موسسه آموزشی نگاره
دوره نگاره

پذیرش دکتری بدون آزمون 99 دانشگاه یزد

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

اطلاعیه پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان دانشگاه یزد در مقطع دکتری تخصصی برای نیمسال اول سال تحصیلی 1399-1400 منتشر شد.

به گزارش پی اچ دی تست، دانشگاه یزد بر اساس آئین نامه ” پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان در دوره دکتری در رشته های اعلام شده، از بین دانش آموختگان ممتاز مقطع کارشناسی ارشد واجد شرایط زیر، از طریق بررسی سوابق، مصاحبه و بدون شرکت در آزمون برای سال تحصیلی ۱۳۹۹-۱۴۰۰ دانشجو می پذیرد.

 

شرایط پذیرش دکتری بدون آزمون دانشگاه یزد

دانش آموختگان دوره آموزشی پژوهشی مقطع کارشناسی ارشد (ورودی های ۹۵، ۹۶ و ۹۷) در صورت احراز شرایط زیر می توانند تقاضای خود را برای ورود به دوره دکتری بدون آزمون به دانشگاه ارائه دهند.

۱- متقاضی باید دارای میانگین گل ۱۶ با بالاتر در دوره کارشناسی پیوسته و میانگین کل (یا میانگین همتراز شده) ۱۷ یا بالاتر (بدون احتساب نمره پایان نامه در دوره کارشناسی ارشد) باشد.

۲- طول مدت تحصیل متقاضی در دوره کارشناسی پیوسته نیاید از ۸ نیمسال و در دوره کارشناسی ارشد نباید از ۵ نیمسال تجاوز کرده باشد.

دکتری بدون آزمون استعداد درخشان

۳- بیش از ۲ سال از تاریخ دانش آموختگی متقاضی در مقطع کارشناسی ارشد نگذشته باشد. لذا داوطلبانی که در نیمسال اول سال تحصیلی ۹۶-۹۷ و قبل از آن فارغ التحصیل شده اند، مجاز به شرکت در این فراخوان نیستند.

۴- متقاضی باید حداقل ۴۰ امتیاز از فعالیتهای آموزشی- پژوهشی و مصاحبه مطابق جدول ارزشیابی پیوست کسب کند (کسب حداقل ۵ امتیاز برای متقاضیانی که بیش از یک سال از فارغ التحصیلی آنها نگذشته است و ۷ امتیاز برای ماہقی متقاضیان از ردیف شماره ۱ بخش امتیازات پژوهشی الزامی است).

نحوه ارائه مقالات با فعالیت های علمی برگزیده

– مقالات ارائه شده طبق جدول شماره ۱ مورد ارزیابی قرار گرفته و باید چاپ شده یا دارای گواهی پذیرش چاپ بوده و مرتبط با پایان نامه و یا وابستگی دانشگاه محل تحصیل کارشناسی ارشد باشد.

تبصره ۱: دانشجو پس از کسب پذیرش در مقطع دکتری فقط تا پایان نیمسال اول سال تحصیلی ۱۳۹۹-۱۴۰۰، فرصت خواهد داشت که مقالات خود را که دارای گواهی پذیرش است، به چاپ رسانده و اصل آن را ارائه نماید؛ در غیر این صورت قبولی وی لغو خواهد شد.

تبصره ۲: منظور از پذیرش مقاله، پذیرش بدون قید و شرط مقاله است.

۲- ارائه گواهی اعتبار مجله الزامی است.

۳- هر گونه ثبت اختراع باید مورد تایید سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران باشد.

۴- برگزیدگان جشنواره های علمی معتبر (خوارزمی، فارابی، رازی و یا ابن سینا) باید تایید دبیرخانه جشنواره را کسب و ارائه نمایند.

۵- برگزیدگان المپیادهای علمی دانشجویی باید تایید دبیرخانه المپیاد را کسب و ارائه نمایند.

۶- برای یکسان بودن شرایط دانش آموختگان آموزش محور، امتیاز ردیف ۱-۱ جدول شماره ۱ به مقالاتی اختصاص می یابد که مرتبط با رشته تحصیلی بوده و به تنهایی توسط دانشجو یا همراه یکی از اعضاء هیات علمی همان رشته نوشته شده باشد (با وابستگی دانشگاه محل تحصیل کارشناسی ارشد).

د – ظرفیت پذیرش: 1- حداکثر ۲۰٪ ظرفیت پذیرش با آزمون شیوه آموزشی- پژوهشی دوره روزانه دکتری دانشگاه به پذیرش بدون آزمون دانشجویان واجد شرایط اختصاص دارد.

۲- ظرفیت مذکور، مازاد بر ظرفیت پذیرش با آزمون دانشگاه است.

٣- دانشگاه در رد یا قبول تقاضای داوطلبان از اختبارات لازم برخوردار بوده و ملزم به تکمیل ظرفیت دوره دکتری خود نخواهد بود.

فرآیند اجرای پذیرش دکتری بدون آزمون 99 دانشگاه یزد

1- امتیاز پژوهشی حداکثر ۴۰ امتیاز (مطابق جدول شماره ۱)، امتیاز آموزشی حداکثر ۳۰ امتیاز (مطابق جدول شماره ۲) و امتیاز مصاحبه حداکثر ۳۰ امتیاز (مطابق جدول شماره ۳) است. امتیازدهی به مدارک زبان متقاضیان برای دارندگان مدرک زبان)، عیناً مطابق جدول شماره ۴ صورت خواهد گرفت.

۲- امتیازدهی توسط کمیته علمی رشته ذیربط صورت می گیرد و داوطلبانی که حداقل ۶۰ امتیاز از فعالیتهای آموزشی و پژوهشی و مصاحبه را مطابق با جداول شماره ۱، ۲ و ۳ کسب نمایند، به ترتیب امتیاز در اولویت بررسی قرار می گیرند.

٣- پس از بررسی های لازم، اسامی پذیرفته شدگان اولیه در موعد مقرر، از طریق پایگاه اینترنتی دانشگاه اعلام خواهد شد.

مدارک مورد نیاز پذیرش دکتری بدون کنکور یزد

۱. فرم (الف) تکمیل شده در خواست پذیرش بدون آزمون

۲. تصویر صفحه اول شناسنامه و کارت ملی

۳. تصویر گواهینامه فارغ التحصیلی کارشناسی با ذکر معدل کل به همراه ریزنمرات

۴. تصویر گواهینامه فارغ التحصیلی کارشناسی ارشد (برای دانشجویان فارغ التحصیل) به همراه ریزنمرات

۵. تصویر کارت پایان خدمت وظیفه عمومی یا معافیت یا دفترچه آماده به خدمت معتبر برای داوطلبان مرد

۶. تصویر صفحه اول و چکیده پایان نامه

 ۷. تصویر کامل از کلیه مقالات علمی و گزارشهای پژوهشی منتشر شده،

۸. تصویر گواهی پذیرش مقاله برای آن دسته از مقالاتی که در زمان تقاضا به چاپ نرسیده باشد، الزامی است.

۹. تصویر گواهی اعتبار درجه ی علمی ترویجی یا علمی پژوهشی، ISI ،ISC مجلات داخلی یا خارجی که مقالات متقاضی در آن چاپ شده و یا خواهد شد.

۱۰. تصویر معرفی نامه علمی از استاد(ان) دوران تحصیل (ترجیحا دوره کارشناسی ارشد) برای بررسی صلاحیت علمی داوطلب در زمان مصاحبه الزامی است.

۱۱. پرداخت مبلغ حق ثبت نام به شرح زیر:

مبلغ حق ثبت نام برای دانش آموختگان سایر دانشگاه ها مبلغ ۷۰۰/۰۰۰ (هفتصد هزار ریال) است. این مبلغ برای دانش آموختگان دانشگاه یزد در یکی از مقاطع کارشناسی پیوسته یا کارشناسی ارشد مبلغ ۵۰۰/۰۰۰ (پانصدهزار ریال می باشد. تذکر : لازم به توضیح است که در هنگام پرداخت اینترنتی، مبلغ پیش فرض ۵۰۰/۰۰۰ ریال است که متقاضیان فارغ التحصیل سایر دانشگاهها باید مقدار پیش فرض را به صورت دستی در قسمت “مبلغ پرداختی به ۷۰۰/۰۰۰ ریال تغییر دهند و سپس جهت پرداخت، آیکن “بانک تجارت” را انتخاب نمایند. لذا آن دسته از متقاضیانی که هیچ یک از مقاطع تحصیلی کارشناسی و کارشناسی ارشد خود را از دانشگاه یزد فارغ التحصیل نشده اند و فقط مبلغ ۵۰۰۰۰۰ ریال را پرداخت و ثبت نام خود را تکمیل نموده اند لازم است با مراجعه به سامانه پرداخت الکترونیک دانشگاه یزد به آدرس : https://yazd.ac.ir/epay/talent و تکمیل موارد خواسته شده و مشخصات خود مشابه تصویر ذیل نسبت به واریز مبلغ دوم (۲۰۰۰۰۰ ریال) اقدام نمایند و رسید واریزی را اسکن نموده و در هنگام ثبت نام بارگذاری نمایند.

اطلاعات ثبت نام دکترا بدون آزمون یزد

۱. آخرین مهلت ثبت نام غیرحضوری (الکترونیکی برای متقاضیان ۱۳۹۹/۰۱/۲۰ است.

٢. متقاضیان برای ثبت نام غیرحضوری (الکترونیکی)، می توانند با مراجعه به سامانه آموزشی دانشگاه به آدرس Internet Explorer ) http://golestan.yazd.ac.ir نسخه ۷ به بالا) با مطالعه راهنمای مربوطه، ثبت نام خود را به انجام برسانند.

٣. لازم است بعد از ثبت نام غیرحضوری(الکترونیکی)، اصل همه مدارک مورد نیاز (بند و) را به آدرس دانشگاه یزد – صفائیه -بلوار دانشگاه – چهار راه پژوهش – پردیس اصلی دانشگاه یزد – ساختمان شهید احمدی روشن – مرکز استعدادهای درخشان کد پستی : ۸۹۱۵۸۱۸۴۱۱) پست نمایند.

۴. پذیرش نهایی براساس بررسی مدارک و س وابق داوطلبین ص ورت می گیرد و به مدارک ناقص و یا دریافت شده بعد از تاریخ ۱۳۸۹ /۰۱/۳۰ ترتیب اثر داده نخواهد شد.

۵. نتایج اولیه از طریق وبگاه دانشگاه به آدرس http://www.yazd.ac.ir (زمان تقریبی تیرماه ۹۹) اعلام خواهد شد.

توضیحات مهم

– متقاضی باید حداکثر تا پایان شهریور ماه سال ۱۳۹۹ دانش آموخته شود.

۲- پذیرش متقاضیان در مقطع دکتری، در همان رشته تحصیلی با رشته های تحصیلی مرتبط با رشته تحصیلی دوره کارشناسی ارشد داوطلب، به تشخیص گروه آموزشی و تائید شورای آموزشی دانشگاه امکان پذیر است.

٣- پذیرش بدون آزمون در مقطع دکتری از دانش آموختگانی که یکی از مقاطع تحصیلی کارشناسی با کارشناسی ارشد آنها دانشگاه های غیر دولتی، غیرانتفاعی، آزاد، پیام نور، نیمه حضوری، جامع علمی کاربردی، مجازی، پژوهشکده ها، پردیس های بین الملل و دانشگاه فرهنگیان باشد و همچنین دارندگان مدرک کارشناسی ناپیوسته صورت نمی گیرد.

۴- دانش آموختگان اتباع خارجی و فارغ التحصیلان دانشگاه های خارج از کشور، مجاز به استفاده از این آئین نامه برای ورود بدون آزمون به دوره دکتری نیستند.

۵- تغییر رشته محل تحصیل و میهمانی برای متقاضیانی که از طریق آئین نامه استعدادهای درخشان پذیرش بدون آزمون می شوند، ممنوع است.

۶- پذیرش نهایی دانشجویان کارشناسی ارشد برای ورود بدون آزمون در مقطع دکتری، مطابق ضوابط وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و مقررات دانشگاه و تائید سازمان سنجش آموزش کشور انجام می پذیرد. بدیهی است تشکیل پرونده و دعوت به مصاحبه، هیچ گونه حقی برای داوطلب ایجاد نخواهد کرد و نتایج پس از ارزیابی و امتیاز دهی به فعالیت ها و سوابق داوطلبین تعیین و اعلام خواهد شد.

۷- ثبت نام قطعی پس از پذیرش علمی و تائید سازمان سنجش، منوط به تانید دبیرخانه هیات مرکزی گزینش دانشجو مستقر در سازمان سنجش آموزش کشور خواهد بود؛ بنابراین دانشگاه یزد از صدور هرگونه گواهی اشتغال به تحصیل تا دریافت این تائیدیه معذور است.

۸- مدارک ارسالی و وجه واریزی، به هیچ عنوان مسترد نخواهد شد. لذا به داوطلبان توصیه می شود با دقت لازم، مفاد اطلاعیه راه مطالعه و فقط در صورت دارا بودن شرایط مربوط، نسبت به ثبت نام در فراخوان اقدام نمایند.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

10 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
...........
اسفند ۱۴, ۱۳۹۸ ۷:۲۲ ق٫ظ

سلام….یزد خوب نیست، عالیه، فوق العاده است
من لیسانس و ارشد اونجا بودم….از همه چی راضی بودم
سواد اساتید، خوابگاه،کارمندان و ….
دکترا شهر دیگ قبول شدم ب دلیل دور شدن از یزد،(محل زندگیم عوض شد و باعث شد از یزد دور شم) مجبور شدم ی جای نزدیکتر رو انتخاب کنم اما الان راضی نیستم و روزی صد بار میگم ای کاش رفت و آمد و سختیاش رو تحمل کرده بودم اما الان یزد بودم

...؟
اسفند ۱۴, ۱۳۹۸ ۱۱:۱۲ ق٫ظ
پاسخ به  ...........

جدی؟؟؟!!!! یعنی یزد انقدر خوبه؟ نمی دونستم!

مجید
اسفند ۱۰, ۱۳۹۸ ۱۱:۲۲ ق٫ظ

با سلام
در خبرگزاری فارس در بخش فارس من درخواستی با عنوان(درخواست حذف مصاحبه کنکور دکترا) ثبت شده است از همه علاقمندان و مشتاقان تحصیل در این مقطع خواهشمند است که اولا آن را حمایت کنیو و ثانیا به بقیه نیز خبر بدید تا حمایت کنند شاید خدا خودش کمک کرد که مصاحبه از کنکور دکترا حذف بشه و فقط وفقط ملاک پذیرش کنکور سازمان سنجش باشه توکل به خدای بزرگ و توانا
حمایت یادتون نره هر چه تعداد بیشتر بشه بهتر میشه پیگیری کرد
در ضمن در دوره تحصیل در مقطع دکترا فرصت کافی برای تمام کارهای پژوهشی _مقاله-کتاب -اختراع و…) هست بدون شک کسی که بتونه از سد کنکور دکترا بگذره حتما از عهده کارهای پژوهشی به راحتی برمیاد . دوره دکترا هم معمولا ۳۶ واحده که ۱۸ واحد پاس کردن کتابهای درسی و ۱۸ واحدش هم پایان نامه و مقاله و پژوهش ، الان با این روشپذیرش فقط سلیقه ای شده و هر داوطلبی هم که پول داشته باشه با هر سطح درسی هم که باشه به راحتی میتونه صاحب کتاب و مقاله و مدرک زبان معتبر و… بشه چون اینه هرکدام یه عالمه هزینه داره

..
اسفند ۸, ۱۳۹۸ ۱۰:۰۴ ق٫ظ

یزد دانشگاه و خوابگاهش عالیه

....
اسفند ۹, ۱۳۹۸ ۴:۴۱ ق٫ظ
پاسخ به  ..

واقعا همینطوره. فقط رو دانشجوها و همشهری خودشون تعصب دارند و اولویتشون اوناست.

..
اسفند ۹, ۱۳۹۸ ۱۰:۲۱ ق٫ظ
پاسخ به  ....

من دوستم نه ارشد نه لیسانس یزد نبود ولی دکترا جذب شد انصافا همش اینطوری نیس . به دانشجو خیلی بها میدن من الان دکترام . ارشدم یزد بودم الحق هیچ جا به اندازه یزد به دانشجو ندیدم بها بدن اساتیدش غرور ندارن وقف علم زیاد دارن و حس پاسخگویی و مسئولیت پذیری بالایی دارن

....
اسفند ۹, ۱۳۹۸ ۲:۳۵ ب٫ظ
پاسخ به  ..

منم دو سال ارشد رو یزد بودم و تجربیاتم که شاید برای بقیه جالب باشه رو میگم. علاوه بر سلف مرکزی دانشگاه، رستوران خوبی داره که قیمت و کیفیتش مناسبه. خوابگاهش هم خوبه، ارشد و دکتری رو از کارشناسی ها جدا کردن که راحتتر باشن. کارمندای دانشگاه هم واقعا به مشکلات دانشجو رسیدگی میکنن. اگه از مناطق سرد سیر به اونجا بیای احتمالا اذیت میشی، مخصوصا ترم بهمن و بعد از عید که هوا گرم میشه. خود شهر یزد واقعا جای خاصی واسه تفریح نداره و این دوسالی که یزد بودم افسردگی گرفتم! محیط خود دانشگاه یه خورده سنگینه! مثلا بوفه مرکزیش قسمت خواهران از برادران جدا هست یا توی بوفه کنار آمفی تئاترش علامیه زدن نمیتونی دور یه میز مختلط بشینی! واقعا برام عجیب بود دانشگاه اینقد به مسائل اهمیت میده. اساتیدش واقعا به دانشجوها بها میدن ولی اگه یزدی باشی بیشتر باهات صمیمی هستن یعنی یه جورایی تبعیض قائل میشن که خودت متوجه میشی. البته من فنی مهندسی هستم و اساتید سایر رشته ها شاید اینجوری نباشه.

..
اسفند ۱۰, ۱۳۹۸ ۱۱:۱۹ ق٫ظ
پاسخ به  ....

خیلی کار خوبی کردین از اشتراک گذاریتون من سال ۹۶ اونجا بودم دانشکده منابع طبیعی بوفه ش مختلط بود ولی بوفه کنار امفی تئاتر درسته مجزا بود. دریاچه وسط هم باز مختلط بود. اولین خوابگاه نمونه کشوری شد . منو غذایی متفاوت و رایگانشم که خاصش کرد. از نظر گردشگری قبول دارم منتهی باغ دولت اباد و ده بالا و مقرهای تاریخی و گردشگری در حاشیه شهرش ک نزدیکم هست زیاد داره یخورده که کویریه ادم فکر میکنه نداره من بعد فارغ التحصیلی یسری جاهاش فهمیدم!! به لحاظ تبعیض حقیقت همکلاسی ما یزدی بود سه تا استادمون اصن و ابدا تبعیض نداشتن فقط ینفر بله تا حدی حس کردیم

..
دی ۲۴, ۱۳۹۹ ۸:۳۳ ب٫ظ
پاسخ به  ..

واقعا؟؟؟

محسن صنعتی
اسفند ۱۱, ۱۳۹۸ ۱۱:۵۴ ق٫ظ
پاسخ به  ..

ممنونم از نظر لطف همه دوستان به شهر خودم
من خودم ۷ سال دانشگاه یزد بودم کارمندان واقعا عالی
تا اونجایی هم که من دیدم و حس کردم هیچ تبعیضی هم بین ما و خوابگاهی ها قائل نمیشدن کما اینکه دوستان خوابگاهی رو بیشتر تحویل میگرفتن و باهاشون رفیق بودن
خوشحالم که میشنوم دانشگاه شهرمون جزء بهترین هاست و به خودم میبالم