موسسه آموزشی نگاره
دوره نگاره

لزوم مراجعه داوطلبان دکتری به باجه رفع نقص برای تغییر حوزه امتحانی

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

با آغاز فرآیند توزیع کارت کنکور دکتری برخی از داوطلبان خبر از اعمال نشدن تغییر حوزه داده‌اند که سازمان سنجش راهکاری را برای حل این مشکل ارائه کرد.

به گزارش خبرنگار  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، بر اساس تقویم زمانی  اولیه آزمون‌های سراسری وزارت علوم که سازمان سنجش آموزش کشور  متولی برگزاری آن است مقرر بود کنکور دکتری ناپیوسته(PHD) سال ۱۳۹۹ در روز پنج شنبه مورخ ۹ اسفند ماه برگزار شود که در ابتدای اسفند ماه خبر شیوع ویروس کرونا توسط وزارت بهداشت رسما اعلام شد. 

با شیوع ویروس کرونا و نگرانی درباره به خطر افتادن سلامت داوطلبان کنکور این آزمون به تعویق افتاد. همزمان با این تعویق دانشگاه‌ها هم تعطیل شد و آموزش‌ها به صورت مجازی ادامه پیدا کرد. 

 در ابتدا شاید هیچ کس گمان نمی‌کرد که تعویق ها و آموزش‌های مجازی تا این حد ادامه پیدا کند با این وجود ادامه دار شدن این شرایط باعث شد که دانشجویان داوطلب کنکور دکتری که حوزه‌های امتحانی را در شهر محل تحصیل خود انتخاب کرده بودند به مشکل تردد و اقامت برخورد کنند. 

سازمان سنجش آموزش کشور به منظور مساعدت با حال این داوطلبان در دو مرحله در اردیبهشت ماه و خرداد ماه امکان ویرایش اطلاعات ثبت نامی و تغییر حوزه را برای کلیه داوطلبان فراهم کرد تا اگر داوطلبی تمایل به تغییر حوزه امتحانی دارد مبادرت به ویرایش اطلاعات و تغییر حوزه امتحانی کند. 

بعد از کش و قوس‌های فراوان نهایتا بر اساس تصمیم وزارت بهداشت تاریخ برگزاری کنکورهای سراسری  از جمله دکتری مشخص شد و بر این اساس کنکور دکتری پنج شنبه این هفته ۹ مرداد ماه در ۱۴۳ حوزه امتحانی و در ۳۱ استان کشور با رعایت تمهیدات بهداشتی لازم برگزار می‌شود. 

فاطمه زرین آمیزی سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور از آغاز توزیع کارت ورود به جلسه کنکور دکتری از  دوشنبه ۶ مرداد ماه خبر داد و گفت: داوطلبان کنکور دکتری برای دریافت کارت ورود به جلسه از ۶ مرداد تا چهارشنبه  ۸ مرداد ماه یک روز مانده به برگزاری کنکور مهلت دارند به سایت سازمان سنجش مراجعه و نسبت به پرینت کارت ورود به جلسه اقدام کنند. 

 اعمال نشدن ویرایش حوزه های امتحانی

با انتشار کارت ورود به جلسه کنکور دکتری ناپیوسته سال ۱۳۹۹ برخی از داوطلبان خبر از اعمال نشدن ویرایش حوزه امتحانی داده‌اند. این داوطلبان اظهار کرده‌اند هنگام ویرایش کارت، پیامک تغییر حوزه نیز برایشان ارسال شده است.

حال با توجه به شرایط موجود و شیوع کرونا و البته نیمه تعطیل بودن دانشگاه‌ها و بسته بودن خوابگاه‌ها، در حالی که کمتر از سه روز تا کنکور دکتری باقی مانده، این داوطلبان سردرگم مانده‌اند که چگونه در جلسه کنکور شرکت کنند. 

داوطلبان به باجه های رفع نقص مراجعه کنند

فاطمه زرین آمیزی سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور در پاسخ به پدید آمدن این مشکل برای داوطلبان دکتری و اعمال نشدن تغییر حوزه و ویرایش اطلاعات در فرصت مجدد در نظر گرفته شده توسط خود سازمان سنجش در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی، گفت: اگر حوزه امتحانی تغییر کرده بود در کارت ورود به جلسه داوطلبان اعمال می‌شد.

زرین آمیزی در ادامه تاکید کرد: غیر ممکن است داوطلبی درخواست تغییر حوزه داده باشد، سازمان سنجش موافقت کرده باشد و هم اکنون در کارت ورود به جلسه اعمال نشده باشد.

سخنگوی سازمان سنجش گفت: کسانی که تقاضای تغییر حوزه دارند می توانند ۷ مرداد سه شنبه و ۸ مرداد چهارشنبه به باجه‌های رفع نقص در شهر محل آزمون مراجعه کنند. 

او در ادامه بیان کرد: متناسب با تعداد جابجایی‌ها تصمیم گرفته می‌شود که آیا جابجایی‌های جدید حوزه امکان پذیر خواهد بود یا خیر. 

زرین آمیزی در ادامه با بیان اینکه در طی همین دو روز نتیجه تغییر حوزه به داوطلبان اعلام می‌شود، افزود: هر گونه درخواست داوطلب برای تغییر حوزه که در گذشته به سازمان داده شده باشد هم اکنون در کارت‌های ورود به جلسه اعمال شده است مگر اینکه داوطلبی حالا بخواهد تقاضای تغییر حوزه بدهد.

او در پایان بیان کرد: این داوطلبان که هم اکنون درخواست تغییر حوزه دارند با توجه به اینکه فرآیند کنکور دکتری ناپیوسته سال ۱۳۹۹ آغاز شده باید به باجه‌های رفع نقص که آدرس آن‌ها در سایت سازمان سنجش قرار داده شده است مراجعه کنند و بسته به تعداد داوطلب درخواست آنها بررسی و نتیجه اعلام خواهد شد.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

108 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آرسام
مرداد ۸, ۱۳۹۹ ۱:۳۸ ب٫ظ

من خودم مخالف تعویق بودم والان کورنا گرفتم و حالم خوب نیست

زهرا
مرداد ۸, ۱۳۹۹ ۱۰:۰۱ ق٫ظ

کسی حوزش تغییر کرد؟

جامعه بی فکر
مرداد ۸, ۱۳۹۹ ۹:۰۵ ق٫ظ

توروخدا کنسل کنید با این شرایط نمیتونیم شرکت کنیم تمام زحماتمون به باد میره. مگه ما چه گناهی کردیم که اینجوری تصمیم میگیرین برامون. از قشر دکتری وزارت علوم بدبخت تر هم مگه هست. الان یه عده فکر میکنن فقط خودشون درس خوندن و دوس دارن آزمون بدن. متاسفم برای همچین کسایی. ناعدالتی تا چه حد؟ هیچ پزشک متخصص عفونی تایید نمیکنه سر جلسه بریم. وزیر بهداشت هم مخالف برگزاری کنکوره بعد چطوری ما خیالمون راحت باشه که کنکور شرکت کنیم؟ من شرکت نمیکنم ولی آه من گریبان گیر کسایی میشه که خودخواهانه تصمیم میگیرن

فیزیولوژی
مرداد ۸, ۱۳۹۹ ۰:۵۳ ق٫ظ

کمتر از ۴۸ ساعت به ازمون سال ۹۹

فلورا
مرداد ۸, ۱۳۹۹ ۰:۰۴ ق٫ظ

دوستان اگه از کل سوالات حدود ۵تا ۱۰ سوالو بین دوگزینه شک داشتیم یکی از گزینه هارو علامت بزنیم یانه؟

بهاره
مرداد ۷, ۱۳۹۹ ۱۱:۱۶ ب٫ظ

نمی دانم چرا برخی اینجا در این صفحه معترض هستند..
!!!! اگر از متقاضیان کسی دستش می رسد که کاری کند خب بگویید ..من یک عالم شکوه و شکایت دارم..

!!!!
مرداد ۷, ۱۳۹۹ ۹:۲۶ ب٫ظ

۲۳۵ نفر امروز فوت شدن ! وضعیت افتضاحه ! بابا کنسل کنین ایو کنکور کذایی رو !

مهرداد
مرداد ۷, ۱۳۹۹ ۵:۱۲ ب٫ظ

شبکه خبر: استان تهران برای نخستین بار در ماه های اخیر در وضعیت قرمز قرار گرفت.
آیا واقعاً شرکت کردن در آزمون از سلامتی ما و خانواده هامون مهم تره؟

سارا
مرداد ۷, ۱۳۹۹ ۴:۵۷ ب٫ظ

وزارت بهداشت: کنکورها را نمی‌توان به تعویق انداخت

قنبری، مشاور معاون آموزشی وزارت بهداشت: تلاش ها و اقداماتی که عده ای برای تعویق یا حذف کنکور سال ۹۹ و همچنین آزمون های دیگر انجام می دهند، به مراتب فشار و استرس زیادی را به خانواده‌ها و داوطلبان وارد می کند و تبعات این نوع فشارهای روانی برای داوطلبان آزمون های مختلف بخصوص آزمون سراسری بیشتر از تبعات نگرانی های ناشی از ابتلا به کرونا خواهد بود.

بنابراین باید بپذیریم آزمون‌ها نیز بخشی از زندگی در شرایط کرونایی کشور است هستند و نمی توان آنها را نادیده گرفت.

توجه به اینکه تصویری روشن از آینده شیوع کرونا ویروس در جامعه وجود ندارد بنابراین ما نمی‌توانیم برنامه‌ریزی در برای آینده آزمون های کشوری ارائه بدهیم به همین جهت مخالفان برگزاری آزمون ها از جمله کنکور به جای پاک کردن صورت مسئله برای تعویق این آزمون ها، سیستم آموزش کشور را برای ترم آینده با اخلال مواجه نکنند.

به هیچ عنوان امکان تعویق و یا حتی حذف آزمون های پیش رو را نداریم چرا که همانطور که عنوان شد وضعیت شیوع ویروس کرونا در کشور نامشخص است و ما نمی توانیم آموزش پزشکی را تعطیل کنیم/ایسنا

حامد
مرداد ۷, ۱۳۹۹ ۴:۳۹ ب٫ظ

امثال من باید دو ساعت زودتر از شهرشون حرکت کنن که برسن به مرکز استان، ۳ ساعت و نیم هم سر جلسه بشینن، یعنی ۵ ساعت و نیم با ماسک، تازه عینکی هم باشی تو این گرمای سالن ها واویلاس…
وقتی میگین پروتکل خودتون خنده تون نمیگیره؟ امروز باجه های رفع نقص رو دیدین که از صف گوشت و مرغ شلوغ تر بود؟
فکرکردین پس فردا موقع ورود و خروج ازدحام نیست؟ کناریتون با ماسک آویزون یا ماسک زیر چونه دم گوشتون سرفه نمیکنه و سیستم سرمایشی این سرفه هارو پخش نمیکنه؟
وقتی پس فردا همه این چیزها رو دیدید، یک هفته بعد از کرونایی شدن خودتون و خونواده تون تعجب نکنید.
من که نهایتا دو ساعت آزمونو بتونم با ماسک دوام بیارم، شمایی که ادعات میشه بشین یک ساعت با ماسک تست بزن ببینم چند مرده حلاجی.

امین
مرداد ۷, ۱۳۹۹ ۴:۰۰ ب٫ظ

من امروز برای تغییر حوزه آزمون به باجه رفع نقص مراجعه کردم . متاسفانه دیدم یکی دو نفر برای ثبت نام کنکور اومدن. تازه داشتن مدارک ارائه می دادند و فرم پر می کردند. متاسفانه این افرادی که اقدام به ثبت نام می کنند کسانی هستند که قانونا باید اسفند ۹۹ آزمون بدهند و جزو داوطلبان اسفند ۹۸ نیستند.

زهرا
مرداد ۷, ۱۳۹۹ ۵:۵۹ ب٫ظ
پاسخ به  امین

کسی اینجا هس ک حوزش تغیر داده باشه؟ ادرس حوزه امتحان در کارت ورود ب جلسه تغییر کرد آیا؟

امین
مرداد ۷, ۱۳۹۹ ۱۰:۴۱ ب٫ظ
پاسخ به  زهرا

حوزه من تا این ساعت از شب هنوز تغییری نکرده. امیدوارم تغییر کنه. در غیر اینصورت نمی تونم کنکور بدم.

زهرا
مرداد ۸, ۱۳۹۹ ۰:۲۸ ق٫ظ
پاسخ به  امین

منم حوزم تغییر نکرده و شرایطم دقیقا مثل شما هست اگه تغیر نکنه نمیتونم امتحان بدم، واقعاً دارین به کجا میریم..
چرا باید ویرایش ما اعمال نشه..
چرا باید خوابگاه دانشگاه نباشه..
هیچکی به فکر ما نیست..
کمتر از چند ساعت دیگه امتحان هست و حوزه من ک جنوب کشورم تهرانه
ای روزگار

دانشجو
مرداد ۷, ۱۳۹۹ ۲:۴۵ ب٫ظ

چه ثبتنامی؟؟؟
واسه کنکور دکتری ثبت‌نام میکنن؟؟

فاطمه
مرداد ۷, ۱۳۹۹ ۱:۴۰ ب٫ظ

ب چ حقی الان دارن ثبت نام میکنننن؟؟؟ خب معلومه شاید سوالا گیرشون اومده

سارا
مرداد ۷, ۱۳۹۹ ۲:۵۳ ب٫ظ
پاسخ به  فاطمه

شلوغش نکنین
اینا همه انداختن ولوله هس و بس
توکل کنین
این روزام میگذرههه

عسل
مرداد ۷, ۱۳۹۹ ۱:۳۹ ب٫ظ

دوستان میشه لینک محل های رفع نقص برام بفرستید برای تهران ممنونم

ادرس باجه های رفع نقص
مرداد ۷, ۱۳۹۹ ۳:۴۳ ب٫ظ
پاسخ به  عسل

حوزه خواهران:
دانشگاه خوارزمی پردیس تهران

تهران: خیابان انقلاب، دروازه دولت، خیابان خاقانی، ساختمان پردیس دانشگاه خوارزمی، طبقه همکف

Sh
مرداد ۷, ۱۳۹۹ ۱:۲۹ ب٫ظ

#نه_به_شایعات
#نه_به_شایعات_بی_اساس
#نه_به_تعویق_آزمون_دکتری
#نه_به_لغو_آزمون_دکتری
#شرکت_در_آزمون_دکتری_اختیاری_است

لطفا آرامش دیگران رو به خاطر بهانه ها و دلایل واهی برهم نزنید،انشاا.. آزمون در کمال آرامش و با رعایت پروتکل های بهداشتی که حتما مستلزم همراهی داوطلبین محترم هست و بستگی به میزان رعایت ما هم دارد برگزار خوهد شد،با انتشار شایعه سازی های بی اساس و تعویق کنکور به هیچ جا نخواهیم رسید چرا که این روش و مساله عده ای به نفع هیچ کس نخواهد بود.

سیم سیم
مرداد ۷, ۱۳۹۹ ۱:۳۶ ب٫ظ
پاسخ به  Sh

لطفا به جای نه گفتن ….چشمتونو رو واقعیت باز کنید

پاسوز
مرداد ۷, ۱۳۹۹ ۹:۳۰ ب٫ظ
پاسخ به  Sh

دوست عزیز این پروتکل ها اگه قرار بود تاثیر گذار باشه امار امروز مبتلایان و فوتی ها بعد سه هفته از اجباری شدن ماسک باید یه تغییر اندکی می کرد ، نه اینکه بیشتر بشه !!!! خودتون رو گول نزنین لطفا . ما رو دارن مجبور میکنن به خودکشی !

سیم سیم
مرداد ۷, ۱۳۹۹ ۱:۲۲ ب٫ظ

و در ادامه بگم که اینایی که دارن ثبت نام مجدد میکنن هم دوباره باید براشون سوال چاپ کنند.
به بهههههه
چه کنکوری امسال
یه تعداد که از ذوق زدگی اینکه یه عده درسخون از ترس کرونا نمیان امتحان بدن دارن بال در میارن
یه تعداد هم که سوالا دستشونه
این کنکور ارزونی خودتون!

Sn
مرداد ۷, ۱۳۹۹ ۲:۵۷ ب٫ظ
پاسخ به  سیم سیم

شایعه پراکنی نکنین

به نیمای ریاضی
مرداد ۷, ۱۳۹۹ ۱:۲۱ ب٫ظ

یعنی واقعا نمی تونم بعضی از دوستان رو درک کنم همونایی که مدعین موافق برگزاری آزمونن. برادر یا خواهر عزیز کمتر از ۳۶ ساعت دیگه امتحان برگزار میشه اگر واقعا طالب آزمونی چرا میای اینجا کامنت میذاری تعویق طلب تعویق طلب میکنی اگر هدفت برافروختن آتش تعویق نیست پس چیه…… انگار که شماها بیشتر از تعویق طلبا انتظار تعویق رو میکشید!!!!!

به نیمای ریاضی
مرداد ۷, ۱۳۹۹ ۱:۲۱ ب٫ظ

اسمم برا کامنت قبلی بود یادم رفت عوض کنم…

سیم سیم
مرداد ۷, ۱۳۹۹ ۱:۲۰ ب٫ظ

یه کمی فکر کافیه تا موضوع و متوجه بشید
برفرض مثال یکی که الان مشهده و کارتش اشتباهی صادره شده طبق ثبت نام اش تهرانه
الان دفترچه و پاسخنامه ای که براش چاپ شده توی مخزن حوزه تهرانه.
الحمدلله که همتون قبلا کنکور دادید میدونید هرکسی دفترچه سوال و پاسخنامه اش مختص خودشه.
حالا که میگن اوکی بیا برات حوزه اتو درست میکنیم. یعنی اینکه باید دوباره چاپ کنند از تهران بفرستند. یا چون وقت کمه بگن برید قرنطینه مخزن مشهد و باز کنید به تعداد اونایی که می‌خوان تو مشهد امتحان بدن چاپ کنید.
آیا بازهم میگید احتمال لو رفتن سوال ها نیست؟

مارال
مرداد ۷, ۱۳۹۹ ۱:۲۸ ب٫ظ
پاسخ به  سیم سیم

چند سال داره تغییر حوزه توی کنکور اعمال میشه، توی اون همه سالها سوالات لو رفته؟

William
مرداد ۷, ۱۳۹۹ ۱:۰۲ ب٫ظ

واقعاً از اینکه با “پدِ الکلى” و “سطل زباله ى درب دار” به تمام نگرانى هاى ما خاتمه دادن خوشحالم.
خدا خیرشون بده.

بهاره
مرداد ۸, ۱۳۹۹ ۹:۵۷ ق٫ظ
پاسخ به  William

آفرین ” لبخندم دادی یک روز مانده به کنکور

عاشق عدالت/متنفر از رانت
مرداد ۷, ۱۳۹۹ ۱۲:۵۸ ب٫ظ

لو رفتن سوالات کلید واژه جدید تعویق طلبان!!!!
خسته نشدید از این همه مهمل گویی
اون از اردبیهشت که شرایط به ثبات رسیده بود و امثال نعمت الله و تک چرخ زاده هوندا با تحریک کردن یک عده داوطلب ساده لوح کمپین زدند و داد و قال راه انداختن در حالی که مشخص بود بیشتر از اینکه نگران سلامتی باشند نگران نخوندن خودشون هستند و آزمون ۹ خرداد رو که شرایطش به مراتب از حالا بهتر بود به سمت لغو کشوندن.
این هم از وضعیت تیرماه که یه عده مثل بیژن و رجب دوباره جو رو شلوغ کردن و متاسفانه یک داوطلب باز فریب این افراد رو خوردند و الان هم با طرح مباحث انحرافی لغو کلی کنکور دکتری یا لو رفتن سوالات باز دارن جو رو خراب می کنند.
بسه دیگه دو روزه دیگه آزمونه که با بی تدبیری شماها افتاد تو این شرایط وحشتناک. اگه داد و قال شما نبود همون اسفند که شرایط ۹۵ درصد کشور به مراتب بهتر از الان بود کنکور رو داده بودیم و این همه جنگ اعصاب نداشتیم.

William
مرداد ۷, ۱۳۹۹ ۱:۱۷ ب٫ظ

داداش من تقریباً همه کامنتها رو میخونم اما تحلیل هاى هیچکس به اندازه شما سطحى نیست.

اسفند همه ى کشورهاى دنیا از ۴٠ تا ۶٠ روز قرنطینه بودن.
رو چه حسابى میگین شرایط کشور ٩۵٪‏ بهتر از الان بود؟!
الان ٨٠٪‏ مردم ماسک میزنن، مگه اسفند اصلاً کسى ماسک میزد؟!

بهتر بود دکترى زمانى برگزار بشه که نتایج این رعایت پروتکل ٨٠٪‏ نتیجه داده، اما ظاهراً موش آزمایشگاهى دم دست ندارن.

ساده لوح به کسى میگن که قدر سلامتى رو نمیدونه. اگر شما براى سلامتى تون هیچ ارزشى قائلى نیستین، نظر دیگران برخلاف نظر شماست.

پایلوت … ببخشید کنکور خوبى داشتى باشى!

مارال
مرداد ۷, ۱۳۹۹ ۱:۳۴ ب٫ظ
پاسخ به  William

چون اول شیوع بود و ازمایشات کرونا به این حد نرسیده بود. اوکی؟!
دارین میگین کشورهای دنیا. شما توی ایرانی، توی اسفند قرنطینه بود کشور؟! نه، توی صف رای دادن بودیم!
الان نه، از ۲۰ تیر به بعد رسید به ۸۰%
پروتکل جواب داد ولی بعضیا خراب کردن با سفر و عروسی گرفتنشون. الانم نتیجه نمیده و توی مهر نتیجه میده
موش ازمایشگاهی؟ همیشه اول دکتری کنکور میداد. لابد تا الان موش بودین و خبر نداشتین!
سلامتی ارزش قائلیم و کارهامون هم انجام میدیم. کار و سلامتی در کنار هم مهمن
نظر هر کسی محترمه
رو هوا نزنی بهتره. خوش بگذره

عاشق عدالت/متنفر از رانت
مرداد ۷, ۱۳۹۹ ۱:۵۴ ب٫ظ
پاسخ به  William

اولا کشور ما قرنطینه نبود توی اسفند و همه جا باز بود و فقط مدارس و دانشگا ها تعطیل شده بود توی دهه اول اسفند.ثانیا شاید نحوه برخورد و رعایت کردن ما با بیماری نسبت به اون موقع فرق کرده باشه ولی مساله اینجاست که توی اسفند ماه هنوز این بیماری به مرحله همه گیری در کل کشور نرسیده بود. الان یه سوال از شما و تمامی دوستان دارم واقعا آیا اون تاریخ های قبلی از نظر شدت بیماری بهتر از حالا نبود؟ الان واقعا توی اوج بیماری هستیم در اکثر استان ها.

د
مرداد ۷, ۱۳۹۹ ۱۲:۵۷ ب٫ظ

ای که دستت میرسد کاری بکن

ووو
مرداد ۷, ۱۳۹۹ ۱۲:۵۱ ب٫ظ

مخالف های تعویق
ببنید شدیم موش آزمایشگاهی
شدیم پایلوت
تقلب هم که گویا وجود داره در این کنکور
بس کنید

سارااا
مرداد ۷, ۱۳۹۹ ۱۲:۳۸ ب٫ظ

تعویقی ها الان که می بینن آزمون داره برگزار میشه حرف هایی میزنن که آدم شاخ درمیاره! مثل لو رفتن سوالات!! بابا انقدر خودتونو به در و دیوار کوبیدید بال و پر واستون نموند بسه دیگه….. تعویق تمام شد. کنار بیاین با واقعیت

من
مرداد ۷, ۱۳۹۹ ۱۲:۵۰ ب٫ظ
پاسخ به  سارااا

سارای عزیز لطفا اخبار رو پیگیری کن، گویا سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس هم در خصوص فشار مافیا صحبت کرده

معصومی راد
مرداد ۷, ۱۳۹۹ ۱۲:۵۳ ب٫ظ
پاسخ به  سارااا

اگه منظورت منم، من فقط شنیدم و البته اونو طبق شواهد تحلیل کردم. چون از اولم سازمان سنجش میکفته الا و بلا باید حداقل کنکور دکتری برگزار بشه چون بابتش هزینه کردیم و مدام تاکید رو قرنطینه بودن اساتید طراح سوال داشت و وقتی به طور غیرمعمول رو یه نکته تاکید زیادی بشه، نشونه ی خوبی نیس. حالا با این اوصاف شما خودتو اذیت نکن

فاطمه
مرداد ۷, ۱۳۹۹ ۱۲:۳۷ ب٫ظ

چطور وزارت بهداشت ازمون دستیاری و حذف میکنه ولط بچه های ما رو میفرسته قربانگاه؟؟؟

عاشق عدالت/متنفر از رانت
مرداد ۷, ۱۳۹۹ ۱۲:۴۶ ب٫ظ
پاسخ به  فاطمه

چون که این آزمون قبلا هم بدون کنکور بود و فقط پارسال بصورت کنکور و مصاحبه برگزار شد و الان هم فقط برگردونده به فرمت قبلی. همون وزارت بهداشت قراره آزمون دکتری تخصصی و ارشد و خیلی از آزمون های دیگه شو با قدرت تمام برگزار کنه چرا اینها رو نمی گید؟

من
مرداد ۷, ۱۳۹۹ ۱۲:۵۶ ب٫ظ

به کاربر عزیز با نام عاشق عدالت
عرضم به حضورتون که آزمون ارتقا رو هم حذف دارن میکنن و این که دکتری علوم پزشکی با تعداد داوطلبای یک دهم نسبت به دکتری وزارت علوم، قراره در سه روز برگزار بشه نه مثل ما توی یک روز
واقعا از ماست که بر ماست، هیچ جای دنیا برای دکتری کنکور نمیگیرن…

ووو
مرداد ۷, ۱۳۹۹ ۱۲:۳۱ ب٫ظ

این است طرح پایلوت!
پلمب سوالا باز کنیم

معصومی راد
مرداد ۷, ۱۳۹۹ ۱۲:۳۱ ب٫ظ

آره دوست عزیز، منم شنیدم و حتمال لو رفتن سوالات دکتری زیاده چون حتی خود سازمان سنجشم اصرار زیادش رو برگزاری کنکور دکتری هست تا کنکورهای ارشد و سراسری. جای تامل داره واقعا
امیدوارم هر چی خیره واسه هممون پیش بیاد چه تعویق طلب چه کرونا طلب

به زهرا ( ادرس باجه های رفع نقص )
مرداد ۷, ۱۳۹۹ ۱۲:۲۵ ب٫ظ

برید سایت سنجش قسمت دکترای تخصصی. لینک سوم رو که نوشته اطلاعیه سازمان سنجش، نحوه پرینت کارت و محل رفع نقص کارت رو باز کنید. پایین صفحه، با آبی نوشته جدول شماره ۲. آدرس باجه های رفع نقص به تفکیک حوزه ها قید شده.

زهرا
مرداد ۷, ۱۳۹۹ ۱۲:۵۳ ب٫ظ

مرسی دوست عزیز

...
مرداد ۷, ۱۳۹۹ ۱۲:۲۳ ب٫ظ

ستاد امروز جلسه داره

شبنم
مرداد ۷, ۱۳۹۹ ۱۲:۴۱ ب٫ظ
پاسخ به  ...

جدی؟؟کی گفت؟؟

...
مرداد ۷, ۱۳۹۹ ۱۲:۵۲ ب٫ظ
پاسخ به  شبنم

آره سه شنبه ها جلسه دارن منم توی اینستا دیدم که امروز هم جلسه هست
حالا مارو جز آمار حساب کنن حرفی از دکترا بزنن یا نه رو نمی دونم

ر
مرداد ۷, ۱۳۹۹ ۱۲:۴۵ ب٫ظ
پاسخ به  ...

وافعا؟

...
مرداد ۷, ۱۳۹۹ ۱:۰۰ ب٫ظ
پاسخ به  ر

مثل اینکه قرار تاریخ آزمون‌ها بررسیِ دوباره بشه

حانیه
مرداد ۷, ۱۳۹۹ ۱:۲۹ ب٫ظ
پاسخ به  ...

جلسه هم داشته باشند باور کنید کل نگرانیشون بابت ارشدا و کارشناسی هاست، ماها که موش آزمایشگاهی هستیم اصلا در دایره صحبت و جلسه نیستیم،
پایان نتیجه گیری جلسه امروز:
حالا بزارید ببینیم برا داوطلبای دکتری چه اتفاقی میوفته در جلسه بعدی تصمیم گیری میکنیم.

...
مرداد ۷, ۱۳۹۹ ۱:۴۸ ب٫ظ
پاسخ به  حانیه

آره موافقم

فارسینه
مرداد ۷, ۱۳۹۹ ۱۲:۱۹ ب٫ظ

این شایعه لو رفتن و خرید و فروش سوالات کنکور دکتری تاچه حد واقعیت داره؟ اینکه گفته میشه از بعد اسفند تا حالا سوالات خرید و فروش میشن؟! چقدر میتونه واقعیته داشته باشه، دوستان کسی میدونه؟؟؟!

...
مرداد ۷, ۱۳۹۹ ۱۲:۳۱ ب٫ظ
پاسخ به  فارسینه

شایعه ست
اعتنا نکنید
صداش بعد از برگزاری در میاد

فاطمه
مرداد ۷, ۱۳۹۹ ۱۲:۳۳ ب٫ظ
پاسخ به  فارسینه

احتمال زیاد حقیقت داره. اگه طرچ کنی تو گوگل میبینی ک سایت های مربوط ب لورفتن سوالات دکتری ۹۹ رو بستن

مینا
مرداد ۷, ۱۳۹۹ ۱۲:۱۹ ب٫ظ

من حتی ازبرگه تغییر حوزه ام پرینت گرفتم پیامک سازمان سنجش بعد ویرایش هنوز رو گوشیمه بعد شما میگید الکی بهانه میگیریم …..عجب دنیایی

Sh
مرداد ۷, ۱۳۹۹ ۱۲:۱۳ ب٫ظ

#نه_به_شایعات
#نه_به_شایه
#نه_به_لغو_آزمون_دکتری
#نه_به_تعویق_آزمون_دکتری
#برگزاری_آزمون
#آزمون_دکتری_اختیاری_است

من
مرداد ۷, ۱۳۹۹ ۱۲:۱۰ ب٫ظ

واقعا سوالات لو رفته؟ وای من سکته میکنم

مهشید
مرداد ۷, ۱۳۹۹ ۱۲:۰۹ ب٫ظ

معنی اینهمه اصرار سنجش رو ب ای برگزاری درک نمیکنم.
بخاطر جون ما نه بخاطر پرستارا رحم کنید و لعوش کنید

......
مرداد ۷, ۱۳۹۹ ۱۲:۰۷ ب٫ظ

والا من که اردیبهشت حوزمو از اصفهان به تهران تغییر دادم
الانم تو کارتم اعمال شده
اگه درست ویرایش می‌کردید اعمال میشد
بهانه نیارید

آخرین سنگربان
مرداد ۷, ۱۳۹۹ ۱۲:۳۲ ب٫ظ
پاسخ به  ......

عجیبه شما هم موافق آزمونی هم مخالف تعویق هم حوزه امتحانیت درست ویرایش شده!!!!!

......
مرداد ۷, ۱۳۹۹ ۱۲:۵۶ ب٫ظ

من از اول موافق آزمون بودم
کی گفته مخالف
هر روز ۸ ساعت ماسک رو صورتم با مترو میرم سرکار و بر میگردم
بعد یه عده چهار ساعت نمیتونن ماسک بزنن
جل الخالق

آخرین سنگربان
مرداد ۷, ۱۳۹۹ ۱:۲۹ ب٫ظ
پاسخ به  ......

من نوشتم: موافق آزمون، مخالف تعویق!

عمران
مرداد ۷, ۱۳۹۹ ۱۲:۳۳ ب٫ظ
پاسخ به  ......

ببین اکثر بچه ها ایم مشکل رو دارن
من تغییر حوزه رو اعمال کردم اردیبهشت ماه و حتی تو اطلاعاتم ک اخرش پرینت گرفتمم بود ولی دیروز دیدم رو کارتم باز خورده تهران. مشکل از سایت سنجش بود

فاطمه
مرداد ۷, ۱۳۹۹ ۱۲:۳۵ ب٫ظ
پاسخ به  ......

خانم محترم سنجش خودش قبول داره ک کم کاری کرده اونوقت شما چ میگی؟؟؟؟؟؟

وکلالت
مرداد ۷, ۱۳۹۹ ۱۲:۰۴ ب٫ظ

دوستان با این شلختگی در حوزه و امکان ثبت‌نام مجدد احتمال لو رفتن سوالات بسیااار زیاد شده. اگر داوطلب رشته گروهی هستید که درصد بالا نیازه برای دعوت به مصاحبه واقعا براتون آرزوی صبر دارم. نمی‌دونم فرداها در خصوص این آزمون چه ناگفته‌هایی بیان بشه.

پور سعدی
مرداد ۷, ۱۳۹۹ ۱۲:۱۱ ب٫ظ
پاسخ به  وکلالت

یعنی چی ثبت نام مجدد؟؟؟؟

وکلالت
مرداد ۷, ۱۳۹۹ ۱۲:۵۴ ب٫ظ
پاسخ به  پور سعدی

تشریف ببرید یکی از حوزه‌های رفع نقص را از دور نگاه کنید.دوستانی درحال ثبت نام هستند.تنها با پر‌کردن یک برگ اطلاعات و واریز هزینه و جریمه دیرکرد.به همین راحتی

سیم سیم
مرداد ۷, ۱۳۹۹ ۱:۰۹ ب٫ظ
پاسخ به  وکلالت

یعنی دارن ثبت نام مجدد میکنن؟

رضا سوسنگرد (داوطلب ارشد)
مرداد ۷, ۱۳۹۹ ۱۲:۰۴ ب٫ظ

#دو_روز تا استارت موج سوم کرونا … خودتان را برای شیوع گسترده کرونا و افزایش آمار فوتی ها آماده کنید .
#کنکور_را_حذف_کنید

فاطمه
مرداد ۷, ۱۳۹۹ ۱۲:۰۲ ب٫ظ

دکتر نمکی: منتظر پیک سنگلاخی کرونا هستیم. حتما هم باید باشید با برگزاری ازمون دکتری و….

هوشیار
مرداد ۷, ۱۳۹۹ ۲:۲۱ ب٫ظ
پاسخ به  فاطمه

دقت فرمایید: اثرات منفی کنکورها در اثرات مثبت عدم تجمعهای دیگر اندرکنش داشته و مخفی می ماند……….

استرسسسس
مرداد ۷, ۱۳۹۹ ۱۱:۵۴ ق٫ظ

افرادی که خواهان بازگشت هزینه ثبت نام در آزمون دکتری هستند با شماره ۰۲۱۶۱۳۳ داخلی ۳ تماس بگیرن درخواستشون ثبت کنن، پیگیری میشه

استرسسسس
مرداد ۷, ۱۳۹۹ ۱۱:۵۲ ق٫ظ

افرادی که کنکور دکتری دارند و حوزه امتحانی آنها تغییر نکرده با شماره ۰۲۱۶۱۳۳ داخلی ۳ تماس بگیرن درخواستشون ثبت کنن، پیگیری میشه

سیم سیم
مرداد ۷, ۱۳۹۹ ۱:۰۹ ب٫ظ
پاسخ به  استرسسسس

حتمااا پیگیری میکنن

علی
مرداد ۷, ۱۳۹۹ ۱۱:۵۰ ق٫ظ

یک تغییر حوزه نتونستن اعمال کنند بعد پروتکل پنج گانه میخوان اجرا کنند؟؟؟

رضا سوسنگرد (داوطلب ارشد)
مرداد ۷, ۱۳۹۹ ۱۲:۰۶ ب٫ظ
پاسخ به  علی

دیگه به این بدبختی ها عادت کردیم . امور عجیبی نیست فاصله گذاری هوشمند که یادتان نرفته؟!
#کنکور_را_حذف_کنید

#نه به کرونا
مرداد ۷, ۱۳۹۹ ۱۱:۴۹ ق٫ظ

من رفتم و حوزه م رو تغییر دادم ولی متاسفانه عده ای در حال ثبت نام بودن. با بهانه هایی مثل اینکه مادرم فوت کرده و …. . به نظرم اینا همونایی هستن که پا فشاری می کردن آزمون باید برگزار بشه. سوالات لو رفته دوستان. خودتون رو اذیت نکنین. حتی اگه بخوان برگه های ازمون ما رو از حوزه قبلی بفرستن به حوزه ی جدید، مجبورن یا دوباره کاغذ چاپ کنن یا اینکه پلمپ سوالات رو همین امشب باز کنن و برهی حوزه ها بفرستن. باز هم میگم این نا عادلانه ترین کنکور تاریخ ایران خواهد بود.

فاطمه
مرداد ۷, ۱۳۹۹ ۱۱:۵۵ ق٫ظ
پاسخ به  #نه به کرونا

ببخشید یعنی چی ک تازه دارن ثبت نام میکنن؟؟؟

#نه به کرونا
مرداد ۷, ۱۳۹۹ ۱۲:۵۵ ب٫ظ
پاسخ به  فاطمه

یعنی اینکه داشتن مبلغ رو واریز می کردن و همون جا ثبت نام می کردن. شاهدش هم حوزه های رفع نقص هست. برید خودتون ببینید و حتی به عنوان کسی که میخواد ثبت نام کنه بگید میخوام ثبت نام کنم

علی
مرداد ۷, ۱۳۹۹ ۱۱:۵۹ ق٫ظ
پاسخ به  #نه به کرونا

لو چی رفته من دانشگاه تهرانم، اگ لو میرفت اول دست‌ما بود

#نه به کرونا
مرداد ۷, ۱۳۹۹ ۱۲:۵۶ ب٫ظ
پاسخ به  علی

منم دانشکده علوم اجتماعی درس خوندم و خودم دانشگاه تهرانیم. به خاطر شرایط الان خوابگاه ندارم. اگر لو بره به من و شما نمیرسه…. واسه از ما بهترونه

سیم سیم
مرداد ۷, ۱۳۹۹ ۱:۱۱ ب٫ظ
پاسخ به  علی

واقعا چرا فکر کردی باید تو دست دانشجوهای دانشگاه تهران باشه؟

ویکتاریون
مرداد ۷, ۱۳۹۹ ۲:۵۷ ب٫ظ
پاسخ به  علی

از دانشگاه تهران خوشت نمیاد دیگه قرار نیست بهش تهمت بزنی:/

پور سعدی
مرداد ۷, ۱۳۹۹ ۱۱:۵۹ ق٫ظ
پاسخ به  #نه به کرونا

یعنی چی درحال ثبت نام بودن؟

#نه به کرونا
مرداد ۷, ۱۳۹۹ ۱۲:۵۷ ب٫ظ
پاسخ به  پور سعدی

یعنی پول واریز می کردن و ثبت نام می کردن و بهشون گفته میشد فردا برای دریافت کارت بهتون زنگ میزنیم.

زهرا
مرداد ۷, ۱۳۹۹ ۱۲:۰۶ ب٫ظ
پاسخ به  #نه به کرونا

ادرس باجه های رفع نقص شهرستان ها کجاس

#نه به کرونا
مرداد ۷, ۱۳۹۹ ۱۲:۵۸ ب٫ظ
پاسخ به  زهرا

من مشهد بودم و رفتم به دانشگاه فردوسی. البته قبلش با روابط عمومی سنجش تماس گرفتم. اونا گفتن برو فردوسی.

سیم سیم
مرداد ۷, ۱۳۹۹ ۱:۱۰ ب٫ظ
پاسخ به  #نه به کرونا

اره دیگه چون هر داوطلبی همیشه دفترچه سوالات و پاسخنامه اش تو یه پکه.

دکتری 99
مرداد ۷, ۱۳۹۹ ۱۱:۴۷ ق٫ظ

وزارت بهداشت آزمون ارتقا و دستیاری خودش رو داره حذف میکنه و سوابق تحصیلی رو جایگزین میکنه، اونوقت ما داوطلبای دکتری تخصصی وزارت علوم باید جونمون به خطر بیفته واسه خاطر سود مافیا و همچنین واسه خاطر یه سری افراد درس نخون که سابقه تحصیلی خوبی ندارن و فکر میکنن شاید سر کنکور یا معجزه بشه یا با تقلب بتونن قبول شن که باید بگم نه عزیزان، کسی که سابقه تحصیلی خوب و موجه نداشته باشه رو در مرحله مصاحبه رد میکنن.
پس چرا ما باید عذاب کنکور رو تحمل کنیم

جلال
مرداد ۷, ۱۳۹۹ ۱۱:۴۴ ق٫ظ

از کامنت های برخی از دوستان تعویق طلب میشه انگیزه واقعی اونا رو فهمید:
وقتی که خبر قطعی برگزاری کنکور اعلام شد یکی از تعویقی ها کامنت گذاشته بود که ـ ای مخالفان تعویق ان شالله برید سر جلسه و خودتون و خانوادتون کرونا بگیرید و بمیرید و نابود بشیدـ ولی از طرفی همین افراد استدلالشون اینه که با شرکت در کنکور( حتی اگه خودم هم شرکت نکنم) آمار میره بالا و فاجعه انسانی رخ میده!!!!!! والا ما دم خروس رو باور کنیم یا قسم روباه رو؟؟؟؟؟؟
یکی دیگه از دوستان کامنت گذاشته که: تهرانیا برن حضوری تجمع کنن تا کنکور لغو بشه!!!!!!! واقعا به به!!!! واقعا آفرین به این انگیزه انسان دوستانه: تجمع برای لغو تجمع!!!!!!

نتیجه: انگیزه این دوستان فقط و فقط انگیزه شخصی بود و این افراد بویی از انسان دوستی نبرده بودند.

71
مرداد ۷, ۱۳۹۹ ۱۱:۴۹ ق٫ظ
پاسخ به  جلال

باشه تو راس میگی

کیانمهر
مرداد ۷, ۱۳۹۹ ۱۲:۰۱ ب٫ظ
پاسخ به  71

کاربر ۷۱ خب بنده خدا حرف منطقی داره میزنه. اگر جواب دارید بهش بدهید

71
مرداد ۷, ۱۳۹۹ ۱۲:۳۹ ب٫ظ
پاسخ به  کیانمهر

وقت ندارم
بعدا صحبت می کنیم

فاطمه
مرداد ۷, ۱۳۹۹ ۱۱:۵۷ ق٫ظ
پاسخ به  جلال

ادم محترم تجمع پیشنهاد بچه های تهرونی بوده دوم اینکه شهرستانیا خدایی با چ تضمینی چن ساعتو تو اتوبوس روز قبلش بنشینن برن مرکز استان و بحث اسکان و….و بدون وسیله بودن …. چ میشه؟؟؟

Sh
مرداد ۷, ۱۳۹۹ ۱۲:۰۹ ب٫ظ
پاسخ به  جلال

کاملا حق با شماست اکثر مخالفان اغراض شخصی دارند متاسفانه،چرا که هرکس واقعا موافق برگزاری نیست و برای خودش و خانواده اش نگران هست،شرکت در آزمون که اجباری نیست،اختیاریه!! میتونه شرکت نکنه،چرا دنبال لغو و تضییع حق بقیه که رضایت ندارند هستند
اینها هم که نفرین میکنند در عمل ثابت میکنند شایستگی نشستن روی صندلی دوره دکتری رو ندارند وگرنه نفرین و بی احترامی به بقیه شایسته یک انسان تحصیل کرده و به اصطلاح فرهیخته نیست.

پریا
مرداد ۷, ۱۳۹۹ ۱۲:۲۹ ب٫ظ
پاسخ به  Sh

خانوم محترم کرونا مسیله شخصی نیست که..جهانییییی؟؟؟
شرکت نکن شد جواب؟؟؟.این همه ادم زحمت کشیدن خوندن شرکت نکنن.کسی که درس نخون واقعا میتونه با یکی دو ماه خوندن دکتری قبول بشه؟از اونورم مصاحبه رو پذیرفته بشه؟همه حق دارن تو یه شرایط مساوی که الان نیست کنکور بدن.کسی نمیگه من سرماخوردم پس تعویق بشه.جهانی.کا جهان درگیرشن.
وزارت که اینهمه از پر.تکول هاش مطمین بیاد تضمین بده کسی مبتلا نمیشه.
واقعاکه…

Reza
مرداد ۷, ۱۳۹۹ ۱۲:۱۴ ب٫ظ
پاسخ به  جلال

احسنت دقیقا همینه آقا جلال
جالبه هر چی الان بگیم دوباره یه بهونه جدید دارن ما رو خودخواه و غیره تلقی کنند و تضمین بدن خودت یا خانواده ات می میری یا اینکه مصاحبه رد میشی
والا دو تا مساله باید بگم تضمینی نداره کنکور ندادن جلوی ابتلامون رو بگیره آخه چند سال مقاومت و انکار واقعیت ک به زندگی عادی نمیشه برگشت آخرش چی!!! کم کم ۴ الی ۵ سال میخاین تو خونه بشینید و کرونا رو هیولاتر کنید
والا هیولا هست ولی با رعایت مسائل و تغذیه و عدم استرس میشه در مقابلش وایستاد
تازه کشور تحریمی چه انتظار واکسن و درمان قطعی دارید!!!
دوما کسی که واسه دکترا ثبت نام کرده به مصاحبه هم فکر کرده اینکه چند سال برنامه ریزی کرده قبلش که سی وی شو قوی کنه نه این که همین جور پا شده باشه بیاد بگه منم هستم عه آزمون دکتراست!!!
واقعا درک نمیکنم
بعدم طرز تفکر بعضیا خیلی بچه گانه ست باورم نمیشه بین ۲۵ تا ۳۰ ساله یا بالاتر باشیم!!!
و من الله توفیق

فاطمه
مرداد ۷, ۱۳۹۹ ۱۱:۴۲ ق٫ظ

میگه پاشید ثبل ازمون دوندگی کنید ایا بشه ایا نشه. این چ وضعشه؟ لطفا لغوش کنید بره

Sh
مرداد ۷, ۱۳۹۹ ۱۱:۵۱ ق٫ظ
پاسخ به  فاطمه

چرا لغوش کنن مگه بقیه آدم نیستند
اگر اداره مملکت رو بدن دست شماها که مردم رو بیچاره میکنید
دو ماه پیش امکان ویرایش محل آزمون رو باز گذاشتن عده ای بی توجه ان به بقیه چه ربطی داره!!!
واقعا متعجبم میخوان دانشجوی دکتری هم بشن

کیانمهر
مرداد ۷, ۱۳۹۹ ۱۲:۰۱ ب٫ظ
پاسخ به  فاطمه

این که میفرمایید لغوش کنید بره جمله بعدیش میتونه این باشه که من با پول و پارتی برم تو

زهرا
مرداد ۷, ۱۳۹۹ ۱۱:۳۸ ق٫ظ

ببخشید تکلیف بچه های شهرستانی چ میشه ک باید بیان مرکز استان؟ اینا ک از اول دیگه مشخص بوده یا براتون ارزشی نداشته؟؟؟ لطفا ازمون دکتری لغو بشه

#نه به کرونا
مرداد ۷, ۱۳۹۹ ۱۱:۵۱ ق٫ظ
پاسخ به  زهرا

فایده ای نداره. این ازمون سرشار از تقلب و دروغ و بی برنامه گی هست. بیماری و استرس ها و فشارهای قبل و بعد از آزمون رو هم که باید نادیده بگیریم. از صبح درگیر این داستان ویرایش حوزه بودم. نصف روزم تموم شد. نصف دیگه ش رو هم باید بخوابم چون هم سردردم هم تهوع و اضطراب دارم. حالم داره بهم میخوره از این سیستم داغون.

فاطمه قاسمی
مرداد ۷, ۱۳۹۹ ۱۱:۳۴ ق٫ظ

موش آزمایشگاهی بودیم دروغگو هم شدیم!!!!خانم زرین آمیزی اینجوری که میگه مگر اینکه داوطلبی هم اکنون بخواهد تغییر حوزه بدهد، یعنی همه تغیراتی که شماها قبلا درخواست دادید انجام شده و دارین دروغ میگید که ما بعضیش رو اعمال نکردیم!!!! توهین پشت توهین به خاطر یه آزمون که نمیدونم چرا انقدر برای سنجش اهمیت داره!!!!؟؟؟

محمد
مرداد ۷, ۱۳۹۹ ۱۱:۲۷ ق٫ظ

من درخواست جابجایی نداشتما
اما اگه واقعیت داشته باشه با اختلاف میشه گفت تا حالا این حد از شلختگی، بی برنامگی، عدم مسئولیت پذیری در ساختار کشور بی سابقه بوده.. خدا به داد مدیریت پروتوکل ها برسه

#نه به کرونا
مرداد ۷, ۱۳۹۹ ۱۱:۵۲ ق٫ظ
پاسخ به  محمد

واقعیت داره

خسته و سر خورده
مرداد ۷, ۱۳۹۹ ۱۱:۲۵ ق٫ظ

خدا وکیلی خسته نباشید. حالا دو روز به آزمون و در این شرایط، باید در به در باجه های شما بشیم. نا کارآمدی و روزمرگی بلای خانه مان سوز ما شده.