موسسه آموزشی نگاره
دوره نگاره

تدوین طرح واحد سنجش و پذیرش دانشجو در مقطع دکتری

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

معاون آموزشی وزیر علوم گفت: سازمان سنجش آموزش کشور با هماهنگی وزارت علوم در حال تدوین طرح واحدی برای سنجش و پذیرش دانشجو در مقطع دکتری است.

علی خاکی صدیق در گفتگو با مهر گفت: سازمان سنجش آموزش کشور با هماهنگی وزارت علوم در حال تهیه یک طرح واحد برای سنجش و پذیرش دانشجو در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری است که این طرح پس از تدوین برای تصویب به شورای سنجش و پذیرش دانشجو ارائه می شود.

وی ادامه داد: هیچ طرحی بدون تصویب شورای سنجش پذیرش دانشجو قانونی نمی شود تمرکز این طرح بیشتر روی سنجش و پذیرش دانشجو در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری است چون بیشتر مشکل دانشگاه‌ها در مقاطع تحصیلات تکمیلی است.

معاون آموزشی وزارت علوم افزود: مسئولیت سنجش و پذیرش دانشجو، در تمام مقاطع کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری به شورای سنجش و پذیرش محول شده و دیگر سیاست گذاری این مقاطع در معاونت آموزشی وزارت علوم نبوده و به شورای مذکور واگذار شده و معاون آموزشی نیز به عنوان یک عضو می تواند در این شورا شرکت کند.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

12 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
بیتا
آبان ۲۲, ۱۳۹۸ ۷:۲۷ ب٫ظ

خوب نتیجش چی میشه ؟؟؟ آخرش به کجاختم میشه

داوطلب مهندسی
آبان ۲۰, ۱۳۹۸ ۱۰:۳۹ ب٫ظ

سلام.
رای دیوان عدالت را مثل آب خوردن نقض کردند،
به هیچ اعتراضی ترتیب اثر ندادند
…..
ما دیگر انتظار عدالت از شما نداریم.

م
آبان ۲۱, ۱۳۹۸ ۸:۳۰ ق٫ظ

مگه میتونن نقض کنن؟
طبق قانون مجازات داره

شقایق1
آبان ۲۱, ۱۳۹۸ ۳:۴۶ ب٫ظ

هرکس اعتراض داره باید به دیوان دادخواست بده که حقش خورده شده، وگرنه با کامنت گذاشتن اینترنتی که مشکل حل نمیشه

رضا
آبان ۲۲, ۱۳۹۸ ۷:۰۵ ب٫ظ

آب خوردن نیست، پیگیر باش از طریق دیوان عدالت اداری قوه قضائیه و پس از اینکه رای به نفع تو صادر شد،صبر کن مهلت اعتراض تمام شد رای قطعی میشه و اگر دانشگاه به رای دیوان تمکین نکرد تقاضای اجرای رای را از دایره اجرای احکام دیوان بخواه، در صورت عدم تمکین مجدد، رئیس دانشگاه به انفصال از خدمت ۳ تا ۵ سال محکوم می شود و شما هم با معرفی به دانشگاه ثبت نام می کنید، من این کا رو انجام دادم، موفق باشید

آریان، دانشجوی ترم سوم دکتری علوم و تحقیقات تهران
آبان ۲۰, ۱۳۹۸ ۵:۱۵ ب٫ظ

دکتر علی خاکی صدیق، معاون آموزشی وزارت علوم: “مسئولیت سنجش و پذیرش دانشجو، در تمام مقاطع کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری به شورای سنجش و پذیرش دانشجو محول شده و دیگر سیاست گذاری این مقاطع در معاونت آموزشی وزارت علوم نبوده و به شورای مذکور واگذار شده و معاون آموزشی نیز به عنوان یک عضو می تواند در این شورا شرکت کند. هیچ طرحی بدون تصویب شورای سنجش و پذیرش دانشجو قانونی نمی شود.” این صحبت اخیر معاون آموزشی وزارت علوم هست که خبر آن در همین سایت هم منتشر شده. هر چند اصل خبر مربوط به تدوین یک طرح واحد برای سنجش و پذیرش دانشجویان در مقطع دکتری است، اما با توجه به متن این خبر می شود به راحتی فهمید که اجازه برقرای تکمیل ظرفیت و مسائل این چنینی، به نظر شورای سنجش و پذیرش دانشجو وابسته است. اعضای شورای سنجش و پذیرش دانشجو: ۱- وزیر علوم، تحقیقات و فناوری (رئیس شورا) ۲- وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ۳- دو نفر از رؤسای دانشگاه های دولتی به انتخاب وزارتین ۴- رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ۵- رئیس دانشگاه پیام نور ۶- رئیس سازمان سنجش آموزش کشور (دبیر شورا) ۷- دو نفر از نمایندگان کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری به عنوان ناظر تعداد اعضای آن ۹ است. این شورا با این اعضا موافق تکمیل ظرفیت دکتری نیست. حداقل اینکه رای اکثریت در این شورا مخالف تکمیل ظرفیت دکتری است. پس اگر اعتراضی دارید، باید به شورای سنجش و پذیرش دانشجو اعلام کنید. نه سازمان سنجش و وزارت علوم.… ادامه نظر»

eng
آبان ۲۱, ۱۳۹۸ ۱۲:۵۲ ب٫ظ

تعارض منافع برای تشکیل چنین شوراهایی اصلا درنظر گرفته نشده است!!!….این یعنی وضعیت سیستم اموزش عالی کشور همچنان بازیچه درامدزایی از طریق دانشجو و متعاقبا بیکاری شدید جوانان و تبعات اجتماعی بسیار بالا و تلف کردن نیروی انسانی کشور و ضربه مهلک به منافع کشور….

علیرضا
آبان ۲۰, ۱۳۹۸ ۲:۲۹ ب٫ظ

همه دوستان در طی تحصیل دانشجویانی رو می شناسن که با چرب زبانی و رفتارهای بعضا نامربوط تبدیل به نوچه و دست راست بعضی از استادها می‌شن و بعد از مدتی اون استاد برای ترجمه و تالیف کارهاش همکاری زیادی با اون دانشجو انجام می‌ده و حتا بعضا رفت و آمد خانوادگی هم پیدا میکنن …. این قبیل دانشجویان معمولا در بین بقیه دانشجویان جایگاهی ندارند و از لحاظ علمی هم متوسط یا پائین تر هستند …. هدف طرح جدید با فشار اساتید گرامی می‌تونه برای قانوتی کردن پذیرش این دانشجویان باشد !!!… البته من منکر رابطه خوب بعضی از دانشجویات با سواد و توانا با برخی اساتید نیستم اما اونها معمولا مشکلی برای پذیرش ندارند مشکل دانشحویان کم سوادی هستند که باید با طرح جدید و با کمک اساتید، مشکل قانونی پذیرششون حل بشه !!!! ….

شقایق1
آبان ۲۰, ۱۳۹۸ ۸:۵۶ ب٫ظ
پاسخ به  علیرضا

هیچ وقت نتونستم درک کنم چرا اساتید دنبال این پاچه خوارها هستند؟

هدف
آبان ۲۲, ۱۳۹۸ ۶:۲۷ ب٫ظ
پاسخ به  شقایق1

وقتی دانشجویی پولداره و داره خودش هزینه تز رو میده خو بایدم استاد ازش خوشش بیاد چون کارای استاد جلو میره و براشم مهم نیس دانشجو کی هست

امین
آبان ۲۰, ۱۳۹۸ ۱۲:۱۷ ب٫ظ

خدا کنه فقط بدتر از اینی که هست نشه..

داوطلب مهندسی
آبان ۲۰, ۱۳۹۸ ۴:۵۸ ب٫ظ
پاسخ به  امین

بدتر ازین وجود نداره ، فقط ممکنه این بدی رو منظم و سیستماتیک‌تر کنن تا اعتراض هم نشه کرد.