موسسه آموزشی نگاره
دوره نگاره

اعتراض داوطلبان به حدنصاب مصاحبه دکتری ۹۹

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

برخی از داوطلبان دکتری ۹۹ به حدنصاب اعلام شده برای دعوت کردن به مصاحبه اعتراض کرده و یادآور شده‌اند دانشگاه‌ها مسئولیت تعیین حدنصاب را نمی پذیرند و آن را در اختیار سازمان سنجش می دانند.

به گزارش خبرنگار مهر، آزمون ورودی دوره دکتری «Ph.D» (نیمه‌متمرکز) سال ۱۳۹۹ دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی کشور پس از چند بار تعویق صبح پنجشنبه ۹ مردادماه ۹۹ در ۷ گروه آموزشی و ۲۴۵ کدرشته امتحانی در ۱۴۳ حوزه امتحانی در ۶۰ شهرستان مختلف کشور برگزار شد.

در این دوره از آزمون ورودی مقطع دکتری «Ph.D» (نیمه‌متمرکز) سال ۹۹ تعداد ۱۷۹ هزار و ۷۰۴ داوطلب ثبت نام کرده بودند که ۷۰ درصد در جلسه آزمون حاضر بودند و ۳۰ درصد در این آزمون شرکت نکردند.

نتایج اولیه به همراه کارنامه داوطلبان اول شهریورماه اعلام شد و تعداد ۱۱۶ هزار و ۴۰ نفر بود مجاز به انتخاب رشته شدند و در نهایت از میان مجازین به انتخاب رشته آزمون دکتری تعداد ۸۷ هزار و ۴۴۵ نفر نسبت به تکمیل فرم انتخاب رشته خود اقدام کردند.

اسامی معرفی‌شدگان چند برابر ظرفیت برای شرکت در مرحله بررسی سوابق آموزشی، پژوهشی و فناوری، مصاحبه علمی و سنجش عملی آزمون دکتری تخصصی سال ۹۹ نیز ۲۰ شهریورماه اعلام شد و از ۸۷ هزار و ۴۴۵ نفر انتخاب رشته کننده تعداد ۴۱ هزار و ۳۶۲ نفر برای فرآیند مصاحبه به دانشگاه‌ها معرفی شده‌اند.

ظرفیت پذیرش مقطع دکتری «Ph.D» نیمه متمرکز سال ۱۳۹۹ ۱۳ هزار و ۹۸۱ نفر است.

اعتراض به حد نصاب و کاهش ظرفیت

از زمان اعلام معرفی شدگان چند برابر ظرفیت، تعداد زیادی از داوطلبان آزمون دکتری به حدنصاب اعلام شده از سوی دانشگاه‌ها و کاهش ظرفیت پذیرش دانشجوی دوره دکتری در سال ۹۹ اعتراض کرده‌اند.

بر اساس قانون سنجش و پذیرش دانشجو در دوره‌های تحصیلات تکمیلی گزینش نهایی متقاضیان در هر کدرشته محل بر اساس نمره کل نهایی حاصل از نمره علمی آزمون متمرکز (نمره کل اولیه- ۵۰ درصد در شیوه پذیرش آموزشی- پژوهشی و ۳۰ درصد در شیوه پذیرش پژوهش محور) و نمرات مراحل مختلف ارزیابی تخصصی (مطابق با دفترچه شماره ۱ آزمون) و با توجه به اولویت کدرشته محل‌هایی که برای مصاحبه معرفی شده‌اند، صورت خواهد گرفت.

داوطلبان معترض می‌گویند به دلیل تعداد کمی که در برخی از کدرشته ها معرفی شده‌اند، عملاً عدالت آموزشی زیر سئوال رفته است و وقتی برای تعداد پذیرش ۱۵ نفر در یک دانشکده در ۵ گرایش تنها تا نفر بیستم معرفی شده است چند برابر ظرفیت بی معنی شده است.

دانشگاه‌ها ظرفیت پذیرش را کاهش دادند

کاهش ظرفیت محسوس در پذیرش دکتری سال ۹۹ نسبت به سال گذشته از دیگر مواردی است که داوطلبان به آن اعتراض دارند. بسیاری از دانشگاه‌ها در رشته‌های متعدد ظرفیت پذیرش را کاهش داده‌اند و این موضوع با توجه به تکیه اصلی دوره دکتری به پژوهش به کاهش فرآیند پژوهش کشور می‌انجامد.

داوطلبان معترض دکتری معتقد هستند عدم اعلام حد نصاب پذیرش دکتری در رشته‌ها و گرایش‌های مختلف یکی از مشکلات هر ساله داوطلبان است و این حق داوطلب است که بداند گروه آموزشی یک رشته چه حدنصاب و یا ترازی را برای پذیرش اعلام کرده است. در این دوره حدنصاب‌ها و ترازها به شکل عجیبی نسبت به سال گذشته بالاتر رفته است و این موضوع باعث شده که در عمل تعداد کمتری از داوطلبان واجد شرایط مصاحبه شناخته شوند.

همچنین در مواردی برخی از داوطلبان مطرح کرده‌اند که حدنصاب نمره تراز دوره‌های شبانه برخی دانشگاه‌ها نسبت به دوره روزانه بالاتر است و با توجه به اینکه رتبه‌های بالاتر عموماً دوره روزانه را ابتدا انتخاب می‌کنند، عدم پذیرش در دوره روزانه موجب از دست رفتن فرصت انتخاب دوره شبانه می‌شود.

داوطلبان معترض دکتری نکته جالب توجه دیگری را در این زمینه مطرح کرده‌اند و یادآور شده‌اند که دانشگاه‌ها نه حدنصاب و نمرات تراز را به صورت شفاف اعلام می‌کنند و نه مسئولیت این موضوع را می‌پذیرند و دانشگاه‌ها این موضوع را در اختیار سازمان سنجش آموزش کشور می‌دانند.

بسیاری از داوطلبان پس از پیگیری از دانشگاه‌های مربوطه و با ذکر مشکل نمره تراز و حدنصاب با این جملات مواجه شده‌اند که «حدنصاب دست ما نیست»، «سنجش برای ما تعیین می کند»، «حتی اگر ما هم در مصاحبه صفر دهیم سنجش کاری می‌کند که معادلات به هم بخورد و داوطلب پذیرفته شود».

رتبه‌های بالا به مصاحبه دعوت نشدند

در همین زمینه برخی از داوطلبان معترض دکتری به این موضوع اشاره کرده‌اند که بالا رفتن نمره تراز و اعمال تغییرات عجیب در حدنصاب‌ها موجب شده که افراد با رتبه‌های بالا حتی علیرغم دارا بودن سهمیه نیز به مرحله مصاحبه معرفی نشوند.

همچنین این داوطلبان تاکید می‌کنند در صورتی که گفته می‌شود ۴۰ هزار نفر برای مرحله مصاحبه معرفی شده‌اند و در نهایت حدود ۱۴ هزار نفر پذیرفته می‌شوند و بر روی کاغذ حدود ۳ برابر به این مرحله رسیده‌اند اما در عمل این اتفاق در برخی از رشته‌ها و دانشگاه‌ها رخ نداده است و دانشگاه‌ها در عمل با کاهش ظرفیت و بالا بردن حدنصاب، موجب شده‌اند افراد کمتری به مرحله مصاحبه برسند.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

153 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
مریم 1932
شهریور ۲۸, ۱۳۹۹ ۴:۵۹ ب٫ظ

سلام دوستان
برا من از سنجش پیام اومد که کارنامه رو دوباره ببینم
دانشگاه تهران ترازها رو پایین آورده
نمیدونم دانشگاه های دیگه هم پایین آوردن یا نه؟

محمدحسن
شهریور ۲۸, ۱۳۹۹ ۷:۲۷ ب٫ظ
پاسخ به  مریم 1932

مطمئنی؟ برای بقیه هم اومده؟

متعجب
شهریور ۲۹, ۱۳۹۹ ۰:۳۴ ق٫ظ
پاسخ به  مریم 1932

امسال دانشگاه تهران با این کار اش فقط افسوس ما رو برانگیخته …معلوم نیست اونجا چه خبره….به صورت عجیب غریبی فراموش کرده که اینایی رو که با بالابردن تراز پیچوندند بچه دبستانی نیستند و داوطلب دکتری هستند…۳۰ تا تست اول استعداد رو کهاتفاقا تحلیل هم هست زدند…….
کنکور دکتری برگزار می شه….تراز دانشگاه تهرا ن به شدت بالا رفته به طوری که داوطلبان احساس می کنند احتمالا بعضی گرایش ها صندلی خالی پیدا خواهد کرد…بعد برای بعضی داوطلب ها دعوت به مصاحبه نشدند پیامک دعوت به مصاحبه صرفا برای دانشگاه تهران میاد….( شما داوطلب دکتری ادامه مطلب چی می تونه باشه؟

ویکتاریون
شهریور ۳۰, ۱۳۹۹ ۲:۳۰ ق٫ظ
پاسخ به  متعجب

والا من زمان خودم مقدار زیادی استعداد! زده بودم. ولی خیلی متوجه نشدم چی می خوای بگی. قضیه اصلا در حد این تئوری توطئه ها نیستش. اینا پارسال هم سوتی مشابهی دادن. بدین صورت که تراز سال قبل رو مبنای دعوت قرار میدن. بعد معلوم میشه که ای دل غافل ملت خوب کنکور ندادن و خیلی کم دعوت شدن. تراز رو میارن پایین و به سنجش اطلاع میدن. سنجش بر اساس تراز جدید بهشون مشخصات افراد رو داده و اینا هم پیام دادن به همه ی داوطلبای دعوت شده شون. بعدش هم سنجش کارنامه رو اصلاح کرده. اینا اگه افراد خاص بودن نمی اومدن اینجا خبر بدن. یکی از کسایی که توی تاپیک بغل! در این باره کامنت گذاشته توی هیچ مقطعی دانشجوی تهران نبوده که بگیم سفارشیه. کسی نمیاد برای سفارش شدنش ابراز تعجب کنه توی جمع. اتفاقا روش مرسوم گرفتن دانشجوی سفارشی اینه که تراز رو تا تراز دانشجوی مورد نظر پایین بیاری و بقیه رو توی مصاحبه یا با حدنصاب یا کم کردن از سی نمره ی اساتید( که به خاطرش به جایی جواب پس نمیدن) حذف کنی. خیلی تمیز و جاافتاده. این جنگولک بازیا رو هم لازم نداره.

...
شهریور ۲۹, ۱۳۹۹ ۸:۴۶ ق٫ظ
پاسخ به  مریم 1932

برا ما که تراز هیچ تغییری نکرد، سازمان سنجش کارنامه رم از دسترس خارج کرده

ez
شهریور ۲۸, ۱۳۹۹ ۱۰:۱۱ ق٫ظ

من توی انتخاب رشته سراسری اولویت ۶ و ۹ رو دعوت شدم میخواستم ببینم اگر هر دو رو مصاحبه بدم و نمره بیارم میتونم بینشون انتخاب کنم یا اولین اولویتم رو باید حتما برم؟

...
شهریور ۲۸, ۱۳۹۹ ۱۲:۰۷ ب٫ظ
پاسخ به  ez

اولین اولویت رو باید برید

ویکتاریون
شهریور ۲۸, ۱۳۹۹ ۹:۴۹ ب٫ظ
پاسخ به  ez

اگر اولویت ۶ رو نمره بیاری دیگه توی اولویت ۹، نفری که بعد از شما نمره آورده قبول میشه.

فاطمه
شهریور ۲۸, ۱۳۹۹ ۹:۵۸ ق٫ظ

درباره پردیس ها و هزبنه هاش کسی اطلاعی داره؟

محمدرضا جعفری
شهریور ۲۸, ۱۳۹۹ ۸:۴۶ ق٫ظ

https://www.farsnews.ir/my/c/40607 دعوت برای حمایت از کمپین چرا تراز دانشگاه‌ها در پذیرش دکتری بالا بود؟

بهرور
شهریور ۲۸, ۱۳۹۹ ۱:۵۱ ق٫ظ

گفتند یک میلیون بده تاکتابت را چاپ کنیم فلان مقداربده تا مقالات را بپذیریم خلاصه برای قوی کردن رزومه کلی پول باید خرج کردمن که نداشتم درس خوندم رتبم خوب شده ولی نمی دونم بانداشتن کتاب و مقاله چه کنم یعنی باید قرض می کردم و حداقل کتاب را چاپ می کردم؟اشتباه کردم؟

الکس
شهریور ۲۸, ۱۳۹۹ ۶:۲۸ ق٫ظ
پاسخ به  بهرور

اگه ناشر معتبر نباشه متاسفانه کتابتون به هیچ دردی نمیخوره و امتیازی نداره! چه بسا دید هیات مصاحبه کننده نسبت به رزومتون منفی هم بشه. ناشر خوب کتاب با محتوی خوب چاپ میکنه. با یه انتشارات خوب در زمینه رشتتون صحبت کنید. نداشتن کتاب بهتر از داشتن کتاب از یک ناشر نامعتبر که کارش چاپ رمان و داستانه…

...
شهریور ۲۸, ۱۳۹۹ ۱۱:۱۷ ق٫ظ
پاسخ به  الکس

ناشر باید ناشر کتب دانشگاهی باشه یا صرفا معتبر باشه؟

کورش
شهریور ۲۹, ۱۳۹۹ ۶:۳۹ ق٫ظ
پاسخ به  الکس

چنین نیست،محتوای کتاب باید مرتبط باشه، شما این اطلاعات رو از کجا آوردی، لطفا اطلاعات غلط ندین

حواستون به امار کرونا هست ؟!
شهریور ۲۷, ۱۳۹۹ ۲:۳۹ ب٫ظ

دکتر سیما سادات لاری در تشریح آخرین وضعیت کرونا در کشور، گفت: از دیروز تا امروز ۲۷ شهریور و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲۸۱۵ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۱۶۲۸ نفر از آنها بستری شدند و مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۴۱۳ هزار و ۱۴۹ نفر رسید.

وی با بیان اینکه متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۷۶ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند، اظهار کرد: مجموع جان باختگان این بیماری به ۲۳ هزار و ۸۰۸ نفر رسید.

لاری ادامه داد: خوشبختانه تا کنون ۳۵۳ هزار و ۸۴۸ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند و ۳۸۴۸ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند. همچنین تا کنون سه میلیون و ۶۶۷ هزار و ۵۵۱ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

لاری ادامه داد: بر اساس آخرین اطلاعات کرونا در کشور، استان های تهران، مازندران، گیلان، قم، اصفهان، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی، کرمان، خراسان شمالی، سمنان، یزد، زنجان و قزوین در وضعیت قرمز قرار دارند.

وی افزود: همچنین استانهای آذربایجان غربی، البرز، فارس، لرستان، هرمزگان، اردبیل، بوشهر، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، خراسان جنوبی، مرکزی، ایلام، چهارمحال و بختیاری، گلستان و خوزستان در وضعیت هشدار قرار دارند.

منبع: ایسنا

Habib
شهریور ۲۷, ۱۳۹۹ ۲:۳۶ ب٫ظ

سلام دوستان
چند کد رشته را میتونیم برای مصاحبه بریم؟

...
شهریور ۲۸, ۱۳۹۹ ۹:۳۶ ق٫ظ
پاسخ به  Habib

هر تعداد دعوت شدید میتونید برید، انتخاب تعدادش با خودتونه

زهرا
شهریور ۲۷, ۱۳۹۹ ۱۲:۵۲ ب٫ظ

باسلام
از دوستان کسی دلیل ارسال پیامک دانشگاه تهران رو متوجه شد. با توجه به اینکه تراز دانشگاه تهران رو نیاوردم. آیا اشتباهی ارسال شده.
داوطلب گرامی، ورود سرکارعالی/‏جنابعالی‬ را به مرحله دوم (مصاحبه) آزمون دکتری تخصصی (Ph.D) سال ۹۹ دانشگاه تهران تبریک عرض نموده و ضمن آرزوی موفقیت برای شما، خواهشمند است جهت کسب اطلاع از مراحل ثبت نام و نحوه بارگذاری مدارک مورد نیاز و تاریخ مصاحبه به آدرس: Academics.ut.ac.ir مراجعه نمائید.‬ معاونت آموزشی دانشگاه تهران

پدر ژپتو
شهریور ۲۷, ۱۳۹۹ ۱:۵۰ ب٫ظ
پاسخ به  زهرا

شاید پردیس‌ها پذیرفته شدین.

زهرا
شهریور ۲۷, ۱۳۹۹ ۲:۲۱ ب٫ظ
پاسخ به  پدر ژپتو

فقط روزانه تهران رو انتخاب کردم

ویکتاریون
شهریور ۲۷, ۱۳۹۹ ۱:۵۲ ب٫ظ
پاسخ به  زهرا

شما توی اون بازه ای که اعلام کرده برای آپلود مدارک امتحان کن ببین احتمالا بتونی وارد سیستم بشی. اگر ترازت نزدیک بوده به آخرین تراز اعلام شده، احتمالا دعوت شدی فقط هنوز توی کارنامه تغییرات اعمال نشده. نمی خوام امیدواری کاذب بدم. ولی ارسال پیامک یعنی مشخصاتت در اختیارشون قرار گرفته. خب سنجش فقط مشخصات دعوت شده ها رو میده.

زهرا
شهریور ۲۷, ۱۳۹۹ ۲:۲۳ ب٫ظ
پاسخ به  ویکتاریون

ممنون از پاسخگوی شما

مریم 1932
شهریور ۲۸, ۱۳۹۹ ۴:۵۹ ب٫ظ
پاسخ به  زهرا

شاید دعوت شده باشید چون ترازهای دانشگاه تهران رو آوردن پایین
دوباره کارنامه تون رو چک کنید
برا من از سنجش پیام اومد که برم کارنامه رو چک کنم

مریم
شهریور ۲۷, ۱۳۹۹ ۱۱:۱۹ ق٫ظ

سلام
تراز جبر شریف چند بوده ؟

الی
شهریور ۲۷, ۱۳۹۹ ۱۰:۳۵ ق٫ظ

دوستان دانشگاه الزهرا سکوت کرده یا من اطلاعیه اش رو پیدا نمیکنم؟

...
شهریور ۲۷, ۱۳۹۹ ۱۰:۴۹ ق٫ظ
پاسخ به  الی
...
شهریور ۲۷, ۱۳۹۹ ۱۰:۵۲ ق٫ظ
پاسخ به  الی

سایت رو که باز کردید بیایید پایین قسمت اطلاعیه ها؛ اطلاعیه شماره ۲

صبا
شهریور ۲۷, ۱۳۹۹ ۱۰:۲۱ ق٫ظ

دوستان…
اینجا باید در مورد اعتراض بحد نصاب حرف بزنید نه دعوت بمصاحبه؟ آخه چطور متوجه تیتر مطلب نمیشید؟؟؟؟؟

محمدرضا جعفری
شهریور ۲۸, ۱۳۹۹ ۸:۴۸ ق٫ظ
پاسخ به  صبا

https://www.farsnews.ir/my/c/40607 دعوت برای حمایت از کمپین چرا تراز دانشگاه‌ها در پذیرش دکتری بالا بود؟

الی
شهریور ۲۷, ۱۳۹۹ ۱۰:۱۷ ق٫ظ

دوستان لطفا به گروه تلگرامی phdinterview1399 بیاید برای اعتراض

پدیده
شهریور ۲۷, ۱۳۹۹ ۹:۵۸ ق٫ظ

دوستان کسی اینجا هست که مصاحبه استعداد دانشگاه تهران رو شرکت کرده باشه؟ از طرف دانشگاه توی چند روز اخیر بهتون زنگ زدند؟

پدیده
شهریور ۲۷, ۱۳۹۹ ۹:۵۹ ق٫ظ
پاسخ به  پدیده

دانشکده جغرافی منظورمه

آرزو
شهریور ۲۷, ۱۳۹۹ ۸:۳۶ ق٫ظ

سلام دوستان لطفا اگر کسی میدونه راهنمایی کند
چمران گفته تصاویر کلیه مدارک آموزشی و پژوهشی را بفرستد.خب یعنی باید آنها را اسکن کنم؟؟بعد فرم شماره۱راهم اسکن کنم؟؟مثلا من اکسپت مقاله را ایمیل کردن برام اونا رو هم اسکن کنم یا همون جور بفرستم؟؟بعد همشون باید تو یک فایل باشه؟فایل خاصی هست؟

Phd99
شهریور ۲۷, ۱۳۹۹ ۹:۴۱ ق٫ظ
پاسخ به  آرزو

سلام، وارد صفحه ثبت نام که شدید برای هر مدرک فیلد جداگانه داره که باید به فرمت مشخص شده تبدیل کنید بفرستیدالبته بهتر قبلش مدارک مورد نیاز هر دانشگاه را مطالعه کنید و توی فایلی آماده نگهدارید. همینطور بهتره نرم افزارهای تبدیل عکس به پی دی اف یا پی دی اف به عکس را دم دست داشته باشید( مثلا joinpdf) تا بلا فاصله هرجا در مرحله ثبت نام لازم بود عملیات تبدیل یا کاهش حجم را انجام دهید.یک فرمی هم هست که بیشتر دانشگاه بطور مشخص ازش استفاده کردند که بعضی جاها بصورت پی داف گذاشتن بعضی دانشگاهها هم فایل وردش من به شخصه خودم یکی مشابهش را توی ورد طراحی کردم و برای همه دانشگاهها استفاده میکنم. موفق باشید.

آرزو
شهریور ۲۷, ۱۳۹۹ ۱۱:۱۸ ق٫ظ
پاسخ به  Phd99

ببخشید.گفتم ک مدارک رو به مدیر گروه ایمیل کنم.ثبت نام کجا باید بکنم؟؟؟

س.
شهریور ۲۷, ۱۳۹۹ ۱۰:۰۶ ق٫ظ
پاسخ به  آرزو

من برای ثبت نام خوارزمی هر عکسی از مدارکم گرفتم همونو آپلود کردم اسکن نکردم آخه بی کیفیت میشد

الی
شهریور ۲۷, ۱۳۹۹ ۱۰:۲۷ ق٫ظ
پاسخ به  آرزو

خوارزمی با حجم بالا میشه فرستاد برای همین میشه عکس گرفت
بعضی دانشگاها میگن باید حجم پایین باشه

....
شهریور ۲۷, ۱۳۹۹ ۸:۲۱ ق٫ظ

سلام.به استاد گفتم توصیه نامه میخوام برا مصاحبه تویه برگه دوسه خط نوشت که دانشجویه خوبیه و …و زیرش رو هم امضا کرد .و برام واتس اپ کرد .یعنی همین کفایت میکنه؟
تایپ نبود.اینجور که هرکه میتونه به جای استادش بنویسه و امضا کنه

الی
شهریور ۲۷, ۱۳۹۹ ۱۰:۲۸ ق٫ظ
پاسخ به  ....

برای منم همینه
مهم نیست
استادای مطرح همدیگه رو میشناسن پیگیری میکنن

علی
شهریور ۲۷, ۱۳۹۹ ۸:۱۸ ق٫ظ

سلام و درود
دوستان من نزدیک به ۱۰ تا دانشگاه درخواست دکتری بدون آزمون فرستادم و به ۴ تاش دعوت شدم و یکیشون هم گفته اوکی هست. الآن ممکنه دانشگاه قبول کنه، سنجش رد کنه؟ و یه چیزی، الآن دیگه تو مصاحبه اون سه تای دیگه شرکت بکنم و تو اونا هم قبول بشم، چه اتفاقی میفته؟

Phd99
شهریور ۲۷, ۱۳۹۹ ۹:۴۵ ق٫ظ
پاسخ به  علی

دانشگاه شفاهی گفته گفته اکی هست؟! گمان نمیکنم تا زمانی که حد نصاب دانشگاهی را نیاورده باشید به مصاحبه اون دانشگاه دعوت بشید.

**
شهریور ۲۷, ۱۳۹۹ ۹:۵۰ ق٫ظ
پاسخ به  علی

ببخشید من جواب سوال شما رو نمیدونم ولی میشه لطفا شما جواب منو بدین؟ بعد از چند روز و از چه طریقی یکی از دانشگاه ها اوکی داد؟من چندبار به دفتر استعداد درخشان دانشگاه هایی که مصاحبه شدم زنگ زدم جواب سربالا دادن

علی
شهریور ۲۷, ۱۳۹۹ ۹:۵۶ ق٫ظ
پاسخ به  **

به صورت رسمی نگفتن، یکی از اساتید گفت مجموع امتیازات نسبت به سایرین کمی بالاتر بوده و این طوری فهمیدم.

**
شهریور ۲۷, ۱۳۹۹ ۱۲:۱۲ ب٫ظ
پاسخ به  علی

ممنونم،انشاالله موفق باشین

...
شهریور ۲۷, ۱۳۹۹ ۷:۳۸ ق٫ظ

سلام
دوستان الآن یعنی سنجش دانشگاهها را تحت فشار میزاره که ترازهاشونو پایین بیارن؟

Phd99
شهریور ۲۷, ۱۳۹۹ ۹:۴۶ ق٫ظ
پاسخ به  ...

بعیده

الی
شهریور ۲۷, ۱۳۹۹ ۱۰:۳۱ ق٫ظ
پاسخ به  ...

شاید بتونه فشار بیاره که تراز بیارن پایین
ولی نمیتونه بهشون تحمیل کنه چه کسی رو انتخاب کنن .
دانشگاه از خداشه از صد نفر پول مصاحبه بگیره و ۲ نفر که خودش میخواد رو قبول کنه

م
شهریور ۲۷, ۱۳۹۹ ۲:۰۸ ق٫ظ

سلام، دوستانی که با نرم افزار ادوبی کانکت آشنایی دارند ممنون میشم راهنماییم کنید، من لپ تاپم خراب شده و امکان نصب این برنامه رو روی لپ تاپ ندارم، نسخه اندروید این برنامه رو روی گوشیم نصب کردم، جواب میده برای مصاحبه مجازی یا حتما باید از طریق کامپیوتر باشه؟

Phd99
شهریور ۲۷, ۱۳۹۹ ۹:۴۷ ق٫ظ
پاسخ به  م

اگر اندروید ۶ به بالا باشه ان شاالله مشکلی پیش نمیاد ولی قبلش با کارشناس هر دانشگاه امتحان کنید.

م
شهریور ۲۷, ۱۳۹۹ ۱:۲۵ ب٫ظ
پاسخ به  Phd99

سپاسگزارم

الی
شهریور ۲۷, ۱۳۹۹ ۱۰:۳۲ ق٫ظ
پاسخ به  م

من دارم استفاده میکنم هم رو لپ تاب و هم گوشی . فرقی با هم ندارن . ولی کلا نرم افزار خوبی نیست خیلی قطعی داره .

م
شهریور ۲۷, ۱۳۹۹ ۱:۲۶ ب٫ظ
پاسخ به  الی

ممنون از لطفتون

الکس
شهریور ۲۷, ۱۳۹۹ ۰:۲۱ ق٫ظ

واقعا متوجه نمیشم. کسی که ادعای ۲۰ تا مقاله چی چی آی و فلان q و تجربه تدریس داره چطوری نمیتونه چند تا سوال تستی رو جواب بده؟ حقیر پارسال ۲ شدم ولی مصاحبه رد شدم که به نظرم عادلانه بود. امسال یه رشته دیگه امتحان دادم تک رقمی شدم. اونایی که حد نصاب نیاوردن تکلیفشون مشخص شد حالا ما باید تو بلاتکلیفی بمونیم تا ببینیم مصاحبه چی میشه. گیریم که همین الان جناب خدایی از خواب پا شد رفت پشت سیستم و حد نصاب رو اونطور که معترضین میخوان تغییر داد… مصاحبه چی؟ به اونم برچسب بی عدالتی و سلیقه گرایی و … میزنیم. منکر بی عدالتی نیستم ولی کارمون فقط شده اعتراض به جای قبول کاستی هامون…

الی
شهریور ۲۷, ۱۳۹۹ ۱:۰۳ ق٫ظ
پاسخ به  الکس

دوست گرامی شما چرا ناراحتی اگر حق شما باشه نترس کسی جای شمارو نمیگیره

تهران
شهریور ۲۷, ۱۳۹۹ ۱:۰۶ ق٫ظ
پاسخ به  الکس

دقیقا

حمید
شهریور ۲۷, ۱۳۹۹ ۱:۲۴ ق٫ظ
پاسخ به  الکس

مشکل شما چیه الان؟؟؟

Sarina
شهریور ۲۷, ۱۳۹۹ ۳:۲۸ ق٫ظ
پاسخ به  الکس

حالا چرا به شما فشار اومده؟ نگران نباشید کسی جای شما رو تنگ نمیکنه.

آموزش
شهریور ۲۷, ۱۳۹۹ ۳:۴۶ ق٫ظ
پاسخ به  الکس

الکس عزیز همه این دوستانی که اعتراض میکنن بیکار یا دیوانه نیستند که وقت خودشونو هدر بدن و به دنبال چیزی باشن که به نظر شما حقشون نیست، بیشتر این دوستان طبق روال و رویه ای که هر سال برای دعوت به مصاحبه بر دانشگاهها حاکم بوده برنامه ریزی کردن و حالا یک دفعه برخلاف هر سال یه ترازی اعلام شده که بهترین رتبه های اون رشته که هر سال تا پنج برابر اون دعوت میشده یهو میبینن که هیچ جایی قبول نشدن و تمام زحماتشون هدر رفته و واقعا انصاف نیست که ما همه این معترضین رو به ناحقی و بی عدالتی متهم کنیم. متاسفانه تو کشور ما برای هر مسئله ای تا کارد به استخون تک تکمون نخورده اون مسئله رو جدی نمی گیریم.

علی
شهریور ۲۷, ۱۳۹۹ ۵:۱۸ ق٫ظ
پاسخ به  الکس

من فکر می‌کنم شما دقیقا نقطه مقابل همان دوستانی که ۲۰ تا مقاله چی‌چی دارند. اون عزیزان معترضند چرا بنا به قانون چند برابر ظرفیت دعوت به مصاخبه نمی‌شوند تا آنها نیز از حق بررسی شایستگی احراز شرایط برخوردار باشند و معتقدند که آزمون تستی معیار مناسبی برای انتخاب دانشجوی دکترا نیست. شما هم کاش بجای از این شاخه به اون شاخه پریدن و تستی خوندن، رزومه پژوهشی را قوی می‌کردید که خودش با تستی خوندن منافات داره و مستلزم انجام کار پژوهشی هست.

تهران
شهریور ۲۷, ۱۳۹۹ ۱۱:۳۱ ق٫ظ
پاسخ به  علی

درسته. ولی واقعا وقتی حداقل درصدارو نزدید، چطور کار پژوهشی انجام دادید!!؟؟؟ با کدوم دانش و اطلاعات ده ها کار پژوهشی دارید!!؟؟ وقتی بیس مطلب رو یاد نگرفتید! بنظرم این رزومه ها بیشترش ساختگیه! یا آشنایی دارید اسمتون رو تو مقالات مینویسه یا پول زیاادی دارید هر سال هرچی کنگره و کارگاه تو هر شهری میرید یا میدان انقلاب کار پژوهشی میخرید و….!!!!

برای اعتراض در سایت سنجش
شهریور ۲۷, ۱۳۹۹ ۰:۱۰ ق٫ظ

الآن این اعتراضه فایده ای هم داشته؟

دکترا
شهریور ۲۷, ۱۳۹۹ ۰:۰۲ ق٫ظ

دوستان اغلب دانشگاه ها خواستند مدارک رو به شکل پی دی اف با حجم کم بگذاریم. لطفا بگید از چه برنامه ای برای کم کردن حجم پی دی اف استفاده میکنید. مننونم. دعاتون میکنم.

برای اعتراض در سایت سنجش
شهریور ۲۷, ۱۳۹۹ ۰:۱۲ ق٫ظ
پاسخ به  دکترا

توی گوگل سرچ کنید
نرم افزار کاهش حجم پی دی اف
براتون میاره

دکترا
شهریور ۲۷, ۱۳۹۹ ۱:۱۰ ق٫ظ

بله نزم افزارهایی رو پیدا کرذم اما کارایی ندارند. اگر نرم افزار خوبی میشناسید ممنون میشم معرفی کنید

تربچه
شهریور ۲۷, ۱۳۹۹ ۰:۴۵ ق٫ظ
پاسخ به  دکترا

Compresspdf

Phd99
شهریور ۲۷, ۱۳۹۹ ۹:۴۸ ق٫ظ
پاسخ به  دکترا

Joinpdf onlin

سپیده اولی
شهریور ۲۷, ۱۳۹۹ ۱۰:۵۸ ق٫ظ
پاسخ به  دکترا

حجم تصاویر رو بیارید پایین بعد پی دی اف کنید حجم پی دی اف خود به خود میاد پایین

سما
شهریور ۲۶, ۱۳۹۹ ۱۱:۰۳ ب٫ظ

به نظرتون نمره ۵۷ از ۱۰۰ ازمون زبان دانشگاه تهران برای مصاحبه دانشگاه ازاد قابل ارائه هست ؟

Phd99
شهریور ۲۷, ۱۳۹۹ ۹:۵۰ ق٫ظ
پاسخ به  سما

بعضی دانشگاهها برای هر بازه ای از نمرات یک امتیاز تعریف کردند، مثلا دانشگاه فردوسی برای ۵۷ فکر میکنم امتیاز ۱ را مشخص کرده ا

مریم.آ
شهریور ۲۶, ۱۳۹۹ ۱۱:۰۰ ب٫ظ

Phd جان لطفا در مورد دانشگاه چمران هم اطلاع رسانی کن ما که هرچقد تو سایتش نگاه کردیم جدول زمانی تاریخ مصاحبه رو ندیدیم

سما
شهریور ۲۶, ۱۳۹۹ ۱۱:۳۷ ب٫ظ
پاسخ به  مریم.آ

گفته از تاریخ ۱ مهر تا ۲۰ مهر مصاحبه انجام می شود که تاریخ دقیق هر رشته ۲۸ شهریور اعلام می شه ، امروز هم اطلاعیه جدید داد که مصاحبه مجازی هست.

سما
شهریور ۲۶, ۱۳۹۹ ۱۱:۴۳ ب٫ظ
پاسخ به  مریم.آ

در اطلاعیه زده شده ۱ مهر تا ۲۰ مهر که تاریخ دقیق هر رشته ۲۸ شهریور اعلام میشه ، امروز هم اطلاعیه جدید داد که مصاحبه مجازی هست.

م
شهریور ۲۶, ۱۳۹۹ ۱۰:۵۵ ب٫ظ

دانشگاه تهران با تراز۴۰۰۰ صنایع غذایی هرسال روزانه و ۳۰۰۰شبانه دعوت به مصاحبه میشود اماامسال شبانه زده

۴۱۵۲یعنی از روزانه سالهای قبل شبانه امسال بیشتر تراز خیلی بالا گرفتن حتی روزانه بالای ۵۵۰۰ تعداد محدودی دعوت شدن

۸ نفر میخواد انوقت رتبه های خوب دعوت نشده پس چرامیگن چند برابر ظرفیت اصلا چند برابری وجود ندارد

اون ازکنکور باشرایط بدش این دعوت ناعادلانه وقرار مصاحبه فشرده مجازی

نه تنها دانشگاه تهران بلکه دانشگاهای سطح یک همینطور مثلا فردوسی هرسال ۴۰۰۰ روزانه وشبانه ۲۸۰۰ بوده امسال شبانه زده۳۶۰۰
بجابی اینکه برنامه ریزی براساس شرایط امسال باش چون متفاوت بود زدن بدتر کردن تا داوطلب داغونتر کن

توحید
شهریور ۲۶, ۱۳۹۹ ۱۰:۴۵ ب٫ظ

کاش ی نظرسنجی بذارن ببینیم چند درصد متقاضی آزاد هستیم چند درصد متقاضی سراسری

اینجا کی آزادن؟

سامان
شهریور ۲۶, ۱۳۹۹ ۱۰:۲۸ ب٫ظ

سلام دوستان
این فرم صلاحیت عمومی که پر میکنیم آیا اطلاعاتش به دست دانشگاه ها میرسه؟
اگه در این فرم شاغل بودنمون رو اعلام کرده باشیم آیا دانشگاه ها از این طریق وضعیت اشتغالمون رو متوجه میشن؟ یا اینکه فقط برای سازمان سنجشه و دست سازمان سنجش میمونه؟

رویا
شهریور ۲۶, ۱۳۹۹ ۱۰:۰۸ ب٫ظ

دوستان کسی دانشگاه بین المللی قزوین ثبت نام کرده؟
چرا نمیشه وارد سایتش شد
میشه راهنمایی کنید

مرت
شهریور ۲۶, ۱۳۹۹ ۱۰:۰۶ ب٫ظ

این دولت روحانی دیگه شورش را درآورده،امسال که کلاسها مجازی هست و فقط هیئت علمی ها دارن حقوق میگیرن بدون دانشجو؟؟؟!!!

آیشین
شهریور ۲۶, ۱۳۹۹ ۱۰:۰۴ ب٫ظ

من کل سایت تبریز رو زیرو رو کردم لطفا راهنمایی کنید چطوری ریز نمرات بگیرم قسمت فارغ التحصیلان رفتم ولی چیزی نبود.

یا حسین بن علی
شهریور ۲۶, ۱۳۹۹ ۱۰:۳۰ ب٫ظ
پاسخ به  آیشین

باید برید تو سیستم گلستان دانشگاه تبریز(تو گوگل بزن سیستم گلستان دانشگاه تبریز). بعد به جای یوزر شماره ملی و به جای پسورد شماره دانشجویی تونو وارد می کنید. بعد وارد کارتابلتون می شید و ریز نمراتتونو پرینت می گیرید. امضا و مهر هم لازم نداره.

سپیده اولی
شهریور ۲۶, ۱۳۹۹ ۱۱:۳۶ ب٫ظ

دانشگاه تبریز سیستم گلستان نداره،سیستمش سما هست

سپیده اولی
شهریور ۲۶, ۱۳۹۹ ۱۱:۳۶ ب٫ظ
پاسخ به  آیشین

اداره فارغ التحصیلان ، مدیریت امور آموزشی

سوال سوال
شهریور ۲۶, ۱۳۹۹ ۹:۴۰ ب٫ظ

کمک کمک
تراز رشته من تو دانشگاه تهران خیلی بالاست و تو دانشگاه شریف خیلی پایینه. چرا؟ شریف برای چی اینقدر پایین زده و تهران چرا اینقدر بالا؟تحلیلتون چیست ؟
یک عمر برعکس بود.

......
شهریور ۲۷, ۱۳۹۹ ۱:۲۸ ق٫ظ
پاسخ به  سوال سوال

هدف این است که دانشگاه شریف دانشجویان خودش را که احیانا تراز خوبی نیاورده اند بردارد.

سوال سوال
شهریور ۲۷, ۱۳۹۹ ۱۰:۰۵ ق٫ظ
پاسخ به  ......

منم همین نظرو دارم. اینجوری راحت با یه ۵ به من و ۳۵ به دانشجوی خودشون کار تمومه

علی
شهریور ۲۶, ۱۳۹۹ ۹:۳۲ ب٫ظ

پی اچ دی تست عزیز، خیلی دیر عمل کردی خیلی دیر.

سلام
ما قبلا در صفحه زیر موضوع را اطلاع رسانی کرده بودیم:
https://phdtest.ir/1399/06/%d8%aa%d8%b1%d8%a7%d8%b2-%d8%af%d8%b9%d9%88%d8%aa-%d8%a8%d9%87-%d9%85%d8%b5%d8%a7%d8%ad%d8%a8%d9%87-%d8%af%da%a9%d8%aa%d8%b1%db%8c-99/

سمیه
شهریور ۲۶, ۱۳۹۹ ۹:۱۲ ب٫ظ

سلام، کسی که از طریق استعداد درخشان از دو دانشگاه قبول بشه، کدوم حساب میشه؟

OOO
شهریور ۲۶, ۱۳۹۹ ۱۰:۰۹ ب٫ظ
پاسخ به  سمیه

اینو فقط خدا میدونه.

فاطمه دینامیک پرواز
شهریور ۲۷, ۱۳۹۹ ۲:۴۷ ق٫ظ
پاسخ به  سمیه

زنگ میزنن از هر دو دانشگاه بهتون که میرین اونو یا نه اگه بگین آره که اسمتونو میدن سنجش در واقع خودتون انتخاب میکنین کدومو برین

سمیه
شهریور ۲۶, ۱۳۹۹ ۹:۱۱ ب٫ظ

سلام، کسی که از طریق استعداد درخشان دکتری قبول شده، چطور باید درخواست تمدید اعزام خدمتش رو اعلام بکنه؟؟

غلامرضا
شهریور ۲۶, ۱۳۹۹ ۱۰:۵۸ ب٫ظ
پاسخ به  سمیه

شما که اسمت سمیه است، خدمت میخوای بری چیکار؟!

نوا
شهریور ۲۶, ۱۳۹۹ ۱۱:۳۴ ب٫ظ
پاسخ به  غلامرضا

خخخخخخخخخخ

ناشناس
شهریور ۲۶, ۱۳۹۹ ۹:۱۱ ب٫ظ

درتمامی سال هایی که کنکور دکتری تو کشور برگزار شده امسال برای اولین باره که تمامی دانشگاه های تهران تراز ها رو اینقدر غیرمنطقی و عجیب بالا اعلام کردن ، لطفا این موضوع رو از مسئولین پیگیری بفرمایید

....
شهریور ۲۶, ۱۳۹۹ ۷:۵۸ ب٫ظ

من با رتبه ۱۶ حتی به شبانه تهران هم دعوت نشدم….واقعا ناراحتم

امین
شهریور ۲۶, ۱۳۹۹ ۹:۳۸ ب٫ظ
پاسخ به  ....

ظرفیت رشته تون تو دانشگاه تهران چند نفر هست؟

lona
شهریور ۲۷, ۱۳۹۹ ۱:۴۸ ب٫ظ
پاسخ به  ....

خیلی عجیبه رشته ما تراز مورد پذیرش دانشگاه تهران برای شبانه بیشتر از روزانه بود
رشته فناوری اطلاعات تراز شبانه ۴۳۴۹ یا ۴۲۷۷ ولی تراز روزانه ۴۰۸۶ یا ۴۱۴۹ این دو تا تراز هم برای دانشکده های مختلفش بود

محمد
شهریور ۲۶, ۱۳۹۹ ۷:۴۰ ب٫ظ

با‌ سلام‌
این‌ دانشگاه‌بوعلی سینا همدان چرا‌ اطلاعیه مرحله دوم‌پذیرش دکتری (مصاحبه) و‌شرایطش اعلام نمیکنه؟ از‌ phdtest خواهش میکنم‌ لطفا پیگیری‌ کنید.

حامد
شهریور ۲۶, ۱۳۹۹ ۱۱:۰۵ ب٫ظ
پاسخ به  محمد

سلام، آره منم خیلی به سایت دانشگاه سر زدم و هیچ اطلاعیه ای در مورد مصاحبه دکتری ندیدم.

مینا
شهریور ۲۷, ۱۳۹۹ ۱:۵۳ ق٫ظ
پاسخ به  محمد

دقیقا مثل دانشگاه الزهرا

...
شهریور ۲۷, ۱۳۹۹ ۲:۳۵ ب٫ظ
پاسخ به  مینا

سایتو باز کنید برید قسمت اطلاعیه ها

علی
شهریور ۲۶, ۱۳۹۹ ۶:۵۷ ب٫ظ

چرا تکمیل ظرفیت اعلام نشد

طیب
شهریور ۲۶, ۱۳۹۹ ۱۰:۲۷ ب٫ظ
پاسخ به  علی

جااااااااان؟؟؟؟؟

نوا
شهریور ۲۶, ۱۳۹۹ ۱۱:۳۵ ب٫ظ
پاسخ به  طیب

خخخخخخخخخخخخ

علی
شهریور ۲۶, ۱۳۹۹ ۶:۵۷ ب٫ظ

چراواقعا امسال اینطور عمل کردند چرا اینقدر ظرفیت پذیرش کمه

هیدرو
شهریور ۲۶, ۱۳۹۹ ۶:۲۶ ب٫ظ

رشته سازه هیدرولیکی امسال مزخرفترین کنکورو داشت.
ظرفیت دانشگاه های استان تهران یک چهارم شد و بعضی دانشگاه ها مثل صنعتی اصفهان هم به قدری ترازشونو پایین آوردن که تقریبا همه میتونن برن مصاحبه

برخلاف اعتراض دوستان به بالا بودن ترازها تو رشته ما ترازها به شدت پایین هست و عملا کسی که برای کنکور خونده و نخونده هیچ فرقی باهم ندارن

......
شهریور ۲۶, ۱۳۹۹ ۷:۰۶ ب٫ظ
پاسخ به  هیدرو

تو رشته ما هم متاسفانه همینطوره همگی ترازها ۱۵۰۰ تا اومدن پایین

فرهاد
شهریور ۲۶, ۱۳۹۹ ۱۰:۳۷ ب٫ظ
پاسخ به  هیدرو

دوست عزیز و گرامی
من خودم شخصا امسال نمره ام پایین شد و اصلا روز آزمون حال خوبی نداشتم . چرا باید این مسأله که تراز پایین نباید دعوت بشه برای مصاحبه،اینقدر شما و برخی دوستان رو ناراحت میکنه؟
خب واقعا اگر برای مصاحبه شرایط مساوی و بدون سهمیه خاصی رو برای افراد اعمال کنند،مسلما شما اگر رزومه بهتری داشته باشی قبول میشی نه مثلاً منی که رزومه پایینتر یا مساوی با شما رو دارم.ضمن اینکه خب مصاحبه یکی از مراحل پذیرش هست که فرد میتونن خودشو بالا بکشه.
من واقعا برای شما و سایر دوستانی که شرایط و ناراحتی شما رو دارن آرزوی قبولی و پذیرش میکنم،ولی یک مقدار هم شما جانب انصاف رو رعایت کن.
انشالله قبولید

ترانه
شهریور ۲۶, ۱۳۹۹ ۶:۲۳ ب٫ظ

اینکه دانشگاه تبریز گفته هر روز باید دانشگاه باشیم راسته؟ پس چرا دانشجوهای مقطع دکترا یکی دو روز بیشتر نمیرن سر کلاس؟!

ژنتیک
شهریور ۲۶, ۱۳۹۹ ۶:۳۹ ب٫ظ
پاسخ به  ترانه

مجازی نیس مگه این ترم کلا؟

سپیده اولی
شهریور ۲۶, ۱۳۹۹ ۶:۴۵ ب٫ظ
پاسخ به  ترانه

درسته کلاس ندارن اما دانشجوی دکتری باید در اختیار دانشگاه باشه. هر زمان که بخوان. این مسئله همیشه برای دانشجوهای دکتری بوده

کتایون
شهریور ۲۶, ۱۳۹۹ ۶:۵۴ ب٫ظ
پاسخ به  ترانه

من کسی رو میشناسم دانشجوی دکترای دانشگاه تبریزه و هفته ای دو بار میره دانشگاه

ترانه
شهریور ۲۶, ۱۳۹۹ ۷:۴۱ ب٫ظ
پاسخ به  ترانه

از همگی ممنونم

آیشین
شهریور ۲۶, ۱۳۹۹ ۶:۰۹ ب٫ظ

سلام
کسی میدونه ریز نمرات دانشگاه تبریز رو چطوری بگیریم؟

سپیده اولی
شهریور ۲۶, ۱۳۹۹ ۶:۴۲ ب٫ظ
پاسخ به  آیشین

قسمت فارغ التحصیلان مدیریت آموزش که میرید میتونید وارد سامانه نمرات بشید ریزنمرات رو بگیرید. من خودم چند روز پیش گرفتم

آیشین
شهریور ۲۶, ۱۳۹۹ ۱۰:۰۰ ب٫ظ
پاسخ به  سپیده اولی

من قسمت فارغ التحصیلان رو میرم ولی اصلا مدیریت آموزش نیست، کل سایت رو زیرو رو کردم نمیتونم برم.

سپیده اولی
شهریور ۲۶, ۱۳۹۹ ۱۱:۳۹ ب٫ظ
پاسخ به  آیشین

قسمتی که توضیح داده برای گواهی موقت لینکش رو هم گذاشته

sina
شهریور ۲۶, ۱۳۹۹ ۶:۰۴ ب٫ظ

هم دانشگاه ها ظرفیتشون رو کاهش دادند هم تراز ها رو نسبت به پارسال افزایش دادند و هم اینکه تعدادی از دانشگاه ها (مثل تربیت مدرس) در رشته برق کنترل اصلا پذیرش ندارند. دانشجویی که در سال گذشته بدون دسترسی به اساتید و دانشگاه و با این همه فشار ناشی از شرایط اقتصادی و خدمت سربازی و بیماری هم در کنکور شرکت کرده و هم مقاله نوشته حقش این هست؟ گناه کردیم؟؟

m
شهریور ۲۶, ۱۳۹۹ ۷:۰۱ ب٫ظ
پاسخ به  sina

واقعا . رشته برق کنترل امسال افتضاح بود شرایطش. ظرفیت دانشگاه های تهران در مجموع نسبت به سال گذشته دقیقا نصف شد و تراز بعضی دانشگاه ها تا حدود دو برابر افزایش یافت.

...
شهریور ۲۶, ۱۳۹۹ ۵:۵۹ ب٫ظ

کاش این مطلب هم اضاف میکردین ک خیلی از رشته ها و خیلی از دانشگاهها ترازشون رو خیلی پایین اعلام کردن و جا واسه پارتی بازی رو فراهم کردن

هیدرو
شهریور ۲۶, ۱۳۹۹ ۶:۵۱ ب٫ظ
پاسخ به  ...

احسنت

......
شهریور ۲۶, ۱۳۹۹ ۷:۰۷ ب٫ظ
پاسخ به  ...

دقیقا

..
شهریور ۲۶, ۱۳۹۹ ۸:۲۰ ب٫ظ
پاسخ به  ...

برا رشته منم تراز خیلی پایین بود

دکترا
شهریور ۲۶, ۱۳۹۹ ۹:۲۰ ب٫ظ
پاسخ به  ...

کاملا درساه

فاطمه
شهریور ۲۷, ۱۳۹۹ ۰:۴۴ ق٫ظ
پاسخ به  ...

بله کاملا درسته

...
شهریور ۲۶, ۱۳۹۹ ۵:۵۷ ب٫ظ

سلام دوستان، به مصاحبه سازمان پژوهشها دعوت شدم، زیست فناوری میکروبی پژوهش محور. به نظرتون شرکت کنم؟ نمیدونم سازمان چه جور جاییه و نمیدونم دکترای پژوهش محور ارزش داره یا نه؟

...............
شهریور ۲۶, ۱۳۹۹ ۶:۳۹ ب٫ظ
پاسخ به  ...

نه

...
شهریور ۲۶, ۱۳۹۹ ۷:۵۸ ب٫ظ
پاسخ به  ...............

نه، به خاطر خود پژوهشگاه، یا به خاطر پژوهش محور بودن؟

غلامرضا
شهریور ۲۶, ۱۳۹۹ ۱۱:۰۷ ب٫ظ
پاسخ به  ...

قبل از اینکه بری مصاحبه فکر کن آینده ی داره برات یا نه؟ صرفا برات مهمه یک مدرک بزنی به دیوار و فامیل دکتر صدات کنند ‌یا نه جذب هیئت علمی دانشگاه‌ بشی و خلاصه بعد ۵ سال یه آینده علمی داشته‌باشی؟ کدوم برات مهمتره؟ من خودم چند ساله شبانه دانشگاه تهران رو میارم و نمیرم. چرا؟ چون نمیخام هزینه ای‌ بکنم که‌ بعد مثل کارشناسی ارشدم‌ برام ‌اینده‌ای نداشته ‌باشه. امیدوارم این‌به‌انتخابت کمک کنه. هر جایی دکتری خوندن خوب نیست. دکتراتون (به عنوان آخرین مرحله تحصیل) رو جایی بخونید‌که ضرر نکنید. ۵ سال عمر کمی نیست

زهرا
شهریور ۲۶, ۱۳۹۹ ۱۰:۵۴ ب٫ظ
پاسخ به  ...

سلام. به نظرم شرکت کنید اگه با مسافت راه مشکل ندارید. با این اوضاع بد مصاحبه های مجازی و… .
پژوهش محور که خوبه
دکتری پژوهش محور بهتر از اموزش محوره که

فاطمه
شهریور ۲۷, ۱۳۹۹ ۲:۰۲ ق٫ظ
پاسخ به  ...

سلام، اگر رفت و آمد براتون سخت نیست خوبه شرکت کنید. تراز و رتبه ی شما چنده؟

...
شهریور ۲۷, ۱۳۹۹ ۱۰:۰۴ ق٫ظ
پاسخ به  فاطمه

والا رتبه و تراز خوبی نداشتم، رتبه ۷۸ تراز ۲۲۳۸، منتها سازمان پژوهشها ترازو پایین گرفته بود؛ ۱۴۰۰
من مشکل زیاد داشتم نتونستم خوب درس بخونم متاسفانه

...
شهریور ۲۷, ۱۳۹۹ ۶:۳۸ ق٫ظ
پاسخ به  ...

ممنونم از همه دوستان، برای هممون آرزوی موفقیت دارم

ب
شهریور ۲۶, ۱۳۹۹ ۵:۲۴ ب٫ظ

دوستان با نمره ی ۹۰ آزمون زبان دانشگاه تهران میشه نداشتن مقاله رو جبران کرد؟

امین
شهریور ۲۶, ۱۳۹۹ ۷:۴۱ ب٫ظ
پاسخ به  ب

رتبتون چنده؟ کدوم رشته؟

......
شهریور ۲۶, ۱۳۹۹ ۷:۵۶ ب٫ظ
پاسخ به  ب

خیر. هر کدام امتیاز جداگانه دارد. چه بسا مقاله مهم تر و سرنوشت ساز است.

Mahdi
شهریور ۲۶, ۱۳۹۹ ۸:۰۴ ب٫ظ
پاسخ به  ب

سلام.
هر بخش (مدرک زبان, مقاله, کتاب …) امتیاز خاص خودش (تا سقف مشخصی) را دارد. اگر داشته باشید امتیاز مربوط به همان بخش را می گیرید.

مریم
شهریور ۲۶, ۱۳۹۹ ۵:۱۱ ب٫ظ

به محمد
ب طرف میگن نره ، میگه بدوششش- وقتی حق خیلیا خورده شد و دعوت نشدن ب مصاحبه،؛؛؛؛ چ فایده داره رو حد نصاب اعتراض کنن؟؟؟؟

مریم
شهریور ۲۶, ۱۳۹۹ ۴:۵۸ ب٫ظ

این یکیو ک دیگه هیچ کاریش نمیشه کرد دست استاد مصاحبه یعنی همین- اصلا تراز ورودی بود ک عِلی رغم قانون اونم ب این شکل اعمال شد و خیلیا ب ناحق از دور رقابت خارج شدن

مریم
شهریور ۲۶, ۱۳۹۹ ۴:۴۱ ب٫ظ

بچه هایی که تهرون هستید، رفتید امروز؟چی شد؟

آرامش
شهریور ۲۶, ۱۳۹۹ ۵:۲۶ ب٫ظ
پاسخ به  مریم

تهران

محمد
شهریور ۲۶, ۱۳۹۹ ۴:۳۸ ب٫ظ

سلام دوستان
الان مهمتر از تراز دعوت به مصاحبه، حد نصاب خود مصاحبه هست که اساتید به راحتی داوطلبا را رد میکنند و دانشجوهای خودشون را قبول می کنند. خواهشا یه فکری به حال این موضوع کنید

مریم
شهریور ۲۶, ۱۳۹۹ ۴:۴۷ ب٫ظ
پاسخ به  محمد

ما وقتی دعوت به مصاحبه هنوز نشدیم، مهم ترش تراز مصاحبه است؟؟؟
(به دوربین خیره میشود!!)

رویا
شهریور ۲۶, ۱۳۹۹ ۵:۳۱ ب٫ظ
پاسخ به  محمد

دقیقا موافقم
اگه از الان فکری نشه بعد اعلام نتایج نمیشه کاری کرد

مریم.آ
شهریور ۲۶, ۱۳۹۹ ۶:۳۲ ب٫ظ
پاسخ به  محمد

تنها راه اینه یه کمپین دیگه بزنیم همه حمایت کنن

مریم
شهریور ۲۶, ۱۳۹۹ ۴:۱۴ ب٫ظ

به خانم صدر
امروزو چکار کردین؟ نتیجه چی شد؟

کشاورزی
شهریور ۲۶, ۱۳۹۹ ۳:۴۹ ب٫ظ

سلام
دانشگاه تهران در رشته بنده در سه گرایش در مجموع ۹ نفر پذیرش دارد و بنده با رتبه ۱۲ در سهمیه آزاد رشته خودم به هیچکدوم از گرایش ها دعوت به مصاحبه نشدم. سازمان سنجش هم تا الآن به اعتراضم هیچ پاسخی نداده

lona
شهریور ۲۷, ۱۳۹۹ ۱:۵۱ ب٫ظ
پاسخ به  کشاورزی

در رشته ما تراز روزانه دانشگاه تهران کمتر از شبانشه :|

حمید
شهریور ۲۶, ۱۳۹۹ ۳:۳۶ ب٫ظ

دانشگاه علامه تراز ش و بیش از هزار تا بالا برده!

صدر
شهریور ۲۶, ۱۳۹۹ ۳:۱۷ ب٫ظ

دقیقا همینطور هست امیدوارم تا فرصت هست رسیدگی بشه حق داوطلبها چه آزاد چه سهمیه امسال با این ترازها داره پایمال می شه

M_L
شهریور ۲۶, ۱۳۹۹ ۴:۱۸ ب٫ظ
پاسخ به  صدر

سلام خانم صدر ، چه خبر تونستید به بتیجه ای برسید؟

حسین
شهریور ۲۶, ۱۳۹۹ ۳:۱۳ ب٫ظ

سلام
دانشگاه تهران در رشته بنده در سه گرایش در مجموع ۹ نفر پذیرش دارد و بنده با رتبه ۱۹ در رشته خودم به هیچکدوم از گرایش ها دعوت به مصاحبه نشدم

کشاورزی
شهریور ۲۶, ۱۳۹۹ ۳:۳۷ ب٫ظ
پاسخ به  حسین

سلام
دانشگاه تهران در رشته بنده نیز در سه گرایش در مجموع ۹ نفر پذیرش دارد و بنده با رتبه ۱۲ در رشته خودم به هیچکدوم از گرایش ها دعوت به مصاحبه نشدم

تیگران
شهریور ۲۶, ۱۳۹۹ ۳:۴۸ ب٫ظ
پاسخ به  کشاورزی

چه رشته ای هستین؟

جویا
شهریور ۲۶, ۱۳۹۹ ۱۰:۳۰ ب٫ظ
پاسخ به  حسین

باسلام
دانشگاه تهران در رشته من ۱۳ نفر ظرفیت داشت من با رتبه ۲۰ مجاز نشدم