موسسه آموزشی نگاره
دوره نگاره

اعلام شرایط و ضوابط ثبت نام اتباع خارجی در آزمون دکتری 99

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

شرایط و ضوابط ثبت نام و شرکت اتباع خارجی در آزمون دکتری 99 اعلام شد.

به گزارش پی اچ دی تست، بر اساس اعلام سازمان سنجش، شرایط و ضوابط ثبت نام اتباع خارجی در آزمون دکتری 99 به قرار زیر است:

داوطلبان شرکت کننده اتباع غیرایرانی، باید علاوه بر شرایط عمومی و اختصاصی این آزمون، دارای شرایط ذیل بوده و بند مربوط را در تقاضانامه ثبت نام اینترنتی، علامتگ ذاری نمایند.

۱- کلیه اتباع غیرایرانی متقاضی تحصیل در رشته ها، مقاطع و دوره های مختلف تحصیلی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی، مشمول شرایط و ضوابط اعلام شده از سوی سازمان امور دانشجویان و همچنین شرایط ذیل می باشند.

۲- فقط اتباع غیرایرانی مقیم جمهوری اسلامی ایران و دارای اقامت قانونی مجاز به شرکت در آزمون دوره دکتری بوده و در صورت شرکت اتباع غیرایرانی مقیم سایر کشورها، پذیرش آنان «لغو» می گردد.

3- حداکثر مدت تحصیل مجاز در مقطع دکتری برای آن دسته از متقاضیان تحصیل که در چهارچوب ضوابط و مقررات سازمان سنجش آموزش کشور در دوره های دکتری پذیرفته خواهند شد، چهار (4) سال می باشد.

4- متقاضیان تحصیل، ملزم به مطالعه دقیق دفترچه راهنما و رعایت مقررات و ضوابط پذیرش بوده و هیچ عذری مبنی بر عدم اطلاع از مفاد دفترچه ها و قوانین از آنان پذیرفته نخواهد شد.

5- متقاضیان تحصیل غیرایرانی، مجاز به انتخاب رشته درمناطق غیرمجاز تردد واسکان اتباع غیرایرانی مندرج دردفترچه راهنمای آزمون نمی باشند و در صورت قبولی در کدرشته مناطق غیرمجاز، قبولی و پذیرش آنان درآزمون ورودی همان سال «لغو» می گردد و دانشگاه ها وموسسات آموزش عالی از پذیرش این دسته از متقاضیان معذور خواهند بود. توضیح و فهرست مناطق ممنوعه تردد و اسکان برای این داوطلبان، در سایت اینترنتی سازمان سنجش آموزش کشور درج شده است.

6- در صورت مغایرت شرایط پذیرش و ثبت نام متقاضیان تحصیل با مقررات و ضوابط شیوه نامه، در هر مرحله از ثبت نام و تحصیل با تایید و تشخیص سازمان امور دانشجویان از ادامه پذیرش و تحصیل متقاضی جلوگیری به عمل می آید.

7- پذیرش متقاضیان تحصیل در رشته هایی که منجر به ایجاد تعهداتی برای جمهوری اسلامی ایران شود (از جمله تعهدات استخدامی)  و رشته های خاص و غیرمجاز مندرج در دفترچه راهنمای آزمون ممنوع می باشد.

۸- جمهوری اسلامی ایران هیچگونه تعهدی در خصوص صدور مجوز اقامت برای خانواده متقاضیان تحصیل به استثناء همسر و فرزندان دانشجویان ندارد.

9- متقاضیان تحصیل همانند پذیرش شدگان ایرانی تابع ضوابط و مقررات آموزشی و دانشجویی مؤسسه آموزش عالی محل قبولی خود خواهند بود.

10- پذیرفته شدگان غیرایرانی در دوره های روزانه دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی، موظف به پرداخت شهریه تحصیلی مطابق مصوبات هیات امنای دانشگاه های مربوط می باشند.

11- چنانچه پذیرفته شدگان در هنگام ثبت نام اولیه آزمون گزینه اتباع غیرایرانی را در بند ۱۶ تقاضانامه ثبت نام علامت نزده باشند، پذیرش آنان لغو می گردد.

12- جهت ثبت نام داوطلبان غیرایرانی در آزمون دوره دکتری، شرط معدل آزمون دکتری لازم نیست.

13- متقاضیان تحصیل غیرایرانی در هر مقطع تحصیلی فقط یک بار مجاز به تحصیل بوده و تکرار مقطع تحصیلی در دوره های روزانه، شبانه، پیام نور فراگیر، جامع علمی کاربردی، بدون آزمون و دانشگاه آزاد اسلامی و سایر موسسات آموزش عالی جمهوری اسلامی ایران ممنوع می باشد و چنانچه در حین تحصیل متقاضیان تحصیل ورودی آزمون دکتری، محرز گردد که دانشجو دارای یک مدرک دکتری بوده و با گواهی مدرک مقطع تحصیلی قبلی مجدداً با شرکت در آزمون مربوطه در مقطع تحصیلی تکراری پذیرفته شده است، از تحصیل ایشان ممانعت بعمل آمده و اخراج محسوب می گردد. دانشگاه محل تحصیل در این خصوص ملزم به اخذ تعهد از دانشجو در مرحله پذیرش و ثبت نام اولیه می باشد.

14- تحصیل متقاضیان در موسسات آموزش عالی و یا مراکز جامعه المصطفی (ص) العالمیه و مرکز آموزش عالی اهل بیت (ع) بصورت همزمان ممنوع است.

15- دانشجویان غیرایرانی به دلیل تابعیت غیرایرانی مشمول قانون نظام وظیفه نمی باشند.

16- ثبت نام اتباع مذکور در این آزمون منوط به داشتن یکی از مدارک اقامتی یا شناسایی معتبر زیر می باشد:

– گذرنامه دارای حداقل شش ماه مجوز اقامت.

– دفترچه پناهندگی سیاسی صادره از طرف نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران.

– کارت هویت ویژه اتباع غیرایرانی دارای اعتبار در همان سال براساس اعلام اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور.

– آخرین کارت آمایش معتبر بر اساس اعلام اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور.

تبصره: پذیرش و ثبت نام اولیه متقاضیان تحصیل فرزندان طلاب مرکز جامعه المصطفی (ص) العالمیه بر اساس گذرنامه و اقامت صادره آن مرکز بلامانع بوده و ثبت نام قطعی و ادامه تحصیل آنان منوط به اخذ گذرنامه و روادید تحصیلی و اقامت قانونی می باشد.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها