موسسه آموزشی نگاره
دوره نگاره

مخالفت دانشگاه امیرکبیر با معافیت شهریه نیمسال دهم دوره دکتری

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

رئیس دانشگاه امیرکبیر گفت: هزینه هر دانشجوی دکتری برای دانشگاه سالیانه ۲۵ میلیون تا ۳۰ میلیون تومان است.

سید احمد معتمدی در گفتگو با مهر، رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر ادامه داد: بودجه ای که دولت به واسطه سازمان برنامه و بودجه به ما پرداخت می کند، بر اساس ۴ سال (هشت نیمسال) کارشناسی، ۲ سال (چهار نیمسال) ارشد و ۴ سال (هشت نیمسال) دکتری است. این بدان معناست که ما برای مازاد این سنوات، باید بودجه را از محل خود دانشگاه تامین کنیم که کار بسیار سختی است.

وی اضافه کرد: با این وجود، ما قبلا با تقبل هزینه ها، با معافیت شهریه نیمسال نهم موافقت کردیم ولی در صورت موافقت با معافیت شهریه ترم دهم، قطعا با مشکلات فراوان روبه رو خواهیم شد.

معتمدی با بیان اینکه هزینه های هر دانشجو، فقط محدود به کلاس درس نبوده و شامل موارد دیگری همچون؛ خوابگاه و تغذیه و … می شود، افزود:  براساس برآوردهای سازمان برنامه، هزینه سالیانه هر دانشجوی ما، به‌طور میانگین حدود ۲۰ میلیون تومان است؛ این یعنی میانگین هر نیمسال مبلغی حدود ۱۰ میلیون تومان.

وی ادامه داد: البته این رقم ۲۰ میلیون تومانی یک معدل است. در واقع در مقطع کارشناسی این هزینه چیزی حدود ۱۵ میلیون تومان و در مقطع دکتری، رقمی بین ۲۵ میلیون تا ۳۰ میلیون تومان است.

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر با تاکید بر اینکه ما در دانشگاه امیرکبیر توجه ویژه ای به علوم پایه داریم، گفت: این رشته ها مثل؛ فیزیک، ریاضی، شیمی و … در واقع اساس و پایه همه رشته های دیگر محسوب می شوند و ما بر این باور هستیم که اگر دانش آموخته در این رشته ها تربیت نشود، در حقیقت مهندسی ما تضعیف خواهد شد.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

6 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
مریم
آبان ۱۲, ۱۳۹۸ ۶:۱۶ ب٫ظ

برای تکمیل ظرفیت امسال با کجا باید صحبت کرد؟
تو همه مقاطع داره تکمیل ظرفیت انجام میشه به جز دکتری
این چه قانونیه که فقط برای دکترا قابل تغییر نیست؟؟؟

هستی
آبان ۹, ۱۳۹۸ ۹:۲۶ ق٫ظ

سلام. اگر با دانشگاه صحبت کنیم امکانش هست که ترم ده رو هزینه نگیرین؟ واقعا برا ما که کار آزمایشگاهی و کار با حیوان داریم خیلی سخته

علی
آبان ۹, ۱۳۹۸ ۲:۰۴ ق٫ظ

دانشجوی دکترا در ترم های پایانی و سال آخر مشغول انجام رساله هستند.. بخصوص رشته های علوم انسانی که کار آزمایشگاهی ندارند و دیگر نه در خوابگاه و نه در دانشگاه نیستند و فقط با استاد راهنما و مشاور در ارتباط هستند…این که هزینه ای نداره که بخواهند شهریه اش را بگیرند طول کشیدن دوره دکترا به ترم ۱۰ بخاطر چاپ نشدن مقاله هست که به درازا کشیده میشود… والا نوشتن رساله زیاد زمان بر نیست ولی گرفتن اکسپت و چاپ مقاله از رساله در ایران واقعا زمان بر هست مگر شانس داشته باشی دانشگاه محل تحصیل مجله پژوهشی داشته باشه‌..یا بالاخره …..

آریا
آبان ۹, ۱۳۹۸ ۱۰:۱۰ ب٫ظ
پاسخ به  علی

دقیقا. من الان ترم ۹ هستم. بیش از دو ساله کاری با دانشگاه ندارم. چه هزینه ای داریم. و اینکه همون طور که دوستمون گفتن واقعا چاپ مقاله برای علوم انسانی کار بی نهایت سختی هست.

دکتر آینده
آبان ۸, ۱۳۹۸ ۱۱:۵۱ ب٫ظ

پس دم دانشگاه تهران گرم که برای ترم ۱۰ ام دکتری هم شهریه حذف کردن. اینجوری میشه بدون استرس به کار پژوهشی پرداخت.

آریا
آبان ۹, ۱۳۹۸ ۱۰:۰۸ ب٫ظ
پاسخ به  دکتر آینده

واقعا دمش گرم. کاش بقیه دانشگاها هم یاد بگیرن