اعلام جزئیات برگزاری آزمون اختصاصی دکتری 99 دانشگاه قرآن و حدیث

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

جزئیات پذیرش دانشجو از طریق آزمون ورودی اختصاصی دوره دکتری تخصصی دانشگاه قرآن و حدیث در سال ۹۹ اعلام شد.

به گزارش پی اچ دی تست، دانشگاه قرآن و حدیث براساس مجوز رسمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و با نظارت سازمان سنجش آموزش کشور، از بین برادران و خواهران طلبه واجد شرایط از طریق آزمون ورودی اختصاصی ویژۀ طلاب برای نیمسال اول سال تحصیلی 1399-1400 در مقطع دکتری به شرح زیر دانشجو می پذیرد.

الف ) 1- شرایط پذیرش دانشجو در تمام رشته ها

1- تابعیت جمهوری اسلامی ایران؛

تبصره: شرکت طلاب خارجی در آزمون بلامانع است، ولی پذیرش آنان منوط به طی کلیه مراحل قانونیِ مربوط است.

2- اعتقاد و التزام به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و قانون اساسی آن؛

3- دارا بودن یکی از مدارک زیر:

– مدرک سطح 3 مورد تأیید مرکز مدیریت حوزۀ علمیه؛

ـ مدرک سطح 1یا 2 مورد تأیید مرکز مدیریت حوزۀ علمیه به همراه مدرک کارشناسی ارشد مرتبط (مجموعه الهیات و معارف اسلامی) و معتبر از دیگر مراکز آموزش عالی؛

تبصره: شاغلین به تحصیل (در سطح سه یا دورۀ کارشناسی ارشد)، در صورت فراغت از تحصیل تا تاریخ 99/6/31 می توانند در این آزمون شرکت کنند.

4- نداشتن سوءپیشینه به تشخیص مراجع ذیصلاح؛

5- نداشتن منع قانونی برای ادامه تحصیل از نظر مقررات نظام وظیفه عمومی (برای برادران)؛

تبصره: برای کلیه داوطلبان مرد، داشتن کارت پایان خدمت یا معافیت دائم و یا مجوز تحصیل همزمان حوزه و دانشگاه الزامی است.

تذکر: پذیرفته شدگان نهایی، ملزم به ارائه تعهد کتبی مبنی بر تحصیل تمام وقت در مقطع دکتری خواهند بود.

الف) 2- شرایط پذیرش دانشجو در رشته های مدرسی معارف اسلامی

الف) شرایط عمومی:

1) التزام عملی به اسلام، نظام جمهوری اسلامی ایران و قانون اساسی.

2) داشتن تابعیت جمهوری اسلامی ایران.

3) نداشتن سوء پیشینه به تشخیص مراجع ذیصلاح.

4) داشتن سلامت جسمانی متناسب با رشته مدرسی معارف اسلامی.

5) قبولی در مصاحبه عمومی مدرسی معارف اسلامی (احراز این شرط پس از برگزاری آزمون خواهد بود.)

6) داشتن حداکثر چهل سال سن (مدت خدمت سربازی به سقف سنی افزوده می شود.)

تبصره: گروه اعضای رسمی هیأت علمی گروه های معارف اسلامی و استادان حق التدریس گروهه ای معارف اسلامی، به شرط داشتن گواهینامۀ تدریس از معاونت آموزشی و پژوهشی اسـتادان و دروس معارف اسلامی (مشروط بر این که در 2 نیمسال گذشته تدریس داشته باشند)، از شرط سنی مستثنی می باشند.

ب) شرایط اختصاصی (داشتن یکی از شرایط ذیل کافی میباشد)

1) دارای دانشنامه کارشناسی ارشد رشته مدرسی معارف اسلامی.

2) دارای مدرک سطح سه حوزۀ علمیه.

3) دارای گواهی خبرگان بدون مدرک(مرتبه مربی) مورد تأیید مراجع ذیصلاح.

4) مربیان رسمی گروه معارف اسلامی (اعضای هیأت علمی گروه معارف اسلامی در مرتبه مربی) با تأیید معاونت آموزشی و پژوهشی استادان و دروس معارف اسلامی.

5) دارای مدرک کارشناسی ارشد دانشگاهی مرتبط + مجوز تدریس قطعی دروس معارف از معاونت آموزشی و پژوهشی استادان و دروس معارف اسلامی + حداقل 5سـال سابقه تـدریس در گروه معارف اسلامی (حداقل 40 واحد درسی).

6) حوزویان دارای به مدرک سطح دو به همراه مدرک کارشناسی ارشد مورد تأیید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری همخوان با گرایشهای پنجگانه دروس معارف اسلامی به تشخیص گروه آموزشی مربوط.

7) داوطلبان دانشگاهی دارای مدرک کارشناسی ارشد از مراکز ذیل

الف) دانشگاه علوم اسلامی رضوی مشهد: 1ـ رشته علوم قرآن و حدیث 2ـ رشته فلسفه و کلام اسلامی

ب) دانشگاه شهید مطهری: شیعه شناسی (گرایش کلام، فلسفه و حکمت اسلامی)

ج) دانشگاه قرآن و حدیث: 1ـ رشته علوم حدیث با گرایش های اخلاق، کلام و عقاید، تفسیراثری و نهج البلاغه 2ـ رشته علوم قرآن و حدیث 3ـ رشته تفسیر روایی 4ـ رشته علوم و معارف نهجالبلاغه 5ـ رشته روانشناسی اسلامی گرایش روانشناسی مثبتگرا

د) دانشگاه امام صادق علیه السلام: 1ـ رشته معارف اسلامی و علوم سیاسی 2ـ رشته معارف اسلامی و حقوق 3ـ رشته معارف اسلامی و فرهنگ و ارتباطات 4ـ رشته معارف اسلامی و علوم تربیتی 5ـ رشته معارف اسلامی و فلسفه و کلام اسلامی 6ـ رشته معارف اسلامی و فقه و حقوق

تبصرۀ 1) میزان پذیرش متقاضیان رشته مدرسی معارف اسلامی به صورت %60 از میان حوزه های علمیه مورد تأیید حوزۀ علمیه قم و %40از دانشجویان دانشگاه های فوق الذکر که دارای شرایط عمومی و اختصاصی می باشند، صورت می پذیرد.

تبصرۀ 2) پذیرش متقاضیان رشته مدرسی معارف اسلامی در دانشگاه قرآن و حدیث از طریق آزمون اختصاصی، فقط از میان طلاب حوزه علمیه مورد تأیید، صورت می پذیرد.

تذکر مهم: داوطلبانی که در این رشته مجاز به انتخاب شوند لازم است نسبت به تکمیل فرم مشخصات فردی در سایت www.Asatid.org و ارسال مدارک درخواستی به نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها (معاونت آموزشی و پژوهشی استادان و دروس معارف اسلامی) اقدام نمایند و پس از احراز شرایط بالا، مجاز به ثبت نام در دانشگاه پذیرفته شده، خواهند بود.

ب) ضوابط

1) هر داوطلب صرفاً مجاز به انتخاب یک کد رشته محل است.

2) طول مدت تحصیل در مقطع دکتری با احتساب رساله، حداقل شش و حداکثر هشت نیمسال است.

3) پذیرفته شدگان نهایی، موظف به رعایت کامل تمامی ضوابط وزارت و دستورالعمل های داخلی دانشگاه در طول تحصیل هستند.

4) پذیرفته شدگان نهایی نمی توانند همزمان با تحصیل در این دانشگاه در دیگر مراکز آموزش عالی اشتغال به تحصیل داشته باشند.

ج) تاریخ ثبت نام و برگزاری آزمون

1) ثبت نام به صورت اینترنتی از تاریخ 1398/12/20 تا تاریخ 1399 /2/20انجام می شود.

2) آزمون ورودی دورۀ دکتری در دو نوبت صبح و عصر روز جمعه 1399/3/9 برگزار میگردد.

3) کارت ورود به آزمون دو روز قبل از برگزاری آزمون، از طریق سایت دانشگاه قابل دریافت است.

4) آزمون در شهر قم و در محل ساختمان مرکزی دانشگاه قرآن و حدیث برگزار خواهد شد.

[نشانی محل برگزاری آزمون: قم، بلوار پانزده خرداد، بعد از چهارراه نوبهار، خیابان شهید نظری ثابت، بعد از شهرک جهاد، مؤسسه علمی فرهنگی دارالحدیث، ساختمان دانشگاه قرآن و حدیث]

سؤالات آزمون؛ تشریحی است.

د) تکالیف داوطلب برای ثبت نام اینترنتی و شرکت در آزمون

الف) مطالعه دقیق این دفترچه و مراجعه به سامانه ثبت نام آزمون ورودی اختصاصی و ورود اطلاعات لازم براساس بندهای سامانه ثبت نام؛

ب) تهیه اسکن عکس 4 × 3 تمام رخ و بارگذاری فایل آن؛ [با فرمت: JPG و حجم: حداکثر 150 کیلو بایت]

د) تهیه اسکن مدرک معتبر دال بر ایثارگری و بارگذاری فایل آن؛ [با فرمت: JPG و حجم: حداکثر 150 کیلو بایت] (ویژۀ متقاضیان استفاده از سهمیه رزمندگان و ایثارگران)

هـ) کارت بانکی عضو شبکه شتاب با مشخصات (رمز دوم، کد CVV2 و تاریخ انقضاء) جهت پرداخت اینترنتی (آنلاین) هزینه ثبت نام به مبلغ 1/700/000 ریال؛ (هزینه ثبت نام عودت داده نمی شود).

و) تکمیل ثبت نام اینترنتی و دریافت کد رهگیری که نشانگر پایان مراحل ثبت نام یک داوطلب است. (صحت اطلاعات ارسالی به عهدۀ شخص داوطلب است.)

ز) داوطلبان پس از تکمیل ثبت نام و گرفتن کد رهگیری، کد دریافت شده را تا دریافت کارت ورود به آزمون نزد خود نگهدارند.

ح) داوطلبان نسخه چاپی کارت ورود به جلسه آزمون را در موعد مقرر از طریق سامانه مربوط دریافت کرده و در روز آزمون همراه با کارت ملی، در محل آزمون حضور به هم رسانند.

هـ) سهمیه ها

1) سهمیۀ مربیان رسمی (ویژۀ متقاضیان استفاده از سهمیه مربیان رسمی): بر اساس قانون برقراری عدالت آموزشی در پذیرش دانشجو در دوره های تحصیلات تکمیلی و تخصصی مصوب مجلس شورای اسلامی، ده درصد (10%) سهمیه مازاد بر ظرفیت (حداقل یک نفر) برای مربیان قطعی و یا رسمی آزمایشی دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به شرط کسب حداقل هشتاد درصد ( 80%) نمرۀ آخرین فرد پذیرفتهشده در گزینش آزاد اختصاص می یابد.

2) سهمیۀ رزمندگان و ایثارگران (ویژۀ متقاضیان استفاده از سهمیه رزمندگان و ایثارگران): با توجه به تصویب قانون جامع خدماترسانی به رزمندگان و ایثارگران و اصلاحیه آن، گزینش داوطلبان بر اساس این قانون صورت می گیرد.

بنابراین:

1) بیست و پنج درصد (% 25) ظرفیت هرکدرشته محل به «همسران و فرزندان شهداء و مفقود الأثر»، «آزادگان و همسر و فرزندان آنان»، «جانبازان % 25 و بالاتر و همسر و فرزندان آنان» اختصاص دارد (سهمیه ایثارگران % 25 ظرفیت).

2) پنج درصد (% 5) ظرفیت هرکدرشته محل به «جانبازان زیر %25و همسر و فرزندان آنان» و «همسر و فرزندان رزمندگان با حداقل شش ماه حضور داوطلبانه در جبهه» اختصاص دارد (سهمیه ایثارگران % 5 ظرفیت). براساس قوانین مذکور حد نصاب نمرۀ ایثارگران (اعم از ظرفیت 25 درصدی یا 5درصدی) % 70 نمرۀ آخرین فرد پذیرفته شده در گزینش آزاد در هرکدرشته محل و حد نصاب رزمندگان % 80 نمرۀ آخرین فرد پذیرفته شده در گزینش آزاد در هر کدرشته محل می باشد.

و) نحوۀ گزینش و زمان اعلام نتایج آزمون

گزینش نهایی در هریک از رشته ها از بین داوطلبانی که حدنصاب نمرۀ علمی لازم از آزمون کتبی براساس مقررات گروه های آموزشی دانشگاه احراز کرده باشند، در تابستان 1399 صورت خواهد گرفت. بدیهی است ثبت نام قطعی منوط به موفقیت داوطلب در آزمون کتبی، کسب حدنصاب قبولی و امتیازات لازم آموزشی، پژوهشی و مصاحبه ورودی مطابق با مقررات و دستورالعمل های مربوط به پذیرش دانشجو در مقطع دکتری و طی مراحل گزینش عمومی در مراجع ذیصلاح نهاد نمایندگی و هیأت مرکزی گزینش دانشجوی سازمان سنجش آموزش کشور خواهد بود. ایام برگزاری مصاحبه ورودی مرداد و شهریور سال 1399 و زمان اعلام نتایج نهایی همه رشته ها، نیمه دوم شهریور سال 1399 خواهد بود.

ز) شهریۀ تحصیلی و وام دانشجویی

تحصیل در دانشگاه غیرانتفاعی قرآن و حدیث مستلزم پرداخت شهریه است. میزان شهریه در سال تحصیلی 99-98 بر اساس جدول زیر است. که برای سال تحصیلی 1400- 1399 بر اساس ضوابط و مقررات وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و مصوبات شورای دانشگاه و هیأت أمناء حداکثر 10درصد افزایش خواهد یافت. [اطلاعات مرتبط با تخفیفات مالی دانشجویی، تعداد و عناوین دروس را در پایگاه اینترنتی دانشگاه مشاهده نمایید.]


دانشجویان مقطع دکتری دانشگاه قرآن و حدیث، می توانند شهریه ثابت هر نیمسال را در ابتدای ترم هنگام انتخاب واحد پرداخت نمایند و شهریه متغیر به صورت اقساطی و در طول ترم دریافت خواهد شد.

صندوق رفاه دانشجویی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، در سال تحصیلی 99-98 برای هر یک از دانشجویان مقطع دکترای تخصصی، مبلغ 240/000/000ریال (بیست و چهار میلیون تومان) وام دانشجویی طی 8 نیمسال تخصیص داده است. این وام قرض الحسنه بوده و بازپرداخت آن توسط دانشجو، حدود چهار سال پس از شروع تحصیل، طی اقساط تعیینشده توسط بانک عامل صندوق انجام خواهد شد. در نهایت تصمیم گیرندۀ نهایی مبلغ و شیوۀ اعطای وام در سال تحصیلی آتی، صندوق رفاه دانشجویی وزارت متبوع خواهد بود .

ثبت‌نام
باخبرم کن!

1 دیدگاه
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
محمد
فروردین ۲۳, ۱۳۹۹ ۸:۳۹ ق٫ظ

فقط صرفا طلاب می توانند در این دانشگاه درس بخونن؟ یا فارغ التحصیلان دانشگاهی غیر طلبه هم میتونن؟ دوستان لطفا هر کسی خبر داره بگه