موسسه آموزشی نگاره
دوره نگاره

تلاش وزارت بهداشت برای برگزاری الکترونیکی آزمون‌ دکتری وزارت بهداشت در آینده

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

قائم مقام معاونت آموزشی وزارت بهداشت گفت: باید تلاش کنیم تا در آینده آزمون دکترای تخصصی نیز به صورت الکترونیک برگزار شود، اما در حال حاضر صندلی برای برگزاری این شیوه آزمون کم داریم.

به گزارش ایسنا،‌ دکتر حمید اکبری در حاشیه افتتاحیه مرکز آزمون الکترونیک دانشگاه علوم پزشکی ایران اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی ایران در همه زمینه ها از زیرساخت خوبی برخوردار است اما در حوزه برگزاری امتحانات به صورت الکترونیک نیاز به تقویت داشت که با افتتاح مرکز آزمون الکترونیک این خلاء جبران خواهد شد.

وی افزود: همانطور که حرکت سیستم های آموزشی به سمت ارائه آموزش از راه دور پیش می‌رود، ضرورت دارد که آزمونها هم الکترونیک شده و امکان برگزاری آنها از راه دور فراهم شود.

قائم مقام معاونت آموزشی وزارت بهداشت با بیان اینکه دانشگاه ها تقریبا از چهار سال پیش به سمت راه اندازی مرکز آزمون الکترونیک رفته اند و برخی دانشگاه ها الان ۶۰۰ صندلی آزمون الکترونیکی دارند، خاطر نشان کرد: خوشبختانه با راه اندازی مرکز آزمون الکترونیک در دانشگاه علوم پزشکی ایران، زیر ساخت خوبی هم برای این دانشگاه و هم برای کل کشور ایجاد شد و این امر حتما موجب ارتقا آموزش پزشکی در کشور خواهد شد.

وی با اشاره به استاندارد بالای این مرکز برای برگزاری آزمون های پایان ترم دانشگاه، افزود: در حال حاضر بیش از ۴۵۰۰ صندلی در دانشگاه های علوم پزشکی کشور برای برگزاری آزمون ها به صورت الکترونیک داریم و برای آزمون های ملی از جمله آزمون علوم پایه و آزمون پیش کارورزی نیز از همین ظرفیت استفاده می کنیم.

وی سهولت در طراحی سوال، حذف کاغذ و کاهش هزینه ها، امنیت بالای آزمون و اعلام سریع نتیجه آزمون را به عنوان ویژگی های آزمون های الکترونیک برشمرد و افزود: باید تلاش کنیم تا با توسعه مراکز آزمون الکترونیک در کشور، در آینده آزمون های دکترای تخصصی، پذیرش دستیاری پزشکی تخصصی و کارشناسی ارشد نیز به صورت الکترونیک برگزار شوند اما در حال حاضر صندلی برای برگزاری این شیوه آزمون کم داریم.

مرکز آزمون الکترونیک دانشگاه علوم پزشکی ایران با ظرفیت  ۲۳۳ نفر جایگاه مجهز به کامپیوتر برای آزمون های حضوری پیش بینی شده است راه اندازی شد که با راه اندازی این مرکز امکان شرکت در آزمون ها به صورت غیر حضوری و از راه دور برای دانشجویان فراهم است. در واقع از ویژگی های این مرکز تصحیح آنلاین پاسخ نامه‌ها است؛ به طوریکه دانشجو پس از پایان امتحان می تواند از نمره خود مطلع شود.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

6 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
فرزانه
تیر ۱۳, ۱۳۹۹ ۶:۴۳ ب٫ظ

قرار بود امسال اینطوری باشه که ۲ بارم آزمون آزمایشی گذاشتن ، تهش هیچی مرسییییی واقعا

قابل توجه وزارت علوم
تیر ۱۳, ۱۳۹۹ ۲:۱۰ ب٫ظ

زنده باد، بعد از مدتها این شد یک پیشنهاد خوب و طرح عالی

هوشیار
تیر ۱۳, ۱۳۹۹ ۷:۵۲ ب٫ظ

این روش الکترونیکی برای کرونا کارا نیست…..چون در محل دانشگاه بصورت الکترونیکی برگزار میشه…..الکترونیکی در هر جا نداریم……

احمد
تیر ۱۳, ۱۳۹۹ ۲:۰۴ ب٫ظ

آقایون مخالف تعویق….برید جمع کنید با پروتکل هاتون…امروز آزمون آزمایشی شرکت کردم گفتم ماسک بزنم..همون اول دوتا تست زدم دیدم اصللللن نمیشه با ماسک..تمرکزم پریده بود کامل‌..گوشام قرمز و داغ شده بود و عینکم عرق میکرد…با این‌وضع باشه، من کنکورو میام میدم ماسکم نمیزنم ببینم کی میخواد جلو مو بگیره…مطمئن باشید خیلی های دیگم همینکارو خواهند کرد
#تنهاراه حل تعویق است

شیرعلی قصاب
تیر ۱۳, ۱۳۹۹ ۳:۵۷ ب٫ظ
پاسخ به  احمد

وحشتناکه ربع ساعتم نمیشه ماسک رو تحمل کرد

مهشید
تیر ۱۳, ۱۳۹۹ ۲:۰۱ ب٫ظ

فعلا شما الان و تصمیم بگیرید اینده پیشکش