موسسه آموزشی نگاره
دوره نگاره

پذیرش 300 نفر در تکمیل ظرفیت دکتری 98 علوم پزشکی

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی گفت: حدود 300 ظرفیت جدید برای تکمیل ظرفیت آزمون دکتری 98 گروه پزشکی اختصاص یافته است.

آبتین حیدرزاده در گفتگو با مهر اظهار داشت: با توجه به جلسه شورای سنجش و پذیرش و مشکلاتی که در زمان اعمال سهمیه های قانونی برای برخی از رشته ها با ظرفیت پایین رخ داد و موجب شد برخی از رتبه های بالا نتوانند در انتخاب های اول خود پذیرفته شوند، وزیر بهداشت در دستوری اعلام کرد که امکان افزایش ظرفیت بررسی شود.

وی افزود: از همین رو ظرفیت پذیرش در مرحله تکمیل ظرفیت آزمون های کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی گروه پزشکی افزایش یافت و حدود یک هزار نفر به ظرفیت پذیرش در آزمون کارشناسی ارشد و حدود ۳۰۰ نفر به ظرفیت پذیرش آزمون دکتری تخصصی گروه پزشکی اختصاص یافته است.

رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی یادآور شد: تمامی داوطلبان اعم از قبول شدگان و مردودی ها می توانند در مرحله تکمیل ظرفیت آزمون های تحصیلات تکمیلی گروه پزشکی سال ۹۸ شرکت کنند.

وی افزود: مرحله تکمیل ظرفیت از یکشنبه ۱۴ مهرماه آغاز می شود و تا سه شنبه ۱۶ مهرماه ادامه دارد و نتایج نهایی نیمه آبان ماه اعلام خواهد شد.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

12 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Asisa
مهر ۱۷, ۱۳۹۸ ۳:۱۴ ب٫ظ

با سلام نحوه گزینش در مرحله تکمیل ظرفیت بر چه اساسی انجام میشه؟ رتبه کتبی؟ نمره مصاحبه؟ و یا رتبه نهایی؟

رویا
مهر ۱۶, ۱۳۹۸ ۱۱:۵۳ ب٫ظ

چرابرای وزارت علوم نه چرا چرا خیلی ها ثبت نام کردهاند و نرفته اند خوب این ظرفیتها را باید افراد دیگر پر کنند لطفا برای دکتری دانشگاه آزاد همتکمیل ظرفیت اعلام کنید

psdn
مهر ۱۶, ۱۳۹۸ ۵:۳۷ ب٫ظ

خواهشاً دانشگاه آزاد هم برا مقطع دکتری تخصصی تکمیل ظرفیت برگزار کنه

SE. Si
مهر ۱۵, ۱۳۹۸ ۴:۳۵ ب٫ظ

همه انسانها حق تحصیل دارند در هر مقطع که دوست داشته باشند بخصوص اگه بخواهند پول هم بدهند. هرچه آمار تحصیل کرده های یک کشور بیشتر باشه اون کشور جلوتر و بروز تر هست واین ربطی به این نداره که چقدر مازاد داریم، معضل بیکاری را باید جور دیگه ای حل کرد نه اینکه جلو تحصیل یه عده گرفته بشه چون آمار فارغ التحصیلان نباید زیاد باشه این موضع انسان گرایانه نیست، اگه قانون حذف تکمیل ظرفیت برای همه دانشگاه‌ها تصویب شد پس چطور وزارت بهداشت اعلام تکمیل ظرفیت میکنه اما دانشگاه آزادی که همه هزینه هاش از شهریه های دانشجویی تامین میشه حق اعلام تکمیل ظرفیت را نداره، پس این عدالت کجا رفته

دکتر
مهر ۱۳, ۱۳۹۸ ۴:۵۶ ب٫ظ

داوطلبان متقاضی دکتری تخصصی خواهشا درخواست های خود را مکتوب به سازمان سنجش ارسال بفرمایید و حتما قید کنید اگر برای وزارت بهداشت تکمیل ظرفیت قرار دادید برای وزارت علوم هم باید حتما تکمیل ظرفیت برقرار کنید.

هیچ ربطی ندارد که تعداد دکتری تخصصی مازاد داریم. بروند جلوی خروج داوطلبان از کشور را بگیرند که همین طوری به تعداد دکتری أضافه نشود ظاهرا و بعد بیایم استخدام هیّئت علمی کنیم ان ها را.

درس خواندن برای همه باید باشد.
ربطی به مازاد و غیر مازاد ان ندارد.

دانشجویی که بعد از فارغ التحصیلی بیکار است نشان دهنده ضعف نظام اقتصادی می باشد که الگوی درستی برای این امر تعریف نشده است.

بر فرض ١٠ میلیون انواع دکتری داشته باشیم در کشور، نمیشه که همه ان ها بشوند استاد دانشگاه که.

eng
مهر ۱۴, ۱۳۹۸ ۴:۴۸ ب٫ظ
پاسخ به  دکتر

بنده هم با شما موافقم که درس خواندن برای همه باشد اما سقف درصدی ۳۰ درصد برای دروس تخصصی قرار دهند تا افرادی که وارد دکترای تخصصی! میشوند را بتوان متخصص نامید….قطعا با اینکار بیش از ۷۰ درصد ظرفیتهای فعلی هم خالی می ماند چه برسد تکمیل ظرفیت نماییند…..اگر منظورتان جذب افراد ضعیف در دروس تخصصی است که فاجعه می باشد….

“دانشجویی که بعد از فارغ التحصیلی بیکار است نشان دهنده ضعف نظام اقتصادی می باشد که الگوی درستی برای این امر تعریف نشده است.”…..چه ربطی به جذب مازاد بر نیاز جامعه دارد برای اگاهی به اصل سی ام قانون اساسی نمایید….

محمد
مهر ۱۲, ۱۳۹۸ ۳:۳۹ ب٫ظ

پس وزات علوم چی ؟این همه تبعیض چرا ،افسردشدیم تو رو خدا به فکر بچه ها وزرات علوم باشید

آریان، دانشجوی سال دوم دکتری
مهر ۱۲, ۱۳۹۸ ۷:۵۶ ب٫ظ
پاسخ به  محمد

چون وزیر علوم صلاح نمیدونه که این اتفاق بیوفته.
اما وزیر بهداشت صلاح دونسته.

در مورد علتش هم باید بگم که وزارت علوم کلی دکتر مازاد داره. همچنین طبق مصوبه اسفند ۹۶ تکمیل ظرفیت برای تحصیلات تکمیلی وزارت علوم ممنوع شده. پارسال هم به همین خاطر دکتری غیر پزشکی تکمیل ظرفیت نداشت.

محمد
مهر ۱۲, ۱۳۹۸ ۱۰:۳۵ ب٫ظ

قرار بود هم حدنصاب مصاحبه بر داشته بشه ولی کجا عملی شده این قانونها را میتونند لغو کنند

آریان، دانشجوی سال دوم دکتری
مهر ۱۳, ۱۳۹۸ ۱:۴۶ ق٫ظ
پاسخ به  محمد

میتونن لغو کنن ولی اگر بخوان.
وزارت علوم فعلا تمایلی به این کار نداره.

دکتر
مهر ۱۳, ۱۳۹۸ ۴:۵۰ ب٫ظ

اریان وکیل پایه یک وزارت علوم هست.

وزارت علوم قانون حذف تکمیل ظرفیت وا با تصویب دوباره ان امسال برای وزارت بهداشت نقص کرده، این عین نا عدالتی هست.

این طوری باشه دانشگاه ازاد هم میاد یک وزارت خانه میزند تا کسب کاری بهش نداشته باشه.

شما که به قول خودت دانشجو دکتری دانشگاه ازاد هستی چرا دانشگاه ازاد درس میخونی با این تفسیر که مدام دانشگاه ازاد را به تمسخر میگیرید.

دکتر
مهر ۱۳, ۱۳۹۸ ۴:۴۷ ب٫ظ

اریان اینجا هم پیدا شدید؟

مگه وزارت بهداشت خون اش از وزارت علوم رنگین تَر هست؟

مثل اینکه شما یک مسئله ای داری، درسته؟