موسسه آموزشی نگاره
دوره نگاره

سوالات رایج انتخاب رشته داوطلبان دکتری 99

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

در این مطلب به سوالات متداول داوطلبان دکتری 99 در خصوص انتخاب رشته پاسخ داده شده است.

به گزارش پی اچ دی تست، داوطلبان آزمون دکتری 99 سراسری تا ساعت 24 روز پنجشنبه ششم شهریورماه و داوطلبان دکتری دانشگاه آزاد اسلامی تا دهم شهریور ماه مهلت دارند نسبت به انتخاب رشته اقدام کنند. در این مطلب تلاش کرده ایم تا به مهم ترین سوالات داوطلبان درخصوص جزئیات انتخاب رشته پاسخ دهیم.

آیا امکان ویرایش انتخاب رشته دکتری 99 وجود دارد؟

بله تا پایان مهلت انتخاب رشته دکتری 99، امکان ویرایش انتخاب رشته نیز وجود دارد. اما تعداد دفعات انتخاب رشته محدود است.

فرصت انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد تمدید نشده است؟

مهلت انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد تا دهم شهریور ماه است و فعلا خبری در این زمینه منتشر نشده است، به محض تمدید این زمان شما را مطلع خواهیم کرد.

فرصت انتخاب رشته دکتری سراسری تا ساعت 24 روز پنجشنبه ششم شهریور تمدید شده است.

دفترچه پیام نور، غیرانتفاعی و پردیس مجزاست؟ و انتخاب رشته اینها چگونه انجام می شود؟

رشته محل های پیام نور، غیرانتفاعی و پردیس در دفترچه انتخاب رشته دکتری سراسری آمده است و انتخاب رشته این دانشگاه ها در فرم انتخاب رشته دکتری سراسری در سایت سنجش صورت می گیرد. اگر برای رشته شما این دانشگاه ها در دفترچه نیست، بدین معناست که در رشته شما در این دانشگاه ها پذیرش صورت نمی گیر‌د.

معدل کارشناسی ارشد من صحیح وارد نشده است، چه باید بکنم؟

در فرم انتخاب رشته، بخشی برای ویرایش معدل در نظر گرفته شده است.

آیا امکان انتخاب رشته از رشته/گرایش های دیگر وجود دارد؟

شما مجاز به انتخاب رشته‎محل‎ها از میان گرایش‌های رشته امتحانی خود هستید. امکان انتخاب رشته‎محل‎های سایر رشته های امتحانی وجود ندارد. مهم ترین نکته در انتخاب رشته کدرشته امتحانی شما است. البته در سایت سازمان سنجش، به طور خودکار، تنها امکان انتخاب کدرشته‌محل های خود را دارید و مشکلی در این زمینه وجود نخواهد داشت.

آیا اولویت های انتخاب رشته اثری در شانس دعوت به مصاحبه دارد؟

خیر، در صورتی که حدنصاب نمره تراز یک دانشگاه که در اولویت های انتخابی در فرم انتخاب رشته وجود دارد را کسب کنید، دعوت به مصاحبه خواهید شد؛ فارغ از این که آن دانشگاه انتخاب اول است یا آخر.

انتخاب رشته در قبولی نهایی من چه تاثیری دارد؟

گرچه شما ممکن است به مصاحبه همه کدرشته های خود دعوت شوید اما در نهایت تنها در بالاترین اولویت خود که نمره قبولی را کسب کرده باشید معرفی خواهید شد. یعنی نرم افزار سازمان سنجش به ترتیب از بالاترین انتخاب شما شروع به بررسی می کند و به محض رسیدن به اولین کدرشته قبولی شما، آن را به عنوان قبولی نهایی شما اعلام خواهد کرد. از این رو اگر در اولویت های پایین تر هم قبول شده باشید، این موضوع اهمیتی ندارد و تنها در یک کدرشته به عنوان قبول نهایی اعلام خواهید شد.

در صورت عدم شرکت در مصاحبه دانشگاه هایی که دعوت شده ام، از آزمون دکتری سال بعد محروم خواهم شد؟

خیر، تنها قبولی نهایی در دوره روزانه موجب محرومیت از شرکت در آزمون دکتری سال آتی خواهد شد. بنابراین، قبولی نهایی در دوره های غیرروزانه و یا دعوت به مصاحبه برای همه دوره ها و شرکت کردن یا نکردن در مصاحبه منجر به محرومیت از کنکور سال آینده نخواهد شد.

تذکر مهم: گرچه عدم شرکت در یک کدرشته باعث محرومیت شما نخواهد شد اما بهتر است از انتخاب کدرشته هایی که قطعا در مصاحبه آنها شرکت نخواهید کرد بپرهیزید. حدنصاب دعوت به مصاحبه هر کدرشته ممکن است بر اساس تعداد داوطلبان متقاضی آن کدرشته تعیین خواهد شد و در صورتی که شما با نمره بالایی برای آن کدرشته درخواست دهید، این احتمال وجود دارد که باعث شوید تا شانس دعوت به مصاحبه از دیگر دوستان شما گرفته شود. پس لطفا از انتخاب کدرشته هایی که قطعا در مصاحبه آنها شرکت نخواهید کرد خودداری کنید.

فرم صلاحیت عمومی دکتری چیست؟

بر اساس اعلام سازمان سنجش، آن دسته از داوطلبانی که بر اساس حدنصاب تعیین شده دانشگاه ها و مؤسسات حداقل در یک یا چند کدرشته محل حدنصاب لازم را دارا بوده و تمایل به شرکت در مرحله دوم آزمون (مصاحبه و بررسی سوابق علمی و پژوهشی) دانشگاه های ذیربط را دارند، لازم است از طریق سایت سازمان از تاریخ 1399/7/1 لغایت 1399/7/15 جهت تکمیل فرم صلاحیت عمومی دکتری 99 اقدام کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر درخصوص فرم صلاحیت عمومی دکتری 99 کلیک کنید.

آیا برای مصاحبه باید هزینه پرداخت کنیم؟ این هزینه ارتباطی به هزینه صلاحیت عمومی دکتری دارد؟

بله، هر یک از دانشگاه ها برای شرکت در مصاحبه دکتری از شما هزینه‌ای دریافت خواهند کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر درخصوص هزینه مصاحبه دکتری کلیک کنید. این هزینه مجزا از هزینه تکمیل فرم صلاحیت عمومی دکتری است.

چند دانشگاه برای مصاحبه دعوت می‌شویم؟

دعوت به مصاحبه دکتری بر اساس حدنصاب نمره تراز صورت می‎گیرد. بنابراین، شما برای هر تعداد دانشگاهی که در فرم انتخاب رشته تان درج شده و نمره حدنصاب را دارید، دعوت به مصاحبه خواهید شد و محدودیتی در این زمینه وجود ندارد.

نتایج دعوت به مصاحبه سراسری و آزاد چگونه اعلام می شود؟

فرایند انتخاب رشته دکتری سراسری و آزاد مستقل از هم است. نتایج دعوت به مصاحبه دکتری سراسری از طریق سایت سازمان سنجش و نتایج دعوت به مصاحبه دکتری آزاد از طریق سایت مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد آغاز خواهد شد.

چند برابر ظرفیت هر دانشگاه به مصاحبه دکتری دعوت می شود؟

با توجه به این که دعوت به مصاحبه بر اساس نمره تراز صورت می گیرد، تعداد دعوت به مصاحبه در هر رشته در هر دانشگاه میزان مشخصی ندارد.

چند دانشگاه به عنوان قبولی نهایی داوطلبان دکتری اعلام می شود؟ آیا ممکن است چند دانشگاه قبول شویم؟

خیر، پس از مصاحبه، نمره آزمون کتبی و مصاحبه شما میانگین گرفته می شود و اولین اولویتی که شرایط لازم را داشته باشید (بر اساس اولویت بندی انتخاب رشته شما) به عنوان محل قبولی نهایی شما اعلام می شود. بنابراین، سایر انتخاب های شما حذف خواهد شد.

آیا امکان قبولی همزمان در دوره دکتری دانشگاه آزاد و دانشگاه سراسری وجود دارد؟

بله فرایند انتخاب رشته دکتری سراسری و دانشگاه ازاد اسلامی، شرکت در مصاحبه و اعلام نتایج مجزاست. بنابراین، داوطلبان فرصت قبولی در هر دو دانشگاه را دارند.

در صورتی که سوال دیگری در خصوص انتخاب رشته دکتری دارید، در بخش نظرات مطرح فرمایید تا در اولین فرصت پاسخگوی شما باشیم.
ثبت‌نام
باخبرم کن!

322 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
کاظم
اردیبهشت ۲, ۱۴۰۰ ۱۰:۴۸ ب٫ظ

سلام دوستان عزیز. من در انتخاب رشته دانشگاه امام حسین رو می زنم ولی می نویسه وجود ندارد. در حالی که کد رو کاملا درست می زنم. چیکار کنم به نظرتون؟

امین
آبان ۷, ۱۳۹۹ ۱۱:۵۹ ق٫ظ

سلام
من در آزمون ارشد مجاز انتخاب رشته شدم اما به دلیل درگیری به کرونا موفق به انتخاب رشته کد رشته محل نشده ام
چه راهی برای من وجود دارد ؟

سها
شهریور ۱۱, ۱۳۹۹ ۲:۲۱ ب٫ظ

اگر اینجا کسی هست که پارسال قبول شده و یا کسانیکه با تجربه هستند و سالهای قبل مصاحبه رفته اند لطفا راهنمایی بفرمایند که چطور باید جلسه رو مدیریت کنیم؟ اول جلسه باید خودمون و رزوممون رو کامل معرفی کنیم یا اینکه اجازه بدیم اساتید از ما سوال کنند و منفعل باشیم بجای اینکه خودمون شروع کننده باشیم ؟ کسی میتونه یه جلسه مصاحبه خوب و قابل قبول رو اینجا شبیه سازی کنه؟ ممنون از همگی . ان شاالله موفق و پیروز باشید

محمد
شهریور ۱۰, ۱۳۹۹ ۱۰:۱۲ ب٫ظ

سلام برای مصاحبه چ مدرک ای نیاز هست؟ب طور خلاصه وکلی-ممنون

الهه
شهریور ۱۳, ۱۳۹۹ ۰:۳۸ ق٫ظ
پاسخ به  محمد

به طور کلی مدرک های شناسایی ، عکس ، ریزنمرات دو مقطع، گواهی های موقت و یا دائم دو مقطع، برگه تایید قبولی و انتخاب رشته، توصیه نامه، اگر مقاله ، ثبت اختراع، جایزه و…، مدرک زبان اگر دارید
معمولا هر دانشگاهی بعد از آمدن نتایج مهلت مشخص میکنه برای بارگذاری مدارک در سایت و یا ارسال. معمولا ارسال مدارک به صورت آپلود در سایت هست.
و بعضی از دانشگاه ها روز مصاحبه نسخه کاغذی را هم میخوان، البته به ندرت.
پایان نامه دو مقطع را هم میخوان

خودم
شهریور ۱۳, ۱۳۹۹ ۵:۰۰ ب٫ظ
پاسخ به  محمد

خلاصه: هر آنچه دارید و به درد دانشگاه میخورد

مرتضی
شهریور ۱۰, ۱۳۹۹ ۸:۲۴ ب٫ظ

دوستان نتایج وزارت بهداشت خبری نشد؟

samira
شهریور ۱۰, ۱۳۹۹ ۱۱:۰۷ ق٫ظ

به نظرتون امروز رتبه و ترازها رو فرستادن برای دانشگاه ها؟؟؟؟؟

علی
شهریور ۱۰, ۱۳۹۹ ۰:۴۹ ق٫ظ

سلام بعلت مشکلاتی که برام پیش اومد تو ازمون کتبی رتبه ام خوب نشد رتبه در سهمیه ۱۰۹ اخرین اخرین فردمجاز شده ۱۳۸ تعداد شرکت کننده ۱۴۷ نفرایا میتونم دانشگاه محقق اردبیلی در رشته ژئومورفولوژی دعوت به مصاحبه شوم ؟

مرتضی
شهریور ۹, ۱۳۹۹ ۹:۱۱ ب٫ظ

دوستان یک.مطلبی رو.متوجه نشدم.
ما حق انتخال ۱۵ تا رشته محل داربم اگه همخ ذو.به ترتیب اهمیت و ترار عرف دانشگاه انتخاب کنیم اونوقت چه مشکلی پیش میاد ؟ من که نمیتونم هر ۱۵تا رو اولویتاول بزنم طبیعتا از شماره ۱ تا ۱۵ اولویت بندی میشن.

ویکتاریون
شهریور ۱۰, ۱۳۹۹ ۱:۵۲ ق٫ظ
پاسخ به  مرتضی

اول یه واکنش احساسی:به شما حق انتخاب داده شده و اونا هم این اختیار رو دارن که از جایگاهشون در انتخاب شما ناراضی باشن و بهشون بر بخوره. به نظر منم حقی ندارن. نمره شون رو بدن هرکی قسمتش بود دیگه.
و یه واکنش منطقی: بیشتر توی دانشکده هایی موضوعیت داره که از همون اول استاد هر دانشجو مشخص میشه. مثلا ۳ نفر می خوان. پروپوزال نفر اول و پنجم به استاد الف می خوره. منتها نفر اول ممکنه بره اولویت قبلیش و نفرات دو و سه و چهار قبول بشن که فیلد کاریشون فرق می کنه. اینجاست که استاد با اطلاع از اولویت بندی میاد نمره ی نفر پنجم رو بالاتر میده که جای نفر چهارم رو بگیره. ظاهرا مسئله برای اون استاد حله یا نفر اول میاد یا چهارم جدید. حالا چرا نمره ی نفر اول رو کم میدن؟ چون ممکنه نفر اول اولویت های قبلیش قبول نشه ولی نفرات دوم یا سوم چرا. در این صورت حضور همزمان نفر اول وپنجم سابق(چهارم جدید) رو توی اون دانشگاه شاهدیم که جفتشون شاگرد استاد الف میشن و یه استاد دیگه دست خالی می مونه. در نتیجه امن ترین راه حذف نفر اول ( و امثال وی) هست با اون انتخاب رشته ش.خیلی هم فهرست شیندلر طور :/ سر خودم گیج رفت با این توضیح دادنم.

زمین
شهریور ۹, ۱۳۹۹ ۷:۲۵ ب٫ظ

دوستان بنده مدارک سهمیه ایثارگری رو جهت اعمال در آزمون ۹۹ از طریق سامانه فرستادم پیام اومد سهمیه شما در آزمون ۹۹ اعمال شده است، ولی متاسفانه بعد چک کردن کارنامه و برگه انتخاب رشته تغییری مشاهده نکردم.

یسنا
شهریور ۹, ۱۳۹۹ ۸:۵۸ ب٫ظ
پاسخ به  زمین

سلام…چه گرایشی هستین؟؟ با تراز ۲۳۳۱ بنظرتون مصاحبه شیراز دعوت میشم؟؟ زیست محیطی

زمین
شهریور ۹, ۱۳۹۹ ۱۰:۰۶ ب٫ظ
پاسخ به  یسنا

سلام
بنده آب شناسی
ولله دقیق نمیدونم مونده به ترازی که دانشگاهها اعلام میکنند.

زمین
شهریور ۹, ۱۳۹۹ ۷:۱۹ ب٫ظ

سلام به همه دوستان
بچه ها بنده مدارک ایثارگری جهت اعمال در آزمون دکتری رو از طریق سامانه الکترونیکی فرستادم، سیستم سازمان سنجش پیام دادش که داوطلب گرامی سهمیه شما در آزمون ۹۹ اعمال شده است، اما بنده بعد از چک کردن کارنامه و برگه انتخاب رشته تغییر را مشاهده نکردم، لطفا راهنمایی بفرمایید.

الی
شهریور ۹, ۱۳۹۹ ۳:۵۴ ب٫ظ

دوسنان منطور از این محدوده تراز چیه؟
بدبینانه ۱۶۰۰ تا ۱۸۰۰
منطقی ۱۵۰۰ تا ۱۷۰۰
خوشبینانه ۱۴۰۰ تا ۱۵۰۰
الان مثلا کسی که ترازش ۱۵۰۰ هست به این دانشگاه دعوت میشه؟یا ۱۴۰۰؟؟؟
لطفا جواب

samira
شهریور ۹, ۱۳۹۹ ۶:۰۰ ب٫ظ
پاسخ به  الی

اینا احتمالات هست ، که مثلا در حالت بدبینانه تراز این حدود هست یا خوش بینانه
دانشگاه ها بر اساس ظرفیت و تعداد داوطلبینی که میخوان مصاحبه کنن ، حد نصاب تراز رو مشخص میکنن، هر سال فرق داره، نمیشه با اطمینان گفت دعوت میشید یا نه

ویکتاریون
شهریور ۹, ۱۳۹۹ ۹:۵۸ ب٫ظ
پاسخ به  الی

یعنی اگه خیلی سخت بگیرن توی اعلام تراز، تراز ۱۸۰۰ و بالاتر دعوت میشن. ولی اگه خیلی آسون بگیرن ۱۴۰۰ هم دعوت میشه. البته عددایی که گفتی نزدیک هم دیگه ن. اختلاف تراز بدبینانه(سختگیرانه) و خوشبینانه(با آسانگیری) معمولا بیشتر از این حرفاست.

زمین
شهریور ۹, ۱۳۹۹ ۱:۳۶ ب٫ظ

همه موفق باشند

محمد
شهریور ۹, ۱۳۹۹ ۱۲:۰۸ ب٫ظ

سلام و درود…در دوره دکتری رشته مهندسی هزینه شهریه پردیس باشبانه یک دانشگاه چقدر باهم اختلاف دارند..وحدودا چقدر است

دانشجو
شهریور ۹, ۱۳۹۹ ۱۲:۵۲ ب٫ظ
پاسخ به  محمد

سلام من شهریه دانشگاه تهران امسال را دیدم عرض میکنم:
نوبت دوم
علوم انسانی کلا ۸۱ میلیون/ ترم اول ۹/ ترمهای بعدی ۱۰
سایر گروهها کلا ۹۹ میلیون/ ترم اول ۱۰ /ترمهای بعدی ۱۲
پردیس
علوم انسانی کلا ۹۷ میلیون/ ترم اول ۱۰ /ترمهای بعدی ۱۲
سایر گروهها کلا ۱۰۱ میلیون /ترم اول ۱۳/ ترمهای بعدی ۱۵

داوطلب دکتری
شهریور ۹, ۱۳۹۹ ۱۱:۲۷ ق٫ظ

همان طور که همه دوستان مستحضر هستند نمره آزمون تستی دکترا تنها پنجاه درصد نمره نهایی موردنظر برای انتخاب داوطلبان را تشکیل می دهد و نمره رزومه داوطلبان در جلسه مصاحبه بررسی می شود و در نهایت ملاک تصمیم گیری اساتید محترم دانشگاه ها را می سازد. بنابراین جایی عنوان نشده است که نمره آزمون که پنجاه درصد نمره لازم برای انتخاب است شرط لازم است و نمره رزومه شرط کافی. ضمنا همه می دانیم که اساتید محترم دانشگاه ها تنها با توجه به رتبه یا نمره تراز آزمون دکترا، داوطلبان را انتخاب نمی کنند و چه بسیار داوطلبانی که با رتبه بالا موفق به قبولی در دانشگاه های برتر نشده اند. بنابراین بهتر است که لااقل همه داوطلبانی که در محدوده چند برابر ظرفیت قرار می گیرند بتوانند رزومه خود را برای دانشگاه های موردنظرشان ارسال کنند تا از حق خودشان در محاسبه تمامی ظرفیت خود برای انتخاب استفاده کنند.

دانشجو
شهریور ۹, ۱۳۹۹ ۱:۱۹ ب٫ظ

سلام من مشکل شما را درک میکنم ولی چنین کاری عملی نیست که مثلا برای دوره روزانه ۱۵۰ یا ۲۰۰ نفر دعوت شوند به مصاحبه دانشگاه تهران یا بهشتی. من یادم است سال ۹۷ برخی دانشگاههای تهران تا رتبه ۸۰ یا ۹۰ را دعوت کرده بودند برای مصاحبه ولی اساتید اعتراض کردند که ما توان اینهمه مصاحبه نداریم و مصاحبه ها جنبه فرمایشی پیدا کرده بود و داوطلبانی که رتبه شان به ۱۰۰ نزدیک میشد فقط پنج دقیقه مصاحبه میشدند و تمام. بعد سال ۹۸ این رویه عوض شد یعنی دانشگاههای تهران و حتی سطح یک شهرستانها فقط ۲۰ نفر یا ۲۵ نفر دعوت کردند که کار مصاحبه شان راحت شود. حتی بگویم برای ۲۵ نفر هم وقت نمیگذاشتن یعنی از ساعت ۸ صبح تا ۵ بعد از ظهر چنان کار کند پیش رفت که داوطلب های بینوا از پا در آمدند و آب قند میخوردند و کف زمین پشت در گروه نشسته بودند. ساعت پنج بعد از ظهر اساتید خواب بودند و فقط یکی شان کمی هوشیار بود که سلام میکرد و داوطلب هم در کما و میگرن و لکنت. مصاحبه ایده آلی که شما تصور میکنید امکان ندارد. حال برخی میگویند مصاحبه ها چند روز باشد تا مثلا ۵۰ نفر یا ۱۰۰ نفر یا بیشتر بیایند مصاحبه. اینهم عملی نیست و اساتید قبول نمیکنند و میخواهند در یک روز کار یکسره شود. اصلا وقتش را ندارند و دانشگاه هم وقت و بودجه ندارد. داوطلب گرامی توقع شما بجاست و اینجا محدودیت وقت و امکانات و بودجه مطرح است.… ادامه نظر»

س.
شهریور ۹, ۱۳۹۹ ۵:۱۲ ب٫ظ
پاسخ به  دانشجو

“داوطلب هم در کما و میگرن و لکنت” :)))
بمیرم واسه خودمون چقدر به ما داوطلبای دکترا ظلم میشه.

محمدصالح
شهریور ۱۰, ۱۳۹۹ ۱:۱۵ ق٫ظ
پاسخ به  دانشجو

بهترین و کامل ترین و واقعی ترین نظر و تحلیل
احسنت

داوطلب دکتری
شهریور ۹, ۱۳۹۹ ۹:۴۱ ق٫ظ

با سلام خدمت پی اچ دی تست عزیز و دو وزیر محترم علوم و بهداشت و رئیس سازمان سنجش و تمامی کسانی که در جهت احقاق حق داوطلبان آزمون دکترا تلاش می کنند. نکته ای که جا دارد از شما خواهش کنم پیگیری نمایید ان است که چرا وقتی نمره آزمون تستی دکترا پنجاه درصد حد نصاب قبولی در دانشگاه ها را تشکیل می دهد اما داوطلبان مستعدی که در آزمون دکترا بنا به دلایلی موفق به کسب نمره بالایی نشدند (فرضا جزو بیست نفر اول نشدند)، حقشان در بررسی پنجاه درصد رزومه را از دست بدهند و فقط رزومه داوطلبانی که در بین افراد بالای لیست قبولی آزمون دکترا قرار دارند بررسی می شود و از بین آنها دانشجویان دکترا انتخاب می شوند. اگر عادلانه نگاه کنیم می بینیم که شایسته است که بعد از آزمون دکترا لااقل تمامی افراد مطابق با چند برابر ظرفیت پذیرش دانشگاه ها بتوانند رزومه خود را ارسال کنند تا از حق برابری برای انتخاب در میان تمامی داوطلبان برخوردار باشند. مثلا در رشته بازرگانی کسی که رتبه حدود ۱۰۰ را دارد تنها بایستی انتظار دعوت به مصاحبه برخی از دانشگاه های شهرستان ها را داشته باشد اما همین فرد اگر تنها هشت تست تخصصی را درست می زد می توانست در بسیاری از دانشگاه های تهران هم دعوت به مصاحبه شود و رزومه خود را ارائه دهد. همه ما سراغ داریم عزیزانی را که تنها رتبه خوبی در آزمون دارند و رزومه مطلوبی ندارند اما در مقابل سراغ دارم کسانی را که دارای… ادامه نظر»

حق
شهریور ۹, ۱۳۹۹ ۹:۵۴ ق٫ظ

کسی که ۲۰ مقاله داره اما نمیتونه به قول شما ۸ تست از سوالات تخصصی مربوط به درسش رو درست پاسخ بده رو باید به نظرم به مقاله هاشم شک کرد.

داوطلب دکتری
شهریور ۹, ۱۳۹۹ ۱۱:۰۳ ق٫ظ
پاسخ به  حق

دوست عزیز تفاوت درصد پاسخ های این دو رتبه را عرض کردم نه توانایی این عزیزان را. ضمنا موضوع اهمیت بررسی تمام توانایی های داوطلبان است نه تنها مهارت تست زنی آنها. لطفا دوباره متن را بدون سوگیری بخوانید. موضوع این است که تنها درصد پاسخ به سوالات تستی نمی تواند معیار مناسبی برای انتخاب داوطلبان دوره دکترا باشد. امیدوارم که دید اساتید دانشگاه ها شبیه نظر شما دوست عزیز نباشد که به راحتی درباره سطح سواد داوطلبان و آثار پژوهشی آنها به همین راحتی قضاوت کنند.

۴۴۴۴۳۳۳۳
شهریور ۹, ۱۳۹۹ ۱۱:۳۹ ق٫ظ

سلام.
رسیدگی باید همه جانبه باشد…ولی طی سالهای گذشته شاهد حق خوری خیلی از بچه ها بودیم…نکته اساسی اینه که ما نمیتونیم اساتید متعهد و شایسته رو که باید افراد را بر حسب شایسته سالاری انتخاب میکنن رو تشخیص بدیم….بنابراین باید این عزم در اساتید برای شایسته گزینی اصل اول باشد…سوال اینجاست که آیا این اصل در اساتید نهادینه شده و اساتید واقعا حق رو به حق دار میدن؟

داوطلب دکتری
شهریور ۹, ۱۳۹۹ ۱۲:۰۹ ب٫ظ
پاسخ به  ۴۴۴۴۳۳۳۳

ضمن تشکر از شما دوست عزیز که به موضوع بسیار مهمی اشاره فرمودید باید عرض کنم همانطور که قطعا شما بهتر از من می دانید هر چه فرآیند انتخاب دانشجویان شفاف تر باشد، شایسته گزینی بهتر صورت می گیرد و دست اساتید محترم نیز برای انتخاب شایسته ترها بازتر است. در حال حاضر ملاک دعوت داوطلبان برای جلسه مصاحبه کسب نمره بالاتر تراز علمی آزمون است و اساتید محترم بایستی از میان همین افراد دعوت شده دست به انتخاب بزنند و در صورتی که افراد دعوت شده واجد شرایط نباشند ممکن است ظرفیت خالی بماند. در دانشگاهی که من ارشد خواندم پارسال دو نفر ظرفیت دکترا خالی ماند. باور می کنید؟ بنابراین هرچه گزینش اولیه دارای شاخص های بیشتری باشد انتخاب اساتید به شایسته گزینی نزدیک تر می شود. درست است که در نهایت اساتید محترم از حق انتخاب برخوردارند اما فرَآیند برای پیگیری از شفافیت بیشتری برخوردار بوده و اساتید محترم نیز در دعوت اولیه پارامترهای بیشتری را در اختیار دارند.

داوطلب دکتری
شهریور ۹, ۱۳۹۹ ۱۱:۱۶ ق٫ظ
پاسخ به  حق

مسئله اینقدر سخت نیست که فهمش برای شما دوست عزیز دشوار باشد. در حال حاضر داوطلبان با توجه به نمره تراز علمی آنها که در آزمون دکترا کسب کرده اند به جلسه مصاحبه دعوت می شوند در حالی که نمره آزمون دکترا تنها پنجاه درصد نمره نهایی را به خود اختصاص می دهد و پنجاه درصد دیگر نمره رزومه داوطلبان است که در جلسه مصاحبه مورد بررسی قرار می گیرد. حال اگر داوطلبی در روز آزمون مشکلی داشته باشد و نتواند به سوالات آزمون به نحو شایسته پاسخ دهد، دیگر به جلسه مصاحبه دانشگاه های برتر دعوت نمی شود. اما اگر نمره آزمون به همراه نمره حاصله از رزومه هر داوطلب ملاک دعوت به مصاحبه قرار گیرد می توان به انتخاب داوطلبان شایسته تری در نهایت امید داشت. لطفا توجه داشته باشید در نهایت این دانشگاه ها و اساتید محترم هستند که با توجه به معیارهای مختلف نظیر ارتباط علایق پژوهشی داوطلب با نیازهای و علایق پژوهشی خود و کیفیت موارد و شخصیت داوطلب و … بهترین نفرات را انتخاب می کنند. فرض کنید من با کسب رتبه بسیار خوب و با داشتن نمره تراز بالا به مصاحبه دعوت شوم و شما تنها با اشتباه زدن چند تست نمره تراز مورد نظر دانشگاه مطلوبتان را نیاورید. قطعا شما که عنوان کاربری خود را حق انتخاب کرده اید دغدغه حق و عدالت را دارید و به دنبال حق هستید نه نگاه سطحی به الفاظ. اگر بنده نتوانستم موضوع را به درستی بیان کنم و باعث برداشت سطحی شما دوست عزیز شد… ادامه نظر»

ساسان
شهریور ۹, ۱۳۹۹ ۱۱:۵۹ ق٫ظ
پاسخ به  حق

دقیقاً. معلومه پول داده نوشتن براش مثل پسرعموم که ISI داره

داوطلب دکتری
شهریور ۹, ۱۳۹۹ ۱۲:۲۰ ب٫ظ
پاسخ به  ساسان

باور کن اگر قرار بود که پول بده براش ۳۰ تا مقاله بنویسند کمتر از همون پول رو می داد می رفت آزاد می خوند. چرا فکر نمی کنید که روز امتحان پیشامد ناگواری براش اتفاق افتاده و نتونسته به حقش برسه؟ چشم ها را باید شست … . و مهم تر اینکه چرا اینقدر مثال برای شما جذاب شده که از اصل موضوع دور شده اید؟ موضوع اصلی اینه که چرا برای دعوت داوطلبان به مصاحبه دانشگاه ها فقط نمره تراز علمی آزمون مدنظر قرار می گیره؟ آیا بهتر نیست شاخص های بیشتری مدنظر قرار بگیره؟ آیا بهتر نیست نمره رزومه هم در این مرحله تاثیر داشته باشه؟ شما بهتر از من می دانید اساتید در جلسه مصاحبه مطابق یک فرم استاندارد رزومه داوطلبان را بررسی و نمره دهی می کنند. خب این موضوع می تواند بعد از آزمون مورد بررسی قرار گیرد و با توجه به جمیع نمرات از داوطلبان برای مصاحبه نهایی و انتخاب توسط اساتید دانشگاه ها دعوت به عمل بیاد. ضمنا رزومه به شکل یکسان مورد بررسی قرار می گیرد و از اعمال سلیقه در مصاحبه های مختلف نیز جلوگیری می شود. چگونه است که صلاحیت های عمومی داوطلبان توسط سازمان سنجش مورد رسیدگی قرار می گیرد؟ بررسی رزومه هم مانند بسیاری فرآیندهای دیگر می تواند استاندارد شده و به شکل یکسان انجام گیرد.

ویکتاریون
شهریور ۹, ۱۳۹۹ ۳:۰۰ ب٫ظ

استانداردسازی بررسی رزومه خیلی راحت نیست. چون ارزیابی رزومه معیارهای کیفی تری داره نسبت به کنکور. قضیه ی رزومه ی جعلی کار رو پیچیده کرده و همزمان با مصاحبه بررسیش می کنن تا ببینن طرف اصلا این کاره هست یا نه. مسئله ی دوم هم نمره دهی رزومه با توجه به سن و ساله. رزومه ی کسی که تازه دفاع کرده و کسی که چند ساله درسش تموم شده رو اصلا با یه وزنه نمی سنجن. اون وقت برای جلوگیری از حذف تازه فارغ التحصیلا مجبورن برای رزومه هم ضریب همترازی در نظر بگیرن. تنها مدرکی که راحت میشه نمره داد زبانه که اونم انقدرا مهم نیست. به خاطر همین ترکیب ارزیابی کمی و کیفی، اینا این مرحله رو همزمان با مصاحبه گذاشتن و کنکور رو که یه نتیجه ی سرراست داره مبنای غربالگری در نظر گرفتن. بالاخره هیچ روشی کامل نیست و هرکدوم مخالفانی داره ولی این روش فعلی ساده تره. ایده آل نیست به طور کلی هم درست تر نیست، اجرایی تره. ضمن اینکه از هرچی با توجه به تراز دعوت به مصاحبه می کنن قشنگ چند برابر ظرفیت دعوت میشن که. برای سه نفر ظرفیت بعضی وقت ها ۳۰ نفر دعوت میشن. کافی نیست؟ + این استدلال که طرف با همون پول می تونه آزاد ادامه بده ایراد داره. می دونیم که اعتبار دولتی با آزاد قابل مقایسه نیست.( کار به درست و غلطش ندارم) عرف این رو میگه و توی آینده ی کاری کسی که می خواد استخدام بشه هم اثر داره. پس خیلب ها برای… ادامه نظر»

حق
شهریور ۱۰, ۱۳۹۹ ۹:۲۲ ق٫ظ

جناب، این موضوع کنکور فقط برای مقطع دکترا که نیست، در مقطع کارشناسی و ارشد هم داوطلبین از طریق کنکور با هم رقابت میکنند. به نظر من کسی که عزم داره دکتری بخونه کافی هست فقط ۲ الی ۳ ماه درس بخونه اگر سطح آی کیو بالایی داشته باشه حتماً رتبه و تراز خوبی کسب میکنه و دعوت به مصاحبه براش دغدغه نخواهد بود.
با اون دید شما عملاً اثر آزمون صفر خواهد بود یعنی همه باید دعوت به مصاحبه بشوند.

حق
شهریور ۱۰, ۱۳۹۹ ۹:۲۴ ق٫ظ

این رزومه که میفرمایید باید یک پشتوانه داشته باشد یا نه. فرض کنید یک نفر پول بیشتری داشته باشد مقالات بیشتری هم چاپ کرده باشد در واقع خریده باشد. خب مسلما رزومه این شخص امتیاز بالایی خواهد داشت اما به چه پشتوانه ای؟ اگر چنین شخصی تراز آزمون ۳۰۰۰ داشته باشد من هم باشم نمیپذیرمش!

مرتضی
شهریور ۹, ۱۳۹۹ ۷:۲۱ ق٫ظ

البته کارشتاسی ایران بودم. ارشد مازندرات خوندم. چند ترم هم ارشد مدرس خوندم

مرتضی
شهریور ۹, ۱۳۹۹ ۷:۱۸ ق٫ظ

دوستان بهداشت محیط بنده ساکن چالوس هستم. ترتیب :تربیت مدرس ؛تهران ؛بهشتی ؛ ایران :اصفهان ؛همدان : کاشان چظوره؟

وحید
شهریور ۸, ۱۳۹۹ ۱۱:۵۴ ب٫ظ

دوستان برای دعوت به مصاحبه باید چند درصد حد نصاب یک دانشگاه و داشنه باشیم؟؟

samira
شهریور ۹, ۱۳۹۹ ۱۰:۲۳ ق٫ظ
پاسخ به  وحید

درصد نیس، مثلا حد نصاب ۴۰۰۰ ، شما اگه ترازتون ۴۰۰۰ به بالا باشه دعوت میشید

زمین
شهریور ۸, ۱۳۹۹ ۱۰:۰۲ ب٫ظ

سلام
برهمه بزرگواران و دوستان، ضمن عرض تسلیت بمناسبت ایام سوگواری ابا عبدالله الحسین، دوستان بنده بعد از ارسال مدارک جهت اعمال سهمیه ایثارگری پنج درصد برای سازمان سنجش از طریق سامانه الکترونیکی، پیامک آمدش که سهمیه شما اعمال شده است ام بنده کارنامه و برگه انتخاب رشته مشاهده کردم اعمال نشده ، میشه راهنمایی بفرمایید.
متشکرم

سمندر
شهریور ۸, ۱۳۹۹ ۸:۳۰ ب٫ظ

سلام . یک سوال خیلی مهم. طی مطالبی که خوندم در مصاحبه ها ممکنه سوال بشه که این دانشگاه رو تو الویت چندم زدی؟ (بنظرم خیلی سوال بی ربط و تبعیض آمیزی هست). سوالم اینه آیا اساتید میدونن ما این دانشگاه رو تو الویت چندم زدیم؟ آیا لیستی دارن که راستی آزمایی کنن؟ با تشکر

دانشجو
شهریور ۸, ۱۳۹۹ ۱۱:۰۲ ب٫ظ
پاسخ به  سمندر

سلام. بله اساتید میفهمند این موضوع را و این ترتیب اولویتها برای برخی دانشگاهها مهم است و گاهی دانشجو را سوال پیچ میکنند که چرا فلان اولویت زدی ما را و مثلا اولویت بندی شما را نمی پسندند و بهشان برمیخورد به ویژه دانشگاههای خیلی مدعی که از دانشجویان دانشگاههای رقیب استقبال خوبی ندارند و میگویند برو همان دانشگاه خودت درس بخوان. البته این استدلال نامعقولی است و امیدوارم همه جا اینطور نباشد . یکی از مدارکی که برای مصاحبه باید تحویل بدهید کارنامه ای است که سازمان سنجش برای دعوت به مصاحبه منتشر میکند. در آن کارنامه دو چیز معلوم است یک اولویت بندی داوطلب مشخص است و دوم اینکه داوطلب فقط به چه دانشگاههای دعوت شده است . این کارنامه را باید جزو مدارک مصاحبه ارائه دهید. اساتید با بررسی این دو مورد میتوانند نمرات را طوری بچینند که داوطلبی که شایسته است ولی به دانشگاههای کمتری یا فقط به یک دانشگاه خودشان دعوت شده از لیست نهایی شان به هیچ وجه حذف نشود و قبول شود. چون هر دانشگاه برای اعلام نتیجه به سازمان سنجش چند نفر رزرو هم معرفی میکند که اگر نفراتی در اولویتهای برتر قبول شدند رزروها جای آنها را بگیرند. یعنی هر دانشگاه براساس اولویتها و اینکه داوطلب چند جا شانس قبولی دارد محاسباتی میکنند. کمی پیچیده است. امیدوارم توضیحم مفهوم باشد.

رویا
شهریور ۹, ۱۳۹۹ ۱:۰۳ ق٫ظ
پاسخ به  دانشجو

ببخشید اگه پرسیدن چرا اولویت دوم یا سوم زدی چه جوابی بدیم که معقول تر باشه؟

دانشجو
شهریور ۹, ۱۳۹۹ ۲:۰۶ ب٫ظ
پاسخ به  رویا

سلام پر واضح است که اولویت بندی داوطلبان بر اساس علاقه و رتبه علمی دانشگاهها است. یعنی داوطلب اول دانشگاههای سطح یک بعد سطح دو و … را مینویسد و سطح یک را هم خیلی ایده آل میچیند. اینرا اساتید خوب میدانند بهتر است دروغ و توجیه نبافید چون کسی باور نمیکند. با اساتید در این مورد بحث و جدل نکنید و حتی الامکان سکوت کنید. برخی دانشگاه خودشان را اولویت نمیدهند چون احتمالا دلشان خون است و اینرا هم اساتید میدانند. درگیر نشوید. آنها هم نمیتوانند خیلی رو این مسئله وقت بگذارند. نهایتا میتوان گفت موضوع رساله ام در حیطه مطالعاتی اساتید اینجا نیست و به فلان دانشگاه مرتبط تر بود البته همین حرف هم باعث کدورت و تحقیر اساتید میشود. برخی میگویند خانه مان به دانشگاه شما دور بود. که این توجیه مال دانش آموز است نه دانشجو. پس حتی الامکان سکوت کنید.

داوطلب دکتری
شهریور ۹, ۱۳۹۹ ۱۱:۳۰ ق٫ظ
پاسخ به  دانشجو

پاسخ شما دوست عزیز پخته و مطلوب بود. ممنونم.

سمندر
شهریور ۹, ۱۳۹۹ ۱:۱۷ ب٫ظ
پاسخ به  دانشجو

خیلی ممنون از پاسخ کامل شما. واقعا یک مسئله ی تبعیض آمیزه. به طور مثال اگر فردی طبق سوابق و دانش نمره ی فرضی x رو بگیره، فقط به علت اینکه این دانشگاه رو تو الویت بالاتری زده نمره ی x+30 بگیره. و اگر پایین تر بزنه نمره ی x-30. باید بر اساس دانش هر فرد نمره بدن .. آخه این چه عدالتیه.

یک سوال دیگه هم داشتم. آیا ما در خود مصاحبه هم حد نصاب داریم؟ یعنی مثلا اگر دانشگاه نمره ی پایینی در مصاحبه به ما بده و از حد نصاب خودشون پایینتر باشه حذف شیم کلا؟ ممنون

دانشجو
شهریور ۹, ۱۳۹۹ ۱:۴۹ ب٫ظ
پاسخ به  سمندر

سلام. بله این موضوع نمره دهی نهایی را اساتید خیلی خبره اند. اگر واقعا یک درصد هم داوطلبی را نخواهند نمره اش را زیر حدنصاب خودشان میدهند و راحت داوطلب را حذف میکنند . یعنی اسمتان در لیست نهایی قبولی که به سازمان سنجش میدهند نمیاورند حتی بعنوان رزرو هم نخواهید بود. در کارنامه نهایی که بعد از مصاحبه ها میاید نوشته که حد نصاب قبولی یعنی نمره آخرین فرد قبول چقدر بوده و به شما چند داده اند.

فلورا
شهریور ۸, ۱۳۹۹ ۱۱:۰۶ ب٫ظ
پاسخ به  سمندر

سلام بله میدونن یکی از مدارکی ک میبردیم لیست انتخاب رشته بود

مارال
شهریور ۸, ۱۳۹۹ ۱۱:۴۶ ق٫ظ

اطلاعاتی در باره تفاوت شهریه دانشگاه آزاد و شبانه وپردیس در رشته دکتری روانشناسی تربیتی لطف بفرمایید.

استعداد
شهریور ۸, ۱۳۹۹ ۱۱:۳۴ ق٫ظ

سلام، دوستان کیا استعداد درخشان دانشگاه تهران شرکت کردن؟مصاحبه دادین؟نتیجه رو بهتون گفتن همون روز؟

مرتضی
شهریور ۸, ۱۳۹۹ ۹:۵۵ ق٫ظ

دوستان وزارت بهداشت چه خبر؟

فاطمه. بیوتک
شهریور ۸, ۱۳۹۹ ۱۰:۴۰ ق٫ظ
پاسخ به  مرتضی

هیچی، هیچ اطلاع رسانی از زمان دقیق انتشار نتایج اولیه نیست

مرتضی
شهریور ۸, ۱۳۹۹ ۱۱:۳۴ ق٫ظ
پاسخ به  فاطمه. بیوتک

علاوه بر مجاز بودن، رتبه ها هم اعلام میشه؟

فاطمه. بیوتک
شهریور ۸, ۱۳۹۹ ۱۲:۵۹ ب٫ظ
پاسخ به  مرتضی

سال گذشته در نتیجه اولیه فقط مجاز و غیر مجاز بودن اعلام شده امسال اطلاعی ندارم

اشکان
شهریور ۸, ۱۳۹۹ ۱:۲۹ ق٫ظ

سلام وقت بخیر
من آزاد مجاز شدم ولی آمادگی مصاحبه رو ندارم
قصد دارم از ترم بهمن شروع کنم
میخواسم بدونم الان باید انتخاب رشته کنم و مصاحبه شرکت کنم یا همون بهمن باید اقدام کنم.ممنون از پاسخگویی

Mho
شهریور ۹, ۱۳۹۹ ۲:۵۳ ق٫ظ
پاسخ به  اشکان

سلام بله حتما باید انتخاب رشته کنید ودر مصاحبه شرکت کنید در غیر این صورت هیچ فرصتی نخواهید داشت

طیب
شهریور ۹, ۱۳۹۹ ۵:۳۱ ب٫ظ
پاسخ به  اشکان

اشکان شما روانشناسی تربیتی نبودین؟

نسترن
شهریور ۸, ۱۳۹۹ ۱:۱۷ ق٫ظ

سلام،دوستان علوم و مهندسی محیط زیست ازاد با چه رتبه ای قبول میشن؟

سها
شهریور ۷, ۱۳۹۹ ۱۰:۱۲ ب٫ظ

سلام . کسی میدونه بین دانشگاه علوم تحقیقات . تهران شمال . تهران مرکزی و تهران جنوب… به ترتیب کدوم برای رشته ریاضی بهترهستند برای انتخاب رشته دکتری میخواستم راهنمایی بگیرم . ممنون

مهسا
شهریور ۷, ۱۳۹۹ ۱۰:۱۹ ب٫ظ
پاسخ به  سها

سلام
معمولا علوم تحقیقات از همه بهتره. اما درمورد رشته خاص لازمه که هیات علمی هر واحد رو بررسی کنید تا بتونید اولویت بندی کنید.فقط هم بهتر و بدتر بودن ملاک نیست. داشتن استادی درزمینه کاری شما هم خیلی مهمه

سها
شهریور ۷, ۱۳۹۹ ۱۰:۳۹ ب٫ظ
پاسخ به  مهسا

ممنونم عزیزم

سها
شهریور ۷, ۱۳۹۹ ۹:۵۶ ب٫ظ

سلام . میخواستم بدونم که آدرس دانشکده رشته ریاضی دانشگاه آزاد تهران مرکزی در مقطع دکتری ، کجاست ؟ لطفا پاسخ بدین . ممنونم

مهسا
شهریور ۷, ۱۳۹۹ ۱۰:۵۸ ب٫ظ
پاسخ به  سها

سلام
ادرس واحدهای تهران مرکز اینجا هست:
http://iauctb.ac.ir/fa/page/140/%D8%AF%D8%A7%D9%86%D8%B4%DA%A9%D8%AF%D9%87-%D9%87%D8%A7

سها
شهریور ۸, ۱۳۹۹ ۰:۰۶ ق٫ظ
پاسخ به  مهسا

متشکرم عزیزم

پرستو
شهریور ۷, ۱۳۹۹ ۵:۲۷ ب٫ظ

سلام با تراز ۲۴۰۰ممکنه دانشگاه امیرکبیر دعوت به مصاحبه بشم خواهش میکنم اگه کسی اطلاعاتی در این زمینه داره راهنمایی کنه رشته ریاضی

یاورهمیشه مومن
شهریور ۷, ۱۳۹۹ ۴:۴۳ ب٫ظ

چرا کسی جواب منو نمیده خواهشا اگه کسی میدونه راهنمایی کنه؟!

حمید
شهریور ۷, ۱۳۹۹ ۴:۱۴ ب٫ظ

دانشگاه ازادم ممکن ادم قبول نشه عایا؟

مهسا
شهریور ۷, ۱۳۹۹ ۱۰:۵۹ ب٫ظ
پاسخ به  حمید

سلام
بله ممکنه

دانشجو
شهریور ۷, ۱۳۹۹ ۳:۴۸ ب٫ظ

سلام چون سوال راجع به مصاحبه مجازی زیاد است میخواستم توضیحی بدهم. مصاحبه مجازی شبیه کلاس های مجازی دانشگاه برگزار میشود یعنی از طریق وبینارwebinar. بعید است از طریق اسکایپ باشد چون این مصاحبه ها در سیستم مجازی دانشگاه بصورت فایل ذخیره میشود و اساتید میتوانند مجدد آنرا بررسی کنند. داوطلب باید نرم افزار ادوبی کانتکتadobe connect را در لب تابش نصب کند و هدفون هم داشته باشد. این نرم افزار بسیار تکنولوژی ضعیفی دارد و یک تصویر کوچک از استاد نمایان میشود چون مصاحبه ها از هر دو جهت تصویری است استاد میکروفون شما را باز میکند شما هم اجازه تصویر میدهید میکروفون خودتان را باز میکنید و صحبت میکنید. اینترنت همراه برای اینکار ضعیف است بهتر است وای فای یا اینترنت ثابت باشد. با موبایل درست کار نمیکند و استاد صدای شما را با پژواک میشنود پس موبایل را صرف نظر کنید. با موبایل فقط میتوانید صدا و تصویر استاد را ببینید ولی او صدای شما را با اکو میشنود یعنی نمیشنود. حتما با لبتاب اقدام کنید. برای آقایان میتوانند هندزفری موبایلشان را به لبتاب وصل کنند و ارتباط بگیرند ولی خانمها چون مقنعه سرشان است باید هدفون بگذارند تا صدایشان را استاد بشنود. احتمالا روز قبل از مصاحبه لینک وبینار و پسوردش را میفرستند شما لینک رادر زمان مصاحبه وارد ادوبی کانکت میکنید و متصل میشوید. احتمالا اساتید تک تک لینک میدهند مثل کلاسهای مجازی. چون مدت مصاحبه برای هر استاد شاید طولانی باشد. اینکه چهار استاد بنشینند و شما بتوانید همه آنها را در صفحه ببینید… ادامه نظر»

Graphic
شهریور ۷, ۱۳۹۹ ۴:۱۹ ب٫ظ
پاسخ به  دانشجو

سلام
مصاحبه مجازی من با اسکایپ انجام شد
دانشگاه تربیت مدرس
همه ی اساتید هم در یک اتاق جمع بودن و تصویر دانشجو روی پروژکتور پخش میشد براشون

البته گروه فنی مهندسی اسکایپ نبوده دوستم گفت وبینار بوده. ولی بازم اساتید همه توی یک کلاس بودن

هر گروهی خودش اعلام میکنه چیه و لینک میده.

امیرعلی
شهریور ۷, ۱۳۹۹ ۵:۴۶ ب٫ظ
پاسخ به  دانشجو

سلام…خب این وسط خیلیا هستن که لب تاپ ندارن…اونا باید چه گلی تو سرشون بگیرن؟چیکار کنن؟همه مثل بعضیا نیستن که وضعشون خوب باشه و لب تاپ داشته باشن….جای تعجب نداره….خود من با اینکه ارشدم رو در دانشگاه سطح عالی با بالاترین نمره پایان نامه دانشکده گرفتم لب تاپ ندارم….اون موقع هم قرض کردم.
به فرض که من تونستم قرض بگیرم،خیلیا شاید نتونن این کار رو بکنن….سازمان سنجش لطفا ی فکری بکنین تو رو خدا….

دانشجو
شهریور ۷, ۱۳۹۹ ۶:۳۴ ب٫ظ
پاسخ به  امیرعلی

سلام پاسختان را در یک بخش دیگر داده ام بله خیلی افراد چنین مشکلی دارند . تقریبا سه میلیون دانش آموز به آموزش مجازی دسترسی ندارند و حتی بیشتر.دانشجویان هم اوضاع بهتری ندارند. تازه هزینه اینترنت کلاسهای مجازی امسال دانشگاه بسیار زیاد شد. گفتند رایگان است ولی ما ندیدیم. کسانیکه دسترسی به لبتاپ ندارند چاره ای نیست جز اینکه بروند کافی نت. مصاحبه نهایتا یک ساعت تا یکساعت و نیم است بسته به رشته. این مشکل را کافی نت برایتان حل میکند و اتصال شما را برقرار خواهد کرد. فقط قبلا با کافی نت هماهنگ کنید که نرم افزارش را نصب شده داشته باشد.

Graphic
شهریور ۷, ۱۳۹۹ ۶:۵۸ ب٫ظ
پاسخ به  امیرعلی

وبینار نمی‌دونم چجوریه ولی اگه اسکایپ باشه با گوشی هم می تونید وصل شید
و اینکه خب به هر حال برای گذروندن ارشد همه باید لپتاپ می داشتن حالا با قرض یا هرچیزی جور کردن دیگه برای مصاحبه هم پس می تونن این کارو کنن..
نگران نباشید از الان بسپارید که اون روزا حتما دم دستتون باشه
سنجش کِی به داد ماها رسیده آخه..

من
شهریور ۷, ۱۳۹۹ ۵:۵۰ ب٫ظ
پاسخ به  دانشجو

من با مقنعه بودم و از طریق هندزفری صحبت کردم و صدای من رو خیلی واضح داشتن

داوطلب 99
شهریور ۱۰, ۱۳۹۹ ۰:۵۲ ق٫ظ
پاسخ به  دانشجو

سلام
بچه ها مصاحبه مجازی قطعیه؟
انوقت توصیه نامه رو چیکار میکنیم استاد راهنما خودش میفرسته؟؟

دانشجو
شهریور ۱۰, ۱۳۹۹ ۲:۳۳ ق٫ظ
پاسخ به  داوطلب 99

سلام
بله مصاحبه مجازی است. برای گرفتن توصیه نامه باید خودتان اقدام کنید. به استادتان ایمیل بزنید آیا حاضر است اسکن توصیه نامه اش را برایتان بفرستد که درصورت موافقت لطفی واقعا رویایی انجام داده.در غیر اینصورت باید بروید دانشگاه حضوری بگیرید.

Graphic
شهریور ۱۱, ۱۳۹۹ ۲:۵۱ ق٫ظ
پاسخ به  دانشجو

به داوطلب ۹۹
برای استعداد اینجوری بود که توی سایت گلستان برای هر مدرکی یه گزینه جدا واسه آپلود گذاشته بودن هرکدوم رو داشتی، آپلود می کردی
مثلا آپلود مقاله علمی پژوهشی
آپلود کنفرانس
و…
آپلود توصیه نامه هم گذاشته بودن که اختیاری بود.
من هم از استادم خواستم ایشون برام اسکن کرد بدون هیچ دردسری فرستاد.
کلا بخاطر شرایط این روزها اساتید خیلی همکاری می کنن من همه کارامو از همین طریق دارم انجام میدم
حتی کارهای اداری و امضاهای اصلاحات پایان نامم رو اسکن کردن همشو

Phd99
شهریور ۷, ۱۳۹۹ ۳:۰۰ ب٫ظ

سلام دوستان عزیز
میدونم همه اونهایی که تلاش جدی داشتن برای قبولی در این چه استرسی را دارن تحمل میکنن، برای همگی آرزوی توفیق دارم.
به نظر شما امسال دانشگاهها چه میزان ترازشون را بالا می برن؟! و معمولا میزان نوسان از سالی به سال دیگر چقدر هست؟

مهسا
شهریور ۷, ۱۳۹۹ ۱۱:۰۰ ب٫ظ
پاسخ به  Phd99

سلام
اصلا نمیشه چیز دقیقی گفت چون کاملا به سیاست دانشگاه ها بستگی داره

یاور
شهریور ۷, ۱۳۹۹ ۱:۵۹ ب٫ظ

یه چیزو یادم رفت بگم نمره کلم هم ۳۰۵۹ شده ممنون میشم راهنمایی کنید دوستان عزیز

یاور
شهریور ۷, ۱۳۹۹ ۱:۵۲ ب٫ظ

باسلام ممنون میشم راهنمایی کنید.من رتبم ۸۹ شده در سهمیه ازاد و در سهمیه جانبازی ۲۵درصداز ۱۶نفر ۳ شدم ارشدم مکانیک طراحی کاربردی و کارشناسیم جامدات بودم میخاستم ببینم شانس قبولی در دانشگاه امام حسین یا مالک اشترو دارم؟ممنون

محمد
شهریور ۷, ۱۳۹۹ ۳:۵۸ ب٫ظ
پاسخ به  یاور

سلام
این دوتا دانشگاه قبولی. حتی جاهای دیگه میتونید قبول بشید

سارا
شهریور ۷, ۱۳۹۹ ۶:۱۷ ب٫ظ
پاسخ به  یاور

بله

اینجانب داوطلب دکتری 99
شهریور ۷, ۱۳۹۹ ۸:۱۲ ب٫ظ
پاسخ به  یاور

آآآآ سهمیه چه قدر تاثیر داره روی رتبه

نسیم
شهریور ۷, ۱۳۹۹ ۸:۵۷ ب٫ظ

ملاک تراز علمی چون باید ۹۵ درصد نمره اون دانشگاه رو کسب کنی این رتبه ببن بچه های ۲۵ درصده

مهسا
شهریور ۷, ۱۳۹۹ ۱۱:۰۱ ب٫ظ
پاسخ به  یاور

سلام
شانستون بالاست. به شرطی که در مصاحبه هم خوب عمل کنید.

مهرداد
شهریور ۷, ۱۳۹۹ ۱:۳۸ ب٫ظ

سلام امکان دارد دانشجویی که مجاز شده باشد در هیچ‌دانشگاهی دعوت به مصاحبه نشود

ندا
شهریور ۷, ۱۳۹۹ ۲:۵۸ ب٫ظ
پاسخ به  مهرداد

بله
بستگی به تراز مدنظر دانشگاه داره

فاطمه
شهریور ۷, ۱۳۹۹ ۳:۰۱ ب٫ظ
پاسخ به  مهرداد

بله

روانشناسی
شهریور ۷, ۱۳۹۹ ۳:۲۱ ب٫ظ
پاسخ به  مهرداد

بله

samira
شهریور ۷, ۱۳۹۹ ۳:۲۶ ب٫ظ
پاسخ به  مهرداد

اگه حد نصاب دعوت به مصاحبه نیاره بله

..
شهریور ۷, ۱۳۹۹ ۳:۲۸ ب٫ظ
پاسخ به  مهرداد

بله متاسفانه

سارا
شهریور ۷, ۱۳۹۹ ۶:۱۷ ب٫ظ
پاسخ به  مهرداد

امکانش کمه چون تراز شبانه و پردیس خیلی پایینه

مهسا
شهریور ۷, ۱۳۹۹ ۱۱:۰۱ ب٫ظ
پاسخ به  مهرداد

سلام
بله مجاز شدن تضمین کننده دعوت به مصاحبه نیست

hasti
شهریور ۷, ۱۳۹۹ ۱:۲۲ ب٫ظ

سلام دوستان روزتون به خیر
من زیست شناسی فیزیولوژی ١۶ آوردم متاهلم و گرگان بهترین گزینه منه ولی موقع انتخاب رشته اول تهران و مدرس و الزهرا رو زدم و گرگان رو بعد از تهرانی ها یعنی انتخاب پنجم زدم.آیا با توجه به این که امید به قبولی من در تهران کمتره اشتباه کردم که گرگان رو اول نزدم .؟ ممکنه در مصاحبه گرگان کسی که رتبه اش مثلا ۴٠ هست و انتخاب اولش گرگان رو ترجیح بدن و منو ندید بگیرن ؟لطفا منو راهنمایی کنید

استرس
شهریور ۷, ۱۳۹۹ ۲:۰۵ ب٫ظ
پاسخ به  hasti

ظاهرا برای بعضی اساتید اولویت اول مهمه ولی همه اساتید که اینجور نیستن بهرحال اگه منطقی باشن مشخصه که هردانشجویی دوس داره اول دانشگاه سطح بالاترو انتخاب کنه یا با توجه به شرایطش اولویت بندی کنه..من خودم پارسال یکی از مصاحبه هام بهم گفتن قبولی ولی چون اولویت اولت نبوده مشکل ساز میشه و همینطورهم شد ک قبول نشدم ولی اگه میخواستن میتونستن اولویت قبلیمو نادیده بگیرن

مهسا
شهریور ۸, ۱۳۹۹ ۰:۴۱ ق٫ظ
پاسخ به  hasti

سلام
اگه انتخابهای قبلی مدنظرتون نیست میتونی گرگان رو بالاتر بزنید. به اساتید گرگان این پیام رو میده که براتون مهمتره اونجا.
میتونه در قبولی اثرگذار باشه

استرس
شهریور ۷, ۱۳۹۹ ۱:۱۰ ب٫ظ

من کپی توصیه نامه و ریزنمرات رو از پارسال که واس مصاحبه ها رفتم دارم ولی تاریخشون مال پارساله بنظرتون دوباره بگیرم یا با همون تاریخ اشکال نداره؟

دانشجو
شهریور ۷, ۱۳۹۹ ۲:۰۶ ب٫ظ
پاسخ به  استرس

سلام تحویل کپی توصیه نامه سال پیش کار درستی نیست و به منزله نداشتن آن است و بعلاوه نشان میدهد شما سال قبل مردود شده اید. باید آنها را مجددا به روز کنید.

استرس
شهریور ۷, ۱۳۹۹ ۲:۲۳ ب٫ظ
پاسخ به  دانشجو

سلام ممنون از اینکه جواب دادین

ارامش
شهریور ۷, ۱۳۹۹ ۲:۳۴ ب٫ظ
پاسخ به  دانشجو

مگه اینکه شخصی سال پیش قبول نشده لزوما به منزله امتیاز منفی هس؟! اتفاقا نشون میده خیلی مصمم هس برای دوره دکتری و رتبه و رزومه اش بهتر کرده نسبت به سال گذشته! از روی چه منبعی میگین تحویل توصیه نامه سال گذشته کار درستی نیست؟ وقتی استادی دانشجویی رو دارای صلاحیت دکتری میبینه حالا چه فرقی داره چه سالی شرکت کرده باشه؟! مگه نظرش یک سال بعد میخواد عوض شه؟!

آرامش
شهریور ۷, ۱۳۹۹ ۲:۳۲ ب٫ظ
پاسخ به  استرس

منم میخوام برای سال گذشته رو تحویل بدم وقتی یه استادی شما رو برای دوره دکتری توصیه میکنه مضحکه که سال بعدش نظرش عوض شه و به نطر من ربطی به تاریخ نداره!

مهسا
شهریور ۸, ۱۳۹۹ ۰:۴۱ ق٫ظ
پاسخ به  استرس

سلام
نه مشکلی نیست. همونا خوبه

عبدالله
شهریور ۷, ۱۳۹۹ ۱:۰۲ ب٫ظ

سلام خانم آذین نه همون زبان شناسی است اما آخه میدونم دو گرایش داره.بنطرم یه نکته ای داشته باشه که اسم گرایشها رو نیاورده.خواهش می کنم از دانشجویان دکتری زبان شناسی اگه در دسترس هستند منو از این نگرانی دربیارند.

استرس
شهریور ۷, ۱۳۹۹ ۱۱:۵۲ ق٫ظ

بچه ها با مصاحبه مجازی راحتین ؟ چجوریه با گوشی هم میشه یا فقط لپ تاپ؟ من واسم سخته اصلا تماس تصویری هم دوس نداشتم هیچوقت

من
شهریور ۷, ۱۳۹۹ ۱۲:۰۹ ب٫ظ
پاسخ به  استرس

استرس نداشته باش،منم مثل تو هیچوقت حتی تماس تصویری نداشتم ولی مصاحبه مجازی اصلا پیچیدگی نداشت و از طریق لینکی که بهت میدن میتونی به راحتی وارد بشی و دانشکده ها خودشون یه کارشناس و مسئول رایانه و… دارن که اگه مشکلی ایجاد بشه اون راهنماییت میکنه و حل میشه
از یکی دو روز قبل مصاحبه با آموزش و گروه تماس بگیرین و بپرسین که از چه طریقی مصاحبه رو انجام میدن تا نرم افزار مورد نظرشون رو نصب کنین،البته احتمالا خودشون وقتی زمان بندی مصاحبه رو اعلام میکنن نحوه مصاحبه رو هم میگن

استرس
شهریور ۷, ۱۳۹۹ ۱۲:۵۸ ب٫ظ
پاسخ به  من

خیلیی ممنون از راهنماییتون

داوطلب
شهریور ۷, ۱۳۹۹ ۱۲:۵۱ ب٫ظ
پاسخ به  استرس

منم هیچوقت تماس تصویری رو دوست نداشتم، استرس این مصاحبه مجازی کلا خواب و خوراک رو ازمون گرفته، از کجا معلوم روز مصاحبه ارتباط قطع نشه؟کلی مشکلات دیگه هست، ای خدااا امان از کرونا

من
شهریور ۷, ۱۳۹۹ ۱:۴۰ ب٫ظ
پاسخ به  داوطلب

نگران نباشین،اساتید هم قطع شدن احتمالی رو درک میکنن،انشاالله که مشکلی واستون پیش نمیاد

استرس
شهریور ۷, ۱۳۹۹ ۲:۱۲ ب٫ظ
پاسخ به  داوطلب

از لحاظ مسافت و مشکلات رفت و امد که خیلی خوبه مجازی شده ولی منم شدیدا استرسشو دارم و واسم سخته..توکل به خدا انشالا ک راحت پیش بره

مهشید
شهریور ۷, ۱۳۹۹ ۱۱:۳۸ ق٫ظ

گلستان چیه؟
میشه توضیح بدین؟
سایت برای ریز نمرات؟

فرخ
شهریور ۷, ۱۳۹۹ ۱۲:۰۹ ب٫ظ
پاسخ به  مهشید

یه سیستم جامع دانشگاهی هست
هر دانشگاه از طریق این سیستم کار های آموزشی و اداری مربوط به دانشجوهاش رو انجام میده
اکثر دانشگاه ها از این سیستم استفاده می کنن ولی بعضی هم هنوز سیستم های خاص خودشون رو دارن مثلا من لیسانس دانشگاه شاهد بودم از سیستم ناد استفاده میکردن.
شما با هر سیستمی که دانشگاهت از اون استفاده میکنه وارد شو ریز نمراتت رو از اونجا بگیر .

من
شهریور ۷, ۱۳۹۹ ۱۲:۱۱ ب٫ظ
پاسخ به  مهشید

گلستان سیستم جامع آموزشی خیلی از دانشگاه هاست،که زمان دانشجویی انتخاب واحد و نمره دیدن و…رو از اون طریق دسترسی داشتیم و انجام میدادیم

عبدالله
شهریور ۷, ۱۳۹۹ ۲:۲۷ ق٫ظ

سلام.در رشته زبان شناسی که دو گرایش با عنوان:زبان شناسی همگانی و آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان دارد چرا در دفترچه شماره۲ انتخاب رشته خبری از این گرایش ها نیست.پس من چگونه می توانم گرایش مورد علاقه ام را انتخاب کنم و در فرم انتخاب رشته ام وارد کنم.خواهش می کنم یک جواب دقیق به من اعلام نمایید.با تشکر

آذین
شهریور ۷, ۱۳۹۹ ۱۰:۳۹ ق٫ظ
پاسخ به  عبدالله

سلام گمون کنم اسم زبانشناسی همگانی تغییر کرده و همون زبانشناسی شده،یعنی بدون پسوند.برای آزفا هم داخل اینترنت سرچ کنید ببینید شاید تغییر کرده باشه.

Yasi
شهریور ۷, ۱۳۹۹ ۱:۴۱ ق٫ظ

سلام دوستان،کسی اطلاع داره در مورد رشته فناوری های نانو_نانو الکترونیک؟؟
تو دفترچه دانشگاه آزاد این رشته نیست و سراسری هم ظرفیت محدود

ن. ف
شهریور ۷, ۱۳۹۹ ۸:۵۸ ق٫ظ
پاسخ به  Yasi

رشته های نانو رو فقط دانشگاه سراسری داره مثل شما و رشته من که نانو فیزیک هست. ظرفیت خیلی پایینه

الهی به امید تو
شهریور ۷, ۱۳۹۹ ۹:۵۹ ق٫ظ
پاسخ به  ن. ف

دقیقا همینطوره رشته منم نانومواده و ظرفیت خیلی کم

ن. ف
شهریور ۷, ۱۳۹۹ ۴:۰۱ ب٫ظ

بله دقیقا همینه. ایشالا پژوهشکده نانو میبینمتون
نانو فیزیک نانو مواد نانو الکترونیک و نانو شیمی منتظرتونم

ارشد
شهریور ۷, ۱۳۹۹ ۱۱:۳۰ ق٫ظ
پاسخ به  ن. ف

ببخشید کدوم دانشگاه برای نانو فیزیک خوبه ؟؟ لطفا میشه راهنمایی کنید برای ارشد میخواستم

ن. ف
شهریور ۷, ۱۳۹۹ ۳:۵۵ ب٫ظ
پاسخ به  ارشد

تهران، کاشان، اصفهان رو من شناخت دارم خوبه
نانو عشقه:)

ارشد
شهریور ۷, ۱۳۹۹ ۴:۱۴ ب٫ظ
پاسخ به  ن. ف

ممنونم . شما ارشد نانو تهران خوندید؟؟

ن. ف
شهریور ۷, ۱۳۹۹ ۵:۴۳ ب٫ظ
پاسخ به  ارشد

من تهران بودم که بعدا رفتم پژوهشگاه مواد و انرژی کرج

Yasi
شهریور ۷, ۱۳۹۹ ۳:۰۵ ب٫ظ
پاسخ به  ن. ف

ممنونم از پاسخگوییتون،بله متاسفانه ظرفیت ها خیلی پایینه

ن. ف
شهریور ۷, ۱۳۹۹ ۴:۰۲ ب٫ظ
پاسخ به  Yasi

خواهش میکنم موفق باشید ایشالا. تک ظرفیت شریف بشید

کیانمهر
شهریور ۷, ۱۳۹۹ ۱۰:۱۳ ق٫ظ
پاسخ به  Yasi

از الکترونیک نمیشه نانو الکترونیک رو انتخاب کرد؟

ن. ف
شهریور ۷, ۱۳۹۹ ۳:۵۸ ب٫ظ
پاسخ به  کیانمهر

با ارشد الکترونیک میشه نانو الکترونیک شرکت کرد ولی اگر بخوام واقع بینانه بگم به دلیل کار نکردن پایان نامه نانو برای مصاحبه دانشگاه‌های تاپ به مشکل می‌خورید، ضمن اینکه همون طور که گفتم ظرفیت این رشته ها خیلی خیلی پایینه

نسیم
شهریور ۷, ۱۳۹۹ ۱:۰۰ ق٫ظ

سلام با تراز ۱۸۰۰ رشته صنایع غذایی دولتی جایی امیدوار باشم ؟نوبت دوم؟سهمیه ۲۵ درصد هستم رتبه ازادم۲۳۰

نسیم
شهریور ۷, ۱۳۹۹ ۲:۰۵ ق٫ظ
پاسخ به  نسیم

ممنون میشم جواب بدین با رشته لیسانسم شرکت کردم فوقم فرق داره مقاله ندارم مدرک کامپیوتر دارم و تدریس می کنم معلمم می خواستم ببینم نوبت دوم امیدواز باشم یا ن

علی
شهریور ۷, ۱۳۹۹ ۹:۳۱ ق٫ظ
پاسخ به  نسیم

اره نوبت دوم سخت گیریش کمتره

نسیم
شهریور ۷, ۱۳۹۹ ۱۰:۴۶ ق٫ظ
پاسخ به  علی

من تربیت مدرس تبریز ساری ارومیه نوبت دوم تمام گرایشهاش رو زدم لیسانس و فوقم از مجموعه کشاورزی اما فوقم صنایع غذایی نیست هر دو ازاد خوندم البته لیسانسم برای ازاد معتبر !هنرستان نیروی رسمی هستم و اکثر تکنولوژی ها رو درس میدم دلم می خواد نوبت دوم تبریز یا ساری قبول شم بنطر شما چقدر امیدوارباشم؟؟

سارا
شهریور ۷, ۱۳۹۹ ۶:۱۹ ب٫ظ
پاسخ به  نسیم

آره برا شبانه احتمالش هست

نسیم
شهریور ۷, ۱۳۹۹ ۸:۴۰ ب٫ظ
پاسخ به  سارا

وای خدا کنه مرسی

دولتی
شهریور ۷, ۱۳۹۹ ۰:۲۷ ق٫ظ

سلام…دانشجوهایی که رفتن مصاحبه اساعداد درخشان در مورد مصاحبه توضیح بدن که چجوری بود؟آنلاین برگزار شد؟

من
شهریور ۷, ۱۳۹۹ ۰:۳۹ ق٫ظ
پاسخ به  دولتی

سلام. بله آنلاین بود،بستگی به دانشگاه داره که از اسکایپ یا وبینار یا…استفاده کنن،از قبل بهتون میگن یا ازشون بپرسین و نرم افزار مورد نظرشون رو نصب کنین،ساعتی که واسه مصاحبه اعلام شده باشه آنلاین میشین،استادا هم آنلاین میشن و صدا و تصویر همدیگه رو دارین و استادا سوالاشون رو میپرسن
محض احتیاط از روز قبل سیستم رو چک کنین و به کارشناس مربوطه دانشکده زنگ بزنین و بخواین آنلاین بشه که صدا و تصویر رو چک کنین

دولتی
شهریور ۷, ۱۳۹۹ ۱:۵۵ ق٫ظ
پاسخ به  من

لطف کردین…انشاالله قبول بشین.

من
شهریور ۷, ۱۳۹۹ ۹:۱۱ ق٫ظ
پاسخ به  دولتی

خواهش میکنم
ممنون،انشاالله شما هم قبول بشین

سارا
شهریور ۷, ۱۳۹۹ ۶:۲۰ ب٫ظ
پاسخ به  من

اعلام کرده تربیت مدرس نتایجو قبول شدین؟

سارا
شهریور ۷, ۱۳۹۹ ۰:۱۹ ق٫ظ

به علی
وارد سامانه گلستان که شدید از این مسیر برید:
آموزش < سایر < ١٠٠٠- کارنامه کلی – غیررسمی

علی
شهریور ۷, ۱۳۹۹ ۱:۳۴ ق٫ظ
پاسخ به  سارا

ممنون ولی واسه من چون فارغ التحصیل شدم نمیاره متاسفانه

۰۰۰
شهریور ۷, ۱۳۹۹ ۰:۱۰ ق٫ظ

ببخشید مصاحبه

۰۰۰
شهریور ۷, ۱۳۹۹ ۰:۰۹ ق٫ظ

سلام دوستان من از ۲۲۱ نفر مجاز روزانه رتبم ۷۰ شده در رشته زیست سلولی بنطرتون دعوت ب مصاحله میشم

سارا
شهریور ۷, ۱۳۹۹ ۱:۰۸ ق٫ظ
پاسخ به  ۰۰۰

بله

مهسا
شهریور ۸, ۱۳۹۹ ۰:۴۲ ق٫ظ
پاسخ به  ۰۰۰

سلام
بستگی به حدنصاب تراز مدنظر دانشگاه ها داره

محمد جواد
شهریور ۸, ۱۳۹۹ ۷:۵۷ ق٫ظ
پاسخ به  ۰۰۰

خیر

بابک
شهریور ۱۶, ۱۳۹۹ ۸:۵۶ ق٫ظ
پاسخ به  ۰۰۰

بله ولی احتمال قبولی با این رتبه خیلی پایینه

بهرام
شهریور ۷, ۱۳۹۹ ۰:۰۰ ق٫ظ

سلام دوستان اگه کسی اطلاعاتی در خصوص سوال زیر داره راهنمایی کنه
اگه کسی امسال نوبت دوم یا پردیس پذیرفته بشه و وارد دانشگاه بشه میتونه سال بعد اگه مثلا روزانه پذیرفته شد انصراف بده و روزانه بخونه ؟ اگه جواب منفیه که وضعیت مشخصه ولی اگه جواب مثبت باشه آیا واحدهای گذرانده شده تطبیق میخورن؟
آرزوی موفقیت برای همتون

SOL
شهریور ۷, ۱۳۹۹ ۰:۵۵ ق٫ظ
پاسخ به  بهرام

قبل از ثبت نام آزمون بعدی (اگه کنکور ۱۴۰۰ رو بخوان برگزار کنن ثبت نامش آذر هست) باید انصراف قطعی بدید

در نتیجه چیزی جز خسارت انصراف نصیبتون نمیشه

طیب
شهریور ۷, ۱۳۹۹ ۱۱:۳۷ ق٫ظ
پاسخ به  بهرام

سلام
بله می تونید بعد از قبول شدن در سال اینده از پردیس و یا شبانه ایی ک امسال می خوایید برید انصراف بدین و واحدها تطبیق می خوره

قبل ازثبت نام ازمون بعدی ک sol فرمودن نیازیب انصراف نیست اصلا. ، چون این موضوع انصراف قبل از ازمون برای دانشجویان روزانه است ک سال دوم تحصیلشون هست و اگر می نواهند مجدد شرکت کنندباید تا قبل از پایان اسفندماه انصراف بدعند.

مهسا
شهریور ۸, ۱۳۹۹ ۰:۴۴ ق٫ظ
پاسخ به  بهرام

سلام تو دفترچه میگن باید قبل ثبت نام انصراف بدید ولی معمولا کسی این کارو نمیکنه و مشکلی پیش نمیاد.
درمورد تطبیق واحد بستگی به دانشگاه داره

ملیحه
شهریور ۶, ۱۳۹۹ ۱۱:۳۷ ب٫ظ

سلام دوستان . واحد امارات متحده عربی دانشگاه آزاد . محل دانشگاهش تو دبی هست؟

داوطلب
شهریور ۶, ۱۳۹۹ ۱۱:۱۲ ب٫ظ

دوستان منظور از توصیه نامه چیه، لطفا راهنمایی کنید

دانشجو
شهریور ۷, ۱۳۹۹ ۰:۲۱ ق٫ظ
پاسخ به  داوطلب

توصیه نامه برگه ای است که اساتیدراهنما و مشاور نظرشان را راجع به دانشجو مینویسند و دانشجو را برای دوره دکتری شایسته میشمارند. برخی از دانشگاهها داشتن توصیه نامه از استاد راهنما و برخی از استاد راهنما و استاد مشاور هردو را الزامی میدانند و سر جلسه مصاحبه آنرا میخوانند و بررسی میکنند. برخی اساتید راهنما خودشان این نامه را به دست خط خودشان و با سربرگ دانشگاه مینویسندو برخی دیگر به دانشجو میگویند خودش یک توصیه نامه از فرمهای متداول در اینترنت تایپ کند و استاد فقط امضا میکند که این مورد کاملا جنبه تصنعی دارد و ارزشی ندارد فقط جهت رفع تکلیف استاد است. پیشنهاد میکنم توصیه نامه در سربرگ دانشگاه نوشته شود و ایمیل یا تلفن استاد در آن قید شود و چون ممکن است به چهار یا پنج جا دعوت به مصاحبه شوید از استادراهنما چند برگه توصیه نامه بگیرید چون نمیتوان کپی های توصیه نامه را برد برای مصاحبه. البته این مورد را خود اساتید میدانند. نمیتوانم بگویم نداشتن توصیه نامه چه اثری دارد ممکن است آنرا نشانه ای از نداشتن ارتباط مثبت با استاد راهنما یا اختلافی بین دانشجو و اساتید قبلی بدانند که این اختلافات گاهی اتفاق می افتد. ولی داشتن حداقل یک توصیه نامه خوب از یک استاد خوب حتما فضا را مثبت میکند. لازم نیست در توصیه نامه اغراق شود همینکه استاد بطور مثال از پایان نامه تان و کارهای پژوهشی تان راضی باشد و آنرا قید کند و شما را برای تحصیل در مقطع دکتری شایسته بداند کفایت میکند.

Graphic
شهریور ۶, ۱۳۹۹ ۱۰:۳۳ ب٫ظ

به «من»:
نمی دونم کدوم دانشگاه استعداد شرکت کردی ولی تربیت مدرس نتایجش اومد توی سایت هست

من
شهریور ۷, ۱۳۹۹ ۰:۲۳ ق٫ظ
پاسخ به  Graphic

نه مدرس رو شرکت نکردم،ولی خیلی ممنونم که خواستین اطلاع بدین،خدا خیرتون بده،امیدوارم قبول و خوشحال شده باشین

روانشناسی
شهریور ۷, ۱۳۹۹ ۱۰:۰۹ ق٫ظ
پاسخ به  من

سلام انشالله که قبول شده باشی گرافیک جان:)
دوستان من یه سوال دارم اگه توی دفترچه ظرفیت یه کد رشته ۴ نفر باشه برای استعداد چند نفر برمیدارن معمولا؟ ظرفیتش یه نفر هست فقط؟
ممنون

من
شهریور ۷, ۱۳۹۹ ۱۰:۴۴ ق٫ظ
پاسخ به  روانشناسی

بله استعداد فقط یه نفره ظرفیتش

Graphic
شهریور ۷, ۱۳۹۹ ۱:۳۸ ب٫ظ
پاسخ به  من

ممنونم دوستان ولی قبول نشدم متاسفانه
یک نفر قبول شده گرایشی که من ثبت نام کرده بودم
توی دفترچه کنکور امسال ظرفیت روزانه اون دانشگاه ۳ نفره.
یکی دیگه از گرایش های هنر ۲ نفر استعداد قبول شدن که اونم ظرفیت روزانه امسالش ۳ نفره

من
شهریور ۷, ۱۳۹۹ ۲:۲۳ ب٫ظ
پاسخ به  Graphic

ناراحت شدم دوست عزیز،فدای سرتون،انشاالله با رتبه تون قبول شین و هرچی خیره واستون پیش بیاد

ویکتاریون
شهریور ۷, ۱۳۹۹ ۲:۳۵ ب٫ظ
پاسخ به  Graphic

اتفاقا دیروز نتایج تربیت مدرس رو چک کردم اونطوری که دیدم همه آقایون بودن. واقعا متاسف شدم که دیدم شما قبول نشدی.

روانشناسی
شهریور ۷, ۱۳۹۹ ۳:۲۴ ب٫ظ
پاسخ به  Graphic

عزیزم فدای سرت.. انشالله سلامت و موفق باشی در ازمونهای بعدی..کلا امسال ازمون و کنکور و فرایندش همه یه جوری بود.

جالبه که دو نفر هم پذیرفته داشتیم پس احتمالش هست که چند نفرو بردان

روانشناسی
شهریور ۷, ۱۳۹۹ ۳:۳۸ ب٫ظ
پاسخ به  روانشناسی

جای دیگه ثبت نام نکردی گرافیک جان؟

Graphic
شهریور ۷, ۱۳۹۹ ۴:۲۳ ب٫ظ
پاسخ به  روانشناسی

مرسی از لطف همه تون دوستای عزیزم

ویکتاریون جان بازم مرسی از راهنمایی و کمک هایی که بهم کردی تا اینجا، ولی توی اون لیست نام پدر و چندتا شماره اول شناسنامه رو زدن یعنی اونا اسم خود دانشجوها نبود عزیزم.

نه متاسفانه جای دیگه ثبت نام نکردم استعداد
ایشالا شما هم موفق باشید
ممنون

ویکتاریون
شهریور ۷, ۱۳۹۹ ۵:۲۲ ب٫ظ
پاسخ به  Graphic

گفتم چرا اینجوریه ها. من چون هنر ته همه ی جدولاس به طور پیش فرض می رم از آخر نگاه می کنم. اصلا نخوندم عنوان هر ستون چیه:)) اه دیگه بیشتر حیف شد. واقعا روی نظر مساعد استاد نمیشه حساب کرد. خودشونم با محدودیت های مختلف رو به روئن. ان شاالله توی شرایط بهتری قبول بشی. طوری که حسرت امروز رو نخوری. برای خودم همینطور بود.

Graphic
شهریور ۷, ۱۳۹۹ ۶:۰۳ ب٫ظ
پاسخ به  ویکتاریون

آره اصلا استادای خودم هیچ کدومشون روز مصاحبه حضور نداشتن حتی از شانس بد من!
از رتبمم که اصلا راضی نبودم
کلا تنها خبر خوبی که این چندروز بهم رسید جواب مقاله isi بود حداقل امیدم رو برای سال بعد بیشتر کرد که با رزومه بهتری میرم
اینم برام درس عبرت شد که فقط دانشگاه خودم ثبت نام نکنم!

مرسی از اینکه بهم روحیه دادی عزیزم اوهوم امیدوارم سال بعد بشه..

جواد پارسا
شهریور ۶, ۱۳۹۹ ۱۰:۲۳ ب٫ظ

سلام
میخواهم دانشگاه آزاد انتخاب رشته کنم، چرا عددی در زیر کارنامه ام وجود ندارد؟؟؟
و آیا تغییر رشته از ارشد به دکترا وجود دارد؟؟

samira
شهریور ۷, ۱۳۹۹ ۱۰:۵۸ ق٫ظ
پاسخ به  جواد پارسا

همون صفحه که کارنامه تون میاد زیر کادر بزرگ صورتی، کد دسترسی به انتخاب رشته دانشگاه آزاد هست

جواد پارسا
مهر ۱۰, ۱۳۹۹ ۹:۱۳ ق٫ظ
پاسخ به  samira

ممنون
رفتم ولی نبود ونتونستم انتخاب رشته کنم

من
شهریور ۶, ۱۳۹۹ ۱۰:۰۹ ب٫ظ

دوستان خیلی در مورد توصیه نامه پرسیدین
این رو بدونین که داشتن توصیه نامه ضروری نیست
تک و توک شاید یه دانشگاه بگه توصیه نامه هم بیارین ولی باز هم جزو مدارک ضروری نیست
نگران نباشین

علی
شهریور ۷, ۱۳۹۹ ۹:۳۲ ق٫ظ
پاسخ به  من

اللان من چهارتا دانشگاه اطلاعیه مال پارسالشونو میدیدم سه تاشون اجباری بودا

الهی به امید تو
شهریور ۷, ۱۳۹۹ ۱۰:۰۳ ق٫ظ
پاسخ به  علی

جز مدارک مینویسن و به نظر اجباری میاد ولی ما که رفتیم مصاحبه اصلا پیگیر تحویل دادن توصیه نامه نبودن!!

علی
شهریور ۶, ۱۳۹۹ ۹:۵۲ ب٫ظ

سلام. بچه ها من ی ریزنمرات بدون مهر دارم از کارشناسی ، ارشدم تو گلستان فقط اطلاعات جامع دانشجو واسم باز میکنه ک اونم ترم ب ترم باید روش کلیک کنی و به صورت کارنامه ریزنمرات نمیده…الان اگه ریزنمرات بخوان ایشالله واسه مصاحبه..چاره چیه درمون چی چیه؟ دانشگاههام ک جواب نمیدن اصلا….اون توصیه نامه رو دیگه کجای دلمون بذاریم

samira
شهریور ۶, ۱۳۹۹ ۱۰:۱۹ ب٫ظ
پاسخ به  علی

توصیه نامه اجباری نیس

علی
شهریور ۶, ۱۳۹۹ ۱۱:۱۲ ب٫ظ
پاسخ به  samira

چرا بعضی جاها پارسال خوندم اجباری بودا

samira
شهریور ۶, ۱۳۹۹ ۱۱:۵۱ ب٫ظ
پاسخ به  علی

عجیبه

الهی به امید تو
شهریور ۷, ۱۳۹۹ ۱۰:۰۷ ق٫ظ
پاسخ به  علی

جز مدارک اجباری مینویسنش ولی وقتی رفتین مصاحبه متوجه میشین اصلا پیگیرش نیستن

ویکتاریون
شهریور ۶, ۱۳۹۹ ۱۰:۴۱ ب٫ظ
پاسخ به  علی

برای گلستان، اگه هنوز دانشجویی مسیرش اینه: آموزش>>گزارش های آموزش>>دانشجو>>کارنامه>>کارنامه کلی. پایین صفحه مشاهده ی گزارش رو بزن.
اگر فارغ التحصیلی باید از پیشخوان خدمت درخواست مدارک تحصیلی، درخواست کارنامه کلی(غیررسمی) رو ثبت کنی. یه پول کمی( سابقا سه تومن) می گیره. اینو چون خودم نمی خوام درخواست بدم از اصطلاحاتش مطمئن نیستم. ولی همینا باید باشه.

علی
شهریور ۶, ۱۳۹۹ ۱۱:۱۲ ب٫ظ
پاسخ به  ویکتاریون

مرسی از جوابت ولی تو پیشخوان فقط درخواست مدارک تحصیلی نوشتخ و کارنامه اینها نیست…اینم بگم من گواهی از دانشگاه دارم ک فقط معدلم توش نوشته…کفایت نمیکنه همون؟

ویکتاریون
شهریور ۷, ۱۳۹۹ ۲:۲۵ ق٫ظ
پاسخ به  علی

حالا اگر شماره گزارشایی که بچه ها نوشتن جواب داد که داد. ولی اون روش پیشخوان خدمت اینطوریه که باید روی اون درخواست مدارک کلیک کنی و درخواست جدید تعریف کنی. اونجا نوع مدرک توی یه منوی کشویی قابل انتخابه. کار سختی نیست یه کم باهاش کار کن دستت میاد. نه گواهی معدل جداست. معمولا دانشگاه ها ریز نمرات می خوان. حالا شاید اصلا نگاهش نکنن ولی باید آپلودش کنی و اون وقت اگه چیز دیگه جاش باشه کارشناس آموزش ممکنه بگه مدارکت ناقصه.

علی
شهریور ۷, ۱۳۹۹ ۹:۳۴ ق٫ظ
پاسخ به  ویکتاریون

اونجا رفتم قبلا گواهی موقتمو گرفتم…فقط زده دانشنامه و ریزنمرات…ریزنمرات خالی و این چیزایی گ میگین نمیدن

Matin
شهریور ۷, ۱۳۹۹ ۰:۱۰ ق٫ظ
پاسخ به  علی

گزارش شماره ۱۰۰ در گلستان ریز نمرات میاره

علی
شهریور ۷, ۱۳۹۹ ۱:۳۷ ق٫ظ
پاسخ به  Matin

میزنه شما دسترسی ندارید

سارا
شهریور ۷, ۱۳۹۹ ۱:۱۳ ق٫ظ
پاسخ به  علی

ریز نمرات مهر نمی خواد

علی
شهریور ۷, ۱۳۹۹ ۱:۴۳ ق٫ظ
پاسخ به  سارا

خب چ فایده داره پس…گزارش ۱۰۰ هم نمیزنه

ایلیا
شهریور ۸, ۱۳۹۹ ۱۱:۱۰ ب٫ظ
پاسخ به  علی

سلام دریافت ریز نمرات فقط از طریق کاربران آموزش مراکز واحدها امکان پذیر هست که حتما باید مراجعه حضوری باشه

عمران
شهریور ۶, ۱۳۹۹ ۹:۲۴ ب٫ظ

تراز رو از کجا بدونم کجا نگا کنم

samira
شهریور ۶, ۱۳۹۹ ۱۰:۱۹ ب٫ظ
پاسخ به  عمران

نمره کل

س
شهریور ۶, ۱۳۹۹ ۹:۱۱ ب٫ظ

سلام دوستان اگه کسی اطلاعاتی داره ممنون میشم راهنماییم کنید
من رتبه ۱۴ سهمیع آزاد و رتبه ۱ سهمیه ۵ درصدی شدم
مدرک زبان دارم و ۵ مقاله کنفرانس بین المللی به زبان انگلیسی
آیا میتونم دانشگاه تربیت مدرس قبول شم؟

س
شهریور ۶, ۱۳۹۹ ۹:۲۶ ب٫ظ
پاسخ به  س

و همچنین دومقاله آی اس آی در مرحله سابمیت

طیب
شهریور ۶, ۱۳۹۹ ۹:۴۰ ب٫ظ
پاسخ به  س

انشالله حتما

سروش
شهریور ۶, ۱۳۹۹ ۱۱:۰۲ ب٫ظ
پاسخ به  س

بستگی به رشته شما و مصاحبه شما دارد،ولی به لحاظ پیش نیاز ها به نظر بنده جلو هم هستید،رزومه من که از شما کمتر بود ولی تربیت مدرس پذیرفته شدم

س
شهریور ۶, ۱۳۹۹ ۱۱:۰۸ ب٫ظ
پاسخ به  سروش

یکی از گرایش های عمران هستم که کل ظرفیتش ۲۰ نفر هست،خیلی ممنونم از پاسختون

علی
شهریور ۶, ۱۳۹۹ ۱۱:۱۳ ب٫ظ
پاسخ به  س

تربیت مدرس عاشق مقاله ان

سجاد
شهریور ۶, ۱۳۹۹ ۸:۱۳ ب٫ظ

دوستان این توصیه نامه حتما لازمه؟
من ۶ سال پیش فارق التحصیل شدم از کجا بیارم استادام همه بازنشسته شدند و هیچ آدرسی ازشون ندارم نه شماره نه ایمیل.
اگه توصیه نامه نبریم چی میشه

من
شهریور ۶, ۱۳۹۹ ۸:۴۳ ب٫ظ
پاسخ به  سجاد

بعضی دانشگاه ها میگن جزو مدارک باید داشته باشین، ولی بعضی از دانشگاه ها نمیخوان
دانشگاه های مورد نظرتون رو در نت جستجو کنید بیبینین سال قبل چه مدارکی خواستن

الهی به امید تو
شهریور ۶, ۱۳۹۹ ۹:۰۹ ب٫ظ
پاسخ به  سجاد

من سال گذشته نبردم چیزی نگفتن حالا نمیدونم امتیاز داشته یا نه ولی فکر نکنم امتیازیم داشته باشه چون تو همه توصیه نامه ها کلی تعریف از دانشجو هس حتی اگر اون دانشجو خوب نباشه! یه جورایی فرمالیته اس به نظر من

امید تبدیل
شهریور ۶, ۱۳۹۹ ۹:۱۱ ب٫ظ
پاسخ به  سجاد

اصلا کاری ندارند به توصیه همش بنظرم الکی

فاطمه@
شهریور ۶, ۱۳۹۹ ۹:۱۹ ب٫ظ
پاسخ به  سجاد

تو سایت دانشکده ادرس ایمیل اساتید هست

مریم( رتبه یکی که....)
شهریور ۶, ۱۳۹۹ ۹:۲۰ ب٫ظ
پاسخ به  سجاد

مشکلی پیش نمیاد

ملدود
شهریور ۷, ۱۳۹۹ ۲:۳۹ ق٫ظ

تو هنوز زنده ای؟؟

علی
شهریور ۶, ۱۳۹۹ ۱۱:۱۴ ب٫ظ
پاسخ به  سجاد

والله منم ک ی سال نیست ایمیل دادم ب یکیشون گفت یادم نمیاد شمارو ولی توصیه مشکلی نداره…منم گفتم یادتون نمیاد چ توصیه ای میخوای بکنی اخه

حنانه
شهریور ۶, ۱۳۹۹ ۸:۰۳ ب٫ظ

سلام وقت بخیر
من امسال بر کارشناسی ارشد کنکور دادم و خیلی دوست دارم دانشگاه مالک اشتر رشته شیمی قبول بشم کسی هست ک ارشد مالک اشتر درس خونده باشه ؟رشته شیمی روزانه تقریبا چه رتبه ای میخواد ؟
خواهشا اگر کسی واقعا میتونه کمکم کنه
ممنون
امیدوارم موفق باشید

فاطمه@
شهریور ۶, ۱۳۹۹ ۹:۲۴ ب٫ظ
پاسخ به  حنانه

سلام .من مالک درس نخوندم ولی دانشکاهیه که امکانات خوبی داره. ولی برخی به چشم یک دانشگاه نظامی بهش نگاه میکنن و ممکنه تو دکتری هر استادی قبول نکنه البته به نظر هر استادی بستگی داره. به نظرم اگه رتبه تون طوری لست که میتونید دانشگاه های بهتر دیگه ای برید مثل صنعتی اصفهان یا اصفهان بهتره. یکی از دوستان که کارشناسی مالک بود، ارشد و دکتری صنعتی اصفهان درس میخونن‌. ولی هر طور که صلاح میدونید

کیانمهر
شهریور ۶, ۱۳۹۹ ۱۰:۱۷ ب٫ظ
پاسخ به  فاطمه@

من مالک اشتر بودم. محیط نظامی نیست کاملا مثل یک محیط دانشگاهی عادی هست. ازمایشگاه ها به شدت قوی و تجهیز هستند. برای ادامه تحصیل در امریکا به مشکل بر میخورید ولی کانادا و اروپا مشکلی نداره چون دوستانمون رفتند. در داخل برای دکترا چون پروژه عملی در ارشد باید انجام بدهید امتیاز خوبی محسوب میشه ولی نظر خودم اینه که اگر دستتون باز بود که جاهای دیگه رو بزنید. اولویت رو اون ها بگذارید

حنانه
شهریور ۷, ۱۳۹۹ ۰:۲۷ ق٫ظ
پاسخ به  کیانمهر

خیلی ممنون از توضیحاتتون
بی زحمت خبر دارید رشته شیمی حدودا چه رتبه ای بر روزانه لازمه؟

حنانه
شهریور ۷, ۱۳۹۹ ۰:۲۹ ق٫ظ
پاسخ به  فاطمه@

مچکرم از توضیحاتون
ایشالا موفق باشید

حنانه
شهریور ۷, ۱۳۹۹ ۱۱:۳۲ ق٫ظ
پاسخ به  فاطمه@

چرا دوستتون ارشد و دکتری ترجیح دادن مالک نخونن ؟ موقع کارشناسی راضی نبودن ؟
چرا نظر شما اینکه اول دانشگاههای دیگه بعد مالک اشتر توی انتخابم باشه ؟

Sonia
شهریور ۶, ۱۳۹۹ ۷:۱۹ ب٫ظ

سلام ترازهای امسال اعلام نشده؟؟

samira
شهریور ۶, ۱۳۹۹ ۷:۳۴ ب٫ظ
پاسخ به  Sonia

نتیجه انتخاب رشته که بیاد ، تراز اعلام میشه

نسترن
شهریور ۶, ۱۳۹۹ ۷:۱۵ ب٫ظ

سلام من احتمالا اذر دفاع میکنم
مجاز شدم با رتبه خوب دوتاسوال دارم
من بااین هیچ شانس قبولی دارم؟ هنوز انتخاب رشته نکردم
اگه ترازمون به دانشگاهی بخوره واونجا دعوت به مصاحبه بشیم ولی نریم واصلاواسه کارای مصاحبه تو اون دانشگاه اقدامی نکنیم مشخصاتمون وسازمان سنجش به اون دانشگاه میفرسته؟

samira
شهریور ۶, ۱۳۹۹ ۷:۲۱ ب٫ظ
پاسخ به  نسترن

بله مشخصات رو میفرسته

حسابدار
شهریور ۶, ۱۳۹۹ ۷:۱۳ ب٫ظ

سلام.در کارنامه بنده اسم رشته کارشناسی اشتباه نوشته شده به جای حسابداری نوشته شده مطالعات زنان وخانواده .
آیا برای مصاحبه دچار مشکل میشوم؟
راه حل آن چیست؟

samira
شهریور ۶, ۱۳۹۹ ۷:۳۶ ب٫ظ
پاسخ به  حسابدار

به نظرم بهشون بگید که اشتباه شده و مدرک کارشناسیتون رو هم نشون بدید
به سیستم پاسخگویی سنجش هم پیام بدید مشکلتون رو بگید

زهرا
شهریور ۶, ۱۳۹۹ ۷:۱۳ ب٫ظ

سلام..وقت بخیر
آیا ترتیب اولویت شهرها با توجه به رتبه ای که داریم تو قبولی‌ موثر است؟این سوال برام مهم است اگر من انتخاب اولم رو با توجه به رتبم که مثلا ۹ باشه، تهران انتخاب کنم و انتخاب بعدی رو اصفهان ، با اینکه شانس قبولیم در اصفهان بیشتره ولی چون اولویت سومم هست ،امکان داره افرادی که اولویت های اولشون اصفهان بوده و حتی رتبشون هم بالاتر بوده مثلا ۱۲ یا ۱۴ بوده تو این دانشگاه و در همون رشته قبول بشن و ظرفیت پر بشه یا ربطی به این موارد نداره؟
با تشکر از پاسخگویی شما

حیران
شهریور ۶, ۱۳۹۹ ۸:۰۹ ب٫ظ
پاسخ به  زهرا

ممکنه برای اساتید مهم باشه و نمره کمتری در مصاحبه به شما اختصاص بدن. ممکنه هم براشون مهم نباشه و مصاحبه رو صرفا علمی نمره دهی کنن. ولی سنجش نتایج رو بر اساس رتبه میده یعنی اول رتبه یک بررسی میشه، توی اولین انتخابی که حد نصاب مصاحبه رو آورده باشه قبول میشه، بعد میره سراغ رتبه دو و بهمین صورت تا اخر ادامه میده.

مهدی مهندسی مکانیک
شهریور ۶, ۱۳۹۹ ۸:۱۵ ب٫ظ
پاسخ به  زهرا

سلام
در مرحله دعوت به مصاحبه مثل انتخاب رشته همه کنکورها بر حسب نمره و رتبه ظرفیت پر میشه، نه اولویت انتخاب.
شما حتی یک رتبه جلوتر از فرد الف باشی شما اولویت دهم بزنی اون فرد اولویت اول ،اسم شما اول رد میشه.
اما در مرحله مصاحبه و پذیرش نهایی بعضی دانشگاه ها حساسیت به خرج میدن و می پرسن چرا ما رو دوم زدی و در نظرشون تاثیر منفی داره.یک درصدی به خاطر تعصب روی دانشگاه هست و باقیش به خاطر بحث خالی نبودن ظرفیت در موقعی که برای یک ظرفیت دو دانشجوی خیلی خوب وجود داره و یکی شرایطش یکم بهتره ولی اولویت دوم زده .به دلیل نبود تکمیل ظرفیت اینجا دانشگاه باید تصمیم بگیره.

رویا
شهریور ۶, ۱۳۹۹ ۶:۴۳ ب٫ظ

دوستان با تراز ۷۵۰۰
ولی بدون مقاله پژوهشی و مدرک زبان
با ۵ تا مقاله همایش ملی و بین المللی و ۱ دونه نشریه تخصصی، و سابقه کار مرتبط با پذیرش ۲۰ نفر دانشگاه‌های تهران و ۲۰ نفر شهرستان چقد میشه امید به روزانه تهران داشت؟

رحیم کریمیان
شهریور ۶, ۱۳۹۹ ۶:۰۷ ب٫ظ

باسلام و عرض خسته نباشید
در کارنامه من قسمت وضعیت مجاز به انتخاب رشته سمت چپ عبارت ( می باشید@) قید شده میشه لطفا راهنمایی بفرمایید منظورشون چیه. باتشکر

اینجانب داوطلب دکتری 99
شهریور ۶, ۱۳۹۹ ۶:۲۸ ب٫ظ

مجاز به انتخاب رشته میباشید
پایین کارنامه هم این علامتو توضیح داده

فروهه
شهریور ۶, ۱۳۹۹ ۵:۴۹ ب٫ظ

برا مدرک زبان تو این مدت کوتاه آیا میشه کاری کرد،؟ موسسه ای ، جای معتبری سراغ دارین که ادام کنیم .ودیگه اینکه کجا مطمئن هست برا تقویت رزومه .تورو خدا اگه سراغ دارین معرفی کنین

رضایی
شهریور ۶, ۱۳۹۹ ۸:۵۹ ب٫ظ
پاسخ به  فروهه

سلام
بعید میدونم تو این فرصت کوتاه بشه کاری کرد
چون به خاطر کرونا الان چند ماهه آزمونها برگزار نمیشه
فقط تولیمو که برای سازمان سنجش هست فکر کنم برگزار شده. تو سایت سازمان سنجش برید سمت راست آزمون تولیمو نوشته. ببینید به چه شکلیه
موفق باشید

فروهه
شهریور ۶, ۱۳۹۹ ۵:۴۷ ب٫ظ

آیا برا انتخاب رشته آزاد همین که چند رشته رو انتخاب کردیم وثبت کردیم به معنی اینه که انجام شده یا ممکنه انجام نشده باشه ؟ آخه رفتم کافینت انتخاب رشته رو انجام دادم برا روزانه پرینت بهم داده که انتخاب رشته با موفقیت انجام شده ولی برا آزاد فقط برگه ای داده که کد رشته های انتخابیم داخلشه .حالا مرددم میگم نکنه آزا د انجام نگرفته چطور میتونم چک‌ کنم

ف ت ت خسته
شهریور ۷, ۱۳۹۹ ۱:۰۲ ب٫ظ
پاسخ به  فروهه

آره همون درسته نگران نباش

اینجانب داوطلب دکتری 99
شهریور ۶, ۱۳۹۹ ۵:۳۶ ب٫ظ

من یه چیزی رو متوجه نمیشم،بعضی از دوستان میگن که گاهی مصاحبه الکیه و استادا اگه بخوان طرف رو قبول میکنن و نخوان قبول نمیکنن و سلیقه ایه و …
چه جوری میشه چنین چیزی؟مگه داوطلب نباید بتونه امتیاز مصاحبه رو کسب کنه؟؟

samira
شهریور ۶, ۱۳۹۹ ۷:۲۳ ب٫ظ

خب امتیاز میدن بهش ، کسی که که چک نمیکنه دانشگاه به چه چیز نمره داده

samira
شهریور ۶, ۱۳۹۹ ۸:۰۲ ب٫ظ

دوست من پارسال رتبه ۲ آورد، استاد راهنماش هم براش فقط رتبه مهم بود ، رفت مصاحبه، نه مدرک زبان داشت نه مقاله نه هنوز از پایاننامه دفاع کرده بود، استادش از ۲ استاد دیگه پرسید سوالی دارید ازش؟ اونا گفتن نه ، خودش هم سوالی نداشت چون میشناختش، نمره مصاحبه ش هم ۴۳ از ۵۰ شد

دولتی
شهریور ۷, ۱۳۹۹ ۰:۳۱ ق٫ظ

سلام…سالهای گذشته خیلی از بچه ها تو مصاحبه ها به خاطر پارتی بازی اساتید از حق واقعی خودشون محروم شدن.این چیزیه که هر ساله متاسفانه وجود داشته.امیدوارم امسال خود سازمان سنجش پذیرش هارو انجام بده.

اینجانب داوطلب دکتری 99
شهریور ۷, ۱۳۹۹ ۹:۱۵ ق٫ظ
پاسخ به  دولتی

ممنون از همه دوستان

یسنا
شهریور ۶, ۱۳۹۹ ۵:۲۴ ب٫ظ

دوستان لطفا اینو دقیق توضیح بدین
من رشته زمین شناسی محیط زیست آزمون دادم و مجاز شدم الان برای انتخاب اینکه میگن می تونین رشته هایی که کد رشتتو پوشش میده را انتخاب کنم کدوم یکی از این اوناست
۱) دیگر گرایش های زمین شناسی که مرتبط با حوزه کاری مونه
۲) می تونم با توجه به اینکه گرایش محیط زیست هستم گرایش محیط زیست بقیه رشته ها یا مهندسی محیط زیست را انتخاب کنم
چون یه بار دفترچه آزاد را نگاه کردم زمین شناسی محیط زیست می تونست برای عمران محیط زیست یا مهندسی محیط زیست ثبت نام کنه تو این دفترچه چیزی ننوشته
خواهشن هر کی در این زمینه اطلاعاتی داره کمک کنه

A.A
شهریور ۶, ۱۳۹۹ ۶:۵۸ ب٫ظ
پاسخ به  یسنا

برای آزمون سراسری، شما می توانید از میان تمام گرایش های کدرشته ای که آزمون داده اید انتخاب کنید. اما فقط از بین جدول منطبق با کدرشته ای که آزمون داده و مجاز شده اید حق انتخاب دارید.

پریا
شهریور ۶, ۱۳۹۹ ۴:۳۷ ب٫ظ

سلام
من امروز متوجه شدم پژوهشکده امام (ره) برای پذیرش دکتری ؛ شرط قبولی در ازمون زبان انگلیسی داره .

این آزمون در همان روز مصاحبه انجام میشه ؟ کسی میدونه
در چه سطح هست ؟

نگار
شهریور ۶, ۱۳۹۹ ۴:۲۳ ب٫ظ

سلام…..من انتخاب رشته انجام دادم اما رسید و کدرهگیری برام نیومده….. گفتن که باید وارد سیستم پاسخگویی و تکمیل فرم مربوط به رسید انتخاب رشته بشم اما من این فرم رو پیدا نمیکنم؟ لطفا بگید این فرم کدوم قسمته.لطفااااااا

آذین
شهریور ۶, ۱۳۹۹ ۵:۲۳ ب٫ظ
پاسخ به  نگار

سلام.سایت سازمان سنجش وارد بشید.یه قسمت هست سمت چپ بالا داخل باکس قرار گرفته.اولین گزینه اش ورود به سیستم پاسخگویی است.اونجا که رفتید اول ثبت نام کنید بعد ورود کنید،.درخواست جدید بزنید بعد خودش میاره گزینه های مختلف و براتون اونجا مثلا ازمون دکتری ۹۹ و انتخاب میکنید و سوال و مطرح میکنید.

نگار
شهریور ۶, ۱۳۹۹ ۷:۲۰ ب٫ظ
پاسخ به  آذین

خانم اذین خیلی خیلی ممنونم ازتون.خدا رو شکر مشکلم حل شد

محمد
شهریور ۶, ۱۳۹۹ ۵:۲۴ ب٫ظ
پاسخ به  نگار

اگه منظورتون پیامکه که نمیاد
فقط آخرش که نتایج انتخاب رشته رو نشون میده یه کد اون بالا بزرگ نوشته
فرم هم اگه وارد سایت سنجش بشید میبینیدش

سجاد
شهریور ۶, ۱۳۹۹ ۵:۴۹ ب٫ظ
پاسخ به  نگار

پاسخ :
با سلام
در ارتباط با دریافت رسید انتخاب رشته مشکلی فنی ایجاد شده بود که با تلاش همکاران مرتفع گردید ضمن عرض پورش از شما داوطلب گرامی به استحضار می رساند با رعایت نکات زیر میتوانید رسید انتخاب رشته خود را بازیابی نمایید. پس از ورود به سامانه از بخش ‘درخواست جدید’ و انتخاب نوع ازمون و سال ازمون – گزینه ‘درخواست زسید انتخاب رشته’ را انتخاب نمایند. سیستم پس از مقایسه اطلاعات عضویت داوطلب با اطلاعات آزمون – اطلاعات مورد نظر را به عنوان پاسخ ارسال خواهدشد. با توجه به اینکه سیستم بر اساس اطلاعات پروفایل پاسخگو خواهد بود – کاربر نمی تواند اطلاعات آزمون فرد دیگر را دریافت کند و این تخلف است. لذا در صورت نیاز به دریافت اطلاعات لازم است هر داوطلب با توجه به مشخصات دقیق فردی خود عضو سیستم شود.

داوطلب دکتری
شهریور ۶, ۱۳۹۹ ۶:۲۴ ب٫ظ
پاسخ به  نگار

از این مسیر:
تماس با ما (پایین صفحه وقتی وارد سایت سنجش میشید)
تماس از طریق اینترنت_ورود به سامانه پاسخگویی
بعدش اول عضویت در سایت رو بزنید و فرم رو پر کنید، بعد قسمت درخواست‌ها، درخواست دریافت رسید انتخاب رشته رو بزنید، شماره رسید براتون نمایش داده میشه.
موفق باشید

یسنا
شهریور ۶, ۱۳۹۹ ۳:۳۴ ب٫ظ

دوستان یه سوال من رشته زمین شناسی محیط زیست رتبه ۱۵ اوردم
برای انتخاب محل می تونم بقیه گرایش ها را هم انتخاب کنم یا فقط همون گرایشی که آزمون دادم چون حوزه کاری من نفت بود
میشه برای اونم درخواست بدم؟؟؟

نسیم
شهریور ۶, ۱۳۹۹ ۴:۲۲ ب٫ظ
پاسخ به  یسنا

هرگرایشی که کدرشته امتحانی تون اون رو پوشش میده میتونید انتخاب کنید

علی
شهریور ۶, ۱۳۹۹ ۳:۲۶ ب٫ظ

سلام و احترام بر دوستان ایا کسی از شهریه شبانه دانشگاه تبریز خبر داره برای دکترا رشته انسانی چون واقعا برام حیاتیه؟

طیب
شهریور ۶, ۱۳۹۹ ۳:۴۱ ب٫ظ
پاسخ به  علی

شبانه معمولا ۸ تا ۱۰ تومن

محمد علی
شهریور ۶, ۱۳۹۹ ۲:۱۷ ب٫ظ

سلام دوستان ، کسی اطلاع داره نسبت به تراز های اعلامی از سمت دانشگاه ها .؟

محمد
شهریور ۶, ۱۳۹۹ ۳:۲۱ ب٫ظ
پاسخ به  محمد علی

ترازها بعد از ۲۰ شهریور اعلام میشه زمانی که دعوت به مصاحبه شدید…
اگه میخواید میتونید ترازهای پارسال رشتتون رو گوگل کنید

بی تجربه
شهریور ۶, ۱۳۹۹ ۲:۰۰ ب٫ظ

بچه ها من ۸ سال پیش تو یه شهری که از شهر محل سکونتم خیلی دوره دفاع کردم.و امکان رفتن به اون شهر تو این وضعیت کرونا رو ندارم‌. شماره استاد راهنمام را گم کردم و استاد راهنمام هم بازنشسته شده و از اون شهر رفته. برا توصیه نامه چکار می تونم بکنم؟ خواهش می کنم کمکم کنید. رتبه ام خوب شده ولی توصیه نامه برام مشکل ایجاد کرده

تابستان
شهریور ۶, ۱۳۹۹ ۲:۰۹ ب٫ظ
پاسخ به  بی تجربه

چندتا پیشنهاد:
بگردین ببینین میتونین ایمیل استادتون رو پیدا کنین؟
از پیج دانشکده یا دانشگاهتون با دانشجوهای فعلی ارتباط برقرار کنین شاید شماره اون استاد رو داشته باشن
از روی سایت دانشکده شماره دفتر دیگر اساتید رو بردارین و باهاشون تماس بگیرین و ازشون بخواین اونا توصیه نامه بدن

Z.za
شهریور ۶, ۱۳۹۹ ۲:۱۲ ب٫ظ
پاسخ به  بی تجربه

حداقل به استادتون ایمیل بزنید و از طریق آموزش اون دانشکده پیگیر بشین تا پیداشون کنید.
انشالله حل بشه

محمد
شهریور ۶, ۱۳۹۹ ۳:۲۵ ب٫ظ
پاسخ به  بی تجربه

اگه استاد راهنمای خودتون توصیه نامه بده که چه بهتر اگه نبود اساتید دیگه گروهتون که میشناسن هم میتونن توصیه نامه بدن.. اگه همکاری با شرکت خاصی داشتید توصیه نامه بگیرید (برای یه سری از رشته ها خیلی خوبه)، اگه همکاری طرح یا کار بین دانشگاهی داشتید از اون اساتید هم توصیه نامه بگیرید

نیلا
شهریور ۶, ۱۳۹۹ ۱:۴۰ ب٫ظ

دوستان لطفا در مورد نوع سوالاتی که در مصاحبه پرسیده میشه بیشتر صحبت کنید. ممنون

Z.za
شهریور ۶, ۱۳۹۹ ۲:۱۳ ب٫ظ
پاسخ به  نیلا

من پارسال دانشگاه تهران رفتم
بیشتر بروی موضوع پایان نامه و مطالب علمی مربوط به پایان نامه صحبت شد.

مهدی مهندسی مکانیک
شهریور ۶, ۱۳۹۹ ۸:۳۶ ب٫ظ
پاسخ به  نیلا

سلام
سوالتون یک جواب مشخص نداره‌.به دانشگاه و رشته و حتی چینش استادان جلسه مصاحبه و همچنین به کارهای شما موضوع پایان نامتون و دانشگاهی که بودین و…بستگی داره.
ممکنه سوالات تخصصی از یک یا دو درس از شما پرسیده بشه.متنی به شما بدن بخونین و ترجمه کنین.از پایان نامه می پرسن.بخوان خودتون رو به انگلیسی معرفی کنین و در مورد پایان نامتون توضیح بدین.یا اینکه با توجه به جوابهای شما مصاحبه به مسیر دیگه ای بره.ممکنه شما خودتون رو در یک حوزه قوی نشون بدونین رو همون حوزه تمرکز کنن.امسال هم که مصاحبه مجازیه و خب باید منتظر چیزهای جدیدی باشیم.

من
شهریور ۶, ۱۳۹۹ ۱:۳۱ ب٫ظ

سلام، اطلاع دارین بعد از مصاحبه استعداد درخشان دکتری، چند روز بعد نتیجه رو دانشگاه اعلام میکنه؟

دولتی
شهریور ۶, ۱۳۹۹ ۱:۴۶ ب٫ظ
پاسخ به  من

سلام…مگه مصاحبه دادین شما؟

Graphic
شهریور ۶, ۱۳۹۹ ۲:۰۲ ب٫ظ
پاسخ به  دولتی

سلام همزمان با جواب نهایی کنکور اعلام میشه

من
شهریور ۶, ۱۳۹۹ ۲:۱۱ ب٫ظ
پاسخ به  Graphic

یعنی از طریق مدیر گروه هم نمیتونیم اطلاع پیدا کنیم؟ من فکر میکردم زودتر جواب میدن

تابستان
شهریور ۶, ۱۳۹۹ ۲:۱۱ ب٫ظ
پاسخ به  دولتی

بله

من
شهریور ۶, ۱۳۹۹ ۲:۱۶ ب٫ظ
پاسخ به  دولتی

بله بعضی از دانشگاه ها مصاحبه برگزار کردن

Z.za
شهریور ۶, ۱۳۹۹ ۲:۱۴ ب٫ظ
پاسخ به  من

یعنی جواب پذیرش استعداد درخشان ها اومده؟!
چرا من نفهمیدم:((((((

Graphic
شهریور ۶, ۱۳۹۹ ۲:۴۸ ب٫ظ
پاسخ به  Z.za

نه نیومده جواب‌ها همزمان با نتیجه نهایی کنکور اعلام میشه
زودتر هم فکر نکنم بشه متوجه شد من که دانشگاه خودم شرکت کردم از استاد راهنمام که خیلی هم باهاش در ارتباطم پرسیدم گفت مشخص نیست فعلا
جوابی بهم نداد
باز شما میتونی بپرسی از مدیر گروه شاید بگه

من
شهریور ۶, ۱۳۹۹ ۳:۱۵ ب٫ظ
پاسخ به  Graphic

ممنون از توضیحتون،فکر میکردم زودتر نتیجه رو البته به صورت غیررسمی اعلام کنن که ما هم بریم فرم صلاحیت رو تکمیل کنیم…
کاش زودتر اعلام کنن،خیلی استرس داریم و خب از رتبه ای ها زودتر مصاحبه دادیم، دق میکنم تا جواب بیاد

روانشناسی
شهریور ۶, ۱۳۹۹ ۳:۵۴ ب٫ظ
پاسخ به  من

سلام..من بیچاره که استعداد دو جا شرکت کردم هنوز نتایج اسامی اولیه پذیرفته شدگانو هم ندادن!!! دق کردم رسماااااااااااااا

Graphic
شهریور ۶, ۱۳۹۹ ۴:۱۵ ب٫ظ
پاسخ به  روانشناسی

وا چقدر طولش میدن تربیت مدرس تیر مصاحبه رو انجام داد
ولی خب فرقی نداره جواب همشون با هم میاد

من
شهریور ۶, ۱۳۹۹ ۵:۰۳ ب٫ظ
پاسخ به  روانشناسی

کاملا درکت میکنم
موفق باشی

Graphic
شهریور ۶, ۱۳۹۹ ۴:۱۴ ب٫ظ
پاسخ به  من

آره واقعا این خیلی طولانی تر میشه ولی چاره ای نیست جز صبر کردن..
ایشالا موفق باشی

روانشناسی
شهریور ۶, ۱۳۹۹ ۴:۵۹ ب٫ظ
پاسخ به  Graphic

ممنونم منم برای شما دوستان ارزوی موفقیت دارم

من
شهریور ۶, ۱۳۹۹ ۵:۰۲ ب٫ظ
پاسخ به  Graphic

ممنونم،انشاالله شما و بقیه دوستان هم موفق باشین

psdn
شهریور ۶, ۱۳۹۹ ۶:۰۱ ب٫ظ
پاسخ به  من

دوستانی که مصاحبه ،استعداد درخشان دادن،مصاحبشون حضوری بوده یا مجازی،اگه مجازی بوده توضیح بدن چطوری بوده

من
شهریور ۶, ۱۳۹۹ ۶:۵۸ ب٫ظ
پاسخ به  psdn

من یه بار جواب دادم یا حواسم نبوده ارسال نکردم یا تایید نشده
مجازی بود و نرم افزار مورد نیاز رو گفتن از قبل نصب کردیم لینک دادن و از طریق ادن لینک وارد صفحه شدیم و استادا هم آنلاین بودن و صدا و تصویر همدیگه رو داشتیم

psdn
شهریور ۶, ۱۳۹۹ ۶:۰۰ ب٫ظ
پاسخ به  Graphic

دانشگاه آزاد اصولاً از طریق سایت دانشگاه اعلام میکنه،بعد از نتایج آزمونی ها
در مورددانشگاه های سراسری فکر کنم از سوی خود دانشگاه اعلام میشه

من
شهریور ۶, ۱۳۹۹ ۶:۳۵ ب٫ظ
پاسخ به  psdn

همونش واسم مهمه که چه قدر تایم میبره تا نتیجه رو دانشگاه بگه؟استرس از زندگی انداخته واقعا

Graphic
شهریور ۶, ۱۳۹۹ ۷:۴۴ ب٫ظ
پاسخ به  من

درسته مجازی بوده با اسکایپ انجام شد
اساتید دانشگاه بودن با هم در یک اتاق
رزومه هم از قبل توی سایت گلستان آپلود کردیم دستشون بوده روز مصاحبه
بجز پروپوزال که همون روز پرسیدن

امید تبدیل
شهریور ۶, ۱۳۹۹ ۹:۱۴ ب٫ظ
پاسخ به  من

اگه دانشجو همون دانشگاه باشید مشخصه اگر هم نباشید مدیر گروه تا یک هفته بعد مصاحبه در تماس باشید میگه

من
شهریور ۶, ۱۳۹۹ ۱۰:۱۵ ب٫ظ
پاسخ به  امید تبدیل

ممنون ازتون

جعفر
شهریور ۶, ۱۳۹۹ ۱:۰۸ ب٫ظ

سلام دوستان
به نظرتون با رتبه ۵ ، دو مقاله کنفرانسی و مدرک زبان ام اس ار تی با نمره ۵۳ احتمال قبولی شبانه دانشگاه علامه چقدره؟

پیشاپیش سپاس از پاسخگوییتون

یسنا
شهریور ۶, ۱۳۹۹ ۱:۲۶ ب٫ظ
پاسخ به  جعفر

سلام
منم دوتا کنفرانسی دارم یه پژوهشی، msrt ۵۳
پایان نامم موضوع جدید بوده کارشناسی هم استعداد درخشان بودم
معدل ارشدم ۱۷.۵۲
ترازم ۲۳۳۱ بنظرتون امیدی هست زمین شناسی

محمد
شهریور ۶, ۱۳۹۹ ۴:۰۳ ب٫ظ
پاسخ به  یسنا

سلام
زمین شناسی چه گرایشی؟ رتبه تون چند شده؟

یسنا
شهریور ۶, ۱۳۹۹ ۵:۳۲ ب٫ظ
پاسخ به  محمد

محیط زیست

رویا
شهریور ۶, ۱۳۹۹ ۵:۲۰ ب٫ظ
پاسخ به  یسنا

یسنا گرایش چیه؟ رتبت چند شده؟

یسنا
شهریور ۶, ۱۳۹۹ ۵:۳۲ ب٫ظ
پاسخ به  رویا

محیط زیست ۱۵

تابستان
شهریور ۶, ۱۳۹۹ ۱:۳۲ ب٫ظ
پاسخ به  جعفر

روزانه هم شانس قبولی دارین

دولتی
شهریور ۶, ۱۳۹۹ ۱:۴۵ ب٫ظ
پاسخ به  جعفر

سلام…چرا شبانه….شما رتبه تون ۵ هست…روزانه انشاالله.

جعفر
شهریور ۶, ۱۳۹۹ ۱:۵۵ ب٫ظ
پاسخ به  دولتی

سپاسگزارم دوستان بزرگوار. به امید قبولی شما

Z.za
شهریور ۶, ۱۳۹۹ ۲:۱۶ ب٫ظ
پاسخ به  دولتی

دوستان شما اطلاع دارید که روزانه یا شبانه بودن در روند هیئت علمی شدن تاثیر داره یا نه؟
ممنون

محمد
شهریور ۶, ۱۳۹۹ ۳:۲۸ ب٫ظ
پاسخ به  Z.za

فکر نمیکنم… در اصل شما مقاله داشته باش.. طرح داشته باش.. زبان مدرک داشته باش.. شانس شبانه با روزانه خیلی کم یا زیاد نیس.. فیدبک سال های تحصیلتون هم مهمه

داوطلب دکتری
شهریور ۶, ۱۳۹۹ ۲:۱۷ ب٫ظ
پاسخ به  جعفر

نگفتید در چه رشته ای شرکت کردید. این بستگی به رشته شما داره.

داوطلب
شهریور ۶, ۱۳۹۹ ۱۲:۳۲ ب٫ظ

من سال اوله که مصاحبه میرم، ایا ریز نمرات رو باید سر مصاحبه همراه داشته باشیم؟
اگر دانشجوی روزانه بوده باشیم دانشگاه این ریز نمرات رو به ما تحویل میدن؟

Mahdi
شهریور ۶, ۱۳۹۹ ۱۲:۴۹ ب٫ظ
پاسخ به  داوطلب

سلام.
مگه دعوت به مصاحبه شدید؟

آسیه
شهریور ۶, ۱۳۹۹ ۱:۱۳ ب٫ظ
پاسخ به  داوطلب

بعضی از دانشگاهها ریز نمرات رو میخوان و بعضی دیگه نمیخوان
در اطلاعیه دعوت به مصاحبه ذکر میکنن

سارا
شهریور ۶, ۱۳۹۹ ۱:۳۸ ب٫ظ
پاسخ به  داوطلب

ریز نمرات رو پول میدی از آموزش کل دریافت میکنی. با توجه به سال فارغ التحصیلی بین یک میلیون تا دو میلیون میشه. اگر سابقه کار داشته باشید( بیمه شدن نشون دهنده سابقه کاره) تخفیف داره….
من کارنامه غیررسمی ارشدم رو از گلستان خودم دانلود کردم ولی گویا برای لیسانس باید مهردار باشه.

نگین
شهریور ۶, ۱۳۹۹ ۱:۵۹ ب٫ظ
پاسخ به  سارا

من ریز نمراتم را از دانشگاه دریافت کردم هیچ هزینه ای هم نداشت! دانشگاه دولتی هزینه ای نداره

سارا
شهریور ۶, ۱۳۹۹ ۲:۱۴ ب٫ظ
پاسخ به  نگین

اتفاقا دولتی چون آموزش رایگان بوده برای دریافت ریزنمرات پول میگیرن. اون ریزنمراتی که برای اپلای کردن لازمه و باید ترجمه بشه پولیه.
من نمیدونم شما چه جور ریزنمراتی گرفتین که هزینه ای نداشته!

samira
شهریور ۶, ۱۳۹۹ ۲:۳۴ ب٫ظ
پاسخ به  سارا

نه اون ریز نمرات رو نمیخوان ، ریزنمرات رو از سیستم آموزشی بردارید کفایت میکنه

ژنتیک
شهریور ۶, ۱۳۹۹ ۲:۳۶ ب٫ظ
پاسخ به  سارا

منم بدون هزینه گرفتم از دانشگاه گیلان… ۳ هزار تومن گرفتن فقط… هزینه چی آخه :-/

کیانمهر
شهریور ۶, ۱۳۹۹ ۴:۲۶ ب٫ظ
پاسخ به  سارا

خانم عزیز ریز نمرات تو سایت گلستان هست. اون کسی که میخاد اپلای کنه اگر دولتی و روزانه باشه باید برای ازاد کردن مدرکش پول بده وگرنه لازم نیست. اگر از شما برای چیزی غیر از این مورد پول گرفتند. کار خلاف انجام شده و شما میتونی شکایت کنی

ویکتاریون
شهریور ۶, ۱۳۹۹ ۵:۲۶ ب٫ظ
پاسخ به  کیانمهر

نه کار غیرقانونی نکردن. با توضیحی که داره میده مدرک لیسانسش رو آزاد کرده دیگه. می خواسته ریزنمرات مهردار بگیره. اونو بدون آزاد کردن مدرک بهش نمیدن.
ولی برای مصاحبه ریزنمرات مهردار رو لازم نیست. نه لیسانس و نه ارشد.

Me
شهریور ۷, ۱۳۹۹ ۳:۰۵ ق٫ظ
پاسخ به  سارا

منم ریز نمرات ارشدمو گرفتم از دانشگاه آزاد ، هزینه ای نداشت.

samira
شهریور ۶, ۱۳۹۹ ۱:۵۰ ب٫ظ
پاسخ به  داوطلب

سیستم گلستان داره ریزنمرات رو ، میتونید بردارید

اکرم
شهریور ۶, ۱۳۹۹ ۱۱:۳۹ ق٫ظ

دوستان مگه صورتجلسه دفاع هم لازمه؟؟

Mahdi
شهریور ۶, ۱۳۹۹ ۱۲:۴۷ ب٫ظ
پاسخ به  اکرم

سلام.
بله.
باید در صفحه اول پایان نامه گنجانده شده باشد.

دانشجو
شهریور ۶, ۱۳۹۹ ۱۰:۵۳ ق٫ظ

سلام. من شرایطم متاسفانه طوری شد که تقریبا بعیده تا پایان شهریور دفاع کنم. سوالم اینه که دوستان راهی وجود داره که امسال در دانشگاه جدید پذیرش بشم؟
اگه با اساتید اون دانشگاه صادق باشم و شرایطمو بهشون بگم آیا امکانش هست که اساتید منو برای ترم بهمن بپذیرن و اجازه بدن ترم اول رو روی پایان نامه ارشد کار کنم و زودتر تمومش کنم؟

محمد
شهریور ۶, ۱۳۹۹ ۱۱:۱۵ ق٫ظ
پاسخ به  دانشجو

سلام، شما تا دفاع نکنید اساسا کارشناسی محسوب میشید… اگه دانشگاه هم قبول کنه سازمان سنجش قبول نمیکنه.. چون در دفترچه شماره یک فرم تعهد مبنی بر اتمام کارشناسی ارشد تا پایان شهریور پر کردید.
پس با توجه به اینکه شانسی ندارید خواهشا در انتخاب رشته و مصاحبه شرکت نکنید.. چون واقعا شدنی نیست.. این فرصت براتون هست که اسفند با خیال راحت امتحان بدید.
موفق باشید

samira
شهریور ۶, ۱۳۹۹ ۱۱:۲۸ ق٫ظ
پاسخ به  دانشجو

شاید اگه دانشجوی خودشون باشی بتونن اینکارو کنن که تاریخ دفاعتون رو بزنن ۳۱ شهریور، ولی مهر دفاع کنید
بعیده قبول کنند که از ترم بهمن درس رو شروع کنید

دانشجو
شهریور ۶, ۱۳۹۹ ۱۲:۰۱ ب٫ظ
پاسخ به  samira

دانشگاه خودمونم قبول نکرد که تاریخ دفاعو رو ۳۱ رد کنن. منتهی نمیدونم راه دیگه ای هست یا نه. پس میفرمایین احتمال اینکه اساتید قبول کنن که بهمن ماه بپذیرن صفره؟ تنها مشکل به نظرم سازمان سنجش هست که نمیدونم چه چیزایی از دانشجو رو در سامانشون ثبت میکنن. اگر اون فرم تعهد که میگه تا پایان شهریور فارغ التحصیل بشی و خیلی چیزای دیگه صرفا” کاغذبازی بین دانشگاه ها باشه جای امیدواری هست

رها
شهریور ۶, ۱۳۹۹ ۱۲:۱۹ ب٫ظ
پاسخ به  دانشجو

اگه استاد راهنما به مدیر گروه بگه قبول میکنن
البته حداکثر یک هفته رو قبول میکنن بزن ۳۱ شهریور

هوشیار
شهریور ۶, ۱۳۹۹ ۱:۳۴ ب٫ظ
پاسخ به  رها

مدیر دانشکده یا آموزش هم میتونه با یک نامه کمک کننده باشه تا یک هفته تا ده روز بعد از شهریور دفاع کنه اما تاریخ رو شهریور ثبت کنن….

احسان
شهریور ۶, ۱۳۹۹ ۱۲:۴۰ ب٫ظ
پاسخ به  دانشجو

دوست گرامی، استرستون رو درک میکنم… اما صادقانه میگم اگه برید مصاحبه حتما رد میشید… پس یا طی چند روز آینده دفاع کنید و یا بیخیالش بشید

نانسی
شهریور ۶, ۱۳۹۹ ۴:۲۰ ب٫ظ
پاسخ به  دانشجو

شرایط امسال قدری متفاوته با سالهای گذشته .
بنابراین به نظر من شرایطتون رو صادقانه بگید شاید قبول کنن به یه شکلی همکاری کنن

رضایی
شهریور ۶, ۱۳۹۹ ۱۰:۱۱ ق٫ظ

سلام
لطفا در مورد تاثیر سهمیه ۲۵٪ رزمندگان بیشتر توضیح بدهید
رتبه من آزاد ۸۵ در سهمیه رشته مدیریت ساخت ۶ شده و طبق دفترچه در مجموع این گرایش روزانه و نوبت دوم و پردیس با هم ۱۲ نفر پذیرش دارد!!
کسب این رتبه به سختی برای من رقم خورده و آیا با این رتبه چقدر امکان قبولی هست؟

لطفا توضیح
ممنون

سارا
شهریور ۶, ۱۳۹۹ ۶:۲۹ ب٫ظ
پاسخ به  رضایی

طبق تجربه من حتی اگر حد نصاب مصاحبه رو نداشته باشین بخاطر سهمیه ای که دارین باز هم دعوت به مصاحبه میشین و اگر نمره لازم را در مصاحبه کسب کنید احتمال قبولی دارین

دادا
شهریور ۶, ۱۳۹۹ ۸:۴۰ ق٫ظ

سلام دوستان یه سوال مهم.
من دوره لیسانس غیر انتفاعی خوندم با رتبه الف فارغ شدم. ارشدم دانشگاه بهشتی با نمره ب فارغ التحصیل شدم. سوالام اینه که باتوجه به روزمه خوب و کامل و رتبه ۶ امسال دکتری(ترازر۶۷۰۰) باظرفیت ۲۰ تا روزانه، چقدر شانس قبولی در روزانه دانشگاه های تهران رو دارم.
غیرانتفاعی بودن لیسانسم چقدر میتونه کارمو خراب کنه؟
همچنین گرایش لیسانس و گرایش ارشدم هم متفاوته، اما دکتری با ارشدم یکیه.
این دو مورد چقدر میتونه شانس قبولیم رو از بین ببره؟

محمد
شهریور ۶, ۱۳۹۹ ۱۱:۱۹ ق٫ظ
پاسخ به  دادا

سلام به نظرم متفاوت بودن لیسانس و فوق میتونه یکم براتون مشکل ایجاد کنه و غیرانتفاعی بودن… اما اگه رزومه خوبی داشته باشید.. شامل مقاله، مدرک زبان، توصیه نامه از اساتید دانشگاه شهید بهشتی، سطح پایان نامه خوب، مجرد بودن، نداشتن شغل و… اینا همه میتونه شانستون رو بالا ببره و اون دو مورد رو منتفی کنه.. شرایطتون خوبه.. فقط سعی کنید روی نقاط قوتتون تمرکز کنید

سعید
شهریور ۶, ۱۳۹۹ ۱۲:۰۷ ب٫ظ
پاسخ به  محمد

همه همکلاسیهای ما تو دکتری متاهل و شاغل هستن. از قبل هم بودن. از همه هم سر مصاحبه پرسیدن و راستشو گفتیم. چرا الکی چیزهایی رو میگید که بچه ها گمراه بشن؟

محمد
شهریور ۶, ۱۳۹۹ ۱۲:۴۵ ب٫ظ
پاسخ به  سعید

دوست گرامی الکی نگفتم، بعضی دانشگاها براشون ملاک هست دانشجو مجرد امتیاز ویژه بهش میدن چون میتونه برای پایان نامه زمان بیشتری توی آزمایشگاه و.. کار کنه
ممکنه رشته شما انسانی باشه که سخت گیری نکردن.. اما برای مهندسی ها و مجموعه علوم پایه گاهی اوقات لازم هست دانشجو صبح تا شب و حتی روزهای تعطیل آزمایشگاه باشه و بعضی وقتا چند ماه اینطور هست… در ثانی یکی از ملاک ها بود در کنار شغل و… و نگفتم حتما اینطوریه

ویکتاریون
شهریور ۶, ۱۳۹۹ ۱۲:۰۴ ب٫ظ
پاسخ به  دادا

مشکل چندان بزرگی نیست. ارشد براشون مهم تره. برای اطمینان بیشتر، بهتره شهید بهشتی رو اول بزنی و برای بقیه هم حتما توصیه نامه از استادای ارشدت ببری.

دانشجوی دکتری حقوق
شهریور ۶, ۱۳۹۹ ۱:۵۸ ب٫ظ
پاسخ به  دادا

سلام مطالبی را با توجه به مشاهداتم در مصاحبه سال قبل عرض میکنم . برای دانشگاههای سطح یک ملاک پذیرش فارغ التحصیلان از دانشگاههای سطح یک در مقاطع قبلی است یعنی این امر برایشان اولویت دارد و مدارک دانشگاه آزاد و غیر انتفاعی تاثیر منفی دارد مگراینکه با رقبا همسطح باشید. تفاوت گرایش لیسانس با ارشد هم تاثیر منفی دارد مگر اینکه گرایش ارشد از لحاظ کیفیت برتر از گرایش لیسانس باشد. در مورد تاهل یا تجرد هم من سوالی دیدم اینجا باید بگویم تجرد امتیاز مثبت محسوب میشود و اساتید اغلب حوصله همکاری با متاهلین را ندارند. چون پژوهشهای دوره دکتری بسیار سنگین است و ترجیح اساتید کار با افراد مجرد است.همه این موارد را من سال قبل دیدم که در زمان اعلام نتیجه عملی شد. در واقع در دانشگاههای سطح یک رقابت بین افرادی است که همه مقاطع قبلی شان سطح یک باشد. حداقل یک یا دو مقاله علمی پژوهشی داشته باشند. مدرک زبان داشته باشند حتی الامکان مجرد باشند وسطح علمی شان بالا باشد و سوالات مصاحبه را درست پاسخ دهند. من این مطالب را طبق واقعیتی که دیدم عرض کردم البته هیچگاه نباید احتمالات را نادیده گرفت.

محمد
شهریور ۶, ۱۳۹۹ ۸:۳۸ ق٫ظ

دوستان من صورتجلسه دفاع پایان ناممو گم کردم! آِا نمره پایان نامه ام که در ریز نمرات ثبت شده کفایت میکنه؟ دانشگاه هم میگه بهت تحویل دادیم… چه کنم؟

samira
شهریور ۶, ۱۳۹۹ ۹:۵۵ ق٫ظ
پاسخ به  محمد

مگه در پایاننامه تون نیست؟
چون به ما گفتن باید صفحه اول پایاننامه قرار بدید

فاطمه@
شهریور ۶, ۱۳۹۹ ۱۰:۰۲ ق٫ظ
پاسخ به  محمد

نمیدونم. ولی صورت جلسه گرفتن مجدد یه پرینت ساده است که نباید کار سختی برای مسئول این امر باشه

س
شهریور ۶, ۱۳۹۹ ۱۱:۲۳ ق٫ظ
پاسخ به  محمد

منظورشون همون صفحه ای هست که همه اساتید و داورا امضا میکنند، حتما داری ، صفحه اول پایان ناممون باید میزدیم و شما هم حتما زدی همون منظورشونه

نسیم
شهریور ۶, ۱۳۹۹ ۱۱:۵۶ ق٫ظ
پاسخ به  محمد

منظور از صورتجلسه دفاع همون صفحه ای هست که مشخصات و موضوع پایان نامه و استاد راهنماتون رو نوشته، و جزء صفحه های اول پایان نامه است

samira
شهریور ۶, ۱۳۹۹ ۱:۵۴ ب٫ظ
پاسخ به  محمد

دانشگاه حتما یک نسخه ازش داره، حضوری برو بگو بهت یه کپی بدن

علیرضا
شهریور ۶, ۱۳۹۹ ۹:۱۶ ب٫ظ
پاسخ به  samira

من یه فوق از دانشگاهی غیر دولتی با پایان نامه دارم و از طرفی یه فوق بدون دفاع از دانشگاهی دولتی.که میدونم تا ۳۱برج امکان دفاع بهم نمیدن.ایا امکانش هست تو این دو ساعت مونده به ویرایش معدل و دانشگاهم را تغییر بدم.