موسسه آموزشی نگاره
دوره نگاره

لزوم تفویض اختیار به دانشگاه ها در خصوص چاپ مقاله در مجلات داخلی یا خارجی

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه چاپ مقاله در مجلات داخلی یا خارجی باید جزء اختیارات دانشگاه و تشخیص اساتید مربوط به این فعالیت باشد، گفت: ایجاد محدودیت مشکلاتی را به وجود می‌آورد.

به گزارش خبرگزاری فارس،داود محمدی نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: دانشجویی که برای مقطع دکتری مقاله می‌نویسد باید بر اساس ضوابط و روش‌های خاصی که وجود دارد عمل کند. طبیعتا باید استاد راهنما‌،مشاور و مسؤولین مربوط به این حوزه مقاله فرد را مورد بررسی قرار دهند.

*نباید تشکیلات را برای کنترل مقالات افزایش دهیم

وی ادامه داد: نباید تشکیلات را برای کنترل افزایش دهیم باید آزادی عمل در مورد چاپ مقالات وجود داشته باشد و به عبارتی تکلیف به افرادی داده شود که مسؤولیت دارند.

نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: چاپ مقاله در مجلات داخلی یا  خارجی باید جزء اختیارات دانشگاه و تشخیص اساتید مربوط به این فعالیت باشد. چرا که ایجاد محدودیت مشکلاتی را به وجود می‌آورد.

*زمینه کار تحقیقاتی برای دانشجویان فراهم شود

محمدی بر توجه به محتوا مقالات تاکید کرد و گفت: ما باید به این موضوع توجه کنیم که مقاله نوشته شده نیازی از کشور را حل می‌کند یا خیر؟ بنابراین دانشجویان باید به معنای واقعی تحقیق و تفحص کنند اما باید زمینه‌ای فراهم شود که دانشجو بتواند به درستی کار تحقیقاتی خود را به پایان برساند.

وی در ادامه با تاکید به لزوم قوانین و مقررات در مورد چاپ مقالات،‌خاطر نشان کرد: ضابطه و قوانین مفید هستند اما تا جایی که ضرورت دارد. اینکه مرتب قانون و ضابطه تعریف کنیم اما از محتوا تهی شویم و تکالیف افراد را در قالب قوانین محدود کنیم مشکل را حل نمی‌کند.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

6 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
zohreh
دی ۳۰, ۱۳۹۸ ۰:۴۸ ق٫ظ

بخشنامه کی ابلاغ میشه؟
اینکار باعث میشه اساتیدی که منتظر مقالات دانشجویان هستند برای ارتقای خودشون، تلاششونو بیشتر کنند…بخدا انصاف نیست همه زحمات رو دانشجو بکشد بعدش استاد مربوطه ارتقا پیدا کنه.

دانشجوی دکتری
دی ۲۹, ۱۳۹۸ ۱:۴۰ ب٫ظ

سلام، وقت بخیر.
آیا این مطلب در قالب بخشنامه به دانشگاههای آزاد ابلاغ شره است؟
من یک سال و نیم هستش که منتظر مقاله isi هستم

zohreh
دی ۲۹, ۱۳۹۸ ۹:۰۸ ب٫ظ

سلام
بیشتر از ۹۰ درصد دانشجویان دانشگاه ازاد با مشکل اکسپت مواجهند
ان شالله که هر چه زودتر به دانشگاه ها ابلاغ بشه.

zohreh
دی ۲۹, ۱۳۹۸ ۱:۵۵ ق٫ظ

این برا دانشگاه سراسری هست یا آزاد؟؟
واقعا تصمیم بجا و منصفانه ای هست دفاعیه با مجله داخلی

اکرم
دی ۲۹, ۱۳۹۸ ۱۲:۳۴ ب٫ظ
پاسخ به  zohreh

خارجی هم باید باشه . نمی شه که همیشه داخلی .

سهراب
دی ۲۸, ۱۳۹۸ ۱۱:۰۷ ب٫ظ

با رای دیوان عدالت اداری در مرداد ۹۸ اب پاکی رو دست تمام استادهایی که چشمشون دنبال تلاش های دانشجو هستش ریخته شد . قبلش هم طبق منشور حقوق دانشجویان وزارت علوم در سال ۹۳ به این موضوع اشاره شده که دانشجو مالک فکری مقاله یا هر نوشته دیگه خودش می باشد و با این رای چندین قاضی دیوان خلاص شد . استادهای محترم می تونند با حقوق و پول خودشون مقاله نگارش کنند . حالا دانشجو هم از استاد سابقش خوشش بیاد اسم استادشو میاره . هر کسی صاحب اختیار خودش باشه . والا.