موسسه آموزشی نگاره
دوره نگاره

عدم امکان برگزاری تکمیل ظرفیت دکتری 98

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

رئیس سازمان سنجش گفت: تکمیل ظرفیت دکتری سال 98 اگر قرار بود برگزار شود باید در مهرماه سال گذشته با اعلام ظرفیت دانشگاه ها انجام می شد که اکنون امکان برگزاری این آزمون دیگر وجود ندارد.

به گزارش خبرگزاری فارس،ابراهیم خدایی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در باره موضوع لزوم تکمیل ظرفیت دکتری ۹۸ گفت: تکمیل ظرفیت دکتری سال ۹۸ اگر قرار بود برگزار شود باید در مهرماه سال گذشته با اعلام ظرفیت دانشگاه ها انجام می شد که هیچ یک از مراکز علمی در آن مقطع زمانی اعلام ظرفیت نکردند.

 وی افزود: در حال حاضر برای برگزاری تکمیل ظرفیت سال ۹۸ زمان گذشته است و اکنون باید متقاضیان خود را برای آزمون دکتری امسال آماده کنند این در حالی است که اگر قرار باشد تکمیل ظرفیت دکتری سال ۹۸ برگزار شود باید از سهم دانشجویان امسال استفاده شود که این کار درست نیست.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

9 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ف
اردیبهشت ۲۴, ۱۳۹۹ ۵:۴۳ ب٫ظ

دوستان نظرتون درباره راه اندازی این کمپین چیه که مصاحبه به طور آنلاین برگزار بشه؟
حالا که ویروس کرونا هست، مسافرت ازین شهر به اون شهر خیلی خطرناکه، بحث اسکان و … هم بهش اضافه کن
علاوه بر این، هرساله سفر استان به استان برای مصاحبه ها خیلی معایب داشته، همزمانی بعضی از مصاحبه ها یا فاصله ی خیلی کم به طوری که بعضی از فرصت های خوب رو مجبوری حذف کنی، هزینه ی بسیار زیاد و بحث اسکان و … که برای خیلیا مشکله و مجبورن با خانواده سفر کنن، بعضی از دانشگاه ها اونقدر فاصلشون زیاده که اگه بخوای بری اونجا برای مصاحبه قید بقیه ی انتخابات رو میزنی و …. بعضی از مصاحبه ها هم کلا رفتنت الکیه (ولی خودت خبر نداری و میری اون دانشگاه، فقط مدارکتو میگیرین و دو سه تا سوال الکی بعدش خداحافظ) پس کلی هزینه میکنی و وقت صرف میکنی و انتخابای دیگت رو میسوزونی به خاطر هیچی.
وقت گیر بودن پروسه مصاحبه رو هم بهش اضافه کن. حالا که فرصت کمی برای اعلام نتایج و مصاحبه ها باقی مونده، اگه پروسه ی مصاحبه به طور آنلاین برگزار بشه، خیلی سریعتر خواهد بود.
مدارک رو هم میشه پست کرد.
دوستان لطفا همکاری کنین و نظرتونو بگین

حیدر
اردیبهشت ۲۴, ۱۳۹۹ ۱۰:۱۰ ق٫ظ

سلام به کمپین ایجاد دکتری نیمه تخصصی به جای کارشناسی ارشد رای دهید
https://www.farsnews.ir/my/c/18835
این ایده اولین بار از سال ۲۰۱۶ در دانشگاه ادینبورگ انجام شده و اکنون در ۳۰۰ دانشگاه برتر دنیا انجام شده این به معنی این نیست به همه دکتری بدهند بلکه قراره دانشگاه کیفی بشوند و بنا به تجربه ۳۰۰دانشگاه دنیا رتبه جهانی شان بالا می ره

داوطلب مهندسی
اردیبهشت ۲۳, ۱۳۹۹ ۲:۱۴ ب٫ظ

سنجش ناعزیز، خصوصا برای داوطلبین دکترا،
دانشکاه بشما تعداد ظرفیت داد, شما اعلام کردید و ما انتخاب رشته کردیم، رفتیم مصاحبه. دانشکاه بشما حد نصاب داد، در برخی مراکز که ظرفیت دو را خودتان درج کرده بودین، با اعمال غیر قانونی حد نصاب, کسی پذیرش نشد. یعنی سنجش با اعمال حد نصاب، داوطلب را از گردونه حذف کرد با همکاری دانشگاه. هر دو متخلف هستند.
الان چطور میگویید دانشگاه باید اعلام میکرد؟!؟ تمام این ارقام از زیر دست سنجش رد میشود. با کنترل حد نصابها و ظرفیت از پیش اعلام شده , راحت می‌توانید اعلام کنید چند صندلی خالی مانده، اقلا یکبار آمار بدردبخور بدهید غیر از تعداد زن و مرد شرکت کننده در ازمون!!! ضمنا،. یک هفته پیش سخنگوی سنجش می‌گوید دانشگاهها اعلام کنند ، تکمیل ظرفیت میزنیم وکاره‌ای نیستیم. الان شما میگویید نمیشود، و عبارت (درست نیست) اخلاقی استفاده میکنید!؟!
شما فقط مجری قانون هستید. نه نظر دهنده. ما به نظر شما احتیاج نداریم، خواهشمندیم قوانین مصوب را رعایت کنید برای هفت پشتمان کافی است! جایگاه سنجش، در اجرای قانون است. نه اینکه مصلحت اندیشی کند.
شما قوانین را زیر پا نگذارید، ما هم برای شما آرزوی توفیق میکنیم. مابقی مسایل پیشکش!

حامد
اردیبهشت ۲۴, ۱۳۹۹ ۱۲:۳۵ ب٫ظ

احسنت…..خحرف حساب زدی…ماهم همینجوری رد کردن ….حدنصاب از ۵۰ زدن ۴۵….هیچکی پذیرش نشد

هیچوقت قبول نمیشید
اردیبهشت ۲۲, ۱۳۹۹ ۵:۲۴ ق٫ظ

افرادی که از مهر پارسال واسه کنکور دکتری آماده شدن و هدف دارن با این مهلت دو ماه بازم دارن مطالعه میکنن پس ای افرادی که بفکر تعویق و حاشیه هستید بدونید که هیچوقت موفق نمیشید

سهیل
اردیبهشت ۲۱, ۱۳۹۹ ۹:۵۷ ب٫ظ

وقتی میای میگی تکمیل ظرفیت ممنوعه خب معلومه دانشگاه هم فکر میکنه ممنوعه و اعلام ظرفیت نمیکنه حسنی به مکتب نمیرفت هر وقتم میرفت جمعه میرفت حالا که کار از کار گشته امدی میگی دانشگاها اعلام تکمیل ظرفیت نکردن وقتش گذشته چرا اون موقع توی مهررکه وقتش بود نیومدی بگی اعلام ظرفیت کنید برای تکمیل ظرفیت؟؟؟؟

@@
اردیبهشت ۲۲, ۱۳۹۹ ۱:۳۶ ب٫ظ
پاسخ به  سهیل

حرف حساب

هوشیار
اردیبهشت ۲۲, ۱۳۹۹ ۴:۲۶ ب٫ظ
پاسخ به  سهیل

کلا تکمیل ظرفیت دکترا حذف شده است…برای ۹۹ هم تکمیل نداریم دست دانشگاه و سازمان سنجش نیست….

مهسا
اردیبهشت ۲۱, ۱۳۹۹ ۹:۱۸ ب٫ظ

پس حق ما که ضایع شد چی؟؟ ما که قربانیه سلیقه اساتید میشیم چی؟؟ حالا یاد انصاف و عدل افتادید؟؟