واگذاری آغاز ترم تحصیلی آینده از مهر یا بهمن به دانشگاه ها

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

معاون آموزشی وزارت علوم گفت: موسسات و دانشگاه هایی که می توانند در مهر ماه سال تحصیلی خود را شروع کنند، از مهرماه آغاز کنند و دانشگاه هایی که امکان ندارند از بهمن آغاز کنند.

به گزارش مهر، علی خاکی صدیق، در وبینار هم اندیشی پیرامون چالش های دانشگاه‌های غیردولتی به همراه تبادل تجربیات در زمینه آموزش مجازی که بعد از ظهر امروز چهارشنبه برگزار شد، گفت: تمام تلاش ما برای ترم آینده این است که به موقع و در مهر ماه کار خود را آغاز کنند، البته ما دانشگاه های بزرگی داریم که بیش از ۵۰ درصد دانشجویان آنان غیر بومی و خوابگاهی هستند با توجه به وقفه ای که به وجود آمد نگران هستند و امکان برگزاری ترم آینده از مهر ماه را ندارند و عنوان می کنند در مهرماه بحران جدی دارند. اما دانشگاه هایی هستند که مشکلی ندارند پس چرا سال تحصیلی خود را از مهرماه آغاز نکنند.

وی ادامه داد: تعدادی از دانشگاه ها مانند دانشگاه های آزاد و پیام نور هستند که عدم شروع ترم از مهر ماه به آنها لطمه می زند بنابراین موسسات و دانشگاه هایی که می توانند در مهر ماه سال خود را شروع کنند، (البته اگر نتایج کنکور در اسرع وقت اعلام شود که سازمان سنجش قول داده است تا ۲۰ مهر نتایج را ارائه دهد). ما این اختیار را به دانشگاه هایی که به مشکل جدی بر می خورند می دهیم تا از بهمن ماه سال تحصیلی خود را آغاز کنند.

وی درباره حذف ترم بدون احتساب درسنوات نیز گفت: این کار رفع مسولیت نبود و در واقع واگذاری اختیارات به دانشگاه ها بود و در بسیاری از دانشگاه‌ها بسیار راه گشا عمل کرد.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

6 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
بی نام
خرداد ۱, ۱۳۹۹ ۹:۱۰ ب٫ظ

تکلیف مردایی که معافیت تحصیلیشون تا ۳۱ شهریور بیشتر نیست چیه؟

نلسون ماندلا
خرداد ۱, ۱۳۹۹ ۱۰:۲۰ ب٫ظ
پاسخ به  بی نام

تکلیفشون اینه:

ارسال دفترچه > دریافت برگه اعزام > تراشیدن سر > حضور در مرکز اعزام در روز و ساعت مقرر

محمد
خرداد ۲, ۱۳۹۹ ۱:۰۹ ق٫ظ

تکلیف امثال شما هم اینه:
ثبت نام به موقع > برنامه ریزی درسی > عدم بهانه گیری> آزمون دادن به موقع > اعلام نتایج نهایی > حضور به موقع در محل ثبت نام

محمدرضا
خرداد ۲, ۱۳۹۹ ۷:۱۱ ق٫ظ

برجهای زوج اعزام میشین مثل ۸/۳ – ۱۰/۳ و…. ولی سعی کنید برج ۸ برید چون آموزشی میخورید به سرما خیلی سخت میشه براتون
بعداز اتمام سربازی تازه باید بیوفتید دنبال کار تو این بازار خراب بعد اگه شانس بیارید وکارپیداکردید و اگه تونستید باید ازدواج کنید البته اگه حوصله ای مونده باشه براتون
بعد به یاری خدا با زن وبچه و کار …اگه تونستید دکتری امتحان بدید و رتبه ۴ بیارید
من بهتون جایزه میدم‌ اگه عمری باقی باشه
ومن الله التوفیق

محمد
خرداد ۴, ۱۳۹۹ ۹:۱۱ ب٫ظ
پاسخ به  بی نام

دوست گرامی
شما اگه دفترچه بفرستید میتونید قبل از اینکه برگ سبز اعزامتون بیاد تاریخ رو عقب بندازید.
اما پیشنهاد میکنم خیلی عقب نندازید (بعدا رفتی سربازی به حرفم میرسی)
نکته بعد اینکه.. سال آینده رو ازتون نگرفتن.. پس تا وقت داری حتی شده یه پروژه سربازی هم از بنیاد نخبگان بگیری عالیه (هم رزومس برا سال بعد و هم سربازیت کم میشه).
نکته آخر، سخت نگیر.. سخت بگیری، سخت میگذره :)

عدالت و انصاف
خرداد ۱, ۱۳۹۹ ۱۲:۲۵ ب٫ظ

از ضرورت های دانشگاه آزاد که باید در شرایط کرونایی جهت رفاه حال دانشجویان دکتری انجام شود:
۱-صدورمجوز دفاع از رساله دکتری قبل از ept
۲-پذیرش نمرات ۴۰ تا ۴۹ که داوطلبین ept دکتری در طول ایام دوره دکتری گرفته اند و در آرشیو سازمان سنجش و پذیرش کارنامه ها موجود است و مستند به این نمرات ۴۰- ۴۹ که دانشجویان دکتری در طول دوره دکتری در ept اخذ نموده اند از آنان بعد از دفاع دکتری تسویه به عمل آید.
۳-دانشجویانی که از سال ۹۱ تا کنون به خاطر کمبود ده نمره زبان و عدم اجازه دفاع دکتری، مرتب تمدید رساله نموده اند، و شهریه ثابت متقبل شده اند و کلی به صندوق رفاه دانشگاه آزاد بدهکار شده اند، کل بدهی آنان در این ایام بخشیده شود و تاریخ فارغ التحصیلی آنان همان ۹۱-۹۲ در دانشنامه هایشان مندرج گردد.
باتشکر از طرف جمعی از دانشجویان دکتری آزاد تهران