موسسه آموزشی نگاره
دوره نگاره

واکاوی ماجرای قرنطینه طراحان سوالات آزمون دکتری

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

گفته می شود که طراحان سوالات آزمون دوره دکتری همچنان در قرنطینه هستند، آیا بیم فروش سوالات وجود دارد؟

به گزارش خبرگزاری آنا، براساس تاریخ اولیه پیش بینی شده، قرار بود آزمون دوره دکتری امسال ۹ اسفندماه ۹۸ برگزار شود که به خاطر شیوع ویروس کرونا در روز ۴ اسفندماه ۹۸ اعلام شد که آزمون دوره دکتری لغو شده و به ۲۸ فروردین ماه موکول شده است.

بعد از آن دوبار دیگر به تعویق افتاد تا اینکه در آخرین تصمیم گیری اعلام شد که آزمون دوره دکتری در روز ۹ مردادماه برگزار خواهد شد.

در جریان تعیین این تاریخ جدید به یکباره ابراهیم خدایی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور می‌گوید طراحان سوال در قرنطینه هستند، این افراد همگی سالم هستند و پیش از ورود به قرنطینه آزمون‌ها تست دادند. ضمن اینکه وضعیت قرنطینه آزمون‌ها کنترل شده است و مشکلی از این نظر وجود ندارد. این افراد با توجه به تعویق زمان آزمون‌ها باید مدت زمان بیشتری در قرنطینه بمانند.

این اظهارات خدایی تعجب بسیاری را برانگیخت و سؤالات زیادی در این میان مطرح شد که چطور این افراد از سال گذشته تاکنون در قرنطینه هستند؟ کجا قرنطینه شده‌اند؟ اساساً چه لزومی دارد که این افراد قرنطینه شوند؟ البته رئیس سازمان سنجش در این باره به خبرنگار خبرگزاری آنا توضیحی ارائه نداد. 

در ادامه احمد نادری عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در پاسخ به اینکه آیا قرنطینه بودن طراحان سؤال کنکور مقطع دکتری از اسفندماه سال گذشته تاکنون صحت دارد یا خیر، می‌گوید «این کذب محض است، زیرا من در دوره‌ای طراح سؤال کنکور دکتری بوده‌ام و قرنطینه نشده‌ام.»

براساس اعلام مدیرکل آزمون سازی سازمان سنجش در سال ۱۳۸۴؛ «در طول سال در سازمان سنجش طراحی می‌شوند تا در نهایت سؤال‌های نهایی به بانک سؤالات فرستاده شود و قبل از برگزاری کنکور چند دسته از این سؤالات به صورت اتفاقی از بانک سؤالات بیرون کشیده می‌شوند. بنابراین طراحان سؤال هم نمی‌دانند که سؤال‌هایشان در کنکور چه سالی مطرح می‌شود مثلاً ۳۰ بسته سؤال معارف انتخاب می‌شود و گروه نهایی انتخاب سؤال‌ها را از بین آن‌ها به عهده می‌گیرند. با این حال بازهم هیئت نهایی و البته مسئولان چاپ سؤالات تحت نظارت و قرنطینه قرار می‌گیرند.»

با این توضیحات به نظر می‌رسد کسانی‌که در نهایت سؤالات را چاپ می‌کنند باید در قرنطینه باشند و این طور که رئیس سازمان سنجش می‌گوید که طراحان ۷ ماه در قرنطینه هستند، یعنی سوالاتی که برای آزمون ۹ اسفندماه ۹۸ چاپ شده هنوز به قوت خود باقی است و امحا نشده و قرار است همان سؤالات در آزمون مردادماه بین داوطلبان توزیع شود.

آنطور که برخی از رسانه‌ها منتشر کرده‌اند چاپ سؤالات آزمون‌های سراسری در چاپخانه‌ای در کرج صورت می‌گیرد که ۲۶ دوربین مدار بسته از آن حفاظت می‌کند و امکان استفاده از موبایل در چاپخانه وجود ندارد، کسانی‌که سؤالات را چاپ می‌کنند تا زمانی‌که آزمون‌ها برگزار نشود در قرنطینه بدون هیچ ارتباطی باقی می‌مانند.

با این حال بسیاری از کارشناسان معتقدند که مسئله خرید فروش سؤالات باعث شده این قرنطینه‌های اجباری ایجاد شود و حفاظت از سوالات نگذاشته که این افراد از قرنطینه خارج شود.

البته این قرنطینه در آزمون‌ها هر ساله صورت می‌گیرد ولی گاهی خبر فروش سوالات نیز به گوش می‌رسد چراکه سوالات کنکور سال قبل فروش رفته بود و درنهایت پلیس توانست این باند را دستگیر کند.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

66 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
جلال
مرداد ۴, ۱۳۹۹ ۵:۳۰ ب٫ظ

حرف جدید تعویقی ها: مخالفان تعویق میخوان رقیباشون نیان سر جلسه تا خیلی راحت و حتی با نمره منفی برن دانشگاه!!!!!
آخه تعویقی عزیز اگه واقعا شایسته دکتری بودی میدونستی که افراد بر اساس تراز خاصی که از طرف دانشگاه و سازمان سنجش اعلام میشه مجوز ورود به مصاحبه رو پیدا می کنن و ربطی به رتبه نداره….. با نمره منفی میشه تراز مورد نظر دانشگاه رو کسب کرد؟؟؟؟؟

ترنم
مرداد ۴, ۱۳۹۹ ۵:۰۴ ب٫ظ

سوژه جدید تعویقی ها. سوالات لو رفته. بس دیگه. واقعا چطور روتون میشه این حرفای مسخره رو بزنید.

...
مرداد ۴, ۱۳۹۹ ۶:۲۶ ب٫ظ
پاسخ به  ترنم

اخی دوستات سوال به دست تو نرسوندن نا…….

مریم
مرداد ۴, ۱۳۹۹ ۴:۰۷ ب٫ظ

خب سوالات رو معدوم کنن کسی که یک نفر رو بکشه مساویه با کل بشریت الان حرف مرگ و زندگی انسانهاست یک مشن کاغذ و سوال چه اهمیتی داره
خجالت هم خوب چیزیه چطور میخوان ضمانت بدن که در طی این آزمون هیچ اتفاقی مبنی بر تحکم زنجیره ویروس منحوس کرونا نخواهد افتاد
جان مردم که بازیچه نیست که با قرنطینه و کاغذ و پول مقایسه بشه
تعویق تعویق تعویق راه حل فعلی مشکل برگزاری کنکور تو اوج سرکشی کروناست

TAR
مرداد ۴, ۱۳۹۹ ۳:۵۸ ب٫ظ

اصلا ما کار به سولات نداریم ما خودمون خواهاس ازمون هستیم پس لطفا سولات رو بولد نکنید .
ازمون باید برگزار شود .

کاوش
مرداد ۴, ۱۳۹۹ ۳:۴۰ ب٫ظ

به نظر میاد اکثر اینایی که موافق برگزاری کنکور تو این وضعیت بد هستند، اونایین که سوالات کنکور دکتری یا هر آزمون دیگه ای رو دارن و یقینا اکثریت مخالفان برگزاری کنکور دکتری، داوطلبین صادقی هستن که بدون داشتن سوالات نگران سلامتی عزیزانشون هستن!
مگه میشه سوالاتی که از اسفند تا حالا چاپ شده، به دست کسی نرسیده باشه؟!
یکی جواب منو بده

ارغوان
مرداد ۴, ۱۳۹۹ ۴:۰۱ ب٫ظ
پاسخ به  کاوش

دقیقا منم اصلا دلیل قانع کننده ای برای برگزاری کنکور توی این شرایط ، و اصرار یه عده برای برگزاری رو نمی فهمم

علی
مرداد ۴, ۱۳۹۹ ۸:۱۵ ب٫ظ
پاسخ به  ارغوان

اصلا قابل درک نیست…
تو مدرسه از ۳۰ نفر گاهی بزور یک نفر در شرایط عادی پیدا میشد که بخواد امتحان بده

الان که کرونا اومده و احتمال خطر زیاد هست، چرا بعضی‌ها اینقدر مشتاق هستند درک نمیکنم.

یک داوطلب
مرداد ۴, ۱۳۹۹ ۳:۳۴ ب٫ظ

با سلام خدمت دوستان موافق برگزاری کنکور.بنده یک سوالی خدمتتون دارم.اگر من نوعی تو ازمون شرکت کنم و یک درصد بیماری بگیرم و فوت کنم اون دنیا ازم بپرسن تو که میدونستی احتمال مریضی و مرگت هست پس چرا با پای خودت رفتی تا بمیری؟مگه نمیدونستی جانت مهمترین هدیه اَی بود که بهت داده بودیم چی جواب بدم؟اگه بگم خیلی زحمت کشیده بودم خیلی درس خونده بودم فقط برای ١٢ سوال لغت زبان ۴٠٠٠ کلمه حفظ کرده بودم ایا این جواب رو أزم قبول میکنن یا خیر؟التماس تفکر

امیر
مرداد ۴, ۱۳۹۹ ۳:۴۷ ب٫ظ
پاسخ به  یک داوطلب

نگران نباش. انشالله سوال های راحت تری ازت میپرسن که اینجوری برای جواب دادن گیر نکنی. ما هم برات دعا می کنیم

زهرا
مرداد ۴, ۱۳۹۹ ۹:۵۷ ب٫ظ
پاسخ به  امیر

:))))))

س.
مرداد ۴, ۱۳۹۹ ۴:۱۰ ب٫ظ
پاسخ به  یک داوطلب

وقتی بمیریم اون دنیا تازه می فهمیم توی این دنیا همه سرکار بودیم!
تو اگه واقعا ۴٠٠٠ کلمه حفظ کردی هرچی کنکور عقب بیفته زحمت خودت به هدر میره چون معنی همه اون لغت ها یادت میره.

زهرا
مرداد ۴, ۱۳۹۹ ۹:۵۸ ب٫ظ
پاسخ به  یک داوطلب

واقعا! اگه این سوالو ازت بپرسن هیچ جوابی نداری که بدی. بهترین کار اینه که سر جلسه نیای تا اینجوری مورد بازخواست قرار نگیری

S
مرداد ۴, ۱۳۹۹ ۳:۲۷ ب٫ظ

سلام
آقا رجب کجایی
متاسفانه ایندفعه الگوریتم اشتباه جواب داد
در نهایت تاسف آزمون تو بدترین شرایط برگزار میشه
خدا بهمون رحم کنه

آدم
مرداد ۴, ۱۳۹۹ ۳:۲۲ ب٫ظ

الان ۶ ماهه مردم کل دنیا قرنطینه هستن…

علی
مرداد ۴, ۱۳۹۹ ۳:۱۵ ب٫ظ

شاید نشه گفت موافق یا مخالف تعویق کدومشون درسخوان هستند و کدام نیستند. ولی اونی که خیلی اصرار داره کنکور برگزار بشه، به احتمال زیاد همین یک مسیر رو برای کسب موفقیت بلده وگرنه راه های زیادی برای ادامه تحصیل و کسب تجربه هست. از مزایای کرونا برگزاری سمینارها، سمپوزیم ها و حتی summer school هایی بود که رایگان یا با هزینه کم برگزار شدن و در حال برگزاری هستند و یا قرار هست برگزار بشه. اتفاقی که در غیر از این شرایط باید هزینه های زیادی براش پرداخت می شد. از هزینه‌های ثبت نام گرفته تا رفت و آمد، و اقامت حالا مجموعه افراد مخالف تعویق اگر خوندن و به مباحث مسلط هستند دیگه چرا نگران هستند این هفته یا یه زمان دیگه برگزار بشه. قطعا دو هفته زمان لازم هست تا زمان برگزاری هر آزمون. توی دو هفته امکان مرور و بازیابی مطالب نیست؟؟؟ حالا آزمون هم برگزار بشه، واقعا فردای اعلام نتایج، فکر کنیم مصاحبه هم قبول شدید. باید از پشت سیستم توی خونه کلاس ها رو شرکت کنید!!!! یه سری از گروه های تحصیلی، برای انجام تز دکترا بشدت دچار مشکل هستند. حتی مجبور شدن با اعلام رسمی دانشگاه، بدون احتساب سنوات مرخصی بگیرند. حتماً باید یه تعدادی قربانی بشن یا آسیب ببینند؟؟؟؟ خود محل آزمون استریل، در محوطه پروتکل ها رعایت بشه. بازم احتمال ابتلا در محل آزمون هست. منتها کمتر اما قبل و بعد از آزمون هم هست، مسیر رفت و آمد رو هم باید درنظر گرفت، اتوبوس، تاکسی و مترو و … احتمال… ادامه نظر»

جلال
مرداد ۴, ۱۳۹۹ ۵:۱۸ ب٫ظ
پاسخ به  علی

آره درست میگی ما که اصرار داریم کنکور برگزار بشه فقط همین یه راه رو برای رسیدن به دانشگاه بلدیم. راه های دیگه ای هم هست که ما بلد نیستیم ولی خیلی ها خوب بلدن مثلا: از طریق معدل بالایی که با چاپلوسی از اساتید و… میشه گرفت…. از طریق رزومه ای که با مقالات دزدی و خریداری شده کسب شده، از طریق پارتی و پول و…..

آره خدا رو شکر ما فقط همین یه راه رو بلدیم و به خودمون افتخار میکنیم که از سالمترین و عالدلانه ترین راه میخوایم بریم.

سارا
مرداد ۴, ۱۳۹۹ ۱۱:۳۳ ب٫ظ
پاسخ به  جلال

راضیه
توهین نکن اقای محترم. من یکی معلم بودم کل روزای هفته م پر بود دانشجو اول شدم و تنها کسی از کلاس بودم ک چندین مقاله داخلی و خارجی دادم واقعا اساتیدم ازم راضی بودن. با سه تا استاد مختلف مقاله دادم. فک کن اکثر بچه ها هنر کنن فقط از پایان نامه و با استاد راهنماشون مقاله میدن. هر چند دو تا از همکلاسیام با چاپلوسی تو یکی از درسا نمره بالایی گرفتن ولی سرنوشت طوری رقم خورد ک هیچ استفاده ای ازش نکردن. بورسیه خارج هم گرفتم ولی بنا ب مسائلی نرفتم . الانم منتظر این کنکورم. ولی تو این شرایط مخالف برگزاری هستم باید حذف بشه چون من باید ۶ ساعت تو اتوبوس بشینم تا برم مرکز استان. ……دیگه خودت قضاوت کن چطوری بشینم رو جلسه ازمون؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟میخوام اینو بگم ک اگر کسی با ناحقی نمره ای گیر اورده مطمئن باش شرایطی پیش میاد ک نشه ازش استفاده کرد. به عنوان ی معلم این نصیحتو میکنم ک ب فکر بقیه هم باشین و الکی قضاوت نکنین. تو ای چن ماه کلاس دوازدهم دتشتم میگفتن کلاس حضوری براشون برگزار کنم چون ازمون نهایی داشتن . خدا میدونه با چ ترس و لرزی دو هفته مونده ب ازمون بروم تو حیاط با فاصله زیاد نشوندمشون و تو افتاب کلاس براشون برگزار کردم. منی ک ایقد از خودگذشتگی کردم مطمئن باش وقتی موافق حذف کنکورم حتما ی تجربه ای دارم. خدای نکرده دنبال حق خوری و ضایع کردن حق دیگران نیستم

زهرا
مرداد ۴, ۱۳۹۹ ۹:۵۹ ب٫ظ
پاسخ به  علی

تو که لالایی بلدی چرا خوابت نمیبره؟ برو راه های موفقیت دیگه رو پشت سر بذار، بذار مام به کنکورمون برسیم

امین
مرداد ۴, ۱۳۹۹ ۳:۰۷ ب٫ظ

آمار فوتی کرونا امروز ۲۸۸ نفر بوده.
دوستان تعویقی جوابگو باشن!
۲۶ تیر آمار خیلی کمتر از الان بود.
به لطفا جوگیر بازیهای شماها باید توی اوج تلفات کنکور بدیم.
حالا برید کمپین بزنید واسه شهریور یا پاییز
# از ماست که بر ماست

بهار
مرداد ۴, ۱۳۹۹ ۳:۲۲ ب٫ظ
پاسخ به  امین

۱۹۵نفر

...
مرداد ۴, ۱۳۹۹ ۳:۳۰ ب٫ظ
پاسخ به  امین

۱۹۵

خاطره
مرداد ۴, ۱۳۹۹ ۳:۳۳ ب٫ظ
پاسخ به  امین

۱۹۵ نفر

امین
مرداد ۴, ۱۳۹۹ ۳:۴۴ ب٫ظ
پاسخ به  امین

ببخشید ۱۹۵ نفر.

Mahdi
مرداد ۴, ۱۳۹۹ ۴:۱۱ ب٫ظ
پاسخ به  امین

سلام.
آمار فوتی ها از امروز کاهشی شده و انشأالله تا چهارشنبه تک رقمی خواهد شد.

Mehran
مرداد ۴, ۱۳۹۹ ۲:۳۰ ب٫ظ

حالا هر چی میخواید بگید. با اسم منم نظر بذارید. اشکال نداره. :))
قبلا گفتم بازم‌میگم. بالا برید پایین بیاید ما میریم کنکور میدیم. منتظر این نمیشیم ببینیم شما خوشتون میاد یا نه. ما کنکور میدیم. چون حق ماست. کسی نمیتونه این حق رو از‌ ما بگیره. سر جلسه کنکور می بینمتون دوستان.

نگین
مرداد ۴, ۱۳۹۹ ۳:۱۹ ب٫ظ
پاسخ به  Mehran

آفرین. فقط دلم میخواد این دوستان تعویق طلب بعد کنکور هم بیان کامنت بذارن ببینیم با این همه تعویق رتبه تک رقمی شدن؟ انقد مارو اذیت کردن و عقب انداختن. این آزمون با دو هفته قبل کوچکترین تفاوتی نداره.فقط دارن وقت میخرن

علی
مرداد ۴, ۱۳۹۹ ۳:۵۴ ب٫ظ
پاسخ به  نگین

شما هنوز متوجه نشدید ما نگران سلامتی هستیم
و نه رتبه تک رقمی
تعجبی نداره این سیستم آموزشی این خروجی رو داشته باشه

نگین
مرداد ۴, ۱۳۹۹ ۴:۵۷ ب٫ظ
پاسخ به  علی

اتفاقا چیزی که این روزا خریدار نداره سلامتی. دوستان اینجا متخصص هستن و ادعا کردن ماسک نمیزنن چون اکسیژن خونشون میفته. ویدئوی اون دکتر را دیدین که شش تا ماسک رو هم میزنه و تست اکسیژن خون میده و اصلا هم اکسیژن خونش کم نشده! این مردم یک ماسک ساده هم نمیزنن! همه جا بازه. کنکور که این همه پروتکل بهداشتی براش گذاشته شده بسته بشه که یک عده میترسن! خوب نرید. اسفند برید

علی
مرداد ۴, ۱۳۹۹ ۶:۱۳ ب٫ظ
پاسخ به  نگین

من هم مثل شما کنکور رو ثبت نام کردم.
حق شرکت توی آزمون رو دارم، و این حق منه که در روز آزمون و بعد از اون با مخاطره مواجه نشم.

اینکه بقیه رعایت نمی کنند به خودشون مربوطه
من رعایت میکنم، جز به ضرورت، یکبار در هفته و گاهی یکبار در هر دو هفته رفت و آمد دارم. حالا چرا باید در کنار افرادی قرار بگیرم که رعایت نمی کنند؟؟؟؟؟؟

جمله خب نرید، اسفند برید، معنای دیگه اش اینه به من چه ارتباطی داره چه اتفاقی برای دیگران میفته، من میخوام کنکورم رو بدم.

این جزوی از مسئولیت شهروندی همه ما هست که متاسفانه به نظر میرسه در این زمینه خیلی ها بی بهره هستند.

آرزو
مرداد ۴, ۱۳۹۹ ۶:۱۶ ب٫ظ
پاسخ به  علی

شما ک اینقدر نگرانی شرکت نکن بذار سال بعد

علی
مرداد ۴, ۱۳۹۹ ۸:۱۸ ب٫ظ
پاسخ به  آرزو

متن رو بخونید بعد پاسخ بدید.
شما یکماه صبر کن وضعیت بهتر بشه با هم شرکت کنیم.

Mehran
مرداد ۴, ۱۳۹۹ ۱:۴۴ ب٫ظ

پس دلیلی که مخالفان تعویق تاکید دارند آزمون برگزار بشه همینه، واقعا که!!!!!!، پس بگو چرا برای مخالفان تعویق سلامتی معنی نداره، اینها میترسند ازمون تعویق بشه و سوالات جدید چاپ بشه، من قبلا به موضوع اشاره کردم ولی عده ای از همین مخالفان تعویق بهانه های دیگری آوردند.

-----
مرداد ۴, ۱۳۹۹ ۱:۵۷ ب٫ظ
پاسخ به  Mehran

چه حرفا…عجب نظریه ای…خخخ

داوطلب
مرداد ۴, ۱۳۹۹ ۲:۱۰ ب٫ظ
پاسخ به  Mehran

دقیقا همینه مهران جان

عاشق عدالت/متنفر از رانت
مرداد ۴, ۱۳۹۹ ۲:۱۸ ب٫ظ
پاسخ به  Mehran

یکی از ضعیف ترین نظریات تاریخ پی اچ دی تست

شمس الله
مرداد ۴, ۱۳۹۹ ۲:۵۶ ب٫ظ

اتفاقا یکی از مستدل ترین عدله ای که تا حالا در مورد تاکید مخالفان تعویق روی برگزاری کنکور دیدم همین بود، که زوایای تاریک اهدافشون رو تعریف کرد.

فتح الله
مرداد ۴, ۱۳۹۹ ۳:۰۳ ب٫ظ
پاسخ به  شمس الله

وقتی بیژن روش نمیشه با اسم خودش پیام بزاره و به شمس الله تغییر نام میده

نیما
مرداد ۴, ۱۳۹۹ ۲:۳۳ ب٫ظ
پاسخ به  Mehran

توی ان دوره و زمونه هیچی بعید نیست ! ما دیگه باید به چه کسی اطمینان کنیم !؟

سَروَر دانا
مرداد ۴, ۱۳۹۹ ۳:۰۰ ب٫ظ
پاسخ به  Mehran

واقعا فک کردی میشی Mehran اصلی؟
لااقل به اسم اون پیام میزاری یکمی منطقی باش از ابهت Mehran اصلی نیاد پایین!

...
مرداد ۴, ۱۳۹۹ ۳:۳۲ ب٫ظ
پاسخ به  سَروَر دانا

ابهت
خخخخخخخ
واسه خودشون هرکسی اینجا دکان بازار راه انداخته

شمس الله
مرداد ۴, ۱۳۹۹ ۴:۵۱ ب٫ظ
پاسخ به  سَروَر دانا

ابهت، ای خداااااا ببینین کیا دارن چی میگن، یارو داره از خودش تعریف میکنه

نانسی
مرداد ۴, ۱۳۹۹ ۳:۱۹ ب٫ظ
پاسخ به  Mehran

ای بابا بخشکی شانس . فهمیدی هدفمونو ؟!

امین
مرداد ۴, ۱۳۹۹ ۱:۳۲ ب٫ظ

جناب نادری عزیز شما که سوالی رو طراحی کردی و واسه سنجش فرستادی رو قرنطینه نمیکنن. اونی که از بین بانک سوالات، تعدادی سوال رو واسه کنکور اون سال انتخاب میکنه قرنطینه میکنن.
سؤال‌های نهایی به بانک سؤالات فرستاده شود و قبل از برگزاری کنکور چند دسته از این سؤالات به صورت اتفاقی از بانک سؤالات بیرون کشیده می‌شوند. بنابراین طراحان سؤال هم نمی‌دانند که سؤال‌هایشان در کنکور چه سالی مطرح می‌شود مثلاً ۳۰ بسته سؤال معارف انتخاب می‌شود و گروه نهایی انتخاب سؤال‌ها را از بین آن‌ها به عهده می‌گیرند. با این حال بازهم هیئت نهایی و البته مسئولان چاپ سؤالات تحت نظارت و قرنطینه قرار می‌گیرند.

...
مرداد ۴, ۱۳۹۹ ۲:۴۲ ب٫ظ
پاسخ به  امین

پس طراح قرنطینه نمیشه.سوالی که خبرنگار از نادری پرسید همین بود
منتخب قرنطینه میشه
شما خودت مطابق با اقای نادری حرف میزنی چرا به ایشون ایراد میگیری
در ضمن انتخاب کامپیوتریه و دستی نیست
فقط کسانی که استخراج نهایی میکنند و کار تکثیر و ….

امین
مرداد ۴, ۱۳۹۹ ۳:۳۰ ب٫ظ
پاسخ به  ...

سوالی که آقای نادری طرح کردن شاید ۵ یا ۱۰ یا ۲۰ سال دیگه تو کنکور بیاد شایدم اصلا نیاد! حالا چه لزومی داره طراح رو قرنطینه کنن! جناب نادری همه جوانب رو نمیدونن و این مدل جواب دادن مشخصه چه دلیلی داره. سنجش هم لزومی نمیبینه به همه توضیح بده روند کار چه جوریه.
هر سال سوال مشابه دکتری در کنکور ارشد همون سال مطرح میشه، به نظرت انتخاب سوال کامپیوتریه؟
علاوه بر طرح سوال یه سری قلق ها هست که باید توی طرح سوالات لحاظ بشه. مثلا اگه رشته ت فنی باشه، شاید متوجه شده باشی سوال اول بعضی از دروس یه سوال آسون با محاسبات زیاده! یا سوالی که احتمال داره اشتباه کنی، جوابش رو میذارن گزینه اول! و….
راستش من حوصله توضیح دادن ندارم، یه فایل تو اینترنت هست که دکتر جبه دار، استاد رشته برق دانشگاه تهران و طراح سوالات کنکور در مورد این موضوع توضیح میده. پیدا کن دقیق متوجه میشی قضیه ش چه جوریه. این متن کامل و درست توضیح نداده

رضا
مرداد ۴, ۱۳۹۹ ۱:۲۷ ب٫ظ

استاندار تهران با اشاره به اینکه سالن های محل برگزاری کنکور پس از هر آزمون ضدعفونی خواهد شد گفت: کنکور در استان تهران قطعا با رعایت پروتکل ها برگزار میشود.

کامران
مرداد ۴, ۱۳۹۹ ۳:۳۸ ب٫ظ
پاسخ به  رضا

خبر تکذیب شد همچین حرفی زده نشده

آزمون وزارت علوم صبح یا عصر؟
مرداد ۴, ۱۳۹۹ ۱:۲۵ ب٫ظ

دوستان کسی میدونه آزمون رشته های وزارت علوم صبحه یا عصر؟؟؟؟

مدت زمان پاسخ به سوالات تخصصی و عمومی به تفکیک، هر کدوم چند ساعته؟؟؟؟؟

خاطره
مرداد ۴, ۱۳۹۹ ۱:۳۹ ب٫ظ

یک نیم روز_صبح

آزمون وزارت علوم صبح یا عصر؟
مرداد ۴, ۱۳۹۹ ۳:۲۵ ب٫ظ
پاسخ به  خاطره

سپاس

ابوالفضل
مرداد ۴, ۱۳۹۹ ۱:۲۲ ب٫ظ

موافق تعویق:روزی دویست و خرده ای نفر فوتی داریم و وضعیت خرابه
مخالف تعویق:خب بدرک من با درصد منفی هم میرم دانشگاه
موافق تعویق:میدونی تو فضای سربسته احتمال شیوع کرونا خیلی زیاد هست.تازه تجمع توی محل آزمون اجتناب ناپذیره
مخالف تعویق:خب بدرک زبونمون درازه مشکلی داری نیا امتحان بده
موافق تعویق:میدونی چقدر سخته پنج شش ساعت ماسک زدن از خونه تا بعد از امتحان؟
مخالف تعویق:بیخیال بابا ما فقط میخوایم آزمون بدیم خلاص کنیم خودمونو
موافق تعویق:میدونی حج و المپیک رو لغو کردن بخاطر کرونا؟
مخالف تعویق:خب بدرک من سربازی دارم میخوام فقط فرار کنم از خدمت
موافق تعویق:میدونی همه کارشناس ها و پزشکا گفتن آزمون نباید توی این شرایط برگزار بشه؟
مخالف تعویق:اونا واسه خودشون گفتن مهم بهم نخوردن برنامه های آموزشی و درآمد موسسات هست ,نه سلامتی شما و خانوادتون
موافق تعویق:میدونی همه کسایی که میخوان تعویق بیافته یکسال هست نشستن خوندن و فقط فکر سلامتی خودمون و خانوادمون هستیم
مخالف تعویق:نوچ نوچ شماها یه مشت تنبل هستین که فقط میخواین تعویق بیافته
موافق تعویق:میدونی شما با این تفکر منفعت طلبت که فقط فکر خودت هستی تو زندگیت هیچی نمیشی
مخالف تعویق:

جلال
مرداد ۴, ۱۳۹۹ ۱:۵۱ ب٫ظ
پاسخ به  ابوالفضل

کاملا برعکس میگید: در واقع حرف دل بسیاری از تعویق چی ها اینه: من که اهل مطالعه نیستم و هیچی هم بارم نیست، پس کنکور محاله قبول بشم، پس پیگیری میکنم و هی میگم تعویق تعویق تعویق تا کلا ازمون رو حذف کنن و به طریق دلخواه من دانشجو بگیرن مثلا از طریق سوابق، معدل، رزومه و……

ولی خدا با تلاشگران است……

سارا
مرداد ۴, ۱۳۹۹ ۲:۰۵ ب٫ظ
پاسخ به  جلال

کسی که هیچی بارش نیست مطمئن باشید رزومه و معدل و سوابق عالی نخواهد داشت . اگر کسی داره پس اهل مطالعه بوده . پس براش فرقی نمیکنه ازمون بگیرن یا براساس رزومه باشه چون در هرصورت اون ادم قبول میشه .
الان مشکل اونایین که نه معدل دارن نه رزومه ی خوبی دارن پس دنبال اینن کنکور باشه بلکه قبول شن . ولی متاسفانه اینو یادشون رفته که بعد کنکور باید برن مصاحبه و اونیکه فقط نکات کنکوری رو حفظ کرده و رتبش خوب شده ولی رزومه ی خوبی نداره و کار پژوهشی رو بلد نیست ، در مقابل اونیکه رتبش خیلی خوب نشده ولی رزومه ی پرباری داره ، شانس قبولی کمی داره …

مرضیه
مرداد ۴, ۱۳۹۹ ۲:۰۹ ب٫ظ
پاسخ به  جلال

اگه داوطلب دکترا باشی و بخوای روزانه قبول بشی میفهمی که با تعویق یک ماهه و دو هفته و… هیچ نتیجه خاصی عاید کسی ک نخونده نمیشه

ووو
مرداد ۴, ۱۳۹۹ ۲:۱۰ ب٫ظ
پاسخ به  جلال

میگی تعویق چی اهل مطالعه نیست
ولی معدل ارشد و لیسانس بالایی داره
خخخ

.....
مرداد ۴, ۱۳۹۹ ۲:۱۳ ب٫ظ
پاسخ به  جلال

احسنت مرحبا

علیرضا
مرداد ۴, ۱۳۹۹ ۲:۱۸ ب٫ظ
پاسخ به  جلال

چه استدلال مسخره وبچه گانه ایی فقط بدردخودت میخوره آقاجلال همه اینجورنیستن هرکسی ازظن خودشدیارمن آقاجلال

پور سعدی
مرداد ۴, ۱۳۹۹ ۳:۰۰ ب٫ظ
پاسخ به  علیرضا

ادبیاتی هستی؟

امین
مرداد ۴, ۱۳۹۹ ۲:۳۱ ب٫ظ
پاسخ به  ابوالفضل

مخالف تعویق هستم.
بله حرفای شما درسته و نظرم دقیقا همینی هست که شما گفتین، البته همه ش رو حوصله نداشتم بخونم.
حالا با این مظلوم نمایی که انجام دادی میگی چیکار کنیم؟

امین
مرداد ۴, ۱۳۹۹ ۲:۴۴ ب٫ظ
پاسخ به  ابوالفضل

در ضمن این سارا و مرضیه و علیرضا که یه دفعه به جلال حمله کردن خیلی تابلوهه که خودت هستی! کافیه به تایم ارسال پیام شون دقت کنی!
داداش شما لغت عوام فریبی رو به معنای واقعی تشریح کردی، مث اونی که در مورد انتشار ویروس با فاصله ۸ متری رو با ده تا اسم کامنت کرده بود! شایدم خودت بودی

Mana
مرداد ۴, ۱۳۹۹ ۱:۱۹ ب٫ظ

یعنی میگن کنکورو برگزار کنیم چون نهایت صدنفری که تو قرنطینه هستن بیان بیرون … بجاش هزاران نفر که میان کنکور بدن بمیرن :)))

.....
مرداد ۴, ۱۳۹۹ ۱:۲۹ ب٫ظ
پاسخ به  Mana

اگه خونده بودی الان خودتو نمیکشتی برا تعویق به همین سادگی….. دوم شما راست میگی اگه واقعا پروتکل رو رعایت کرده بودی الان اونایی رو که قرنطینه هستن درک میکردی

Mana
مرداد ۴, ۱۳۹۹ ۱:۴۳ ب٫ظ
پاسخ به  .....

اتفاقا چون خوندم و میخوام از نتیجه زحماتم بتونم راحت لذت ببرم خودمو میکشم برای تعویق . اصلا علاقه ای ندارم پشت رتبم بزنن مرحومه :/
و دقیقا شمایی که نخوندی داری خودتو میکشی برگزار بشه چون میدونی خیلیا از ترس جونشون نمیان سر جلسه خیلیا هم میمیرن اونوقت جا برای شما باز میشه تا بدون ذره ای تلاش بشی دکتر !!!!

علیرضا
مرداد ۴, ۱۳۹۹ ۲:۱۹ ب٫ظ
پاسخ به  .....

….استدلالت غیرمنطقیه وبچه گانه ست اکثرمخالفان تعویق همینن

آرزو
مرداد ۴, ۱۳۹۹ ۶:۲۶ ب٫ظ
پاسخ به  Mana

خدمت دوستانی ک موافق تعویق یا حذف هستن سوالی داشتم.یعنی الان در ایران همه مردم مسایل بهداشتی رعایت میکنن؟عروسی نمیرن؟عزا نمیگیرن؟بازار و پاساژ نمیرن؟همه چی اکی فقط برگزاری کنکور با رعایت کامل بهداشت میتونه فاجعه ب بار بیاره؟؟اگر رعایت کنید هیچ اتفاقی نمی افته.رعایت کنید و اینقدر دم از تعویق نزنید ما داریم با کرونا زندگی میکنیم نمیشه همه چی کنسل بشه