موسسه آموزشی نگاره
دوره نگاره

پذیرش دکتری بدون آزمون 99 دانشگاه خوارزمی

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

جزئیات پذیرش دانشجوی دکتری تخصصی در دانشگاه خوارزمی بدون شرکت در آزمون با استفاده از سهمیه استعدادهای درخشان در سال تحصیلی 1399-1400 اعلام منتشر شد.

به گزارش پی اچ دی تست، دانشگاه خوارزمی بر اساس آیین نامه دکتری بدون آزمون از میان متقاضیان واجد شرایط، برای سال تحصیلی 1399-1400 بدون شرکت در آزمون، دانشجوی دکتری می پذیرد.

 

شرایط داوطلبان و مشخصات رشته/گرایش ها، به شرح ذیل می باشد:

شرایط دکتری بدون آزمون 99 دانشگاه خوارزمی

1- دانش آموختگان دارای میانگین کل 16 و یا بالاتر در مقطع کارشناسی برای تمامی رشته ها

2- دانش آموختگان دارای میانگین کل 17 و یا بالاتر بدون احتساب نمره پایان نامه در مقطع کارشناسی ارشد برای تمامی رشته ها و (دفاع از نمره پایان نامه با درجه عالی بین نمره 18-20) می باشند.

3- تاریخ فراغت از تحصیل کارشناسی ارشد متقاضی از تاریخ 97/6/1 به بعد باشد.

دکتری بدون آزمون دانشگاه خوارزمی

4- طول دوره تحصیل دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد حداکثر 5 نیمسال باشد.

5- کسب حداقل 7 امتیاز از ردیف شماره 1 بخش امتیازات پژوهشی در زمان بررسی مدارک الزامی می باشد. داشتن حداقل یک مقاله علمی و پژوهشی یا ISI مستخرج از پایان نامه چاپ شده یا دارای گواهی معتبر چاپ دارای شماره و زمان چاپ مقاله.

چنانچه متقاضی هنوز موفق به دفاع از پایان نامه خود نشده، مقالات ارائه شده باید در جهت رشته دانشجو باشد.

توجه:

• متقاضیان فاقد مقاله علمی و پژوهشی یا ISI و یا فاقد گواهی پذیرش چاپ مقاله علمی و پژوهشی یا ISI مجاز به ثبت نام در این فراخوان نمی باشند.

• متقاضیانی که تنها یک مقاله همایشی یا کنفرانسی دارند نیز مجاز به ثبت نام در این فراخوان نمی باشند.

6- کسب حداقل 60 امتیاز از فعالیت های آموزشی و پژوهشی و مصاحبه دکتری.

7- پذیرش برای ورود به دوره تحصیلی دکتری بدون آزمون دانشگاه خوارزمی، صرفا از بین دانش آموختگان دانشگاه های دولتی معتبر انجام خواهد گرفت.

8- کسب حداقل نمره 50 از آزمون زبان MCHE یا معادل آن در سایر آزمون های زبان معتبر تا قبل از آزمون جامع دکتری

تبصره 1: آزمون های زبان معتبر مطابق با جدول شماره  4 به قرار ذیل است. داوطلبان توجه داشته باشند که گواهی زبان فقط تا دو سال معتبر است.

MSRT (MCHE) – IELTS –TOEFL (PBT)-TOEFL (IBT)-TOEFL (CBT)-TOLIMO

تبصره 2: چنانچه متقاضیان، دارای مدرک زبان معتبر باشند، مطابق با جدول شماره 4 امتیاز الزم را کسب خواهند کرد.

متقاضیانی که فاقد مدرک زبان هستند، می توانند در این فراخوان شرکت نمایند لیکن امتیاز مدرک زبان را کسب نخواهند کرد. این افراد در صورت پذیرش و قبولی نهایی، باید تا قبل از آزمون جامع دکتری، مدرک زبان معتبر خود را با کسب حد نصاب الزم مطابق با ضوابط و مقررات دانشگاه، ارائه کنند.

در صورتی که متقاضی، از بین شرایط اختصاصی، حائز شرایط در یکی از سه بند زیر نباشد، بند 1 مربوط به داشتن حداقل معدل 16 کارشناسی (حداکثر یک نمره پایین تر از حد نصاب تعیین شده قابل قبول می باشد)، یا بند 2 مربوط به داشتن حداقل معدل 17 کارشناسی ارشد (حداکثر یک نمره پایین تر از حد نصاب تعیین شده قابل قبول می باشد) و یا بند 4 مربوط به طول دوره تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد (حداکثر یک نیمسال بیشتر از سنوات تعیین شده قابل قبول میباشد،) مجاز به شرکت در فراخوان بوده و مدارک ایشان بررسی خواهد شد.

نحوه ارائه مقالات یا فعالیت های علمی برگزیده

1- مقالات ارائه شده طبق جدول شماره 1 مورد ارزیابی قرار گرفته و باید چاپ شده یا دارای گواهی پذیرش چاپ بوده و مرتبط با پایان نامه یا رشته تحصیلی دانشجو باشد.

تبصره های مهم بند 1:

تبصره 1: دانشجو پس از کسب پذیرش در مقطع دکتری فقط تا پایان نیمسال اول تحصیلی، فرصت خواهد داشت مقاله خود را که دارای گواهی پذیرش می باشد به چاپ رسانده و اصل آن را ارائه نماید، در غیر این صورت قبولی وی لغو خواهد شد.

تبصره 2: منظور از پذیرش نهایی مقاله داخلی، پذیرش با ذکر شماره چاپ در مجله و زمان چاپ می باشد و برای مقاله خارجی، داشتن شماره D OIشرط پذیرش قطعی مقاله می باشد.

تبصره 3: مجلات دارای سایر نمایه های معتبر بین المللی، معتبر محسوب نشده و در هر مورد نیازمند مستندات الزم در مورد کیفیت مجله و فرآیند داوری و بررسی های بیشتر است. بنابراین چنانچه دانشگاه برای اعتبارسنجی مجلات و مقالات، مستندات بیشتری را طلب نماید، داوطلب موظف است مدارک لازم را ارائه نماید.

ضمن آن که مقالات خارجی اعم از ISI و SCOPUS و … نباید در لیست سیاه وزارتین علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قرار داشته باشند، در این صورت به آن امتیازی تعلق نخواهد گرفت.

2- مجلات دارای نمایه ISC که دارای درجه علمی- پژوهشی نباشند، معتبر محسوب نمی شوند.

3- هر گونه ثبت اختراع باید مورد تائید سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران باشد.

4- برگزیدگان جشنواره های علمی معتبر (خوارزمی، فارابی، رازی و یا ابن سینا) باید تائید دبیرخانه جشنواره را کسب و ارائه نمایند.

5- برگزیدگان المپیادهای علمی دانشجویی باید تائید دبیرخانه المپیاد را کسب و ارائه نمایند.

مهم: مقاله، اختراع و یا کتابی معتبر خواهد بود که داوطلب در آن نفر اول و یا نام وی بلافاصله بعد از استاد راهنما یا مشاور و یا یکی از اعضای هیات علمی ذکر شود و یا مخترع اصلی اختراع، نوسینده مسئول کتاب و یا ارائه دهنده اصلی کنفرانس علمی باشد. در غیر این صورت به آن امتیازی تعلق نخواهد گرفت.

نکات مهم:

– متقاضیانی که هنوز دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد هستند مشروط به اینکه تا تاریخ 99/6/31 فارغ التحصیل شوند، می توانند از تسهیلات فوق استفاده نمایند. در غیر این صورت پذیرش آنها لغو خواهد شد.

– افرادی که تاریخ فراغت از تحصیل کارشناسی ارشد آنها قبل از تاریخ 97/6/1 می باشد، مجاز به شرکت در این فراخوان نمی باشند.

– افرادی که در دوره کارشناسی ارشد خود از سهمیه بدون آزمون استفاده کرده اند، می توانند از این سهمیه در دوره دکتری نیز استفاده نمایند.

– هر داوطلب فقط مجاز به انتخاب یک رشته/گرایش دکتری است.

– دانش آموختگان دانشگاه های پیام نور، آزاد، غیر انتفاعی، دوره های مجازی، نیمه حضوری، اتباع خارجی و فارغ التحصیلان دانشگاه های خارج از کشور مجاز به شرکت در این فراخوان نمی باشند. دانشجویان پردیس بین الملل دانشگاه خوارزمی نیز امکان شرکت در فراخوان را دارند.

– اولویت ادامه تحصیل دانشجو در همان رشته تحصیلی مرتبط در دوره کارشناسی ارشد مطابق با جدول رشته ها می باشد.

– تغییر رشته و گرایش پس از قبولی و کسب پذیرش به هیچ عنوان امکان پذیر نخواهد بود.

– در صورت انصراف فرد پذیرفته شده، تعیین جایگزین فقط با تایید دانشکده و گروه مربوطه و کمیته معاونت آموزشی دانشگاه و با شرط کسب امتیاز لازم امکان پذیر خواهد بود.

– مدارک داوطلبان و وجه دریافتی به هیچ عنوان مسترد نخواهد شد. به مدارک ناقص و یا ثبت نام پس از مهلت مقرر ترتیب اثر داده نخواهد شد.

– دانشکده در رد یا قبول تقاضای داوطلبان از اختیارات لازم برخوردار می باشد.

– ارائه یک نسخه از پایان نامه و نیز نسخه اصل سوابق کلیه فعالیت های آموزشی، پژوهشی و اجرایی داوطلب در زمان مصاحبه الزامی می باشد.

– با توجه به اینکه ادامه تحصیل در مقطع دکتری به صورت تمام وقت می باشد، داوطلبان شاغل در وزارتخانه ها، سازمان ها و نهادهای دولتی باید قبل از ثبت نام موافقت کتبی و بدون قید و شرط محل کار خود را مبنی بر ادامه تحصیل کسب نمایند.

– پذیرش نهایی داوطلب بطور همزمان از طریق چند دانشگاه و سازمان سنجش آموزش کشور مجاز نیست، مضافا آنک ه داوطلب نمیتواند بطور همزمان توسط چندین دانشگاه درخواست پذیرش قطعی نماید.

– بدیهی است تاریخ اعلام شده برای بررسی مدارک (99/2/25) به هیچ وجه تمدید نخواهد شد و ثبت نام های پس از تاریخ یاد شده مورد بررسی قرار نمیگیرد.

– پذیرش دانشجویان به صورت مشروط بوده و پس از تایید سازمان سنجش و مراجع ذیصلاح قطعی می گردد.

-در صورت احراز هرگونه مطلب خلاف واقع در مدارک ارسالی داوطلب در هر مرحله ای، از ادامه تحصیل وی جلوگیری به عمل خواهد آمد و مسئولیت عواقب آن به عهده داوطلب خواهد بود.

– خواهشمند است متقاضیان قبل از تکمیل فرم درخواست شرایط فراخوان را به دقت مطالعه نموده و پس از اطمینان از احراز شرایط نسبت به ثبت نام و واریز وجه اقدام نمایند.

ثبت نام الکترونیکی دکتری بدون آزمون دانشگاه خوارزمی

متقاضیان باید جهت ثبت نام الکترونیکی تا تاریخ 1399/2/25 با مراجعه به نشانی اینترنتی https://golestan.khu.ac.ir نسبت به انجام ثبت نام و ارسال مدارک اقدام نمایند.

• داوطلبان لازم است با ورود به سایت گلستان بر روی قسمت متقاضیان استعداد درخشان مقطع دکتری تخصصی کلیک نمایند.
• وارد منوی ثبت مشخصات اولیه داوطلب شده
• مشخصات اولیه خود را به طور کامل وارد نمایند.
• بعد از وارد نمودن اطلاعات اولیه نسبت به ایجاد و تعریف شناسه کاربری و گذر واژه اقدام نموده و آن را به خاطر سپرده و ذخیره و نگهداری نمایند و از سامانه خارج شوند.
• مجددا به نشانی https://golestan.khu.ac.ir مراجعه نموده و حساب کاربری خود را وارد نمایند.
• با کلیک بر روی متقاضیان استعداد درخشان مقطع دکتری تخصصی اطلاعات لازم را کامل نمایند.
• داوطلبان می بایست شماره پرونده ای که سیستم برای آنها ایجاد می کند را برای پیگیری های بعدی ذخیره و نگهداری نمایند.

مدارک لازم جهت ثبت نام الکترونیکی دکتری بدون کنکور

  1. تصویر کارت ملی و تمام صفحات شناسنامه.

  2. تصویر عکس 3×4 جدید

  3. تصویر مدرک یا گواهی پایان تحصیلات دوره کارشناسی.

  4. تصویر مدرک یا گواهی پایان تحصیلات دوره کارشناسی ارشد که نمره پایان نامه حتما در آن درج شده باشد (معدل دوره کارشناسی ارشد بدون احتساب پایان نامه و با احتساب نمره پایان نامه باید به تفکیک ارائه شود.)

  5. تصویر ریزنمرات دوره کاردانی (جهت دانشجویانی که دوره کارشناسی آنها به صورت ناپیوسته بوده است.)

  6. تصویر ریزنمرات دوره کارشناسی.

  7. تصویر ریزنمرات دوره کارشناسی ارشد.

  8. تصویر صفحه اول مقالات متقاضی که در مجلات معتبر علمی و پژوهشی مورد تائید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، مقالات ISI ,ISC به همراه مستندات رتبه مجله ای که در آن چاپ یا پذیرش شده باشد (تصویر جلد مجله الزامی می باشد.).

  9. چنانچه متقاضی دارای بیش از یک مقاله می باشد، می تواند تصویر همه مقالات را در یک نسخه Word گذاشته و Wordرا به pdf تبدیل کرده و سپس بارگذاری نماید.

  10. گواهی پذیرش چاپ مقاله معتبر برای آن دسته از مقالاتی که در زمان تقاضا به چاپ نرسیده باشند. چنان چه تعداد صفحات بالا است آنها را در یک نسخه Word گذاشته و Word را به pdf تبدیل کرده و سپس بارگذاری نماید.

  11. گواهی رسمی و معتبر دال بر علمی-پژوهشی بودن مجله ای که مقالات متقاضی در آن چاپ شده و یا خواهد شد. چنان چه تعداد صفحات بالا است آنها را در یک نسخه Word گذاشته و Word را به pdf تبدیل کرده و سپس بارگذاری نماید.

  12. تصویر کلیه مقالات ارائه شده در کنفرانس ها، کلیه تالیفات، کتب، فعالیت های پژوهشی داوطلب. چنانچه متقاضی دارای بیش از یک مقاله می باشد، می تواند تصویر همه مقالات را در یک نسخه Word گذاشته و Wordرا به pdf تبدیل کرده و سپس بارگذاری نماید.

  13. گواهی دال بر احراز حدنصاب یکی از آزمون های زبان معتبر (در صورت دارا بودن)

  14. معرفی نامه از دبیرخانه جشنواره های معتبر علمی (خوارزمی، فارابی، رازی، ابن سینا) برای برگزیدگان جشنواره های علمی.

  15. معرفی نامه از دبیرخانه المپیادهای دانشجویی کشور برای دانشجویان دارای رتبه در المپیاد.

  16. تصویر فیش واریزی جهت هزینه ثبت نام به مبلغ 1/200/000 ریال

  17. تکمیل فرم تقاضانامه ثبت نام اولیه (فرم شماره 1)

  18. تکمیل فرم تعهد (فرم شماره 2) مخصوص دانشجویان سال اخر دوره کارشناسی ارشد

نکات مهم

1- مهلت ثبت نام حداکثر تا 25 اردیبهشت ماه سال 1399خواهد بود.

2- ثبت نام در فراخوان به صورت اینترنتی می باشد. لذا خواهشمند است از ارسال هرگونه مدارک به دفتر استعدادهای درخشان خودداری نمایید.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

7 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Ma
اردیبهشت ۲۵, ۱۳۹۹ ۴:۰۶ ب٫ظ

لطفا مساله رو پیگیری کنید خواااااااهشا

A
اردیبهشت ۲۵, ۱۳۹۹ ۱۲:۵۶ ب٫ظ

چرا تا ۲۵ اردیبهشت؟! این کی اومده؟! خواهشا اگه میتونید بگید تمدید کنن

Ma
اردیبهشت ۲۵, ۱۳۹۹ ۲:۰۴ ق٫ظ

این که تازه منتشر شده چطور تا ۲۵ اردیبهشت!!

...
اردیبهشت ۲۴, ۱۳۹۹ ۶:۲۳ ب٫ظ

سلااااااام ادمین..لطفا بگید تمدیدش کنند!

Ma
اردیبهشت ۲۵, ۱۳۹۹ ۲:۰۴ ق٫ظ
پاسخ به  ...

سلام چطور مهلتش تا ۲۵ اردیبهشته!!!!!!!!!!!!

...
اردیبهشت ۲۵, ۱۳۹۹ ۱۰:۳۴ ق٫ظ
پاسخ به  Ma

گویا اوایل اردیبهشت منتشر شده ولی ما دیر متوجه شدیم..و البته در کمال تعجب توی این سایت هم دیر اعلام شده فراخوانش

Ma
اردیبهشت ۲۵, ۱۳۹۹ ۴:۰۵ ب٫ظ
پاسخ به  ...

خیلی بده اینطور. الان من موندم تو آین فرصت کم چطور برسم ثبت نام کنم.