شرط جدید پذیرش دانشجوی دکتری تخصصی در دانشگاه‌های علوم پزشکی

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

معاونان آموزشی و تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت اعلام کردند: در سال جاری اولویت پذیرش دانشجوی دکتری تخصص در رشته‌هایی است که تفاهم‌نامه مشترک گروه آموزشی و مرکز تحقیقات مرتبط داشه باشند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت بهداشت، معاونان آموزشی و تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با ارسال نامه به دانشگاه ها، خواستار  همکاری گروه های آموزشی و مراکز تحقیقاتی در تربیت دانشجویان دکتری تخصصی شدند.

در این نامه آمده است: «تربیت نیروی انسانی توانمند و با کفایت از مبانی توسعه علمی کشور بوده و در این بین تربیت دانش آموختگانی با مهارت های لازم در حیطه‌های آموزشی، تحقیقاتی، مدیریتی، اجرائی و پاسخگو به نیازهای ملی و اجتماعی در مقاطعی همانند دکتری تخصصی (Ph.D) به لحاظ نقشی که در توسعه علمی و فناوری کشور ایفا می‌کنند از اهمیتی دو چندان برخوردار است.

در طی سال های اخیر از لحاظ کمی در تامین دانش آموختگان مورد نیاز در مقطع دکتری تخصصی (Ph.D) گام های بلندی برداشته شده و در اکثر رشته ها تا سرحد خودکفایی و در مواردی فراتر از نیاز کشور اقدام شده و به نظر می‌رسد توجه به ارتقاء کیفیت این دوره‌ها از اولویتی ویژه برخوردار است و در این راستا همکاری گروه های آموزشی و مراکز تحقیقاتی بسیار تعیین کننده و موثر خواهد بود.

مقتضی است از گروه های آموزشی که دارای ظرفیت پذیرش دانشجو در مقطع دکتری تخصصی (Ph.D) هستند خواسته شود در اولین فرصت ممکن ضمن عقد تفاهم‌نامه با یکی از مراکز تحقیقاتی مرتبط با وظایف آموزشی و پژوهشی گروه آموزشی براساس ماموریت‌های ملی و بین‌المللی، نسبت به تعیین حیطه‌های فعالیت مشترک برای پذیرش دانشجو در این مقطع اقدام کنند.

در سال جاری اولویت با پذیرش و تکمیل ظرفیت با رشته‌هایی خواهد بود که تفاهم‌نامه مشترک فی‌مابین گروه آموزشی و مرکز تحقیقات مرتبط منعقد شده و به این حوزه اعلام شود و به منظور استفاده بهینه و موثر از امکانات و نیروی انسانی موجود از سال آتی پذیرش دانشجو در این مقطع صرفاً در قبال انعقاد تفاهم‌نامه ذکر شده صورت خواهد پذیرفت.

با توجه به اهمیت موضوع انتظار دارد با نظارت مستمر روسای دانشگاهها و پیگیری بی‌وقفه معاونان آموزشی و تحقیقاتی دانشگاهها و همچنین همکاری گروه های آموزشی و مراکز تحقیقاتی و تلاش مستمر اعضای هیات علمی شاهد دستاوردهای قابل توجهی در زمینه آموزش، تحقیقات و فناوری برای کشور بوده و موجبات ارتقاء علمی کشور را بیش از پیش را فراهم آوریم.»

این نامه به امضای دکتر علی اکبر حق‌دوست معاون آموزشی و دکتر رضا ملک‌زاده معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت رسیده است.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها