موسسه آموزشی نگاره
دوره نگاره

۲ برابر شدن وام شهریه دانشجویان دکتری پیام نور

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

رئیس دانشگاه پیام نور با اشاره به تسهیلات وام شهریه این دانشگاه اعلام کرد: در صورت تقاضای دانشجوی دکتری میزان وام شهریه به صورت دو برابر پرداخت می شود.

محمدرضا زمانی در گفتگو با مهر با اشاره به تسهیلات دانشگاه پیام نور برای دانشجویان ورودی جدید گفت: در حال حاضر دانشگاه پیام نور با ۳ بانک عامل قرارداد داشته و اجرایی شده است دانشجویان برای ثبت نام می توانند از دانشگاه معرفی نامه دریافت کرده و بسته به شرایط بازپرداختی که دارند به یکی از بانک ها معرفی می شوند.

وی ادامه داد: وام برخی از بانک ها کوتاه مدت بوده و بازپرداخت آن یک ترم و یک سال است برخی دیگر از وام ها بلند مدت بوده و بازپرداخت آنها طولانی مدت بوده و ۵۶ ماه است. بنابراین دانشجو بسته به شرایطی که دارد که می خواهد سریع تسویه حساب کرده یا در طولانی مدت تسویه کند، به بانک مربوطه معرفی می شود.

رئیس دانشگاه پیام نور افزود: دانشجو با این معرفی نامه و به همراه یک ضامن به بانک مراجعه می کند، درواقع آن معرفی نامه ای که دانشگاه ارائه می دهد از طرف بانک به عنوان ضامن اول برای دانشجو محسوب می شود و برای تمام طول تحصیل همان یک بار مراجعه ضامن کافی است.  

وی ادامه داد: معمولا هم میزان وام هم برای کارشناسی و کارشناسی ارشد بدین صورت است که تمام شهریه پرداخت می شود و برای مقطع دکتری حدود ۶۰ تا ۷۰ درصد وام شهریه مرحله اول پوشش داده می شود و اگر دانشجویی تقاضا کند میزان وام دوبرابر پرداخت می شود بنابراین می تواند شهریه دکتری را هم پوشش دهد.

زمانی افزود: حتی دانشجویانی که ترم های گذشته بدهی داشتند می توانند بدهی خود را هم جزء وام آورده و از آن استفاده کنند و دانشجویانی که انصراف تحصیل داده اند نیز اگر تا ۱۵ آبان برای ثبت نام مجدد اقدام کنند کل بدهی آنها مربوط به شهریه ثابت قبلی بخشیده می شود.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

19 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ایمان
مهر ۵, ۱۳۹۸ ۱۰:۲۷ ب٫ظ

دوستانی که تاکید دارن که پیام نور خیلی با کیفیته اینو بر چه مبنایی میگن؟
من دانشجوی دکترای پیام نور هستم.
واقعا تنها چیزی که در آن نیست کیفیت و صلاحیت است.اصلا معلوم نیست کی به کیه؟اعتبار هم که دیگه نگم.
لطفت حقیقت رو تحریف نکنیم

محمدی
آذر ۱۸, ۱۴۰۰ ۱:۱۷ ب٫ظ
پاسخ به  ایمان

دقیقا ، افرین بر شما ،

سیما
مهر ۳, ۱۳۹۸ ۴:۰۷ ب٫ظ

البته که داره مدیریت ورزشی دانشگاه تهران شهرهای دیگه ندارن

محمد جواد
مهر ۱, ۱۳۹۸ ۱۲:۴۲ ب٫ظ

دکتری تربیت بدنی رو پیام نور نداره ؟

سیما
مهر ۳, ۱۳۹۸ ۴:۰۱ ب٫ظ
پاسخ به  محمد جواد

البته که داره مدیریت ورزشی فقط پیام نور تهران

زینب
شهریور ۳۱, ۱۳۹۸ ۷:۲۱ ب٫ظ

شوهرم رشته اش جامعه شناسیه پیام نور تهران می خونه. دلم می خواست رشته خودم حسابداری رو می داشت

علی
شهریور ۳۱, ۱۳۹۸ ۷:۱۹ ب٫ظ

دانشجویانی که انصراف داده اید تو را بخدا برگردید ما پول نیاز داریم دیگه کسی توی دوره کارشناسی رشته ما پیام پول شرکت نمیکند ..پس فقط درآمد ما از دوره دکترا هست بعد کاری کردیم همه ۸۰ میلیون ایران را دکتر میکنیم…چو
پول ندارید ما به شما وام بانکی میدهیم شما تا در بانک بیایید البته پول وام را بانک مستیقم به حساب ما میریزد……. تو را بخدا بیایید

غفوری
شهریور ۳۱, ۱۳۹۸ ۸:۲۴ ب٫ظ
پاسخ به  علی

پیام نور یک دانشگاه دولتی هستش مانند بقیه دانشگاههای دولتی و دولت بسیاری از هزینه های آن را پرداخت می کند . نیازی به پول و شهریه دانشجو ندارد . از نظر شهریه نسبت به دانشگاه آزاد و غیر انتفاعی نصف شهریه را می گیرند وبا وام های خوب و کم درصد دانشجوها می تونند پرداخت کنند .از نظر علمی بالاترین آمار قبولی را در مقاطع بالاتر ارشد و دکتری دارند .ما در دوران رکود و تحریم شدید هستیم و انگیزه ای برای درس خواندن در مقاطع کارشناسی که بدون کنکور هستند وجود ندارد . و تمایل برای رشته های پزشکی وجود دارد .خروج از تحریم ها اوضاع دانشگاهی کشور بهتر می شود . در دوران جنگ هم کمبود دانشجو وجود داشت و خیلی ها برای دفاع از کشور با رتبه های خوب سر از جنگ و جبهه در می آوردن .

محمدی
آذر ۱۸, ۱۴۰۰ ۱:۱۷ ب٫ظ
پاسخ به  غفوری

با سلام و احترام ، ما که از دانشگاه پیام نور هیچ وامی برای مقطع دکتری نگرفتیم ، بخاطر پنج میلیون تومان باید ضامن ببری ، الان هم تو مرحله دفاع هستم شما وام دانشجویی سراغ دارید پنجاه میلیون تومن باشه ، کجا دانشگاه همچین وامی رو پرداخت میکنه ، تو پنج میلیون تومنش موندن رفتم بانک میگن بودجه نیست. هر کس وام پنجاه میلیون تومانی سراغ داره معرفی کنه لطفا

*
مهر ۳, ۱۳۹۸ ۸:۲۸ ق٫ظ
پاسخ به  علی

این چه ادبیاتی هست؟!

بهروز
مهر ۳, ۱۳۹۸ ۵:۵۱ ب٫ظ
پاسخ به  *

شما به ادبیاتش چیکار داری ؟ دو کلمه نظرشو گفت .

بهروز
مهر ۳, ۱۳۹۸ ۶:۵۴ ب٫ظ
پاسخ به  *

ادبیات فارسی

نیما
مهر ۵, ۱۳۹۸ ۱۰:۲۵ ب٫ظ
پاسخ به  *

کاملا درست میگه

سوسن
شهریور ۳۱, ۱۳۹۸ ۳:۲۱ ب٫ظ

پرداخت شهریه و تسهیلات پیام نور عالیه . ای خدا چی می شد دکتری رشته ما را هم پیام نور داشت . رشته های دکتری های پیام نور زیاد نیستند . رشته کامپیوتر گرایش نرم افزار یا رشته های IT راه اندازی بشه خیلی خوبه .

bn
شهریور ۳۱, ۱۳۹۸ ۷:۳۰ ب٫ظ
پاسخ به  سوسن

وزارت علوم مجوز ایجاد رشته را صادرمی کند . به رشته های فنی و مهندسی سخت مجوز صادر می کنند نه تنها پیام نور بلکه تمام دانشگاهها همین طوریه .

eng
مهر ۱, ۱۳۹۸ ۶:۴۲ ب٫ظ
پاسخ به  bn

انقدر مجوز رشته فنی مهندسی صادر کرده بطوریکه انگار میخواستن برای خاورمیانه مجوز صادر کنن!!!!!!!….دانشگاههای غیرانتفاعی تعدادشان انقدر زیاده و براحتی به این دانشگاهها قبلا مجوز دادن برای فنی مهندسی..متاسفانه بسیاری از این دانشگاهها بسیار ضعیف هستند…خلاصه بنظر بنده بجای مجوز دادن برای فنی مهندسی بهتره بسیاری از مجوزهای غیرانتفاعی و پیام نور را لغو کنند….

محمدی
آذر ۱۸, ۱۴۰۰ ۱:۱۲ ب٫ظ
پاسخ به  سوسن

سلام با احترام ، چه چیز عالی دارد ، من دانشجو دکتری شیمی عالی پیام نور مشهد هستم کل وام که اعلام کردن از ابتدا ورودی دکتری دو میلیون و دو تا پنج میلیون ، بوده ، تا الان هم نزدیک ۷۰ میلیون شهریه دادم ، کجاش خوبه ،

سمیه
دی ۲۶, ۱۴۰۰ ۱۰:۰۳ ق٫ظ
پاسخ به  محمدی

یعنی مثل بقیه دانشگاه ها از صندوق رفاه وام نمیدن که بعد تحصیل با اقساط تسویه کنیم؟من دولتی خوندم به این شکل بود
باز پرداخت وام در صورت معرفی به بانک به چه صورته؟

محمدی
آذر ۱۸, ۱۴۰۰ ۱:۱۹ ب٫ظ
پاسخ به  سوسن

پیام قبلی غلط املایی داشت عذر خواهی میکنم خودم تایپ نمی کردم ، دکتری آلی درست است