موسسه آموزشی نگاره
دوره نگاره

غیبت حدود ۲۵ درصد داوطلبان دکتری وزارت بهداشت در جلسه آزمون

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

رییس مرکز سنجش آموزش پزشکی وزارت بهداشت از غیبت حدود ۲۵ درصد داوطلبان دکتری در جلسه آزمون خبر داد و گفت: از مجموع ۱۸ هزار و ۲۴۱ نفر-رشته ثبت نام کننده در آزمون، تعداد ۱۳ هزار و ۶۷۳نفر در جلسه حاضر بودند.

دکتر سعید هاشمی در گفت و گو با ایسنا، ضمن بیان این مطلب گزارشی از برگزاری آزمون دکتری تخصصی و پژوهشی (Ph.D) وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ارائه داد و اظهار کرد: این آزمون در پنج نوبت صبح و عصر روز جمعه ۱۰ مرداد، صبح و عصر روز شنبه ۱۱ مرداد و صبح یکشنبه ۱۲ مرداد ماه ۱۳۹۹ در ۲۹ دانشگاه علوم پزشکی سراسر کشور به طور همزمان برگزار شد. 

وی در ادامه تصریح کرد: طبق اعلام قبلی به دانشگاه‌های حوزه آزمون، تمامی محل‌های مربوط به برگزاری آزمون ضدعفونی شد و آزمون با رعایت حداکثری موارد بهداشتی انجام پذیرفت. در فاصله بین دو آزمون صبح و عصر نیز مجدداً تمامی محل‌های مربوط به برگزاری آزمون ضدعفونی شدند.

رییس مرکز سنجش آموزش پزشکی وزارت بهداشت خاطر نشان کرد: آزمون تخصصی و پژوهشی (Ph.D) وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در نوبت صبح رأس ساعت ۹ و آزمون عصر رأس ساعت ۱۵ آغاز شد.

وی ادامه داد: در مجموع ۱۸ هزار و ۲۴۱ نفر رشته در آزمون دکتری تخصصی و پژوهشی (Ph.D) وزارت بهداشت ثبت نام کرده بودند که از این تعداد ۴۰۵۷ داوطلب در نوبت اول، ۴۲۱۳ نفر در نوبت دوم، ۴۲۰۵ نفر در نوبت سوم و ۴۶۲۷ نفر در نوبت چهارم ثبت نام کرده بودند. ۱۱۳۹ داوطلب نیز برای آزمون صبح یکشنبه ثبت نام کرده‌اند. 

رییس مرکز سنجش آموزش پزشکی وزارت بهداشت تاکید کرد: از مجموع ۱۸ هزار و ۲۴۱ نفر- رشته ثبت نام کننده در آزمون، تعداد ۱۳ هزار و ۶۷۳نفر (حدود ۷۵ درصد) در جلسه آزمون حاضر شدند و ۴۵۶۸ نفر (حدود ۲۵ درصد) غایب بودند.

همچنین در سه سال گذشته در سال ۹۶ حدود ۳۸ درصد، در سال ۹۷ حدود ۲۳ درصد و در سال ۹۸ حدود ۴۸ درصد داوطلبان در جلسه آزمون حاضر نشدند.

دکتر هاشمی گفت: تمهیدات پیش بینی شده مبنی بر افزایش تعداد حوزه‌های آزمون و تعداد نوبت‌های برگزاری آزمون، باعث شد از تراکم جمعیت داوطلبان در حوزه‌ها به شدت کاسته شود. همچنین افرادی که در فرم خوداظهاری مربوط به کرونا وضعیت خود را مبتلا اعلام کرده بودند، در هر حوزه در سالنی مجزا از سایر داوطلبان آزمون دادند.

رییس مرکز سنجش آموزش پزشکی وزارت بهداشت در پایان خاطرنشان کرد: نتایج اولیه آزمون دکتری دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور شهریور ماه و  نتایج نهایی داوطلبان نیز بعد از انجام مصاحبه از اوایل مهر ماه جاری از طریق سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی به نشانی https://sanjeshp.ir/ اعلام خواهد شد و تمامی دانشگاه‌های علوم پزشکی موظف هستند مصاحبه پذیرفته شدگان اولیه دکتری را به صورت “مجازی” و براساس سوابق تحصیلی داوطلب انجام بدهند.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

12 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
سارا ب
مرداد ۱۴, ۱۳۹۹ ۲:۵۱ ب٫ظ

سلام دوستان گرامی
لطفا منو‌ راهنمایی بفرمایید
برای رشته مهندسی شیمی آیا با ۲۰/۷۴ درصد تخصصی و ۲/۲۲ درصد استعداد و صفر زبان تراز می تواتد به عدد ۲۰۰۰ برسد و یا کمتر از دوهزار میشود؟
دوستان این برام خیلی مهمه لطفا اگه کسی میدونه لطفا به من هم اطلاع بده. متشکرم

حسن داوطلب دکتری
مرداد ۱۴, ۱۳۹۹ ۱۱:۱۵ ق٫ظ

با سلام خدمت دوستان داوطلب بنده طی سال مطالعه زیادی برای از مون داشتم متاسفانه همسرم بیماری کرونا درگیر شد این اتفاق زندگی منو متاثر کرد باعث شد زحمات چندین ماهه من از بین برود مسئله کرونا مسئله جدی هستش این حساسیت مطرحه می شه (برای مسئولین و داوطلب ها) خیلی خیلی اهمیت داره انشااله موفق باشد

Sara
مرداد ۱۳, ۱۳۹۹ ۱۱:۱۵ ب٫ظ

سلام .ممنون میشم اگ کسی میتونه راهنماییم کنه…
من ب جای این ک فردا چهاردهم وارد سایت salamat.gov.ir شم واسه ی خودارزیابی بیماری کرونا برای کنکور ارشد …. امروز ک سیزدهمه وارد سایت شدم و اطلاعاتم رو وارد کردم و بعدش دو سوال پرسیده بود ک جواب دادم و در انتها ی متنی اومد ک فاقد کرونا هستم و بعد صفحه بسته شد و ی مسیج فورا ب دستم رسید ک فاقد کرونام و …
خواستم ی بار دیگ اطلاعاتم رو وارد کنم بعد از این ک اطلاعاتم رو وارد کردم میزنه تکمیل پرسشنامه بیش از ی بار در طول روز امکان پذیر نیس
یعنی فردا ک باید پرینت این گواهی سلامت رو بگیرم همین پیغام ممکنه بیاد واسم؟
و نمیتونم پرینت بگیرم؟؟؟
از بچه های دکتری کسی میدونه راهنماییم کنه

س.
مرداد ۱۴, ۱۳۹۹ ۰:۳۴ ق٫ظ
پاسخ به  Sara

میتونی از نتیجه پرسشنامه اسکرین شات بگیری اونو پرینت بگیری. یعنی قبل از زدن تایید اسکرین شات بگیر.
خوداظهاری مهم نیست اصلا تو کنکور دکتری نگاه نکردن پرینت رو.

۱۲۳۴
مرداد ۱۴, ۱۳۹۹ ۱۰:۳۱ ق٫ظ
پاسخ به  Sara

هروز فقط یکبار میتونید وارد سامانه بشید،امروز رفتید فردا براون باز میشه مجدد

دانشجو
مرداد ۱۴, ۱۳۹۹ ۵:۴۰ ب٫ظ
پاسخ به  Sara

پرینت نمی‌خوانند
کدی که برای موبایلتون اومده رو همراه خودتون ببرید

آرامش
مرداد ۱۳, ۱۳۹۹ ۶:۰۵ ب٫ظ

ریز نمرات دوره کارشناسی رو چجوری گیر بیارم برای مصاحبه؟؟؟

اقلیما
مرداد ۱۴, ۱۳۹۹ ۱۱:۵۶ ق٫ظ
پاسخ به  آرامش

سلام از آموزش دانشگاه محل تحصیلتون باید بگیرید.. اگر دانشگاه موردنظر باز باشد چون شهر ما دانشگاه به طور کلی تعطیله..

فاطمه قاسمی
مرداد ۱۳, ۱۳۹۹ ۲:۵۲ ب٫ظ

حتی توی دانشگاه ما هم همه چیز دانشجوهای وزارت بهداشت، از همه چیزِ ماهایی که وزارت علوم بودیم بهتر و منظم تر بود!! حتی ساختمونهاشون تمیزتر، سرویسهای حمل و نقل داخل دانشگاه هم مال اونها اتوبوسهای بهتر و به روز تر!! خوابگاه هاشونم با اینکه چسبیده به خوابگاه های ما بود ولی اصلا از لحاظ تمیزی و کیفیت کلیش قابل مقایسه با ماها نبود با اینکه توی یک دانشگاه بودیم!!! تعجبی نداره اگر کنکورشون هم به همون میزان، با برنامه ریزی بهترو سنجیده تر و امن تر برگزار شده باشه!!… دست متولیانشون درد نکنه انشالله که همه داوطلبینشونم موفق باشن و کاش یکمی هم مسئولین وزارت علوم الگو بگیرن…درسته جمعیت بچه های وزارت علوم خیلی بیشتره ولی بازم دلیلی برای نظارتِ پایین و راحت از کنار مشکلاتشون، گذشتن نمیشه…

علی
مرداد ۱۳, ۱۳۹۹ ۸:۴۳ ب٫ظ
پاسخ به  فاطمه قاسمی

چه روزی و چه رشته ای بودید >

مینا
مرداد ۱۳, ۱۳۹۹ ۹:۵۴ ب٫ظ
پاسخ به  فاطمه قاسمی

وصف بسیار درستی هست و پزشکی ها و بهداشتی ها تافته ی جدا بافته اند. و همه اینهایی که شما وصف کردید را من هم دیدم و افسوس خوردم برای شرایط تحصیلی خودم و امثال خودم

هوشیار
مرداد ۱۴, ۱۳۹۹ ۱۱:۰۳ ق٫ظ
پاسخ به  فاطمه قاسمی

دلیلش اینست که وزارت بهداشت به دانشجویش بعنوان نیروی مفید برای کار نگاه می کند و بهمین دلیل به اندازه نیاز جذب می کند…..اما وزارت علوم به دانشجویش بعنوان منبع درامد نگاه می کند و بهمین دلیل مشکلات دانشجو اهمیت چندانی برایش نداشته و اینده شغلیشان هم برایش مهم نیست…..