امکان کاهش ۵۰درصدی شهریه دانشگاه آزاد توسط هیات‌های امنای واحدها

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: هیات‌های امنا واحدهای این دانشگاه تا ۵۰ درصد اختیار کاهش شهریه دارند و این مبالغ در مناطق محروم کمتر از تهران و سایر شهرها است.

به گزارش ایرنا، محمدمهدی طهرانچی در اولین نشست اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل سراسر کشور به دغدغه دانشجویان نسبت به افزایش شهریه دانشگاه آزاد اسلامی در سال تحصیلی جدید اشاره کرد و اظهار داشت: بر اساس بودجه سال تحصیلی ۹۹-۹۸ دانشگاه آزاد اسلامی، شهریه‌ها بر اساس رشته محل تعیین شد و تا ۵۰ درصد به هیأت‌های امنای استانی اختیار دادیم که کاهش شهریه داشته باشند.

وی افزود: بنابراین در دوره جدید، محاسبه شهریه اینگونه نیست که در کل کشور برابر باشد و شهریه مناطق محروم نسبت به تهران و شهرهای بزرگ کمتر است.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در بخش دیگری از سخنانش گفت: گاهی دوستان ما در آموزش عالی توجه ندارند که این نوع نظام علمی که غرب درست کرده است، یک هژمونی دارد و ادبیات خاص خود را تحمیل می‌کند.

به گزارش ایرنا، بر اساس بخشنامه طهرانچی به واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی، نرخ شهریه دانشجویان قدیم (شامل ورودی‌های سال ۱۳۹۶ و ماقبل) برای دانشجویان غیرپزشکی براساس شهریه پایه ‌ای که هر ورودی در سال ۱۳۹۶ پرداخت کرده است در سال تحصیلی جدید بدون افزایش باقی می‌ ماند.

همچنین نرخ افزایش شهریه متغیر برای دانشجویان فعلی دانشگاه (شامل ورودی‌های ۹۶ و ماقبل) نسبت به شهریه متغیر پرداختی در سال ۹۶، برای دانشجویانی که در زمان مقرر نسبت به انتخاب واحد کرده‌اند افزایش ۱۰درصدی و برای دانشجویانی که در زمانی خارج از زمان تعیین شده اقدام به انتخاب واحد کرده‌اند، افزایش ۱۲.۵درصدی اعمال می‌شود.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

7 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
منابع مالی دانشگاه
مهر ۲۲, ۱۳۹۸ ۴:۰۶ ب٫ظ

بخشنامه های آقای رییس خوب و با مراعات حال و وضعیت دانشجو است، اما و اما ضمانت اجرایی ندارند!
نمونه اش بخشنامه اردیبهشت ایشان در “امکان بازگشت به تحصیل دانشجویان بازمانده” که شامل کسانی که فقط پایان نامه باقی مانده دارند هم می‌شد، بعد از ۵ ماه! از ابلاغ این بخشنامه، حالا دستور العمل صادره تبصره استثناء دانشجویان فقط پایان نامه باقی مانده خورده!!!
چون از نظر اقتصادی حذف شهریه سنوات خیلی به ضرر دانشگاه تمام می شد. این بخشنامه جدید هم راه های دور زدنی برای مدیران مالی دانشگاه داره.

سمیه
مهر ۲۱, ۱۳۹۸ ۱۱:۲۳ ق٫ظ

خواهشها کمک کنید ما هم بخونیم در منطقه محروم زندگی میکنم . سراسری نمیتوانیم حداقل آزاد بخونیم ماهم بتونیم ی کمکی تو این جامعه داشته باشیم برا مردم

عرفان
مهر ۲۱, ۱۳۹۸ ۱۱:۳۷ ب٫ظ
پاسخ به  سمیه

تا وقتی خوندنش سخته ارزش داره وقتی همه خوندن بی ارزش میشه عزیزم

سمیه
مهر ۲۱, ۱۳۹۸ ۱۱:۲۱ ق٫ظ

این همه هزینه می‌گیرند .برا کدوم کار . یا این همه تنگ دستی چه جوری بخونیم با اینکه ما ها هم دوس داریم دکترا بخونیم . انصاف نمونده

Z_z
مهر ۲۰, ۱۳۹۸ ۸:۵۸ ب٫ظ

این کاهش شهریه شامل مقطع دکترا هم میشه؟اگه کسی اطلاع موثق داره لطف بفرماید اطلاع رسانی نماید.باسپاس.

معماری
مهر ۲۰, ۱۳۹۸ ۷:۵۰ ق٫ظ

در عمل تمام واحدها ۲۳ درصد افزایش شهریه داشته اند بطور قاطع. هیچ کس هم ان را کم نمی کند. مثل نمره زبان که ۴۰ برای با سهمیه ها قبوله ولی برای افراد عادی مشروطه. اخه تفاوت چرا؟؟؟

آریان، دانشجوی سال دوم دکتری
مهر ۲۰, ۱۳۹۸ ۱۱:۱۰ ق٫ظ
پاسخ به  معماری

علوم و تحقیقات تهران که بنده هستم، افزایشش ۲۰ درصده.
آمار رشت و قزوین رو هم دارم.
رشت هم ۲۰ درصده.
قزوین ۲۲ درصد.