موسسه آموزشی نگاره
دوره نگاره

تجمیع رشته‌های مقطع دکتری در دانشگاه تربیت مدرس

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

رییس دانشگاه تربیت مدرس از تجمیع رشته‌های این دانشگاه در دوره‌های کارشناسی ارشد و دکتری خبر داد و گفت: برای رونق گرفتن این برنامه، دانشکده‌ای به عنوان دانشکده بین رشته‌ای تاسیس کردیم تا به عنوان چتر حمایتی این برنامه فعالیت کند.

دکتر محمدتقی احمدی در گفت و گو با ایسنا ضمن بیان این مطلب از تجمیع رشته‌های دانشگاه تربیت مدرس خبر داد و اظهار کرد: برای اینکه رشته‌های دانشگاهی در مقاطع کارشناسی ارشد به ویژه دکتری در دانشگاه به صورت پراکنده و جدا ارائه نشوند،‌ دنبال تجمیع رشته‌های دانشگاهی در دانشگاه تربیت مدرس هستیم این برنامه از سوی وزارت علوم نیز پیگیری می‌شود ولی ما نیز در دانشگاه با جدیت پیگیری آن را می کنیم.

وی در ادامه تصریح کرد: ما در دانشگاه تربیت مدرس تلاش می‌کنیم رشته‌هایی که در جامعه اشباع شده‌اند و بیشتر به مسایل خیلی تخصصی می پردازند را حذف کرده و با توجه به مسائل جامعه ، رشته های تحصیلی را به رشته‌های گسترده تر بین رشته‌ای و مسئله گرا تبدیل کنیم.

رییس دانشگاه تربیت مدرس همچنین از راه‌اندازی دانشکده بین رشته ای در این دانشگاه خبر داد و گفت: تاکنون چهار گروه مهم برای این دانشکده تشکیل شده است و ما همزمان رشته‌های قدیمی و اشباع شده را به رشته های نو، جدید و بین رشته‌ای تبدیل می کنیم. در واقع این دانشکده چتری برای توسعه رشته‌های بین رشته‌ای به شمار می رود و فعالیت آن از حدود دو سال پیش شروع شده است.

دکتر احمدی خاطر نشان کرد: یکی دیگر از برنامه‌های ما این است که رشته های قدیمی دانشگاه را که مورد نیاز جامعه نیست را تعطیل کنیم و به گروه‌ها فرصت دادیم که رشته‌های جدیدی که هم خانواده‌ رشته‌های فعلی هستند را مورد مطالعه قرار بدهند تا در آینده این رشته‌ها را جایگزین رشته‌های قدیمی دانشگاه کنیم.

وی خاطر نشان کرد: تجمیع گروه‌های کوچک و تخصصی دانشگاه به شکل گروه‌های بزرگ و بین رشته‌ای از دیگر برنامه‌های دانشگاه تربیت مدرس است و براین اساس در حدود 12 گروه بزرگ شکل گرفته است، البته این برنامه باید به صورت ملایم پیش برود تا اساتید بتوانند خود را با برنامه جدید وفق بدهند.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

5 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
نیلی( دانشجوی دکتری )
بهمن ۳, ۱۳۹۸ ۲:۳۸ ق٫ظ

رشته های نو اندیشه ی نو میخواهند ، سواد تازه ، نفس تازه ، هیات علمی های تازه ، قطع شدن رانت های علمی پژوهشی ، استقلال در تفکر و عمل ، تفکر انتقادی و خلاق ، با همان اساتیدی که منابع درسشان از ۱۹۹۰ به روز نشده ، زیر ساخت های اندیشه که هنوز در قید و بند روش تحقیق های دهه ی نود است و ……… . چه انتظاری دارید ؟ زیر بنای تفکر شما و کسانی که سالهاست سکان دار آموزش عالی هستند باید تغییر کند ،که نخواهد کرد چون به دنبال به روز کردن خود نبوده و نیستید ، اما باز به نسل جوان راه نمیدهید و دل از صندلی های خود نمیکنید . وگرنه این تغییرات جز بازی با شکل و فرم رشته ها و بازی با کلمات نیست .

سوال : آخرین باری که یک استاد ۶۵ ساله با دفترچه یادداشت سر کلاس یک درس هم شکل اما نوینِ یک استاد ۴۵ ساله در یک روز عادی دانشگاه نشسته تا از علم نوینی که آموخته استفاده کند کی بوده ؟

اگر به این سوال جواب دقیقی بدهید مشخصه در ایران درس نمی خوانید ، چون این صحنه رو به صورت متقابل و به وفور در کشور های توسعه یافته میشود دید . اما در ایران که پر است از مممممننننننننن های زیاد حاشا و کلا ….

دیوار نم دارد با رنگ زدن یا کاغذ دیواری مسئله حل نمیشود .

داوطلب دکترا
بهمن ۳, ۱۳۹۸ ۸:۳۰ ب٫ظ

درود .
بنده این موضوع را وقتی فهمیدم که رفتم مصاحبه دکترا . موضوع پیشنهادی یکی از دانشگاههای نروژ را در زمینه مهندسی ، کار کرده بودم. هرچند سطح بالا نتوانستم چون هیچ کمک و منبع داخلی وجود نداشت. بهر صورت، وقتی رفتم برای مصاحبه‌ها،
هیات علمی دانشگاه علم صنعت بمن گفت، موضوع شما اشتباه است. منبع ارایه دادم و حرف عوض کرد. استاد تمام دانشکاه خواجه نصیر، گفتن موضوع شما لزومی برای تحقیق ندارد! پس ازینکه گفتم مشابه این موضوع ۲۰۱۴ یک کشور اروپایی صاحب علم در این زمینه است، صحبت را عوض کرد. هیچ استادی ندیدم از این موضوع اطلاعی داشته باشد.
فهمیدم چرا پایان‌نامه‌ها عموما شبیه همدیگرند.
فهمیدم ما چقدر با دنیا تفاوت داریم. چقدر ….

Anderton
بهمن ۹, ۱۳۹۸ ۱۰:۱۹ ق٫ظ

لایک داری… هزاران هزار

شیوا
بهمن ۲۳, ۱۳۹۸ ۲:۰۴ ب٫ظ

کاملا موافقم
پایان نامه های خاله بازی ما رو کجا داره اخه

شیوا
بهمن ۲۳, ۱۳۹۸ ۲:۰۳ ب٫ظ

آفرین موافقم کاملا
رشته های جدید هیات علمی های به روز میخواهد .