ابلاغ بخشنامه وزارت علوم درخصوص امتحانات پایان ترم دوم ۹۸-۹۹

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بخشنامه شیوه برنامه ریزی و برگزاری امتحانات پایان نیمسال دوم ۱۳۹۸-۱۳۹۹ را به دانشگاه ها ابلاغ کرد.

به گزارش مهر، وزارت علوم تحقیقات و فناوری بخشنامه‌ای برای برنامه ریزی و برگزاری امتحانات پایان نیمسال دوم ۱۳۹۸-۱۳۹۹ به دانشگاه‌ها ابلاغ کرد که به شرح زیر است:

۱- ممکن است دانشگاه با بررسی همه جوانب و به ویژه با تأکید بر حفظ سلامتی دانشجویان، اعضای هیئت علمی و کارشناسان، برگزاری آزمون به روش حضوری را امکانپذیر تشخیص دهد. دانشگاه‌هایی که تمایل دارند تا امتحانات همه یا برخی از دروس به صورت حضوری برگزار شود به این نکته توجه داشته باشند که برگزاری آزمون حضوری بر اساس تقویم نیمسال جاری، بهترین وضعیت متصور است، زیرا تعویق بازه امتحانات تبعاتی را در پی دارد که باید به دقت بررسی و در نظر گرفته شود.

به ویژه برای دانشجویانی که در نیمسال پایانی تحصیل خود قرار دارند، تعویق زمان امتحانات پایان نیمسال و یا تعدادی از دروس، به جز اینکه از نظر قانونی می‌تواند ثبت نام آنها در صورت قبولی در مقطع بالاتر را با مشکلات اجرایی روبه رو کند، موجب افزایش استرس و کاهش کارآمدی آنها در امتحانات پایانی نیمسال جاری می‌شود.

۲- چنانچه در بند ۱۸ نامه شماره ۸۶۳ تاریخ ۱۳۹۹.۰۱.۱۱ نیز ذکر شد، در صورت تشخیص الزام برگزاری جلسات آزمون پایانی به روش حضوری، دانشگاه‌های محل زندگی دانشجو، همکاری لازم را با دانشگاه محل تحصیل دانشجو در اجرای آزمون و ارسال برگه امتحانی یا نمره کسب شده به دانشگاه مبدا داشته باشند. روشن است که تشخیص استفاده از این امکان برعهده دانشگاه مبدا یا محل تحصیل دانشجو، پس از هماهنگی با دانشگاه محل زندگی او است.

۲- دانشگاه‌هایی که برگزاری آزمون حضوری را به دلایل منطقی نپذیرفته اند لازم است با پیروی از برنامه معینی، بخشی یا تمام ارزشیابی آموخته‌های دانشجویان را به شیوه مستمر، در طول نیمسال و با بهره گیری حداکثری از امکانات فضای مجازی برگزار کنند. این ارزشیابی که از تنوع بالایی برخوردار است می‌تواند یک یا چندین نمونه مؤثر از میان موارد زیر را در بر بگیرد:

الف-اجرای آزمون کوتاه در هر جلسه آموزش الکترونیکی اغلب سامانه‌ها مانند Moodle و Adobe connect امکان اجرای آزمون را دارند. در سایر سامانه‌ها نیز این امکان وجود دارد یا قابل ایجاد است.

ب-ارائه تکلیف یا تمرین برای هر جلسه درس، تمرین‌ها و تکالیف هر جلسه درس می‌تواند به عنوان تمام یا بخشی از نتیجه ارزشیابی پایانی مورد نظر قرار بگیرد.

پ-تعریف پروژه‌های مختلف برای یک درس، متناسب با هدف‌های برخی از درس‌ها، امکان تعریف و واگذاری اجرای پروژه‌هایی که برای اجرای آن لزومی به خارج شدن دانشجو از منزل یا نقض قانون فاصله گذاری اجتماعی نیست، وجود دارد.

ت-استفاده از شیوه‌های صوتی و صوتی-تصویری، امکان ارزشیابی میزان و کیفیت فعالیت دانشجو در هر جلسه و در طول نیمسال از طریق بررسی، مشاهده و یا ضبط فعالیت‌های دانشجو وجود دارد.

۳- علاوه بر اینها در صورت عدم برگزاری جلسات حضوری آزمون، کلیه امتحانات یا برخی از آنها به ویژه در دوره‌های تحصیلات تکمیلی که تعداد دانشجویان یک کلاس اغلب محدود و انگشت شمار است، به صورت امتحان کتبی و یا شفاهی از طریق برگزاری ارتباط برخط بین استاد و دانشجو انجام شود.

در مورد برخی از دروس و به تشخیص استاد درس در صورتی که این اطمینان وجود داشته باشد که همه دانشجویان کلاس به تجهیزات رایانه‌ای مناسب و کافی دسترسی دارند و سرعت اینترنت برای برقراری و حفظ ارتباط مناسب است، می‌توان با کمک یک دوربین مبتنی بر وب به روش مستقیم از دانشجو امتحان گرفت.

در این صورت استاد پرسش را در اختیار دانشجو می‌گذارد و وی بلافاصله و در حضور استاد به روش مجازی شروع به ارائه پاسخ بر روی وایت بورد و یا برگه کاغذ سفید می‌کند. برگه پاسخ داده شده، به عنوان برگه امتحان تبدیل به تصویر و سپس ذخیره سازی می‌شود.

۴- ارزیابی نهایی دانشجو باید به صورت ترکیبی از روش‌های مختلف انجام شود تا تصویر معتبرتری از میزان و کیفیت یادگیری دانشجو را در اختیار استاد قرار دهد. در این صورت فهرستی از فعالیت‌های دانشجو در طول نیمسال که می‌تواند برای نمره نهایی مورد ارزیابی قرار بگیرد به شرح زیر خواهد بود:

حضور و فعالیت در کلاس به ویژه مشارکت در بحث‌ها و پرسش و پاسخ‌های کلاسی

حل تمرین‌های کلاسی و ارائه به موقع آنها

پروژه پژوهشی نیمسال (مشروط به این که قابلیت اجرا در شرایط ویژه کنونی را داشته باشد)

ارزیابی شفاهی، شامل پرسش و پاسخ در طول و در پایان نیمسال، به صورت جداگانه برای هر دانشجو

۵- در دوره کارشناسی که تعداد دانشجویان هر درس نسبتاً زیاد هستند برگزاری آزمون‌های چندگزینه ای غیرحضوری در قالب پروتکل مشخص که به امنیت آزمون در آن توجه شده باشد، قابل بررسی است. روشن است که این روش آزمون با ریسک مداخله‌های غیرقابل کنترل همراه است و از این رو باید به عنوان یک گزینه در کنار سایر گزینه‌ها برای سنجش آموخته‌های دانشجویان مورد استفاده قرار بگیرد.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

44 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Z.A
فروردین ۲۷, ۱۳۹۹ ۶:۲۲ ب٫ظ

دوستان کمپین حمایت از تعویق زمان آزمون دکترا در فارس من راه اندازی شد لطفا برید و رای بدین تا سریعتر تعداد زیاد بشه و به گوش مسئولین برسه https://www.farsnews.ir/my/c/22543

منتظر
فروردین ۲۷, ۱۳۹۹ ۲:۴۲ ق٫ظ

چی شده؟ چقدر باهم بحث می کنید؟
هرچی مسئولان صلاح بدونن انجام میدن، ۹ خرداد یا هر وقت دیگه، خواهش میکنم بجون هم نیفتید، اینقدر همدیگرو خار و خفیف نکنید، بفکر سلامت روحی همدیگه باشید، بهم احترام بگذارید، عزت نفس همدیگرو لگدمال نکنید
لجبازی با کی ؟ با چی؟ هر خشم و ناراحتی ابتدا به خودتون برمیگرده، حال خودتون رو خراب میکنه
بهم امید بدید، ما همگی منتظر و خسته هستیم

آیا قراره با این طرز صحبت کردن و طرز تفکر، دکتر بشیم و بعد استاد دانشگاه و بخوایم روشنی بخش دانشجوهامون بشیم؟ یا اینکه با این لجبازی و دیدگاه منفی ممکنه در آینده مسئول بزرگی بشیم و بخوایم عدالت رو برقرار کنیم و آفات جامعه رو از بین ببریم، آخه چجوری؟

واقعا قدری تفکر لازمه

ماهان
فروردین ۲۷, ۱۳۹۹ ۱۱:۳۱ ق٫ظ
پاسخ به  منتظر

درود برشما

Phd99
فروردین ۲۷, ۱۳۹۹ ۱۲:۴۱ ب٫ظ
پاسخ به  منتظر

مسئولین خیلی اشتباه صلاح میدونن آخه. ما دلمون نمیخواد جوانمرگ بشیم و خانواده هامونم به کشتن بدیم با کنکور کرونایی.

ایمان
فروردین ۲۶, ۱۳۹۹ ۱۱:۲۵ ب٫ظ

به گزارش اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، دکتر علی خاکی صدیق، معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در این نشست مجازی، به تداوم روش‌های مختلف آموزش‌های غیرحضوری برای دانش‌آموزان و دانشجویان کشور، از جمله روش‌های آموزش مجازی، رادیو تلویزیون، شبکه‌های اجتماعی و اینترنت، به سه عامل مهم انعطاف‌پذیری، استاندارد و ترکیبی در برگزاری آزمون‌ها و امتحانات دانشجویان اشاره کرد که با توجه به شرایط و امکانات موجود در مراکز آموزشی کشور اتخاذ و اجرا خواهد شد.
وی ابراز امیدواری کرد: با رفع شرایط اضطراری بیماری کرونا، وضعیت آموزش و امتحانات دانشجویان کشور به روال عادی خود بازگردد، لکن در غیر این‌صورت، مکانیزم‌ها و روش‌های ترکیبی مختلفی برای برگزاری آزمون‌ها و امتحانات دانشجویان از جمله ازریابی دانشجویان به‌صورت الکترونیک توسط استادان، برگزاری آزمون در پایان هر یک از جلسات آموزش مجازی، آزمون‌های شفاهی ازطریق اینترنت، و انجام پروژه‌های کاری توسط دانشجویان پیش‌بینی شده است.
دکتر خاکی صدیق خاطرنشان کرد: کنکور ورودی دانشگاه‌ها در همه مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری طبق روال سال‌های قبل انجام می‌شود و در صورت لزوم با چند هفته تاخیر برگزار خواهد شد.
گفتنی است ۱۲ کشور و از جمله کشور ایران، در خط اول گفتمان و تعامل بین‌المللی با یونسکو در موضوع کرونا هستند.
در این نشست مجازی دکتر حسین سالار آملی، قائم‌مقام وزیر علوم در امور بین‌الملل و رئیس مرکز همکاری‌های علمی و بین‌المللی نیز حضور داشت.
ل.م ۵۴/ ع.ع ۵۷

مدیریت99
فروردین ۲۶, ۱۳۹۹ ۱۰:۴۹ ب٫ظ

سلام دوستان من درخواست تعویق دادم تو سایت سازمان سنجش جواب دادن ((هرگونه تغییر اطلاع رسانی خواهدشد)) اما با توجه به خبر زیر به احتمال زیاد کنکور دکتری هم عقب بیوفته چون اینها تعدادشون خیلی کمتر از ما هست کنکورشون عقب افتاده حق ما هم هست که در شرایط مناسب کنکور بدیم:
اطلاعیه مرکز وکلاء، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه درخصوص تغییر زمان برگزاری آزمون متقاضیان اخذ پروانه کارشناسی رسمی دادگستری سال ۱۳۹۸
۱۳۹۹/۰۱/۲۶

بدین وسیله به اطلاع داوطلبان متقاضی آزمون اخذ پروانه کارشناسی رسمی دادگستری– قوه قضائیه سال ۱۳۹۸ که از تاریخ ۹۸/۱۲/۱۳ لغایت ۹۸/۱۲/۲۳ در سایت سازمان سنجش آموزش کشور برای آزمون مذکور ثبت نام نموده اند، می رساند به منظور رفاه حال داوطلبان و باتوجه به شرایط کنونی حاصل از شیوع ویروس کرونا، این آزمون که قرار بود در تاریخ ۱۳۹۹/۳/۹ برگزار گردد، به تاریخ دیگری موکول گردید که زمان آن متعاقباً اعلام خواهد شد.
ضمناً به منظور همراهی و مساعدت با داوطلبان، تسهیلاتی برای ویرایش اطلاعات ثبت نامی داوطلبانی که قبلاً نسبت به ثبت نام اقدام نموده اند و همچنین ایجاد امکان ثبت نام برای داوطلبانی که در مهلت مقرر موفق به ثبت نام نشده اند، فراهم می شود که زمان و نحوه انجام آن نیز طی اطلاعیه ای متعاقباً اطلاع رسانی خواهد شد.

روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور

علیسا
فروردین ۲۶, ۱۳۹۹ ۶:۳۳ ب٫ظ

به نظر من چیزی تا کنکور ۱۴۰۰ نمونده دیگه!
اگر اصرار بر این باشه که برگزار بشه، من بشخصه شرکت نمیکنم.
یا شرایط استیبل بشه کنکور بگیرن یا برگزار نکنن.

رایا
فروردین ۲۶, ۱۳۹۹ ۸:۱۱ ب٫ظ
پاسخ به  علیسا

دقیقا علیسا
منم همینطور

رهبر حامیان ادغام دکتری ۹۹ و ۱۴۰۰
فروردین ۲۶, ۱۳۹۹ ۹:۴۹ ب٫ظ
پاسخ به  علیسا

درود بر شما

D
فروردین ۲۶, ۱۳۹۹ ۵:۱۲ ب٫ظ

با سلام
لطفا در کمپین های درخواست تعویق کنکور های ارشد و دکتری شرکت بفرمایید. متشکرم

https://www.farsnews.ir/my/c/19884

saman
فروردین ۲۶, ۱۳۹۹ ۴:۴۹ ب٫ظ

شک نکنید کنکور ۹خرداد برگزار میشه چه دلتون بخواد چه نخواد

؟؟؟؟؟
فروردین ۲۶, ۱۳۹۹ ۵:۱۴ ب٫ظ
پاسخ به  saman

با کدوم راه حل
اینترنتی برگزار بشه

ایلیا
فروردین ۲۶, ۱۳۹۹ ۵:۱۶ ب٫ظ
پاسخ به  saman

زیاد مطمئن نباش

فاین
فروردین ۲۶, ۱۳۹۹ ۵:۴۳ ب٫ظ
پاسخ به  saman

اگه خوب به مطالب همین سایت دقت کنی هم دارن میگن حتی برای افراد انگشت شمار آزمون حضوری دیگه برگزار نمیشه. چه برسه به جمعیت صدها هزار نفره کنکور

هر وقت راه چاره برای کرونا بود درمان قطعی بود بعدش زندگی باید برگرده به روال سابقش وگرنه هر اشتباهی باعث میشه تا یک عمر پشیمونی به بار بیاد. بد نیست یک روزه بین نباشید و فکر بعد از کنکورتم بکن که از در سالن بیای بیرون ممکنه دو هفته بعدش دیگه نباشی.

ندا
فروردین ۲۶, ۱۳۹۹ ۱۱:۰۰ ب٫ظ
پاسخ به  فاین

اینش به خودمون ربط داره.شما میتونی خودت نیای

ماهان
فروردین ۲۷, ۱۳۹۹ ۱۱:۳۳ ق٫ظ
پاسخ به  فاین

امدیم و حالاها حالاها کرونا نرفت انوفت زندگی باید تعطیل بشه؟؟

صابر جاماسب
فروردین ۲۶, ۱۳۹۹ ۶:۰۷ ب٫ظ
پاسخ به  saman

سامان داداش دفترچه رو کامل کن پلیس +۱۰ منتظر اعزام به خدمت باش
میدونم بغض گلوتو میگیره
ولی قبلش مواتم کوتاه کن یادت نره.

۹۹
فروردین ۲۶, ۱۳۹۹ ۶:۴۲ ب٫ظ
پاسخ به  saman

کسی که حال بد هم نوعان خودشو به سخره بگیره و اهمیت نده براش خیلی زوده ورود به مقطع دکتری و کلا طی کردن مدارج عالی تحصیلی.
به قول دوستان آماده خدمت سربازی بشید آقای saman. بحث حیات و زندگی آدمها وسطه نه دل خواستن و نخواستن و اهداف شخصی شما!

ندا
فروردین ۲۶, ۱۳۹۹ ۱۱:۰۲ ب٫ظ
پاسخ به  ۹۹

فک نمیکنم کسی توو اون حد باشه که در مورد سلامتی انسانها حرف بزنه وقتی اطلاعات به درد بخوری نداره.

ماهان
فروردین ۲۷, ۱۳۹۹ ۱۱:۳۵ ق٫ظ
پاسخ به  ۹۹

بهم احترام بزارید هیچکس خوشحال این بیماری نیست و شاد نیست کسی بیمار شه و نیاد سر جلسه .. اما زندگی ادامه داره

الف
فروردین ۲۶, ۱۳۹۹ ۶:۵۵ ب٫ظ
پاسخ به  saman

سلام، فرشید، یا محمد، یا RR یا مریم… دوستان بعضی افراد سادیسمی هستند به این صورت که از اذیت کردن دیگران لذت میبرند. توصیه میشه اینجور افراد رو نادیده بگیرید. حتی خود آقای خدایی هم نمیتونه بگه با این قاطعیت، واقعا هیچ چیز مشخص نیست.

ندا
فروردین ۲۶, ۱۳۹۹ ۱۱:۰۴ ب٫ظ
پاسخ به  الف

شما خودتو ناراحت نکن نظر متخصصان مهمتر از نظر همه ی ماست. اگه اینا نمیتونن نظر بدن شما هم نمیدونی

الیاس صادقی پور
فروردین ۲۶, ۱۳۹۹ ۹:۳۳ ب٫ظ
پاسخ به  saman

ثمن خانوم یعنی برگزاری ازمون دکتری مهمتر هست از جون خودت؟
واقعا که…. .

...
فروردین ۲۷, ۱۳۹۹ ۹:۵۴ ق٫ظ

این آقا اسمش سامان هست آقای صادقی پور.

ندا
فروردین ۲۶, ۱۳۹۹ ۱۰:۵۹ ب٫ظ
پاسخ به  saman

حتما همین طوره

saman
فروردین ۲۶, ۱۳۹۹ ۴:۴۸ ب٫ظ

چطوره کلا دنیا تعطیل بشه که شما میخواین بیاین سر جلسه یانه شما همونایی هستین که تا یکسال دیگه همین شعارتونه

فاین
فروردین ۲۶, ۱۳۹۹ ۵:۳۹ ب٫ظ
پاسخ به  saman

جناب saman نکنه شما هم بازگشایی اصناف و کار کردن و درد فراهم کردن نان ملت رو با کنکور در یک جایگاه میبینید؟

لازمه بدونی خیلی از کشورها همچنان سفت و سخت دارن قرنطینه رو رعایت میکنن و مگس تو خیابون هاشون پر نمیزنه چه برسه به عابران.
چون کرونا شوخی نداره تا وقتی هم راه درمان نداره از دم آدم ها رو درو میکنه و میره جلو. پس دنیا برای حفظ جان و سلامت افراد تعطیله همین الان هم، مگر برای امور ضروری مثل کارخانه جات و مراکز اورژانس و درمان و پزشکی و امثالهم….

کنکور هیچ ضرورت و لزومی نداره وقتی جان هزاران آدم در خطره. در خطر مرگ! می فهمید مرگ؟!
کنکوری که باعث بشه عده زیادی بمیرن چه سودی برای مردم یه جامعه و کشور داره؟
نکنه اجساد میخوان برن دانشگاه درس بخونن؟؟

ب
فروردین ۲۶, ۱۳۹۹ ۱۱:۰۶ ب٫ظ
پاسخ به  فاین

فک میکنین شما خودتون توو اون حد هستین که در مورد لزوم یا ضرورت اینجور مسائل حرف بزنین؟

فاین
فروردین ۲۶, ۱۳۹۹ ۶:۲۵ ب٫ظ
پاسخ به  saman

جناب saman نکنه شما هم بازگشایی اصناف و کار کردن و درد فراهم کردن نان رو با کنکور در یک جایگاه میبینید؟
بد نیست یادآوری کنم خیلی از کشورها همچنان سفت و سخت دارن قرنطینه رو رعایت میکنن و مگس تو خیابون هاشون پر نمیزنه چه برسه به عابران.
چون کرونا شوخی نداره تا وقتی هم راه درمان نداره از دم آدم هارو درو میکنه و میره جلو. پس دنیا تعطیله همین الان هم، مگر برای امور ضروری مثل کارخانه جات و مراکز اورژانس و درمان و پزشکی و امثالهم….
کنکور هیچ ضرورت و لزومی نداره وقتی جان هزاران آدم در خطره. در خطر مرگ! می فهمید مرگ؟!
کنکوری که باعث میشه عده زیادی بمیرن و مریض بشن چه سودی برای مردم یه جامعه و کشور داره؟
نکنه اجساد میخوان برن دانشگاه درس بخونن؟

ثمین
فروردین ۲۶, ۱۳۹۹ ۳:۰۵ ب٫ظ

بدین وسیله به اطلاع داوطلبان متقاضی آزمون اخذ پروانه کارشناسی رسمی دادگستری– قوه قضائیه سال ۱۳۹۸ که از تاریخ ۹۸/۱۲/۱۳ لغایت ۹۸/۱۲/۲۳ در سایت سازمان سنجش آموزش کشور برای آزمون مذکور ثبت نام نموده اند، می رساند به منظور رفاه حال داوطلبان و باتوجه به شرایط کنونی حاصل از شیوع ویروس کرونا، این آزمون که قرار بود در تاریخ ۱۳۹۹/۳/۹ برگزار گردد، به تاریخ دیگری موکول گردید که زمان آن متعاقباً اعلام خواهد شد.

ضمناً به منظور همراهی و مساعدت با داوطلبان، تسهیلاتی برای ویرایش اطلاعات ثبت نامی داوطلبانی که قبلاً نسبت به ثبت نام اقدام نموده اند و همچنین ایجاد امکان ثبت نام برای داوطلبانی که در مهلت مقرر موفق به ثبت نام نشده اند، فراهم می شود که زمان و نحوه انجام آن نیز طی اطلاعیه ای متعاقباً اطلاع رسانی خواهد شد.

المینا
فروردین ۲۶, ۱۳۹۹ ۴:۳۹ ب٫ظ
پاسخ به  ثمین

پس کنکور دکترا هم عقب میفته؟ چرا کسی نیست پیگیری کنه.لطفا یکی خودشو بذاره جای ما پیگیری کنه. واقعا حالمون خوب نیست. نگرانیم. یه خبرگزاریی کسی پیگیری کنه لطفا. صدای ما رو به گوش مسئولین برسونین.

سوسن
فروردین ۲۶, ۱۳۹۹ ۳:۰۴ ب٫ظ

عجب وضعیتی شده نمیتونیم درس بخونیم دیگه مث قبل اسفند تمرکزنداریم انگار فقط کتاب جلو رومون بازه و ورق میزنیم بعدشم بعضی جاها امار نزولیه ولی بعضی شهرستاناتازه داره امار میره بالا ما چجوری سه مسیر طی کنیم بریم سرجلسه تو این شرایط کاش عقب بندازنش ب صلاح نیست نه خرداد برگزار بشه.

لطفا همه دوستان توجه کنید
فروردین ۲۶, ۱۳۹۹ ۲:۵۰ ب٫ظ

بچه ها شک نداشته باشید که آزمون دکتری وزارت علوم خرداد ماه برگزار نخواهد شد.
فقط موضوع اینه که بعدش هم شرایط نرمال نیست با توجه به اینکه اعلام کردند تا پاییز و ادامه اش هم کرونا دیگه تو ایران هست.

بنابراین به نظرم لازمه به سازمان سنجش اعلام کنیم‌ یه فکر اساسی کنن. کنکور برگزار کردن با شیوه ای که همیشه انجام میشده دیگه تا زمانیکه کرونا و خطرات بیماری زایی و مرگ‌و میرش تو کشور هست امکانپذیر نیست…. لطفا همگی درخواست بدید و بگیم حتی امتحانات پایانترم دانشگاه ها داره آنلاین دیگه برگزار میشه!
شما چه انتظاری دارید در هر مقطعی بیش از صدها هزار نفر کنکور شرکت کنن و خودشو خانواده هاشونو به کام مرگ‌ بکشید با این ویروس خطرناک؟
ضمنا ویروس کرونا همیشه همینه فکر نکنید یک ماه دیگه و شش ماه دیگه مثلا ضعیف شده. نخیر! قدرت سرایت و کشندگی این ویروس همیشه همینطور به قوت خودش باقیه خواهد بود تازه شانس بیاریم جهش ژنی پیدا نکنه.

الیاس صادقی پور
فروردین ۲۶, ۱۳۹۹ ۴:۳۲ ب٫ظ

کاملا موافقم.

مسعود
فروردین ۲۶, ۱۳۹۹ ۷:۱۱ ب٫ظ

دقیقا همینطوره. در خوشبینانه ترین حالت حداقل ۲ سال و در بدبینانه ترین حالت حداکثر ۵ سال هیچ آزمونی اعم از ارشد، دکتری و سراسری نمی شود برگزار کرد. گرفتن مصاحبه هم در شرایط فعلی خیلی خطرناک تره. احتمالا حداقل ۱ سال مدارس و دانشگاه ها هم تعطیل باشن. ولی با این خیل عظیم پشت کنکور مانده قطعا رقابت در کنکورهای سال های آتی بسیار سخت خواهد بود.

داوطلب دکتری
فروردین ۲۶, ۱۳۹۹ ۲:۱۲ ب٫ظ

سلام
روزتان بخیر
بین تجربه های دل نگرانی برای کنکور، واقعا هیچ وقت در زندگیم به این فکر نکرده بودم که ممکنه یه روز سر تاریخ برگزاری کنکور هم ممکن هست دغدغه و دلنگرانی جهت برگزاری یا عدم برگزاری، ترس از شرکت در محیط امتحان از سرایت و عدم سرایت و… داشته باشم!
تجربه ای جدید و در نوع خودش جالب و تفکر برانگیز بود که قدر روزهای عافیت رو بیشتر باید دانست یا می دانستیم…..

یه روز میام اینجا نظرات رو می خوونم به این نتیجه می رسم کنکور شد ۹ خرداد پس باید به لحاظ روحی خودمو آماده کنم!

یه روز دیگه به این نتیجه می رسم ۹ خرداد شرایط هنوز محیا نیست، باید صبر کرد و در آرامش خواند تا ان‌شاالله روزهای امن ترس جهت سلامت برای شرکت در حوزه آزمون فراهم بشه!

سردرگمی عجیب و غریبی هست! یه جورایی با کنکور و برنامه ریزی همخوانیتی نداره… گریزی هم ازش نیست….

آخر نفهمیدم ۹ خرداد کنکور هست یا نیست!

صابر جاماسب
فروردین ۲۶, ۱۳۹۹ ۱:۲۵ ب٫ظ

یعنی میگن یه نمره ای بده برن.

بعد تو این سایته اومدن میگن کنکور بگیرین ۹ خرداد
بیا وضعیت دانشگاها اینه. میگه انلاین ازمون بگیرید

مرضیه
فروردین ۲۶, ۱۳۹۹ ۲:۰۳ ب٫ظ
پاسخ به  صابر جاماسب

اگه ازمون برای یه کلاس بصورت حضوری در خرداد امکانپذیر نیست پس کنکور هم قطعا نباید ۹ خرداد برگزار بشه

آزمونphd
فروردین ۲۶, ۱۳۹۹ ۳:۳۳ ب٫ظ
پاسخ به  مرضیه

انشالله با در نظر گرفتن تسهیلاتی در حین کنکور آزمون برگزار میشه و کسایی که توی این مدت درس رو نخوندن و منتظر تعویق مجدد شدن بیشترین ضرر رو میکنن

قادری
فروردین ۲۶, ۱۳۹۹ ۵:۱۴ ب٫ظ
پاسخ به  آزمونphd

عالی کفتی کسای که نخوندن بهونه میارن ما که برا اسفند اماده ازمون بودیم شد ۹ امادتر شدیم اینا هم اصلا نخوندن و میخوان بهونه بیارن با ماسک و دستکش و فاصله بجا مشکلی پیش نمیاد

M
فروردین ۲۶, ۱۳۹۹ ۶:۴۸ ب٫ظ
پاسخ به  قادری

شما مشخصه از خونه ات در نمیای که نمیدونی نفس کشیدن با ماسک حتی در حالت عادی چقدر کار سختی هست دیگه چه برسه ۴ ساعت با استرس آزمون

فرهاد
فروردین ۲۶, ۱۳۹۹ ۱۱:۱۱ ب٫ظ
پاسخ به  M

اصلا سخت نیست.برا کسی که نخونده حتی توو روز عادی توو صندلی شستن هم کار سختیه.

صابر جاماسب
فروردین ۲۶, ۱۳۹۹ ۶:۰۶ ب٫ظ
پاسخ به  آزمونphd

تسهیلاتی وجود نداره. همه میدونن کسایی که خونده بودن کامل برا ۹ اسفند بیشترین ضرر و کردن که ظاهرا شما ازونا بودید
اشکال نداره. امسال نشی سال هاااای بعدم هست.

مرضیه
فروردین ۲۶, ۱۳۹۹ ۱۱:۱۷ ب٫ظ
پاسخ به  آزمونphd

بنظر میرسه یه عده ای کاری فقط جز درس خوندن و کنکور دادن تو زندگی ندارن… بله انشالله که به تعویق میفته