بررسی مجازی شدن ترم آینده دانشگاه ها تا هفته آینده

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

معاون دانشجویی دانشگاه تهران با اشاره به اینکه قرار است دانشگاه ها در خصوص برگزاری ترم آینده به صورت حضوری یا مجازی یک بررسی داشته باشند، گفت: جمع بندی نهایی به وزارت علوم اعلام می شود.

سعید حبیبا در گفتگو با مهر در خصوص تصمیمات اتخاذ شده در نشست اخیر معاونان دانشجویی دانشگاه‌های منطقه یک کشور گفت: در این نشست درباره موضوعات گوناگون؛ از جمله بازگشایی دانشگاه‌ها و خوابگاه‌ها، مسائل بهداشتی و روانی دانشجویان، برنامه‌های مربوط به ترم آینده و … بحث و تبادل نظر شد.

وی با بیان اینکه در این نشست بر تصمیمات قبلی تاکید شد، افزود: همانطور که قبلاً از جانب دولت، وزیر علوم، رییس سازمان دانشجویی کشور و بنده نیز در مصاحبه با رسانه‌ها اعلام شده، با توجه به احتمال شیوع دوباره ویروس کرونا، خوابگاه‌ها فقط به روی دانشجویان رشته‌های پرکتیکال که نیاز به مزرعه دارند؛ آن‌هم آن دسته که آزمون جامع داده و رساله‌هایشان را انتخاب کرده‌اند و فقط باید یک سری داده‌هایی را جمع آوری کرده و با انجام کارهای آزمایشگاهی، آماده دفاع از رساله شوند، بازگشایی خواهد شد، نه برای دانشجویان همه رشته‌ها.

معاون دانشجویی دانشگاه تهران ادامه داد: همچنین بنا شد تا دانشگاه‌های سراسر کشور، ظرف هفته آینده، در خصوص سایر موضوعات؛ از جمله اینکه ترم آینده به صورت مجازی باشد یا حضوری، تصمیم گیری کنند و پس از بررسی نهایی در مناطق ۱۰ گانه کشور، جمع بندی نهایی به اطلاع وزارت خانه و سازمان دانشجویان برسد.

حبیبا با اشاره به اینکه بسیاری از دانشگاه‌های برتر جهان، از هم اکنون تصمیم گرفته‌اند که ترم آینده را به صورت مجازی برگزار کنند، اظهار داشت: ما هم با توجه به اینکه برخی مناطق کشور از لحاظ شیوع کرونا، همچنان در وضعیت قرمز قرار دارند و طبیعتاً بخشی از دانشجویان در این مناطق سکونت دارند و با آغاز ترم جدید و حضور در دانشگاه‌های محل تحصیلشان که ممکن است در وضعیت سفید باشد، از دانشگاه‌های سراسر کشور خواستیم که یک بررسی همه جانبه داشته باشند تا بزودی در این خصوص نیز به یک نتیجه دقیق برسیم و تصمیم گیری کنیم.

وی با اشاره به اینکه قانونا چگونگی برگزاری امتحانات در حیطه اختیارات معاونت دانشجویی نیست، گفت: در نشست اخیر مقرر شد از آنجا که موضوع امتحانات اصولاً به حوزه آموزش باز می‌گردد، معاونت‌های آموزش دانشگاه‌ها تصمیم بگیرند و سپس با معاونت‌های دانشجویی هماهنگ کنند که امتحانات به چه صورت برگزار شود.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

15 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
المینا
خرداد ۹, ۱۳۹۹ ۱۰:۵۱ ب٫ظ

امروز ۲۸۱۹ نفر مبتلا داشتیم.
قرار بود امروز کنکور بدیم….
یادتونه یه عده ای میگفتن تا ۹ خردادهمه چی حل میشه؟!

محمد رضا
خرداد ۱۰, ۱۳۹۹ ۱:۲۰ ق٫ظ
پاسخ به  المینا

زیاد هم مطمئن نباشین. ۲۶ تیر هم جواب نداده! کمپین زدن برای آذر! میریم سال بعد

برنی سندرز
خرداد ۱۰, ۱۳۹۹ ۹:۰۲ ب٫ظ
پاسخ به  محمد رضا

انشالله کنکور شهریور برگزار میشه.

ن
خرداد ۱۱, ۱۳۹۹ ۰:۱۸ ق٫ظ
پاسخ به  برنی سندرز

بنظرم ارشد و دکتری میفته شهریور

...
خرداد ۱۱, ۱۳۹۹ ۲:۴۰ ب٫ظ
پاسخ به  محمد رضا

آدرسش چیه؟

محسن
خرداد ۹, ۱۳۹۹ ۳:۴۵ ب٫ظ

با سلام

حتی اگر بحث کرونا هم نبود آینده تدریس و دانشگاه ها در دنیا به سمت مجازی شدن
پیش می رفت . همان گونه که کتابخانه های فیزیکی و مجلات معتبر در حال جمع شدن هستند
در روش نوین آموزشی نیاز به این همه اساتید و مدرس نخواهد بود کل دانشجویان می توانند از
تدریس چند استاد خوب در یک درس بهره مند شوند . شیوع کرونا فقط این روند را تسریع کرده است . به نظر من دانشجویان باید این روند را به فال نیک بگیرند .

دانشجو
خرداد ۸, ۱۳۹۹ ۲:۲۷ ب٫ظ

وزارت آموزش عزیز شما که انقد بفکر دانشجویان و آینده های مملکت هستید چرا بورس تحصیلی و هزار تا امتیاز دیگه رو فقط واسه بعضی افراد و انحصاری میکنید ولی فقط تعطیلی و شهریه زوریتون واسه ماست؟!!!!!!!!
اساتید محترم پر سواد هم فقط یاد گرفتن pdf دانلود کنن بزارن تو گروه و پول مفت بگیرن و بخیال خودشون دارن به روش های جدید آموزشی تدریس میکنن. از این فایل ها تو اینترنت پره

دفاع از رساله دکتری ومجازی نمودن و تعویق ept
خرداد ۸, ۱۳۹۹ ۰:۲۷ ق٫ظ

با سلام
از ریاست کل دانشگاه آزاد اسلامی کشور خواهشمندیم که لطف نمایند طی بخشنامه ای جداگانه اجازه دفاع دکتری را قبل ept به ما دانشجویان دکتری آزاد بدهند و آزمون ept را به خاطر سلامتی همه مجازی کنند و حتی الامکان آن را به شهریور ۹۹ تعویق نمایند. باتشکر

ناصر
خرداد ۸, ۱۳۹۹ ۰:۱۷ ق٫ظ

جالبه همه جا باز شده حتی مدارس هم باز شد اما دانشگاه ها باز نشد!

کامران
خرداد ۹, ۱۳۹۹ ۵:۵۴ ب٫ظ
پاسخ به  ناصر

جالبه که دانشجوها در حال تلاش کردن برای بسته بودن دانشگاه ها هستند. در اینترنت دیدم که دانشجوها امضا جمع میکنند که امتحان رو به صورت مجازی (آنلاین) بدهند.

حتما قبول میشید خخخخ
خرداد ۶, ۱۳۹۹ ۱۰:۱۳ ب٫ظ

جمع کنید این کارا رو مگه کرونا فقط واسه دانشجو هاس؟!!!!!! امروز سوار بی آر تی شدم و حتی قبل از کرونا هم تا بحال یه همچین شلوغی توی این وسیله حمل و نقل عمومی ندیده بودم . خدارو شکر فقط واسه تعطیل کردن دانشگاه زرنگید.

سعیده
خرداد ۷, ۱۳۹۹ ۱۰:۱۰ ق٫ظ

دقیقا. فقط ما باید تحت فشار قرار بگیریم. اساتید از خداشونه. زحمتش بیشتر رو شونه های ماست

...
خرداد ۹, ۱۳۹۹ ۹:۵۴ ب٫ظ
پاسخ به  سعیده

شما دانشجوها که اصلا درس نمیخونید!!! دیگه همه ما در منزل دانش آموز و دانشجو داریم. سر ساعت که در کلاس آنلاین حاضر نیستید یا اگر هستید حواستون به همه جا است جز درس!!
در کانال هم هر فایل و فیلم آموزشی قرار میگیره اصلا توجهی بهش ندارید.

معصومه
خرداد ۶, ۱۳۹۹ ۱۲:۱۶ ب٫ظ

سلام.
شهریه دانشگاه ازاد نیز بصورت مجازی محاسبه خواهد شد؟ این ترم که کل ترم را مجازی بودیم و تااین لحظه شهریه ها بصورت حضوری محاسبه و کسر نشده! شهریه واحد الکترونیکی کمتر از شهریه واحدهای حضوری است!

...
خرداد ۹, ۱۳۹۹ ۹:۵۶ ب٫ظ
پاسخ به  معصومه

دانشگاه ها در تمام جهان به صورت مجازی شده.
هزینه هم در همه جهان، به صورت قبلی گرفته شده.