پذیرش دکتری بدون آزمون 99 دانشگاه اراک

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

فراخوان پذیرش دکتری بدون آزمون دانشگاه اراک در سال تحصیلی 1399-1400 منتشر شد.

به گزارش پی اچ دی تست، دانشگاه اراک براساس آیین نامه های مصوب وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به صورت بدون آزمون در مقطع دکتری از میان دانشجویان و فارغ التحصیلان داخل و خارج دانشگاه اراک برای سال تحصیلی 1399-1400 طبق شیوه نامه زیر دانشجو می پذیرد.

رشته های دارای پذیرش بدون آزمون دکتری 99 دانشگاه اراک

 

شرایط متقاضیان پذیرش دکتری بدون آزمون دانشگاه اراک

دکتری بدون آزمون دانشگاه اراک– معدل حداقل ۱۶ در مقطع کارشناسی و حداقل ۱۷ در مقطع کارشناسی ارشد بدون در نظر گرفتن نمره پایان نامه 

– بیش از دو سال از فارغ التحصیلی نگذشته باشد. لذا داوطلبانی که در نیمسال اول سال تحصیلی ۹۷-۱۳۹۶ و قبل از آن فارغ التحصیل شده باشند مجاز به شرکت در این فراخوان نیستند.

– متقاضی باید حداکثر تا پایان شهریورماه سال ۱۳۹۹ دانش آموخته شود.

– کسب حداقل ۶۰ امتیاز از فعالیت های آموزشی پژوهشی و مصاحبه حضوری مطابق جدول ارزشیابی

– داشتن حداقل ۷ امتیاز از مقالات علمی پژوهشی، ثبت اختراع و یا برگزیده جشنواره های مختلف همانند خوارزمی و …

– نمره پایان نامه حداقل ۱۸/۵ 

– تنها فارغ التحصیلان و دانشجویان دانشگاه های سراسری دولتی می توانند در این فراخوان شرکت نمایند و پذیرش از میان دانش آموختگانی که یکی از مقاطع تحصیلی کارشناسی با کارشناسی ارشد آنها دانشگاه های غیردولتی، غیرانتفاعی، آزاد، پیام نور، نیمه حضوری، جامع علمی کاربردی، مجازی، پردیس های بین الملل باشد و همچنین دارندگان مدرک کارشناسی ناپیوسته صورت نمی گیرد.

مدارک مورد نیاز برای ثبت نام دکتری بدون کنکور 99 دانشگاه اراک

– تکمیل شده فرم  به صورت تایپ شده و امضا شده

– ریزنمرات تحصیلی مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد

– کپی گواهینامه فارغ التحصیلی مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد (مختص متقاضیان دانش آموخته)

– یک قطعه عکس 

– کپی کارت ملی و صفحه اول شناسنامه

– پرداخت هزینه ثبت نام در درگاه پرداخت آنلاین دانشگاه واقع در سایت اینترنتی دانشگاه اراک و در دسته بندی دفتر استعدادهای درخشان زیر شاخه پذیرش بدون آزمون: مبلغ ۱۲۸ هزار تومان برای متقاضیان دکتری کد رهگیری در فرم شماره ۱ و ۳ ثبت نام قید گردد. 

– مستندات مربوط به فعالیتهای شاخص آموزشی، پژوهشی و فرهنگی 

– مدارک مورد نیاز جهت ثبت نام به صورت حضوری و یا پستی تحویل دفتر دانشجویان استعداد درخشان واقع در میدان بسیج (سردشت)، پردیس دانشگاه اراک، ساختمان دکتر قریب، طبقه اول، دفتر جذب و هدایت استعدادهای درخشان شود.

نکات تکمیلی

– پذیرش متقاضیان در همان رشته تحصیلی با رشته های تحصیلی مرتبط با رشته تحصیلی دوره کارشناسی کارشناسی ارشد داوطلب، به تشخیص گروه آموزشی و تائید شورای آموزشی دانشگاه امکان پذیر است.

– مهلت ثبت نام تا ۳۱ فروردین ۱۳۹۹ میباشد.

– فرم های ۱ و ۲ و۳ در سایت دفتر استعداد درخشان دانشگاه به آدرس http://talents.arak.ac.ir موجود می باشد. بدون توجه به آنکه متقاضی در مقطع قبل روزانه و یا نوبت دوم بوده است، پس از پذیرش بدون آزمون در این فراخوان در هر مقطع به صورت روزانه ثبت نام خواهد شد.

– مدارک ارسالی و وجه واریزی بابت بررسی پرونده می باشد و مسترد نخواهد شد. به مدارک ناقص و درخواست داوطلبانی که واجد کلیه شرایط الزامی نباشند ترتیب اثر داده نخواهد شد و وجه پرداختی نیز قابل استرداد نیست؛ لذا توصیه می شود داوطلبان قبل از ثبت نام، مفاد شیوه نامه را به دقت مطالعه و در صورت اطمینان از احراز کلیه شرایط الزامی، ثبت تام نمایند. 

– ظرفیت پذیرش در رشته های مختلف، بستگی به ظرفیت پذیرش مجموع اعضای هیأت علمی در گرایش مربوطه دارد و برابر با ۴۰٪ (کارشناسی ارشد) و ۲۰٪ (دکتری) ظرفیت پذیرش روزانه با آزمون است. از این ظرفیت دو سوم به دانش آموختگان دانشگاه اراک اختصاص دارد و یک سوم باقیمانده مختص دانش آموختگان سایر دانشگاه هاست.

– پذیرش اولیه از طرف دانشگاه، به معنای پذیرش قطعی نمی باشد و هیچ حقی برای متقاضی جهت ثبت نام ایجاد نمی کند و اسامی می بایست به تایید سازمان سنجش برسد.

– تغییر رشته یا محل تحصیل برای متقاضیانی که از طریق آئین نامه استعدادهای درخشان پذیرش بدون آزمون می شوند ممنوع است.

– جهت هم تراز نمودن معدل دانشگاه های مختلف، دانشگاه اراک مخیر است از آیین نامه داخلی خود استفاده نماید.

– ثبت نام قطعی پس از پذیرش علمی و تائید سازمان سنجش، منوط به تائید دبیرخانه هیات مرکزی گزینش دانشجو مستقر در سازمان سنجش آموزش کشور خواهد بود و دانشگاه از صدور هرگونه گواهی اشتغال به تحصیل تا دریافت این تائیدیه معذور است.

– نتایج اولیه از طریق سایت دفتر استعداد درخشان (زمان تقریبی برای کارشناسی ارشد خرداد ۹۹- دکتری تیر ۹۹) اعلام خواهد شد و دانشگاه مسئولیتی برای اطلاع رسانی از طرق دیگر ندارد و داوطلبان ملزم هستند که از زمان ثبت نام تا اعلام نتایج اخبار مربوطه را از وبگاه دفتر استعداد درخشان دانشگاه پیگیری نمایند و از آخرین وضعیت خود مطلع شوند.

– هر دانشجو صرفا می تواند نسبت به اخذ پذیرش نهایی از یک دانشگاه اقدام نماید و دانشجویانی که موفق به اخذ پذیرش از چند دانشگاه شده اند، می بایستی تنها نسبت به ثبت نام در یک دانشگاه اقدام نمایند و از سایر پذیرش های خود (قبل از اینکه دانشگاه اطلاعات متقاضیان را از طریق پرتال ارتباطی به سازمان سنجش اعلام نماید) سریعا انصراف دهد. و در هر زمان (حتی فارغ التحصیلی) اگر مشخص شود که فرد پذیرش شده فاقد شرایط آیین نامه مربوطه بوده است، پذیرش وی لغو و عواقب ناشی از آن بر عهده متقاضی و دانشگاه پذیرنده خواهد بود.

لذا از متقاضیان گرامی درخواست میشود ضمن مطالعه دقیق آیین نامه های مربوط به پذیرش بدون آزمون، در صورت عدم احراز شرایط مندرج در آنها، از ارسال مدارک به دفتر استعداد درخشان خودداری نمایند.

– متقاضیان پذیرش بدون آزمون دانشگاه اراک نمی بایستی دارای حکم محکومیت در کمیته های انضباطی دانشگاه محل تحصیل مقطع قبلی خود باشند.

– پذیرفته شدگان بدون آزمون استعداد درخشان در دوره های تحصیلات تکمیلی به محض ورود مشمول مقررات آموزشی شده و در صورت انصراف مشمول مقررات آموزشی دانشجویان انصرافی می شوند.

– دانشجویان مهمان، انتقالی یا تغییر رشته در صورتی می توانند از تسهیلات پذیرش بدون آزمون کارشناسی ارشد بهره مند شوند که سنوات تحصیلی آنها در دوره کارشناسی پیوسته از ورود به رشته و دانشگاه اول تا دانش آموختگی از رشته و دانشگاه دوم، حداکثر 8 نیمسال باشد و مقایسه متقاضیان برای رتبه بندی و تعیین پانزده درصد برتر با دانشجویان دانشگاهی انجام می شود که از آن مدرک دریافت می کنند.

در مورد دانشجویان تغییر رشته در صورت تایید معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه حداکثر تا یک نیمسال به سنوات مجاز اضافه می شود.

با توجه به تعطیلی دانشگاه در هفته جاری و احتمال تعطیلی آن در روزهای آتی، متقاضیان پذیرش بدون آزمون میتوانند مدارک خود را به دفتر استعداد درخشان دانشگاه پست کنند یا ارسال مدارک خود را به زمان بازگشایی دانشگاه موکول کنند. ضمنا دفتر استعداد درخشان در اکثر روزها ساعات 10-12 باز بوده و آماده پاسخگویی تلفنی متقاضیان می باشد.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

1 دیدگاه
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
محمد
اسفند ۱۸, ۱۳۹۸ ۱۰:۰۲ ق٫ظ

https://my.farsnews.ir/c/18835
لطفا به این ادرس بروید رای دهید ایده ایجاد دکتری نیمه تخصصی ۶۴ واحدی به جای کارشناسی ارشد ۳۲ واحدی
۵۰۰۰ رای نیاز داره تادر مجلس تصویب بشه در وزارت علوم این ایده به شماره ۲۰۸۱۰۳ ثبت شده