موسسه آموزشی نگاره
دوره نگاره

درخواست دانشجویان دکتری برای حذف ترم

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

معاون آموزشی وزیر علوم در پاسخ به درخواست دانشجویان غیرپزشکی مبنی بر حذف ترم بدون احتساب در سنوات، رسیدگی به این درخواست را منوط به موافقت دانشگاه اعلام کرد.

علی خاکی صدیق در پاسخ به سئوال خبرگزاری مهر مبنی بر اینکه آیا براساس بخشنامه جدید وزارت علوم، فقط دانشجویان کارشناسی از حق حذف ترم بدون احتساب سنوات برخوردار هستند یا اینکه شامل دوره های دکتری و ارشد نیز می شود، گفت: تفاوتی نمی کند، برای حذف نیمسال تحصیلی بدون احتساب در سنوات، موافقت دانشگاه لازم است.

به گزارش مهر، برخی از دانشجویان دکتری غیرپزشکی خواستار حق انتخاب حذف ترم بدون احتساب سنوات شده بودند که معاون آموزشی وزیر علوم در پاسخ به این درخواست، شرط موافقت دانشگاه را لازم دانست.

دانشجویان دکتری با اشاره به بحران جهانی کرونا اعلام کرده اند: در صورتی که دولت همچنان اعتقادی به پرداخت حق الزحمه در قالب پژوهانه بلاعوض به دانشجویان دکتری ندارد دست کم این حق انتخاب را برای دانشجوی دکتری قرار دهد که در شرایط وقوع بحران جهانی کرونا، حق انتخاب حذف ترم بدون احتساب سنوات را داشته باشند.

این درحالی است که اخیرا معاونت آموزشی وزارت علوم، شرایط حضور دانشجویان دکتری را در دانشگاه ها از اول اردیبهشت ماه ابلاغ کرد. براساس این بخشنامه، دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی مجاز هستند از آغاز اردیبهشت‌ماه ۹۹ امکان حضور دانشجویان دوره دکتری خود را با لحاظ شرایطی در مراکز خود فراهم آورند.

همچنین کلاس‌های درسی ترجیحاً باید به صورت الکترونیکی برگزار شود مگر به تشخیص استاد و به منظور رفع اشکال با رعایت فاصله افراد و با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و کلاس‌های بزرگ و دارای تهویه مناسب به صورت حضوری برگزار شود.

دانشجویانی که برای پیشبرد و انجام رساله خود نیاز به حضور و فعالیت در آزمایشگاه و کارگاه داشته باشند، می‌توانند با رعایت ضوابط بهداشتی و حتی الامکان به صورت تک نفره از فضای آزمایشگاه‌ها یا کارگاه استفاده کنند و در صورت لزوم ساعت کاری آزمایشگاه و کارگاه بین دانشجویان توزیع و برنامه حضور آنها در روزها و زمان‌های مختلف تنظیم می شود.

همچنین قبل و بعد از حضور هر دانشجو در آزمایشگاه و کارگاه قسمت‌های مورد استفاده و تجهیزات و وسایل به نحوی موثر باید ضدعفونی شوند. همچنین همه این دانشجویان برای حضور در محیط دانشگاه ملزم به دریافت گواهی سلامت از مراکز بهداشتی هستند.

در این بخشنامه تاکید شده است، دانشگاه‌ها تلاش کنند تا دوره‌ها و رشته‌های نظری دانشجویان به صورت الکترونیکی برگزار کنند و الزامی به حضور فیزیکی دانشجویان دکتری در دانشگاه‌ها نیست.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

38 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
علیرضا
اردیبهشت ۱۱, ۱۳۹۹ ۲:۲۴ ق٫ظ

با سلام.
ببخشید بنده رساله دکترایم و مقاله هم چاپ کردم. فقط در حال آماده سازی مدرک نمره زبان بودم که کلیه آزمونهای زبان لغو شد. الان با این شرایط چطور میتوانیم دفاع کنیم؟ جالبه دانشگاه شیراز با همچین شرایطی مجوز دفاع میدهد اما دانشگاه فردوسی مشهد که بنده هستم متاسفانه زیر بار همچین مسئله ای نمیرود.

فرید
فروردین ۲۷, ۱۳۹۹ ۲:۰۰ ب٫ظ

با سلام
لطفا در مورد امتحان جامع دانشجویان دکتری هم اطلاع رسانی فرمائید

ساره
فروردین ۲۶, ۱۳۹۹ ۱۰:۵۰ ق٫ظ

بابا کیفیت اموزش الکتررنیک خیلی داغونه من ارشد ریاضی ترم آخر هستم هر روز شده کارم گریه ..آزمون دکترا هم دارم گواهی سلامت تعیین کنین با سر نوشت این همه دانشجو بازیـ کنین من میگرن دارم اصن گوشی ساده داشتم رفتم گوشی قرض گرفتم بماند که مشکلات اینترنت و فلان افراد دیگه هم دارند کلن شرایط خیلی گل و بلبله خواهش میکنیم راهی در نظر بگیرین که امکان حضور در دانشگاه باشه خواهش میکنیم هیچوقت آموزش حضوری با مجازی قابل مقایسه نیست فکر اینده ی کشور رو کنید که ماهایی که آموزش مجازی بوده واسمون چطور قراره استادو معلم شیم و تدریس کنیم یه جا رو درست میکنن صد جا دیگه خراب میشه اینترنت واسه سلامتی مضرتره و به مرور زمان باعث ایجاد تومور میشه حالا بماند که افراد درسخونی هستند که یا هزینه ندارند یا تو مناطق دور افتاده هستند به ناچار!

افسانه
فروردین ۲۴, ۱۳۹۹ ۶:۰۲ ب٫ظ

سلام من ئانشجوی دکتری ترم ۶ رشته شیمی فیزیک دانشگاه باهنر هستم. با این مشکل پیش اومده الان نزدیک دوماهه کارم تعطیل کردم. کاش وزارت علوم فکری برای ما میکرد. ما ورودی ۹۶ مثل ارشدها تا یک نیمسال فرصت داریم یعنی تا بهمن ۱۴۰۰ دفاع کنیم از اون بعد سنوات میخوریم وزارت علوم یک کاری در حق ما بکنه یک ترم به سنوات مجاز اضاف کنه بخاطر مشکلی پیش اومده هیچ کاری برای رساله ام نکرده ام. پارسال استاد راهنمام فشار اورده بود پروپوزالم دفاع کنم مجبور شدم در ترم ۴ پرپوزالم دفاع وتصویب کنم. اما خوشبختانه یکی از موضوع رساله ام جواب داد و مقاله کردیم ولی هنوزاون یکی موضوع هیچ نتیجه ای نگرفته بودم. من نگرانم دانشگاه یه ترم به ما اضاف کنه اگه کارم نتیجه نگرفته باشم بتوانم موضوع پرپوزالم عوض کنم. ما دانشجو دکتری تا ۳۶۰ روز قبل از دفاع میتونیم پرپوزال تصویب کنیم . از مسئولین وزارت علوم خواهش میکنم توروخدا به فکر ما دانشجو دکتری باشند با این مشکل حذف ترم کنن یا یه ترم به سنوات مجاز اضاف کننن تا بتونیم شهریور سال ۱۴۰۱ دفاع کنیم. ممنون با تشکر از سایت پی اچ دی تست

رستم پور
فروردین ۲۴, ۱۳۹۹ ۳:۲۲ ب٫ظ

من دانشجوی ارشد.هستم دانشگاه ازاد اردبیل.سامانه داشگاه ازاد ک کلاس مجازی گذاشته اصن نمیشه وارد شد.اساتید برای ما تو واتساپ اموزش میدن.یعنی ویس میزارن.واقعا شرم اور.خوب ترم حذف میکردن و تابستان برگزار میشد.ما اینطوری چی یاد میگیریم.این همه شهریه دادیم.

آریان، دانشجو ترم چهارم دکتری علوم و تحقیقات تهران
فروردین ۲۲, ۱۳۹۹ ۴:۲۴ ق٫ظ

بنده در این ترم فقط امتحان جامع دارم که افتاده نیمه‌ دوم تابستان. بنده هیچ علاقه ای به حذف ترم ندارم، چون دلیلی نداره که بخوام خودم رو یک ترم عقب بندازم.
به امید خدا تا نیمه دوم تابستان هم این کرونا دست از سرمون برداشته و ما میریم امتحان جامع رو میدیم.

حالا اگر هر کسی شرایط دیگری دارد و نمی تواند به این شکل ادامه دهد، درخواست حذف ترم بدون سنوات بدهد.

اما اینکه به طور کلی این ترم برای همه حذف شود، کار صحیحی نیست و‌ قطعا مخالفین پرشماری دارد.

ناصر
فروردین ۲۳, ۱۳۹۹ ۴:۰۲ ق٫ظ

به نظرم حذف ترم باید اختیاری باشه و دوما باید هزینه ترم برای کسایی که حذف میکنن کامل برگرده. بنده شخصا در حال انجام مصاحبه رساله بودم که این مشکلات شروع شد و الان چند ماهه نمیتونم کاری انجام بدم و معلوم هم نیست تا کی این مشکل ادامه داره! خب اگه تا سال دیگه ادامه داشته باشه باید اخراج بشم دیگه!!!

محمدمهدی
فروردین ۲۲, ۱۳۹۹ ۱:۰۵ ق٫ظ

باسمه تعالی
با سلام و تهیت
با توجه به اینکه امروز در روزهای سختی قرار داریم به گونه ای که که همه ی اقشار جامعه و حتی دانشگاه آزاد درگیر آن بوده و هستند، و از طرفی سخن از همدلی برای شکست این بیماری منحوس به زبان می آوردند، اصرار به عدم حذف ترم تحصیلی برای دانشجویان دوره ی دکتری که مشغول انجام کارهای مربوط به پایان نامه در آزمایشگاه های دولتی و خصوصی و… اند باعث مشکلات عدیده ای برای آن ها شده است.
از طرفی عدم ارائه دلیل قانع کننده ای برای اجرای قانون حذف ترم از سوی آن دانشگاه، خصوصا برای دوره تحصیلات تکمیلی که نیاز به تحقیق کتابخانه ای و آزمایشگاه و کارگاه و بعضا تهیه گزارش و پرسش از مردم و… دارد و از طرفی این امور خود مستلزم رفت و آمدهای مداوم بین منزل و دانشگاه و کتابخانه و آزمایشگاه و… است، کار را برای دانشجویان دوره تحصیلات تکمیلی سخت کرده و عدم اختیاری کردن حذف ترم از سوی دانشگاه آزاد واقعا جای تامل دارد.
نکته ی مهم اینکه یک دانشجوی دکترا برای این ترم ناقص و خانه نشینی،بع ضا تا ۲۰ میلیون تومان هزینه پرداخت کرده و مجبور به قبول این وضع است.
این هزینه ای که دانشگاه از خانواده ها دریافت کرده حق الناس است.
خواهشمندیم رسیدگی کنید.

فرزاد
فروردین ۲۲, ۱۳۹۹ ۰:۱۳ ق٫ظ

مگه فقط بحث کلاس های تئوریه؟!
ما دانشجوهایی دکتری تربیت مدرس که اکثرا هم کارمون آزمایشگاهی هست یا نیاز به استفاده از کامپیوترهای دانشگاه داریم، دو ماهه از کارهامون عقب افتادیم و این شرایط قطعا هم همینجوری ادامه پیدا می‌کنه. بعد چجوری مسئولین انتظار دارن ما تزمون رو پیش ببریم!!!
اینقدر خودخواه نباشید…
دانشجویان دانشگاه آزاد اگه درس خون بودن و کلاس رفتن براشون مهم بود که نمیرفتن دانشگاه آزاد . الانم که کلاسها مجازی شده معلومه که استقبال میکنن ولی ما دولتی ها اینقدر درس نخوندیم که حالا بیایم مجازی کار کنیم‌

خلیلی
فروردین ۲۲, ۱۳۹۹ ۱:۲۸ ق٫ظ
پاسخ به  فرزاد

از کجا معلومه که شما سوادتون بیشتر از دانشجوهای دانشگاه آزاد است شما هم اگر خودخواه نبودید اینقدر دم از سوادتون نمیزدید این رو برسونید فقط این علم به درد خودتون میخوره. چون تو این شرایط بیماری فقط فکر خودتون هستید که فقط کار خودتون راه بیفته چون به قول خودتون دانشگاه دولتی درس میخوانید و با سواد هستید!! ا

محمود
فروردین ۲۴, ۱۳۹۹ ۱:۰۹ ب٫ظ
پاسخ به  فرزاد

برخی از دانشجویای دانشگاه آزاد وخوددانشگاه های ازاد بسیار بهتر از دولتی مدرسو…هستش لطفا توهین نکنید

فر
فروردین ۲۴, ۱۳۹۹ ۷:۲۰ ب٫ظ
پاسخ به  فرزاد

عزیزم توهم برت نداره همه دانشگاه آزادی ها که بخاطر درس خواندن و نخواندن نیومدن منم هم دانشجوی آزاد بودم هم سراسری متاسفانه حکایت قیف کاملا درسته یکم غیر مسئولانه حرف زدن را از روی نوشتارهایمان حذف کنیم. منم دانشجوی ترم۷دکتری هستم که متاسفانه بخاطرفوت استادراهنمام یکسال عقب افتادم مجبورشدم بااستاد جدیدواحدجدیدبگیرم و به همان دانشگاه سراسری مبلغ حدود ده میلیون پول بدم جریمه مردن استاد!حالا همان دانشگاه میگه حذف ترم خلاف قانونه مگر درکمیسیون موارد خاص پس بهتر کلی حرف نزنید شما دانشجوی تربیت مدرسید ومادانشجو …. فرقی نداریم همه باهم دانشجومقطع دکتری هستیم و ادم البته بعضی هامون انگار بکم نیاز به تربیت دارندکه از دست بقیه همدوریی ها ساخته نیست. مشکل جای دیگه است. بهترحال هم را درک کنیم و توهین نکنیم

میم
فروردین ۳۱, ۱۳۹۹ ۰:۰۰ ق٫ظ
پاسخ به  فرزاد

اقای محترم
من خودم دکتری وزارت علومم منظورم اینه فک نکن دانشگاه ازادیم دارم دفاع میکنم، ولی این طرز حرف زدن شما درست نیست. همه مشکل دارن، اونایی هم که دانشگاه ازادن و مجبورن برای کار در آزمایشگاه یا … در دانشگاه حضور داشته باشن مشکلشون مثل دانشجوهای دولتیه

آبی
فروردین ۲۱, ۱۳۹۹ ۱:۰۶ ب٫ظ

https://www.farsnews.ir/my/c/19977

عدم موافقت با ثبت نام مجدد داوطلبین کنکور دکتری و ارشد

ایثاری
فروردین ۲۱, ۱۳۹۹ ۱۱:۲۵ ق٫ظ

دانشگاه آزاد واحد ما هم کلاس های مجازی رو برگزار کرده و ما هم هیچ مشکلی نداریم و به نظر من خیلی خوب هم است و همینطور ادامه میدیم تا ترم تمام بشه . چون اولا تو کلاس حضوری کلی وقتمون تو رفت و آمد سپری میشد و هزینه ها و سختی های رفت و آمد از یه شهر به شهر دیگه و از همه مهمتر بیماری رو هم دیگه نداریم.

عمران
فروردین ۲۱, ۱۳۹۹ ۱۲:۲۵ ب٫ظ
پاسخ به  ایثاری

کلیه دروس مربوط به رشته تحصیلی اینجانب در یکی از واحدهای دانشگاه ازاد به صورت آنلاین و با کیفیت مطلوب برگزار گردید و کارایی بسیار بالایی نسبت به کلاس های حضوری در پی داشت چراکه تعداد جلسات بیشتر و محدودیت زمانی وجود نداشت و تنظیم زمان ارائه با توجه به تعطیلی های نوروز با هماهنگی انجام گردید و روزانه ۱ تا ۲ ساعت با همت اساتید به اجرا درآمد
هزینه های ایاب وذهاب و سایر مشکلات هم برطرف گردید

عمران
فروردین ۲۱, ۱۳۹۹ ۲:۳۵ ب٫ظ
پاسخ به  ایثاری

به نظرم اینطور نیست و خیلی کلی قضاوت کردید
در مقاطع تحصیلات تکمیلی پشتکار و علاقه شخص مهم تر از سطح دانشگاه است.
در ضمن من به نسبت خیلی ها در رشته خود چه دولتی و چه آزاد کارآمد تر هستم .و در محیط کار و تحصیل کاملا مشهود است

X
فروردین ۲۱, ۱۳۹۹ ۲:۳۶ ب٫ظ
پاسخ به  ایثاری

کی گفته راهی بازارکارمیشید ؟! سراسری تاپ هم که خونده باشید سالها بیکار خواهیدماند
خداشاهده جایی گه کارمیکنم وقتی آگهی استخدام میدادن چندسال پیش وکارشناس میخواستن ، فارغ التحصیل دکتری میومد برای اپراتوریوالتماس میکنن که من شرمم میومد باهاشون مصاحبه کنم. دوستان اگه وارد بازارکاربشیدهرچه سریعتربه نفعتونه
دکتری که بگیرید شرایط استخدام سخت ترمیشه وقطعا هیچ کاری براتون نخواهد بود . اینودارم جدی میگم بهتون
این واقعیتودارم مفت و مجانی بدون اینکه برید وتجربه تلخی داشته باشید ، دراختیارتون قرارمیدم
خواهشا دنبال کارباشید مگه تواین جامعه زندگی نمیکنید مگه واقعیتهارو نمیبینید؟؟

....
فروردین ۲۱, ۱۳۹۹ ۳:۵۳ ب٫ظ
پاسخ به  X

فرشید محمد رضا نازنین RR مریم مینا و اینبار با اسم X دوباره اینجا هم داری دعوا راه میندازیاااا :)) همه جا شما داری یک تنه با چند اسم متفاوت اظهار نظر میکنی

ستاره
فروردین ۲۱, ۱۳۹۹ ۱۱:۰۲ ق٫ظ

وضعیت تکمیل ظرفیت دکترى غیر پزشکى را مشخص کنید

M.sadeghi
فروردین ۲۱, ۱۳۹۹ ۱۰:۳۶ ق٫ظ

کدام دانشجویان؟این دانشجویان از کجا نماینده دانشجویان دکتری کل کشور شدند؟بنده دانشجویی دکتری عمران دانشگاه قزوین هستم حتی در تعطیلات عید هم کلاس با کیفیت بالا به صورت مجازی تشکیل شده و حتی ارائه دادیم و پروژه مربوط هم انجام شده برای چه چیزی باید حذف بشه قابل توجیه نیست!

نگین
فروردین ۲۱, ۱۳۹۹ ۱۱:۰۶ ق٫ظ
پاسخ به  M.sadeghi

دوست عزیز برای دوستانی که دروس تئوری ندارند و فقط برای تز باید برن آزمایشگاه امکان حضور در دانشگاه به هیچ وجه وجود ندارد و حذف ترم اگر هم باشد بصورت اختیاریست و نیازی به نگرانی نیست

D
فروردین ۲۱, ۱۳۹۹ ۱۱:۱۷ ق٫ظ
پاسخ به  M.sadeghi

چرا فقط خودتون رو میبینید ؟! حتما تعداد افراد که این درخواست رو داشتن زیاد بوده که معاون آموزشی وزیر علوم پاسخ دادن !!! شاید دانشگاه شما کلاس مجازی برگزار کرده یا شما در ترمی هستین که نیاز به حضور در دانشگاه نیست ولی خواهر من دانشجو دکتراست در یک شهر دیگه به خاطر بیماری کرونا حتی نتونسته از خونه در بیاد چه برسه بتونه حتی یکبار در این چند ماه بره دانشگاه !!!!
لطفا انقدر خودبین نباشید

دکترا
فروردین ۲۱, ۱۳۹۹ ۱۱:۴۱ ق٫ظ
پاسخ به  M.sadeghi

چقدر خودخواه هستید
کسی نمیتونه بره برای کارای تزش اقدام کنه نمیتونه بره دانشگاه و بیرون، این ترم باید حذف بشه. مگه فقط برگزاری کلاسها به شکل مجازی همه کار ها رو به تنهایی حل میکنه!!!!

علی
اردیبهشت ۱, ۱۳۹۹ ۷:۲۲ ب٫ظ
پاسخ به  دکترا

من امکانش نیست حذف کنم،باید اختیاری باشه،ترم بعد مشکل کاری بنده رو شما که خودخواه نیستید حل می کنید؟؟

سمیه
فروردین ۲۴, ۱۳۹۹ ۶:۲۹ ب٫ظ
پاسخ به  M.sadeghi

کلاس های مجازی دانشگاه هاروارد رو ببنید رایگان شدند تا معنی کیفیت رو متوجه بشید. میتونی انگلیسی بنویسی هاروارد و پیداش کنی یا سختت هست؟

محمد
فروردین ۲۱, ۱۳۹۹ ۱۰:۳۴ ق٫ظ

تکلیف دانشجویانی که هنوز موفق به اخذ اساتیدو عنوان پایان نامه در دانشگاه آزاد به دلیل تعطیلی و عدم دسترسی به اساتیدنشده اند چیست ؟

رودابه
فروردین ۲۴, ۱۳۹۹ ۶:۲۸ ب٫ظ
پاسخ به  محمد

خیلی ساده هست. برای این قشر تصویب موضوع از راه مجازی رو درخواست کنید.

Ts
فروردین ۲۱, ۱۳۹۹ ۹:۳۴ ق٫ظ

خدا کنه قبول کنند. ان شاالله با حذف ترم دانشجوها موافقت بشه

D
فروردین ۲۱, ۱۳۹۹ ۱:۱۰ ق٫ظ

https://www.farsnews.ir/my/c/21614 دعوت برای حمایت از کمپین اعتراض دانشجویان دانشگاه آزاد به کلاس‌های مجازی

فرزاد
فروردین ۲۰, ۱۳۹۹ ۷:۲۲ ب٫ظ

دانشگاه آزاد هم باید حق حذف ترم جاری بدون کسر از سنوات تحصیلی را در صورت درخواست دانشجو برای دانشجویان قائل باشد، اینکه دانشگاه آزاد به هر قیمتی می خواهد ترم جاری را ادامه دهد نشانگر این است که به آموزش اهمیت نمی دهد

M.sadeghi
فروردین ۲۱, ۱۳۹۹ ۱۰:۳۹ ق٫ظ
پاسخ به  فرزاد

اصلا چنین چیزی نیست.برخی دانشگاه ها با کیفیت عالی و مجازی کلاسشون برگزار شد.
دانشجویان دکتری درس نظری معنی ندارد و بیشتر پژوهشی هستش بنابراین به صورت آنلاین مشکلی ایجاد نمیکنه.

لاله صوفی
فروردین ۲۴, ۱۳۹۹ ۶:۲۲ ب٫ظ
پاسخ به  M.sadeghi

صادقی جان. ببین عزیزم. من و دوستانم اقدام کردیم.
۱.دانشجویانی که در انتظار چاپ مقاله هستن به علت همه گیری جهانی کرونا دانشگاه ها مجلاتشون مقالات رو تایید نمیکنه.
۲.دانشجویانی که تز رو تصویب کردن و باید از نت و کامپیوترهای پیشرفته و قدرت مند دانشگاه استفاده ببرن نمیتونن.
۳.دانشجویانی که تز رو تصویب کردن و باید کار ازمایشگاه و بالینی و پر کیس انجام بدند نمیتونن در دانشگاه و شهر و استان دیگه حضور داشته باشن.
۴.دانشجویان دکتر هم انسانن و نمیخاند در این اوج شیوع بیماری جان خودشون و اساتید فرهیخته رو به خطر بندازن. باتوجه اینکه همه اساتید مسن هستن کرونا برای این بزرگوارن خیلی خطرناک هست.
۵. ما دانشجویان کرونا هم پدر و مادر داریم. با حضورمون در جامعه و دانشگاه نمیخایم کرونا رو سوغات ببریم برای پدر و مادر های مسنمون. حداقل در خوشبینانه ترین حالت ما ۳۰ سال با پدر و مادرمون اختلاف سنی داریم خودمون هم ۳۰ سالمون هست.
ببخشید صادقی اینو خطاب به شما نوشتم اما منظورم فقط شما بزرگوار نیست.

سمیه
فروردین ۲۴, ۱۳۹۹ ۶:۲۷ ب٫ظ
پاسخ به  فرزاد

صدرصد. کلا دانشگاه ازاد هم باید رویه دانشگاه دولتی شهریه بگیر رد پیش ببره. حذف ترم و اصافه نکردن سنوات و حساب کردن شهریه پرداخت شده این ترم برای ترم اتی

رهبر حامیان ادغام دکتری ۹۹ و ۱۴۰۰
فروردین ۲۰, ۱۳۹۹ ۶:۵۸ ب٫ظ

ای یاران!
دیگر ادغام پذیرش دکتری ۹۹ و ۱۴۰۰ امری اجتناب ناپذیر است!

صادق
فروردین ۲۲, ۱۳۹۹ ۱:۳۵ ب٫ظ

چه حرفا…

کامیار
فروردین ۲۰, ۱۳۹۹ ۶:۳۲ ب٫ظ

خیلی از رشته های دانشگاهی نیازی به حرف ترم ندارن مخصوصا ترم بهاره که کلا یک ماهم نمی شد، چون یا تعطیلات نوروز بود یا فرجه امتحانات پایان ترم. امیدوارم این ترم حذف نشه چون برای ورودی های سال آینده و خوابگاهشون مشکل پیش میاد. همینطور ساختمان دانشگاه ها آزمایشگاه و کارگاهها هم ظرفیت کافی نداره. هر چند بعید میدونم هیچ دانشگاهی حاضر باشه که با حذف کامل ترم موافقت کنه.

صوفی
فروردین ۲۴, ۱۳۹۹ ۶:۲۵ ب٫ظ
پاسخ به  کامیار

عزیز جان. شما هنوز وارد دانشگاه اگه شدید درگیر کار نشدید. به نظر من یک وقفه در پذیرش تمام رشته ها لازم هست. تا کمی بازار کار نفس بکشه و ما بتونیم شغل پیدا کنیم.