به دلیل مسافت و شاغل بودن، تلفنی موضوع رو جویا شدم و رییس اداره اموزش گفت: حضوری باید مراجعه کنید.
حالا سوالم از جنابعالی اینه که برای رفع مشکل فوق میتونم موقع حذف و اضافه مراجعه کنم؟
ممنونم از دکتر آریان و هرکسی که بتونه من رو راهنمایی کنه.

آریان، دانشجوی سال دوم دکتری
شهریور ۲۲, ۱۳۹۸ ۲:۳۹ ق٫ظ
پاسخ به  بهراد

تداخل امتحان که یعنی امتحان دوتا درس دقیقا در یک روز و یک‌ ساعت هست.

برای خودمم سیستم اعلام میکنه که ظرفیت یکی از درس ها پر شده. باید شنبه حضوری مراجعه کنم.

شما هم حضوری مراجعه کنید تا اگر تداخل امتحان وجود داره، یا تاریخ امتحان رو تغییر بدن یا درس شما رو عوض کنن.

بهراد
شهریور ۲۲, ۱۳۹۸ ۴:۰۹ ب٫ظ

خیلی ممنون از پاسخ جنابعالی
یعنی نظرتون اینه که تا موقع حذف و اضافه صبر نکنم؟
شغل و بعد مسافت واقعا برای این کار کوچیک برام سختی ایجاد می کنه

آریان، دانشجوی سال دوم دکتری
شهریور ۲۲, ۱۳۹۸ ۵:۲۶ ب٫ظ
پاسخ به  بهراد

به هر حال معمولا اینجور مشکلات با مراجعه حضوری قابل رفع هستش. در زمان‌ حذف و اضافه هم امکانش هست، فقط ممکنه‌ یک جلسه از کلاس رو از دست بدید.

حسین
شهریور ۲۹, ۱۳۹۸ ۹:۲۸ ب٫ظ

سلام دکتر وقتتون بخیر.تخفیف مناطق محروم رو چطوری واسه دکتری بگیریم.باتشکر

مهسا
شهریور ۲۳, ۱۳۹۸ ۹:۵۵ ق٫ظ

سلام آقای آریان توروخدا راهنمایی کنید ممنون میشم.
من همونی هستم ک دکترا سال قبل دانشگاه آزاد خوندن یک ترم رفتم و یک ترم مرخصی گرفتم الان هم قبول شدم برا ی دانشگاه آزاد شهر دیگه . حالا ک میخوام انتقالی بگیرم برا ثبت نام یکی از درسهام ۱۴هست استاد بخاطر حاضر نبودند در کلاس نمره کم کرد ساده ترین درس. سخت ترین درسها با نمره ۱۹.۱۸پاس شدم این درس ساده بخاطر لستاد۱۴.از دانشگاهی ک قبول شدم الان پرسیدم قسمت نقل و انتقالات میگه معادل سازی این درس نمیشه اما قسمت آموزش گفت میشه دیگه حالا نمیدونم کدوم راست گفتن. این حالا مشکلی نیست. مشکل ی چیز دیگه هست راستش درسهایی ک این ترم این دانشگاه باید بگیرم چهارتاش تداخل داره ساعت کلاسش اما امتحانشون تاریخ ها متفاوت. میگن سیستم خطا میزنه اگ بخوای انتخاب واحد کنی . آیا اگ با رییس دانشگاه صحبت کنم میتونه کاری کنه ک من این درسها بگیرم یک هفته سر این کلاس یک هفته سر اون کلاس برم ؟امکانش هست؟کسی نیست راهنمایی کنه. آخه من این همه شهریه ثابت بدم بخاطر فقط سه تا درس؟انصافه؟درسته؟

آریان، دانشجوی سال دوم دکتری
شهریور ۲۳, ۱۳۹۸ ۵:۳۹ ب٫ظ
پاسخ به  مهسا

بله خاطرم هست.
بالا پاسخ دادم.

سهند
شهریور ۱۹, ۱۳۹۸ ۹:۳۵ ب٫ظ

اقای اریان
سلام
شما که یک سال در دانشگاه ازاد تحصیل کردید، میشه بفرمایید ایا کلاس های جبرانی دکتری با ارشد مشترکه؟
در واحد ازاد شهر ما، ارشد رشتمون هست ولی دکتری نه ایا میشه دروس جبرانی رو در ترم های اتی(به غیر از ترم اول) بگذرانیم ، که امکان مهمانی داشته باشیم؟یا پیش نیازی داره که باید رعایت بشه؟
و اینکه چطور از استاد راهنماتون به شناخت رسیدید که انتخابش کردید؟تعریف دانشجوها، بررسی مقالات، حوزه تخصصی؟

رامین
شهریور ۲۱, ۱۳۹۸ ۷:۳۲ ق٫ظ
پاسخ به  سهند

دردانشگاه ما که جداهست فکرنکنم جایی باارشد کلاس مشترک بذارن

سهند
شهریور ۲۱, ۱۳۹۸ ۹:۱۴ ق٫ظ
پاسخ به  رامین

ممنون

آریان، دانشجوی سال دوم دکتری
شهریور ۲۲, ۱۳۹۸ ۲:۴۲ ق٫ظ
پاسخ به  سهند

درسته اسم درس جبرانیه و در واقع دروس کارشناسی ارشده ولی تا حالا ندیدم جبرانی ها مشترک برگزار بشه.

اما خود دروس اصلی دکتری رو دارن با کارشناسی ارشد به طور مشترک برگزار میکنن.

شناخت استاد راهنما پارامترهای مختلفب داره.
من حدود ۲ سالی هست که ایشون رو میشناسم.

اذر
شهریور ۱۹, ۱۳۹۸ ۱۱:۱۴ ق٫ظ

بچه ها ممنون جواب دادید. من دانشگام دولتی. درس جبرانی هم ندارم. یه سوال دیگه هم داشتم. از بین درسای اختیاری، به دلخواه خودم میتونم درس بردارم یا دانشگاه؟ میشه اینم بگید. ممنونم

منصور دکترای سازه شریف (سعید روزهای انتظار)
شهریور ۲۱, ۱۳۹۸ ۱:۱۳ ق٫ظ
پاسخ به  اذر

سلام
مبارک باشه
دروس اختیاری رو باید با هماهنگی و تایید استاد راهنما و سپس گروه بردارید

آریان، دانشجوی سال دوم دکتری
شهریور ۲۲, ۱۳۹۸ ۲:۴۳ ق٫ظ
پاسخ به  اذر

با تایید استاد راهنما انتخاب کنید.

مائدہ
شهریور ۱۹, ۱۳۹۸ ۸:۲۳ ق٫ظ

سلام
ھزینہ رشتہ حقوق دانشگاہ ازاد کسی میدونہ چقدرہ ؟؟

اعظم
شهریور ۲۰, ۱۳۹۸ ۴:۴۱ ب٫ظ
پاسخ به  مائدہ

ترمی حدود ۱۰ تا ۱۱ میلیون .

mohammad khosravi
شهریور ۱۹, ۱۳۹۸ ۲:۴۱ ق٫ظ

سلام من رفتم برا ثبت نام ولی وقتی هزینه رو دیدم واقعا پشیمون شدم الان هم تصمیم گرفتم که انصراف بدم خداییش این همه هزینه بابت چه خدماتیه ؟؟؟؟؟

علی
شهریور ۲۴, ۱۳۹۸ ۱:۱۴ ب٫ظ
پاسخ به  mohammad khosravi

خوبه که تصمیم گرفتید. برخی یکی دو ترم میرن هزینه میدن بعد انصراف میدن.

اذر
شهریور ۱۸, ۱۳۹۸ ۸:۳۴ ب٫ظ

بچه ها سلام. من میتونم درسای تیوری دکتری رو بجای ۳ ترم ۲ ترم تموم کنم؟

منصور دکترای سازه شریف (سعید روزهای انتظار)
شهریور ۱۸, ۱۳۹۸ ۱۰:۱۵ ب٫ظ
پاسخ به  اذر

سلام
این بستگی به سیاست دانشگاه داره.
در خیلی از دانشگاه های دولتی این دروس در ۲ ترم انجام میشه ولی دانشگاه آزاد بخاطر گرفتن شهریه بیشتر تقریبا هرگز این اجازه رو به شما نمیده وبا دادن دروس جبرانی و محدود کردن دروس اصلی انتخابی طول دوره رو طولانی تر میکنه

آریان، دانشجوی سال دوم دکتری
شهریور ۱۹, ۱۳۹۸ ۱:۴۱ ق٫ظ
پاسخ به  اذر

اگر از اون ۶ واحد جبرانی معاف بشید و فقط ۴ واحد جبرانی شامل حال شما بشه، بعدش باید ۱۵ یا ۱۸ واحد دیگه بردارید.

اگر به جای ۱۸ واحد، ۱۵ واحد انتخاب کنید با اون ۴ واحد میشه ۱۹ واحد.

با توجه به اینکه در هر ترم دکتری میشه ۱۰ واحد برداشت
در دو ترم میشه جمعا ۲۰ واحد برداشت

شما باید ترم اول رو ۴ واحد جبرانی و ۶ واحد اصلی بردارید
ترم دوم هم ۹ واحد نظری
جمعا میشه ۱۹ واحد در دو ترم

کسانی که جبرانیشون به جای ۱۰ واحد، ۴ واحد هست، عملا میتونن دو‌ ترمه تمومش کنن و ترم سوم آزمون جامع بدن.
دقیقا مثل دانشگاه های دولتی

مشکل اینجاست که افراد خیلی کمی هستن که جبرانیشون ۴ واحدی باشه.

امیدوار
شهریور ۱۹, ۱۳۹۸ ۵:۰۱ ب٫ظ

سلام
دکتر آریان لطفا راهنمایی بفرمائید.
بنده فرم اطلاعات اینترنتی رو پر کردم ولی پرداخت وجه و انتخاب واحد نداشتم. آیا برای انصراف لازم هست که اقدامات خاصی رو انجام بدم یا خودبخود حذف می شم؟
تلفن های دانشگاه اصلا پاسخگو نیستن نه درخصوص شهریه ها و نه در مورد روز تشکیل کلاسها.

آریان، دانشجوی سال دوم دکتری
شهریور ۱۹, ۱۳۹۸ ۸:۲۴ ب٫ظ
پاسخ به  امیدوار

نیازی به کار خاصی نیست.

امیدوار
شهریور ۱۹, ۱۳۹۸ ۹:۴۳ ب٫ظ

سپاسگزارم

خرگوش تپه
شهریور ۱۸, ۱۳۹۸ ۷:۲۲ ب٫ظ

یکی بگه این شهریه ها دقیقا بابت چه خدماتیه؟ مگه خدمات غیبی هم هست که ما نمی‌بینیم؟ این شهریه بابت کدوم هزینه هاست؟

آریان، دانشجوی سال دوم دکتری
شهریور ۱۸, ۱۳۹۸ ۲:۳۳ ب٫ظ

علوم و تحقیقات ۱۶ درصد اضافه کرده.
قزوین ۲۰درصد.

اختیار دادن به دانشگاه ها که خودشون میزان افزایش رو تعیین کنن.

گلنار
شهریور ۱۸, ۱۳۹۸ ۲:۰۲ ب٫ظ

دوستان در مورد تراز مثلا ۵۰۰ که گفتم بهتون یکی از بهترین دانشگاههای کشور در سخترین رشته پذیرفته شده که حرفم عین واقعیت بود من توضیحات دادم و اشاره کردم اما شما ها خیلی راحت میتونید برید سازمان سنجش و جویا بشید و بررسی کنید به حرف من اکتفا نکنید بی عدالتی این هست که فردی با تراز مثلا مثلا ها ۵۰۰من تراز دقیق رو نگفتم برید در بیارید خودتون چند بوده تا روز مصاحبه حتی مقاله نداشته باشه نه مدرک زبان و حتی دروس تخصصی هم افتاده باشه در بهترین دانشگاه کشورروزانه پذیرفته بشه اما کسی با تراز نزدیک ۵۰۰۰ با رزومه عالی پذیرش نشه به حرف من استناد نکید برید خودتون بررسی کنید سازمان سنجش هست قانون هم هست

اکبر
شهریور ۲۱, ۱۳۹۸ ۱۱:۴۲ ق٫ظ
پاسخ به  گلنار

تراز کسی که ۵۰۰۰ بوده رد شده باشه از عجایب است. ان شاءالله مرحله تکمیل ظرفیت قبول می شوید.احتمالا اون نفری که می فرمایید سهمیه داشته.

رامین
شهریور ۱۸, ۱۳۹۸ ۸:۰۸ ق٫ظ

دانشجویان علوم پزشکی ازاد یه کمپین راه انداختن به نام نه به افزایش شهریه ۲۲درصدی.یک نامه هم به دکترولایتی زدن که توی خیلی از سایتها وخبرگزاری هم اومده .اونا درخواست افزایش ۱۰درصدی رونهایت دادن.ا

اکبر
شهریور ۲۱, ۱۳۹۸ ۱۱:۴۸ ق٫ظ
پاسخ به  رامین

از سال آینده که باز درصد شهریه گران تر شود و مثلا برسد به مرز ۱۵ میلیون تومان،دیگر کسی به سمت آزاد نمی آید.

دکتر
شهریور ۱۸, ۱۳۹۸ ۰:۲۷ ق٫ظ

یعنی چی که در این شرایط سخت این درصد اضافه بشه. به نظر من که دانشجویان دکتری باید کاری کنند. خدمت خاصی در پایان نامه جز مشاوره استادان ارایه نمیشه پس شهریه ثابت اینجا بی معناس. کسی حقوق خونده دکتری که بتونه حق ما رو بگیره که داریم سه ترم الکی شهریه ثابت میدیم؟ اونم در این شرایط که باید اتفاقا به دلیل اتفاقات ناخواسته سیاسی مثل تحریم ها که دست ما نبوده دچار تورم و به عبارتی مالیات پنهان شدیم.(ما به طور ناخواسته در این دو سال اخیر از قدرت خریدمان کم شده و به صورت پنهان مالیات دادیم ) اینجا دیگه باید کم کنن شهریه رو نه زیاد ( مالیات گرفته شده ازمون باید اینجا کم کنن شهریه رو ). واقعا بچه های دکتری حقوق و یا کسی که قانون سرش میشه نداریم پیگیری کنه ؟و این روند رو عوض کنه.
همه جای دنیا بین درامد بعد تحصیل و هزینه تحصیل نسبتی میچینن .. و هزینه ها بر اساس درامد انتظاری بعد از فارغ التحصیلیه نه که دیمی هر چی بخوان و اونم در این شرایط که اینده گنگه و انتظار و امیدی به اینده نیست و یا کمه.
به نظر من که اعتراض حقوقی از طریق شکایت حقوقی که کارساز باشه نیازه.

حسن
شهریور ۱۷, ۱۳۹۸ ۱۰:۲۱ ب٫ظ

دوستان سلام.این آخرین پستی هست که اینجا می ذارم.ولی خواهش می کنم،تمنا می کنم،التماس می کنم هم خودتون و هم همه کسایی که این پست رو درآینده می خونن یابهشون دسترسی دارید و هم بچه های سال های آینده خواهشا،تمناان،لطفا،تو رو خدا، اگر دانشگاهی رو بنا به هر دلیلی(هزینه،دوری راه،سطح پایین بودن از نظر شما یا هر دلیل دیگه ای)نمی خواید برید و نمی خوان برن تو انتخاب رشته نزنید و نزنن.شاید اون دانشگاه برای یکی که تو اون استانه یا توان مالیش می رسه یا به سطحش قانعه بهترین ایده آل باشه.با اشتباه انتخاب رشته کردنمون جلوی تحقق آرزوهای دیگران رو نگیریم.بازم خواهش می کنم،تمنامی کنم به هرکس خواستید مشاوره بدید یا برای سال بعد خواستید انتخاب رشته کنید فقط جایی رو انتخاب کنید که درصورت قبولی حتما می رید.به فکر دیگران که هزاران کیلومتر دورتر دارن زندگی می کنن هم باشید.برای همیشه به خدا می سپارمتون و براتون آرزوی خیر می کنم.

خلیل
شهریور ۱۷, ۱۳۹۸ ۴:۴۲ ب٫ظ

رئیس دبیرخانه هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان با اشاره به کاهش حداکثر ۵۰ درصدی شهریه در مناطق محروم در این دانشگاه، گفت: امسال در مجموع ۲۱۹ درخواست برای کاهش شهریه به ما ارائه شد که با ۱۴۸ مورد از این درخواست‌ها موافقت شد.

شاه حسینی
شهریور ۱۷, ۱۳۹۸ ۳:۵۰ ب٫ظ

جناب آریان عزیز، سلام و تشکر از زحماتی که شما برای گروه می کشین،‌ممنون می شوم اگر به این سوال من جواب بدین،‌ من یکی از رشته های علوم انسانی یکی از شهرهای استان تهران را قبول شدم البته وضعیت نمره ام چندان تعریفی نداشت از نظر خودم، آیا من می توانم در سامانه منادا برای انتقالی به یکی از واحدهای تهران و یا ع ت و یا کرج انتقالی بگیرم؟ کی باید اقدام کنم در صورت قابل انجام شدن؟ سپاسگزارم

Sad
شهریور ۱۷, ۱۳۹۸ ۲:۳۶ ب٫ظ

ببخشید دوباره سوال میکنم.به ما دو واحد درس تخصصی دادن و ۴ واحد پیش نیاز و ۴ واحد هم انتخابی.هزینه هاش رو میشه بگید چطور محاسبه میشه؟

رامین
شهریور ۱۷, ۱۳۹۸ ۸:۳۰ ب٫ظ
پاسخ به  Sad

شهریه ثابت که حدود ۵۸۰۰هست .شهریه متغیر واحدهای تخصصی وانتخابی حدود ۶۰۰وواحدهای پیش هم فکرکنم نزدیک ۳۰۰باشه.یک مبلغی هم بابت خدمات اموزشی ترم ۱میگیرن که دقیقش ذوتوی پست های پایین گذاشتن

کامپیوتر هوش مصنوعی
شهریور ۲۰, ۱۳۹۸ ۷:۵۹ ق٫ظ
پاسخ به  Sad

بستگی به رشته و دانشگاهتون داره. برا ما گفتن ثابت ۹۱۵۰، متغییر ۶۰۰ و جبرانی ۱۷۰ تومن

Sad
شهریور ۱۷, ۱۳۹۸ ۲:۲۷ ب٫ظ

سلام
از بچه ها و جناب آریان کمک میخاستم.
کسی میدونه هزینه ترم اول در کل برای رشته های انسانی حدودا چقدر میشه؟ده واحد بهمون ترم اول دادن طبق برنامه.بنده علوم تحقیقات قبول شدم.ممنون میشم اگه کسی اطلاع داره دقیق کمک کنه چون واقعا هزینه ثبت نام زیاد هست.من حساب کردم شد ۱۰ میلیون و خورده ای درسته؟
تشکر

امین
شهریور ۱۷, ۱۳۹۸ ۳:۰۳ ب٫ظ
پاسخ به  Sad

سلام خب اگه قبول شدین در صورت ثبت نام که همه چیز واضح و روشن در اختیار شما قرار میگیره؛میزان شهریه ثابت و متغیر؛برگه انتخاب واحد همه چیز عنوان شده.

الهه
شهریور ۱۷, ۱۳۹۸ ۳:۲۶ ب٫ظ
پاسخ به  Sad

با سلام . طبق مواردی که برای شهریه دانشجویان دکتری ورودی ۹۸ اعلام شده به شرح زیر است
رشته های فنی مهندسی برای ۸ واحد نظری:
شهریه ثابت ۸۵/۸۰۸/۸۰۳ریال
شهریه متغیر ۸ واحد نظری ۴۵/۸۶۱/۱۷۲ ریال
شهریه ثابت و متغیر۱۳۱/۶۶۹/۹۷۵ریال

رشته های علوم انسانی برای ۸واحد نظری:
شهریه ثابت ۵۷/۳۷۷/۵۶۰ ریال
شهریه متغیر ۸ واحد نظری ۴۵/۸۶۱/۱۷۲ریال
شهریه ثابت و متغیر ۱۰۳/۲۳۸/۷۳۲ریال
تا جایی که اطلاع دارم شهریه واحدهای جبرانی دکتری هم طبق شهریه واحدهای ارشد محاسبه میشود
امیدوارم مطالب بالا براتون مفید باشه
موفق باشید

امین
شهریور ۱۷, ۱۳۹۸ ۷:۱۹ ب٫ظ
پاسخ به  الهه

تعرفه ثابت رشته های علوم انسانی ۵۷۰۰نیس ۵۹۸۰۰۰۰تومن معادل با ۶تومن؛بنده خودم ثبت نام کردم

امین
شهریور ۱۷, ۱۳۹۸ ۷:۱۸ ب٫ظ
پاسخ به  Sad

سلام رشته ی علوم انسانی شهریه ثابت ۵۹۸۰۰۰۰خورده ای و شهریه ی دروس جبرانی واحدی ۳۳۰هزار خورده ای؛هزینه ی دروس پایه معادل با۱۲۰۰۰۰۰؛در واقع اکثرا ۸تا ۱۰واحد جبرانی باید پاس کنید به ازای۳۶واحد اصلی؛اگه وصایای امام پاس نکردین در مقاطع قبلی حتما باید وصایای امام پاس شه؛موفق باشید

tarane
شهریور ۲۲, ۱۳۹۸ ۱۰:۴۲ ب٫ظ
پاسخ به  امین

شما مقطع ارشد و نوشتید ؟ چه رشته ای ؟

Ali
شهریور ۱۷, ۱۳۹۸ ۱۱:۱۸ ق٫ظ

دوستان سلام
کلاسهای واحد علوم تحقیقات از کی شروع میشه؟

امین
شهریور ۱۷, ۱۳۹۸ ۷:۲۲ ب٫ظ
پاسخ به  Ali

اکثرا هفته ی اول مهر؛برای ما ۴مهر شروع میشه؛حالا ممکنه دانشگاهها درزمینه شروع کلاس یکم تفاوت داشته باشن

امین
شهریور ۱۷, ۱۳۹۸ ۷:۲۳ ب٫ظ
پاسخ به  Ali

بامدیر گروهتون صحبت کنید

Ali
شهریور ۱۷, ۱۳۹۸ ۱۰:۰۹ ب٫ظ
پاسخ به  امین

خیلی ممنونم آقای امین

مقاومت مصالح
شهریور ۱۷, ۱۳۹۸ ۱۰:۰۴ ب٫ظ
پاسخ به  Ali

جمعه صبح

رامین
شهریور ۱۷, ۱۳۹۸ ۱۱:۱۶ ق٫ظ

درباره هزینه انصراف توضیح زیرشاید کارگشاباشه:
اگرتا۳۰مهرانصراف داده شود هزینه ای دریافت نمی گردد.
اگرتا ۳۰اذرانصراف داده شودنصف شهریه اون ترم کسرومابقی پرداخت می شود.
فرمول هزینه انصراف : (۷-تعدادنیمسالهای ثبت نام شده )*نصف شهریه پایه

امین
شهریور ۱۷, ۱۳۹۸ ۱۱:۴۴ ق٫ظ
پاسخ به  رامین

زمانی که ثبت نام اولیه صورت بگیره بعد از چن روز انصراف بدیم درصورت پرداخت شهریه ثابت چقد زمان میبره دانشگاه شهریه ثابت رو بگردونه به حساب داوطلب؟

رامین
شهریور ۱۷, ۱۳۹۸ ۱۲:۱۲ ب٫ظ
پاسخ به  امین

تاقبل ۳۰مهرکل شهریه باید مستردشودولی اینکه چقدرزمان میبره بستگی به اون دانشگاه داره

سجاد اقایی
شهریور ۱۷, ۱۳۹۸ ۱۱:۱۱ ق٫ظ

بنده ورودی ۹۶ پرستاری خودگردان هستم شهریه ام شده هشت میلیون و دویست هزار تومان ناقابل .من اگ میدونستم اینجوری میخان مارو بدوشن عمرا ثبت نام میکردم

ناشناس
شهریور ۱۷, ۱۳۹۸ ۱۰:۱۱ ق٫ظ

سلام
امروز برای ثبت نام رفتم رشته حسابداری
شهریه ثابت ۶ میلیون تومان
درس اصلی هر واحد ۶۰۰ هزار تومان
درس جبرانی هر واحد ۳۰۰ هزار تومان
مسئول ثبت نام گفت فعلا ۸ میلیون واریز کن تا بعد
۲۵ میلیون هم سفته باید بدهیم
ترم اول به هیچ وجه تسهیلاتی به دانشجویان داده نمیشه
به نظزم دانشگاه آزاد نماد تجارت آزاد هست اش و به هیچ وجه نمی توان اسم یک موسسه آموزش عالی رو بهش داد

سهند
شهریور ۱۷, ۱۳۹۸ ۸:۲۹ ق٫ظ

به دکتر آریان
سلام من امسال تهران جنوب قبول شدم.انتخاب دومم. میخوام در سایت منادا به علوم تحقیقات انتقالی بگیرم. در گام دوم ثبت نام گفته شده فقط ایثارگران میتونند ثبت نام کنند.این قابل پیگیری هست که ما با سهمیه عادی امکان انتقال داریم در بدو پذیرش داریم یا خیر؟
بارها این مورد رو در پرسش و پاسخ های سایت دیدم که:
اگر ترم مهر رو اصلا در دانشگاه آزاد ثبت نام نکنید و ترم بهمن برای اولین بار برای ثبت نام برید هیچ شهریه ای بابت ترم مهر پرداخت نمی کنید و نیمسال دوم میشه ترم یک .
در یکی از صفحات دیدم که گفتید باید شهریه ثابت ترم مهر پرداخت بشه و یک ترم مرخصی برامون منظور میشه
الان کدوم درسته؟
سپاس

آرش
شهریور ۱۷, ۱۳۹۸ ۲:۰۶ ق٫ظ

سلام، شهریه امتحان جامع چقدره؟ ۹۶؟ ۹۷؟ ۹۸؟ برای رشته های علوم انسانی، اقتصاد، و اگه کسی امتحان جامع و به هر دلیلی پاس نکنه دفعه دوم هم باید شهریه و کامل بده؟ چون مثلا برای تمدید پایان نامه ارشد فقط نصف شهریه ثابت بود .

کبوتر
شهریور ۱۷, ۱۳۹۸ ۰:۲۷ ق٫ظ

کسی اطلاع داره شهریه پردیس بیشتره یا آزاد؟

محمود
شهریور ۱۷, ۱۳۹۸ ۱:۵۶ ق٫ظ
پاسخ به  کبوتر

خیلی زیاد شده چه خبره شهریه ثابت۹ میلیون تومن!!! انصاف هم خوب چیزیه

محبوبه
شهریور ۱۸, ۱۳۹۸ ۹:۴۳ ب٫ظ
پاسخ به  کبوتر

فکر میکنم باهم تفاوت زیادی ندارند.من هم پردیس و ازاد قبول شدم برای رشته من پردیس ۱۰۵ تومن و از دانشجوهای ازاد هم سوال کردم همین میشه در اخر

ناشناس
شهریور ۱۶, ۱۳۹۸ ۱۰:۳۳ ب٫ظ

سلام.دوستان بنده ارشد بهشتی خواندم ولی همچنان بیکارم…

هادی
شهریور ۲۶, ۱۳۹۸ ۲:۵۸ ق٫ظ
پاسخ به  ناشناس

حیف چی بگیم واقعا

زیبا
شهریور ۱۶, ۱۳۹۸ ۶:۵۸ ب٫ظ

سلام بچه ها مگه تو اخبار نگفتند که دانشگاه ازاد شهریه نمیگیره تا اخر که فارغ التحصیل شدن به صورت وام قرض الحسنه بپردازند

Atefe
شهریور ۱۶, ۱۳۹۸ ۴:۰۹ ب٫ظ

سلام دوستان.درباره وام کسی میدونه؟البته شبانه!چه جوریه؟!چقدره؟شهریه ها خیلی زیادههههههه

دانشجوی دکتری شبانه
شهریور ۲۴, ۱۳۹۸ ۴:۳۶ ب٫ظ
پاسخ به  Atefe

سلام من شبانه دانشگاه تبریز ثبت نام کردم ۱۰۴۰۰ هزینه ثبت نام شد.نسبت به سال گذشته بیش از ۲۰ درصد افزایش داره.خیلی بی انصافن.آگه تو سامانه شون شهریه ها رو زده بودن این مبلغ رو میدیدم نمی رفتم

علی
شهریور ۱۶, ۱۳۹۸ ۲:۰۶ ب٫ظ

من ورودی دکتری مهندسی سال ۹۳ هستم. در دوره ما واحدهای پیش تعلق نمی گرفت. خود من ۴ سال دکتری رو تموم کردم. یعنی میشه بگم با حداقل هزینه. کل مجموع پرداختی من شد ۶۵ میلیون تومن. با شهریه ثابت ۴ میلیون و هر واحد تز ۱۱ میلیون. حالا خودتدن حساب کنید شماها باید چقدر پرداخت کنید. البته باید بگم من در حین کار تحصیل کردم و شهریه را تونستم تا حدی جور کنم. نمیخوام بقیه رو مایوس کنم ولی برای کسایی که تازه میخوان وارد شن احتمالا شهریه خیلیزیادتر خواهد بود. برخی به شوق تحصیل میان ولی میبینن شهریه هر ماه باید حدود ۱۵ تومن بدن بعد دو سه ترم از ادامه تحصیل منصرف میشن. همدوره هایی من علیرغم اینکه دوره ما هزینه ها کمتر از هزینه های فعلی بود ولی بدلیل هزینه بالای پایان نامه بعد امتحان جامع بیخیال تحصیل شدن. بنظر من اگر کاری ندارید یا دانشگاه دولتی قبول شوید و اگر نتونسید تحصیل در دکتری را در کشور دیگه مثل مالزی ترکیه ادامه بدید (البته هزینه های اونجا رو نمیدونم) یا حتی فوق لیسانس را در استرالیا و کانادا یا اروپا بخونید بعدش دکتری را ادامه بدید.

شاه حسینی
شهریور ۱۷, ۱۳۹۸ ۳:۵۳ ب٫ظ
پاسخ به  علی

تحصیل تو کشورهای دیگه توصیه نمی شه،‌ یکی از اعضای خانواده رفت و بعد از یک ترم برگشت،‌ هزینه ها بشدت بشدت بالاست تازه اونجا نمی تونی کار کنی، فقط هزینه تحصیل نیست،‌رفت و آمد است،‌ محل سکونت است و هزار تا هزینه که نمی شه از پسشون براومد این اشتباه را نکنین که برین کشورهای دیگه،‌ اینجا کشور خودته،‌مدرکش معتبره، می تونی کار کنی، خیلی هزینه ها را نداری و….

علی
شهریور ۲۴, ۱۳۹۸ ۱:۲۲ ب٫ظ
پاسخ به  شاه حسینی

دوست عزیز اتفاقا کشورهای اروپایی یا استرالیا و کانادا میتونید نیمه وقت کارکنید که میتونه هزینه ها رو پوشش بده در ضمن وام و فاند هم پیدا مشه. بهر حال یه امتیازی براتون هست که بعدا میتونید اونجا بمونید و کار کنید.

ایران اسلامی
شهریور ۱۶, ۱۳۹۸ ۱:۵۷ ب٫ظ

با سلام خدمت دوستان
با توجه به افزایش شهریه ها و اینکه شاید یکسری از دوستان نتوانند ثبت نام کنند امکان داره ظرفیتهای خالی دانشگاه آزاد زیاد باشه تصورم این است که تکمیل ظرفیت بگذارند البته باز هم شهریه های بالا کلا معضل هست

وسیم
شهریور ۱۶, ۱۳۹۸ ۱۲:۱۸ ب٫ظ

دوستان سلام
بنده دانشجوی دکترای مدیریت علوم وتحقیقات تهران و ورودی ۹۷می باشم،خواستم مطالبی را در مورد شهریه براتون بگم شاید به دردتون بخوره؛ شهریه ثابتمون۵میلیون،وشهریه متغیرسال۹۷هرواحد۵۰۰هزارتومان بود که برای امسال هرواحدمتغیر تقریبأ۶۳۰هزارتومان شده است،البته شهریه واحدهای عملی گرونتره و هرواحد تقریبأ۷۰۰هزارتومانه،ترم اول۱۰واحد جبرانی را گذراندیم
که شهریه واحد جبرانی هر واحد ۱۲۰هزتومان+شهریه ثابت بود که حدود۷میلیون شدو در طول دوترم هم باید ۱۸واحد دیگه بگذرانیم،بعد از آن باید امتحان زبان و امتحان جامع را نیز پاس کنیم و بعدش بریم واسه ۱۸واحد پایان نامه
دیگه خودتون حساب کنید،هرسالی وارد دانشگاه شدید تا آخر تحصیلتون شهریه ثابت تغییر نمیکنه و شهریه متغیر هم هرسال درصدی اضافه میشه،پس کلأ بجز جبرانی ها۳۶ واحد درس داریم که ۱۸واحد آن آن شامل پایان نامه و عملی می باشد،برای۱۸واحد دیگه هم کلاس تشکیل میگردد که با توجه به رشته تحصیلی واحد تئوری و عملی فرق میکند

سحر
شهریور ۱۶, ۱۳۹۸ ۱۲:۵۸ ب٫ظ
پاسخ به  وسیم

از توضیحاتتون خیلی ممنونم
فقط اگر توضیح بدین چه مقدار از هزینه ها رومی شه وام گرفت ازتون ممنون می شم

شاه حسینی
شهریور ۱۷, ۱۳۹۸ ۳:۵۶ ب٫ظ
پاسخ به  وسیم

برای رشته های علوم انسانی حدود ۱۰۰ تا ۱۲۰ میلیون تومان درمی آد البته با احتساب یک افزایش معمولی و متعارف، وام دانشگاه هم باید در زمان تحصیل با بهره بالا پس بدین،‌ واقعاٌ اگر کسی دنبال پژوهش نیست ادامه تحصیل معنایی نداره،‌با همون لیسانس هم می شه کار کرد مثل خیلی از کشورهای دنیا

سحر
شهریور ۱۶, ۱۳۹۸ ۹:۳۰ ق٫ظ

آقای آریان گرامی و سایر دوستان

می شه یکی به زبان ساده به من توضیح بده کل هزینه دکترا برای یه دانشجوی ورودی ۹۸ به طور معمول چقدر می شه ؟

*پیشاپیش از دوستانی که جوابم رو می دن بسیار سپاسگزارم*

یاس-جزا و جرمشناسی
شهریور ۱۶, ۱۳۹۸ ۱۰:۰۲ ق٫ظ
پاسخ به  سحر

من از دانشگاه ازاد پرسیدم گفتن حدود ۱۱۰ میلیون تومن در نظر داشته باشید
هزینه پردیس خودگردان بابلسر هم حدود ۷۵ الی ۸۰ میلیون

سحر
شهریور ۱۶, ۱۳۹۸ ۱۱:۲۷ ق٫ظ

خیلی ازتون ممنونم
می دونید که چه مقدارش رو وام می دن ؟

یاس-جزا و جرمشناسی
شهریور ۱۶, ۱۳۹۸ ۱۲:۴۹ ب٫ظ
پاسخ به  سحر

نه نمیدونم

امین
شهریور ۱۶, ۱۳۹۸ ۷:۰۶ ب٫ظ
پاسخ به  سحر

اینطور که گفتن هر ترمی ۴/۵تا۵تومن

رامین
شهریور ۱۶, ۱۳۹۸ ۷:۱۳ ب٫ظ
پاسخ به  سحر

یک وام وزارت علوم میده برای سال ۹۷ترمی ۲/۵بودولی امسال مثل اینکه ترمی ۳/۵شده که بعد فارغ التحصیلی اقساطش شروع میشه.یک وام هم خود ازاد داره که ۵۰% شهریه هست ولی کوتاه مدت هست

کبوتر
شهریور ۱۶, ۱۳۹۸ ۱۱:۳۳ ق٫ظ
پاسخ به  سحر

خیلی

عرفان
شهریور ۱۶, ۱۳۹۸ ۱۱:۵۸ ق٫ظ
پاسخ به  سحر

من ورودی ۹۶ دکتری ازادم ثابتم۶۶۰۰ بوده ساله ۹۷ حدود ۱۵ درصد رفت روی ثابت یعنی حدود ۱ میلیون تومن ثابت شد۷۶۰۰و امسال هم همین حدود میره رو ثابت یعنی میشه ۸۶۰۰ با این اوصاف شهریه ما هر ترم ۱۱ تومن میشد الان حدود۱۵ میلیون میشه ۴ ترم اول و برای پایان نامه هرترم ما ترمی۱۷و پانصد میشد الان حدود ۲۱ یا ۲۲ میلیون تومن میشه به عبارتی حدود ۱۲۰ الی ۱۳۰ میلیون تومن برای رشته های فنی و برای رشته های علوم انسانی احتمالاحدود صد میلیون تومن میشه

Atefe
شهریور ۱۶, ۱۳۹۸ ۴:۵۰ ب٫ظ
پاسخ به  عرفان

پایان نامتون هر ترم ۱۷ میلیون؟چجوری حساب میکنن؟تو چارت زده ۲۰ واحد پایان نامه!یعنی هرترم ما پول ۲۰ واحدو میدیم یا یه ترم میدیم دیگه از ترمای بعد فقط شهریه ثابت؟اگه میدونین جواب بدین چون واقعا تو تصمیم گیریم تاثیر داره

رامین
شهریور ۱۶, ۱۳۹۸ ۶:۱۴ ب٫ظ
پاسخ به  Atefe

پایان نامه ۱۸واحده یعنی ۳ترم ۶واحدی میدن.شهریه ثابت بعلاوه شهریه متغیرکه سه ترم طول میکشه

یاس-جزا و جرمشناسی
شهریور ۱۶, ۱۳۹۸ ۸:۰۰ ق٫ظ

واقعا به تیتر خبر در بالا صفحه توجه کنید
((افزایش شهریه بیش از ۲۲ درصد نداریم))
یعنی سره ما منت هم میذارن که افزایش بیش از ۲۲ درصد ندارن!!
همین ۲۲ درصد یعنی اینکه اگه شهریه پارسال ۱۰۰ میلیون بوده امسال شده ۱۲۲ میلیون
باز منت میذارن که دانشگاه ازاد حق نداره از این بیشت کنه
بعدش در ادامه میگه
((رئیس مرکز حوزه ریاست، روابط عمومی و هماهنگی استان‌ها دانشگاه آزاد با تاکید بر اینکه در دانشگاه آزاد هیچ کس حق ندارد بیش از ۲۲ درصد شهریه ها را افزایش دهد، اضافه کرد: در تحصیلات تکمیلی بالای ۲۲ درصد افزایش شهریه نخواهیم داشت؛ چرا که کششی برای افزایش بیشتر از این عدد در دانشگاه وجود ندارد.))
اخر خبر رو دقت کنید میگه علت عدم افزایش بیش از ۲۲ درصد اینه که ” چرا که کششی برای افزایش بیشتر از این عدد در دانشگاه وجود ندارد”
یعنی اگر کشش داشت بیشتر هم میتونستن بگیرن
یعنی واقعا نباید هیچ نظارت و ضابطه ای وجود داشته باشه

یی
شهریور ۲۴, ۱۳۹۸ ۴:۰۲ ب٫ظ

ببخشید اما دروغ میگن.شهریه ثابت ارشد نسبت به سال پیش ۳۰ درصد افزایش پیدا کرده/

خانم معلم
شهریور ۱۵, ۱۳۹۸ ۱۰:۱۸ ب٫ظ

همون بهتر که نرفتم مصاحبه!!!

امین
شهریور ۱۶, ۱۳۹۸ ۷:۰۸ ب٫ظ
پاسخ به  خانم معلم

دقیقا بهترین کار ممکن رو انجام دادین که نرفتین مصاحبه

حسینی
شهریور ۱۵, ۱۳۹۸ ۹:۰۶ ب٫ظ

واقعا پول میدید که مدرک بگیرید؟؟؟؟؟
ما که دانشگاه دولتی درس خوندیم کار برامون نیست!شما به چه امیدی این همه پول میدید.

تهمینه
شهریور ۱۵, ۱۳۹۸ ۱۰:۵۸ ب٫ظ
پاسخ به  حسینی

خیلیه هزینه ازاد!
ای کاش حسرت تحصیل را نمیکشیدیم!

Atefe
شهریور ۱۶, ۱۳۹۸ ۴:۱۰ ب٫ظ
پاسخ به  حسینی

پول نمیدیم که مدرک بگیریم.ماهم برای مدرکمون زحمت میکشیم.کاش رو ادبیاتتون بیشتر کار کنین.

کورش
شهریور ۲۱, ۱۳۹۸ ۱:۲۱ ق٫ظ
پاسخ به  حسینی

من دانشگاه ازاد درس خوندم و کار دارم اونم با درامد خووب پس امید و لیاقت داشتم که کار دارم. شما کار برات نیست احتمالا تو رشتتون خیلی خوب نیستی ربطی به سراسری و ازاد نداره

مریم
شهریور ۱۵, ۱۳۹۸ ۸:۵۲ ب٫ظ

واقعا ظلمه گرونی از یک طرف و تازه با افتخار میگویید حق ندارند بیشتر از ٢٢ در صد افزایش دهند مگر شهریه قبلی کم بود که باز افزایش دادید این پولها تو جیب کی میره مخصوصا که دکتری از امتحان جامع به بعد کلاس هم تشکیل نمیشود فقط ترمی خداد تومن میگیرند از وضعیت اقتصادی اکثر مردم جامعه خبر دارید ؟؟؟؟

saiedrezaie
شهریور ۱۵, ۱۳۹۸ ۷:۳۳ ب٫ظ

سازمان سنجش و وزارت علوم نظارتی بر دانشگاه آزاد ندارن چون اگر نظارت وجود داشت دانشگاه های آزاد مخصوصا در نقاط محروم مانند زاهدان در مقطع دکترای تخصصی علوم انسانی این همه افزایش شهریه نداشتند.دانشگاه آزاد زاهدان جزو گران ترین دانشگاه های کشور محسوب می گردد در حالیکه قرال بود امثال شهریه نقاط محروم نصف شود

سینا
شهریور ۱۶, ۱۳۹۸ ۰:۲۳ ق٫ظ
پاسخ به  saiedrezaie

دوست عزیز من کارشناسی ازاد زاهدان خوندم،ارشد کرمان.حتی مهمانی هم گرفتم شهریه ها ی دو واحد دانشگاه هیچ تفاوتی نمیکرد.شهریه رو که واحد زاهدان مشخص نمیکنه که بخواد گران ترین باشه. در قالب نرم افزار شهریه برای تمام کشور توسط سازمان مرکزی یکسان اعمال میشه. ضمن اینکه‌واحدهای مناطق محروم‌مثل زاهدان در بعضی رشته ها تخفیف تا سقف ۵۰ درصد هم داده میشه.ضمن اینکه وقتی مدرک دانشگاه علمی کاربردی رو حتی واسه سربازی هم قبول نمیکنن، دانشگاه آزاد خیلی اعتبار بیشتری داره و در کشورهای دیگه هم به رسمیت شناخته میشه.

یگانه
شهریور ۱۵, ۱۳۹۸ ۷:۲۳ ب٫ظ

من میخوام برم مامایی دانشگاه ازاد زاهدان..
شرایطش واس پرداخت شهریه یه ترم چجوریه همه رو باید یجا پرداخت کرد؟

یگانه
شهریور ۱۵, ۱۳۹۸ ۷:۲۲ ب٫ظ

سلام زاهدان جزو مناطق محرومه؟

تارا
شهریور ۱۵, ۱۳۹۸ ۴:۵۸ ب٫ظ

دوستان شهریه دانشگاه ازاد پرستاری چقدر میشه؟

ارشاد
شهریور ۱۵, ۱۳۹۸ ۳:۵۹ ب٫ظ

من هم ازتحصیل انصراف میدم وقتی کاری نیست وفقط مدرک بی ارزش دستت میمونه چه ارزشی داره واقعا ؟
پول رو میزنیم به یه دردی اززندگی .

اشکان
شهریور ۱۵, ۱۳۹۸ ۳:۳۲ ب٫ظ

جالبه کهگلویه و خوزستان مناطق محروم نیستن..بهبهان۲۰درصد افزایش داشته و گچساران۱۹درصد افزایش …هیچ تخفیفی هم ندارن

خلیل
شهریور ۱۵, ۱۳۹۸ ۱:۱۳ ب٫ظ

۲۲درصد
بدوووووشید

خرگوش تپه
شهریور ۱۵, ۱۳۹۸ ۱۲:۵۳ ب٫ظ

دوستان لطفا پاسخ بدید
رشته علوم انسانی آزاد دقیقه امسال شهریه چقدره؟

امین
شهریور ۱۶, ۱۳۹۸ ۱۱:۴۵ ق٫ظ
پاسخ به  خرگوش تپه

سلام رشته ی علوم انسانی شهریه ثابت ۵۹۸۰۰۰۰خورده ای و شهریه ی دروس جبرانی واحدی ۳۳۰هزار خورده ای؛هزینه ی دروس پایه معادل با۱۲۰۰۰۰۰؛در واقع اکثرا ۸تا ۱۰واحد جبرانی باید پاس کنید به ازای۳۶واحد اصلی؛اگه وصایای امام پاس نکردین در مقاطع قبلی حتما باید وصایای امام پاس شه؛موفق باشید

Arc
شهریور ۱۵, ۱۳۹۸ ۱۲:۴۲ ب٫ظ

بنده برای ثبتنام آزاد رفتم! بدون اندکی تخفیف و تسهیلات مالی گفتند یا باید ۸ میلیون هشتصد واریز کنی یا بسلامت! منم برگشتم
۸/۸۰۰/۰۰۰ ! البته این قیمت شهریه ثابت است! دوماه دیگر باید کامل را واریز کنی!!

آرش
شهریور ۱۵, ۱۳۹۸ ۱:۰۴ ب٫ظ
پاسخ به  Arc

سلام دوست عزیز، رشته شما چیه؟ فنی و مهندسی هستید ؟

کیا
شهریور ۱۵, ۱۳۹۸ ۶:۰۹ ب٫ظ
پاسخ به  آرش

من دانشجوی دکتری هستم علوم و تحقیقات معماری ورودی ۹۵ _گفتم بگم شاید به دردتون بخوره سه ترم اول هر ترم ۱۰ میلیون _ترم امتحان جامع _۶ میلیون شد .و پایان نامه هم سه ترم هست که هر ترم ۱۷٫۵ نیم شده که دو ترم دادم و یک ترم دیگه مونده ….. خیلی گرونه

آرش
شهریور ۱۵, ۱۳۹۸ ۱:۱۱ ب٫ظ
پاسخ به  Arc

دوست عزیز رشته شما چیه؟

کامپیوتر هوش مصنوعی
شهریور ۱۶, ۱۳۹۸ ۸:۵۲ ق٫ظ
پاسخ به  Arc

ثابت ما شد ۹۱۵۰ تازه گف ۱۷۰ تومنم جدا برا خدمات آموزشی بده. خیلی راحت در طول روند ثبت نام گف برو بریز بیا بگم ادامشو چیکار کنی

دلاور پلیشافه
شهریور ۱۶, ۱۳۹۸ ۹:۲۰ ق٫ظ

کدوم واحد دانشگاه آزاد؟

محمد
شهریور ۱۵, ۱۳۹۸ ۱۲:۲۶ ب٫ظ

زیاده، تهشم هیچی، زیاده زیاد

مجید
شهریور ۱۵, ۱۳۹۸ ۱۲:۱۶ ب٫ظ

سلام
دوستان من دانشگاه آزاد آشتیان قبول شدم و ساکن استان لرستانم
کسی میدونه آیا تخفیف ۵۰ درصدی شهریه شامل من میشه یا نه؟
اگه شامل میشه چجوری باید اقدام کنم؟
ممنونم

رامین
شهریور ۱۵, ۱۳۹۸ ۲:۱۸ ب٫ظ
پاسخ به  مجید

مقطع دکتری تخفیف شامل نمیشه

شراره
شهریور ۱۵, ۱۳۹۸ ۳:۲۰ ب٫ظ
پاسخ به  مجید

دوست عزیز آشتیان جز مناطق محروم حساب نمیشود

آرش
شهریور ۱۵, ۱۳۹۸ ۱۱:۴۰ ق٫ظ

سلام، الان شهریه دکتری ۹۸ چقدر میشه؟ اقتصاد تهران مرکز قبول شدم، ثابت؟ متغیر تخصصی؟ متغیر جبرانی؟

شراره
شهریور ۱۵, ۱۳۹۸ ۳:۱۸ ب٫ظ
پاسخ به  آرش

جمع کل شهریه برای ترم اول شما حدودا ۱۳ میلیون میشه

آریان، دانشجوی سال دوم دکتری
شهریور ۱۵, ۱۳۹۸ ۴:۱۳ ب٫ظ
پاسخ به  شراره

اطلاعات اشتباه ندید.
ترم اول جبرانیه.
برای علوم انسانی جمعا ۷۴۰۰ میشه
ثابت به علاوه ۱۰ واحد جبرانی

کامپیوتر هوش مصنوعی
شهریور ۱۶, ۱۳۹۸ ۸:۵۵ ق٫ظ

برا جبرانی چرا آخه باید این شهریه ثابت زیادو بدیم؟! خب هر کدومو میذاشتن یه ترم.یکی با دروس ترم ۲، یکی با دروس ترم ۳

مهدی
شهریور ۱۶, ۱۳۹۸ ۹:۳۱ ق٫ظ

سلام میشه بفرمائید شهریه ثابت چقدره ؟ و همچنین شهریه متغیر برای جبرانی؟

امین
شهریور ۱۶, ۱۳۹۸ ۱۱:۵۴ ق٫ظ

جناب آریان بنده خودم رشته ی انسانی هستم شهریه ثابت ما۵۹۸۰۰۰۰هزار خورده ای یعنی معادل با ۶میلیون بنده با هزینه خدمات آموزشی۶میلیون صد وشصت هزار خورده ای واریز کردم؛البته با شهریه متغیر نزدیک به ۸۶۰۰۰۰۰خورده ای میشه البته این ترم هشت واحد جبرانی به بنده تعلق گرفته فقط یه درس اصلی و پایه و شما حساب کن ترم بعد که فقط درسای پایه انتخاب میکنیم میخواد چقد بیوفته

سهند
شهریور ۱۶, ۱۳۹۸ ۱۱:۲۰ ب٫ظ

به دکتر آریان
سلام من امسال تهران جنوب قبول شدم.انتخاب دومم. میخوام در سایت منادا به علوم تحقیقات انتقالی بگیرم. در گام دوم ثبت نام گفته شده فقط ایثارگران میتونند ثبت نام کنند.این قابل پیگیری هست که ما با سهمیه عادی امکان انتقال داریم در بدو پذیرش داریم یا خیر؟
بارها این مورد رو در پرسش و پاسخ های سایت دیدم که:
اگر ترم مهر رو اصلا در دانشگاه آزاد ثبت نام نکنید و ترم بهمن برای اولین بار برای ثبت نام برید هیچ شهریه ای بابت ترم مهر پرداخت نمی کنید و نیمسال دوم میشه ترم یک .
در یکی از صفحات دیدم که گفتید باید شهریه ثابت ترم مهر پرداخت بشه و یک ترم مرخصی برامون منظور میشه
الان کدوم درسته؟
سپاس

آرش
شهریور ۱۵, ۱۳۹۸ ۴:۱۷ ب٫ظ
پاسخ به  شراره

سلام، چطوری حساب کردید ۱۳ میلیون شد؟ ثابت و متغیر و چند حساب کردید؟ نازه شهریه دروس جبرانی کمتره و ترم اول فقط واحد جبرانی میدن.

عمران
شهریور ۱۵, ۱۳۹۸ ۵:۳۴ ب٫ظ
پاسخ به  آرش

سلام
ترم اول فنی و مهندسی چقدر میشه؟

قلی پور دانشجوی دکتری
شهریور ۱۵, ۱۳۹۸ ۱۱:۳۷ ق٫ظ

راحت ترین راه مهار تورم، انتقال به دانشجویان است. به نظرم دانشگاه نباید افزایش شهریه بدهد چون باعث نارضایتی و فراری دادن آنها میشود. دانشگاه باید کارآفرینی کند و مسیرهای درآمدزایی جدیدی ایجادکند.

امیرحسین
شهریور ۱۵, ۱۳۹۸ ۱۱:۳۶ ق٫ظ

سلام
برای اینکه داوطلبین و بویژه کارمندها هم بتونن وارد مقطع دکتری بشن اقساط طولانی تر و از ترم یک وتعدیل ومنطقی سازی شهریه پایان نامه ها در دستور کار قرار بگیره لطفا.
این برای اهداف بلند مدت خود دانشگاه اازاد هم مناسبه.

سنا
شهریور ۱۵, ۱۳۹۸ ۱۱:۳۲ ق٫ظ

شهریه ثابت ازاد واقعا خیلی زیاده ۵۷۰۰۰۰۰۰خیلیه خدایش

آریان، دانشجوی سال دوم دکتری
شهریور ۱۵, ۱۳۹۸ ۱۲:۵۳ ب٫ظ
پاسخ به  سنا

این ثابت علوم انسانیه.
ثابت غیر علوم انسانی ۸ میلیون و ۶۵۵ هست.

علی
شهریور ۱۵, ۱۳۹۸ ۷:۴۵ ب٫ظ

از من ۹/۵ گرفتن برای عمران مدیریت ساخت اراک
گفتن ۲۲ درصد افزایش شهریه داشتیم

کامپیوتر هوش مصنوعی
شهریور ۱۶, ۱۳۹۸ ۸:۵۹ ق٫ظ

برا ما ۹۱۵۰ بود ثابت. برا شما همون ثابت ۹۷ رو شاید گرفتن

تهمینه
شهریور ۱۵, ۱۳۹۸ ۱۱:۲۹ ق٫ظ

سلام
اگه از دانشگاه ازاد انصراف بدیم بعد از دوسال و پیگیری نکنیم و هزینه انصراف ندیم چی میشه؟

آریان، دانشجوی سال دوم دکتری
شهریور ۱۵, ۱۳۹۸ ۱۲:۵۱ ب٫ظ
پاسخ به  تهمینه

مدرک ارشد شما دستشون میمونه.

تهمینه
شهریور ۱۵, ۱۳۹۸ ۱:۲۲ ب٫ظ

مدرک ارشدم رو اگه نخوام . پس به مشکلی بر نمیخورم اگه هزینه انصراف ندم؟

امیر
شهریور ۱۵, ۱۳۹۸ ۲:۳۹ ب٫ظ
پاسخ به  تهمینه

خیر، اگه مدرک ارشد رو نخواهید هیچ مشکلی پیش نمیاد.

فاطمه
شهریور ۱۵, ۱۳۹۸ ۱۱:۲۲ ق٫ظ

بزرگواران اطلاع دارید بچه های ورودی امسال چقدر شهریه باید بدهند؟

آریان، دانشجوی سال دوم دکتری
شهریور ۱۵, ۱۳۹۸ ۱۲:۵۲ ب٫ظ
پاسخ به  فاطمه

شهریه ثابت.

تنوری
شهریور ۱۵, ۱۳۹۸ ۱۰:۵۸ ق٫ظ

من هنوز جریان شهریه پایان نامه رو نفهمیدم. که شونصد برابر شهریه متغیره. باز حداقل برای دروس استاد سر کلاس میاد اما برای پایان نامه نه آزمایشگاهی نه امکاناتی میدن استادم که پیداش نمیشه. پدر دانشجو در میاد پول هنگفت هم باید بده.

تهمینه
شهریور ۱۵, ۱۳۹۸ ۱۱:۲۹ ق٫ظ
پاسخ به  تنوری

والا بخدا

آریان، دانشجوی سال دوم دکتری
شهریور ۱۵, ۱۳۹۸ ۱۲:۵۱ ب٫ظ
پاسخ به  تنوری

دقیقا.

آریان، دانشجوی سال دوم دکتری
شهریور ۱۵, ۱۳۹۸ ۱۰:۴۹ ق٫ظ

در پنل قزوین برای ما که ورودی ۹۷ هستیم، افزایش ۲۰ درصدی اعمال شده.

در پنل علوم و‌ تحقیقات تهران که ورودی ۹۸ هستیم، افزایش ۱۶ درصدی اعمال شده.

مهسا
شهریور ۱۵, ۱۳۹۸ ۱:۲۶ ب٫ظ

میشه بفرمایید شما توی دو دانشگاه همزمان می یشه درس خوند قزوین و علوم تحقیقات؟لطفا جواب بدید خیلی مهمه برام.ممنون

رامین
شهریور ۱۵, ۱۳۹۸ ۲:۲۰ ب٫ظ
پاسخ به  مهسا

خیر.ایشون دانشجوی ۹۷قزوین هستن امسال علوم تحقیقات قبول شدن

زهرا
شهریور ۱۵, ۱۳۹۸ ۵:۰۴ ب٫ظ

سلام اقای دکتر
اقای دکتر الان شما همون قزوین میمونید یا علوم تحقیقات ثبت نام میکنید؟
واحدایی که همدان پاس کردین براتون معادل سازی میکنند؟
الان با این افزایش شهریه کجا بهتره بمونید؟منم مث شما هستم
دانشجوی همدان الان اهواز قبول شدم ولی رشته معماری و ساکن خوزستانم

آریان، دانشجوی سال دوم دکتری
شهریور ۱۵, ۱۳۹۸ ۱۰:۴۶ ب٫ظ
پاسخ به  زهرا

من همدان درس نخوندم. فکر کنم منظورتون همون قزوین باشه.

من علوم و تحقیقات ادامه میدم انشالله.
بله، دو ترمی که خوندم معادل سازی میشه.

مشتاق
شهریور ۱۹, ۱۳۹۸ ۵:۳۰ ب٫ظ
پاسخ به  زهرا

سلام
زهرا خانم درصد افزایش شهریه ی امسال اهواز رو می دونید؟

Sh
شهریور ۱۵, ۱۳۹۸ ۱۰:۴۸ ق٫ظ

ما میگیم پول نداریم بیایم دانشگاه آزاد، شما ۲۲ درصد اضافه میکنید؟!!!