پذیرش دکتری بدون آزمون 99 دانشگاه ارومیه

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

فراخوان دانشگاه ارومیه جهت پذیرش دانشجوی دکتری تخصصی در سال 1399 بر اساس آیین نامه دکتری استعداد درخشان منتشر شد.

به گزارش پی اچ دی تست، دانشگاه ارومیه بر اساس آیین نامه دکتری بدون آزمون در سال 99 در رشته های زیر دانشجو می پذیرد.

 

شرایط پذیرش درخواست متقاضیان دکتری بدون آزمون دانشگاه ارومیه

الف- داشتن میانگین کل 16 و بالاتر در دوره کارشناسی و میانگین کل 17 و بالاتر بدون احتساب نمـره پایان نامه در دوره کارشناسی ارشد. (میانگین معدل کمتر از 17 دوره کارشناسی ارشد و 16 دوره کارشناسی در دانشگاه های دولتی با ضریب همترازی می توانند در فراخوان شرکت نمایند.)

ب- بیشتر از 2 سال از تاریخ دانش آموختگی متقاضی نگذشته باشد.

ج- کسب حداقل 60 امتیاز از فعالیتهای آموزشیپژوهشی و مصاحبه مطابق جدول ارزشیابی آیین نامه پیوست و شیوه نامه اجرایی شورای تحصیلات تکمیلی دانشگاه ارومیه.

داشتن حداقل یکی از شرایط زیر:

تبصره ١- دانشجویان دوره های روزانه و نوبت دوم دانشگاه های دولتی که کلیه دروس را تا پایان نیمسال سوم گذرانده اند می توانند در فراخوان شرکت نمایند.

دکتری بدون آزمون دانشگاه ارومیهتبصره ٢- تا موعد ثبت نام در مقطع دکتری باید مدرک فراغت ازت حصیل مقطع کارشناسی ارشد دانش آموختگان باید ارائه گردد.

تبصره ٣- رشته مورد درخواست در مقطع دکتری باید مرتبط با رشته کارشناسی ارشد باشد.

تبصره ۴- داوطلبان فقط می توانند در یک رشته (مرتبط با رشته کارشناسی ارشد) درخواست بدهند.

تبصره ۵- فراغت از تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد تا پایان شهریور ماه (99/06/31) قبل از شروع دوره دکتری الزامی است.

تبصره ۶- فقط پرونده فارغ التحصیلان کارشناسی ارشد که از زمان فراغت از تحصیل آنها بیش از دو سال نگذشته باشد قابل بررسی است.

تبصره ٧- مدارک دوره های مجازی، نیمه حضوری یا غیر حضوری، آموزش محور و نیز دانشگاه های غیرانتفاعی دانشگاه آزاد اسلامی، پیام نور برای پذیرش بدون آزمون بررسی نخواهد شد.

تبصره ٨- مجلات پذیرش دهنده مقالات مذکور نباید در فهرست مجلات نامعتبر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری باشند.

تبصره ٩- نحوه ارائه مقالات یا فعالیت های علمی برگزیده:

١- مقالات ارائه شده طبق جدول شماره 1 مورد ارزیابی قرار گرفته و باید چاپ شده یا دارای گواهی پذیرش چاپ بوده و مرتبط با پایان نامه باشد.

تبصره 1: دانشجو پس از کسب پذیرش در مقطع دکتری فقط تا پایان نیمسال اول تحصیلی 1399-1400 فرصت خواهد داشت که مقالات خود را که دارای گواهی پذیرش است، به چاپ رسانده و اصل آن را ارائه نماید، در غیر این صورت قبولی وی لغو خواهد شد.

تبصره 2: منظور از پذیرش مقاله، پذیرش بدون قید و شرط مقاله می باشد.

تبصره 3: گواهی پذیرش چاپ باید مورد تایید هیات تحریریه با ذکر شماره مجله و دوره آن بوده و زمان چاپ آن تا پایان نیمسال اول سال تحصیلی (1399-1400) پایان بهمن سال 1399 باشد.

2- هر گونه ثبت اختراع باید مورد تایید سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران باشد.

3- برگزیدگان جشنواره های علمی معتبر (خورازمی، فارابی،رازی و یا ابن سینا) باید تایید دبیرخانه جشنواره را کسب و ارائه نمایند و برگزیدگان المپیادهای علمی دانشجویی باید تایید دبیرخانه المپیاد را کسب و ارائه نمایند.

4- مقاله، اختراع و یا کتابی مورد پذیرش قرار خواهد گرفت که داوطلب در آن، نفر اول باشد و یا نام وی بلافاصله بعد از استاد راهنما یا مشاور و یا یکی از اعضای هیات علمی ذکر شود و یا مخترع اصلی اختراع، نویسنده مسئول کتاب و یا ارائه دهنده اصلی کنفرانس علمی باشد، در غیر این صورت به آن امتیازی تعلق نخواهد گرفت.

پذیرش اولیه داوطلبان دکتری بدون آزمون دانشگاه ارومیه

درخواست متقاضیانی که طبق ماده 1 واجد شرایط پذیرش هستند از سوی اداره استعدادهای درخشان به دانشکده ها ارسال می گردد.

دانشکده ها طبق شرایط و ضوابط خود میتوانند اقدام به پذیرش اولیه متقاضیان نمایند.

اسامی دعوت شدگان به مصاحبه در وب سایت دانشگاه ارومیه -معاونت آموزشیدفتر استعدادهای درخشان اعلام خواهد گردید.

بدیهی است اعلام نتایج اولیه هیچگونه حقی برای داوطلبان ایجاد ننموده و پذیرش نهایی منوط به موافقت دانشگاه و تأیید سازمان سنجش آموزش کشور می باشد.

نحوه ثبت نام داوطلبان دکترا بدون آزمون

1- متقاضیان باید فرم درخواست را از طریق سایت اینترنتی دانشگاه ارومیه دریافت نموده و بعد از تکمیل به همراه سایر مدارک لازم از طریق پست پیشتاز حداکثر تا تاریخ 1399/01/31 به دفتر هدایت استعدادهای درخشان دانشگاه ارسال نمایند. روی پاکت پستی مشخصات متقاضی درج شود: مربوط به استعدادهای درخشان جهت ورود به دوره دکتری تخصصی رشته می باشم.

مدارک لازم درخواست پذیرش دکتری بدون کنکور 99 دانشگاه ارومیه

الف- فرم (الف) تکمیل شده درخواست پذیرش بدون آزمون

ب تصویر صفحه اول شناسنامه و کارت ملی

ج- تصویر گواهینامه فارغ التحصیلی کارشناسی با ذکر معدل کل به همراه ریزنمرات

د- تصویر گواهینامه فارغ التحصیلی کارشناسی ارشد (برای دانشجویان فارغ التحصیل) به همراه ریزنمرات

ه- تصویر کارت پایان خدمت وظیفه عمومی یا معافیت یا دفترچه آماده به خدمت معتبر برای داوطلبان مرد

و- تصویر صفحه اول و چکیده پایان نامه و ارسال کپی کامل از کلیه مقالات علمی و گزارش های پژوهشی منتشر شده اصل و نامه پذیرش قطعی مقاله، گواهی رتبه اول تا سوم انفرادی و یا اول گروهی در جشنواره ها یا مسابقات معتبر علمی، گواهی ثبت اختراع با داوری و تأیید نهایی سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران، گواهی رتبه اول تا سوم رشته/گرایش در مقطع کارشناسی ارشد، گواهی کسب رتبه در المپیاد علمی دانشجویی کشور، کتاب تألیفی یا ترجمه شده، کپی مدرک زبان. (درصورت وجود هریک از موارد فوق)

م- گواهی پذیرش مقاله برای آن دسته از مقالاتی که در زمان تقاضا به چاپ نرسیده باشد، الزامی است.

ن- معرفی نامه علمی از استادان دوران تحصیل (ترجیحاً دوره کارشناسی ارشد) برای بررسی صلاحیت علمی داوطلب در زمان مصاحبه الزامی است.

ارسال اصل و کپی فیش واریزی به مبلغ 1100/000 ریال (یک میلیون و صد هزار ریال)

به مدارک ناقص ترتیب اثر داده نمی شود.

اطلاعات ثبت نام:

* متقاضیان میتوانند برای اطلاع از شرایط ثبت نام به آدرس http://www.urmia.ac.ir دفتر هدایت استعداد های درخشان مراجعه و فرم های لازم را دریافت نمایند.

* تغییر رشته محل تحصیل و میهمان برای متقاضیانی که از طریق آیین نامه استعدادهای درخشان پذیرش می شوند، ممنوع است.

* پذیرش نهایی دانشجویان کارشناسی ارشد جهت ورود بدون آزمون در مقطع دکتری، مطابق ضوابط وزارت علوم،تحقیقات و فناوری و مقررات دانشگاه و تایید سازمان سنجش آموزش کشور انجام می پذیرد. بدیهی است تشکیل پرونده و دعوت به مصاحبه، هیچ گونه حقی برای داوطلب ایجاد نخواهد کرد و نتایج پس از ارزیابی و امتیازدهی بر اساس فعالیت ها و سوابق داوطلبین تعیین و اعلام خواهد شد.

* ثبت نام قطعی پس از بررسی و پذیرش علمی و تایید سازمان سنجش، منوط به تائید دبیرخانه هیأت مرکزی گزینش دانشجو مستقر در سازمان سنجش آموزش کشور می باشد.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها