موسسه آموزشی نگاره
دوره نگاره

لزوم پذیرش دانشجوی تحصیلات تکمیلی از طریق آزمون

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: در آموزش و پرورش سابقه تحصیلی وجود دارد و برخی از آزمون‌های استاندارد در سطح ملی، اما در دانشگاه‌های کشور چنین سابقه‌ای وجود ندارد و برهمین اساس پذیرش دانشجو باید طبق قانون آزمون برگزار شود.

به گزارش خبرگزاری فارس، کاربران اعلام کرده‌اند که «با توجه به شیوع ویروس کرونا و سوء استفاده کنندگان برخی از داوطلبان از آن و همچنین سوء استفاده از عواطف دیگران من جمله حفظ سلامتی و عدم رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و اصول بهداشتی، اقدام به تهیه نامه از طرف اقلیت جامعه دانشجویی کرده‌اند و برنامه اکثریت دانشجویان که مدت طولانی در حال مطالعه و جمع‌بندی بوده‌اند را مختل کرده‌اند.

از مسئولان ذیربط خواستاریم طبق صحبت‌های دکتر ابراهیم خدایی، آزمون‌های تحصیلات تکمیلی را در ۲۶ تیر و ۳۲ مردادماه با تمهیدات بهداشتی در سال جاری برگزار نمایند در غیر اینصورت ترتیبی اتخاذ گردد تا با حفظ احترام به اکثریت داوطلبان که متأسفانه در جلسه ستاد مبارزه با کرونا مورخ ۱۳ اردیبهشت ۹۹ برگزار گردید و به آن اهمیت داده نشد، اقدام به پذیرش داوطلبان از طریق سوابق تحصیلی نماید و داوطلبانی که مخالف این طرح می باشند، اقدام به شرکت در آزمون های سال آینده ۱۴۰۰ نمایند و به برنامه و آینده سایرین لطمه وارد نکنند. چرا که تا مادامی که ۲۰ درصد مردم اصول بهداشتی را رعایت نکنند، وضع به همین منوال ادامه خواهد داشت.

این موضوع در صورت لزوم تا قبل از ۱۰ تیر ۹۹ جهت بررسی و عدالت خواهی به دیوان عدالت همراه با اسناد و مدارک مورد نیاز، ارجاع داده خواهد شد.»

* پذیرش دانشجو باید طبق قانون آزمون انجام شود

به گزارش فارس، محمدمهدی زاهدی رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، در این باره گفت: پذیرش دانشجو یک بحث قانونی است و باید طبق قانون آزمون برگزار شود.

وی افزود: سابقه تحصیلی باید معنا پیدا کند. در آموزش و پرورش یک سابقه تحصیلی داریم و یکسری آزمون‌های استاندارد در سطح ملی از دورس مشخص است به طوری که در دانشگاه‌های کشور چنین سابقه‌‌ای نداریم؛ بلکه با وجود سرفصل‌های مشخص در دانشگاه‌ها ممکن است برخی از دروس با سلایق اساتید از کتاب‌های مختلف تدریس شود.

زاهدی در پایان گفت: برخی از اساتید در برگزاری امتحانات سختگیر هستند، برخی نمره بالا برای دانشجویان اعمال می‌کنند و این به این معنی نیست که دوره تحصیلات تکمیلی سوابق تحصیلی باشد و سابقه استاندارد برای چنین کاری وجود ندارد.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

12 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
محمد
اردیبهشت ۲۴, ۱۳۹۹ ۹:۴۷ ب٫ظ

یک حرکت کوته فکرانه و بچه گانه، اگر کمپین تعویق آزمون جواب داد دلیلش افزایش آمار مبتلایان بود وگرنه مسئولین سازمان سنجش آزمونو عقب نمینداختن. آمار امروز مبتلایان ۱۹۵۸ بود، بفرمایید چطور میخواستین ۱۶ روز دیگه آزمون بدین، این کمپینای رنگ و وارنگ هم جواب نمیده توصیه برادرانه اینکه اگه سربازی دارید مثل بقیه تشریف ببرید اگر هم نمی تونید تو آزمون رتبه خود بیارید و راه پارتی بازی بسته شده، ۱۴۰۰ آزمون بدید و برای دیگران نسخه نپیچید.

....
اردیبهشت ۲۴, ۱۳۹۹ ۸:۲۲ ب٫ظ

سلام. لطفا آزمون را در زمان تعیین شده با رعایت فاصله و صلاح دید … صورت بگیرد. ورود به دانشگاه بدون آزمون هیچ مفهومی ندارد. تنها موردی که باید استاندارد شود مثل سابق این است که نمره ی مصاحبه دکتری از۵۰به۳۰کاهش پیدا کند. تا افراد با سواد وارد دانشگاه شوند. و دست اساتید از انتخاب دانشجوی دلخواه کمتر شود.

دکترین
اردیبهشت ۲۴, ۱۳۹۹ ۵:۴۶ ب٫ظ

پس چرا به سوابق تحصیلی و بارم بندی در مصاحبه دانشگاه ها اینقدر بها داده می شود؟ اگر نمی شود معیار مناسب و استانداردی برای بحث سوابق تحصیلی پیدا کرد یا درصد وزنی مصاحبه رو کم کنید، یا حد نصاب رو بر دارید یا کلا شیوه جذب رو از کنکور سراسری به کنکور محلی تغییر بدین.

ف
اردیبهشت ۲۴, ۱۳۹۹ ۵:۴۲ ب٫ظ

دوستان نظرتون درباره راه اندازی این کمپین چیه که مصاحبه به طور آنلاین برگزار بشه؟
حالا که ویروس کرونا هست، مسافرت ازین شهر به اون شهر خیلی خطرناکه، بحث اسکان و … هم بهش اضافه کن
علاوه بر این، هرساله سفر استان به استان برای مصاحبه ها خیلی معایب داشته، همزمانی بعضی از مصاحبه ها یا فاصله ی خیلی کم به طوری که بعضی از فرصت های خوب رو مجبوری حذف کنی، هزینه ی بسیار زیاد و بحث اسکان و … که برای خیلیا مشکله و مجبورن با خانواده سفر کنن، بعضی از دانشگاه ها اونقدر فاصلشون زیاده که اگه بخوای بری اونجا برای مصاحبه قید بقیه ی انتخابات رو میزنی و …. بعضی از مصاحبه ها هم کلا رفتنت الکیه (ولی خودت خبر نداری و میری اون دانشگاه، فقط مدارکتو میگیرین و دو سه تا سوال الکی بعدش خداحافظ) پس کلی هزینه میکنی و وقت صرف میکنی و انتخابای دیگت رو میسوزونی به خاطر هیچی.
وقت گیر بودن پروسه مصاحبه رو هم بهش اضافه کن. حالا که فرصت کمی برای اعلام نتایج و مصاحبه ها باقی مونده، اگه پروسه ی مصاحبه به طور آنلاین برگزار بشه، خیلی سریعتر خواهد بود.
مدارک رو هم میشه پست کرد.
دوستان لطفا همکاری کنین و نظرتونو بگین

۹
اردیبهشت ۲۵, ۱۳۹۹ ۲:۵۷ ب٫ظ
پاسخ به  ف

منم موافقم.
اگه آنلاین باشه خیلی خوب میشه

..
اردیبهشت ۲۴, ۱۳۹۹ ۲:۲۵ ب٫ظ

سلام
به نظرم معقولترین راه پذیرش همون سیستم ۵۰به ۵۰هست
امیدوارم هر چه سریعتر این ویروس منحوس ریشه کن بشه و همه با صحت و سلامت ازمون بدیم

محسن
اردیبهشت ۲۴, ۱۳۹۹ ۱:۲۷ ب٫ظ

با سلام خدمت همه دوستان

پذیرش از طریق آزمون مصوبه مجلس و قانون بوده و عادلانه ترین راه برای گزینش است زحمات داوطلبینی که یک سال است
تلاش می کنند را نباید با طرح موضوعات حاشیه ای از بین برد . ان شاء اله آزمون در موعد مقرر و با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شده و پرونده آن بخوبی بسته شود . سابقه تحصیلی قابلیت همسان سازی ندارد و باعث رانت و بی عدالتی می شود . بحث بیشتر در مورد این موضوع به لوٍث شدن آن منجر می شود .
با آرزوی موفقیت متناسب با تلاش
برای همه دوستان

علیرضا
اردیبهشت ۲۴, ۱۳۹۹ ۱:۱۷ ب٫ظ

کی گفته آزمون حذف شه؟ ما میگیم آزمون اینترنتی و مجازی برگزار بشه و مضاحبه حذف و یا تاثیرش کم بشه…

حمید
اردیبهشت ۲۴, ۱۳۹۹ ۵:۰۰ ب٫ظ
پاسخ به  علیرضا

موافقم. کنکور مجازی بهتره. مصاحبه هم حذف شه

فرشاد
اردیبهشت ۲۴, ۱۳۹۹ ۷:۰۱ ق٫ظ

واقعا امیدوارم بخاطر سود یه عده معدود ، سلامتی همه داوطلبها رو به خطر نندازین!
همین الان هم به دلیل وجود مصاحبه و زمان دو پاهه اعلامی برای تصحیح کنکور حتما دانشجویان دکتری ترم بهمنی میشن
بدیهیه اگه برگزار بشه همه شرکت میکنن و قطعا اگه در زمان بدی آزمون گرفته بشه بخاطر سفرها به محل آزمون به همه گیری کمک میکنه
امیدوارم عاقلانه تصمیم بگیرید

زری
اردیبهشت ۲۴, ۱۳۹۹ ۶:۵۳ ق٫ظ

اکثر داوطلبها نمیخواستن آزمون برگزار بشه این از نظرسنجی همین سایت و لایکها و نظرات زیر پست و توئیت آقای وهاب زاده و دکتر نمکی مشخصه!
گویا سودجویان دنبال بازی با جون شرکت کننده ها هستن!

Aydin
اردیبهشت ۲۴, ۱۳۹۹ ۵:۲۲ ق٫ظ

کنکور دکتری با ارشد و کارشناسی فرق داره فقط در مراکز شهرها برگزار میشه
اینطوری خیلیها مجبورن مسافرت یک روزه داشته باشن تا بتونن آزمون بدن

هوا هم داره گرم میشه خدا رو شکر کولرها رو هم روشن میکنن یک نفر هم توی اون حوزه مریض باشه میتونه به همه منتقل کنه

مثل قضیه قبل عیده ! مسئولین انقدر گفتن نه بابا هیچی نیس مردم پاشدن رفتن مسافرت ،بعد که اپیدمی پیک زد شروع کردن به ترسوندن
خب اگه مشکلی نیس مدارس رو باز کنین با رعایت فاصله گذاری !!!

یک سری خودخواه تو این جامعه هستن که تحت هر شرایطی به سود خودشون فکر میکنن.