موسسه آموزشی نگاره
دوره نگاره

حد نصاب مصاحبه دکتری ۹۹ در اختیار دانشگاه‌ها

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: تعیین حد نصاب‌ها در کنکور دکتری ۹۹ بر عهده دانشگاه‌ها است و بر اساس سیستم معین شده‌ در موضوع معرفی افراد واجد شرایط به دانشگاه‌ها برای مصاحبه دکتری به درستی عمل کرده‌ایم.

ابراهیم خدایی در گفت و گو با ایرنا درباره انتقاد تعدادی از داوطلبان کنکور دکتری ۹۹ در خصوص معرفی نشدن به دانشگاه با وجود رتبه های زیر ۱۰۰ اظهار داشت: بخشی از اعتراض ها در خصوص بالا بردن حد نصاب ها توسط برخی دانشگاه ها نسبت به سال گذشته بود. تعیین حد نصاب ها جزو اختیارات دانشگاه ها است و بر اساس قانون نمی توانیم به دانشگاه ها اجبار کنیم که چه حد نصابی را تعیین کنند.

وی با بیان اینکه قانون هم به دانشگاه ها این اختیار را داده است، به بخش دیگر اعتراضات داوطلبان اشاره کرد و گفت: تعدادی از دانشگاه ها هم حد نصاب را به اشتباه بالا برده بودند که درخواست پایین آوردن آن را مطرح کردند؛ از این رو، به داوطلبان اطلاع رسانی های لازم انجام گرفت و عده ای از آنها برای مصاحبه دعوت شدند.

به گفته رییس سازمان سنجش آموزش کشور، تعدادی دیگر از داوطلبان هم از بالا بودن حد نصاب نوبت دوم نسبت به دوره روزانه گله داشتند.

معاون وزیر علوم درباره داوطلبی که با وجود رتبه ۴۰ برای مصاحبه به دانشگاه های تهران دعوت نشده بود، توضیح داد: این موضوع بستگی به ظرفیت دانشگاه در رشته مدنظر دارد. دانشگاه های دولتی حدود ۱۳ هزار ظرفیت پذیرش داشتند اما نزدیک به ۴۲ هزار نفر یعنی سه برابر و نیم ظرفیت پذیرش برای مصاحبه دعوت شدند.

خدایی افزود: داوطلبی که با وجود رتبه ۴۰ برای مصاحبه معرفی نشده، باید دید کدام دانشگاه را انتخاب کرده است؛ به عنوان مثال بعد از بررسی ها مشخص می شود او دانشگاه شهید بهشتی را انتخاب کرده که هشت نفر ظرفیت پذیرش دارد. با توجه به اینکه سه برابر ظرفیت پذیرش یعنی ۲۴ نفر دعوت به مصاحبه شدند،‌ پس امکان دعوت به مصاحبه این فرد وجود نداشته است.

وی با بیان اینکه تراز دانشگاه ها و معرفی افراد برای مصاحبه یک بخش فنی دارد، خاطرنشان کرد: رتبه ۴۰ همیشه هم رتبه مناسبی برای پذیرش در دانشگاه نیست؛ چرا که باید ظرفیت آن دانشگاه را هم در نظر گرفت. در مثالی دیگر باید بگویم یک نفر در کنکور رتبه ۱۰۰ را کسب می کند اما بعد از اعلام نتایج نهایی، قبول نشده است. بعد از بررسی ها مشخص می شود او فقط سراغ دانشگاه علوم پزشکی تهران رفته است که علت قبول نشدن را توجیه می کند.

رییس سازمان سنجش آموزش کشور افزود: این را هم باید در نظر داشت که بخشی از ظرفیت ها به سهمیه ها اختصاص می یابد.

خدایی خاطرنشان کرد: سازمان سنجش بر اساس سیستمی که تعیین شده بود، به درستی عمل کرده است.

به گزارش ایرنا، بعد از اعلام اسامی داوطلبان دکتری که در انتخاب رشته دعوت به مصاحبه شده بودند، مانند سال گذشته عده ای از آنان خبر از دعوت نشدن به مصاحبه دادند.

یکی از این داوطلبان اعلام کرد: به همراه دیگر داوطلبان کنکور دکتری ۹۹ از همه رشته ها و در سراسر کشور به ترازهای نجومی اعلام شده برای دعوت به مصاحبه اعتراض داریم. همانگونه که اطلاع دارید امسال با شرایط بسیار سخت ویروس کرونا و تعویق چند باره کنکور، همه داوطلبان دچار اضطراب زیادی شده بودند که با اعلام این ترازهای نجومی که نسبت به سال های ۹۷، ۹۸ و سال های ماقبل آن حدود هزار و ۵۰۰ تا ۲ هزار نمره و حتی بیشتر به ترازها اضافه شد؛ داوطلبان ناامید شده اند.

این داوطلب می گوید: برای نمونه اینجانب با رتبه ۲ رقمی امسال به هیچ دانشگاهی در تهران دعوت نشده ام در حالی که پارسال و سال های قبل از آن، داوطلبان با رتبه های بسیار بالاتر از من در همین گرایش، در کد رشته محل های بسیاری را در تهران مجاز به مصاحبه شده بودند. از مسوولان درخواست داریم در این اندک زمان باقی مانده تا مصاحبه ها، از مراجع ذیربط درخواست کنند تا دانشگاه های کشور به ویژه دانشگاه تهران، حداقل هزار و ۵۰۰ نمره از تراز اعلامی خود بکاهند تا برای داوطلبان امسال که با این شرایط سخت کنکور داده اند هم عدالت رعایت شود.

به گزارش ایرنا، داوطلب دیگری در نامه ای نوشته است: با رتبه ۴۰ و اندی به هیچ کدام از دانشگاه های تهران برای مصاحبه دکتری دعوت نشدم، در حالی که پارسال با رتبه ۹۰ و اندی دعوت به مصاحبه شدم.

یک داوطلب دیگر هم اعلام کرده است که با توجه به شرایط سخت امسال و تعویق های چند باره کنکور، استرس و اعمال فشارهای روحی وارد شده به داوطلبان کنکور دکتری ۹۹ لازم است عدالت آموزشی اجرا و ترازهای مصاحبه در همه دانشگاه‌ها و رشته‌ها کاهش یابد؛ این اقدام با توجه به شرایط کشوری و درگیری با بیماری منحوس کرونا لحاظ شود به طوری که اختلاف شایع و معنی‌داری به این وضوح حذف شود؛ به عنوان مثال برخی دانشگاه‌ها تراز یک و برخی دیگر تراز هشت هزار لحاظ کرده‌اند. وی درخواست کرده است که اقدامات لازم مبذول و با کاهش حداقل هزار و ۵۰۰ تا ۲ هزار واحدی حد نصاب تمامی رشته‌ها و دانشگاه‌های کشور امکان رقابت سالم و یکسان مصاحبه فراهم شود.

کنکور دکتری سال ۹۹ با چند ماه تاخیر ۹ مردادماه امسال برگزار شد و در نهایت حدود ۴۲ هزار نفر برای انتخاب رشته مجاز شدند؛ بعد از پایان فرایند انتخاب رشته و اعلام نتایج آن از سوی سازمان سنجش آموزش کشور، فرایند مصاحبه دانشگاه ها با داوطلبان هم اکنون و به صورت مجازی در حال انجام است.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

51 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
مریم
مهر ۳, ۱۳۹۹ ۱۱:۰۶ ق٫ظ

سلام دانشگاه علامه دیشب حد نصاب پذیرش را کم کرده و من به مصاحبه دعوت شدم اما سایت دانشگاه برای تکمیل مشخصات بسته شده (یک روز قبل از اعلام حد نصاب جدید)باید چه کار کنم؟

اکرم تمیزی
شهریور ۳۱, ۱۳۹۹ ۷:۱۰ ب٫ظ

با سلام من زمان بندی نتایج را دیر فهمیدم درانتخاب رشته جا ماندم میشه راهنمایی کنین ممنون

...........
شهریور ۳۱, ۱۳۹۹ ۱۰:۲۱ ب٫ظ
پاسخ به  اکرم تمیزی

کاری نمیتونین کنین مگر اینکه زمان ثبت نام دانشگاه‌ها تمدید شه

ناصر
شهریور ۳۱, ۱۳۹۹ ۴:۰۶ ب٫ظ

با سلام و خدا قوت خدمت همه اساتید بزرگوار،بنده از ثبت نام برای مصاحبه دکتری۹۹ جا موندم،خواهشمند است ترتیبی اتخاذ فرمایید تا ماهم بتوانیم در یک فرجه زمانی که ایجاد میشود،بنده و خیلی از دوستان دیگری که مثل بنده از ثبت نام مصاحبه جا موندند ثبت نام کنیم.ممنون

نیما
شهریور ۳۱, ۱۳۹۹ ۱۰:۱۷ ق٫ظ

برادر من با رتبه ۲۵ رشته فیزیولژی وانتخاب دانشگاه ارومیه هم روزانه هم نوبت دوم دعوت به مصاحبه نشده وافعا جای تعجب داره

علی
شهریور ۳۱, ۱۳۹۹ ۳:۳۴ ب٫ظ
پاسخ به  نیما

من امسال رتبه ام نصف سال قبل بود و درصدهای به مراتب بهتر ولی هیجان دعوت به مصاحبه نشدم

ناشناس
شهریور ۳۱, ۱۳۹۹ ۷:۲۱ ق٫ظ

هرجا نگاه میکنیم بی عدالتی بیداد میکنه.واقعا نمیدونم مسئولین به چی فکر میکنن. جای تاسف داره

A
شهریور ۳۱, ۱۳۹۹ ۵:۴۱ ق٫ظ

امیدوارم اون دنیا هم بتونید خودتون رو توجیه کنید و پاسخگوی این همه ظلم در برابر جوانان این مملکت باشبد، فقططط همین

حمید رضا
شهریور ۳۱, ۱۳۹۹ ۰:۰۹ ق٫ظ

دوستان لطفا سوالی که مطرح کردم رابه این آدرس پاسخش را لطفا بفرمائید با تشکر فراوان

حمید رضا
شهریور ۳۱, ۱۳۹۹ ۰:۰۶ ق٫ظ

سلام دوستان عزیز پذیرفته شده برای مصاحبه دکتری فسیل شناسی شهید بهشتی هستم وارد لینک آزمایشی جلسه مصاحبه نمی توانم بشوم پریروز ورود آزمایشی اجباری بود من ندیدم لطفا راهنمایی فرمائید چطوری وارد شوم روز مصاحبه چه نرم افزاری برای اتصال باید داشته باشم با گوشیم می توانم یا کافی نت بروم
سپاسگزارم

بهروز
شهریور ۳۰, ۱۳۹۹ ۹:۵۵ ب٫ظ

لطفا تا جایی که میتونین از کمپین‌هایی که دوستان قرار دادن حمایت کنین.
https://www.farsnews.ir/my/c/40206
و
https://www.farsnews.ir/my/c/38498
در سایت سازمان سنجش هم درخواست بدهید.
من با رتبه ۱۲، دانشگاه تهران دعوت به مصاحبه نشدم نه روزانه و نه شبانه، در حالی که سال‌های قبل با رتبه‌های ۲۲ و ۳۳ در رشته من روزانه دانشگاه تهران قبول شدند.
پیام‌های دوستان رو دیدم و متوجه شدم که در برخی رشته‌ها و دانشگاه‌ها ترازها پایین هم آمده اما برای خیلی رشته‌ها هم ترازها بالا هستند، برای همین از همه دوستان حتی کسانی که دعوت به مصاحبه شده‌اند در خواست می‌کنم ما را در این درخواست تغییر ترازها همراهی کنند تا تغییری اتفاق بیفتد.
اگر کسی راه‌های دیگری هم برا نتیجه دادن این تغییر می‌داند لطفا بگین. ممنونم از همه

..............
شهریور ۳۰, ۱۳۹۹ ۱۰:۴۴ ب٫ظ
پاسخ به  بهروز

مصاحبه ها شروع شده دیگه کمپین چه فایده داره

سونیا
شهریور ۳۰, ۱۳۹۹ ۴:۵۹ ب٫ظ

برا من پیام اومد دوباره کارناممو ببینم

کیانوش
شهریور ۳۰, ۱۳۹۹ ۱۱:۳۸ ب٫ظ
پاسخ به  سونیا

لطفا اطلاع دهید که آیا تغییری در دعوت به مصاحبه شما ایجاد شده است؟

سونیا
شهریور ۳۱, ۱۳۹۹ ۱۰:۲۲ ب٫ظ
پاسخ به  کیانوش

بله ایجاد شد و دوجای جدید دعوت شدم

کیانوش
شهریور ۳۰, ۱۳۹۹ ۱:۲۴ ب٫ظ

آقای خدایی، قبل از همه توضیحی باید عرض کنم که همه داوطلبان به نکاتی که فرمودید واقف هستند. ایراد اصلی و معضل اصلی دکتری، سازوکار غلط پذیرش شماست. چه لزومی داره داوطلب انتخاب دانشگاه انجام دهد بعد نتایج دعوت به مصاحبه ها را اعلام کنید و بعد داوطلب به مصاحبه برود و بعد منتظر نتیجه نهایی بماند. سه بار استرس و تکرار فرآیند اعلام نتیجه قرار است تا کی ادامه یابد. شما هرساله حد نصاب را که دارید در همان مرحله اول با رتبه ها اعلام نمایید که داوطلب تکلیف خود را بداند. حد نصاب دانشگاه ها در تهران تا ۲۰۰۰ و برزن ۳۰۰۰ نمره اختلاف به چه معناست؟! مگر آن دانشگاه ها در چند قاره واقع شده اند که این حجم از اختلاف را باید شاهد باشیم. بجز اعمال سلیقه و رقابت کاذب دانشگاه ها بر سر نفرات برتر کنکور است. پس نفرات شایسته و پژوهش محور کجا جا خواهند داشت. دکتری یک مقطع کاملآ پژوهشی است، کی سایه حد نصاب و کنکور از سر آن کم می شود؟! بجای این توجیهات کنکور را کنار بگذارید و مانند همه دانشگاههای دنیا، مصاحبه و پذیرش دانشگاه ها را سنجش کنید و نظارت داشته باشید.

سید اصغر باقری نژاد
مهر ۱, ۱۳۹۹ ۰:۰۷ ق٫ظ
پاسخ به  کیانوش

شما اینطور فکر می کنید کسانی که بعد از کلی زحمت و شب نخوابی حائز رتبه عالی شدند قدرت کار پژوهشی ندارند…؟!!!
اگر چنین تفکری دارید سخت در اشتباهید…
به نظر من مشکل از جایی نشات می گیره که سازمان سنجش ریش و قیچی را داده دست دانشگاه. و فقط و فقط ما در مصاحبه ها با رفتار کاملا سلیقه ای اساتید مواجه می شویم، و به وضوح حق داوطلبان را جابه جا میکنند و کسانی که خودشان میخواهند یا به هر ترتیبی سفارش شده اند نمره قبولی دریافت می کنند.
امان از زحمت های بی وقفه ای که کشیده می شود…
امان از جیگر پدر و مادرایی که سوخته می شود…
امان از دل داوطلب بدبختی که قربانی سلیقه ی چند استاد از خدا بی خبر می شود…
کسی دارد این حرفها را می زند که خود شاهد و قربانی رفتار سلیقه ای محض اساتید مصاحبه کننده در آزمون دکتری است…
حرف آخرم را به همین اساتیدی می گویم که پشت صندلی می نشینند و نمی دونند و یا شاید نمی خواهند که بدانند که نمره آنها تا چه اندازه می تواند بر سرنوشت داوطلبان نگون بخت تاثیر بگذارد…!!!
اساتید محترم بترسید از روزی که در برابر دادگاه عدل الهی قرار می گیرید…

مستانه
شهریور ۳۰, ۱۳۹۹ ۱۲:۵۶ ب٫ظ

سلام
چرا اصلاحاتی که می گویند برای ترازهای دعوت به مصاحبه انجام شده مشخص نیست و هیچ اطلاعیه ای هم روی سایت سنجش قرارنگرفته پس این خبری که منتشرشده کجاست؟

رضا
شهریور ۳۰, ۱۳۹۹ ۱۲:۲۸ ب٫ظ

سلام
من در رشته دامپزشکی رتبه ۶ رو آوردم ولی به مصاحبه دعوت نشدم.
رفتم سازمان سنجش گفتن تراز و حدنصابت کم شده.
خدا باعث و بانیش رو لعنت کنه .
خیلی خونده بودم و زحمت کشیدم .
همه رو مثبت زدم و با رزومه عالی آماده مصاحبه بودم .

سویل
شهریور ۳۰, ۱۳۹۹ ۲:۳۹ ب٫ظ
پاسخ به  رضا

ناراحتی که دارید قابل درک
ولی این مدل صحبت برازنده یه داوطلب دکتری نیست

دولتی
شهریور ۳۱, ۱۳۹۹ ۲:۵۴ ق٫ظ
پاسخ به  رضا

سلام…ظرفیت رشته شما چند نفره و اینکه رتبه شما در سهمیه آزاد ۶ بوده یا سهمیه ایثارگری ۵ درصد یا ۲۵درصد دارین؟

ب
شهریور ۳۰, ۱۳۹۹ ۱۱:۲۰ ق٫ظ

با سلام
در گرایش ما در کنکور دکتری امسال، حتی با کاهش فاحش ظرفیت ها، در مجموع حدود ۴۰ تا برای روزانه ی دانشگاه های شهر تهران، ظرفیت وجود دارد. حتی اگر دانشگاه ها دو برابر ظرفیتشان هم درخواست برای مصاحبه می دادند، بایستی حداقل تا رتبه ی ۸۰ دعوت به مصاحبه می شدند. این در حالی است که من با رتبه حدود ۷۰ امسال در هیچ دانشگاهی در تهران، برای مصاحبه دعوت نشده ام. که با بررسی ترازهای اعلامی متوجه شدم تا حدود رتبه ی ۳۰-۴۰ برای تهران بیشتر دعوت به مصاحبه نشده اند. حالا با کنار گذاشتن افرادی که در این میان دانشگاه های شهرستان می روند، اینگونه نتیجه می شود که تعداد زیادی از صندلی های دکتری در امسال خالی می ماند و تمام افرادی که به مصاحبه دعوت شده اند بدون هیچ گزینشی پذیرفته می شوند. این یعنی اینکه قانون ۵۰ درصد کنکور و ۵۰ درصد سوابق علمی دانشجو کلا حذف شده و ۱۰۰ درصد به کنکور اختصاص یافته است.
این در حالی است که پارسال و سال های قبل از آن، در گرایش ما رتبه های سه رقمی هم در تهران دعوت به مصاحبه می شدند.
آقای خدایی از شما درخواست داریم ما که با شرایط بسیار حساس کرونای امسال کنکور دادیم، لطفا این چنین در حقمان بی عدالتی نکنید.

سیما
شهریور ۳۰, ۱۳۹۹ ۱۱:۱۷ ق٫ظ

خسته شدیم ب خدا, از روزی ک جواب انتخاب رشته ها اومده همش داریم میریم سنجش و دانشگاه ها ک بهشون بفهمونیم ترازها نجومیه, درحالی ک باید بشینیم واسه مصاحبه آماده شیم…. اومدن توی رشته ای ک ۴۲ نفر روزانه دانشگاه های تهران پذیرش داره فقط تا رتبه ۱۸ و به همه جا دعوت کردن, خوب تکلیف رتبه ۱۹ و ۲۰ و …. چی میشه? تکلیف رای دیوان عدالت چی میشه ک گفته چند برابر ظرفیت دعوت کنید? مگه کنکور کارشناسیه ک فقط رتبه های تک رقمی برن بشینن دکتری بخونن? واقعا متاسفم ک جوانی و وقتمون داره اینطوری به باد فنا میره!!!!!!

مهتاب
شهریور ۳۰, ۱۳۹۹ ۱۱:۱۵ ق٫ظ

یعنی الان ثبت نام دانشگاها تمدید شده؟؟؟؟

فاطمه
شهریور ۳۰, ۱۳۹۹ ۱۰:۵۱ ق٫ظ

با سلام و عرض احترام
لطفا جهت شفاف سازی که جزو حقوق قانونی شهروندان جمهوری اسلامی ایران محسوب میگردد، به طور دقیق نام دانشگاه ها، رشته ها، و تعداد افراد دعوت شده به مصاحبه در هر سهمیه به طور جداگانه اعلام گردد. در این صورت هر کس با توجه به سهمیه خود می تواند از اجرای صحیح قانون مطلع گردد.
همچنین در هر کد رشته آخرین تراز دعوت شده به مصاحبه در هر سهمیه بایستی اعلام گردد تا مشخص شود مجاز به انتخاب رشته بودن در دوره روزانه به طور صحیح محاسبه شده است.

آن را که حساب پاک است از محاسبه چه باک است.
در پناه حق

جعفری
شهریور ۳۰, ۱۳۹۹ ۱۰:۵۰ ق٫ظ

دقیقا حرف های تکراری سال پیش فکر حل کردن حد نصاب ها نیستند و مثل توپ فوتبال سازمان سنجش میگه دانشگاه دانشگاه میگه سازمان سنجش.

حمید
شهریور ۳۰, ۱۳۹۹ ۱۰:۳۷ ق٫ظ

یه اشتباهی را هرساله تکرار می کنند نمی آ ن ویا نمی خواهند موضوع را بررسی و حل مشکل کنند.وقتی هم صدای کسی در می آد ماست مالی اش می کنند

رادین
شهریور ۳۰, ۱۳۹۹ ۱۰:۳۲ ق٫ظ

رشته ما ۴تا گرایش داره.من مثلا دانشگاه تبریز هر ۴تا گرایش رو انتخاب کردم هزینه مصاحبه کلا ۸۰ گرفت.ولی دانشگاه تهران برای هر گرایش زده ۱۲۰ یعنی برای مصاحبه ۴تاش میگه ۴۸۰ بریز حساب!اخه خدابیش انصافه؟؟این همه هزینه برا چیه؟! چه خبره آخه!واسه نفری یه ربع مصاحبه!

ویکتاریون
شهریور ۳۰, ۱۳۹۹ ۱۰:۵۳ ق٫ظ
پاسخ به  رادین

نه انصاف نیست از جمله روش های کسری بودجه س. :/حالا گرایش های مختلف که ممکنه تیم مصاحبه گرش فرق بکنن و باز یه چیزی. همیشه برای روزانه و شبانه ش هم جدا پول می گیره. امسال نمی دونم چه کار کرده البته.

بهروز
شهریور ۳۰, ۱۳۹۹ ۱۰:۲۶ ق٫ظ

این چیزایی که برای شما عدده، زندگی ماست.. ما بر این اساس برنامه ریزی کردیم.. اگر میدونستیم بر خلاف سالای قبل قرار نیست به تهران دعوت شیم دانشگاه های شهرستان رو انتخاب میکردیم.

بهروز
شهریور ۳۰, ۱۳۹۹ ۱۰:۲۴ ق٫ظ

شما که دم از قانون می زنید، چرا رای دیوان عدالت اداری را اجرا نمیکنید؟؟ طبق رای دیوان دعوت بر اساس تراز غیرقانونی است.. اگر سه برابر ظرفیت دعوت میشوند چرا سال های گذشته ده برابر دعوت میکردید؟ اینها همه سوالاتی است که بی پاسخ مانده

کتایون
شهریور ۳۰, ۱۳۹۹ ۱۱:۱۸ ق٫ظ
پاسخ به  بهروز

رای دیوان عدالت اداری، منظورش حدنصاب نمره خود مصاحبه هستش یعنی نمره ای که اساتید به فرد شرکت کننده در مصاحبه میدن. نه حدنصاب دعوت به مصاحبه

نینا
شهریور ۳۰, ۱۳۹۹ ۱۰:۱۷ ق٫ظ

همه باید اعتراض کنیم. این بی عدالتی محضه. phdinterview99

رزیتا
شهریور ۳۰, ۱۳۹۹ ۱۰:۱۷ ق٫ظ

جای تاسفه ،واقعا جای تاسفه که همه ما تلاش میکنیم و همه ما یه سال زحمت میکشیم و بعد در آخر اساتید فقط دانشجوهای که هماهنگ شده رو پذیرش میکنند و اعمال سلیقه استاد تعیین کننده پذیرش شه.

نینا
شهریور ۳۰, ۱۳۹۹ ۱۰:۱۷ ق٫ظ

آقای خدایی رتبه خوب چنده؟؟؟ فقط زیر ١٠
چقدر می خواهید پاس کاری کنید. شما که می خواستید اینطوری عمل کنید از رتبه ١ تا ١٠ مجاز اعلام می کردید. کنکور مثل سراسری برگزار می کردید و بخش پژوهش به چه درد می خوره؟؟؟؟؟؟؟

P
شهریور ۳۰, ۱۳۹۹ ۱۰:۱۱ ق٫ظ

فقط دانشگاه های تهران ک ملاک نیست الان من با رتبه دو رقمی دانشگاه یزد دعوت نشدم تراز دانشگاه دو برابر بیشتر از سال قبل شده

محسن صنعتی
شهریور ۳۰, ۱۳۹۹ ۱۲:۴۷ ب٫ظ
پاسخ به  P

دقیقا یزد بسیار بالا برده حالا میگیم تهران درجه یکه یزدی که تو رشته ما تا ۹۰ دعوت میکرد الان ۵۰ هم دعوت نکرده این یعنی هر کی صرفا رتبه داره میشینه اونجا

مهدی
شهریور ۳۰, ۱۳۹۹ ۹:۱۴ ق٫ظ

آغا حرفاتون متناقضه که. رییس دانشگاه بهشتی میگفت ما ده برابر ظرفیتبهمون معرفی میشه. پس کو؟ شما میگید سه برابر. به کدوم باور کنیم؟؟؟؟ امسال دو برابر هم دعوت نشدن.

لطفا مستند بگید که تراز کدوم دانشگاه ها اصلاح شده که هیچکس خبر نداره؟

دارید نمک رو زخم ما میپاشید و حد نصاب رو بالاتر هم بردید…

حسین
شهریور ۳۰, ۱۳۹۹ ۹:۴۶ ق٫ظ
پاسخ به  مهدی

تو رشته ما بهشتی ۴ نفر میگیره یینی میشه ۴۰
ولی من با ۳۰ دعوت نشدم

سویل
شهریور ۳۰, ۱۳۹۹ ۱۰:۲۰ ق٫ظ
پاسخ به  حسین

دوست عزیز سه برابر نمیشه ۴۰ میشه ۱۲
قاعدتا تا رتبه ۱۲ باید دعوت کنن اما معمولا تا ۵ برابر بیشتر که میشه ۲۰

حسین
شهریور ۳۰, ۱۳۹۹ ۱۰:۳۶ ق٫ظ
پاسخ به  سویل

دوست عزیز دیشب خود رئیس دانشگاه بهشتی تو اخبار ۲۰ و ۳۰ گفت تا ده برابر ظرفیت دعوت شده
تو رشته ی ما دانشگاه های تهران روی هم تا ۲۵ نفر میگیرن، من با ۳۰ هیچکدومشون دعوت نشدم، اگر هر ۳۰ نفر قبل من هم دعوت شده باشن، فقط پنج نفر بیرون میمونن، با این اوصاف یعنی خیالشون راحته که یکی از دانشگاه ها قبول میشن بذار اینطوری مثال بزنم:

فرض کن تو یه رشته ای سه دانشگاه پذیرش دارن نفری دو تا سه برابرش که شما میگید میشه چقد؟ ۶ حالا
تهران ۲ نفر میخواد ۶ نفر دعوت شدن (ینی رتبه های ۱ تا ۶)
تربیت مدرس ۲ و ۶
بهشتی ۲ و ۶
یعنی چی؟ یعنی فقط همون رتبه های ۱ تا ۶دعوت شدن که خلاصه یدونه از این دانشگاه ها پذیرفته میشن، حتی اگه تو مصاحبه صفرم بگیرن!!!

حسین
شهریور ۳۰, ۱۳۹۹ ۱۰:۴۰ ق٫ظ
پاسخ به  سویل

با منطق شما فقط رتبه های ۱ تا ۲۰ دعوت میشن، که دانشگاه های تهران روی هم ۲۵ نفر میگیرن تو رشته ی ما، یعنی حتی ۵ نفرم کم میارن؟!!!!

حسین
شهریور ۳۰, ۱۳۹۹ ۱۰:۴۵ ق٫ظ
پاسخ به  سویل

در ضمن اینم بگم که رتبه ی یک یا دو (دقیقاً یادم نیست) تو رشته ی ما زبانشو زده صفر دو گوش، ینی چی؟ ینی اگه من با مدرک زبان و سواد تاپ زبان دعوت به مصاحبه بشم با سابقم و جواب دادن به سوالات مصاحبه گرا، چه بسا نمرمم از رتبه ۱ بیشتر بشه و بتونم قبول شم در حالی که الان کلاً چنین حقی رو از من گرفتن و اون یارو که شاید الفبای زبانو ندونه میتونه یکی از دانشگاه های تاپ قبول شه بعد از فارغ التحصیلیم پوزشو بده به من
این دیگه مصاحبه و جذب نیمه متمرکز نشد!!!

سویل
شهریور ۳۰, ۱۳۹۹ ۱۱:۰۹ ق٫ظ
پاسخ به  حسین

اینکه زبان صفر زده دلیل بر بیسوادی نیست
دیدتو وسیع کن
با این ادعا ۵۰ برابر طرفیتم دعوت کنن و تو بری رد میشی
شاید سر جلسه اتفاقی افتاده که صفر زده و اصلا سراغ زبان نرفته
رتبه ۱ یکی از رشته هام پارسال زبان صفر زده بود و دانشگاه شریف قبول شد
نگاهت عوض کن

حسین
شهریور ۳۰, ۱۳۹۹ ۱۲:۴۶ ب٫ظ
پاسخ به  سویل

؟؟؟!!!
چی بگم والا … اگه اینه خوب وضعیت کشور ماهم همینه…

مریم
شهریور ۳۱, ۱۳۹۹ ۲:۲۵ ب٫ظ
پاسخ به  حسین

دقیقا هیچ وقت بر اساس نمره زبان آزمون نمیشه سواد زبان رو چک کرد.

صبا ب
شهریور ۳۰, ۱۳۹۹ ۹:۱۴ ق٫ظ

آقای خدایی عززززییییزززز چرا فکر میکنید اینجوری توجیه میشیم؟ ما داوطلبان کنکور دکتراییم هاااا دبیرستانی نیستیم !
چرا تراز شبانه از روزانه بیشتره؟ چرا تراز پردیس از روزانه بیشتره؟ اینا رو هم دانشگاه فقط تغییر میده؟ چرا همه دانشگاه ها همزمان با هم ۱۵۰۰تا اضافه کردن؟ شما بی تقصیرید؟ از اعلام نفرات برار کنکور مشخصه! ‏عجایب سنجش ادامه دارد….. رتبه اول انسانیه؟ رتبه هشت ریاضی؟ کدوم اسمش درسته؟ شایدم کلا عکسه اشتباهه! فقط دکتری عجایب نداره! سنجش حسابی ترکونده امسال! نه به بی عدالتی آموزشی به خاطر خطاهای سنجش! وقتی تراز شبانه رو بیشتر از روزانه میزنه اینا که چیزی نیست! ⁧‫#کاهش_تراز_مصاحبه_دکتری‬⁩

صبا
شهریور ۳۰, ۱۳۹۹ ۹:۱۰ ق٫ظ

دقیقا کجا و باچه سندی میتونید اثبات کنید که اشتباه را اصلاح کرده اید؟؟؟؟؟؟؟ برای چه کسی پیامکی مبنی بر اصلاح حدنصاب زده اید؟
چگونه تراز ۴۰۰۰ روانشناسی حتی واجد دعوت بمصاحبه پیام نور و غیرانتفاعی و پردیس نیست؟؟؟؟؟ با کدام منطق و عدالت آموزشی این حدنصاب را گذاشته اید؟ (حدنصاب پیام نور تهران۴۶۰۵، حدنصاب روزانه بوشهر۴۳۰۰ وووووو
سالهاست همه میدانند روزانه حتی شهرستان حدنصابی بالاتر از شبانه و پیام نور وووو دارد. اگر اینها اشتباه سنجش نیست پس چیست؟؟؟
چرا چراچرا زحمت یکسال سختی ماراباچند توجیه غیرمنطقی پودر میکنید

م
شهریور ۳۰, ۱۳۹۹ ۹:۰۴ ق٫ظ

حرف خدایی دروغه

---
شهریور ۳۰, ۱۳۹۹ ۸:۴۷ ق٫ظ

بس دیگه حرافی….تراز دانشگاه تهران رو بیارید پایین.پس چی دست شماست؟همه چی که دست دانشگاهه.خسته شدیم از این برنامه دکتری و بی عدالتی ها سه سال از عمرم رو گذاشتم و هیچ نتیجه نگرفتم…سه سال ….

پیمان جوانمرد
شهریور ۳۰, ۱۳۹۹ ۱۱:۲۱ ب٫ظ
پاسخ به  ---

خدایی خیلی بی انصافا