موسسه آموزشی نگاره
دوره نگاره

شمشیر تناقض «تعویق» یا «برگزاری» بر سر داوطلبان آزمون‌ها

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

«کنکور برگزار می شود»، «کنکور به تعویق می افتد»، «کرونا بلای جان داوطلبان» و «نمی توان کنکور برگزار نکرد»، همه این ها همچون شمشیری بر سر داوطلبان آزمون ها در سایه کرونا ایستاده است.

به گزارش مهر، از زمان شیوع کروناویروس در دنیا و ایران چند ماهی گذشته است و هر آنچه کرونا به عنوان یک پدیده عجیب و غریب ایجاد کرده است دامنه این عجایب به فعالیت های روزمره انسان ها هم رسیده است.

کرونا هر روز قوی تر از قبل برنامه های انسانی که روزگاری تا سال های دور را در تقویم می نوشت، بهم می زند و هر روز برای زندگی انسان ها برنامه ای جدید پیاده می کند.

ویروسی که جهانی شدن آن موجب شده همه شئون زندگی انسان ها تحت تاثیر قرار گیرد. آموزش، تحصیل و درس خواندن هم یکی از همین شئونی است که در روزگار کرونا شکل تازه ای یافته است.

از برگزاری کلاس مجازی، امتحان آنلاین تا برگزاری کلاس پرسش و پاسخ در پخش زنده شبکه های اجتماعی! همگی از تغییراتی هستند که روزگاری تنها به عنوان یک فعالیت جانبی به آن نگریسته می شد. در این میان آزمون های کشوری به عنوان یکی از تاثیرگذارترین موضوعات زندگی هر ایرانی از کروناویروس بسیار تاثیر پذیرفته است.

زمان برگزاری آزمون های سراسری همپای کرونا تغییر کرد

از اسفندماه سال ۱۳۹۸ که موضوع کروناویروس به صورت جدی تر در ایران مطرح شد، اولین آزمون های کشوری شامل آزمون دکتری تخصصی (Ph.D) و آزمون دستیاری پزشکی در اسفندماه ۹۸ لغو شدند و تسلسل لغو آزمون های کشوری از همان زمان آغاز شد.

همان زمان در روزهای نزدیک به آزمون دکتری و آزمون دستیاری با وجود اینکه اعلام شده بود امکان برگزاری با رعایت موارد ایمنی وجود دارد اما به دلیل ترس شدید از گسترش بیماری این آزمون ها لغو و به زمان دیگری موکول شدند.

آزمون دکتری (Ph.D) نیمه متمرکز سال ۱۳۹۹ ابتدا قرار بود در روز جمعه ۹ اسفند ۹۸ و دوره چهل و هفتم آزمون دستیاری پزشکی نیز قرار بود در ۱۵ اسفندماه ۹۸ برگزار شود این آزمون ها در لحظه آخر لغو و به زمان دیگری موکول شدند.

پس از آن اعلام شد زمان برگزاری آزمون ورودی دکتری Ph.D ( نیمه متمرکز) سال به روز پنجشنبه ۲۸ فروردین ۹۹ موکول شده اما همین زمان هم با اما و اگر روبرو شد و ستاد ملی مبارزه با کرونا اعلام کرد که امکان برگزاری آزمون در فروردین ماه به دلیل شیوع بالای بیماری وجود ندارد و آزمون به خردادماه موکول شد.

با وجود اعلام رئیس سازمان سنجش درباره زمان‌های جدید کنکورهای دکتری و کارشناسی ارشد سال ۱۳۹۹ که کنکور دکتری ۹ خرداد و کنکور کارشناسی ارشد در روزهای ۲۲ و ۲۳ خردادماه ۹۹ برگزار خواهد شد، این زمان هم برای بار سوم تغییر کرد و در نهایت با جدیدترین مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا تصمیم گرفته شد که آزمون ورودی دکتری ph.D (نیمه متمرکز) سال ۱۳۹۹ روز ۹ مرداد ۹۹ برگزار شود.

این اتفاق برای آزمون دستیاری پزشکی، آزمون کارشناسی ارشد گروه پزشکی و آزمون دکتری تخصصی گروه علوم پزشکی نیز رخ داد و آزمون ها با تعویق های مکرر در زمان های جدید مردادماه برگزار خواهند شد.

در این میان اما پرجمعیت ترین آزمون سال، کنکور سراسری سال ۹۹ با بیش از یک میلیون نفر داوطلب است.

زمان کنکور سراسری در ابتدای ثبت نام تیرماه ۹۹ اعلام شده بود. پس از تغییر شرایط کشور به دلیل شیوع کرونا ویروس، گمانه زنی ها درباره امکان یا عدم امکان برگزاری کنکور مطرح شد.

برخی عنوان کردند که کنکور در عمر ۵۰ ساله خود در ایران با وقفه روبرو نشده است و حتی در شرایط جنگ تحمیلی و شرایط ویژه شهرهایی که زیر بمباران بودند، کنکور در سلامت کامل برگزار شد. در مقابل منتقدان این نظر تاکید می کنند شرایط بیماری کرونا به عنوان یک بیماری ویروسی و مسری با شرایط جنگی قابل مقایسه نیست و امکان خطر بیشتری برای افراد وجود دارد.

کنکور سراسری پس از جلسه ستاد ملی مبارزه به کرونا از تیرماه به روزهای ۲۹، ۳۰ و ۳۱ مرداد و اول شهریورماه موکول شد و یکی از تمهیدات این بود که زمان برگزاری از دو روز به چهار نیم روز تغییر یافت.

مخالفان و موافقان برگزاری کنکور

با اینکه بخشی از مسئولان موافق برگزاری کنکور سراسری ۹۹ با اجرای تمهیدات و پروتکل های بهداشتی هستند اما در مقابل، برخی از نمایندگان مجلس و چندی از مسئولان مخالفت خود را با برگزاری کنکور در شرایط فعلی کشور اعلام می کنند.

آنچه کنکورهای امسال را به ویژه کنکور سراسری ۹۹ را به مسئله ای بغرنج بدل کرده است عدم هماهنگی و توافق مسئولان در اعلام یک شرایط مشخص و روشن است. مسئولان و نمایندگان مجلس در این زمینه هر روز با یک اظهارنظر شرایط را برای داوطلبان سخت تر می کنند.

این در حالی است که گفته شده یکی از مواردی که میزان ابتلا به کروناویروس را تشدید می کند ضعف سیستم ایمنی بدن است و استرس اولین دشمن تضعیف سیستم ایمنی بدن است. اظهارنظرهای روزانه مسئولان، نمایندگان مجلس و حتی مدیرانی که کمترین ارتباط را با کنکور دارند، هشتگ سازی در شبکه های اجتماعی مختلف، پست گذاشتن در شبکه های اجتماعی مورد نظر جوانان داوطلب کنکور، هیجان های کاذب برای تعویق یا تغییر زمان مجدد، همگی ایجاد کننده استرس برای داوطلبان است. آنهم در شرایطی که کنکور به خودی خود استرس زا است و در شرایط کرونا فشار بیشتری را بر داوطلب تحمیل می کند.

کنکور و آزمون در هر سطحی برای ورود به مقاطع بالاتر و ورود به دانشگاه یکی از مهمترین دغدغه های جوانان به ویژه جوانان  ۱۷ و ۱۸ ساله است. یکسال از زندگی هر جوانی در گرو چهار ساعت امتحان و تست زنی قرار گرفته است. این موضوع قابل چشم پوشی نیست اما مهمترین موضوع اکنون این است که اگر قرار است کنکور برگزار شود چرا این همه اظهار نظر ضد و نقیض و تلاش برای تعویق صورت می گیرد و اگر قرار است برگزار نشود نیز چرا به صورت روشن بیان نمی شود.

یک روز مسئولی عنوان می کند که بدون کنکور نمی توان سال تحصیلی جدید دانشگاه ها را آغاز کرد و موضوعی حیاتی است و روز دیگر مسئولی دیگر می گوید هر نوع تجمع خطرناک است و به شیوع بیشتر کرونا می انجامد.

یک روز نماینده مجلسی می گوید که کنکور اختیاری است و هر کس دوست ندارد شرکت نکند و روز دیگر نماینده دیگری می گوید کنکور باید تا زمان ایمن شدن شرایط کشور از نظر کرونا به تعویق بیافتد.

در این بین برخی از خانواده های داوطلبان می گویند شرایط ایمن نیست و اجازه نمی دهند حتی با پروتکل بهداشتی هم فرزندشان به کنکور برود و از سوی دیگر برخی خانواده ها می گویند پروتکل اجرا شود و کنکور برگزار شود تا فرزندشان از استرس کنکور خلاصی یابند.

ناپایداری شرایط کرونایی کشور به ناپایداری زمان کنکورها منجر می شود

در این میان برخی از مسئولان عنوان می کنند دلیل اینهمه تناقض گویی، ناپایداری شرایط کشور به دلیل شیوع بیماری کرونا است و بیماری هر روز شرایط تازه ای برای استان های مختلف ایجاد می کند و بنابراین نمی توان به صورت قطعی یک شرایط مشخص را اعلام کرد، این در حالی است که حق اولیه مردم این است که در شرایط ناپایدار هم دولت و دستگاه های مسئول یک حداقل و حداکثر برای شرایط موجود تعیین کنند تا مردم بدانند با چه وضعیتی مواجه هستند.

سرگردانی این روزهای داوطلبان …

در شرایطی که داوطلبان آزمونهای ارشد، دکتری، سراسری و دستیاری روزهاست که حتی در شرایط کرونایی خود را برای رشته مورد علاقه خود آماده می کنند، در میان موافقان و مخالفان تعویق کنکور ۹۹ سرگردان مانده است.

شرایطی که موافقان و مخالفان تعویق کنکورها ایجاد کرده اند شرایط نابسامانی است و باید هر چه زودتر با تصمیم به موقع ستاد ملی مبارزه با کرونا خاتمه یابد تا بیشتر از این بیش از یک میلیون کنکوری و خانواده های آنان تحت فشار روانی و استرس زای آن قرار نگیرند.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

94 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
مجید
مرداد ۸, ۱۳۹۹ ۳:۰۲ ب٫ظ

والا اصلا الان زمان مناسبی برای کنکور نبود با این آمار بسیار بالای ابتلای افراد.
من که از حق خودم نمیگذرم و حلالشان نمیکنم

لزوم حذف مصاحبه در مقداری از پذیرش دکتری
مرداد ۸, ۱۳۹۹ ۱:۰۷ ب٫ظ

در اداره ما هر ارباب رجوعی که داد وبیداد کنه زود مشکلش حل میکنن شده حکایت این ۵ درصد که چندین بار آزمون لغو کردن

لزوم حذف مصاحبه در مقداری از پذیرش دکتری
مرداد ۸, ۱۳۹۹ ۱:۰۵ ب٫ظ

جهت اطلاع برخی نمایندگان و خبرگزاری فارس همچنین جهت استحضار دولت محترم
سخنگوی وزارت بهداشت درباره کنکور گفت: در این زمینه خبر نهایی را باید سازمان سنجش اعلام کند. در کشورهای دیگر نیز کنکور برگزار شده است. به هر حال شرایط بیماری ویژه شده و از طرفی داوطلبان نیز در وضعیت روانی خاصی قرار دارند و چند ماه است که درس می‌خوانند و انتظار دارند نتیجه زحمت‌های خود را ببینند. حتی بر اساس نظرسنجی‌های انجام شده و اعلام معاون سازمان سنجش، ۹۵ درصد داوطلبان خواسته‌اند که کنکور برگزار شود.

علی
مرداد ۸, ۱۳۹۹ ۱:۰۴ ب٫ظ

تو رو خدا تعویق بیندازید من باید چن ساعت تو اتوبوس از شهری قرمز ب مرکز استان برم….اخه چطوری؟ با کدوم امنیت؟؟؟ کنکور دکتری لغو بشه

فرهاد
مرداد ۸, ۱۳۹۹ ۱۲:۴۰ ب٫ظ

واقعا یک حرف خوب تو این مدت این بود
حریرچی: کل نفرات آزمون دکترا به اندازه یک روز ورودی پاساژ علاالدین نیست!

معاون کل وزارت بهداشت: در بحث عدم برگزاری کنکور عده‌ای فقط به دنبال فالوئر هستند

فاطمه
مرداد ۸, ۱۳۹۹ ۱۲:۴۹ ب٫ظ
پاسخ به  فرهاد

مگه ورودی های پاساژ علائدین همه با هم وارد میشن، چهار پنج ساعت می مونن و تووی یه هوا نفس میکشن و همه با هم خارج میشن؟

شاید به لحاظ جمعیت مشابه باشه ولی به لحاظ جمعیت شبیه همون مراسم های تالار عروسی و… میشه که کلی کرونا بجا گذاشت

فقط خدا خودش بهمون رحم کنه…. به خانواده هامون رحم کنه

...
مرداد ۸, ۱۳۹۹ ۴:۲۵ ب٫ظ
پاسخ به  فاطمه

اصلا مشابه نیست از نظر تعداد

آبی
مرداد ۸, ۱۳۹۹ ۱:۰۶ ب٫ظ
پاسخ به  فرهاد

اگر این طور بود که همون اسفند می دادیم دیگه الان راحت بودیم

ق
مرداد ۸, ۱۳۹۹ ۱:۱۹ ب٫ظ
پاسخ به  فرهاد

جالب یعنی پاساژ علاالدین روزانه ورودیش بیشتر از ۱۷۹ هزار نفر هست که تعداد ما رو کمتر از اون‌ میدونه واقعا کن اینم از مسئولین ما حالا که تو این شرایط دارین کنکور رو برگزار میکنین بدون در نظر گرفتن عواقب بعد از کنکور لازم نیست که همه چیو با هم قاطی کنین

جلال
مرداد ۸, ۱۳۹۹ ۱:۵۹ ب٫ظ
پاسخ به  فرهاد

حتی اگ ما وضعیت کرونا رو هم فاکتور بگیریم امتحان دادن با ماسک و دستکش و شیلد تو گرمای تابستون باعث کاهش شدید اکسیژن و تمرکز داوطلب میشه حق داوطلبه در شرایط نرمال امتحان بده..حالا اگ بخوایم بحث شیوع کرونا رو.هم در نظر بگیریم ک در خوشبینانه ترین حالت هر داوطلب ک سرجلسه الوده بشه بخواد برگرده خونه میتونه بیشتر از ۱۰ نفر رو الوده کنه..حالا شما ۱۰ رو در ۱۸۰ هزار ضرب کنین ببینین چ فاجعه ای میشه تازه عرض کردم اگ در خوشبینانه ترین حالت فقط ب ۱۰ نفر انتقال بده دیک خودتون عپتا اخرشو برین..مث دو مینو همه ایران میگیرن..

هوشیار
مرداد ۸, ۱۳۹۹ ۵:۵۷ ب٫ظ
پاسخ به  فرهاد

این پاساژ همزمان حدود ۱۸۰ هزار نفر حضور دارن!….مزاح فرمودن…….یک صدم این مقدار هم نیستن…….ضمنا همین مقدار هم پاساژها رو الوده ترین مکان برای ویروس کرونا تبدیل کرده است……

نتیجه ى درس خوندن
مرداد ۸, ۱۳۹۹ ۱۲:۳۰ ب٫ظ

خداحافظ سلامتى

سلام کرونا

سلام ونتیلاتور

سلام بهشت زهرا

نگین
مرداد ۸, ۱۳۹۹ ۱۲:۳۸ ب٫ظ

خدا نکنه. ای بابا این که حرفیه میزنید آخه. خودتون را بسپارید به خدا.

مرضیه
مرداد ۸, ۱۳۹۹ ۱:۱۹ ب٫ظ

واقعا چرا تو دل بچه ها رو خالی میکنید ؟

Nasim
مرداد ۸, ۱۳۹۹ ۱۲:۲۹ ب٫ظ

اینا با جون ما اینجوری بازی می‌کنن ستاد کرونا و ۱۹۰ پاسخگویی ندارن!!جواب بدید تا ببینیم از کدوم ۹۵درصد موافق صحبت می‌کنید!!
والا ما هم خوندیم و منتظریم کنکور برگزار شه اما یه عده گویا تنها هدفشون برای زنده بودن دکتر شدنه!! من که مرکز استانم اما به شدت برای داوطلبان شهرستانی نگرانم…امیدوارم هممون سالم و سلامت بمونیم

فاطمه
مرداد ۸, ۱۳۹۹ ۱۲:۲۶ ب٫ظ

سلام و روزتون بخیر
پی اچ دی تست جان چند روزه برق خیلی داره قطع میشه، ما نزدیک حوزه ازمونیم
تو رو خدا رسیدگی کنید برای فردا برق حوزه قطع نشه
بخدا سال ۸۹ من خوونده بودم و قبول نشدم ته یه سال ۷۰۰ نفری افتادم که پنجره نداشت….
خواهش می کنم از سازمان سنجش بخواهید با اداره برق هماهنگ کنند، برق حوزره های امتحانی قطع نشه

محمد
مرداد ۸, ۱۳۹۹ ۱۲:۱۷ ب٫ظ

میریم جلسه ماسک رک میدیم پایین چهره مونو ببینن نفر قبلی که چهره اشو دیده دم و بازدمش پر از کرونا میریزه تو حلق ما اینه پروتکل به اشتیشون

سولماز
مرداد ۸, ۱۳۹۹ ۱۲:۱۴ ب٫ظ

سپاااااس از همه کسانی که تو این موقعیت شرایط برگزاری کنکور رو فراهم کردن، واقعا جا داره تشکر میکنم و اینکه دوستانی هم خیلی نگران هستم بذارن برا سال بعد چون کرونا دیگه هست حالا حالا ها و اینکه کسانی هم درس خوندن و تلاش کردن حاضرن با هر شرایط سخت برند و آزمون شرکت کنند، آرزوی موفقیت برای همه داوطلبان عزیز

هوشیار
مرداد ۸, ۱۳۹۹ ۱۲:۱۳ ب٫ظ

فرماندار قصرشیرین گفت: آیین پرفیض دعای عرفه در مرز رسمی خسروی روز پنجشنبه نهم مرداد ماه جاری به دلیل محدودیت‌های کرونا و رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار نمی‌شود!!!!!!

.....
مرداد ۸, ۱۳۹۹ ۱۲:۱۲ ب٫ظ

دوستای تعویقی به تلاشتون ادامه بدین.
تا فردا ساعت ۶.۵ صب که درب حوزه باز میشه بیشتر فرصت ندارین.
من مطمئنم دکتر نمکی میاد زیر همین پست و کامنتا رو بررسی میکنه!!
ایشالا بعد آزمون بحث تعویق رو ادامه میدیم! :)

همچنین دوستای گلم که تا امروز تلاش کردین و خواستار برگزاری هستین؛
۱.یاد تون نره مشخصات رو روی پاسخنامه و دفترچه سوالات بنویسید و امضا کنید.
۲.کد دفترچه با کد پاسخنامه یکی باشه
۳. شماره داوطلبی روی بسته با کاغذ رو صندلی و کارت ورود به جلسه یکی باشه.
موفق باشین

مریم
مرداد ۸, ۱۳۹۹ ۱۲:۱۲ ب٫ظ

تو رو قرآااان تعویق بیاندازید من کارتمو دانلود کردم ولی میترسم برم جلسه ازمون اعصابم خورده کجای دنیا مردم برای حفظ سلامتی خودشون و عزیزاشون اینقدر التماس میکنن

علی
مرداد ۸, ۱۳۹۹ ۱۱:۴۹ ق٫ظ

همین الان سخنگوی وزارت بهداشت در برنامه طبیب اعلام کرد طبق نظر سنجی اعلام شده ۹۵در صد داوطلبین با برگزاری کنکور موافق هستن و مخالفین بزرگنمایی می کنند به نظر من درست هم میگه

....
مرداد ۸, ۱۳۹۹ ۱۱:۵۳ ق٫ظ
پاسخ به  علی

از کی نظر پرسیدن؟!

ز
مرداد ۸, ۱۳۹۹ ۱۲:۰۲ ب٫ظ
پاسخ به  علی

کدوم نظرسنجی دقیقا؟؟؟ چرا از ما نظرسنجی نکردن. کم بودیم که! یه سوال میکردن پیامکی جواب میدادیم. بعدم متخصصها مردن که نظر سنجی میکنن برای یه مسئله تخصصی. نظر سازی بهتره بگیم

هوشیار
مرداد ۸, ۱۳۹۹ ۱۲:۱۲ ب٫ظ
پاسخ به  علی

کدوم نظرسنجی؟……

محمد
مرداد ۸, ۱۳۹۹ ۱۲:۱۸ ب٫ظ
پاسخ به  علی

کذب محضه
دیشب تو لایو زندخ فقط۵۰۰۰ نفر شرکت داشتند

ق
مرداد ۸, ۱۳۹۹ ۱۲:۲۸ ب٫ظ
پاسخ به  علی

میخواسته بگه ۹۵ درصد موافق تعویقن برعکس گفته ولی برای توجیه کار خودشون برای برگزاری ازمون تو این شرایط خطرناک مجبورن اینطور بگن حالا نظرسنجی از چه کسایی و کجا شده خدا میدونه والا طبق پیامایی که اینجا دوستان میزارن ۹۵ درصد مخالفن برای برگزاری ازمون

.....
مرداد ۸, ۱۳۹۹ ۱:۳۵ ب٫ظ
پاسخ به  علی

نه بابا ? از کی نظر سنجی کردن حالا ?
خدایی چه حرفایی میزنن :))

ر
مرداد ۸, ۱۳۹۹ ۱۱:۴۸ ق٫ظ

بچه ها تعویق نمیشه
دکتر حریر چی گفتن تعداد داوطلبان کنکور دکتری اندازه ورودی یه روز پاساژ علا الدینه

فاطمه
مرداد ۸, ۱۳۹۹ ۱۱:۳۸ ق٫ظ

کلی از بچه ها الان رفتن به شهرای محل آزمون، مطمینا سوالا توزیع شده به شهرا، مگه میشه امروز کنسلش کنن
دست بردارید شماهاهم

دکتری
مرداد ۸, ۱۳۹۹ ۱۱:۲۹ ق٫ظ

بابا کسی حریف سنجش نیست که نیست خودش مسئول برگزاری هست برگزار میکنه به هدفش میرسه هر اتفاقی هم بیافته هزار جور توجیه داره مثل همیشه ! پاشم برم وسایلم رو آمده کنم به امید خدا همه باسلامتی ودل خوش برمیگردیم.

.....
مرداد ۸, ۱۳۹۹ ۱۱:۳۳ ق٫ظ
پاسخ به  دکتری

آفرین
# تعویقی عاقل

ارشد ۹۹
مرداد ۸, ۱۳۹۹ ۱۱:۲۹ ق٫ظ

لطفا به بچه ها تنش وارد نکنید کنکور ارشد و دکتری به امید خدا برگزار خواهیم شد با حداکثر نکات بهداشتی

د
مرداد ۸, ۱۳۹۹ ۱۱:۳۵ ق٫ظ
پاسخ به  ارشد ۹۹

عکسای باجه رفع نقص دیدی؟
عکس چیدن صندلی ها چطور؟

کنکور
مرداد ۸, ۱۳۹۹ ۱۱:۲۷ ق٫ظ

بچه هایی که درس نخوندین و میگین تعویق اگه کنکور به تعویق بیفته یا حذف بشه اولین نفر خودتون باید تو جاده ی شمال پیدا کنن ی سری به مترو ها بزنید ببینید چه خبره بعد بگین از کنکور و کرونا میترسین ما خوندیم و میخوایم امتحان بدیم بیشترین از اینم دیگه نمیکشیم درضمن کاملا وزارت بهداشت و علوم نکات بهداشتی رو رعایت خواهیم کرد

صدیقه
مرداد ۸, ۱۳۹۹ ۱۱:۴۷ ق٫ظ
پاسخ به  کنکور

بقیه رو نمیدونم اما تو این مدت فقط چندبار کار ضروری بانکی داشتم بیرون رفتم چون مامانم ریه اش ضعیف هست…
خودم شمالی ام ….
پارسال مرحله اول مجاز شدم حتی روزانه اما رتبه ام بالا بود به امید امسال مصاحبه نرفتم امسال از پارسال بیشتر خوندم…

علی
مرداد ۸, ۱۳۹۹ ۱۱:۴۸ ق٫ظ
پاسخ به  کنکور

حداقل حرف خودتونو نقض نکنید. تا الان ک میگفتید تعویقیا دنبال گرفتن وقت برا خوندن هستن.چی شد حرفتو عوض کردی؟

صدیقه
مرداد ۸, ۱۳۹۹ ۱۱:۱۶ ق٫ظ

تعجبم وزارت بهداشت میگن فضای باز اونم با ماسک تازه ماسک به مدت طولانی اونم تو فضای بسته ریسکش بالا هست!!!!
وزرات بهداشت حریفشون نشده یه حرفایی مثل پروتکل های بهداشتی و … میگن که قانع کنن وزارت بهداشت موافق برگزاری هست
دیگه فکر خانواده ها نیستن بچه هاشون اونن بدون گوشی و ارتباط نصف روز اونم با این اوضاع و روستاهای دور شهرستان ها چند ساعت تو راه با وسایل حنل و نقل عمومی تو راه باشن…
داوطلبی که پدر یا مادر با مشکل ریه داره…

صدیقه
مرداد ۸, ۱۳۹۹ ۱۱:۲۷ ق٫ظ
پاسخ به  صدیقه

از طرفی دوست داریم ازمون بدیم دلمون نمیاد برگزار بشه و نریم
من کارتمو دیدم اما پرینت نگرفتم و حتما جز آما پرینت گرفته هام
فرم خوداظهاری پر نکردم چون پیامک اومد اونایی که مبتلا هستن
تازه وزرات علوم همه پروتکل های وزارت بهداشت رو رعایت میکنه قبو و لی از کجا مطمئن شیم همه اونایی که مبتلا بودن فرم پر کردن و جدا امتحان میدن؟!!

مهتاب
مرداد ۸, ۱۳۹۹ ۱۱:۰۷ ق٫ظ

پس الان تو اخبار دارن میگن تهران قرمز و زنگ خطر و هشدار.. میگه تجمع ممنوع هست..چی میگن پس امتحان برگزار میشه؟؟؟

افشین
مرداد ۸, ۱۳۹۹ ۱۱:۰۰ ق٫ظ

بابا تپش قلبم رفت رو صد هزار از دیشب بخاطر استرس ۲ ساعت خوابیدم هر دفه هم. بیدار میشدم یا خواب میدیدم سرجلسه ام و ی کرونایی جفتمه..سیستم ایمنیمون با این استرسا رفت زیر گل ی کاری کنین دیگ..برگزار نکین هممون رو جون ب لب کردین ما ادمیم چرا اینطوری با ما برخورد میکنین..خودتون اگ الان داوطلب بودین چ حالی داشتین..چرا درک نمیکنین..از قدیمم گفتن دستی ک مال خودت نیس برو باهاش مار بگیر..شده حکایت مسئولین از جون ما برای امتحان کردن شرایط برای کنکور سراسری دارن مایه میزارن..این غیر انسانیه مگ نمونه ازمایشگاهیتونیم

.....
مرداد ۸, ۱۳۹۹ ۱۱:۱۷ ق٫ظ
پاسخ به  افشین

که دو ساعت خوابیدی :)

افشین
مرداد ۸, ۱۳۹۹ ۱۱:۳۹ ق٫ظ
پاسخ به  .....

بله عزیزم چیز غیر قابل باوریه ب نظرت؟

محسن
مرداد ۸, ۱۳۹۹ ۱۱:۵۶ ق٫ظ
پاسخ به  افشین

خوب نرو جلسه امتحان، کی مجبورت کرده، بمون سال بعد….

دکتری
مرداد ۸, ۱۳۹۹ ۱۱:۵۷ ق٫ظ
پاسخ به  افشین

ما حس خوبی داریم ک برگزار میشه خخ

مهرداد در جواب به دکتری
مرداد ۸, ۱۳۹۹ ۵:۳۲ ب٫ظ
پاسخ به  دکتری

به کرونا سلام کن… کرونا، دکتری،،،،دکتری،کرونا.

#من ماسک میزنم
مرداد ۸, ۱۳۹۹ ۱۰:۵۵ ق٫ظ

دکتر مهدیار سعیدیان پزشک و فعال صنفی و رسانه ای پزشکی و سلامت با انتشار تصاویری از اثر انواع ماسک بر پیشگیری از کرونا نوشت: ‏این تصاویر نشان می دهد که استفاده از ماسک تا حد زیادی جلوی قطرات تنفسی و انتقال کرونا را می گیرد.با این وجود ماسک زدن بدون رعایت فاصله گذاری اجتماعی-فیزیکی برای پیشگیری از کرونا کافی نیست.

علی
مرداد ۸, ۱۳۹۹ ۱۰:۵۴ ق٫ظ

زنگ هشدار خطر در تهران؛ روزانه ۴ هزار نفر بستری داریم

▫️معاون کل وزیر بهداشت: امروز تهران جز ۲۶ استان کشور بود که شرایط کرونایش خطرناک و قرمز شد

دکتری
مرداد ۸, ۱۳۹۹ ۱۲:۰۰ ب٫ظ
پاسخ به  علی

مرد حسابی همه اخبار میگه در کل کشور روزانه حدود ۲۳۰۰ مبتلا جدید داریم ک تقریبا نصفشون بستری میشنـ
اونوقت تو میگی تهران روزانه ۴۰۰۰بستری!!!!!!!
ـ
داداش خوبی یا نه؟؟

ترنم
مرداد ۸, ۱۳۹۹ ۱۰:۵۲ ق٫ظ

تو رو خدا این جو الکی چی میدید چند ساعت قبل ازمون. ازمون انشاالله فردا برگزار میشه

علی
مرداد ۸, ۱۳۹۹ ۱۱:۱۰ ق٫ظ
پاسخ به  ترنم

کدوم جو الکی خودشون زدن تو خبرگزاریا. میگن اوضاع خرابه دروغه؟؟؟ تا فقط تو یکی کنکورتو بدی؟؟؟

کیانمهر
مرداد ۸, ۱۳۹۹ ۱۱:۳۰ ق٫ظ
پاسخ به  علی

نه منم هستم و میخوام ازمون بدم

دکتری
مرداد ۸, ۱۳۹۹ ۱۲:۰۰ ب٫ظ
پاسخ به  علی

منم کنکور میدم

ترنم
مرداد ۸, ۱۳۹۹ ۱۲:۱۲ ب٫ظ
پاسخ به  علی

مجبورت که نکردن نیا

دکتری
مرداد ۸, ۱۳۹۹ ۱۰:۴۱ ق٫ظ

تعویق قطعی است

مینا
مرداد ۸, ۱۳۹۹ ۱۰:۵۴ ق٫ظ
پاسخ به  دکتری

ن بابا

.....
مرداد ۸, ۱۳۹۹ ۱۱:۰۴ ق٫ظ
پاسخ به  دکتری

:)
اگه قطعی بود که شما و دوستات میرفتین پی زندگی تون

رضا
مرداد ۸, ۱۳۹۹ ۱۱:۵۵ ق٫ظ
پاسخ به  دکتری

۱۰۰ درصد تعویق گرایان، درس نخوان و تنبل اند. تک تک. کامل. همشون. همه تنبل ان. سیاه لشکر. فردا ساعت یک ظهر تعویق میشه

اکبر
مرداد ۸, ۱۳۹۹ ۱۰:۳۶ ق٫ظ

فوری فوری فوری فوری
به گزارش ایسنا، دکتر مینو محرز در خصوص برگزاری کنکورهای سراسری گفت: به عنوان یک متخصص عفونی در حال حاضر که اوج بیماری در بسیاری از استان ها به ویژه تهران وجود دارد و با توجه به تغییر ماهیت بیماری کووید۱۹ و جهشی که پیدا کرده و قدرت سرایت آن افزایش چشمگیری داشته است، باید اعلام کنم که از هر گونه تجمع باید جلوگیری شود.

وی افزود: کنکور حدود دو ساعت زمان می برد و افراد در محیطی بسته باید بنشینند این در حالیست که اعلام می شود در محیط های بسته حتی با استفاده از ماسک امکان سرایت بیماری وجود دارد. قطعا در چنین شرایطی اگر نمی شود کنکور را به عقب بیندازند جای طرح این پرسش وجود دارد که آیا سالن های کافی دارند که با رعایت فاصله فیزیکی و تهویه مناسب بتوان این آزمون را برگزار کرد؟ اما در چنین شرایطی هم خیلی ریسک است.

وی ادامه داد: ما نمی خواهیم به جوانان کوچکترین آسیبی وارد شود اما اگر خدای نکرده این بیماری در این آزمون اپیدمی شود، چه اتفاقی می افتد. میلیون ها نفر درگیر می شوند؛ چرا که این افراد به خانه می آیند و چندین نفر از اعضای خانواده را درگیر می کنند.

وی تاکید کرد: درخواست من این است که این آزمون یک ماه دیگر به عقب انداخته شود یا با رعایت فاصله فیزیکی در محیط باز برگزار شود.

پژمان
مرداد ۸, ۱۳۹۹ ۱۰:۵۳ ق٫ظ
پاسخ به  اکبر

خدا وکیلی راست میگی؟؟ اونوقت امکانش هست ی روز قبل کنکور عقب بیوفته؟؟

د
مرداد ۸, ۱۳۹۹ ۱۱:۱۲ ق٫ظ
پاسخ به  پژمان

تیزهوشان ی روز قبل کنکور عقب افتاد:)

هوشیار
مرداد ۸, ۱۳۹۹ ۱۱:۱۷ ق٫ظ
پاسخ به  اکبر

کنکور ۲ ساعته؟؟؟…….کنکور حدود ۴ ساعت رو برگه هست نیم ساعت قبل و بعدش میشه ۵ ساعت……

کنکور
مرداد ۸, ۱۳۹۹ ۱۱:۳۰ ق٫ظ
پاسخ به  اکبر

۱ ماه به تعویق بیفته ک شما ۱ ماه دیگم بیای بگی تعویق
به جای نشر خبر بشین درستو بخون

محمد
مرداد ۸, ۱۳۹۹ ۱۰:۳۳ ق٫ظ

دوستان من مشکلم حل شد..
اگه سامانه خود اظهاری وزارت بهداشت فرم پر کردید ولی پرینت نتونستید بگیرید، امروز دوباره امتحان کنید (هر روز یک بار میشه)… بعد صفحه آخر که باید تایید کنید رو با پرینت اسکرین عکس بگیرید و یا با استفاده از گوگل کروم (سرچ کنید آموزشش سادس) صفحه را تبدیل به پی دی اف کنید و پرینت کنید..

...
مرداد ۸, ۱۳۹۹ ۱۰:۴۳ ق٫ظ
پاسخ به  محمد

خیلی عجیبه از دیروز تاحالا دارم می بینم درگیر یه اسکرین شات گرفتن از صفحه لپتا‌پن بچه ها! مگه میشههه! یعنی چی!

جواب همه این سوالات از خبرگزاری فارس باید پرسید
مرداد ۸, ۱۳۹۹ ۱۰:۳۰ ق٫ظ

جواب همه این سوالات از خبرگزاری فارس باید پرسید که پر شده از جوسازی جهت لغو آزمون

زینب
مرداد ۸, ۱۳۹۹ ۱:۱۰ ب٫ظ

دقیقا، احسنت

داوطلب کنکور دکترا
مرداد ۸, ۱۳۹۹ ۱۰:۲۸ ق٫ظ

یعنی امیدی هست، یا بریم به استقبال مرگ…
جای تاسف داره ….
این سکوت، این بی برنامگی ناشی از چی میشه…
خدایا خودت به داد جوون های این مملکت برس، این همه درس بخون تلاش کن ، آخرش نمیدونی سرنوشتت چی میشه…

.....
مرداد ۸, ۱۳۹۹ ۱۱:۰۶ ق٫ظ

امیدی هست
میتونی خلاصه هات رو مرور کنی
میتونی اینجا بشینی کامنت بذاری

.....
مرداد ۸, ۱۳۹۹ ۱۰:۲۷ ق٫ظ

دوباره این سایت شروع کرد به خبرهای عجیب و غریب…چند ساعت مونده به برگزاری این چه خبریه شما گذاشتین و استرس ایجاد میکنیین. ..واقعا با این خبرهاتون

د
مرداد ۸, ۱۳۹۹ ۱۰:۲۴ ق٫ظ

مردیم از استرس
بچه ها احتمال تعویق کسی میده؟

حسین
مرداد ۸, ۱۳۹۹ ۱۰:۴۶ ق٫ظ
پاسخ به  د

خیر برگزار میشه کنکور دکتری بخاطر تعداد کم

.....
مرداد ۸, ۱۳۹۹ ۱۱:۰۹ ق٫ظ
پاسخ به  د

اره عزیز برو استراحت کن.
دوستات پیگیرن

المیرا
مرداد ۸, ۱۳۹۹ ۱۰:۲۳ ق٫ظ

من چابهارم حوزه امتحانم زاهدان با اتوبوس ۱۰ ساعت راهه
چیکار کنم راه بیوفتم یا باز میخوان بگن کنسله!!!!

دکتری
مرداد ۸, ۱۳۹۹ ۱۰:۳۷ ق٫ظ
پاسخ به  المیرا

چابهار ک حوزه داشت چرا اونجا انتخاب نکردین؟؟
ایرانشهر هم داره!!!!!!
چرازاهدان
دانشجو بودین اونموقع و نتونستین تغییر بدین؟؟؟

المیرا
مرداد ۸, ۱۳۹۹ ۱۰:۴۸ ق٫ظ
پاسخ به  دکتری

من زاهدان زده بودم اونجا دانشجو بودم

علی
مرداد ۸, ۱۳۹۹ ۱۰:۵۲ ق٫ظ
پاسخ به  المیرا

زاهدان ک اخبار گفته امروز طوفان شن داره

المیرا
مرداد ۸, ۱۳۹۹ ۱۱:۰۰ ق٫ظ
پاسخ به  علی

خب چاره ای نیست مجبورم راه بیوفتم

مصطفی
مرداد ۸, ۱۳۹۹ ۱۰:۱۹ ق٫ظ

من دلم روشنه امروز همه شوکه میشیم.

دکتری
مرداد ۸, ۱۳۹۹ ۱۰:۳۸ ق٫ظ
پاسخ به  مصطفی

اون چراغ مطالعه اته ک بغل دستت روشنه ب دلت نسبت ندهـ

خودت در حال خوندنی بقیه رو ….. نکن

.....
مرداد ۸, ۱۳۹۹ ۱۱:۱۲ ق٫ظ
پاسخ به  مصطفی

:)
کل نظام تصمیم رو بر عهده وزیر بهداشت گذاشتن.
اون با قاطعیت گفت برگزار میکنیم.
نمیدونم چرا دلت روشنه!

1
مرداد ۸, ۱۳۹۹ ۱۰:۰۶ ق٫ظ

یا رب زکه نالیم ***** که از ماست که بر ماست

ایکاش مسئولین جوانب مختلف موضوع رو در نظر میگرفتن
واقعا نمیدونم چه اصراری هست که کنکور با این سبک برگزار بشه
چرا کنکور دکتری را به دانشگاهها واگذار نمیکنند تا ازمون ورودی برگزار کنند یا اینکه کنکور را با شرایطی خاص به صورت مجازی برگزار نمیکنند

sara
مرداد ۸, ۱۳۹۹ ۱۰:۰۵ ق٫ظ

یا امام حسین از استرس مردیم چرا به تعویق نمیندازن کنکور دکتری رو

.....
مرداد ۸, ۱۳۹۹ ۱۰:۰۸ ق٫ظ
پاسخ به  sara

دیگه تعویقی در کار نیست … خودمون باید به فکر باشیم و نریم …

دکتری
مرداد ۸, ۱۳۹۹ ۱۰:۳۸ ق٫ظ
پاسخ به  sara

خواب دیدی خیر باشه

.....
مرداد ۸, ۱۳۹۹ ۱۱:۱۳ ق٫ظ
پاسخ به  sara

شتر در خواب بیند پنبه دانه!

علی
مرداد ۸, ۱۳۹۹ ۱۰:۰۵ ق٫ظ

لطفا” بفرمایید که آزمون دکتری چه ساعتی شروع میشه؟ منظورم زمان شروع پاسخ به سوالات هست نه فرایند آزمون، چون برای ما ها که از شهرستان میایم و کسی رو در مرکز استان نداریم ساعت ۸ خیلی زوده شاید نرسیم.

محمد
مرداد ۸, ۱۳۹۹ ۱۰:۲۱ ق٫ظ
پاسخ به  علی

ساعت ۹ اغاز ازمون است

محمد
مرداد ۸, ۱۳۹۹ ۱۰:۲۹ ق٫ظ
پاسخ به  علی

طبق اطلاعیه ها گفتن ساعت ۷ و نیم درب ها رو میبندن

علی
مرداد ۸, ۱۳۹۹ ۱۰:۳۰ ق٫ظ
پاسخ به  علی

همان هفت محل ازمون باشید و الا نمی رسید

نیما
مرداد ۸, ۱۳۹۹ ۱۰:۳۳ ق٫ظ
پاسخ به  علی

بهانه بنی اسرائیلی. عزیز جان در حوزه ساعت هفت و نیم بسته میشه.

دکتری
مرداد ۸, ۱۳۹۹ ۱۰:۳۹ ق٫ظ
پاسخ به  علی

۸ شروع ازمون ک سوالات رو میدن
۹ نیست

سجاد
مرداد ۸, ۱۳۹۹ ۱۰:۵۸ ق٫ظ
پاسخ به  علی

ماشالله به این همه تسلط دوستان
معلومه همه آماده اند برای فردا
شروع فرایند ازمون ۸ که برای فرم پرکردن و توزیع سوالات در نظر گرفته میشه
شروع زمان پاسخگویی به سوالات ۸ نیم

بی طرف
مرداد ۸, ۱۳۹۹ ۱۱:۴۰ ق٫ظ
پاسخ به  سجاد

دقیقا