موسسه آموزشی نگاره
دوره نگاره

تمدید پذیرش دکتری بدون آزمون 99 دانشگاه شیراز

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

فراخوان پذیرش دانشجوی ممتاز در مقطع دکتری به صورت بدون آزمون در دانشگاه شیراز برای سال تحصیلی 1399-1400 تمدید شد.

به گزارش پی اچ دی تست، بنا بر اعلام این دانشگاه، به دلیل تقاضاهای فراوان متقاضیان و مشکلات موجود به علت شیوع بیماری کرونا ، درخواست پذیرش دانشجوی ممتاز در مقطع دکتری به مدت سه روز از تاریخ 99/6/16 تا 99/6/19 تمدید می شود. این تاریخ به هیچ عنوان قابل تمدید نمی باشد.

متقاضیانی که قبلا ثبت نام کرده و نقص پرونده داشته اند می توانند به آدرس الکترونیکی زیر، پیام ارسال نموده تا فرایند ثبت نام به آن ها جهت تکمیل مدارک بازگشت داده شود.

دانشجویان می توانند سوالات خود را به پست الکترونیک به آدرس grasch@shirazu.ac.ir ارسال نمایند و مشکل خود را با ذکر نام و نام خانوادگی، رشته مورد تقاضا و شماره تماس و قید متقاضی پذیرش ممتازین مقطع دکتری 99، مطرح نموده و  پاسخ خود را دریافت کنند.

بر اساس مصوبه شورای تحصیلات تکمیلی دانشگاه شیراز، دانشجویان موسسات آموزش عالی دولتی، دانشگاه پیام نور، آزاد اسلامی، فرهنگیان، غیردولتی- غیر انتفاعی، علمی- کاربردی و فنی-حرفه ای و پردیس های خودگردان و آموزش های الکترونیک سایر دانشگاه ها ( به استثنای دانشگاه شیراز) مجاز به شرکت در این فراخوان نیستند.

شرایط دکتری بدون آزمون 99 دانشگاه شیراز

داشتن همه شرایط بند های 1تا 4 الزامی است:

1- داشتن میانگین کل 16 در دوره کارشناسی

2- داشتن میانگین کل 17 در دوره کارشناسی ارشد بدون احتساب نمره پایان نامه

تبصره 1: معدل بندهای 1 و 2 برای دانشگاه های شیراز، تهران، صنعتی شریف، صنعتی امیرکبیر، تربیت مدرس، شهید بهشتی، علامه طباطبایی، علم و صنعت ایران، فردوسی مشهد، اصفهان، صنعتی اصفهان، تبریز، صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی با احتساب ضریب 1/05 محاسبه خواهد شد.

تبصره 2: دانشجویان کارشناسی ارشد که تا پایان شهریور ماه 99 فارغ التحصیل شوند و میانگین کل 17 در این دوره داشته باشند، در صورت داشتن سایر شرایط می توانند از تسهیلات این آیین نامه استفاده نمایند. این دانشجویان در نیم سال آخر به جز پایان نامه نباید درس دیگری داشته باشند. همچنین در صورت قبول شدن این دانشجویان چنانچه تا 99/6/31 فارغ التحصیل نشوند، قبولی آن ها لغو خواهد شد.

3- بیش از دو سال از تاریخ دانش آموختگی متقاضی نگذشته باشد.

4- کسب حداقل 7 امتیاز از ردیف 1 جدول شماره 1 آیین نامه دکتری بدون آزمون

تبصره 3: دانشجویان کارشناسی ارشد نیم سال چهارم (ورودی مهرماه 97) منحصرا دانشگاه های سطح 1 با احراز شرایط بند های 1 و 2 و تبصره های 1 و 2 از شرط مندرج در بند 4 معاف می باشند. این دانشجویان در نیم سال آخر به جز پایان نامه نباید درس دیگری داشته باشند.

تبصره 4: کسب حداقل نمره 50 از آزمون زبان MCHE یا معادل آن در سایر آزمون ها (مطابق با آیین نامه دوره دکتری مصوب وزارت). ارائه مدرک زبان معتبر زبان شرط لازم نیست؛ لذا در مصاحبه دارای امتیاز می باشد. لکن متقاضیانی که فاقد مدرک قابل قبول زبان می باشند پس از قبولی در دانشگاه باید تا قبل از آزمون جامع مدرک قابل قبول زبان را ارائه نمایند.

تبصره 5: دانشجویان سال ششم دکترای حرفه ای (عمومی) دامپزشکی در صورتی که تا پایان تابستان سال پنجم تمامی دروس خود را گذرانده باشند و تنها دروس کارورزی و پایان نامه آنان باقی مانده باشد، به شرط دارا بودن معدل بالای 17 (با رعایت مفاد تبصره 1 این فراخوان) می توانند در این فراخوان شرکت کنند.
تبصره 6: درمورد دانش آموختگان دکترای حرفه ای (عمومی) دامپزشکی، معدل بالای 17 (با رعایت مفاد تبصره 1 این فراخوان) بدون احتساب نمره های دروس کارورزی و پایان نامه ملاک عمل خواهد بود.
*************************************************************************
نکات مهم

1- نحوه محاسبه امتیازات برای پذیرش دانشجوی ممتاز در مقطع دکتری براساس جداول 1تا 3 زیر می باشد.

2- کسب حداقل 60 امتیاز از مجموع جداول 1تا 3برای قبولی همه داوطلبان الزامی است.

3- حداکثر ظرفیت پذیرش دانشجوی ممتاز 20درصد ظرفیت پذیرش دانشجوی دکتری از طریق کنکور سراسری در هر کد رشته-گرایش می باشد.

نحوه ثبت نام دکتری بدون کنکور دانشگاه شیراز

الف – ثبت نام به صورت اینترنتی است.

ب واریز مبلغ 1/000/000ریال (صد هزار تومان) به حساب اینترنتی مندرج در صفحه ثبت نام اینترنتی به عنوان هزینه ثبت نام.

توجه: این مبلغ به عنوان هزینه ثبت نام و بررسی مدارک بوده و غیر قابل استرداد می باشد. لذا خواهشمند است در صورت نداشتن شرایط لازم در بندهای 1تا 4 از ثبت نام خودداری فرمایید.

مدارک لازم برای ثبت نام دکتری بدون آزمون 99 دانشگاه شیراز

تمامی مدارک زیر، باید با فرمت JPG اسکن شده و در محل مربوط به پیوست ها، در فرایند ثبت نام اینترنتی بارگذاری شود.

1- یک قطعه عکس

2- کارت ملی

3- صفحه اول شناسنامه

4- مدرک کارشناسی (لیسانس)

5- مدرک کارشناسی ارشد (فوق لیسانس) برای فارغ التحصیلان

معرفی شدگانی که به دلایلی قادر به ارائه کپی مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد نمیباشند، لازم است کپی گواهی تأیید شده توسط دانشگاه یا مؤسسه آموزش عالی محل اخذ مدرک (کارشناسی ) را پیوست نمایند.

6- ریز نمرات دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد که در آن تعداد واحدهای گذرانده شده در هر نیم سال و معدل هر نیم سال و معدل کل به طور کامل و خوانا درج شده باشد.

7- صفحه اول پایان نامه کارشناسی ارشد که در آن عنوان پایان نامه، نام اعضای کمیته دفاع با امضای آن ها قید شده باشد و نام استاد راهنما و درجه پایان نامه در آن مشخص باشد. (برای فارغ التحصیلان)

ارائه اصل پایان نامه صحافی شده یا فایل PDFآن روی CDبه کمیته مصاحبه کننده الزامی است.

8- صفحه اول مقالات علمی پژوهشی مرتبط با پایان نامه طبق بند 3شرایط اختصاصی این فراخوان یا نامه پذیرش قطعی، صفحه اول مقاله باید از مجله باشد و در بالای آن نام داوطلب، نام استاد راهنما و نام مجله علمی پژوهشی مورد تایید کمیسیون نشریات علمی وزارت متبوع درج شده باشد.

9- گواهی ثبت اختراع مورد تایید سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران. (در صورت وجود)

10- برگزیدگی در جشنواره های علمی معتبر بین المللی خوارزمی، فارابی، رازی و ابن سینا. (در صورت وجود)

نکته مهم: بند 9 و 10می تواند جایگزین مقاله مرتبط با پایان نامه شود.

11- گواهی رتبه اول تا سوم در میان هم رشته هم ورودی در مقاطع تحصیلی کارشناسی و کارشناسی ارشد (در صورت احراز رتبه)

12- گواهی اعلام رتبه کارشناسی و کارشناسی ارشد مندرج بر روی سایت دانشگاه

13- مدرک قابل قبول زبان انگلیسی (در صورت وجود)

14- سایر سوابق آموزشی، پژوهشی و اجرایی

ثبت‌نام
باخبرم کن!

42 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
روشنک
اردیبهشت ۱۴, ۱۴۰۰ ۱۱:۳۷ ب٫ظ

دانشگاه شیراز گروه روانشناسی تربیتیش. یه استاد خانم داره که خیلی خشکه مذهبه، اصلا به سطح معلومات و دانش کاری نداره و کلاً احاطه ای هم به دانش نداره. فقط کسانی رو پذیرش می کنه که در خط فکری خودش باشن. بقیه اعضای گروه هم فقط نذاره گر هستن همین. به این گروه دل نبندین.

فاطمه فردوسی
دی ۱۸, ۱۳۹۹ ۳:۱۵ ب٫ظ

سلام وعرض ادب.بزرگوار به خداقسم اسمش دانشگاه آزاد هست وگرنه به ولله حتی یه بیست وپنج صدم هم به ما که ازدانشگاه ازاد فارغ التحصیل شدیم درمقطع فوق .کلا سیستم اموزشی اشتباه هست که همین روئوسای دانشگاه ها ووزیر علوم جناب آقای نمکی همه ی ما که من خودم را میگویم طالب یادگیری بیشتر هستم نه اینکه لفط دکتر بودن را یدک بکشم که دآن صورت میشوم عالم بی عمل که دربین اساتید و….بسیار زیاد است چطور با شنیدن این همه گلایه وبی عدالتی فکری برای حذف کنکور نمی فرمایید که مجبور شویم به خارج جهت ادامه تحصیل برویم وسبب خارج شدن ارز بسیاری از کشور میشود ومضحک تر این هست که دانشگاه پردیس بین المللی را با این هزینه گزاف برپا نموده اید که خارجی ها تشریف بیاورند دراین دانشگاه درحالیکه خودشون درکشور خودشون بدون اضطراب وکنکور ودور از محل زندگی اشان دربهترین دانشگاه ها به ادامه تحصیل مشغولند چه فرقی بین ایران وکشورهای دیگر هست که فرزندان با استعداد خودش از ایران با این همه مشکلات به کشورهای دیگر بروند که اتفاقا اکثر کسانی که می روند
هر چند اولش سخت است ولی به مرور خیلی هم راضی هستند استدعا میکنم جناب ده نمکی ودیگر مسیولین درفکر طرحی نو تا دیر نشده افسردگی وخودکشی بعضی از جوانان مشتاق را جهت پذیرش دانشجودرکشور خودمون باشید باور بفرمایید ثواب این کار وبرداشتن این استرس از مهمترین کارها بیشتر است .التماس تفکر

هدایت
شهریور ۱۸, ۱۳۹۹ ۸:۵۴ ب٫ظ

دانشگاه دولتی و دانشگاه آزاد، باهم بحث نکنید و همدیگرو اذیت نکنید، بخدا قسم این چیزا که شما میگید اصلا اهمیت نداره فقط باعث میشه از همه دیگه دل چرکین بشید.

مهم نیست دانشگاه ازاد باشید یا دولتی، مهم زحمتیه که میکشید
گاهی یکی فقط دانشگاه دولتی قبول میشه و برای بعدها که بتونه پژوهشی انجام بده تلاشی نمیکنی و افرادی هم هستن که دانشگاه ازاد هستن و کارهای پژوهشی خوبی انجام میدن

پس نسبیه

لطفا تو این شرایط سخت زندگی هوای همدیگرو داشته باشید بهم کمک کنید، نه همدیگرو غصه دار و جری کنید

امیدوارم همه دوستان چه دانشگاه آزاد و چه دانشگاه دولتی اول از هر چیز تنتون سلامت باشه، بعد به اهداف قشنگتون برسید که سربلندی پیش خانوادهاتون

علی
شهریور ۱۸, ۱۳۹۹ ۴:۳۱ ب٫ظ

این آقایونی که همش میان کامنت میزارن و پز مدرک شریف و تهران و امیرکبیر میدن.
آقا جون شما هیچ فرقی با بچه های دانشگاه آزاد ندارید فقط زیاد خوندید دولتی قبول شدید.
از لحاظ اشتغال هم بازم تفاوتی بین دانشگاه آزاد و سراسری و پیام نور تو آزمون استخدامی نیست.
تنها تفاوت اینه که شما خوندید تو کنکور دولتی قبول بشید پول ندید. ما تو آزاد عوضش شهریه می‌دیم.
تو جامعه هم که مهندس دانشگاه دولتی و آزاد براشون فرقی نداره فقط اگه مهارت داشته باشی تو بخش خصوصی کار پیدا می‌کنی.
الکی نیست که کنکور تجربی این همه شرکت کننده داره برای اینکه تو دانشگاه بچه های پزشکی و … مهارت یاد میگیرن و بعد فارغ التحصیلی مشغول کار میشن مثل مهندسی ها نیست که درس های تئوری بخونن که تو جامعه هیچ کاربردی نداره.
تو ارشد و دکتری هم که دانشگاه های آزاد تهران خیلی هم سختگیر هستن.
همش نیاید لیسانس رو با تحصیلات تکمیلی مقایسه کنید.
در ضمن خود من معدلم تو دبیرستان بالای ۱۹ بود ولی از کنکور متنفر بودم.

محمد
شهریور ۱۸, ۱۳۹۹ ۴:۵۰ ب٫ظ
پاسخ به  علی

چه ربطی به معدل دوران دبیرستان داره کنکور شما.
بله کسی که واسه کنکور تلاش نکرده باشه بایستی پول بده برا دانشگاه آزاد.شماها معدلاتونو با دانشگاهای دولتی یکی نکنین خواهشا.همین دانشگاه آزاد بازار کار دانشجوهای قوی رو خراب کرده.معلومه که تو دانشگاه آزاد استادا عین هلو نمره میدن به دانشجو.بنابراین دانشجوی امیرکبیر با معدل ۱۷ شرافت داره به دانشجوی آزاد با معدل ۱۸.۵۰. پس همون دانشجوی امیرکبیر اگر پزم بده باز جا داره ولی ادعای شما کاملا بیجاست.

یگانه
شهریور ۱۸, ۱۳۹۹ ۸:۱۹ ب٫ظ
پاسخ به  علی

بالاخره باید یه فرقی باشه بین کسی که یک سال از عمرشو میزاره برای یک روز با کسی که بدون هیچ زحمتی فقط تصمیم به ادامه تحصیل می گیره اگه دولتی با آزاد فرقی نداشت این همه رقابت سرش نبود و دانشگاه دولتی هم بجای تراز علمی پول میگرفت راه میداد، البته متاسفانه الان خیلیا بدون زحمت وارد دولتی هم میشن

ترنم
شهریور ۱۸, ۱۳۹۹ ۳:۰۲ ب٫ظ

دانشگاه ها همه عشقی کار میکنن. هر چی دلشون بخواد. من ارشد دانشگاه تهرانم با ۱۳ مقاله علمی پژوهشی. الان خبردار شدم یکی از دانشگاهای که من متقاضی استعدادش بودم گفته فقط مقالات مستخرج از پایان نامه امتیاز داره. اگر ۲۰ مقاله دیگه هم داشته باشی بهشون امتیاز تعلق نمیگیره. تا حالا چنین چیزی شنیده بودید؟ تازه همون حد نصاب بقیه دانشگاه ها رو هم داره که باید حداقل ۶۰ امتیاز فرد بگیره

ویکتاریون
شهریور ۱۸, ۱۳۹۹ ۳:۵۶ ب٫ظ
پاسخ به  ترنم

آره من شنیده بودم. به نظرم تربیت مدرس سال های پیش اینجوری بود. نمی دونم حالا مورد شما اون بوده یا نه. چون پایان نامه تنها کاریه که می تونن مطمئن باشن خود داوطلب نقش اصلی رو به عهده داشته. وگرنه بچه ها از آزمایشگاه بغلی ماده هم قرض می گیرن اسم اون دوستشون که ماده قرض داده رو می زنن توی مقاله. یا میخوان نشریه ای که فلان استاد توی هیئت تحریره ش هست بفرستن، اسم بچه ی اون استاد رو هم می نویسن. این کار رو می کنن که جلوی این قبیل رزومه پر کردن ها رو بگیرن. حالا عادلانه یا منطقی بودنش خب محل تردیده چون اونا به هر حال نویسنده اول نمیشن.

یاس
شهریور ۱۸, ۱۳۹۹ ۵:۳۸ ب٫ظ
پاسخ به  ویکتاریون

وا مگه از پایان نامه چند تا مقاله میشه استخراج کرد؟ من خودم دو تا فقط! بعد کدوم دانشگاه؟ و اینکه از کی شنیدین؟؟ چون معمولا توی ایین نامه ها همچین چیزی نیست که

Graphic
شهریور ۱۸, ۱۳۹۹ ۷:۴۹ ب٫ظ
پاسخ به  یاس

آره تربیت مدرس که اینجوریه و به نظرم شرط خوبی هم هست..
یه سوال ببخشید شما که داوطلب استعداد درخشانی یعنی نهایت ۲سال فارغ التحصیل شدی دیگه
چطوری تو این تایم ۱۳ تااا مقاله علمی پژوهشی دادین؟!
مگه میشه اصلا همچین چیزی؟! سالی چندتا مقاله نوشتید؟؟
هر مجله حدودا بین ۶ ماه تا حتی یک سال طول می کشه جواب بدن!

Graphic
شهریور ۱۸, ۱۳۹۹ ۸:۱۶ ب٫ظ
پاسخ به  Graphic

البته اینکه امتیاز نمی گیره رو نمی دونستم ولی می دونستم مقاله از پایان نامه حتما باید داشته باشیم یعنی شرط ثبت نامش اینه

ترنم
شهریور ۱۸, ۱۳۹۹ ۱۰:۴۱ ب٫ظ
پاسخ به  Graphic

اره این شرط رو باید حتما داشته باشه ولی بقیه مقالات هم امتیاز دارن ولی اینا بقیه رو گفتن اصلن قبول نداریم و فقط مقاله پایان نامه

ترنم
شهریور ۱۸, ۱۳۹۹ ۸:۱۷ ب٫ظ
پاسخ به  Graphic

من شهریور پارسال فارغ التحصیل شدم. بعضی ها رو دوران دانشجوی نوشتم و بعضی بعد فارغی. ولا اینقدر با مجلات در تماس بودم و پیگیری کردم که مقالاتم چاپ و پذیرش بشه همه کارشناساشون دیگه میشناختنم. سخته ولی میشه.

Graphic
شهریور ۱۸, ۱۳۹۹ ۱۰:۵۶ ب٫ظ
پاسخ به  ترنم

چه جالب!
موفق باشید

ترنم
شهریور ۱۹, ۱۳۹۹ ۱:۵۴ ق٫ظ
پاسخ به  Graphic

ممنون. شمام موفق باشید

ترنم
شهریور ۱۸, ۱۳۹۹ ۸:۱۵ ب٫ظ
پاسخ به  یاس

ولا دانشگاه رو گفتن نگم. ولی منبع موثق هستش. یکی از اساتید همون گروه به یکی از استادهام گفته بود. تاکید هم کرده بود که این شیوه امتیاز دهی رو به کسی نگید

یاس
شهریور ۱۸, ۱۳۹۹ ۱۰:۴۵ ب٫ظ
پاسخ به  ترنم

عجب! ولی یه چیزی مقالات هم سقف امتیاز دارن فک میکنم

ترنم
شهریور ۱۹, ۱۳۹۹ ۱:۵۴ ق٫ظ
پاسخ به  یاس

کلا سوابق پژوهشی ۴۰ امتیاز داره که باین حساب بخشی زیادیش حذف میشه

Anonymous
شهریور ۱۸, ۱۳۹۹ ۲:۴۰ ب٫ظ

واقعا چه بحث جالبی شما دقیقا سر مدرک ازاد یا دولتی بحث میکنید یا معدل هنوز اندرخم یه کوچه اید شما الان بچه نیستید چیزی که مهمه اشتغاله در حال حاضر ببینم چند درصد شما که هی دانشگاه هاتون توی سر هم می کوبید ویا با معدل ۲۰ بودید در حال حاضر سر کار درست و حسابی هستید بس کنید دیگه این بچه بازیای مسخره تونو، از هر دانشگاه و با هر مدرکی که هستید مهم اینه که فعلا همه بیکارید پس بهم فخر نفروشید ،دکترهای سرزمین ما ایران

...
شهریور ۱۸, ۱۳۹۹ ۲:۵۲ ب٫ظ
پاسخ به  Anonymous

این پست را من گذاشتم نمیدونم چرا اسم دیگری بالای متن امده است به اشتباهی

ارامش
شهریور ۱۸, ۱۳۹۹ ۲:۵۹ ب٫ظ
پاسخ به  Anonymous

حرف شمام اصلا منطقی نیس! چرا وضع مملکت ما الان اینجوره چون کسایی که بار علمی کمی دارن با پارتی سرکارن و چرا فرار مغزها انقد زیاده این تصور که هر کسی با هر مدرک و معدل و سطح علمی کار داشته باشه کافیه و موفقه نتیجه اش شده این اوضاع مملکت! بعدشم کسی به کسی فخر نفروخت بحث معدل و مدرک بود صرفا نه فخر فروشی! شما صرفا داری برای سرکار رفتن درس میخونی؟ نه افزایش اطلاعات و علاقه شخصی؟! پس داری راه غلطیو پیش میگیری حداقل تو ایران این راه غلطه!

محمد
شهریور ۱۸, ۱۳۹۹ ۳:۰۶ ب٫ظ
پاسخ به  ارامش

منم با حرفای آرامش موافقم
تو مملکتی که هیچ تفاوتی قائل نیستن بین افرادی که فارغ التحصیل از دانشگاهای رتبه برتر کشور هست و دانشگاهای آزاد و پیام نور افراد نخبه برای ادامه ی تحصیل و برای بهتر شدن آینده کارشون اپلای میکنن…نمیگم افرادی که دانشگاهای آزاد میخونن سطح علمی بالایی ندارن همشون ولی بصورت کلی افراد فارغ التحصیل از دانشگاهای رتبه یک پرتلاش تر و با پشتکارترن.اگر نبودن پرتلاش تر نبودن تو دانشگاهای برتر قبول نمیشدن که.

محمد
شهریور ۱۸, ۱۳۹۹ ۳:۰۷ ب٫ظ
پاسخ به  محمد

منم با حرفای آرامش موافقم
تو مملکتی که هیچ تفاوتی قائل نیستن بین افرادی که فارغ التحصیل از دانشگاهای رتبه برتر کشور هست و دانشگاهای آزاد و پیام نور، افراد نخبه برای ادامه ی تحصیل و برای بهتر شدن آینده کارشون اپلای میکنن…نمیگم افرادی که دانشگاهای آزاد میخونن سطح علمی بالایی ندارن همشون ولی بصورت کلی افراد فارغ التحصیل از دانشگاهای رتبه یک پرتلاش تر و با پشتکارترن.اگر پرتلاش تر نبودن تو دانشگاهای برتر قبول نمیشدن که.

ویکتاریون
شهریور ۱۸, ۱۳۹۹ ۴:۰۵ ب٫ظ
پاسخ به  Anonymous

بحث اصلا سر مدرک نیستش که. سر حداقل معدل اعلامی دولتی و آزاد برای تقاضای پذیرش بدون آزمونه. کسی مدرک نزد توی سر کسی که شما ناراحت شدی. بعد هم از کجا می دونی اینا بی کارن حالا؟ هرکسی ممکنه مقطعی بی کار باشه یا توی ساعت استراحتش کامنت بذاره. من الان تقریبا بیکارم ولی با ارشدم بیکار نبودم. و اتفاقا مدرکم برای کار پیدا کردن به دردخورد. این که هر کدوم از ما کم یا زیاد بازنده ایم چون جای جالبی متولد نشدیم و به هر دلیلی تا الان ازش نرفتیم؛ مسئله ی دیگه ایه.

طیب
شهریور ۱۸, ۱۳۹۹ ۱:۵۶ ب٫ظ

شما چرا ددارین دعوا میکنین سر معدل ازاد یا دولتی

اصلا فارغ التحصیلان آزاد شامل این اطلاعیه اصلا نیستن
این خودش مخلص کلام هست

اینجانب داوطلب دکتری 99
شهریور ۱۸, ۱۳۹۹ ۱:۴۴ ب٫ظ

دوستان سر معدل با هم بحث نکنید، همه دانشگاه ها رو نمیدونم ولی دانشگاه شهید بهشتی به فرض میگه معدل بالای ۱۷ بت نام کنه، بعد با معیارهایی که نمیدونم چی هستن همترازی و معدل موثر رو محاسبه میکنن،این رو چند سال پیش از یکی از مسئولان آموزش دانشگاه شهید بهشتی شنیدم
خودمم فکر میکنم سطح دانشگاه ها رو برای معدل لحاظ میکنند چیزی مثل معدل موثر ارشد که وقتی دانشگاه سطح یک خونده بودی،معدلت حدود یک تا یک و نیم نمره بالاتر درنظر گرفته میشد
اصلا بحث و دعوا نداره دوستان،همه زحمت کشیدید و درس خوندید

مهدی
شهریور ۱۸, ۱۳۹۹ ۱۰:۱۲ ق٫ظ

جالبه حداقل معدل کل کارشناسی ارشد برای دانشگاه ازاد۱۸.۳۰ هست ولی دولتی حداقل ۱۷ ؟؟؟؟؟

ارامش
شهریور ۱۸, ۱۳۹۹ ۱۰:۵۵ ق٫ظ
پاسخ به  مهدی

چیش جالبه؟! مسلما هر دانشگاهی به تناسب سطح سختگیریش معدل موثرش متفاوت خواهد بود حتی تو کنکور ارشد سازمان سنجش برای دانشگاه های تاپ ضریب معدل بالاتر از یک گذاشته بود تا معدلشون بیاد بالا! یه سوال از نظر شما معدل ۱۸ دانشگاه ازاد با معدل ۱۸ شریف یکیه؟!

دانش
شهریور ۱۸, ۱۳۹۹ ۱۱:۳۹ ق٫ظ
پاسخ به  ارامش

این طور قیاسی خیلی اشتباه هست.
بستگی به دانشجو و شرایط داره.

خیلی از دانشجویان دانشگاه های برتر بودند و هستند که نمراتشون برای خودشون نبوده.
من خودم دانشگاه آزاد درس خوندم و به جرات میگم که خیلی سختگیرانه تر بودند تا دانشگاه های دولتی.

تا نباشی در موقعیت نمیدونی چی میگم.

درسته که دانشگاه آزاد پول میگیره، اما در مقاطع ارشد و دکتری و حتی بعضی از رشته های کارشناسی در مراکز استانی برتر واقعا کم ندارند از دانشگاه های دولتی.

خارج کشور بهترین دانشگاهاشون پولی هستند. مثل ام ای تی، آکسفورد وووووو .

Mehran
شهریور ۱۸, ۱۳۹۹ ۱۲:۰۰ ب٫ظ
پاسخ به  دانش

این دیگه از اون حرفاس. معلومه که اعتبار نمرات دانشگاه های دولتی به مراتب بالا تر از آزاده.

منصف
شهریور ۱۸, ۱۳۹۹ ۳:۴۶ ب٫ظ
پاسخ به  دانش

سلام .در رابطه با تفاوت دانشگاه دولتی و آزاد باید بگم من خودم تمام مقاطع تحصیلاتم در دانشگاههای دولتی یاسوج،شیراز و رازی بودم .تفاوت خیلی زیاده.۱۰سال سابقه تدریس در دانشگاههای دولتی،ازاد،پیام نور،غیر انتفاعی و علمی کاربردی را دارم.خواهشا چیزی که تجربه ندارید رو قضاوت ناعادلانه نکنید.دانشگاه آزاد از سطح آموزشی و محتوایی خیلی پایین تر از کل دانشگاههای دولتی است.ما با همکاران مدرس دانشگاه دولتی و آزاد هم ارتباط تنگاتنگ داریم.متاسفانه سطح دانشگاه آزاد پایین است و یک واقعیت قابل قبول می باشد

علی
شهریور ۱۸, ۱۳۹۹ ۱۲:۱۶ ب٫ظ
پاسخ به  ارامش

شما بیا ارشد مهندسی کامپیوتر بگیر از دانشگاه تهران مرکز. اگه تونستی معدل بالای ۱۸.۳۰ شو. از تخریب دانشگاه آزاد دست بردارید. دانشگاه آزاد درسته پول میگیره ولی به هیج وجه به کسی تو مقطع ارشد و دکتری نمره مفت نمیده.

ارامش
شهریور ۱۸, ۱۳۹۹ ۱۲:۴۲ ب٫ظ
پاسخ به  علی

شمام بیا برو شریف و امیرکبیر فقط مشروط نشین کافیه!!!! شمام از قیاس دانشگاه دولتی با ازاد دست بردارید عجیبه که وقتی قیاس نابجا میکنید و جوابش میگیرد شاکی میشید وقتی ما اومدیم گفتیم ازاد بده و باید معدلشون کمتر تاثیر داده شه اونوقت شاکی شین به قضاوت نابجای ما! والا من هم برادر هم خواهرم استاد دانشگاه ازاد هستن لابد یه چیزایی دیدم از سطح دانشجوها و نمراتشون که اینجور میگم! و صد البته همیشه استثنا بوده و هس و به همه تعمیم نمیدم برعکس شما که به همه تعمیم میدی حرفتو

یگانه
شهریور ۱۸, ۱۳۹۹ ۲:۰۶ ب٫ظ
پاسخ به  علی

اصلا بحثی سر این موضوع نیس آره دانشگاه آزاد هم سطح دولتیه شرایط و مصلحت این دانشگاه اینه و رو حساب و آمارها این شرایطو گذاشتن بعدم اگه دانشگاه آزاد واقعا انقد خوبه سطحش خوب کسی که ارشدشو اونجا بوده دکتری هم همونجا بخونه دیگه

ویکتاریون
شهریور ۱۸, ۱۳۹۹ ۱۲:۱۰ ب٫ظ
پاسخ به  مهدی

بدون مطالعه آماری نمیشه گفت ولی من هرچی دور و بر خودم دیدم دانشگاه آزاد نمره و معدل ها رو دست بالاتر میده. توی رشته ی خودم پایان نامه ی ۲۰ و معدل های ۱۹ و بالاتر از دانشگاه آزاد زیاد دیدم در صورتی که دولتی ها نمره ی پایان نامه ی بالای ۱۹.۵ اصلا نمیدن و استعداد هامعدلشون بالای ۱۸.۷۵،۱۸.۸۰ نیست.( تاکید می کنم رشته ی من). یا همین دانشگاه شیراز توی لیسانس با نمره ی ۱۶ قشنگ می تونستی سرت رو بالا بگیری که جزو ده درصد اول توی اون درس شدم. بعد دوست من توی آزاد برای اینکه همون درس ها رو ۱۹.۵ گرفته گریه می کرد چون اکثریت ۱۹.۷۵ بودن. حرف من فقط یه ادعا حساب میشه ولی اینا قاعدتا به اون مطالعات آماری دسترسی دارن و بر اساس اون کف معدل تعریف کردن.

ارامش
شهریور ۱۸, ۱۳۹۹ ۱۲:۴۳ ب٫ظ
پاسخ به  ویکتاریون

دقیقا همینطوره آخه الکی که ضریب معدل نمیذارن!

Mehran
شهریور ۱۸, ۱۳۹۹ ۱۲:۵۷ ب٫ظ
پاسخ به  ویکتاریون

گرفتن معدل ۱۶ تو دانشگاه شیراز کار هر کسی نیست. دانشکده های مهندسی شیراز رو حداقل من دیدم چطوریه.

محمد
شهریور ۱۸, ۱۳۹۹ ۱:۴۱ ب٫ظ
پاسخ به  مهدی

دوست عزیز همین که کسانی که ارشد دانشگاه آزاد بودن رو جزو استعداد درخشان قرار دادن خودش خیلیه.خیلی از دانشگاها این گزینه رو ندارن.راجب اختلاف معدل هم جای شک نیستش که دانشگاهای سراسری سطح یک از دانشگاه آزاد خیلی سختگیرتر هستن.

eHsA
شهریور ۱۸, ۱۳۹۹ ۱:۴۸ ب٫ظ
پاسخ به  محمد

کاش اطلاعیه رو میخوندید و بعد کامنت میذاشتید
فارغ التحصیلان آزاد و دیگر دانشگاه های غیر دولتی به غیر از خود پردیس شیراز مجاز به شرکت نیستند

eHsA
شهریور ۱۸, ۱۳۹۹ ۱:۵۲ ب٫ظ
پاسخ به  مهدی

متاسفانه کسی دقت نکرد به صحبت شما /فقط تمایل به جبهه گیری !
حضرات ایشون صحبت شون این بود در پذیرش استعداد دانشگاه آزاد کف معدل رو ۱۸:۳۰ گذاشته که البته برای همه رشته ها نیست اما دانشگاه های دولتی منعطف عمل کردند و روی ۱۷ مانور دادند !

پاسخ دهندگان گرامی،
این و ربطی به مقایسه هایی داشت که شما گفتید ؟
کسی منکر سطح مختلف دانشگاه ها نبوده و نیست /
بهتر هست قبل عصبی شدن و جبهه گیری کمی فکر کنیم

موفق باشید

ارامش
شهریور ۱۸, ۱۳۹۹ ۲:۲۸ ب٫ظ
پاسخ به  eHsA

حق با شماست من از جانب خودم عذر میخوام البته تو کامنت اول من جبهه گیری نبود بعد اینکه دوستان دانشگاه آزادی شروع به قیاس و اثبات سخت گیری کردن بحث بالا گرفت! همین که دانشگاه آزاد سقف معدلش بالاتر از دانشگاه دولتی گذاشته خودش نمایانگر نمرات این دانشگاه و پاسخگوی سوال دوستان هس!

ویکتاریون
شهریور ۱۸, ۱۳۹۹ ۳:۴۶ ب٫ظ
پاسخ به  eHsA

جواب من ربط داشت. متوجه صحبتش بودم که داره کف معدل هر دانشگاه رو مقایسه می کنه. مسئله همینه که دانشگاه آزاد اگر بخواد کف معدل رو ۱۷ قرار بده یعنی تقریبا همه ی دانشجوهاش می تونن درخواست پذیرش با استعداد بدن. پس بالاتر می گیره تا یه تمایزی ایجاد بشه.
اصلا کسی اولش نگفت آزاد سطحش پایینه. گفتیم نمره هاش دست بالاس.