موسسه آموزشی نگاره
دوره نگاره

دریافت سیگنال‌های هشداردهنده از نحوه برگزاری آزمون دکتری

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

دریافت سیگنال‌های هشداردهنده از نحوه برگزاری آزمون دکتری در غیاب رعایت پروتکل‌های بهداشتی، نگرانی‌ها را در میان داوطلبان و خانواده‌هایشان برای حضور در آزمون‌ها دوچندان کرده است.

به گزارش خبرگزاری آنا، فردا ۹ مردادماه آزمون دوره دکتری در ۱۴۳ حوزه امتحانی سراسر کشور برگزار می‌شود. برای برگزاری این آزمون وزارت بهداشت و سازمان سنجش پروتکل‌های در نظر گرفته اند که در اطلاعیه‌های مختلف آنها را اعلام می‌کنند. 

همچنین قرار است برای داوطلبان کرونایی یا افراد مشکوک در مکان‌های جداگانه آزمون برگزار نشود. اما در این میان انتقال ویروس کرونا از طریق افراد بدون علامت نیز بسیار نگرانی آفرین شده است. 

اکنون زمان دریافت کارت ورود به جلسه داوطلبان است و داوطلبان برای رفع نقص‌ در کارت‌ها می‌توانند به باجه رفع نقص سازمان سنجش آموزش کشور مراجعه کنند، از باجه‌های رفع نقص خبر می‌رسد که این پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی رعایت نمی‌شود. 

رفع نقص

از طرفی تعدادی از داوطلبان که کارت ورود به جلسه خود را دریافت کرده‌اند که حوزه‌های امتحانی اعلام شده، در زیرزمین است. برخی از این داوطلبان نگرانی خود را در این زمینه به خبرگزاری آنا اعلام کرده‌اند. 

غفاری

علیرضا وهاب زاده مشاور رسانه‌ای وزارت بهداشت در استوری اینستاگرام خود عکس یک حوزه امتحانی را منتشر کرده که پنجره‌ای در آن دیده نمی‌شود، وی به این وضعیت هشدار داد.

وهاب زاده

در توئیتر هم داوطلبان مدام خواستار تعویق کنکور شده است و با برآورد تعداد داوطلبان در هر حوزه امتحانی ابراز نگرانی کرده‌اند.

نیما در توئیتر خود نوشته است: «بطور میانگین در هر حوزه برگزاری آزمون دکتری ۱۲۰۰ نفر حاضر می‌شوند! با این تعداد کدام پروتکل بهداشتی؟! جواب خانواده‌های فاجعه فردا را چه کسی می‌دهد؟!»

نیما

از طرفی هم آنقدر نگرانی از بیماری در میان داوطلبان جدی است که برخی تصمیم گرفته‌اند در آزمون حضور نیابند.

درسا در توئیتر خود آورده است: «من به شخصه کنکور دکتری فردا آزمون دارم واقعا ترس دارم برم سر جلسه. احتمال قوی با وجود اینکه پول هم دادم بیخیال رفتن به #کنکور بشم.»

کاربر دیگری در توئیتر به نام آفتاب نوشته: «الان وضعیت طوری که روزی بالای ۲۰۰ کشته میدن. مشکل آزمون دکتری این که تو هر استانی چند حوزه آزمون بیشتر نیست و افراد از شهرهای مختلف باید بیان مرکز استان امتحان بدن!»

صبا کاربری دیگر امیدوار است که آزمون‌های کارشناسی ارشد و سراسری برگزار نشود و در صفحه توئیتر خود بیان کرده است: «من امیدوارم حداقل برای ارشد و سراسری رو دکتر نمکی کاری بکنه. چند تا آزمون پشت هم فاجعه میشه. ۸ و ۹ شهریورم‌ تاسوعا عاشوراست. واقعا افتضاح میشه. ولی آقای وهاب زاده امیدوا‌ر بودن برای ارشد و سراسری. کاش واقعا دکتری هم فردا لغو بشه و معجزه بشه دقه ۹۰.»

با این شرایط ک رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کنکور دکتری بعید به‌نظر می‌رسد، انتظار می‌رود که مسئولان راهکاری اساسی اندیشیده و از روش‌های جایگزین برای انتخاب داوطلبان برای تحصیل در مقطع دکتری از طریق ارزشیابی سوابق تحصیلی اقدام کنند. 

ثبت‌نام
باخبرم کن!

44 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
زهرا
مرداد ۸, ۱۳۹۹ ۱۱:۱۹ ب٫ظ

ستان عزیز خدایی من هم زحمت کشیدم و هم دوست دارم قبول شم- ولی اگه تصمیم دارید شرکت نکنید منم پایه ام. اگه صلاح بر اینه ک شرکت نکنیم…..بسم الله. خدایا ب حق این روزهای عزیز ب خاطر حق پایمال شده دوستان این ازمون دکتری لغو بشه.

پری
مرداد ۸, ۱۳۹۹ ۱۱:۵۰ ب٫ظ
پاسخ به  زهرا

سلام بچه ها من فردا میرم بررسی میکنم اگ حوزه ازمون مناسب نبود نمیرم بشینم برمیگردم چاره نیس جونم و خانوادم ک شش ماهه قرنطینه ان چ گناهی کردن

کامران
مرداد ۸, ۱۳۹۹ ۹:۵۲ ب٫ظ

چرا دروغ میگید
فردا هم دیگرو میبینیم
میبیندید تعداد شرکن کنندگان امسال از سال های قبل هم بیشتره
هرسال ۲۰ درصد غایب بودن
امسال ۱ درصدم نمیرسه
همه ۱۷۹ هزارتا شرکت میکنن
اینو قول میدم
مطمئنم همه اونایی که کامنت گذاشتن کارت گرفتیم ولی ششرکت نمیکنیم فردا ۶و ۳۰ دم در حوزه امتحانی هستند
حقتونه شرکت کنید کسی منکر نیست
ولی ایقد دو رو نباشید
مرد باشید و یک رو
چرا انسان ها اینطور شدن

حامد
مرداد ۸, ۱۳۹۹ ۱۱:۱۹ ب٫ظ
پاسخ به  کامران

کامنتتون توهین امیزه ، فرهنگی که شما ازش صحبت می کنید فرهنگ زرنگیه، بنده هم کارشناسی هم ارشد از دانشگاه معتبر دولتی هستم و مطالعه هم داشتم اما در ازمون شرکت نخواهم کرد چون عقلانی نیست حاضرم همین سایت یک راستی ازمایی بزاره هم کارتمون رو براش ارسال کنیم هم فردا تاییدیه تصویری براش بفرستیم که سر ازمون نیستیم تا خیال شما راحت بشه. اقا کامران عزیز ما هموطنت هستیم نه دشمنت که بخوایم شما رو از پیشرفت بازبداریم. این گوی این میدان موفق باشید در ازمون فردا.

نیما
مرداد ۸, ۱۳۹۹ ۸:۲۹ ب٫ظ

من کارت گرفتم و با وجود آمادگی بالا تصمیم گرفتم آزمون ندم. ای گاش همون اسفند ماه سال قبل برگرار میشد اوضاع بهتر از الان بود

لیلون
مرداد ۸, ۱۳۹۹ ۱۱:۵۳ ب٫ظ
پاسخ به  نیما

منم کارتمو گرفتم اما کنکور نمیدم.

عبدالله صالح
مرداد ۹, ۱۳۹۹ ۸:۲۴ ب٫ظ
پاسخ به  لیلون

سلام دوست نادیده، من کارت گرفتم برای یادگاری نگهش دارم و آزمون هم نرفتم عمری بود سال دیگه…

حامد
مرداد ۸, ۱۳۹۹ ۸:۰۱ ب٫ظ

کارت گرفته ام اما شرکت نخواهم کرد، دانش ابتدا باید بدرد خود انسان بخورد. دانشی که تا به امروز فراگرفته ام می گوید شرایط خطرناک است.

لغو کنکور دکتری ۹ مرداد یک ضرورت اجتماعی است.
مرداد ۸, ۱۳۹۹ ۷:۵۳ ب٫ظ

سلام
من مخالف تعویقم کارت هم گرفتم خیلی خوب هم خواندم اما خدایی می ترسم برم سر جلسه آزمون شهرم قرمز شده هر روز دویست کشته و بالاتر داریم چه کار کنیم لطفا لغو کنید وضعیت خطرناک است. با یک دندگی و لجبازی آزمون نگیرید در کمال امنیت و آرامش و عدالت و سلامت آزمون بگیرید. پس لطفا لغو کنید.

لغو کنکور دکتری ۹ مرداد یک ضرورت اجتماعی است.
مرداد ۸, ۱۳۹۹ ۷:۵۲ ب٫ظ

سلام
من مخالف تعویقم کارت هم گرفتم خیلی خوب هم خواندم اما خدایی می ترسم برم سر جلسه آزمون شهرم قرمز شده هر روز دویست کشته و بالاتر داریم چه کار کنیم لطفا لغو کنید وضعیت خطرناک است. با یک دندگی و لجبازی آزمون نگیرید در کمال امنیت و آرامش و عدالت و سلامت آزمون بکیرید. پس لطفا لغو کنید

آقای دکتر نمکی لطفا دکتری را لغو نمایند
مرداد ۸, ۱۳۹۹ ۷:۴۶ ب٫ظ

طفاً کنید کنکور دکتری را لغو کنید عادلانه نیست عده ای از ترس آزمون ندهند و عده ای نترسند و آزمون دهند. دیروز ۲۳۵ کشته امروز نزدیک به ۲۰۰ کشته تا این ساعت۳ بعد از ظهر ، وضعیت شهر محل آزمونم قرمز است. نمی تونم عوض کنم ویرایش محل آزمون تموم شده چه کار کنم، این همه هم خوندم، کاش اسفند برگزار می کردن راحت می شدیم. خواهشاً آقای نمکی لغو کنید تا عادلانه برگزار بشه. یا حداقل زمانی را با آزمونی جداگانه(مثل وکالت ۹۷ که برای استان کرمانشاه بخاطر وضعیت زلزله جداگانه برگزار شد)بزارید برای برای افرادی که محل آزمونشان قرمز بوده و کارت هم دریافت کردند اما موفق به حضور و شرکت در آزمون به خاطر ترس از این وضعیت قرمز کرونایی نشدند. لطفاً لغو کنید و در چارچوب قوانین سلامت برای هر فرد عادلانه کنکور دکتری را برگزار کنید. بهترین راهکار برای خروج از این وضعیت لغو کنکور دکتری است.
هر چه زودتر لطفا بیاید روی تلویزیون و لغو کنید.

دریا
مرداد ۸, ۱۳۹۹ ۶:۱۲ ب٫ظ

تو رو خدا به شهرستانی هایی که میرن مرکز استان رحم کنید

داوطلب مرگ
مرداد ۸, ۱۳۹۹ ۵:۲۲ ب٫ظ

ارّه‌ایه که گیر کرده توی گلو و گلوییه که هر روز تنگ‌تر می‌شه. خود دانید…

همراه
مرداد ۸, ۱۳۹۹ ۶:۰۳ ب٫ظ
پاسخ به  داوطلب مرگ

چقد بد گفتید حالم بد شد

شکر الله
مرداد ۸, ۱۳۹۹ ۴:۴۸ ب٫ظ

دوستان من نه پیشگو هستم نه رجب و نه فال میگیرم
امشب از اخبار شبانگاهی خبر تعویق کنکور دکتری میاد
موفق باشید

یک دوست
مرداد ۸, ۱۳۹۹ ۶:۰۵ ب٫ظ
پاسخ به  شکر الله

خدا از زبونت بشنوه…..منکه دیوانه شدم از بیخوابی و استرس

همراه
مرداد ۸, ۱۳۹۹ ۳:۵۷ ب٫ظ

لغو کنکور

علی
مرداد ۸, ۱۳۹۹ ۳:۱۸ ب٫ظ

مساله اینه ما موافقین کنکور مثل اینا سم پراکنی نمیکینیم
بذارید برگزار بشه تموم بشه بره

همراه
مرداد ۸, ۱۳۹۹ ۳:۵۷ ب٫ظ
پاسخ به  علی

چون فقط بخودتون که (موافق برگزاری) هستید فکر میکنید
خانواده وستون مهم نیست، چه برسه به مردم اطرافتون

علی
مرداد ۸, ۱۳۹۹ ۳:۰۹ ب٫ظ

وضع خیلی داغونه باید لغو شه

علی
مرداد ۸, ۱۳۹۹ ۳:۰۶ ب٫ظ

بودن یا نبودن، مخمصه این است… دکتر های آینده، زیر بار ظلم نروید… ناسلامتی کلی درس خوندین آخه… کمی هشیار باشید…

...
مرداد ۸, ۱۳۹۹ ۲:۵۱ ب٫ظ

لغوش کنیدددددددددددددددددددددددددد

راضیه
مرداد ۸, ۱۳۹۹ ۲:۳۷ ب٫ظ

اعتراض تا لغو کنکور

رضا
مرداد ۸, ۱۳۹۹ ۲:۳۷ ب٫ظ

لطفا کنکور دکتری را حذف کنید ددددددددد

حسن
مرداد ۸, ۱۳۹۹ ۲:۳۶ ب٫ظ

کنوکر دکتری لغو بشه

مهران
مرداد ۸, ۱۳۹۹ ۲:۲۴ ب٫ظ

فلسفه آزمون دکترا دقیقا همینه، موش آزمایشگاهی اگر پروتکل ها رعایت نشد و اتفاقی افتاد، ارشد هم برگزار می کنن، اگر باز مشکلی پیش اومد و مبتلا شدن، با چند روز تعویق سراسری هم برگزار می کنن و بدین صورت مشکل کنکور حل میشه. تا سال بعد هم خدا کریمه

الهه
مرداد ۸, ۱۳۹۹ ۲:۰۸ ب٫ظ

با ستاد تماس بگیرید و اعتراض و اعلام کنید

شهرزاد
مرداد ۸, ۱۳۹۹ ۲:۰۴ ب٫ظ

مث دومینو کل ایران میگیرن..اگ.واقعا تجمع مشکلی نداره پس مردمم از فردا برن عروسی با رعایت پروتکل بگیرن کسی حق نداره مخالفت کنه..عروسیم همون ۴ ساعته شایدم کمتر..

دکتری
مرداد ۸, ۱۳۹۹ ۳:۲۴ ب٫ظ
پاسخ به  شهرزاد

ما ک داریم عروسی ها رو میگیریم

رضا سوسنگرد (داوطلب ارشد)
مرداد ۸, ۱۳۹۹ ۱:۵۶ ب٫ظ

۱۷ ساعت تا شروع موج سوم کرونا در کشور…
آنهایی که عذر و بهانه خسته شدن دارند قراره ترم دیگه جزوه کیلیویی حفظ کنی و پرپوزال و ترجمه مقاله و نوشتن مقاله یاد بگیری … اگر واقعا خسته ای بشین استراحت کن با اینکه این مقدار حجم فعالیت شما در سایت گویای مطالعه نیست …
#کنکور_را_حذف_کنید

همراه
مرداد ۸, ۱۳۹۹ ۶:۰۲ ب٫ظ

آفرین

شبنم
مرداد ۸, ۱۳۹۹ ۱:۴۷ ب٫ظ

این خیلی بی انصافیه ب خاطر خسته شدن عده ای معدود جان داوطلبا ب خطر بیوفته ی کاری بکنین هنوز وقت هست ما جونمون رو نیاز داریم خانواده های ما چ گناهی کردن

علی
مرداد ۸, ۱۳۹۹ ۱:۳۶ ب٫ظ

لطفا ازمون دکتری را لغو کنید. اوضاع وخیم است. داوطلبین شهرستانی چطوری چن ساعتو روز قبل با اتوبوس برن مرکز استانشون . لطفا ازمون دکتری لغو شود

نیما
مرداد ۸, ۱۳۹۹ ۲:۴۴ ب٫ظ
پاسخ به  علی

من بهت میگم چطوری از شهرت بیای مرکز شهرستان.همونطور که میخوای مرکز استان دکتری بخونی همونطوری هم بیا مرکز استان و وقت ما رو بیش از این نگیر.

علی
مرداد ۸, ۱۳۹۹ ۱:۲۸ ب٫ظ

بابا بیخیال، کنکور رو بده و خلاص، شش ماهه پدرمون درومده، هی امروز فردا امروز فردا

د
مرداد ۸, ۱۳۹۹ ۱:۲۷ ب٫ظ

خدا خودش کمک کنه

مینا
مرداد ۸, ۱۳۹۹ ۱:۲۵ ب٫ظ

بسه دیگه چند ساعت مونده ب کنکور این چ کاری هست.

مینا
مرداد ۸, ۱۳۹۹ ۱:۲۵ ب٫ظ

نه ب تعویق نه

TAR
مرداد ۸, ۱۳۹۹ ۱:۲۴ ب٫ظ

بابا کم جو بدید
برگزاری فرداست هیچکسم انشالله نمیگیره یا علی

با این شرایط شرکت نمیکنم
مرداد ۸, ۱۳۹۹ ۱:۲۱ ب٫ظ

صندلیا بدون هیچ فاصله ای چیده شدن نه پنجره ای نه هواکشی
با این شرایط من منصرف از شرکت شدم…
انشالله اونایی که شرکت میکنن اتفاقی واسشون نیوفته

دکتری
مرداد ۸, ۱۳۹۹ ۳:۲۵ ب٫ظ

شرکت نکن
اختیارتو داری

دکتری
مرداد ۸, ۱۳۹۹ ۱:۱۴ ب٫ظ

تعویق فوری اعلام کنید لطفا

کیانمهر
مرداد ۸, ۱۳۹۹ ۳:۳۷ ب٫ظ
پاسخ به  دکتری

چشم منتظر بودند شما فتوا بدهید

....
مرداد ۸, ۱۳۹۹ ۱:۱۴ ب٫ظ

phdtest جان، ماهم چند ماهه همین حرفا رو میزنیم ولی کو گوش شنوا ؟!
چندتا مسئول بی تخصص و یه عدد داوطلب خسته می خوان با جون بقیه بازی کنن