تغییر نحوه دفاع از رساله دکتری در دانشگاه آزاد

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

معاون دانشگاه آزاد گفت: از این پس دانشجویان دکتری تخصصی ملزم به ارائه پیش دفاع هستند و پس از تأیید کمیته بررسی کفایت علمی، دانشجویان در واحد محل تحصیل خود از رساله دفاع می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه آزاد، جواد علمایی در نوزدهمین جلسه هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان غربی با بیان اینکه بودجه دانشگاه آزاد اسلامی برخلاف دانشگاه های دولتی از طریق شهریه و منابع غیرشهریه ای تأمین می شود، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی به دنبال افزایش درآمدهای غیرشهریه ای است و این مهم را در تمامی استان ها با توجه به ظرفیت موجود پیگیری می کند.

وی با اشاره به استانی شدن اعضای هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی و اجرای طرح تعاون استانی، تصریح کرد: به دلیل وجود برخی از موانع در مسیر اخذ مجوز برای رشته هایی که هیأت علمی ندارند، طبق مذاکرات صورت گرفته با وزارت علوم، اعضای هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی از این پس استانی می شوند.

معاون علوم، مهندسی و کشاوزی دانشگاه آزاد اسلامی به شیوع ویروس منحوس کرونا و تعطیلی دانشگاه ها اشاره و تصریح کرد: دانشگاه آزاد اسلامی از بدو تعطیلی دانشگاه ها با برگزاری آموزش مجازی پیشتاز در زمینه آموزش نوین بوده و با برنامه ریزی های صورت گرفته در سال تحصیلی جدید، این موضوع با جدیت بیشتری پیگیری می شود.

معاون علوم، مهندسی و کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی افزود: آموزش مجازی به دو صورت آفلاین با تدریس استاد مربوطه و برگزاری آنلاین کلاس مباحثه پیگیری می شود که انقلابی در زمینه آموزش مجازی ایجاد می کند.

وی همچنین با اشاره به تأکید دکتر طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی مبنی بر حفظ کیفیت آموزش در این دانشگاه، گفت: آزمون جامع دکتری تخصصی در ترم جاری با رعایت تمامی پروتکل های بهداشتی در مراکز استان ها به صورت حضوری در حال برگزاری است.

علمائی با بیان اینکه نحوه دفاع از رساله در مقطع دکتری تغییر پیدا می کند، گفت: از این پس دانشجویان دکتری تخصصی ملزم به ارائه پیش دفاع هستند و پس از تأیید کمیته بررسی کفایت علمی، دانشجویان در واحد محل تحصیل خود از رساله دفاع می کنند.

معاون علوم، مهندسی و کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی تأکید کرد: دانشگاه آزاد اسلامی، در مسیر مورد نظر مقام معظم رهبری حرکت می‌کند و در این راستا از هیچ تلاشی دریغ نمی کند.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

32 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
سید حسین
آبان ۱۹, ۱۳۹۹ ۱:۵۹ ب٫ظ

سلام من جلسه پیش دفاع رو با یک مقاله علمی پژوهشی حضوری برگزار کردم برای جلسه دفاع گفتن مشمولی حالا بعد فهمیدیم اشتباه شده و من یکسال دیگه وقت دارم حالا که تایید همه اساتید و مدیر پژوهش و مدیر گروه رو گرفتم برای برگزاری جلسه دفاع می گن دوباره باید جلسه پیش دفاع بری و دو تا مقاله بدی تا دفاع کنی اخه چرا یک شبه قانون میاد و چرا قبلا ابلاغ نمیشه و الان واقعا من چیکار کنم یک مقاله از نوشتنش تا چاپ ۸ماه زمان می بره… به هر چی می پرستین بازنگری در قانون کنین… ممنون

پروانه
شهریور ۳۱, ۱۳۹۹ ۵:۱۸ ب٫ظ

با سلام. متاسفانه روند پذیرش و چاپ مفاله برای دفاع و تسویه حساب برای دانشجو اجباری بیش نسیت چرا که اگر بناست فردی کاری علمی انجام دهد، مایه ی بسی افتخار است که حاصل چند سال پژوهش خود را نشر دهد. اما رنج آور زمانی ست که این قضیه تبدیل به تجارت برای عده ایست که برای نجات جان دانشجویان دکتری از دست دانشگاه های آزاد و کسب مدرک دکتری، مقاله ای می نویسند و رقمی بین ۱۲ -۱۵ میلیون تومان برای پذیرش مقاله به جیب می زنند.

محمدابراهیم
مهر ۴, ۱۳۹۹ ۲:۱۵ ب٫ظ
پاسخ به  پروانه

راهش شکستن انحصار ی بودن مجلات علمی پژوهشی از دانشگاه به وزارت ارشاد است.وعدم شرط عنوان دانشگاهی داشتن مسولین مجله است اکتفا شود به محقق بودن متولیان مجلات

مریم
مهر ۲۳, ۱۳۹۹ ۶:۱۴ ب٫ظ
پاسخ به  پروانه

همینطوره این چه مدرک گرفتنی هست هم دوره من با پول مقاله چاپ کردن و رساله نوشتن من که صفر تا صدشو خودک انجام دادم هنوز ماندم تازه به قانون جدید دفاع هم دارم می رسم!!

امیر
شهریور ۱۵, ۱۳۹۹ ۴:۵۱ ب٫ظ

برای دفاع یک جلسه ای هم با کشورهای ۵+۱ بگذارند ببیند مسایل حقوقی را نیز دانشجو می داند با این سیاست ها و خارج شدن از ضوابط ایده ال دانشگاه ازاد زمین خواهد خورد

فرزاد
مرداد ۳۱, ۱۳۹۹ ۸:۱۳ ب٫ظ

مشکل اصلی آزمون زبان نیست، مشکل اصلی پذیرش و چاپ مقاله س، دانشگاه آزاد بایستی مثل دانشگاههای دیگه حداکثر اکسپت یک مقاله رو برای دفاع کافی بدونه، اما با کمال تاسف اخیراً بخشنامه ای صادر کردن که دفاع رو مشروط به چاپ مقاله(و نه فقط اکسپت) کردن، خود مسئولین دانشگاه آزاد هم می دونن که فاصله پذیرش تا چاپ مقاله چقدر ممکنه زمان ببره و باز خودشون هم می دونن که زمان چاپ مقاله به هیچ وجه در اختیار دانشجو نیست و مجله ممکنه تا ۲ سال دیگه نتونه یا نخواد اونو چاپ کنه، برید یه نگاه به مقالات ۲۰۲۰ سایت ساینس دایرکت بندازید، پذیرش خیلیاشون سال ۲۰۱۸ انجام شده.
دانشجویی که الان تو سنوات هست و ترم سیزده رو طی می کنه، آیا باید چند ترم دیگه صبر کنه تا دفاع کنه؟ بعداً خود دانشگاه مجوز افزایش سنوات بهش میده؟ وقتی دانشگاه همه دانشجویان قدیم و جدید رو مشمول یک بخشنامه می کنه، باید شرایطذ رو هم برای همه دانشجویان در راستای اجرای بخشنامه فراهم کنه. اضافه کردن یک بند به بخشنامه مبنی بر اینکه از زمان پیش دفاع تا زمان دفاع جزء سنوات حساب نشه یا اینکه دانشجویان سنوات گذشته را از سقف سنوات مجاز معاف کنند الزامیه. خواهشاً ظلم نکنید

r
مرداد ۳۱, ۱۳۹۹ ۹:۲۹ ب٫ظ
پاسخ به  فرزاد

با سلام
پذیرش و چاپ مقاله واقعا معضل بزرگی شده برا دانشجویان دکتری، واقعا دست خود دانشجو نیست …

در انتظار مقاله
شهریور ۱۲, ۱۳۹۹ ۰:۲۲ ق٫ظ
پاسخ به  فرزاد

احسنت

محمدابراهیم
مهر ۴, ۱۳۹۹ ۲:۲۱ ب٫ظ
پاسخ به  فرزاد

سلام والا من چاپ هم کردمisi دوباره میگن داور چطوری بود گفتم برید؟ لینک مجله نگاه کنید فوری همه چیز میاد بالا به هرحال بعضی وقتها بیهوده گیر میدن فقط یا خدا بداد ما برس

زهرا
دی ۱۷, ۱۳۹۹ ۶:۳۸ ب٫ظ
پاسخ به  فرزاد

منم کاملا با ایشان موافقم.

amin
مرداد ۳۰, ۱۳۹۹ ۷:۴۳ ب٫ظ

سلام دوستان
خدا قوت، دستتون درد نکنه، جای بسی تشکر است که دوستان دکتری آزاد دارن رو این مشکلات که همه مون به نوعی باهاش درگیریم کار می کنند و منتظر نتیجه بخشی همه این خواسته ها و قالب های مطرح شده به شکل مصوب و قانونی از سوی دانشگاه آزاد هستند. اکثر زیادی از دانشجویان جامع و دارن و مقاله هم دارن اما بخاطر ای پی تی اجازه دفاع ندارن. اکثرا کلی بدهی دارن به صندوق رفاه دانشگاه و کلی هم هزینه ثبت نام ept کردن که هر بار چند نمره ای کم آوردن و باعث شده تمدید رساله کنند و ثابت شهریه رو بپردازن. امید که همه هزینه های تمدید رساله عفو گردد و مورد بخشش واقع شود و این تلاش ها به ثمر بنشیند و از این همه هزینه های تمدید رساله دکتری آزاد و هزینه ای پی تی به یکباره دانشجویان دکتری آزاد رها شوند مثل یک کبوتری که تازه از قفس آزاد شده است.

موسوی
مرداد ۳۰, ۱۳۹۹ ۱:۰۸ ق٫ظ

بنده با نمره ی ۴۴ زبان که مشروط حساب میشه تو این کرونایی چه جوری بیام تهران برم امتحان بدم. یه بار امتحان دادم به اندازه ی کنکور جمعیت اومده بود. همه هم که قبول شدن دلیلی بر خوبی زبانشون نیست، الکی تستی زدن. ان شاءالله دانشگاه آزاد رحمی به حال دانشجویان خودش بکنه. بقدر کافی این شرایط مملکت اعصابمون رو بهم ریخته، دیگه غصه ای بهمون اضافه کنید لطفا.

صبا
مرداد ۲۹, ۱۳۹۹ ۱:۳۸ ب٫ظ

سلام
احسنت
درود بر همه شما عزیزان دکتری
همیشه متحد باشید در اتحاد به تمام اجحافی که در حقتان شده است با امید خدا خواهید رسید.

حقوق
مرداد ۲۹, ۱۳۹۹ ۱۲:۵۱ ب٫ظ

باسلام با همه این دوستان که از این همه هزینه های سنگین تمدید رساله دکتری آزاد که سالها به خاطر یک آزمون زبان غیر استاندارد متقبل شده اند همدردم و با هر شش خواسته آنها موافقم. باید این عزیزان دکتری همه متحد بشن و کمپینی تشکیل بدن و یا درخواست بدن به ریاست کل دانشگاه آزاد از طریق وکلای منتخب بین خوشون که هزینه های تمدید رساله دکتری در کل دوره دکتری شان چه نقد پرداخت نموده اند و چه به صورت وام به صندوق رفاه دانشگاه آزاد بدهکار شده اند مورد معافیت و بخشودگی ۱۰۰% بدهی شان قرار گیرد. در رد گفته این افشار نام هم باید عرض این عزیزان دکتری نمود که یه بچه هم می دونه زبان مهمه دوستان دکتری هم به اهمیت زبان انگلیسی و انتشار علم از طریق این زبان اشاره نمودند، اما اهمیت زبان زمانی می تواند برای یک دانشجوی دکتری کاربردی شود که در حد صد تست خلاصه نشود. کسی ممکنه مکالمه را خوب بلد باشه و راحت صحبت کنه اما گرامر و بلد نباشه و یا متون زبان انگلیسی را به خوبی ترجمه کنه اما تو مکالمه یا دستور زبان مشکل داشته باشه. به نظر می رسد آزمون تشریحی و شفاهی و در شرایط کرونا آنلاین و مجازی و تشریحی یا شفاهی برگزار شود بهتر خواهد بود. اول مجوز قانونی دفاع از رساله دکتری به این عزیزان دکتری آزاد داده شود و بعد از دفاع نهایی دکتری تسویه حساب را مشروط به قبولی زبان کنند و یا ساختار تستی ای پی تی… ادامه نظر»

پیمان
مرداد ۲۹, ۱۳۹۹ ۴:۴۲ ب٫ظ
پاسخ به  حقوق

اگر واقعاا یادگیری زبان توسط دانشجویان دکترا برای مسئولان دانشگاه آزاد مهم هست!!! ۴ یا ۶ واحد اجباری یادگیری زبان معادل همین ای پی تی به صورت حضوری و در کلاس درس میتوانند در طول دوره دکترا برگذار کنند!!! نه برگذاری یه امتحان غیراستاندارد ماهانه!! که وقت و پول و اعصاب و روح و روان اکثر دانشجویان رو گرفته و بهشون آسیب وارد کرده!!!

زینب
فروردین ۶, ۱۴۰۰ ۱:۱۸ ق٫ظ
پاسخ به  حقوق

با ازمون زبان پس از دفاع و قبل از تسویه کاملا موافقم
چون ارامش خاطر باعث یادگیری بهتر هم خواهد شد

مونا
مرداد ۲۹, ۱۳۹۹ ۰:۱۰ ق٫ظ

باسلام خدمت همه
دانشجوی دکتری دانشگاه آزاد مانند رزمنده دفاع مقدس است که هیچ حق و حقوقی ندارد و کلی هم باید هزینه کند تا دکتری بگیرد و آخرش هم جایی نیست که جذبش کنه. رزمنده دفاع مقدس هم پنج سال و هشت سال در خط مقدم جبهه بوده اما امروزه جایی خود و فرزندانش استخوام نمی شه و هیچ حق و حقوقی ندارد. پنج درصد سهمیه ناچیز دارد که دانشکاه آزاد در ept هم برایشان اعمال نمی کند. نزارید جوانامون اذیت بشن بزارید بدون ای پی تی دفاع کنند.

صدرا
مرداد ۲۹, ۱۳۹۹ ۲:۱۳ ق٫ظ
پاسخ به  مونا

هر روز یک قانون وتبصره …… چرا eptباید ملاک علم باشه درصورتی که دانش تخصصی مهم است برای یک دانشجوی دکتری.

افشار
مرداد ۲۹, ۱۳۹۹ ۱۱:۰۱ ق٫ظ
پاسخ به  صدرا

دانش تخصصی از روی هوا که نمیاد و یا واکسن نیست که بتونید تزریق کنید ، شما وقتی به روز ترین مقالات و مطالب علمی و نتونی به زبان اصلی مطالعه کنید ،اصلا چطور میخوای دکتری بگیری ؟ چطور تکلیف انجام میدی ؟ چطور ارائه میدی ؟ چطور مطالعه میکنی ؟ چطور پروپوزال و رساله میخوای بنویسی ؟ در آسون ترین آزمون زبان موجود فقط قراره ۵۰ دونه تست درست بزنید باز هم غر میزنید ، کار پیدا کردن فقط با مدرک گرفتن مرده ، شما دکتری بگیر اما ۱۰ تا نرم افزار تخصصی رشته خودت و بلد نباش ، زبانت بد باشه ، روابط عمومی نداشته باش ، اعتماد به نفست پایین باشه ، روحیه کارمندی و ذهنیتی داشته باشی که به یه حایی وصل بشی و یه نون بخور نمیری بگیری ، دیگه تو این دوران جواب نمیده ، در کنار تحصیل کلی باید مهارت آموزی کنی ، کلی دانش پیرامونی جذب کنی کلی شبکه سازی کنی تا پایان تحصیلاتت بتونی استفاده کنی ، وگرنه پاس کردن ۹ تا درس و که عزیزان لیسانس هم میتونن انجام بدن ، رفیق عزیز کسانی که رشادت کردن برای این مملکت برای بعدش نرفتن ، یه معامله با خدا کردن ، تو قراردای که با خدا بستن این نور چشم ها جایی ننوشته که میتونن بدون مهارت زبان و در نتیجه بدون علم کافی مدرکی بگیرن که خودشون هم در صحبت هاشون قبولش ندارن ، پس برادر اصلا چرا درس میخونی ؟

معماری
مرداد ۲۹, ۱۳۹۹ ۴:۱۱ ب٫ظ
پاسخ به  افشار

قبول

امینی
شهریور ۲۸, ۱۳۹۹ ۹:۰۱ ق٫ظ
پاسخ به  افشار

احسنت

Maryam
اردیبهشت ۸, ۱۴۰۰ ۹:۱۷ ق٫ظ
پاسخ به  افشار

حرف حساب

آرزپ
مرداد ۲۸, ۱۳۹۹ ۷:۲۱ ب٫ظ

اینهمه ظلم برا داشنجویان دکتری برا چی هست واقعا چقدر اذیت میکنین،هیچ کدوم از این کارا توجیه علمی نداره و فقط و فقط بار مالی و دلزدگی از این سیستم آموزشی رو در دانشجو ایجاد میکنه.

لیلا
آذر ۲۹, ۱۳۹۹ ۶:۴۵ ب٫ظ
پاسخ به  آرزپ

واقعا جگرمون رو آب کردند هزینه شهریه یکطرف و چاپ مقاله هم یکطرف . و اینکه بعد فارغ التحصیلی بیکار باشی برای رشته ما که کشاورزیه و جایی برای استخدام نداریم خیلی سخته

افسون
مرداد ۲۸, ۱۳۹۹ ۷:۱۴ ب٫ظ

باسلام و احترام بنده نیز به تبعیت از دوستان موافق اجرایی شدن این شش طرح خواسته دانشجویان دکتری آزاد هستم. دانشگاه آزاد واقعا داره بچه های دکتری را اذیت می کنه واقعا این همه هزینه چرا الکی به خاطر تمدید رساله گرفتن باید این هزینه های تمدید رساله را که در قالب شهریه ثابت گرفته اند به جیب دانشجویان دکتری واریز کنند، ما همه مون ایرانی هستیم ترا خدا این هزینه ها را به بچه های این مملکت تحمیل نکنید. هزینه های تمدید رساله دکتری را صدر صد مورد بخشودگی قرار دهید. دوستان دکتری زیاد تو سایت ها معترض شده اند به این همه هزینه تمدید رساله و بحث ای پی تی و عدم اجازه دفاع و تقبل هزینه ها به دلیل کم آوردن ده نمره ای پی تی یا بیشتر. واقعا جای تاسف است؟ به خاطر عدم کسب نمره پنجاه زبان گفته شده کسی که سال ۹۳ یا۹۴ باید اصولا دفاع می کرد از رساله دکتری اش تا الان هم نراشتن دفاع کنه! آخه چرا؟ پنج سال و بیشتر از این دانشجویان دکتری که بنا به اظهاراتشون بیشترشون معدل الف بودند، هزینه تمدید رساله دکتری گرفتین فقط به خاطر این که نمره زبان نداشتند یا کم آوردند تو ای پی تی. به خاطر صد سوال تستی زبان پنج تا شش سال اجازه دفاع نداشتن یا به صندوق دانشگاه آزاد بدهکارشون کردید. زبان مهمه چون انگلیسی یه زبان بین المللی است اما کسی که در ساختار صد سوال تستی نمی گنجد یا وقت کم می یارد و…پس تشریحی یا شفاهی… ادامه نظر»

سیا
مرداد ۲۸, ۱۳۹۹ ۵:۰۰ ب٫ظ

سلام
من هم با عملی شدن هر ۶ خواسته دانشجویان دکتری آزاد تهران صدر صد موافقم. به ویژه معاف شدن از هزینه های تمدید رساله دکتری دانشجویان سنوات گذشته و قبولی نمرات چهل تا چهل این عزیزان که درسنوات گذشته کسب نموده اند اما اجازه دفاع کتری با خاطر یک تا ده نمره نداشته اند و باعث شده سال ها هزینه تمدید رسالا و هزینه ept نمایند. من هم می گویم که همه سالیان به این عزیزان (با دلیل عدم اجازه دفاع به خاطر ای پی تی و تقبل اجباری هزینه تمدید رساله و دریافت شهریه ثابت از آنان) ظلم شده است. امید به خدا که صدای همه شما عزیزان به سمع و نظر مثبت ریاست کل دانشگاه آزاد کشور و مسولین طراز اول دانشگاه آزاد در شورای عالی انقلاب فرهنگی برسد و طی مصوبه ای قانونی از کل هزینه های سنوات و تمدید رساله دکتری که متقبل شده اید معاف کامل شوید و در شرایط سخت کرونایی امسال بتوانید دفاع دکتری را با موفقیت به انجام برسانید.

دانشجو
مرداد ۲۸, ۱۳۹۹ ۴:۵۲ ب٫ظ

سلام دوستان شما ژورنال کشاورزی (ISI) رایگان میشناسید ، ممنون میشم معرفی کنید

مطالبات دانشجویان دکتری دانشگاه آزاد تهران
مرداد ۲۸, ۱۳۹۹ ۴:۳۹ ب٫ظ

خواسته دانشجویان دکتری دانشگاه آزاد تهران باسلام: دانشگاه آزاد واقعا به دانشجویان دکتری سنوات گذشته اجحاف می کنه و این ناعادلانه است. دانشگاه آزاد باید از طریق بخشنامه ای دانشجویان دکتری سنوات گذشته دانشگاه آزاد را سریعا از طریق راهکارهای ذیل که خیلی از دانشجویان دکتری با این راهکارها موافق هستند فارغ التحصیل نماید. ۱-صدور مجوز دفاع دکتری قبل از ept. ۲-مجازی شدن قطعی ept تا پایان کرونا بخاطر سلامت داوطلبان و عدم رفت و آمد استانی و حذف هزینه های اضافی. ۳-لزوم تغییر ساختار سوالات آزمون eptبه ویژه در حوزه گرامر که نیازمند کاهش سوالات گرامری مانند تافل دانشگاه تهران می باشد. ۴-ضرورتا کل شهریه دانشجویان سنوات گذشته دکتری آزاد که به صندوق دانشگاه بدهکار هستند مورد بخشودگی صدرصد قرار گیرد و داشجویان سنوات گذشته بااحترام به همه، این افراد تحصیلکرده دکتری مملکت معاف از پرداخت کل این هزینه ها شوند و اجازه فارغ التحصیل شدن به آنها داده شود. ۵-جهت حفظ سلامتی دفاع دکتری آزاد طی بخشنامه ای تا پایان کرونا مجازی شود و به صورت الکترونیکی مانند دانشگاه تهران دفاع مجازی و الکترونیکی شود و دانشجوی دکتری از طریق وب سایت الکترونیکی دانشگاه با اساتید راهنما و داور جلسه دفاع از رساله خود ارتباط برقرار نموه و دفاع نماید. ۶-دانشجویان سنوات گذشته که در طول ایام دوره دکتری خویش در آزمون ای پی تی (زبان تافل دکتری آزاد) شرکت نموده و نمرات۴۰ تا ۴۹ چهل تا چهل و نه کسب نموده اند، به قول دوستان حقوقی مستند به کارنامه آنان که نام این دانشجویان در آرشیو سنجش… ادامه نظر»

درخواست دانشجویان دکتری دانشگاه آزاد تهران
مرداد ۲۸, ۱۳۹۹ ۴:۳۵ ب٫ظ

خواسته دانشجویان دکتری دانشگاه آزاد تهران باسلام: دانشگاه آزاد واقعا به دانشجویان دکتری سنوات گذشته اجحاف می کنه و این ناعادلانه است. دانشگاه آزاد باید از طریق بخشنامه ای دانشجویان دکتری سنوات گذشته دانشگاه آزاد را سریعا از طریق راهکارهای ذیل که خیلی از دانشجویان دکتری با این راهکارها موافق هستند فارغ التحصیل نماید. ۱-صدور مجوز دفاع دکتری قبل از ept. ۲-مجازی شدن قطعی ept تا پایان کرونا بخاطر سلامت داوطلبان و عدم رفت و آمد استانی و حذف هزینه های اضافی. ۳-لزوم تغییر ساختار سوالات آزمون eptبه ویژه در حوزه گرامر که نیازمند کاهش سوالات گرامری مانند تافل دانشگاه تهران می باشد. ۴-ضرورتا کل شهریه دانشجویان سنوات گذشته دکتری آزاد که به صندوق دانشگاه بدهکار هستند مورد بخشودگی صدرصد قرار گیرد و داشجویان سنوات گذشته بااحترام به همه، این افراد تحصیلکرده دکتری مملکت معاف از پرداخت کل این هزینه ها شوند و اجازه فارغ التحصیل شدن به آنها داده شود. ۵-جهت حفظ سلامتی دفاع دکتری آزاد طی بخشنامه ای تا پایان کرونا مجازی شود و به صورت الکترونیکی مانند دانشگاه تهران دفاع مجازی و الکترونیکی شود و دانشجوی دکتری از طریق وب سایت الکترونیکی دانشگاه با اساتید راهنما و داور جلسه دفاع از رساله خود ارتباط برقرار نموه و دفاع نماید. ۶-دانشجویان سنوات گذشته که در طول ایام دوره دکتری خویش در آزمون ای پی تی (زبان تافل دکتری آزاد) شرکت نموده و نمرات۴۰ تا ۴۹ چهل تا چهل و نه کسب نموده اند،به قول دوستان حقوقی مستند به کارنامه آنان که نام این دانشجویان در آرشیو سنجش و… ادامه نظر»

خواسته دانشجویان دکتری دانشگاه آزاد تهران
مرداد ۲۸, ۱۳۹۹ ۴:۳۰ ب٫ظ

باسلام: دانشگاه آزاد واقعا به دانشجویان دکتری سنوات گذشته اجحاف می کنه و این ناعادلانه است. دانشگاه آزاد باید از طریق بخشنامه ای دانشجویان دکتری سنوات گذشته دانشگاه آزاد را سریعا از طریق راهکارهای ذیل که خیلی از دانشجویان دکتری با این راهکارها موافق هستند فارغ التحصیل نماید. ۱-صدور مجوز دفاع دکتری قبل از ept. ۲-مجازی شدن قطعی ept تا پایان کرونا بخاطر سلامت داوطلبان و عدم رفت و آمد استانی و حذف هزینه های اضافی. ۳-لزوم تغییر ساختار سوالات آزمون eptبه ویژه در حوزه گرامر که نیازمند کاهش سوالات گرامری مانند تافل ص دانشگاه تهران می باشد. ۴-ضرورتا کل شهریه دانشجویان سنوات گذشته دکتری آزاد که به صندوق دانشگاه بدهکار هستند مورد بخشودگی صدرصد قرار گیرد و داشجویان سنوات گذشته بااحترام به همه، این افراد تحصیلکرده دکتری مملکت معاف از پرداخت شوند و اجازه فارغ التحصیل شدن به آنها داده شود. ۵-دفاع دکتری آزاد طی بخشنامه ای تا پایان کرونا مجازی شود و به صورت الکترونیکی مانند دانشگاه تهران دفاع مجازی و الکترونیکی شود و دانشجوی دکتری از طریق وب سایت الکترونیکی دانشگاه با اساتید راهنما و داور جلسه دفاع از رساله خود ارتباط برقرار نموه و دفاع نماید. ۶-دانشجویان سنوات گذشته که در طول ایام دوره دکتری خویش در آزمون ای پی تی (زبان تافل دکتری آزاد) شرکت نموده و نمرات۴۰ تا ۴۹ چهل تا چهل و نه کسب نموده اند،به قول دوستان حقوقی مستند به کارنامه آنان که نام این دانشجویان در آرشیو سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد موجود می باشد، با همان نمرات بدون محدودیت زمانی… ادامه نظر»

فرزاد
مرداد ۲۷, ۱۳۹۹ ۹:۱۲ ب٫ظ

هر کاری می خوان بکنن و هر طرح و برنامه ای که دارن باید برای دانشجویان سنوات گذشته مشکل ایجاد نکنه، خیلی از دانشجوها همینجوریشم تو سنواتن، دیگه ظلمه بخوان بیشتر از این اذیت کنن

ناصر
مرداد ۲۶, ۱۳۹۹ ۷:۴۵ ب٫ظ

فقط دنبال این هستن به سنوات دانشجوها اضافه بشه تا پول بیشتری در بیارن! ترم پیش برای انجام مصاحبه های رساله به خاطر کرونا یک ترم هیچ کاری نتونستیم انجام بدیم. اما دانشگاه آزاد به خاطر اینکه پولی هست اجازه حذف ترم نداد! (این درحالیه که تمام دانشگاه های دیگه به جز آزاد ترم پیش اجازه حذف ترم به دانشجوها داده بودند!)