موسسه آموزشی نگاره
دوره نگاره

لزوم حذف کنکور کارشناسی ارشد و دکتری

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: حذف کنکور کارشناسی ارشد و دکتری به عنوان اولین اقدام در ساماندهی نظام سنجش و پذیرش دانشگاه‌ها باید مدنظر باشد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، سعیدرضا عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، در دیدار با رئیس کمیسیون بهداشت ۴ مسئله سهمیه‌های کنکور، کنکور، جمعیت و خانواده و اقتصاد دانش‌بنیان را از مسائل اصلی مشترک بین شورای عالی انقلاب فرهنگی و مجلس شورای اسلامی در سال جاری دانست.

او با اشاره به موضوع سهمیه‌های کنکور اظهار کرد: لایحه ساماندهی سهمیه‌های ورود به مقاطع مختلف آموزش عالی و اصلاح قوانین سهمیه با عنوان «لایحه توزیع عادلانه فرصت‌ها و امکانات تحصیلی در آموزش عالی» از سوی وزارت علوم و بهداشت به هیأت دولت رفت که در این لایحه سهمیه‌های کنکور از ۱۹ مورد به ۳ مورد کاهش یافته است. دولت این لایحه را به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارجاع داده است که طبیعتاً دبیرخانه نقش هماهنگ کننده بین شورای عالی انقلاب فرهنگی و مجلس شورای اسلامی را ایفاء خواهد کرد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه تجربه‌های مختلفی برای کنکور در دنیا وجود دارد، افزود: کنکور به عنوان آزمونی که در ۴ ساعت سرنوشت دانش‌آموز همراه با اضطراب، نگرانی و فشار عصبی تعیین می‌شود، روش دقیقی نیست. برگزاری این نحوه امتحان عمومی در اکثر کشور‌های جهان متداول نیست.

او تصریح کرد: به عنوان اولین اقدام در ساماندهی نظام سنجش و پذیرش دانشگاه‌ها، کنکور کارشناسی ارشد و دکتری باید حذف شود و اختیار آزمون و پذیرش دانشجو در این مقاطع به دانشگاه‌ها داده شود.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

77 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ناشناس
آذر ۱۸, ۱۳۹۹ ۹:۵۷ ب٫ظ

این چه تصمیم گیریه هر سال تنها تغییری که می تونن ایجاد کنن وتنها تصمیمی که میشه گرفت تصمیم به حذف ویا برگزاری کنکور هستش ؟ کسی با این موضوع مشکلی نداره.
مگه تو دانشگاه ها امتحانات خیلی عادلانه برگزار میشه که می خوان بر طبق سوابق تحصیلی دانشجو جذب کنن.
شاید یک نفر تصمیم داره روند تحصیلیش رو بهبود ببخشه.با اینکار این فرصت از اون گرفته میشه.

nari
مهر ۱۹, ۱۳۹۹ ۲:۰۰ ب٫ظ

مطابق دیگر کشور های جهان عمل کنند تا دانشجو مجبور به تحصیل در خارج از کشور نشود.

ارکیده
شهریور ۱۳, ۱۳۹۹ ۷:۰۷ ب٫ظ

واقعأ متأسفم برای این اظهار نظر احمقانه، البته از کسی مثل عاملی که حتی نتونسته دوره لیسانس رو تموم کنه بیشتر از انتظار نمیره

M
شهریور ۱۲, ۱۳۹۹ ۴:۰۸ ب٫ظ

واقعا موندم چرا همچین کاری میخوان بکنن. همینجوری هم که ۵۰ ۵۰ هست سلیقه ای رفتار میشه تو مصاحبه ها. چرا انقدر استرس وارد میکنید به ملت

ارکیده
شهریور ۱۳, ۱۳۹۹ ۷:۰۷ ب٫ظ
پاسخ به  M

دقیقأ منم درحال مطالعه بودم چند روزه اعصابم به هم ریخته

مریم
مرداد ۲۶, ۱۳۹۹ ۱۱:۴۳ ق٫ظ

اصلا عادلانه نیست

جواد
مرداد ۲۵, ۱۳۹۹ ۱۱:۵۲ ب٫ظ

در هر زمینه ای که بسنجی لغو کنکور اصلا قابل قبول نیست …

Saye
تیر ۲۷, ۱۳۹۹ ۱:۴۹ ب٫ظ

به نظر منم سازوکار عادلانه ای در اینجور پذیرشها وجود نداره اگه کنکور نبود منی که کارشناسی شهرستان بودم ارشد و دکترا جایی در دانشگاهای تهران نداشتم کنکور خودش یجور غربالگری بدون لحاظ سلیقست اینجوری که حضرات پیش میرن یدفه مقاطع رو دکترا یا کارشناسی ارشد پیوسته کنن همین کنکور دکترا که به ظاهر تاثیر ۵۰_۵۰ داره کلی توی پذیرشها ناعدالتی هست اکثر هم اتاقیای من ارشد همین دانشگاه بودن خب معلومه یه جای کار ایراد داره…. من اگه یروزی یه جایی قدرت تصمیم گیری در این حوزه رو داشتم تمام تلاشمو میکردم که همچین اتفاقی نیفته …

*
تیر ۲۵, ۱۳۹۹ ۸:۴۲ ب٫ظ

همین الان عکس کتاب ترجمه شده یکی از بچه ها رو تو فضای مجازی دیدم خداروشکر پایان نامه ها رو داده بودن بیرون واسشون نوشتن
الان کتابم دارن حالا چطور خودشون بهتر میدونن. در دوران تحصیلم با یکسری ترفند های خاص جز نمره ها خوب بودن خوش به حالشون.فردام میگیرنشون با استعداد تحصیلی مام چند تا مقاله داریم با بدبختی خودمون انجام دادیم هیچ جاهم جا نداریم.خداروشکررررر همچی اینجا سر جاشه.خداروشکر اینجا چاپلوسی تملق پارتی جایی نداره خداروشکررررررررررر

رسول
تیر ۲۵, ۱۳۹۹ ۱:۳۳ ب٫ظ

اول دانشگاه ها رو مستقل کنید و بعد کنکور رو حذف کنید
وقتی دانشگاه دولتی هست و مدیر دولتی داره معلومه که زمان گزینش بر اساس سلیقه عمل میکنه
فعلا تنها راه برای رسیدن به دانشگاه های برتر برای دانشجوهایی که دانشگاه های ضعیف تر لیسانس گرفتن همین کنکوره اینم بگیرین که دیگه با این رئیس های دولتی رانت و پارتی نمیشه

کیانمهر به حذف کنکور و مصاحبه
تیر ۲۵, ۱۳۹۹ ۱۲:۴۴ ب٫ظ

نظر من کاملا مشخصه. رزومه علمی جهت بررسی سوابق علمی و پژوهشی. کنکور جهت بررسی سرعت انتقال داوطلب و مصاحبه جهت بررسی این که ایا مقالات داده شده ار خود داوطلب هست یا خیر و همچنین بررسی قدرت بیان تشریحی داوطلب.
هر سه تای این ها باید بررسی بشه نه یک ذره کمتر نه یک ذره بیشتر تا از ورود افراد با بند پ. دوستی با اساتید و دارای سابقه سرقت علمی خودداری بشه

نانسی
تیر ۲۵, ۱۳۹۹ ۸:۵۲ ق٫ظ

ایران زیر ساخت همچین کارایی رو نداره . اونوقت دانشگاها کاملا سلیقه ای رفتار میکنن و برای فیلتر کردن آزمون خودشونو میگیرن. مقاله الکی نوشتن و با پول چاپ کردن هم که تو این مملکت کاری نداره.
همینی که هست بزارید باشه لازم نکرده نبوغ به خرج بدید. ممنون

فیزیولوژی
تیر ۲۴, ۱۳۹۹ ۱۰:۴۵ ب٫ظ

مقاله نشان دهنده بار علمی دانشجو یا داوطلب دکتری نیست چرا که با پول میشه سالی ۱۰ تا مقاله شایدم بیشتر چاپ کنی یکی اساتید که تو المان بودن و استاد شیمی هستند میگفتن دانشجویی که یکسال یا دو سال از مقطع ارشدش نگذشته چطور بالای ۵ تا مقاله داره؟ با وجود اینکه بیشتر از ۱۰ تا مقاله هم داریم !! سالی ما نهایت میتونیم ۲ تا مقاله کار کنیم که چاپ بشه حالا اونم اگر ازمایشگاهی نباشه چرا که کار ازمایشگاهی حداقل هم کار عملی و هم پروسه داوری اینو رو داره که ما خوش بین باشیم در عرض یکسال چاپ بشه، در اخر اشاره کردند که بنده اینجور دانشجوهارو دلیل منطقی نداشته باشند بیشتر ردش میکنم.

النا
تیر ۲۵, ۱۳۹۹ ۹:۳۸ ق٫ظ
پاسخ به  فیزیولوژی

بله متاسفانه زیر ساخت نیست، و این نوع زیر ساخت هرگز در ایران شکل نخواهد گرفت، چرا که مربوط به اخلاقیات است، نه عامل دیگری….
اینقدر عدم رعایت اخلاقیات در دستگاه های آموزشی وجود دارد که در این مقوله نمی‌گنجد.
اما با دید کلی، کنکور دکتری اشتباه است.
در مجموع ادامه تحصیل در سطوح ارشد و دکتری باید با انگیزه فهم دانش باشد نه مدرک گرایی.
هستند افرادی که فقط مدرک جمع می کنند!!! بدون هدف و حتی بدون علاقه به یادگیری!
چه لزومی داره همه دکتری بخونن!! ابتدا از خود بپرسند دلیل ادامه تحصیل من چیست؟!
بعد اگر نیاز بود ادامه دهند، که البته این مهم هم به زیر ساخت های غلط اشتغال برمی‌گردد.
با آرزوی موفقیت همه دوستان

فیزیولوژی
تیر ۲۵, ۱۳۹۹ ۱۰:۳۴ ق٫ظ
پاسخ به  النا

دقیقا موافقم

هوشیار
تیر ۲۵, ۱۳۹۹ ۱۱:۵۱ ق٫ظ
پاسخ به  فیزیولوژی

بهتر است جمله تان را اصلاح فرمایید:
معمولا مقاله نشان دهنده بار علمی دانشجو یا داوطلب دکتری نیست…..
“سالی ما نهایت میتونیم ۲ تا مقاله کار کنیم”……البته کیفیت مقالات مهم است نه تعداد مقالات…..وگرنه مقالات isi معمولی میشه خیلی بیشتر از ۲ تا چاپ کرد……..

متاسفانه همه از تعداد مقالات صحبت می کنند در صورتیکه یک مقاله با کیفیت بالا از دهها و صدها مقاله ارزشمندتر است!

*
تیر ۲۵, ۱۳۹۹ ۸:۴۹ ب٫ظ
پاسخ به  فیزیولوژی

۴۰ ۵۰ تا مقاله و ۳ ۴ تا کتاب آیا با عقل سیم جور در میاد؟؟؟
استادا ما اینطورین هر کدوم با یکسری ها خوبن و هر کی مقاله نوشته باشه اسم عزیز کرده هاشونم مینویسن داخل مقاله در حالی که خودشم نمیدونه در مورد چیه مقاله.بعد ما یه طرح میخواستیم میگفتن برو چند روز دیگه بیا بعد میگن ااا دادمش کسی دیگه که.

النا
تیر ۲۴, ۱۳۹۹ ۸:۴۹ ب٫ظ

من خودم کامل مخالف کنکور در سطح دکتری هستم.

اما از طرفی واقعا نگران عدم رعایت اخلاق حرفه ای نیز هستم.

چرا که هم مدرس دانشگاه هستم و هم در پشت کنکور دکتری… کامل تشخیص میدهم که کنکور در سطح دکتری بی معناست و از طرفی متاسفانه میبینم که اخلاقیات آکادمیک رعایت نمیشه….
واقعا برای خودم و داوطلبان واقعی دکتری متاسفم.
حیف از عمری که در پی این راه از دست رفت و میرود.

....
تیر ۲۴, ۱۳۹۹ ۱۰:۲۵ ب٫ظ
پاسخ به  النا

شما خودتون مدرس دانشگاهی و باید از دید یه استاد هم به موضوع نگاه کنید.
مثلا اگه توی رشته شما ۱۰ هزار نفر ثبت نام کنن و همه دوست داشته باشن واسه دانشگاه تهران شانس شون رو امتحان کنن، آیا برای اساتید مقدوره از این جمعیت زیاد مصاحبه گرفتن؟ پس دانشگاهها تصمیم میگیرن آزمون ورودی بگیرن تا از تعداد اینا کم بشه. حالا فک کن همه دانشگاه بخوان یه آزمون سلیقه ای بگیرن!

مافیای ژن خوب ناتوان علمی
تیر ۲۴, ۱۳۹۹ ۷:۳۰ ب٫ظ

داوطلبان برخی داوطلب نماها از طرف ما با نام خانم یا آقا نظر میدن از چند ماه قبل هشدار دادم نیت اصلی حذف آزمون ها ست ولی برخی چیز دیگری تبلیغ کردن ـ کلا میخوان دکتری بشه برا ژن خوبها که در رقابت سالم حتی حد نصاب نمیارن ـ بدون کنکور برا جامعه ای مناسب که استادان دانشگاه در بالاترین درجه اخلاقی باشن نه جامعه ما که حتی به دانشجو میگن پایان نامه رو هم خودشان چند میلیون میگیرن انجام میدن ـ الان افرادی حد نصاب میارن که مثلا توان پرداخت شهریه ندارن لذا فشار دانشگاه آزاد بی تاثیر نیست به جای این وام طولانی مدت و کامل بدین که افراد کم توان جای استعداد ها مدرک نگیرن ـ لطفا لطفا پیگیری بفرمایید خواهید دید که اکثر داوطلبان واقعی حتی درخواست حذف مصاحبه رو هم دارن از بس که ظلم در مصاحبه دکتری هست ـ فرعون کل دنیا در اختیار داشت که میگن ظلم میکرد برخی استاد ان با کوچکترین قدرت ظلم بیشتر از فرعون دارن ـ شکنجه ندین بزارین کنکور بدیم کرونا بهانه هست

...
تیر ۲۴, ۱۳۹۹ ۸:۰۳ ب٫ظ

فکر کنم اونا بیشتر میرن خارج از کشور
پول و امکاناتشو دارن مرض هم ندارن اینجا بمونن

امید
تیر ۲۵, ۱۳۹۹ ۱۰:۳۳ ق٫ظ

دقیقا همین طور است و منم با مصاحبه در دکترا مخالف هستم چرا که امکان رانت بازی در آن بسیار هست همینطور مه همه ما حتما هم دیدیم.
اتفاقا به نظر من صرف پذیرش از طریق کنکور حداقل در کشوری مثل ایران خیلی عادلانه تر از مصاحبه هست.

داوطلب
تیر ۲۴, ۱۳۹۹ ۶:۱۴ ب٫ظ

همین روش ۵۰درصد کتبی و ۵۰درصد مصاحبه بهترین و منطقی ترین روش ارزیابی داوطلب هست برای ورود به دوره دکتری هست باعث میشه از اعمال سلیقه در مصاحبه جلوگیری بشه . در واقع کنکور که ۱۰۰درصد تستی نیست این همه نگران سواد داوطلب ها باشیم. داوطلب در مرحله مصاحبه هم ارزیابی میشه. از طرفی آزمون دکتری در بیشتر موارد بخصوص رشته حقوق اصلا حفظی نیست و سوالات کاملا مفهومی هست تا کسی مطلب رو خوب بلد نگرفته باشه نمیتونه جواب بده .

داوطلب
تیر ۲۴, ۱۳۹۹ ۶:۱۶ ب٫ظ
پاسخ به  داوطلب

تصییح می کنم : «یاد نگرفته باشه »

حقوق خصوصی
تیر ۲۴, ۱۳۹۹ ۸:۰۴ ب٫ظ
پاسخ به  داوطلب

موافقم با شما هم رشته ای
کل مواد قانون مدنی رو حفظ کنیم چندتا سوال میشه جواب داد

هوشیار
تیر ۲۵, ۱۳۹۹ ۱۱:۵۶ ق٫ظ
پاسخ به  داوطلب

این روش ظاهرا ۵۰ ۵۰ است اما عملا قابل تغییر است…….مثلا اگر گروه علمی رشته مربوط یک دانشگاه بخواهد اثر کنکور را زیاد کند تراز را بشدت بالا می برد…..یا اگر بخواهد اثر کنکور را بشدت کم کند به همان نسبت تراز را پایین می اورد…….یا برخی دانشگاهها با بهانه سهمیه تعریف می کنند مثل دانشگاه وابسته به فرهنگیان…یعنی با ذکر اینکه باید معلم باشید….عملا رقبا رو حذف و کنکور و مصاحبه توما بی اثر می کنند…….

النا
تیر ۲۴, ۱۳۹۹ ۶:۰۹ ب٫ظ

من کاملا موافق با حذف کنکور دکتری هستم، از پیش هم گفتم
در سطح دکتری کنکور بی معناست
فقط باید بر اساس شایستگی و تعداد مقالات برتر باشه
یعنی چی یه داوطلب بعد از این همه درس خوندن دوباره بشینه کتاب های سطح کارشناسی رو بخونه!! در منابع ارشد هم که اصلا هیچی معلوم نیست !!!
واقعا کنکور در سطح دکتری بی معنا و بی تدبیری است!

البته اگر نشه بر اساس روابط.
در سطح دکتری مهندسی معکوس استفاده کنید.
اما لطفا از همین امسال اینکار رو انجام بدید
من دو سال هست دارم برای دکتری میخونم
امسال رو مصمم خوندم
اما میگم باید حذف شود.

....
تیر ۲۴, ۱۳۹۹ ۸:۴۶ ب٫ظ
پاسخ به  النا

خیلیا با پول به راحتی می تونن رزومه جمع کنن.
مث اون بنده خدا که توی همین سایت میگفت ۱۷ ژورنال داره! اگه واقعا راست میگه حتما با پول این کارو کرده.
آیا توان رقابت با همچین آدمایی رو داری؟
این آدما که با پول کارشون رو پیش میبرن معمولا توی کنکور حرفی برای گفتن ندارن. واسه این آدما کنکور حکم فیلتر رو داره. پس کنکور خیلی هم بد نیست!

یوسف
تیر ۲۵, ۱۳۹۹ ۳:۰۲ ق٫ظ
پاسخ به  ....

رزومه فقط تعداد مقالات نیست ! اگر قرار بر حذف کنکور و پذیرش به سبک دانشگاه های خارجی باشه قطعا: معدل کل و ریز نمرات دوره ی لیسانس و ارشد، محل تحصیل دوره های قبلی، نمره ی زبان و میزان تسلط، انگیزه نامه، موضوع تز ارشد، توصیه نامه از اساتید مقاطع قبل ، کیفیت مقالات، میزان تسلط شما بر مقالات و … همگی اهمیت دارند و در پذیرش شما نقش خواهند داشت .

ضمنا خود کنکور هم خالی از اشکال نیست چرا که اولا ما هزاران مدل سهمیه داریم که مثل آب خوردن، حق داوطلب هایی که زحمت کشیدن رو ناحق میکنه. ثانیا هدف از دوره ی دکتری پروش محقق و توسعه دهنده ی علمه نه کتاب تست حفظ کن . فردی که صرفا بلده کتاب حفظ کنه به درد دوره ی PHD نمیخوره !! بنابراین کنکور عملا کمکی به پذیرش بهتر داوطلبین دکترا نمیکنه و اصلا بود و نبودش تفاوتی نداره.

هوشیار
تیر ۲۵, ۱۳۹۹ ۱۲:۰۰ ب٫ظ
پاسخ به  یوسف

“معدل کل و ریز نمرات دوره ی لیسانس و ارشد، محل تحصیل دوره های قبلی”…..اینها در دانشگاههای خوب دنیا زیاد اثرگذار نیست………اصلی ترین عامل کیفیت کارهای علمی می باشد…..

یوسف
تیر ۲۵, ۱۳۹۹ ۲:۲۶ ب٫ظ
پاسخ به  هوشیار

اگر اثر گذاری نداشت که جزء Minimum Requirement های اصلی دانشگاه های خارجی قرار نمی گرفت !
اکثر دوستانی که از شریف یا تهران چه برای ارشد و چه برای دکتری اپلای میکنند و از دانشگاه های خوب دنیا مثل استنفورد مثل MIT مثل برکلی مثل تورنتو مثل آلبرتا و امثالهم پذیرش می گیرند، معدل خوبی داشتند و این نشان از اثرگذاری بالای این فاکتور هست . ضمنا شما با یک نام کاربری کامنت بذارید که ما بدونیم با کی ( سه نقطه، هوشیار، فیزیولوژی و … ) داریم صحبت میکنیم!!

یوسف
تیر ۲۵, ۱۳۹۹ ۲:۵۰ ب٫ظ
پاسخ به  هوشیار

در مورد محل تحصیل هم قطعا اگر دو نفر با شرایط کاملا مشابه اما با دانشگاه های متفاوت مثلا ” شریف ” و ” آزاد ” برای یک دانشگاه و یک رشته اپلای کنند، صد در صد فارغ التحصیل شریف ( به دلیل سابقه ی خوب دانشجویان این دانشگاه در اروپا و آمریکا) پذیرفته خواهد شد. در ایران هم به همین شکله. مثلا شما اگر بخواید phd در یک دانشگاه درجه یک مثل شریف بخونید برای اساتید مهمه که شما دو مقطع قبلی رو کجا خوندید دانشگاه آزاد و پیام نور و غیر انتفایی بودید یا امیرکبیر و تهران و تربیت مدرس و …. .

علی
مرداد ۹, ۱۳۹۹ ۱۲:۱۵ ب٫ظ
پاسخ به  یوسف

برادر مقایسه دانشگاه ها کار خوبی نیست چون هستند افراد زیادی که دانشگاه آزاد فارغ التحصیل شدن و سواد علمی و کاری به مراتب بالاتری از فارغ التحصیلان سایر دانشگاه ها دارن. درضمن اینکه میفرمایید با نام کاربری خودتون وارد شین خب عزیز من شاید کسی نخواد اسم خودشو بنویسه واسه اینم حرص میخوری؟!! عجب

موانع حذف آزمون دکتری
تیر ۲۴, ۱۳۹۹ ۴:۴۹ ب٫ظ

اول) قانون مصوب مجلس:

برای حذف آزمون دکتری باید لایحه در صحن مجلس مطرح بشه تا فوریتش به رای گذاشته بشه، بعد اگر از نظر نمایندگان فوریت داشت، خودش به رای گذاشته بشه و در صورت تصویب به شورای نگهبان ارسال بشه و بعد در صورت تایید در شورا به دولت ارسال بشه برای ابلاغ و تصویب آیین نامه اجرا
واقعا برای ۱۴۰۰ احتمالش کمه!

ب) مغایرت با سیاستهای سنجش و پذیرش دانشجو:
در این سیاستها بر تفکیک سنجش از پذیرش تاکید شده، نه حذف سنجش!

ج) کاهش اعتبار نمرات درسی مدارس و دانشگاهها از زمان ظهور پدیده امتحانات مجازی

...
تیر ۲۴, ۱۳۹۹ ۸:۰۸ ب٫ظ

در کشور ما پروسه قانون گذاری فقط از طریق مجلس نیست
مثلا اگر مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی هم باشه حکم قانونه
یا مثلا شورای عالی امنیت دستور حذف موقت رو بدن
پس اگر تشخیص بدن که باید حذف بشه منتظر پروسه طولانی مجلس هم میتونن نمونن
دلمون رو خوش نکنیم که پروسه حذف طولانیه پس قاعدتا به چه زمانی میرسه و به چه زمانی نمیرسه

...
تیر ۲۴, ۱۳۹۹ ۸:۲۱ ب٫ظ

البته من خودم موافق برگزاری کنکور هستم
چون اگر قرار نباشه کنکوری برگزار بشه و انتخاب دانشجو برعهده دانشگاهها بیفته قطعا حق افراد زیادی ضایع میشه
چون اساتید تمایل دارن دانشجویان خودشون رو بردارن
اونوقت کسانی که در دانشگاه دیگه درس خوندن ولی رزومه بهتر دارن و کسانی که دانشگاه خودشون گرایششون رو نداره متضرر خواهند شد
فعلا کنکور برگزار میشه امیدمون اینه برخی از این نورچشمیها تراز مناسب دانشگاهشون رو نیارن

هدایت
تیر ۲۴, ۱۳۹۹ ۳:۵۶ ب٫ظ

بنظر من دکتری حذف بشه خیییلی بهتره، چون پروسه ی سختیه، ۴ سال باید با دقت درس بخونن،

مقاله و پایان نامه واقعا در سطح دکتری نفس گیره و هرکسی نمیتونه از پسش بر بیاد و بعضیا واقعا کنار میذارن… برای همینه خارج از کشور دکتری بدون کنکوره و هرکس توان ادامه داره میره و وقتی نتونستن از پسش بر بیان همون ترمهای اول کنار میکشن…. نه اینکه چون مثلا ۳ سال پشت کنکور دکتری بودن بگن زحمت کشیدیدم و انگاری چیزی هم طلبکارن و خودشون رو مجاب میکنن با هر ترفند و پول و پارتی ادامه میدن و یک دکتر بیسواد میشن

هدایت
تیر ۲۴, ۱۳۹۹ ۳:۵۷ ب٫ظ
پاسخ به  هدایت

منظورم حذف آزمون دکتری

جدی بگیرین
تیر ۲۴, ۱۳۹۹ ۲:۰۸ ب٫ظ

داوطلبان عزیز برخی داوطلب نماها از طرف ما با نام خانم یا آقا نظر میدن از چند ماه قبل هشدار دادم نیت اصلی حذف آزمون ها ست ولی امثال نعمت اله چیز دیگری تبلیغ کردن ـ کلا میخوان دکتری بشه برا ژن خوبها که در رقابت سالم حتی حد نصاب نمیارن

ر
تیر ۲۴, ۱۳۹۹ ۲:۰۸ ب٫ظ

چرا بعضی ها ناراحت می شوید
حقیقت تلخه
ولی واقعا کنکور دکتری فقط شده منبع درآمد برای سنجش
وگرنه اخرش بدون توجه به رتبه کنکور اساتید دانشجوی خودشون روقبول میکنن
همین دانشگاه فرهنگیان هرکی قبول شد با رتبه های زیر هفت هزار انسانی سراغ دارم چون پدر و مادر ش فرهنگستان الان یک سال هست قبول شده
هم کارش تضمین شده است هم ماهیانه حقوق و بیمه داره از سن ۱۸ سالگی
اونوقت ما تازه بعد قبولی دکتری اول بدبختی مون بیکاریه

ر.ی
تیر ۲۴, ۱۳۹۹ ۲:۴۳ ب٫ظ
پاسخ به  ر

به نظر منم در دکترا کنکور فرمالیته هست و صوری …اخر سر اساتید هر کس بخوان بر میدارن ..

هوشیار
تیر ۲۴, ۱۳۹۹ ۳:۰۰ ب٫ظ
پاسخ به  ر

برای دکترا هم دانشگاههای مربوط به اموزش و پرورش سهمیه دارن و افراد غیر از معلمان رو نمیگیره…….با این شرط عملا کنکور و حتی مصاحبه و کار پژوهشی رو کاملا بی اثر کردن……..

مریم
تیر ۲۴, ۱۳۹۹ ۱:۳۶ ب٫ظ

خب همین امسال حذفش کنید ۹ مرداد برگزار نشه دیگه
مردمم از انتشار کرونا با برگزاری این آزمونها نجات پیدا میکنن

-----
تیر ۲۴, ۱۳۹۹ ۱:۵۴ ب٫ظ
پاسخ به  مریم

شما کمتر تز بدهید مریم خانم.توی هر صفحه هستین و حرف از حذف کنکور میزنین.من که دیگه واقعا کم اوردم و از دست شماها ناراحتم

کیانمهر
تیر ۲۴, ۱۳۹۹ ۲:۴۵ ب٫ظ
پاسخ به  مریم

خانم مریم نیت شما از ابتدا حذف کنکور بود. متاسفانه بارها به دوستان موافق تعویق هشدار داده بودم که حواسشان به امثال شما که با پول و پارتی و ژن مثلا خوب میخواهید وارد دانشگاه شوید باشد. ولی متاسفانه شما از نگرانی ان ها برای بیماری سو استفاده کردید.

تعویقی باز
تیر ۲۴, ۱۳۹۹ ۳:۱۷ ب٫ظ
پاسخ به  مریم

دیگه میخوای نیای میتونی نیای و تا یک ماه بعداز کنکورها هم از خونه بیرون نری. ما زحمت کشیدیم و اگرم گفتیم تعویق به خاطر این بود که شاید ماسک اجباری اثر کنه

samira
تیر ۲۴, ۱۳۹۹ ۴:۲۳ ب٫ظ
پاسخ به  مریم

کنکوری وجود نداشت اسفند که کرونا رو پخش کنه، انتشار کرونا با برگزاری آزمون:) ۵ ماهه هیچ کنکوری برگزار نشده پس چرا کرونا پخش؟

zahra
تیر ۲۴, ۱۳۹۹ ۵:۵۹ ب٫ظ
پاسخ به  مریم

نظرتو واسه خودت نگه دار درس نخون
۹ مرداد با قدرت ازمون برگذار میشه
مرسی از phdtest

سپهر
تیر ۲۴, ۱۳۹۹ ۱:۲۷ ب٫ظ

دانشگاه ها در مصاحبه همینطوری به نفع دانشجویان خودشون عمل می کنند، با حذف کنکور بدتر هم میشه.

ر.ی
تیر ۲۴, ۱۳۹۹ ۲:۴۴ ب٫ظ
پاسخ به  سپهر

بله کنکور حذف بشه بدترم میشه

پور سعدی
تیر ۲۴, ۱۳۹۹ ۴:۴۳ ب٫ظ
پاسخ به  سپهر

بله حالا اگر می خوان دانشجوهاشون رو بردارن باید لااقل به مصاحبه برسن. قبلا که کنکور نبود که راحت هرکی رو میخواستن برمی‌داشتن

Mahdi
تیر ۲۴, ۱۳۹۹ ۱:۱۱ ب٫ظ

سلام.
لطفا این حداقل امید و دلخوشی به ورود به دانشگاه را با لغو کنکور از بین نبرید.

علی
تیر ۲۴, ۱۳۹۹ ۲:۰۹ ب٫ظ
پاسخ به  Mahdi

کاش بفهمند منتهی

حامد
تیر ۲۴, ۱۳۹۹ ۱:۰۶ ب٫ظ

به نظرم حذف کنکور دکتری و اختیار اون به دانشگاه عالی باشه. چون سازمان سنجش مدتهاست به دنبال حذف کنکور دکتری و اختیار به دانشگاه هاست.
سوابق تحصیلی و بالا بردن حداکثری امتیاز مصاحبه بهترین رویکرد و پارادایم هست.

گوگولی
تیر ۲۴, ۱۳۹۹ ۵:۵۳ ب٫ظ
پاسخ به  حامد

واژه پارادایم، اینجا مصداق نداره

....
تیر ۲۴, ۱۳۹۹ ۱:۰۳ ب٫ظ

کسی که نتونه ۴ ساعت خودش رو کنترل کنه فردا روز تو جامعه به مشکل میخوره. جدا از مشکل پارتی بازی اساتید، جامعه ما بشدت به مدرک گرفتن تمایل داره و همین کنکور باعث شده که بعضیا الکی وقت شون رو تلف نکن.

هدایت
تیر ۲۴, ۱۳۹۹ ۳:۵۵ ب٫ظ
پاسخ به  ....

حالا خارج از کشور دکتری کنکور نداره و ۴ ساعت سر جلسه نیستن، به مشکل برخوردن؟

....
تیر ۲۴, ۱۳۹۹ ۵:۱۱ ب٫ظ
پاسخ به  هدایت

دوست عزیز این تفکر خیلی سطحیه که ایران رو با کشورهای خارجی مقایسه میکنی. مثلا تو اروپا از ترس بیکاری، خدمت سربازی، پیدا کردن کیس ازدواج یا ارتقا شغلی واسه چندرغاز حقوق و … کسی نمیره دکتری بخونه.
اونجا اونی که ادامه تحصیل میده واقعا دنبال ارتقا خودش به لحاظ علمیه، چون همه اون مشکلات بالا رو از مسیر دیگه ای و به راحتی میتونه حل کنه.
و اینکه اگه کنکور واسه شما یه غول بی شاخ دم شده، خیلیا هستن که بدون سختی زیادی این مسیر رو طی میکنن و قبول میشن چون پتانسیل و استعدادش رو دارند.

فیزیولوژی
تیر ۲۴, ۱۳۹۹ ۱۲:۱۳ ب٫ظ

نظرتون چیه کنکور ۹۹ رو لغو کنیم میتونیم با یک مکاتبه با وزارت اینکارو انجام بدیم.

هم کنکور و هم مصاحبه لغو شود
تیر ۲۴, ۱۳۹۹ ۱۲:۳۱ ب٫ظ
پاسخ به  فیزیولوژی

سلام عالی هست واقعا من که قبول ندارم سواد و علم داوطلب و مهارت وی در نگارش مقاله فقط و فقط در آزمون ۳ ساعت کنکور و آنچه در مصاحبه ارائه میدهند ، مسلم بشه . فقط کار ما شده حفظ کردن جزوه و کتاب . به اجبار دیکته کردن که باید تابع سیستم غلط ما باشی . همین طور شده که باسواد و بی سواد مشخص نمیشه و عده ای سود جو اقدام به نگارش و چاپ مقاله با اخذ پول و امتیاز از داوطلب سردرگم میکنند . واقعا تمامی مقالاتی که توسط داوطلب ارائه میشه ، توسط خودش نگارش شده . خودم شاهد پیشنهاد دریافت مبلالغ متفاوت برای نگارش و کپی برداری و چاپ مقاله توسط رانت خوارها و پارتی بازی هستم . برای خودم متاسفم . برای جامعه علمی دکتری متاسفم .

کیانمهر
تیر ۲۴, ۱۳۹۹ ۱۲:۴۶ ب٫ظ

شما نام کاربریتون رو اشتباه انتخاب کردید در واقع باید این باشه
هم کنکور و هم. مصاحبه لغو شود و هم من با رانت و پارتی و… وارد مقطع دکترا شوم

هم کنکور و هم مصاحبه لفو شود
تیر ۲۵, ۱۳۹۹ ۹:۵۷ ق٫ظ
پاسخ به  کیانمهر

به جای اینکه فکرت رو متمرکز برای تغییر نام کاربری بنده نمایی ، مثل داوطلب باسواد مقطع دکتری ، نظر و پیشنهاد ارائه بدهید . متاسفم که از توهین و تهمت و حاشیه سازی به جای ادبیات منطقی و علمی درخور داوطلب دکتری استفاده می کنید .

...
تیر ۲۴, ۱۳۹۹ ۲:۳۱ ب٫ظ

چه ملاک شناسایی برای شایستگی معرفی میفرمایید جناب
لابد هرکی زودتر رسید و سر صف بود
حتی اگر قرار به انتخاب اساتید باشه بازهم یه ملاک برای تشخیص لازمه

هوشیار
تیر ۲۴, ۱۳۹۹ ۱۲:۱۱ ب٫ظ

سیستم اموزشی ایران توان حذف کنکور را دارد …اما دانشگاهها توان حذف کنکور را ندارند…….یعنی فقط با مصاحبه متمرکز توسط کل اساتید کشور و تصویب فاکتورهای با کیفیت بالای پژوهشی میتوان کنکور را حذف کرد…..بتبع در این شرایط مقداری از ظرفیت جذب بدلیل شرایط سخت پژوهشی خالی خواهد ماند که نشانه خوبی در سیستم اموزشیت………در صورتیکه هدف پر کردن ظرفیت به هر قیمتی باشد هیچ کارایی نخواهد داشت………..بهتر است همین سیستم حاضر وجود داشته باشد…….

محمودی
تیر ۲۴, ۱۳۹۹ ۱۲:۰۳ ب٫ظ

با سلام کی و کجا مقاله مقطع ارشد رو چاپ میکنه پدر آدم در میارن تا چاپ کنند و اینقدر فرایند داوریشون طولانی هست و گرنه نوشتن مقاله ما می نویسیم حتی تو رشته ما مقالات که بفرستیم خارج کشور هم خیلی کم داخل قبول میکنند داخل هم که پذیرش و چاپ مقاله هم با هزار جون کندنه خیلی خیلی خودت رو بکشی از ۵ مقاله بزور برای یک الی دو تای علمی پژوهشی پذیرش بگیری من که خیلی اذیت شدم چرا با ما اینجوری میکنن

مینا
تیر ۲۴, ۱۳۹۹ ۱۱:۵۶ ق٫ظ

دوباره ما اومدیم با روحیه آغاز کنیم و مجددا بعد از تعویق درس بخوانیم. دوباره آیت حرفها و اخبار شروع شد
بدتر از استرس کنکور استرس این نوع اخبار ما رو اذیت میکنه. خدا حافظ همگی

71
تیر ۲۴, ۱۳۹۹ ۱۱:۵۳ ق٫ظ

خیلی هم کار درستی میکنن یعنی چی که تو این مقطع ما بشینینم دوباره مطالب تکراری رو بخونیم در جا بزنیم وقتی می تونیم کارهای مفیدتری بکنیم؟!
همین جوری هم مگه نمی گید پارتی بازی میشه رتبه مهم نیست و این حرفا؟ خب دیگه پس چه فرقی داره کنکور باشه یا نباشه؟
همون بهتر که حذف شه ماهم رزومه مون رو تقویت کنیم جای تکرار و حفظ کردن مطالبی که واسه ارشد گذروندیم!

محمد
تیر ۲۴, ۱۳۹۹ ۱۱:۴۷ ق٫ظ

ما که از اولشم گفتیم، تقریبا همه جای دنیا همینه.. کار پژوهشی بلد باش، ایده داشته باش، زبان انگلیسی بدون، مقاله داشته باش و… دکتری هست.. اگه حتی کامپیوتر بلد نیستی، زبان به زور پاس میکنی و فقط بلدی جملات رو حفظ کنی تنها کشوری که دکتری قبول میشی متاسفانه ایرانه..
بحث پارتی بازی اساتید هم نیست، اگه رزومه قوی باشه، هیچ استادی دلش درد نمیکنه که دانشجوی قوی رو رد کنه و دانشجوی ضعیف بگیره، چون سطح خودشو میاره پایین

النا
تیر ۲۴, ۱۳۹۹ ۸:۵۵ ب٫ظ
پاسخ به  محمد

احسنت

samira
تیر ۲۴, ۱۳۹۹ ۱۱:۴۶ ق٫ظ

۱۰ ساله دارن کنکور رو حذف میکنن :) حرف زدن رو که همه بلدن

طهورا
تیر ۲۴, ۱۳۹۹ ۱۱:۴۶ ق٫ظ

این قضیه برای امسال شدنی نیست. میشه الان دیگه دوهفته به آزمون کسی نظر جدید از خودش صادر نکنه. بابا ول کنید هرکسی میخواد از آب گل آلود ماهی گیری کنه. اه اه

مینا
تیر ۲۴, ۱۳۹۹ ۱۱:۵۹ ق٫ظ
پاسخ به  طهورا

دقیقا دقیقا. خوب گفتی.
این دو هفته هم باید ما رو عذاب بدن

داوطلب دکترا 99
تیر ۲۴, ۱۳۹۹ ۱۲:۲۷ ب٫ظ
پاسخ به  طهورا

دقیقاااااااا

لیلا
تیر ۲۴, ۱۳۹۹ ۱۱:۴۵ ق٫ظ

خدایا رحم کن به حال ما بیچارگان

محمودی
تیر ۲۴, ۱۳۹۹ ۱۱:۴۴ ق٫ظ

با سلام همین الانم دانشگاهها با وجود آزمون سنجش تو مصاحبه تا میتونن رانت خواری میکنند و دانشجوهایی که خودشون داشتند و یا می شناسند می پذیرند وای به اینکه به دانشگاهها واگذار بشه اصلا مقدور نیست خدا نکنه اگر تو مصاحبه ها اینگونه نمی کردند الان خیلی از داوطلبان دکترا دانشجوهای دکترا بودند واویلا

محمدامین
تیر ۲۴, ۱۳۹۹ ۱۱:۴۳ ق٫ظ

باریکلا از همین امسال شروع کنید :)))

نسیم
تیر ۲۴, ۱۳۹۹ ۱۱:۳۵ ق٫ظ

وای خدا