موسسه آموزشی نگاره
دوره نگاره

تخفیف شهریه دروس نظری برای دانشجویان دانشگاه آزاد در ترم جدید

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

رئیس دانشگاه آزاد گفت: باید به دانشجویان در دروس نظری تخفیف داده شود‌.

به گزارش مهر، محمدمهدی طهرانچی در تشریح طرح آموزشی دانشگاه در نیمسال جدید تحصیلی اظهار کرد: در نیمسال جاری باید ۱۲ جلسه آموزشی به صورت مجازی برگزار شود و زمان کلاس باید کمتر از یک ساعت و نیم باشد.

رئیس دانشگاه آزاد افزود: همچنین باید ۴ جلسه با رعایت پروتکل های بهداشتی به صورت حضوری برگزار شود؛ در کلاس‌های حضوری دانشجویان باید به گروه های ۵ نفره تقسیم شوند. استاد در این ۴ جلسه نباید تدریس کند بلکه باید به پرسش و پاسخ و ارزیابی دانشجو بپردازد و عملا دانشجو موظف است درس خود را خوانده باشد.

طهرانچی با بیان این مطلب که دروس آزمایشگاهی در سه روز به صورت فشرده برگزار می شود، تصریح کرد: با راه اندازی سامانه آموزشیار، عملا مدیریت دروس برای اساتید یکسان سازی شده است.

وی در ادامه تاکید کرد: در ترم جدید باید حق التدریس ها کاهش یابد و باید به دانشجویان در دروس نظری تخفیف داده شود.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

22 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
نهایت
شهریور ۱۸, ۱۳۹۹ ۳:۰۵ ب٫ظ

سلام، سال گذشته، علی رغم تمایل و امکان قبولی درعلوم تحقیقات یا تهران مرکزی و پردیس و پیام نور، به خاطر محدودیت های خانوادگی انتخاب اول را واحدی نزدیک شهر محل اقامتم انتخاب و با تردید ثبت نام کردم. ۱۰ واحد جبرانی اجباری با وجود گذراندن همین درسها در ارشد با گرایشی کمی متفاوت را شروع کردم. سطح معلومات اساتید و حتی دیگر همکلاسی ها اصلا جای بحث نیست. این که دروسی را از رشته های دیگر به عنوان جبرانی گذراندیم که استادی که باید حتما در مقطع دکتری درس بدهد دلیل خوبی بود تا یک ترم برای کلی مطالب بی سر و ته فسیل شده، وقت و انرژی صرف کنیم. جالب بود اساتید از همان ابتدا وقتی متوجه میشدند مقاله isiیا علمی پژوهشی و تالیف در رزومه داری، متوقع بودند به عنوان تکمیل نمره با ایشان مقاله ثبت کنیم. یک الی ۲ جلسه حضوری از ترم دوم گذشته بود که دانشگاه ها تعطیل شد. تا روزهای آخر اسفند خبری از آموزش نبود و نهایتا در یک سیستم غیر تعاملی وابسته به آپارات، استاد پاور پوینت را آپلود میکرد و به مدت یک ساعت روخوانی از روی پاور پوینت. هر چند دقیقه یکبار صدای استاد قطع و وصل و…نهایتا به همت دانشجویان دکتری از سیستم های ارتباطی جایگزین استفاده شد ان هم به صورت ارائه کتفرانسی.دانشگاه آزاد این واحد مرزهای آموزش مجازی را جا به جا کرد!!حتی همت نکردند از این شهریه چندین میلیونی به ازای تعداد مشخصی از دانشجویان دکتری سیستم مدیریت آموزش مجازی چند ماهه خریداری کنند.پس از… ادامه نظر»

حمید
شهریور ۱۸, ۱۳۹۹ ۳:۵۳ ب٫ظ
پاسخ به  نهایت

مورد یک ترم پیش نیاز بی خودی تقریباً برای همه دانشجویان دکتری قطعی است، از الان همه ی آنهایی که قصد ادامه تحصیل در دانشگاه آزاد را دارند خودشان را برای یک ترم اضافه با کلی هزینه آماده کنند.

نهایت
شهریور ۱۸, ۱۳۹۹ ۲:۳۲ ب٫ظ

سارا

سیامک
شهریور ۱۸, ۱۳۹۹ ۳:۲۸ ق٫ظ

سلام علیکم
من هم ضمن احترام به نظرات هلیا و مخالفت با کامنت های بی ادبانه هستی نام و…معتقدم که به زودی جناب آقای دکتر طهرانچی ان شاالله این درد دل دانشجویان دکتری آزاد را مورد امعان نظر واقعی قرار می دهند و دانشجویان دکتری آزاد که خیلی هزینه های سنگین تمدید رساله و ای پی تی و…متقبل شده اند به یکباره از این وضعیت رهایی می یابند.

هلیا-حقوق جزا
شهریور ۱۸, ۱۳۹۹ ۳:۱۵ ق٫ظ

سلام
من هم موافق این خواسته های به حق دانشجویان دکتری آزاد هستم و هستی نام و افرادی که با بی ادبی کامنت می زارن فقط تو فکر خودشون هستند و بس…
از درگاه خداوند متعال به دعام و امیدوارم که جناب آقای دکتر طهرانچی به تک تک این خواسته های واقعی که هریک از دانشجویان دکتری آزاد به شکلی باهاش درگیر شده اند، با حسن نیت برخورد کرده و درد دل این عزیزان را استماع نمایند و بار سنگین مالی تمدید رساله دکتری که در طول دوره دکتری متقبل شده اند از دوششان بردارد و معاف نماید و با صدور دستور عاجل طی اقدامی قانونی به کلیه این مشکلات دانشجویان دکتری به کلی پایان دهد ان شاالله. توکل کنید بر خداوند. خدا پشت و پناهتان.

علی
شهریور ۱۷, ۱۳۹۹ ۳:۱۴ ب٫ظ

رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا بیان داشت: مشمولان فارغ التحصیل دانشگاهی شرکت کننده در آزمون مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری که مجاز به انتخاب رشته شده اند و دارای برگ آماده به خدمت به تاریخ مهر و آبان ماه هستند، می توانند با به همراه داشتن برگ مجاز به انتخاب رشته به دفاتر پلیس+۱۰ مراجعه تا تاریخ اعزام به خدمتشان به آذرماه تمدید شود.

خطاب به ریاست کل دانشگاه آزاد جناب دکتر طهرانچی
شهریور ۱۷, ۱۳۹۹ ۱۲:۴۶ ب٫ظ

باسلام از ریاست کل دانشگاه آزاد جناب آقای دکتر طهرانچی خواهشمندیم؛ ۱-در شرایط کرونایی بخاطر سلامتی و جلوگیری از هزیته های ایاب ذهاب ما داوطلبین آزمون ept را مجازی و رایگان اعلام کنند یا در صورت امکان این آزمون حذف گردد و با چند واحد گذراندن زبان انگلیسی جایگزین گردد. ۲-اجازه قانونی دفاع دکتری بدون شرط قبولی ای پی تی به دانشجویان دکتری داده شود که با صدور این مجوز قانونی دانشجوی دکتری دفاع از رساله دکتری را به شکل مجازی یا حضوری انجام نماید و تسویه حساب دکتری مشروط به قبولی ept گردد و آزمون ept حتی الامکان به خاطر عدم استاندارهای لازم داخلی و بین المللی حذف گردد و تسویه دکتری به گذراندن چند واحد درسی زبان انگلیسی به شکل حضوری یا مجازی مشروط گردد. ۳-کل شهریه ثابت و پرداخت شده تمدید رساله دکتری که دانشجویان دکتری در دوره دکتری پرداخت و متقبل و متحمل شده اند مورد بخشودکی صدرصد قرار گیرد و دانشجوی دکتری که مبلغ زیادی بابت تمدید رساله دکتری دکتری که به دلیل کمبود چند نمره ept و عدم اجازه دفاع دکتری محکوم به پرداخت شهریه ثابت تمدید رساله شده و خیلی ها به شکل وام به برای تمدید رساله به صندوق رفاه دانشگاه بدهکار گردیده اند، کل این بدهی شان مورد معافیت کامل قرار گیرد. ۴-مشکل سنوات برای دانشجویان دکتری سنوات گذشته حذف گردد و جهت اعمال و درج تاریخ فارغ التحصیلی دانشجویان دکتری سنوات گذشته، تاریخ ماقبل سنوات در دانشنامه هایشان مندرج گردد. امید که این خواسته های دانشجویان دکتری آزاد از ناحیه… ادامه نظر»

دکتری در انتظار مقاله دوم
شهریور ۱۷, ۱۳۹۹ ۹:۳۰ ب٫ظ

به مورد را نگفتید
اینکه بگذارند با یک مقاله دانشجوهای دکتری فارغ‌التحصیل شوند

یکسال گیر مقاله دوم هستم.
واقعا مافیایی شده مقاله تو ایران با این هم توسعه کمی تحصیلات تکمیلی..

کیا مثل من گیر مقاله دوم هستند؟؟

ماندانا
شهریور ۱۷, ۱۳۹۹ ۱۱:۱۰ ق٫ظ

سلام بچه ها
ببخشید کسی می دونه ترجمه کتاب تو مصاحبه وزارت بهداشت چقدر مهمه؟ منظورم اینه که نفس کار مهمه براشون یا مثلا رو کیفیت خود کتاب و ترجمه ش و همچنین انتشاراتش حساس هستن؟
یکی هم اینکه چون ما دانشجو هستیم نمی تونیم تو انتشارات دانشگاهی چاپ کنیم، آیا انتشارات غیر دانشگاهی قبوله؟؟ ممنون …

هستی
شهریور ۱۶, ۱۳۹۹ ۱۰:۴۹ ب٫ظ

مخاطب این بایدها دقیقا خود شما و مجموعه تحت امرتان می باشد

حقوق بین الملل
شهریور ۱۶, ۱۳۹۹ ۶:۱۱ ب٫ظ

#نه_به_حد_نصاب_دکتر خیلی از دوستان داوطلب حتی نمیدونن حد نصاب چیه!!!دوستان حد نصاب سر بریدن از پشته ..یعنی نمره کنکور در صورتی اعمال خواهد شد که شما حد نصاب دانشگاه تو مصاحبه رو بیارین …خیلی ها زحمت کشیدن زجر کشیدن و الان چون گروه یا استاد خاصی دوست نداره باید تمام زحماتشون به هدر بره ….من از پی اچ‌دی تست خواهش میکنم پیگیر باشند و روشن گری کنند …تنها راه ایجاد مطالبه عمومی بین داوطلب هاست ….خیلی از دوستان قند تو دلشون آب میشه و خیال میکنن با رتبه و رزومه و چند تا مقاله پذیرششون قطعیه .دوستان دست گروهها برای رد کردن شما به بهانه های الکی کاملا بازه .امثال من با رتبه ۲۵ و یه گونی رزومه سال ۹۷ هیچ جا پذیرفته نشدیم ولی عزیزان خاص با رتبه سه رقمی با یه خط چشم و …یا سفارش فلانی الان دارن جامع دفاع می کنند …

حیران
شهریور ۱۷, ۱۳۹۹ ۱۱:۴۰ ق٫ظ

اول این رو بگم که مورد حمله دوستان قرار نگیرم: من دانشگاه مقطع ارشدم رو دوست نداشتم و برای دکترا انتخابش نکردم، دانشگاه مقطع لیسانسمم توی گرایش من دکترا نداره. توی هیییچ دانشگاه دیگه ای هم هیچ استادی رو نمیشناسم و پارتی ندارم، خط چشمم نمیکشم!!!!

اما یک نکته: اگر مثلا حدنصاب نباشه و استادی مجبور بشه شما رو صرفا بدلیل رتبه بهتر پذیرش کنه درحالیکه بنظرش میرسه شما پتانسیل لازم برای موضوعات مورد نظر ایشون رو ندارید، صرفا تبدیل میشید به یک دانشجوی ناخواسته! درطول تحصیل حمایتی از طرف استادتون دریافت نمیکنید. و در مدت طولانی تحصیلتون خیلی اذیت خواهید شد. پس بهتره که جایی قبول بشیم که اساتید ما رو به دید منفی نبینند.

حقوق بین الملل
شهریور ۱۸, ۱۳۹۹ ۱:۳۹ ب٫ظ
پاسخ به  حیران

و اگر صلاحیت داشتیم ولی محبوب اساتید نبودیم چه کنیم .زحماتمان به خاطر حب قلبی اساتید بر باد بره

مینا
شهریور ۱۶, ۱۳۹۹ ۴:۴۲ ب٫ظ

لطفا پیگیر باشید چرا دعوت به مصاحبه ها اعلام نمیشه. ۱۰ شهریور سخنگوی سنجش گفت نهایتا تا ۱۰ روز دیگر. ولی هنوز خبری نیست. بلاتکلیفی کشتمون. روششون هم که نمیگن چیه. مجازی یا حضوری

ممد
شهریور ۱۶, ۱۳۹۹ ۵:۵۴ ب٫ظ
پاسخ به  مینا

نهایتا تا ۱۰ روز دیگه میشه ۲۰ و از طرفی گفتن نتایج نهایی آخر مهر اعلام میشه، پس بیست شهریور با این حجم کاری سنجش به نظر معقولانس

علی
شهریور ۱۶, ۱۳۹۹ ۸:۳۵ ب٫ظ
پاسخ به  ممد

میشه بگی دقیقا چه حجم کاری؟ الان که همه کار هارو سیستم انجام میده. برگه هارو میدن دستگاه میخونه. انتخاب رشته هم که سیستمی هست.
برای نمونه بگم آزمون های قلمچی که جمعه صبح برگزار میشد نتایج بعد از ظهر همان روز تو سایت میومد. اتفاقا بنظر من سنجش خیلی هم کنده.

محمد
شهریور ۱۶, ۱۳۹۹ ۴:۱۴ ب٫ظ

دوستان عزیز زیاد سخت نگیرید این عزیزمون فقط پز ملی بودن میده‌. دانشگاه آزاد اینطور هم نیس که یه عده فکر میکنن. اونم مقطع دکتری، چون خیلی از اساتید دانشگاه آزاد و ملی مشترک‌ هست و از طرفی دانشجویان آزاد خیلیاشون تز دکتری و پایان نامه ارشد با همکاری و مشاوره و حتی راهنمایی اساتید دانشگاه ملی و اساتید بین المللی کار میکنند.
این اطلاعیه فقط هدفش این‌بود ترم پیش رو نیمه حضوری برگزار میشه و بخاطر این حق التدریس اساتید محترم کمتر میشود و در عوض به دانشجویان تخیفیف دادا میشود.
مورد داشتیم خیلی از مسائل تجربی و کار فیلد دانشجویان دانشگاه ملی موندن و رفتن پیش دانشجویان آزاد نظر و راهنمایی خواستن و مشکلشون حل کردن. این مورد خودم به شخصه دیدم در چندین گردش علمی که بصورت مشترک‌ بین دانشجویان آزاد و ملی انجام شده بخاطر اینکه استاد اون درس یکی بوده مشترکا گردش علمی رو انجام داده.

هوشیار
شهریور ۱۶, ۱۳۹۹ ۶:۰۰ ب٫ظ
پاسخ به  محمد

این موارد معدود است و مورد لنتقاد نیست….انتقاد از بغیر از این افراد نادر است و جذب وحشتناک جذب دانشجوی پولی……ظرفیت را بشدت در مقطع ارشد و دکترا مثل قبل از سال ۹۰ کاهش دهند ان وقت سیستم زیر سوال نخواهد بود……

الکس
شهریور ۱۶, ۱۳۹۹ ۱:۰۷ ب٫ظ

خب یه امتحان جامع بزارن بگن مثلا ۲ بار در سال امتحان میزاریم هرکی حد نصاب اورد (که بالای ۱۰۰ درصد همه میارن) مدرک دکتری رو براش پست میکنیم… شرطش هم این باشه که اگه کسی نتونست تو این ۴ نشست پرسش و پاسخ شرکت کنه اشکال نداره ها ولی حداقل ۱ سوال ایمیل کنه ما جوابشو بدیم که بعدا اگه کسی پرسید بگیم نه ما مشکلات تمام متقاضیان جواب دادیم فقط یه چند صد میلیون بریزه به حساب و ۴ رقم آخر کارت بهمراه رشته و گرایش مورد علاقه رو هم پیامک کنه به فلان شماره. اسم دانشگاه رو هم تغییر بدن به “موسسه نشست های آماده سازی غیر حضوری آزمون دریافت مدرک دکتری – تضمینی” با شعار مدرک برای همه…

eHsA
شهریور ۱۶, ۱۳۹۹ ۱:۴۹ ب٫ظ
پاسخ به  الکس

دوست گرامی
دانشگاه ملی هم همین شرایط رو برای کلاس هاش داره در ترم پیش رو !
فقط دانشگاه آزاد مجازی نیست کلاس های که اینطور قضاوت می کنید
موفق باشید

سارا
شهریور ۱۶, ۱۳۹۹ ۲:۳۴ ب٫ظ
پاسخ به  eHsA

خوشم اومد نگفتی شهیدبهشتی. دانشگاه ملی بسیار زیباتره.

ممد
شهریور ۱۶, ۱۳۹۹ ۳:۲۵ ب٫ظ
پاسخ به  الکس

دوست گرامی، خداییش الان این خبری که ایشون گفته انقدر بد بود؟ هرچی نگاه کردم خبر بدی نیست!!! مجازی شدن این ترم احتمالا برا جاهای دیگه هم هست.. حتی دوستانم از کشورهای دیگه میگن بهشون گفتن مجازیه این ترم..